eitaa logo
حبیب الله
1هزار دنبال‌کننده
19.4هزار عکس
3.6هزار ویدیو
43 فایل
این کانال توسط برادر حسن پور اداره میشودوبرای سهولت در رساندن اخبار مدنظر ایشان درموردسازمان بسیج اصناف وبرنامه های آن وموارد دیگرمی باشد Admin: @hosein78hp
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️فیلم کامل گفتگو/ دکترحسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در برنامه زنده تهران 20 شبکه پنج صدا و سیما به مطالب زیر اشاره کرد: طرح کارشناسی بسیج اصناف در دولت فعلی مورد بی توجهی قرار گرفت. وی افزود: علی رغم مشکلات موجود ، چرا نهاده های مورد نیاز مرغداران باید با تاخیر وارد کشور شود؟ رییس اصناف و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: برای حل مشکلات فعلی در صدد هستیم تا واردات نهاده ها از شمال کشور انجام شود. وی افزود: متاسفانه به دلیل ناهماهنگی ها 20 هزار مرغدار کشور با کمبود نهاده مواجه هستند. حسن پور بیان کرد: کرونا مشکلات فراوانی را برای اصناف ایجاد کرد ، اما اصناف علی رغم تمام مشکلات موجود صبوری کردند. برای مشاهده فیلم کامل گفتگو با برنامه تهران 20 👇👇👇👇👇 https://basijasnaf.ir/node/72261
سلام صبح بخیر 🌻 امام علی علیه السلام: لَا يَكُونُ الصَّدِيقُ صَدِيقاً حَتَّى يَحْفَظَ أَخَاهُ فِي ثَلَاثٍ: فِي نَكْبَتِهِ وَ غَيْبَتِهِ وَ وَفَاتِهِ دوست، دوست نيست مگر آن كه حقوق برادرش را در سه جايگاه نگهبان باشد: در روزگار گرفتارى، آن هنگام كه حضور ندارد، و پس از مرگ نهج البلاغه حکمت ١٣۴
1_973391247.mp3
6.85M
حکمت8️⃣8️⃣2️⃣ ✅جهل و خوارى(علمى) إِذَا أَرْذَلَ اللَّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَيْهِ الْعِلْمَ. امام علیه السلام فرمود : هرگاه خداوند بنده اى را (به سبب گناهانش) پست بشمرد علم را از او دريغ مى دارد استاد @shayeq_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروزمصادف باروز ۲۵ ذی الحجه الحرام روز نزول سوره مبارکه"هل اتی"درشان امیرالمومنین، حضرت زهرا،امام حسن وامام حسین(علیهم السلام)است. "ویطعمون الطعام علی حبه مسکیناویتیماواسیرا"
*🔴 روزی روزگاری* *دیدبانانِ حافظِ این خاک اینگونه بودند ...* *شهدا را یاد کنیم با صلوات*
💢 دوره بیست و هشتم کلاس آموزشی فقه اصناف استان قم 💢 🔷 بیست و هشتمین دوره آموزشی فقه اصناف استان قم با موضوع «آموزش مبانی اعتقادی کسب و کار و احکام مبتلابه» توسط مؤسسه فقه اقتصادی طیبات و با همکاری بسیج و اتاق اصناف استان قم(دوره دهم در سال 1400به صورت مجازی در روزهای 11 و 12 مرداد ماه 1400) توسط حجت الاسلام والمسلمین سید تراب موسوی برگزار گردید. 📌 مطابق توافق نامه سازمان بسیج اصناف با موسسه فقه اقتصادی طیبات تدریس حضوری این کارگاه‌ها در استان قم توسط اساتید این موسسه و در محل اتاق اصناف استان قم صورت می پذیرد ولی به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی فعلاً این کارگاه ها به صورت مجازی برگزار میگردد. 🔸در این دوره که حدود 50 نفر شرکت داشتند از عوامل ازدیاد روزی در روایات، برخی معاملات حرام، موضوع شناسی ربا و حرمت آن در آیات و روایات و انواع آن و برخی مصادیق ربای حکمی، ماهیت سپرده های بانکی، قرارداد مرابحه بانکی، قرارداد مضاربه و مباحثی از خمس سرمایه مطرح گردید. 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public 🌐 Tyb.ir
یاصاحب الزمان ادرکنی: 💥 چهار شرطِ همراهی با کاروان امام حسین(علیه السلام) «سیدالشهدا(علیه السلام) وقتی می‌خواستند در روز هشتم ذی‌الحجه ( روز ترویه) از مکه بیرون بیایند، یک خطبه‌ای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است که در سال 60 هجری در مکه هستند و حضرت دارند آن‌ها را دعوت می‌کنند، ولی خطابِ ایشان عام است و همۀ ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم. اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری می‌کنند و ما را هم به کاروان خودشان ملحق می‌کنند؛ حضرت می‌فرمایند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ‏ مَعَنَا». در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است: 🔹 شرط اول: از جان گذشتن «بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه‏». این مسیر، مسیری است که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی می‌خواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایه‌اش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگی‌اش، به جانش علاقمند هست و می‌خواهد این‌ها را حفظ کند، نمی‌تواند به این کاروان راه پیدا کند. امام حسین(علیه السلام) با همه سرمایۀ ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ می‌خواهند این جان را از ما بگیرند و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان می‌گذارند که می‌دانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است. 🔹 شرط دوم: آمادگی لقاء‏ اگر کسی خودش را آمادۀ لقاء‌الله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگ‌تر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، می‌تواند با سیدالشهدا(علیه السلام) حرکت کند. کسانی که هنوز از دنیا بزرگ‌تر نشده‌اند و تمام هَمّشان این است که به چرب‌وشیرین دنیا برسند، با امام همراه نمی‌شوند. 🔹 شرط سوم: کوچ از دنیا طالبان همراهی با امام حسین(علیه السلام) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل‏». کوچ به‌معنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشت‌سرش قرار دارد؛ می‌رود و برمی‌گردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایه‌اش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند، او باید از دار دنیا کوچ کند و دیگرْ دنیا را وطنش قرار ندهد و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد. 🔹 شرط چهارم: معیت با امام شرط چهارم که مهم‌ترین شرط است این است: فَلْيَرْحَلْ‏ «مَعَنَا». باید خودش را به امام برساند. مهم‌ترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل. آن‌هایی‌که با امام حرکت نمی‌کنند طعمۀ شیطان می‌شوند؛ گاهی اشتیاق و بی‌قراری هم دارد، شوری هم در دلش می‌افتد، دلش گرم می‌شود، می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمی‌رسد. الان هم مسئله همین است، الان هم اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد، باید خود را بسازد و با کاروان امام حسین(علیه السلام) حرکت کند.»
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 |ابتکار علوی در نزول آیه "هل اتی" آیت الله جوادی آملی 🌷به مناسبت سالروز نزول سوره انسان و آیه "هل اتی" @jahaannews
سلام صبح بخیر 🌻 قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي ضَرّاً وَلاَ نَفْعاً إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ إِذَا جَاء أَجَلُهُمْ فَلاَ يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ يَسْتَقْدِمُونَ سوره یونس، آیه ۴٩ بگو: من (حتّى) براى خودم جز آنچه خدا بخواهد، مالك زيان و سودى نيستم (تا چه رسد براى شما)، براى هر امّتى اجل و سرآمدى معيّن است كه هرگاه مدّتشان فرا رسد ، نه لحظه اى تأخير دارند و نه پيشى مى گيرند. الهم عجل لولیک الفرج
‌••||⛅☔'' قلب‌زمین‌گرفتہ زمان‌را‌قرار‌نیست . . اۍ‌بغض‌مانده‌در‌دلِ‌هفت‌آسمان بیا ... ﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏٭ ↛🌪⃟ ⃟🖤⋱ ↛☁️⃟ ⃟🖤⋱ @EmamZaman_313_ir
امام علی علیه السلام: برنامه ريزى درست، دارایی اندک را افزايش مى دهد؛ و برنامه ريزى نادرست، ثروت بسيار را نابود مى كند. «حُسنُ التَّدبيرِ يُنمي قَليلَ المالِ، وسوءُ التَّدبيرِ يُفني كَثيرَهُ » 📚 غررالحكم حدیث ۴۸۳۳