سلام صبح بخیر 🌿
محرم ماه حزن و اندوه و عبرت آموزی
امام صادق عليه السلام : فى طین قبرالحسین علیه السلام الشفاء من کل داء و هو الدواء الاکبر
شفاى هر دردى در تربت قبر حسین علیه السلام است و همان است که بزرگترین داروست.
كامل الزيارات ، ص 462
اللهم عجل لولیک فرج
تعمیر جاروبرقی و کولر نیازمندان توسط گروه جهادی بسیج اصناف میامی با ارسال و تامین قطعات کولر آبی توسط سازمان بسیج اصناف استان سمنان
#کارگروه_سازندگی
#بسیج_اصناف
سازمان بسیج اصناف استان سمنان
📖 *آیه روز* 📖
ا❁﷽❁ا
و کسی را که خداوند خونش را حرام شمرده، نکشید، جز بحق! و آن کس که مظلوم کشته شده، برای ولیّش سلطه (و حق قصاص) قرار دادیم؛ اما در قتل اسراف نکند، چرا که او مورد حمایت است! (اسراء/۳۳)
✍🏻 در جلد دوم تفسیر «عیاشی» ذیل این آیه از امام باقر(ع) روایتی نقل شده که حضرت میفرماید: «این آیه در مورد امام حسین(ع) است که مظلوم کشته شد، و امام زمان(عج) ولیّ اوست. وقتی که قیام کند، از قاتلان آن حضرت خونخواهی خواهد کرد».
#تبیین_حسینی
•┈┈••✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحله اول رزمایش عاشقان ثارالله (علیه السلام)باعنوان "کسبه حسینی"به نیابت شهدای کربلا به همت بسیج اصناف وبازاریان کرمانشاه مصادف باهشتم محرم الحرام
سلام صبح بخیر 🌿
خون خدا؛ نماد اجرای امر به معروف و نهی از منکر
حضرت زهرا سلام الله علیها: فَرَضَ اللّهُ ... الأمرَ بِالمَعُروفِ مَصلَحَةً لِلعامَّةِ
دختر نبی اکرم: خداوند امربهمعروف را برای اصلاح مردم قرار داد.
📚 بحارالأنوار: ج ۶، ص ۱۰۷
🔷 فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله از پخت دو هزار غذا در قالب اطعام حسینی توسط بسیج اصناف شهرستان قشم خبر داد. 🔹 به گزارش حرانیوز؛ حسین علی زاده اعلام کرد این اطعام در قالب رزمایش کسبه ی حسینی به نیابت از شهدای کربلا و با مشارکت بازاریان و کسبه شهرستان قشم انجام شده است . 🔹 علی زاده در پایان ضمن تشکر از همراهی کسبه حسینی گفت؛ این اطعام در محلات کم برخوردار شهرستان قشم توزیع شد.
خون خدا؛ نماد اجرای امر به معروف و نهی از منکر
حضرت امام حسین عليه السلام : لايَحِلُّ لِعَينٍ مُؤمِنَةٍ تَرَى اللّه َ يُعصى فَتَطرِفَ حَتّى تَغَيِّرَهُ.
امام حسین علیه السلام: بر هيچ چشم مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى شود و چشم خود را فرو بندد، مگر آن كه آن وضع را تغيير دهد.
📚 الأمالى، طوسى، ص ۵۵
💠 *حدیث روز* 💠
🏴 پیامبر اکرم(ص): اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.
💠 برای شهادت حسین(ع) حرارتی و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمیشود.
📗 مستدرکالوسائل، ج ۱۰، ص ۳۱۸
#تبیین_حسینی
•┈┈••✾••┈┈•
توزیع ۳۰۰ پرس غذای نذری به مناسبت عاشورای حسینی ،توسط پایگاه شهید طهرانی مقدم ، حوزه اصناف و بازاریان سپاه ناحیه دورود. ۱۴۰۱/۵/۱۷
سلام علیکم 🌴
عزاداری ها قبول حق
پیامبر اعظم صلیالله علیه و آله و سلم: اِنّ الیَتیمَ اِذا بَكی اِهتَزَّ لِبُكائِهِ عَرشُ الرَّحمنِ!
وقتی یتیم گریه میكند عرش خدای رحمن به لرزه درمیآید!
لئالی الأخبار، ج ٣، ص ١٨١
🏴امام سجاد علیه السلام: إنَّ عَمَّتي زَينَبَ مَعَ تِلكَ المَصائبَ و المِحَنِ النّازِلَةِ بِها في طَرِيقِنا إلَى الشّامِ ما تَرَكَتْ [تَهَجُّدَها] لِلَيلَةٍ.
💠 عمّه ام، زینب، با وجود همه مصيبتها و رنجهايى كه در مسيرمان به سوى شام به او روى آورد، حتّى يك شب اقامه نماز شب را فرو نگذاشت.
📗 وفيات الأئمه(ع)، ص۴۴۱
#تبیین_حسینی
•┈┈••✾••┈┈•
♻️ *ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین علیه السلام*
1️⃣نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
2️⃣هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
3️⃣دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و از بینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
4️⃣افزونبر اینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطری» در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
5️⃣در زمانِ امام حسین علیهالسّلام هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
6️⃣امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
7️⃣آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
✍️(سخنرانی مقام معظم رهبری در خطبههای نمازِ جمعه،۱۹ خرداد۱۳۷۴)
🌺جهاد تبیین⚘️