سلام صبح بخیر 🌻
امام عسكرى عليهالسلام: مِنَ التَواضُعِ السَّلامُ عَلى كُلِّ مَنْ تَمُرُّ بِهِ، وَ الْجُلُوسُ دُونَ شَرَفِ الْمَجْلِسِ
سـلامكردن به هر كس كه بر او مىگذرى و نشستن در جايى كه پايينتر از جايگاه (توست)، نشانه تواضـع و فـروتنى اسـت.
📚 بحارالأنوار ۷۸، ۳۷۲ ح ۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آخرین حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم حضرت معصومه (س) سه روز قبل از شهادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ اجرای سیاست های معاویه در اغتشاشات اخیر
🔹 وقتی گفتند به اهل شام که علی را کشتند در محراب عبادت میگویند مگر او نماز می خواند؟ او مسجد چه می کرد؟
🔹 امام خمینی (ره): حل مسئله منافقین از اعظم مشکلات ملت ما از ابتدا بوده است.
⭕️قدردانی رییس سازمان بسیج اصناف کشوراز حضورپرشوربازاریان وکسبه محترم درراهپیمایی روز۱۳آبان
🔹رییس سازمان بسیج اصناف کشور دکتر حسن پور در پیامی از شرکت پرشورمردم فهیم وبصیر ایران اسلامی بویژه مردم بازاریان و کسبه و فعالان اقتصادی تقدیر و تشکر کرد.
🔹ملت ایران یکبار دیگر معادلات دشمن خبیث را برهم زدندوباحضورشان درراهپیمایی ضد استعماری وضداستکباری، رسانه های صهیونیستی آمریکایی و سردمدارانشان رابه خوبی رسوا بی آبروکردند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
سلام صبح بخیر 🌹
امیرالمومنین امام علی علیه السلام: أعْظَم الخِيانَة خيانَة الاُمّة.
بزرگترین خیانت، خیانت به امّت اسلامی است.
📚 غررالحکم و دررالکلم، مبحث خیانت
مراسم گرامیداشت شهدای مظلوم شاه چراغ (ع) در مسجد امیر المومنین(ع) شهرستان دورود
با حضور کسبه و بازاریان و همچنین فرماندهی و جانشین حوزه و جمعی از بسیجیان ، بعد از نماز مغرب و عشا، با سخنرانی امام جماعت مسجد حاج آقا منصوری برگزار شد. و در خصوص اختشاشات اخیر و انزجار از آشوبگران و نیز روشنگری و بصیرت در خصوص جوانان سخنرانی و در پایان دعا برای سلامتی مقام معظم رهبری و نیز آمرزش شهدا مراسم به پایان رسید .
حوزه مقاومت بسیج اصناف و بازاریان سپاه ناحیه دورود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️رئیس سازمان بسیج اصناف کشور؛ با یک دروغ واضح کشور را به سمت فتنه ای که دستور کشتن مردم داشتند، کشاندند
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور بیان کرد: چنان فضاسازی کردند که با یک دروغ همه چیز آغاز شد. با یک دروغ واضح کشور را کشاندند به سمت فتنه ای که ما مشابه آن را ندیده بودیم. اغتشاشگر دستور داشت بکشد.
https://www.basijasnaf.ir/node/72623
سلام صبح بخیر 🌻
امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام: اللَّجاجُ يُفسِدُ الرَّأيَ
لجاجت، تدبير را تباه میسازد.
📚 غررالحكم، ح ۱۰۷۸
🔘کلاس فقه بازار🔘
دوشنبه 1401/08/16
مبحث کلاس:
ربا
استاد:
حجه الاسلام سلیمیان
کانون فرهنگی هنری مسجدریگ بازاریزد
پابگاه مقاومت بسیج اصناف قیام
@bazare_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️نقش مقام معظم رهبری درمدیریت فتنه اخیر حیرت انگیزبود
🔹دشمنان باورندارندکه جمهوری اسلامی یک مدیر فرزانه وحکیمی داردکه مویدازطرف خداست وهمواره همه بویژه نیروهای حافظ امنیت رابه آرامش دعوت نمودند.
@habib_khoda
🌹مادر!این پیام را به جوانان ایران برسان...
💢کانال خبری #شهدای_ایران
✅@shohadayeiran57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صلابت مادر شهید مدافع امنیت #سید_روح_الله_عجمیان در مراسم تشییع فرزندش رو ببینید و مقایسه اش کنید با رذالت و بدبختی مادران جنایتکاران داعشی وطنی.
🔹هم سید، هم بسیجی، هم قهرمان، واژههای زیبای مادری است که امروز با افتخار با زبان اصیل لکی در گوش دشمنان این سرزمین طنین انداز شد.
دقیقا به همین خاطره گه میگیم نظام خدشه ای بهش وارد نمیشه. چون چنین مادرانی داریم که چنان فرزندان شجاعی تربیت میکنند.
✅از زمان دعوت شرحبیل از سوی معاویه تا زمان اتحاد کامل وی با آن دو شیطان (معاویه و عمروعاص)، به هر شهر و به هر نقطه ای که شرحبیل قدم نهاد، مأموران معاویه در لباس افراد معمولی و بی طرف، و در لباس افرادی که غم دین دارند و ارادتمند شرحبیل هستند، در مقابل او ظاهر شدند و گفتند: متأسفانه علی (علیه السلام) عثمان را کشته است. ما از علی (علیه السلام) چنین انتظاری نداشتیم، ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه انتظار داشته باشیم و چه نداشته باشیم، علی (علیه السلام) این کار را انجام داده و اکنون فقط معاویه است که می خواهد فداکاری کند و جان و آبروی خودش را در راه خونخواهی خلیفه ی مظلوم (عثمان) تقدیم کند.
بدین ترتیب، شرحبیل ساده لوح و نگون بخت که به طور کامل در محاصره ی ذهنی و تبلیغاتی معاویه و عمروعاص قرار گرفته بود، یقین کرد که عثمان را امام علی (علیه السلام) کشته است.
روزی شرحبیل به اصطلاح برای پژوهش بیشتر، تصمیم گرفت در کوچه و خیابان به میان مردم برود تا از دیدگاه مردم نیز آگاه شود. در جریان این پژوهش کذایی و میدانی شرحبیل به هر نقطه ای از شهر قدم گذاشت و خواست از مردم چیزی بپرسد، جمعی از مأموران معاویه در لباس مردم عادی شهر، دور او را گرفتند و همان چیزهایی را که معاویه و عمروعاص به آنها آموخته بودند، برای شرحبیل بازگو کردند.
شرحبیل نگون بختی که ذره ای بصیرت در وجودش نبود، هرگز متوجه نشد که در کوچه و بازار نیز مأموران معاویه گرد او حلقه زده اند نه مردم عادی شهر. به همین سبب، از خود معاویه و عمروعاص نیز دو آتشه تر شد و در حالی که از وجودش هیجان و خشم می بارید، نزد معاویه بازگشت و با هیجان گفت: ای معاویه! من به هر کسی برخورد کرده ام و هر کسی را دیده ام، همگی یک سخن می گویند. حتی مردم کوچه و بازار نیز همگی یک سخن می گویند. آن سخن این است که پسر ابوطالب (امام علی (علیه السلام)) عثمان را مظلومانه کشته است. اکنون من در این باره یقین حاصل کرده ام. به تو (معاویه) می گویم اگر بخواهی ذره ای کوتاه کنی و ذره ای تمایل به بیعت با علی (علیه السلام) داشته باشی، ما تو را از شام بیرون خواهیم کرد. باید با قدرت و جدّیت انتقام خون عثمان را از علی (علیه السلام) بگیری و خودت خلیفه شوی. من بزودی عازم سفر به همه ی شهرها و مناطق شام می شوم تا مردم را به دو چیز دعوت کنم. اوّل، بیعت با تو به عنوان خلیفه ی مسلمانان؛ دوم، آماده شدن برای جنگ با علی (علیه السلام) و انتقام گرفتن از قاتلان عثمان. تو نباید لحظه ای تردید کنی، برانگیختن مردم شام را بر عهده من بگذار که بزودی همه را آماده ی رزم می کنم. تو هر چه زودتر نماینده ی عراق (منظور جریربن عبدالله بجلی است که از سوی امام علی (علیه السلام) برای اخذ بیعت از معاویه به شام رفته بود) را بیرون کن و دیگر حرفی از بیعت با علی (علیه السلام) به میان میاور.معاویه در برابر این هیجانهای کودکانه و ابلهانه ی شرحبیل، چنین گفت، من هم یکی از اهل شام هستم و فرقی با دیگران ندارم. هر طور که مردم شام، بویژه بزرگان شام بخواهند، همان را انجام خواهم داد. تو بزرگ اهل شام هستی و نظر تو و دستور تو برای من و دوستانم لازم الاجرا می باشد.
شرحبیل نگون بخت که نمی دانست همین حرفهایی راکه با هیجان به زبان می آورد، معاویه به طور غیرمستقیم در دهانش نهاده است، با شنیدن سخنان معاویه، هیجانش بیشتر می شد؛ زیرا گمان می کرد معاویه نیز از او فرمان می برد.✅
✳️ نقل است که در جریان جنگ صفین، بسیاری از اهل شام که در ساده لوحی، دست سالار و بزرگ خود (شرحبیل) را هم از پشت بسته بودند، با هیجان حمله می کردند و به سپاهیان امام علی (علیه السلام) ناسزا هم می گفتند و تهمتهای عجیب و غریبی هم می زدند.
در یک موارد، شخص تهمت زننده از سوی یاران امام علی (علیه السلام) مخاطب قرار گرفت گفته شد: ای جوان! احتیاط کن و پی در پی تهمت مزن. تهمت جزای بدی در آخرت دارد. جوان شامی پاسخ داد: آنچه درباره ی شما گفته شود، ناسزا نیست، بلکه محض سزاست؛ زیرا نه شما نمازخوان و اهل قبله هستید و نه آن سالار شما (منظورش امام علی (علیه السلام) بوده) که شما را به جنگ آورده است.
✅ همان طور که ما اکنون از آن همه ساده لوحی و فریب خوردن جمعی و دروغ پذیری مهلک و عمومی آن روزگار شگفت زده می شویم، در آن زمان نیز افراد بصیر و مؤمنان روشن بین شگفت زده می شدند و نمی توانستند آن ساده لوحی ها و دروغ پذیریها را باور کنند.
❇️به همین سبب بود که یکی از یاران بصیر امام علی (علیه السلام) به نام عبدالرحمان در جریان جنگ صفین پیوسته می گفت: در این ماجراها دو چیز است که نمی دانم از کدامین آنها باید شگفت زده تر و متحیرتر شوم. اوّل از دروغگوییهای مکرر و بسیار آشکار معاویه؛ دوم از زودباوری و دروغ پذیریهای حیرت انگیز پیرامون معاویه که در اثر تلقین معاویه، شب را روز و روز را شب می پندارند.
⬅️من شمشیر کافرشناس می خواهم!➡️
در آن زمان که امام علی (علیه السلام) تصمیم گرفت رهسپار شام شود و طغیان معاویه را سرکوب کند، غیر از اهل جمل و ناکثین – که علناً علیه جریان حق بودند – افراد و جریانهای دیگری نیز دیده می شدند که نتیجه ی مستقیم و غیرمستقیم موضع گیری آنها در دل برخی مسلمانان تردیدهایی را به وجود آورد. زمانی که حوادثی همچون قرآن بر سر نیزه کردن و …، در جبهه ی معاویه رخ داد، تردیدهای مذکور، پیش زمینه ای شد تا یاران امام علی (علیه السلام) نیز گرفتار لغزش و تردید شوند. به عبارت دیگر، تردیدهای مذکور طی فرآیند خاص و پیچیده ی روان شناختی و جامعه شناختی و به طور اسرارآمیز، به تردیدهای عناصر ساده لوح و سست عنصر کمک کرد.
🔴 هنگامی که امام علی (علیه السلام) از سعد ابی وقاص خواست تا در دفع فتنه ی معاویه شرکت کند، او پاسخ داد: ای علی! ششمیری به من ده تا کافر از مسلمان تشخیص بدهد. اگر چنین شمشیری به من بدهی، در رکاب تو می جنگم. سعد بن ا بی وقاص، چهره ی بسیار سرشناسی نزد مسلمانان بود.
🟣غیر سعد بن ابی وقاص، افراد سرشناس دیگری هم بودند که به درخواست امام، پاسخی شبیه پاسخ سعد دادند. مثلاً عبدالله خطاب به امام گفت، ای علی! تو را به خدا سوگند می دهم مرا به چیزی که آن را نمی شناسم وادار مکن! حتی کسی همچون اسامه بن زید گفت: ای علی! مرا از جنگ با معاویه معاف دار و از من مخواه که تو را همراهی کنم؛ زیرا با خود عهد کرده ام با کسانی که به وحدانیت خدا گواهی می دهند، جنگ نکنم.
🟡 بالاتر از اینها، کسانی همچون ربیع بن خثیم که از زهاد ثماینه ی (هشتگانه) تاریخ اسلام محسوب می شوند نیز با موضع گیریهای خود، در ستیز با جبهه ی باطل تردید افکنی کردند. خواجه ربیع (ربیع بن خثیم) که با سیاست نیز کار چندانی نداشت و از یاران امام علی (علیه السلام) محسوب می شد، به سبب زهد و تقوا، نزد مردم از احترام بالایی برخوردار بود.
این شخص با آن جایگاهی که نزد مسلمانان داشت، در آستانه ی جنگ صفین همراه ۴۰۰ قاری و زاهد نزد امام علی (علیه السلام) رفت و به آن حضرت گفت: ما ۴۰۰ نفر، نسبت به درستی جنگ با معاویه و اهل شام تردید داریم. با این حال، می دانیم شما از همه برتر هستید، ولی به سبب تردیدی که گریبان ما را گرفته است، نمی توانیم همراهتان باشیم. بهتر است ما را به یکی از مرزها بفرستید تا با کفار بجنگیم و از جنگ با اهل قبله بپرهیزیم.
🔻 امام علی (علیه السلام) درخواست خواجه ربیع و همراهانش را پذیرفت و آنها را به ری و قزوین فرستاد. یقیناً تردیدافکنی های افراد و طیفهای مذکور، به هر علتی (اعم از ساده لوحی و شفاف نبودن حق برای آنها، سیاست بازی و در نظر گرفتن تمایلات نفسانی، نفع خواهی، عافیت طلبی و یا هر انگیزه ی دیگر) که انجام شد؛ در نهایت، زیان جبهه ی حق ونفع جبهه ی باطل را در پی داشت.
🔻 اگر حلقه های تردید، یک به یک به هم نمی پیوست و پشتوانه ذهنی و روانی برای ساده لوحان پدید نمی آمد، چه بسا نیرنگهای معاویه و عمروعاص، به راحتی همچون تیر خلاص نمی شد تا انبوهی از یاران بی بصیرت امام، در مقابل خود امام بایستند و ابزار دست اشخاصی همچون اشعث بن قیس در داخل نیروهای خودی وعمروعاص و معاویه در جبهه ی مقابل قرار گیرند.