eitaa logo
هابیلیان
4.8هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
815 ویدیو
2 فایل
☀️چند جوانی که قصد داریم ندای هل من ناصر مولایمان را جواب دهیم ☀️سکون و سکوت را جایز نمی دانیم ولی از سهو و اشتباه هم در امان نیستیم و نیازمند یاری دوستان کانال دوم؛ @Fadak_Channel @Aghl_Sorkh instagram.com/_u/habiliyan_fadak
مشاهده در ایتا
دانلود
هابیلیان
🔰 ارتباط اتفاقات اخیر منطقه با ظهور و آخرالزمان/ نظر شهید نصرالله چه بود؟ شهید حجت الاسلام و المسلم
نباید در قبال آن سکوت کرد و باید تکذیب کرد، زیرا امام زمان در زمان غیبت کبری نایب خاصی و نماینده خاصی ندارد. این که شخصی می‌گوید من سفیر امام زمان برای لبنانی‌ها یا عراقی‌ها هستم و ایشان می‌گویند چنین کاری را انجام بدهید یا ندهید، این کذب است. این حیله گری و حقه بازی است. باید تکذیب شود و باید نهی منکر شود. برخی در اقدامی وقیحانه تر ادعا می‌کنند که فرزند امام مهدی هستند. برخی دیگر ادعا می‌کنند، نسل سوم و چهارم و پنجم و شش از فرزندان امام زمان هستند. می‌گویند من نوه ایشان و نایب آن هستم. سفیر امام مهدی هستیم و امام بعد از وی هستم و … این ادعاها وجود دارد. ما باید هوشیار باشیم. این ادعاها در شبکه‌های ماهواره‌ای نیز وجود دارد و مطرح می‌شود. اینها ادعاهای پوشالی و بی اساس است و مستند نیست. بر اساس هیچ منطق و عقلی نیست.ولی با عواطف و احساسات و عقول مردم بازی می‌کنند و آن را به بازی می‌گیرند. چرا در این مناسبت این موضوع را مطرح کردم چون پیش بینی می‌شود این مدعیان افزایش یابند. این ادعاها با هدف چپاول مردم و به بازی گرفتن عواطف آنان صورت می‌گیرد. ما عاقلیم! اهل منطقه و حکمتیم. ما اصول و مبانی داریم. ما علمای بزرگی داریم. مراجع بزرگ و محققان بزرگی نیز داریم. این اقدامات بچگانه را چیزی نمی‌دانند! بسیاری از کسانی که مدعی امامت و نایب بودن امام مهدی را دارند، هیچ سواد علمی ندارند. من سخنان یکی از این مدعیان را شنیده ام و دیدم که هیچ فکر جدیدی ندارد. این مدعیان علم ندارند. فقیه هم نیستند اصلاً هیچ چیزی ندارند، تنها چیزی که دارند ادعاست. ما باید مراقب باشیم. اوضاع خوبی نیست و ما هرچه به آخرالزمان نزدیک تر می‌شویم فتنه‌ها نیز بیشتر می‌شود. فتنه تنها سیاسی و نظامی نیست. فتنه‌های عقایدی و فکری و فرهنگی بسیار خطرناک‌تر از فتنه‌های نظامی و سیاسی است. @Habiliyan
هابیلیان
نباید در قبال آن سکوت کرد و باید تکذیب کرد، زیرا امام زمان در زمان غیبت کبری نایب خاصی و نماینده خاص
موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم موضوع زمان است. بر اساس روایاتی که وجود دارد، ظهور حضرت مهدی (ع) قطعی و حتمی است. هیچ تردیدی در آن وجود ندارد. هیچ کسی نمی‌تواند برای ظهور زمانی را مشخص کند و مثلاً بگوید: ای مردم انشا الله در عید فطر ماه رمضان آینده امام مهدی در فلان مکان ظهور می‌کند. ظهور می‌کند و جهان دستخوش تغییر و تحول می‌شود. خب از کجا این سخن را می‌گویند. این سخن حرام است و جایز نیست. دروغ است و تقلب است. به بازی گرفتن عواطف و عقل‌های مردم است. ما امروز در سالروز میلاد مهدی (ع) و در انتظار ظهور ایشان هستیم. رویکرد صحیح این است که اولاً مطمئن باشیم به این وعده الهی ایمان داریم. وعده‌ای که حتماً محقق می‌شود، زیرا خداوند بزرگ خلف وعده نمی‌کند. وعده الهی قطعی است. دوم این که ما باید امید داشته و به این آینده خوش بین باشیم. سوم این که منتظر این روز باشیم و چهارم این که احساس مسئولیت کنیم. تلاش کنیم و منتظر وقوع حوادث نباشیم. ما حوادث و رویدادها را بسازیم و ایجاد کنیم و منتظر وقوع آن‌ها نمانیم. زمین را آماده کنیم. و از خداوند تعجیل در ظهور مهدی را بخواهیم. دعای فرج را در شب‌های قدر و نمازها (قنوت) و دیگر مناسبت‌ها بخوانیم و بگوییم که اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن.. برای تعجیل در ظهور آقا دعا کنیم. این انتظار صحیح و درست است. حال دعای چه کسانی سودمند است. دعای مجاهدان در راه خدا، صابرین در راه خدا و کسانی که احساس مسئولیت و جانفشانی می‌کنند، سودمند است. دعای کسانی که زمین را برای ظهور آماده می‌کنند. دعای کسانی که در مقابل طاغوتی‌ها می‌ایستند. خداوند به دعای خائنان و انسان‌های سست و ضعیف توجهی نمی‌کند. انشا الله که ما از منتظران واقعی باشیم.» @Habiliyan
معک، سلما و حربا ❤️ @Habiliyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️فوری یکی دیگر از زندانیان زندان صیدنایا که سالها تحت شکنجه بود، آزاد شد. :))))))))) @Habiliyan
❤️ @Habiliyan
بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ خدایا ما به تو شکایت کنیم از نبودن پیامبرمان که درودهاى تو بر او و آلش باد وَغَیْبَهَ وَلِیِّنا وَکَثْرَهَ عَدُوِّنا وَقِلَّهَ عَدَدِنا وَشِدّهَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ و از غیبت مولایمان و از بسیارى دشمنان و کمى افرادمان و از سختى آشوبها و از کمک دادن اوضاع الزَّمانِ عَلَیْنا زمانه به زیان ما ❤️فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَالِهِ پس درود فرست بر محمد و آلش وَ اَعِنّا عَلى ذلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ و کمک ده ما را بر این اوضاع به گشایش تُعَجِّلُهُ وَبِضُرٍّ تَکْشِفُهُ وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَرَحْمَهٍ فورى از طرف خود و برطرف کردن رنج وناراحتى و یارى با عزت و ظاهر ساختن سلطنت حقه و رحمتى مِنْکَ تَجَلِّلُناها وَعافِیَهٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ از جانب تو که ما را فراگیرد و تندرستى از طرف تو که ما را بپوشاند به رحمتت اى مهربانترین مهربانان @Habiliyan
الرفيق ثم الطريق ❤️❤️ @Habiliyan
امیرمومنان (ع) پس از ماجرای صلح تحمیلی با معاویه، به شرح ماجرا پرداخت. در میانه کلام حضرت، مردى گفت "ما را از قبول حكمين نهى کردى و سپس، اجازه دادى. نمی ‏دانيم كدام بهتر بود؟". حضرت دست بر روى دست زد و فرمود "هذا جزآء من ترك العقدة. اين جزاى کسی است كه امر محکم را ترک کند". در این هنگام، اشعث بن قیس (سر دسته خوارج، عامل تحمیل حکمیت)، با ژستی خیرخواهانه گفت "يا امير المومنين! اين سخن، به ضرر و خلاف مصلحت توست، نه به نفع تو"! کسی که موجب دودستگی در لشکر خودی شده، جنگ پیروز را مغلوبه ساخته و تهدید ها را افزایش داده بود، دوباره از مصلحت دم می زد! تاریخ می گوید امام (ع)، نگاه تندی به اشعث کرد و فرمود: "تو چه مي فهمی چه چیز به ضرر من است يا نفع من؟ لعنت خدا و لعنت کنندگان بر تو باد ... کسی که شمشير دشمن را به سوی قوم خود راهنمائي کند و مرگ را به سوي آنها بکشاند، سزاوار است نزديکانش، او را دشمن بدارند و دیگران، از او در امان نباشند". (خطبه ۱۹ نهج البلاغه) @Habiliyan
بمناسبت حلول ماه رجب اعمال شب اول با استناد به مفاتيح الجنان: ١- بعد از نماز مغرب، ۲۰ رکعت نماز (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت یک بار سوره «حمد» و یک بار سوره «توحید» بخواند، رسول خدا(ص)در پاداش این عمل فرمود: هر کس چنین کند، به خدا سوگند خودش، خانواده‌اش، مالش و فرزندانش محفوظ بمانند و از عذاب قبر پناه داده شود... و در قیامت به سرعت از صراط بگذرد. ٢- بعد از نماز عشا، دو رکعت نماز به ‌جا آورد، در رکعت اول «حمد» و «الم نشرح» را یک مرتبه و سوره «توحید» را سه مرتبه بخواند و در رکعت دوم، سوره‌هاى «حمد»، «الم نشرح»، «توحید» و «معوّذتین» (سوره‌هاى ناس و فلق) را یک‌ بار بخواند و پس از سلام ۳۰ مرتبه بگوید: «لا اله الاّ الله» و ۳۰ مرتبه «صلوات» بفرستد، رسول اکرم(ص) فرمود: کسى که این عمل را انجام دهد، خداوند گناهانش را مى‌آمرزد و از گناه پاک مى‌شود. ٣- ۳۰ رکعت نماز بخواند، (هر دو رکعت به یک سلام) در هر رکعت یک مرتبه «حمد» و یک مرتبه «کافرون» و سه مرتبه «توحید» را بخواند. در روایتى رسول خدا(ص) فرمود: هر مرد و زن مؤمنى چنین کند، خداوند تمام گناهان کوچک و بزرگ وى را مى‌آمرزد و تا سال بعد، خداوند نامش را در فهرست «نمازگزاران» مى‌نویسد و از نفاق پاک مى‌شود. ٤- احیاى شب اول ماه رجب: شیخ طوسى در «مصباح المتهجّد» از امام صادق(ع) از جدش از امیرمؤمنان على(ع) نقل کرده است که آن حضرت دوست داشت که در چهار شب از شب‌هاى سال، فارغ از هر چیز، به عبادت بپردازد شب اوّل ماه رجب، شب نیمه شعبان، شب عید فطر و شب عید قربان، در حدیثى دیگر، از امام صادق(ع) نقل شده است که «تا مى‌توانى بر احیاى شب‌هاى عید فطر، عید قربان و... شب اول رجب مراقبت کن. ٥- خواندن دعایى که از امام جواد(ع) نقل شده است که فرمود: مستحب است انسان، در شب اول رجب، با این کلمات، دعا کند: «اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِاَنَّکَ مَلیکٌ، وَاَنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء مُقْتَدِرٌ، وَاَنَّکَ ما تَشآءُ مِنْ أَمْر یَکُونَ اَللّـهُمَّ اِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِنَبِیِّکَ مُحَمَّد نَبِىِّ الرَّحْمَةِ، صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، یا مُحَمَّدُ یا رَسُولَ اللهِ، اِنّى اَتَوَجَّهُ بِکَ اِلَى اللهِ رَبِّکَ وَرَبِّى لِیُنْجِحَ بِکَ طَلِبَتى». التماس دعا @javedan_ir @Habiliyan
تو مکن تهدیدم از کشتن که من تشنه‌ی زارم به خون خویشتن گر بریزد خون من آن دوست ‌رو پای‌کوبان جان برافشانم بر او رقص و جولان بر سر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند چون جهند از دست خود دستی زنند چون رهند از نقص خود رقصی کنند ۱:۲۰ 💔 @Habiliyan
به امام هادی(ع) نامه نوشت: آدم دوست دارد حاجات خود را مستقیما از امامش دریافت کند؛ و با او درباره‌ی مشکلاتش حرف بزند. چه کنیم که از شما دوریم؟! حضرت(ع) در جواب نامه نوشتند: اگر حاجتی داری، لبت را حرکت بده. حرف بزن؛ بگو! جواب ما به تو خواهد رسید... بحارالانوار، جلد ۵۳، صفحه ۳۰۶ @Habiliyan
«خب با آمریکا چه جوری مشکل حل می‌شود؟ این سؤال واقعی است، جدّی است. نمی‌خواهیم با هم دعوا کنیم، سؤال می‌کنیم: مشکل با آمریکا چه جوری حل می‌شود؟ با نشستن و مذاکره کردن و از آمریکا تعهّد گرفتن مشکل حل می‌شود؟ [اینکه] بنشینیم با آمریکا مذاکره کنیم، تعهّد بگیریم که شما باید فلان کارها را بکنید، فلان کارها را نکنید، مشکل حل می‌شود؟ در قضیّه بیانیّه‌ الجزایر، سر قضیّه‌ آزادی گروگان‌ها در سال ۶۰، شما نشستید با آمریکا صحبت کردید. بنده آن وقت نماینده‌ مجلس بودم -البتّه در مجلس نبودم، در جبهه بودم، اهواز بودم- همان وقت این‌جا در تهران همین حضرات نشستند به واسطه الجزایر و بدون رودررویی با آمریکایی‌ها صحبت کردند -‌البتّه مصوّبه‌ مجلس بود، کار غیر‌قانونی‌ای نبود- قرارداد گذاشتند، تعهّدهای متعدّدی گرفتند که ثروت‌های ما را آزاد کنید، تحریم‌های ما را بردارید، در امور داخلی کشور ما دخالت نکنید، و ما هم از این طرف گروگان‌ها را آزاد می‌کنیم. گروگان‌ها را آزاد کردیم، آیا آمریکا به آن تعهّدات عمل کرد؟ آیا آمریکا تحریم را برداشت؟ آیا آمریکا ثروت‌های مسدودشده‌ ما را به ما پس داد؟ نه، آمریکا به تعهّد عمل نمی‌کند؛ خیلی خب، این هم مذاکره و نشستن با آمریکا. یا در برجام؛ گفتند که [اگر] شما فعّالیّت صنعتی هسته‌ای را کم کنید -حالا جرأت نکردند بگویند تعطیلِ تعطیل- به این مقدار فروکاهی کنید، ما این کارها را انجام می‌دهیم؛ تحریم‌ها را برمی‌داریم، این کار را می‌کنیم، آن کار را می‌کنیم؛ کردند این کارها را؟ نکردند دیگر. مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند‌. بله، مشکل ما را با آمریکا یک چیز حل می‌کند؛ چه چیزی؟ به آمریکا باج بدهیم، نه یک بار، آمریکایی‌ها به یک بار باج هم قانع نیستند، امروز باج بدهیم، فردا می‌آیند یک باج دیگر می‌خواهند، [باز باید] باج بدهیم، پس‌فردا می‌آیند یک باج دیگر می‌خواهند، [باز باید] باج بدهیم. امروز می‌گویند هسته‌ای را تعطیل کنید - اوّل می‌گویند بیست درصد را تعطیل کنید، بعد می‌گویند پنج درصد را تعطیل کنید، بعد می‌گویند بساط هسته‌ای را برچینید- بعد می‌گویند قانون اساسی را عوض کنید، بعد می‌گویند شورای نگهبان را بردارید، آمریکایی‌ها باج می‌گیرند. اگر بخواهید مشکلتان با آمریکا حل بشود، باید این کار را بکنید، مرتّب باج بدهید. آمریکا اینها را می‌خواهد: پشت مرزهای خودتان، خودتان را محبوس کنید، دستتان را خالی کنید، صنایع دفاعی‌تان را تعطیل کنید. کدام ایرانی باغیرتی حاضر است که یک چنین باجی بدهد؟ من نمی‌گویم [طرفدار] جمهوری اسلامی، ممکن است یکی جمهوری اسلامی را هم قبول نداشته باشد امّا ایرانی باشد، غیرت ایرانی داشته باشد؛ [او هم] حاضر نیست این باج‌ها را بدهد. آمریکا به کمتر از این قانع نیست؛ چرا نمی‌فهمند؟ مذاکره‌ با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند. اگر حاضرید باج بدهید، نه یک بار، نه دو بار، پشت سر هم، در همه‌ مسائل اساسی، و از همه‌ خطوط قرمزتان عبور کنید، بله، آن وقت آمریکا با شما دیگر کاری ندارد، مثل دوران پهلوی‌» ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ @Habiliyan