eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.6هزار دنبال‌کننده
525 عکس
238 ویدیو
36 فایل
حبل‌الله یک تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب محمدی و دشمن اسلام آمریکایی است؛ ما انقلاب اسلامی را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌دانیم و به دستور قرآن و رسول خدا و اهل‌بیت (ع) برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کنیم. 📱مدیر کانال: @Hablollah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 معطل یک سگ! 🔻 خاطرهٔ تلخی از تحقیر نمایندهٔ عراقی به‌دست سرباز آمریکایی ✍ راوی: شهید سلیمانی 🔹چند وقت قبل آقای «محمود عثمان» نمایندهٔ سنی کرد عراقی پیش من آمد؛ نمایندهٔ مجلس و شخصیت بارز سیاسی عراقی هست. تعریف می‌کرد: «یک بار به منطقهٔ خضرای بغداد (تحت حفاظت آمریکا) رفتم. کارت نمایندگی‌ام را نشان دادم تا رد شوم. گفتند: باید بازرسی شوید. گفتم: خب بازرسی کنید. گفتند: الان نمی‌توانیم؛ باید یک سگ شما را بازرسی کند، که آن هم الان خواب است! گفتم: خب بیدارش کنید. گفتند: الان نمی‌شود؛ باید منتظر باشید تا یک افسر آمریکایی‌ بیاید این سگ را بیدار کند!» 🔸اینها قصه نیست. مربوط به دورهٔ قاجار هم نیست. مربوط به همین دورهٔ کنونی ماست. در همین کشور عراق، همسایهٔ خودمان است؛ عراقی که بر اثر جنگ آمریکا تاکنون یک میلیون آدم کشته شده است. [حالا یک عده می‌گویند:] شعار «مرگ بر آمریکا» نه! اسم این را چیزی جز مزدوری می‌توان گذاشت؟! 📝 منبع: کتاب «برادر قاسم» 🆔 @Hablollahir
💠 حاشیه‌ای بر نحوۀ مواجهه با تریبون‌های مذهبی حاشیه‌ساز (قسمت ۱ از ۲) ✍ مهدی محمدآبادی 🔹 دوباره همان داستان تکراری؛ فیلمی از یک مراسم سینه‌زنی در فضای مجازی گُر می‌گیرد؛ علت؟ اشعار توهین‌آمیز و رجزهای آقای مداح علیه شعایر دینی و شخصیت‌ها و اماکن محترم اهل‌سنت. کام مردم تلخ شده؛ مسئولان و بزرگان شیعه، اعلام برائت، و علمای اهل‌سنت، اعلام انزجار کردند و هر دو گروه خواستار مجازات قانونی برای درس عبرت و پیشگیری از تکرار این دست اتفاقات شدند. سپاه هم اعلام کرد که مداح مذکور را با حکم قضایی دستگیر کرده و تحویل مراجع قانونی داده است. این چرخۀ قدیمی اما به نتیجۀ دلخواه نمی‌رسد؛ مشکل کار کجاست؟ 🔸اولین جواب احتمالا این است که جای یک قانون بازدارنده و شفاف خالی است؛ قانونی که فتاوای صریح مراجع عظام شیعه مبنی بر «تحریم توهین به مقدسات مذاهب اسلامی» را روی زمین بیاورد؛ قانونی که نگذارد عده‌ای به نام اهل‌بیت (ع) چوب حراج به آبروی مکتب اهل‌بیت (ع) بزنند؛ قانونی که حافظ هم‌زیستی برادرانۀ شیعه و سنی باشد و نگذارد عده‌ای آسوده‌خاطر در قم بنشینند و زیر رقص نور و با اکوهای چندصدمیلیونی، امنیت و آسایش مرزنشین‌ها را به خطر بیندازند. اما آیا سازوکار قانونی به‌تنهایی کافی است؟ 🔹با یک مثال ساده توضیح می‌دهم؛ همزمان که این معدود مداحی‌های پرحاشیه، صدهاهزار بار بازدید می‌خورد، هزاران مراسم و هیئت در گوشه‌گوشۀ ایران برگزار می‌شود که نه‌فقط توهین و تعریضی به مذاهب اسلامی ندارند، بلکه با ترکیب آگاهی و احساس، بهترین فضا برای تبلیغ معارف اسلامی و عامل تقویت ایمان و معنویت در جامعه هستند؛ اتفاقا بعد از طوفان‌الاقصی، یاد و نام رهبران و شهدای سنی‌مذهب غزه و فلسطین هم عنصر ثابت خیلی از این مراسم‌ها است؛ پس چرا اسمی از اینها برده نمی‌شود؟ 🔸رسانه‌ها معمولا دنبال سوژه‌های زرد هستند؛ معلوم است که فضای عادی و جاری هیئت‌ها برایشان جذابیت‌ آنچنانی ندارد. پس هر چه عده‌ای حرفهای شاذتر بزنند و به‌جای نشر معارف اهل‌بیت (ع) بیشتر به عقاید دیگران بتازند، بیشتر دیده می‌شوند. با این توصیف، طبیعتا برای کسیکه دنیای پیرامونش را از دریچۀ رسانه می‌شناسد، گویا همه مثل آن منبری و مداح حاشیه‌ساز هستند و این تصور، کدورت و دلخوری را مضاعف و حجاب‌ها را غلیظ‌تر می‌کند. در چنین وضعی، عقلا -اگر نگوییم محکوم به شکست- دائم در موضع انفعال هستند. 🔹برخورد قانونی با تریبون‌های دعوادرست‌کن ضرورت عقلی و عقلایی و شرعی است؛ اما قانون هر چقدر هم قوی باشد و خوب اجرا شود، «امت» نمی‌سازد؛ اصلا صدای تریبون‌های جنجالی مذهبی، در انباشت سوء‌تفاهم‌ها و همدیگر را درست نشناختن‌ها و در نتیجه، پیوند و تعامل و همکاری نداشتن‌هاست که پژواک می‌یابد؛ بدون علاج این زخم‌ها، کاری از تنبیه و مجازات برای «امت‌سازی» برنمی‌آید. پس چاره چیست؟ در قسمت دوم یادداشت، به برخی از خانه‌های خالی این جدول می‌پردازم. 🆔 @Hablollahir
💠 حاشیه‌ای بر نحوۀ مواجهه با تریبون‌های مذهبی حاشیه‌ساز (قسمت ۲ از ۲) ✍ مهدی محمدآبادی 🔹در قسمت اول یادداشت نوشتم برای اینکه صدای تریبون‌های فتنه‌انگیز مذهبی خاموش شود، مجازات خاطیان کافی نیست؛ باید زیرساخت‌ها را عوض کرد؛ باید «امت‌سازی» را هدف گرفت. این شاه‌بیت‌ دغدغه‌های رهبر انقلاب، حتی در این چند ماه اوج نبرد مقاومت با اسرائیل است: «امّت یعنی مجموعهٔ انسانهایی که در یک جهت، به سوی یک هدف، با یک انگیزه دارند حرکت می‌کنند.» (۰۳/۰۶/۰۶) و این «واحد منسجم که با اراده و هدف مشترک اقدام کند، هنوز شکل نگرفته است.» (۹۸/۱۰/۳۰) و فقط هم با همایش سالانۀ وحدت شکل نمی‌گیرد: «لازم است که هر کسی، در هر نقطه‌ای، در هر جایی که حضور دارد، محور بحث مهمّ اتّحاد باشد؛ و بحث کنیم، تبیین کنیم، تحریض کنیم، برنامه‌ریزی کنیم، تقسیم کار کنیم در این زمینه‌ها.» (۰۰/۰۸/۰۲) در این جهت، مجموعه‌ای از وظایف بر دوش نهادهای مختلف است که هر کدام باید غفلت‌ها و ترک‌فعل‌هایی را که در این‌باره داشته‌اند به کمک مردم جبران کنند: ▫️حوزه‌های علمیه نسبت به احیای سنت دیرینهٔ تعاملات فکری بین نهاد روحانیت شیعه و سنی و تشکیل قرارگاه مشترک جامعه‌سازی در مقابل جبهۀ واحد کفر جهانی؛ کاری که متاسفانه حتی بعد از فرصت طلایی طوفان‌الاقصی هم جدی گرفته نشده است. عجیب نیست که فلان مدرسۀ علمیه ساخته می‌شود تا برد آن یکی را کم کند؟! چنددرصد از حوزه‌ها دغدغه دارند مذهب دیگر را آن هم بی‌واسطه و از زبان اساتید خود آن مذهب بشناسند؟ ▪️پدری امامان جمعۀ مناطق تلفیقی برای طیفهای مختلف شیعه و سنی و گردهم‌آوردن آنان برای مسئله‌یابی، ارائۀ راه‌حل‌ و همکاری برای رفع مشکلات مردم؛ نه اینکه عالم سرشناس یک منطقه بگوید در این ۴۰وچند سال بعد از انقلاب، تازه اولین بار فلانی به ما سر زده است. یا بزرگواری بگوید تا امام جمعۀ آنها نیاید، کسر شان است بروم و آنها هم بگویند اگر برویم، برچسب «حکومتی» می‌خوریم و دود این ملاحظات و مناسبات غیراسلامی هم به چشم مردم بیچاره برود. اینکه امام جمعه خودش طرف دعوا و آتش‌بیار فتنه‌های مذهبی نشود که پیش‌فرض است... . ▫️امامان مساجد و فعالان مذهبی و قرآنی اهل‌سنت و شیعه به‌ویژه در مناطق تلفیقی نسبت به رفت‌وآمد و آشنایی و اعتمادسازی و هم‌افزایی در جهت رفع مسائل و دردهای مشترک؛ اما این قطع ارتباطها به کجا می‌کشد؟ از باب نمونه، یکی از فضلای اهل‌‎سنت می‌گفت: «شیعیان منطقه ما برای امام حسین نذر می‌کنند و نه برای خدا؛ لذا برای اینکه ناراحت نشوند، نذری‌شان را می‌گیریم، اما نمی‌خوریم!» در حالیکه کافی بود طلبه‌ای مثل بنده، از روی رسالۀ تمام مراجع نشانش دهد که ما هم می‌گوییم: «نذر جز با نام خدا منعقد نمی‌شود.» و اینکه: «اگر کسی چنان گفته، از عوامی‌اش بوده یا تسامحا گفته و منظورش به یاد امام حسین، ولی لله است.». از این طرف شیعیان می‌گفتند حتما اینها وهابی شده‌اند که نذر را قبول ندارند! بلی؛ از یک گره ذهنی ساده تا یک پروژۀ امنیتی، راه طولانی نیست. ▪️ سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به شکل‌دهی ستاد مشترک تبلیغات سنی و شیعه در مقابل معضلات و آسیب‌هایی که اتفاقا شیعه و سنی در آن اتحاد کامل دارند! با این نگاه، مبلغان شیعه و‌ اهل‌سنت، یکدیگر را به چشم هم‌رزم می‌بینند و نه رقیب و خدای‌نکرده دشمن؛ خطر، نه شلوغ شدن جمعه و جماعت‌های دیگری، که خلوتی و کسادی آن دانسته می‌شود؛ خط تبلیغی‌ همه، زدن فساد و بی‌عدالتی می‌شود، نه زدن باورهایی که هر کدام ناموس مذهبشان می‌دانند؛ هر کدام دنبال معرفی دقیق‌تر فکر و الگوی خود هستند و نه تخریب دیگری و... . زشتی اینکه مناره‌ای برای مانور قدرت و روکم‌کنی آن یکی بالا برود و... دیگر گفتن ندارد. ▫️صداوسیما نسبت به معرفی درست اقوام و مذاهب؛ اگر چنین بود، وسط جنگ ۲۲روزه نباید شبهۀ ناصبی بودن مردم غزه کارگر شود. یا اگر گزارش‌های دست اول و مستمر از میدان بود، شبهۀ تکفیری بودن اهل‌سنت مشهد، نباید اینقدر راحت به‌شکل دوره‌ای نقل گروه‌های مذهبی در کل کشور می‌شد. دستکم معرفی شهدا و محلات و مساجد پرشماری که در ایران و جهان اسلام، نام اهل‌بیت (ع) دارند یا بازتاب حضور اهل‌سنت در حرم اهل‌بیت (ع) می‌توانست مانع از پا گرفتن این شبهات بی‌پایه شود. 🔸بی‌انصافی نشود؛ در تمام موارد بالا، تحولات جدی در سالهای اخیر ایجاد شده و ریل‌گذاری‌ها روبه‌اصلاح است؛ اما راه امت‌سازی پرپیچ‌وخم و طولانی است. اگر عقب‌ماندگی‌های نام‌برده نیز سهمی در بیانیه‌های محکومیت‌ و مطالبۀ عمومی شیعه و سنی پیدا می‌کردند، شاید امروز اوضاع جور دیگری بود و در کوران مسئولیت‌شناسی و مشغولیت همگانی به حل مسائل فوری و اولویت‌دار امت و جامعۀ اسلامی، صداهای تفرقه‌افکن، اساسا از اینکه گوش شنوایی پیدا کنند ناامید و از کسادی بازارشان خاموش می‌شدند. 🆔 @Hablollahir
📣 دغدغه‌مندهای مقاومت! بسم‌الله... 🔻 فرصت طلایی برای در موضوع مقاومت و و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با زائران امام رضا (ع)، از نقاط مختلف ایران و جهان 🔹 جمعی از خواهران دانش‌آموخته علوم‌پزشکی مشهد، پنج‌شنبه‌های خود را وقف کرده‌اند تا فرمان آقا زمین نماند. 🔸از تمام خواهران و برادران، طلبه و دانشجو و دانش‌آموز و معلم و... که در این زمینه کار کرده‌اند و توان صحبت رودررو با مردم را دارند، دعوت می‌شود ستون این خیمه شوند. ✅ خصوصا برای عزیزانی که مکالمهٔ عربی، انگلیسی، اردو و ترکی بلدند، فرصت گفت‌وگو برای زائران پرشماری که از کشورهای همسایه مهمان غرفه می‌شوند بسیار مغتنم است. 🎥 نمایی از حال‌وهوای غرفه را اینجا و اینجا ببینید. 📍مشهد، میدان بیت‌المقدس، ضلع بازار رضا(ع)، حوالی ورودی باب‌الرضا(ع) 📅 پنجشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۳ ⏳ از اذان ظهر تا اذان مغرب 📣 حتی اگر نیم‌ساعت هم وقت دارید، غنیمت است... 🆔 @Hablollahir
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلید فهم مشترک از قرآن 🔻داستان یک فعالیت قرآنی امتی 🔹زیاد شنیده و گفته‌ایم که: «قرآن از مشترکات شیعه و سنی است.» اما کمتر نمونه‌های عملی این حرف را دیده‌ایم. 🔸پاییز امسال اولین دورهٔ آموزشی ویژهٔ فعالان شهرستان تربت‌جام برگزار شد، که هم از اهل‌سنت و هم از شیعیان بودند. 🔹کسی دنبال اثبات اندوخته‌های خود به دیگران نبود. همه آمده بودند تا از خود قرآن بشنوند و به روش تدبری و طبق ظاهر الفاظ، جهت هدایتی سوره‌ها را دریافت کنند؛ دریافتی که اختلافی در آن نیست و شیعه و سنی ندارد و عمیقا وحدت‌آفرین است. 🔸به لطف و عنایت خدای متعال یک الگوی عملی دیگر را از اخوت و تعاون اسلامی، آن‌ هم برای نزدیک شدن به هدف نزول قرآن کریم پیاده کردیم: «کتاب أنزلناه إلیك مبارك لیدبروا آیاته...» الگویی که یقینا قابل تکثیر و تکرار و ارتقا است. 🔹با تشکر از تمام عزیزانی که در تحقق این تجربهٔ شیرین سهیم بودند؛ از تمام اعضای محترم دوره که عموما از اساتید باسابقه بودند، اما متواضعانه در کلاسها شرکت کردند، تا سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان تبلیغات اسلامی که پشتیبان این حرکت عمیقا مردمی بودند. 🔸شما را به دیدن و شنیدن این داستان جذاب و امیدبخش دعوت می‌کنیم. اگر پسندیدید، این پیام را بازنشر کنید و در ثواب گسترش فرهنگ قرآن و امت‌سازی قرآنی شریک باشید. 🆔 @Hablollahir
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کدام علی، کدام‌ شیعه؟ ✍ شهید آیت‌الله مرتضی مطهری (ره) 🔹 گاهى انسان، على را «شناسنامه‏‌اى» مى‏‌شناسد: نامش على، پسر ابوطالب، ابوطالب پسر عبدالمطّلب، مادرش فاطمه دختر اسدبن‌عبدالعُزّى، شوهر فاطمه، پدر حسن و حسين، در آن سال متولد شد، فلان سال از دنيا رفت، چنان جنگهايى كرد. اينها شناختهاى شناسنامه‏‌اى است؛ يعنى اگر بخواهيم براى على عليه‌السلام يک شناسنامه صادر كنيم و به شناسنامه او آگاه باشيم، شناسنامه‏‌اش اينهاست. 🔸اما شناخت شناسنامه‏‌اى على، شناخت على نيست، شناخت انسان كامل نيست. شناخت على يعنى شناخت «شخصيت» على، نه «شخص» على. در هر حدى كه شخصيت جامع على عليه‌السلام را بشناسيم، انسان كامل اسلام را شناخته‏‌ايم. 🔹و در هر حدى كه انسان كامل را عملًا -نه اسماً و لفظاً- امام و پيشواى خود قرار دهيم، راه او را برويم، تابع و پيرو او باشيم و كوشش كنيم كه خود را بر طبق اين نمونه بسازيم، [در همان حد] شيعۀ اين انسان كامل هستيم، چون «الشّيعَةُ مَنْ شايَعَ عَلِيّاً». شهيد [اول‏] در لمعه به مناسبتى اين حرف را مى‏‌گويد و ديگران هم اين سخن را گفته‏‌اند: شيعه يعنى كسى كه على را مشايعت كند. 🔸يعنى انسان با «لفظ» شيعه نمى‏‌شود، با «حرف» شيعه نمى‏‌شود، با «حب و علاقه فقط» شيعه نمى‏‌شود؛ پس با چه چيز شيعه مى‏‌شود؟ با مشايعت. مشايعت يعنى همراهى. وقتى كسى مى‏‌رود و شما پشت سر و همراه او مى‏‌رويد، اين را «مشايعت» مى‏‌گويند. شيعه على يعنى مشايعت‌كننده عملىِ على. 📝 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (انسان كامل)، ج‏ ۲۳، ص ۹۶-۹۷ 🆔 @Hablollahir
هدایت شده از زیست بوم تربیت نُهی
زیست بوم تربیتی نُهی برگزار می‌کند؛ اکران مستند اسرائیلیسم و میزگرد تحلیلی روایت تربیت صهیونیستی از زبان صهیونیست‌ها باحضور: دکتر رقیه فاضل دکتر مجتبی همتی فر محمدجواد استادی 🕠 زمان: چهارشنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ الی ۲۰ 📍مکان: پردیس سینمایی مهرکوهسنگی سالن ۸ 🔗 لینک شرکت مجازی در میزگرد تحلیلی: B2n.ir/y22085 زیست بوم تربیتی نُهیٰ ☘️ 🆔 @noha_edu
💠 معجزهٔ غزه، ضرورت ایجاد قدرت برای اسلام ✍ علیرضا کمیلی 🔹 رهبری در جمع فعالان فرهنگی در سال ۹۵ صحبتی بسیار مهم کردند که متاسفانه به خوبی منتشر نشد. ایشان در بخشی از آن گفتند: «اخوان‌المسلمین یک زمانی ۲ میلیون عضو در سراسر جهان داشت، اما قدرت نداشت، اسلام بی‌قدرت بود. برای همین به اهدافش نمی‌توانست برسد. گاهی با یک کار اطلاعاتی یک دولت و دستگیری عناصر، همه تشکیلات دچار مشکل می‌شد. نباید اسلام بی‌قدرت بسازید. دشمنان و غرب و نهادهای آن طرفی هم، از اسلام بدون قدرت نمی‌ترسند، حمایت هم می‌کنند. باید اسلام باقدرت بسازید، اسلامی که متفکرین دارد، قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی و… دارد. این اسلام در دست شماست. تکلیف زیاد است و می‌توانید.» 🔸 تجربهٔ این مدت جنگ یکبار دیگر نشان داد که فرق دولت و بی‌دولتی چیست. براستی یک معجزه در غزه رخ داده است و اگر طرح ژنرالها در شمال غزه آن هم بعد از پانزده ماه از جنگ و با وجود صاف کردن شمال، با شکست مواجه شد بخاطر تمهیداتی بود که در دوران حاکمیت حماس بر غزه پیش‌بینی شده بود و در عین حال ضعفی که در کرانهٔ باختری می‌بینیم بخاطر فقدان دولت مستقل است. 🔹اساسا اندیشیدن به دولت و قدرت در جریان اسلام سیاسی، پس از طوفان الاقصی جدی‌تر شده است چرا که همه، بی‌حساب‌وکتابی جهان و مسخرگی سازمان ملل را درک کردند و خاطر توحش رژیم صهیونی هم ملموس‌تر شد. باید برای به روی زمین آمدن این مسیر در همهٔ کشورهای اسلامی کمک کرد و این بدون ایجاد اندیشه و اقدام در عناصر امت اسلامی ممکن نیست. 📝 کانال «رب الناس» 🆔 @Hablollahir
📣 دغدغه‌مندان مقاومت! بسم‌الله... 🔻 فرصت طلایی برای در موضوع مقاومت و و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با زائران امام رضا (ع)، از نقاط مختلف ایران و جهان 🔹 جمعی از خواهران دانش‌آموخته علوم‌پزشکی مشهد (گروه هم‌ آوایی بدون مرز) پنج‌شنبه‌های خود را وقف کرده‌اند تا فرمان آقا زمین نماند. 🔸از تمام خواهران و برادران، طلبه و دانشجو و دانش‌آموز و معلم و... که در این زمینه کار کرده‌اند و توان صحبت رودررو با مردم را دارند، دعوت می‌شود ستون این خیمه شوند. ✅ خصوصا برای عزیزانی که مکالمهٔ عربی، انگلیسی، اردو و ترکی بلدند، فرصت گفت‌وگو برای زائران پرشماری که از کشورهای همسایه مهمان غرفه می‌شوند بسیار مغتنم است. 🎥 نمایی از حال‌وهوای غرفه را اینجا و اینجا ببینید. 📍مشهد، میدان بیت‌المقدس، ضلع بازار رضا(ع)، حوالی ورودی باب‌الرضا(ع) 📅 پنجشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۳ ⏳ از اذان ظهر تا اذان مغرب 📣 حتی اگر نیم‌ساعت وقت دارید، غنیمت است... 🔰 گزارش‌ها و بازخوردهای بیشتر از فعالیت غرفه در کانال تلگرامی «هم‌آوایی بدون مرز» به نشانی: @hamavaie 🆔 @Hablollahir
🇦🇫🇮🇷 دورهٔ تخصصی آشنایی با مسائل، ساختارها و قوانین زندگی مهاجران در ایران 🔹ویژهٔ فعالان فرهنگی-اجتماعی ایرانی و مهاجر 🔸۱۲ جلسه حضوری در مشهد 🔹رایگان، اخذ ودیعه حضور منظم ⏳ مهلت ثبت‌نام تا یکم بهمن از طریق: @Hablollah_admin 🆔 @Hablollahir
🇵🇸 آیا آتش‌بس جشن گرفتن دارد؟ ✍ حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی 🔸 مقاومت همیشه هزینه داشته و‌ خواهد داشت، اما شکست ارادهٔ اسرائیل واقعا جشن لازم دارد. همانطور که جشن ۷ اکتبر درست بود. هرچند جشن باید همراه اعلام آمادگی برای مرحلهٔ بعد جنگ باشد. جشن، هم بستر تبیین «پیروزی مقاومت در فلسطین» است و هم بستر «ایجاد آمادگی برای مرحلهٔ بعد». 🔹فشار ترامپ به نتانیاهو به هدف شروع عملیات عادی‌سازی و تشکیل جبههٔ جدید اسرائیلی در منطقه است. غیر از عربستان، کویت و پاکستان هم در صف این جبهه‌اند. این بار هم به دنبال ایجاد شبکه‌ای از روابط اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و علمی و توسعهٔ عادی‌سازی در فضای عمومی مردمی منطقه هستند. 🔸مرحلهٔ جدیدی از را باید آغاز کرد و جشن آغاز این مرحله را گرفت. نمی‌گویم دیگر قرار نیست موشک بزنیم، اما جنگ جدید، قلم و بیان می‌خواهد و فهم فضای فکری و فرهنگی جهان اسلام و منطقه را. 🆔 @Hablollahir