eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.6هزار دنبال‌کننده
534 عکس
246 ویدیو
37 فایل
حبل‌الله مشهد یک تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب محمدی و دشمن اسلام آمریکایی است که انقلاب را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و به دستور قرآن کریم برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. 📱مدیر کانال: @Hablollah_admin 💻 سایت: mihm.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه تصویری قسمت هشتم مولوی برزگر کاری از مجمع اسلامی حبل الله @Hablollahir
12.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 ببینید | گزارشی از اردوی دو روزه تربت جام 🔸 به همراه دانش پژوهان دوره آموزشی تربیت فعال بین الملل 📍 مجمع اسلامی حبل الله 🆔 @Hablollahir
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی علما و فرزانگان اهل سنت چنین ارادتی به اهل بیت دارند آیا جفا نیست که عده ای کج سلیقه از صدا و سیما، آنهم در مرکز استان کردستان، به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند؟
گزارش به کنسول، داستان های کوتاهی است، از تفرقه و اختلاف تا وحدت و برادری
سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام در تعامل با پیروان ادیان و مذاهب اسلامی شما هم دعوتید. این نشست به صورت مجازی برگزار می‌شود.
14.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬| مستند "رسم برادری" ❓ آیا اجازه هست برادر بخوانمت؟ ❇️ روایتی است از اظهار ارادت اهل سنت به خاندان رسالت @Hablollahir
💠 اسوۀ وحدت اسلامی 🔻 گزیده‌ای از پیام آیت‌الله سید کاظم حائری به دومین نشست علمی طلایه‌داران صلح و وحدت اسلامی که اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برگزار شد: یکی از ویژگی‌های استاد شهید ما آیت‌الله سید محمدباقر صدر قدس‌سره در کنار همۀ فضایل و محاسن انبوه و پرشمارش عبارت است از وحدت‌گرایی و رویکرد تقریبی که در همه میدان‌های فعالیت او وجود داشت؛ چه در عرصه افکار و مفاهیم و چه در عرصه فعالیت‌های عملی و اجتماعی. این ویژگی را می‌توان از شاخصه‌های پیش رو به‌دست آورد: 🔸 طرح‌های تمدنی کلان او که در کتاب‌هایی چون «فلسفتنا»، «الأسس المنطقية للإستقراء»، «اقتصادنا» و «البنك اللاربوي» بازتاب یافته است. او در این طرح‌ها امت اسلام را با همه گسترۀ پردامنه و وجود وسیعش در نظر داشت و نیازهای فکری، اعتقادی، روشی و عملی همۀ امت را تشخیص می‌داد و سپس به رفع نیازها و درمان دردهای آن می‌پرداخت…. ازاین‌رو به‌راستی نظریه‌پردازی‌اش متعلق به همه جریان‌ها و گرایش‌های مذهبی امت اسلام بود. 🔹 شهید صدر در پژوهش‌هایش تنها به بهره‌گیری از ابزارها و پشتوانه‌های علمی خاص [مذهبی] خود بسنده نمی‌کرد، بلکه هرآنچه در عرصۀ اندیشۀ اسلامی وجود داشت را به‌کار می‌گرفت تا به رأی به‌دست‌آمده ویژگی فراگیری و شمول بخشد و آن را به‌عنوان حکم اسلام در چارچوب گستردۀ آن ارائه کند. در این راستا در اثر بزرگش «اقتصادنا» مذاهب مختلف اسلامی را در دایره پژوهش قرار می‌دهد تا از همه آنها برای ساخت نظریه اقتصادی‌اش بهره بگیرد؛ نظریه‌ای که آن را به‌عنوان نظریه‌ عمومی اسلام و دربرگیرنده انواع مذاهب اسلامی اکتشاف کرده است. برای نمونه در بحث مالیات‌های خمس و زکات، بیان کرده است که این دو مالیات برای بالا بردن سطح زندگی فقیر و رساندن آن به سطح زندگی اغنیا، تشریع شده‌اند تا از این رهگذر مفهوم توازن اجتماعی در اسلام محقق شود. او در این راستا به منابع متعددی از میراث اسلامی استناد کرده که در این میان در کنار روایاتی از «وسائل» نقل‌ ابن‌قدامه در «المغني» که در آن نظر شافعی را نیز آورده، وجود دارد. همچنین در قانون «زمين آبادشده به‏دست بشر در هنگام فتح،‏ مِلک عمومی همه مسلمانان است» به اجماع منقول در جواهر و نیز سخن ماوردی در این‌باره و نقل‌قول وی از امام مالک، استدلال کرده است. او در حکمی به فتاوای فقهای بزرگ شیعه و روایات امامان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و نیز به سخن سرخسی در «مبسوط» استدلال می‌کند. وی از این رهگذر به حکمی که استنباط می‌کند صبغه حکم شرعی در چارچوب کلان شریعت اسلامی می‌دهد. 🔹 به همین دلیل بود که به‌طور ویژه از کتاب «اقتصادنا» در کشورهای اسلامی استقبال شد و این کتاب به مرجعی برای فهم مکتب اقتصادی اسلام و نظریات اسلامی در این زمینه تبدیل گشته و به‌عنوان ماده درسی در شماری از دانشگاه‌های جهان اسلام به‌کار گرفته شد، هرچند به‌طور کلی همواره دیگر کتاب‌های شهید صدر نیز موردتوجه فرهیختگان، اندیشمندان، پژوهشگران و مجامع علمی در سراسر جهان اسلام بوده و هست. 🔸 روشی که شهید صدر به مسائل حساس مذهبی می‌پرداخت سومین شاخصه نشان‌دهنده این رویکرد است. او درحالی‌که به باورهای مذهبی خود افتخار می‌نمود و تثبیت و دفاع از آنها را بر عهده می‌گرفت، از این نکته غافل نبود که مخاطب خود را همه مسلمانان با هر مذهبی قرار دهد، به همین منظور از ابزارهای عمومی اثبات بهره می‌گرفت و با زبانی فراگیر و تعابیری جذاب سخن می‌گفت و از عبارات مشمئزکننده، پرهیز داشت و به همه طیف‌ها و طوایف امت اسلام با دیده احترام می‌نگریست. شهید صدر نمونه‌هایی عالی از گفت‌وگوی مذهبی برادرانه و آرام را به نمایش گذاشته است؛ گفت‌وگویی که کینه‌ورزی و ادبیاتِ تحقیرِ دیگر مذاهب یا جسارت به بزرگان دیگران جایی در آن ندارد. 🔹 او «مرجع» را رهبری برای عموم مسلمانان می‌دانست که در تلاش‌های نظری و عملی‌اش دغدغه همه امت را دارد و این‌طور نیست که تنها مرجع یک فرقه یا گروه معین باشد. بر همین اساس به مبارزه بر ضد حکومت ستمگر عراق برخاست؛‌ زیرا می‌دید نظام بعثی به زورِ سلاح بر گُرده ملت عراق سوار شده و این ملت را از ابتدایی‌ترین حقوق و آزادی‌هایش محروم ساخته است…. او در آخرین پیامی که برای امت عراق، اعم از شیعه و سنی فرستاد، می‌گوید: من از آن زمان که [جایگاه] خودم و مسئولیتم را در این امت شناختم، وجودم را به‌طور یکسان وقف شیعه و سنی و عرب و کُرد کرده‌ام؛ زیرا من از رسالتی دفاع کردم که همه آنها را متحد می‌کند… پس ای برادر و فرزند سنی‌مذهبم! من به همان اندازه با تواَم که با برادر و فرزند شیعی‌ام هستم. من به همان اندازه با هر دو شما هستم که شما با اسلام هستید. متن کامل این بیانیه را اینجا بخوانید 🆔 @shahidsadr