eitaa logo
⚘⚘⚘💚يافاطر بحق فاطمه عجل لوليك الفرج🌹
11 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
23 فایل
وبه نستعين وهو مولينا فنعم المولي ونعم النصير
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️باطن «اخلاص» و «ریا» چیست؟ 🔹«عقل عملی» دارای شئون و آثاری مثل «اراده» و «اخلاص» است، و اين عقل همان نوری است كه وسيله شناخت و پرستش خدا و در نهايت بهشتی شدن انسان میشود. [۱] هرگاه اين نور بدون هيچ مانع و خسوفی تابش داشت، حالت «ايمان» و «اخلاص» ايجاد می‌شود، و هرگاه اين عقل به سبب پيروى از «هوای نفس»، مكسوف و پوشيده شد، حالت «كفر» و «ريا» بيدار می‌شود. شيخ كلينى (ره) از امام صادق (ع) روايت كرده است: «لَيْسَ بَيْنَ الْإِيمَانِ وَ الْكُفْرِ إِلَّا قِلَّةُ الْعَقْلِ قِيلَ وَ كَيْفَ ذَاكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ قَالَ إِنَّ الْعَبْدَ يَرْفَعُ رَغْبَتَهُ إِلَى مَخْلُوقٍ فَلَوْ أَخْلَصَ نِيَّتَهُ لِلهِ لَأَتَاهُ الَّذِی يُرِيدُ فِی أَسْرَعَ مِنْ ذَلِك‏». [۲] آری مرز ايمان و كفر چيزى جز «كم ‏عقلی» نيست؛ چون انسان به منظور جلب توجه ديگران عبادت می‌كند در حالی كه اگر اين عبادت را برای خدا خالصانه انجام دهد، خداوند زودتر او را به مطلوبش می‌رساند. شبيه اين روايت نيز از امام باقر (ع) نقل شده كه حضرت فرق بين حق و باطل را «كم ‏عقلی» بيان فرمود. 🔹پس «مخلص»، «عاقل» است و كسی كه عاقل نيست، مخلص نخواهد بود؛ در نتيجه «ريا» می‌كند. چنانكه عاقل، رياكننده نيست و «رياكار» عاقل نخواهد بود. حذيفة بن يمان می‌گويد: از رسول خدا معنای اخلاص را پرسيدم، حضرت فرمود: «من از جبرئيل و او از خدا سؤال كرد. خدای سبحان فرمود: «اخلاص» سرّی است كه در دل محبوب خود قرار ميدهم». [۳] بنده سالك وقتی دوستدار خدای سبحان شد، تابع و پيرو چيزى است كه بر زبان دوست و حبيب خدا نازل شود، و آن كسی نيست جز وجود اقدس رسول اكرم (ص). پيروى او سبب محبوبيت خدای تعالی می‌شود. آرى پيروى از محبوب، محبوبيت می آورد؛ چنانكه خدای سبحان ميفرمايد: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهُ فَاتَّبِعُونی يُحْبِبْکُمُ الله». [آل عمران، ۳۱] در اين صورت، وعده قرب ولایی عملی می‌شود. چون خود وعده فرموده: هر كس به وسيله «نوافل» تقرب جويد، لاجرم محبوب حق تعالی شده به مقامی می‌رسد كه خدا، گوش، چشم و دست وی می‌شود. [۴] 🔹پس «اخلاص» كه اساس در نيت است، حكمتی ملكوتی دارد، كه كسى جز محبوب خدا به آن نمی‏رسد و كسى را خدا دوست ندارد، مگر آنكه نوافل و فرايض را انجام دهد. «ريا»، يعنی اينكه به مردم نشان دهد برای خدا كار ميكنم، در حالی كه برای خدا كار نكند، و معنای «سُمعه» آن است كه به گوش ديگران ميرساند كه برای خدا كار ميكنم، در حالی كه نكند. ريا و سُمعه اگر در متن عمل عبادی باشد، عمل باطل است. لذا در عبادات، نيت را شرط ميكنند و ريا را مبطل عمل می‏دانند. در بعضی از نصوص آمده است كه اگر كسى كار خيری را انجام داد و برای مردم بازگو كرد، مقداری از ثواب آن كم ميشود. اگر چند بار گفت، كم كم بی ‏ثواب ميگردد. مثل اينكه باغبانی زحمت بكشد گُلی را فراهم كند، سپس برگهای لطيف اين گل را مكرر لمس كند اين گل كم كم پژمرده ميشود. عمل خيری كه انسان انجام داد، اگر يكبار برای ديگران گفت، مثل آن است كه يكبار به برگ گل دست بزند، ده بار گفت مثل اينكه ده بار برگ گل را لمس كند، سرانجام، گل به صورت تفاله‌ای درمی‌آيد. 🔹«نيت» در عبادات لازم است ولی در مسائل غير عبادی (توصليات) دستوری نيست كه حتماً برای خدا كاری را انجام دهد. ولی اگر همين توصلی را رنگ عبادی داده در آن ريا كند، خود را گرفتار كرده است. مثلا لازم نيست دست آلوده را با قصد قربت بشويد، بلكه برای پاك شدن، صرف شستن كافی است. ولی اگر شخص نشان دهد كه اين عمل را برای رضای خدا ميكنم، شرك و معصيت محسوب ميشود؛ زيرا او مى توانست عمل را مثل ساير توصّليات انجام دهد، اما اگر خواست ثواب ببرد، بايد به قصد قربت باشد. پس شريك قرار دادن حرام است؛ زيرا اگر كسى در گوشه ‏ای از كارهای خود غير خدا را شريك قرار داد، در آن قسمت ديگر عبد خدا نيست. در نتيجه عمل او به خاطر ناقص بودن مورد قبول پروردگار نبوده و او بنده خدا نيست. در خطبه شعبانيه از رسول خدا (ص) رسيده است كه خدا را با نيتهای صادق و قلب طاهر بخوانيد. امام صادق (ع) ميفرمايد: قلب طاهر قلبی است كه در آن خاطره ‏ای غير [از] خاطره «الله» نباشد. پی نوشت‌ها؛ [۱] سئل عن الصادق(ع) ما العقل؟ قال: «مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمنُ، وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَان‏» (كافی ج۱ ص۱۱) [۲] همان ص۲۸ [۳] روض الجنان و روح الجنان فى تفسيرالقرآن، ابوالفتوح رازى، بنياد پژوهشهاى اسلامى آستان قدس رضوى، ۱۴۰۸ق، ج۲، ص۱۹۰ [۴] «وَ إِنَّهُ لَيَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْت‏...» (كافى، ج۲، ص۳۵۲) 📕حکمت عبادات، جوادی آملی، عبدالله، محقق: شفیعی، حسین، مركز نشر اسراء، چ۱۵، ص۷۵ منبع: وبسایت آیت الله مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️امیرالمومنین امام علی عليه السلام: 🔸قيلَ لِلعَبدِ الصّالِحِ لُقمانَ: أيُّ النّاسِ أفضَلُ؟ قالَ: المُؤمِنُ الغَنِيُّ، قيلَ: الغَنِيُّ مِنَ المالِ؟ فَقالَ: لا، وَ لكِنَّ الغَنِيَّ مِنَ العِلمِ الَّذي إنِ احتيجَ إلَيهِ انتَفَعَ بِعِلمِهِ، و إنِ استُغنِيَ عَنهُ اكتَفى.  🔹به عبد صالح، يعنى «لقمان»، گفته شد: كدام يك از مردمان با فضيلت ترند؟ گفت: «مؤمنِ برخوردار»؛ گفته شد: از مال؟ گفت: «نه؛ ليكن برخوردار از دانشى كه اگر به او محتاج شدند، از دانشش سود برند و اگر از او بى نياز شدند، خودش به آن اكتفا كند». 📕بحار الأنوار، ج ۱۳، ص ۴۲۱، ح ۱۶ @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️چرا چنین آقایی را رها کردی؟ 🔹شخصی در راه مکه همیانش گم شد و شاید در دریا افتاد. وقتی که به نجف اشرف برگشت به علیه‌السلام متوسل شد. شب حضرت را در خواب دید، حضرت به او فرمود: همیانِ تو در قم نزد میرزای قمی [۱] است. وی به قم آمد و سراغ میرزا رحمة‌ الله را گرفت. او را به خانه میرزای قمی راهنمایی کردند. هنگامی که به در خانه ایشان رسید، مرحوم میرزا پیش از ملاقات و باز کردن در خانه و بدون سؤال، از سوراخِ در، همیان را به او داد. 🔹وی آن را باز کرد و دید همیان اوست و به محل زندگی خود بازگشت. وقتی که به محل زندگی بازگشت، به او گفتند: چرا چنین آقایی را رها کردی؟! دوباره به قصد خدمت به مرحوم میرزا به قم مراجعت نمود، ولی وقتی رسید، دید که آقا مرحوم شده است. خادم قبرش شد تا اینکه از دنیا رفت و نزد میرزا دفن شد و اکنون قبر او داخل مقبره میرزا قرار گرفته است. پی نوشت؛ [۱] فقیه و اصولی بزرگ، ابوالقاسم‌ بن‌ حسن شفتی جیلانی معروف به میرزای قمی (۱۱۵۰ـ ۱۲۳۱)، صاحب تألیفات متعدد، از جمله کتاب اصولی معروف قوانین 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۴۱ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️ما محتاج به اصلاح نفس هستیم تا آن دم آخر 🔹از همه بالاتر این است که انسان خودش را اصلاح کند در «ماه رمضان»، ما محتاج به اصلاح هستیم، محتاج به «تهذیب نفس» هستیم، تا آن دم آخر ما محتاجیم. پیغمبرها هم محتاجند. انبیای بزرگ هم محتاجند، منتها آنها احتیاج خودشان را فهمیده‌اند و دنبالش عمل کرده‌اند، و ما از باب اینکه حجاب داریم نتوانستیم بفهمیم و به تکالیف خودمان عمل نکردیم. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۳/۰۳/۰۹ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️بر اساس روایات اهل سنت منظور از «صراط المستقيم» در سوره فاتحه چيست؟ 🔹در ششمين آيه سوره حمد كه شبانه روز در نمازها قرائت می شود به خداوند عرضه مى داريم: «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ؛ ما را به راه راست هدايت كن»؛ راهى كه ما را به تو و به آنچه موجب رضاى تو است برساند، راهى جداى از راه كسانى كه غضب تو آنها را فرو گرفته و همچنين جداى از راه گمراهان. آری خدايا ما را هم به اين راه هدايت فرما و هم در اين راه ثابت و پايدار و برقرار دار. بى شك «صراط مستقيم» مفهوم بسيار وسيع و گسترده اى دارد و لذا بعضى آن را به معنى «اسلام» و بعضى «قرآن» و بعضى «پيامبر (ص) و امامان راستين (علیهم السلام)» و بعضى به «آيين الله» و بعضى به معنى «راه و روش انبياى الهى (علیهم السلام)» تفسير كرده اند كه هر كدام از اينها مى تواند بخشى از مفهوم وسيع آيه را تشكيل دهد. ولى در روايات متعّددى كه به طرق مختلف از پيامبر اكرم (ص) نقل شده است، انگشت روى يكى از بارزترين مصاديق آن گذاشته شده؛ و آن «راه و روش على بن ابيطالب (ع) و يا محمّد و آل محمّد (ص) است». 🔹حاكم حسكانى در «شواهد التّنزيل» از جابر بن عبدالله انصارى از پيامبر اكرم (ص) نقل مى كند كه فرمود: «اِنَّ اللهَ جَعَلَ عَلِيّاً وَ زَوْجَتَهُ وَ اَبْنائَهُ حُجَجُ اللهِ عَلى خَلْقِهِ وَ هُمْ اَبْوابُ الْعِلْمِ فى اُمَّتى، مَنْ اِهْتَدى بِهِم هُدِىَ اِلى صِراط مُسْتَقيم؛ [۱] خداوند على (ع) و همسرش [فاطمه زهرا (س)] و فرزندان او را حجّت هاى الهى بر خلقش قرار داده و آنها درهاى علم در امّت من هستند؛ هر كس به وسيله آنها هدايت شود، به صراط مستقيم هدايت شده است». و در حديث ديگرى از ابن عبّاس از رسول خدا (ص) چنين نقل مى كند كه به على بن ابيطالب (ع) فرمود: «اَنْتَ الطَّريقُ الْواضِحُ وَ اَنْتَ الصِّراطُ الْمُسْتَقيمُ وَ اَنْتَ يَعْسُوبُ الْمُؤمِنينَ!؛ [۲] تو راه روشن و صراط مستقيم و رهبر مؤمنان هستى». همچنین در حديث سوّمى از ابن عبّاس نقل مى كند كه در تفسير «اِهْدِنَا الصِّراطَ المُسْتَقيم» مى گفت: «قُولُوا ـ مَعاشِرَ الْعِبادِ ـ اِهْدِنا اِلى حُبِّ النَّبِىِّ وَ اَهْلَ بَيْتِهِ!؛ [۳] اى بندگان خدا بگوئيد خدايا ما را به محبّت پيامبر و اهل بيتش هدايت كن». 🔹در حديث چهارمى از ابوبريده در ذيل اين آيه نقل مى كند كه گفت: «منظور، صراط محمّد (ص) و آل او است». [۴] اين حديث را علامّه ثعلبى در تفسيرش نيز آورده است. [۵] شيخ عبيدالله حنفى در كتاب «ارجح المطالب» نيز آن را از ابوهريره نقل كرده است. [۶] در حديث پنجمى كه در «شواهد التّنزيل» آمده از عبدالرّحمن بن زيد از پدرش در تفسير آيه «صِراطَ الَّذينَ اَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» نقل مى كند كه گفت: «هَوَ النَّبِىُّ وَ مَنْ مَعَهُ وَ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِب وَ شيعَتُهُ». [۷] در منابع شيعه و پيروان مكتب اهل بيت نيز روايات متعدّدى در اين زمينه وارد شده، از جمله در روايتى از امام صادق (ع) در تفسير «صِراطَ الَّذينَ اَنْعَمْتَ عَلَيْهِم» آمده است كه فرمود: «يَعْنى مُحَمَّداً وَ ذُرِّيَّتَهُ؛ [۸] مقصود محمّد (ص) و ذريه او (عليهم السلام) است». به اين ترتيب بارزترين و روشن‌ ترين مصاديق «صراط مستقيم»، راه پيامبر (ص) و على (ع) و فرزندان معصوم او از نسل فاطمه زهرا (س) است، كه هر كس دست به دامن ولاى آنها زند و در خطّ آنها حركت كند، قدم در راه مستقيمى گذارده است كه او را به خدا نزديك و از گمراهى و انحراف دور مى سازد. پی نوشت‌ها؛ [۲] شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، حسكانى، عبيدالله بن احمد، ج ‏۱، ص ۷۶، سوره فاتحة، آيه ۶، ح ۸۹ [۲] همان، ح ۸۸ [۳] همان، ص ۷۵، ح ۸۷ [۴] همان، ص ۷۴، ح ۸۶ [۵] الكشف و البيان عن تفسير القرآن، ثعلبى نيشابورى، ج ‏۱، ص ۱۲۰، (الإختلاف فی قراءة الصراط). [۶] مناقب على بن أبى طالب(ع)، ابن مردويه اصفهانى‏، ص ۲۲۱، سوره فاتحه [۷] شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج ‏۱، ص ۸۵، سوره فاتحة، آيه ۶، ح ۱۰۵ [۸] تفسير نور الثقلين، عروسى حويزى ج ‏۱، ص ۲۳، سوره فاتحة، آيه ۷ 📕پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، دارالکتب الاسلامیه، چ ششم، ج ۹، ص ۴۰۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️یک منبر و هدایت چهار هزار نفر 🔹نقل کرده‌اند: در اثر یک منبر عالِمی، «چهار هزار نفر» شیعه شدند. کسی که این‌گونه بیان داشته باشد، در ثواب، از مراجع بالاتر است؛ زیرا در روایت آمده است: «لأنْ یهدِی الله عَلی یدَیک رَجُلاً، خَیرٌ مِما طَلَعَتْ عَلَیهِ الشمْسُ وَ غَرُبَتْ؛ اگر خداوند یک نفر را به‌وسیله تو هدایت کند، قطعاً بهتر از تمام آنچه آفتاب بر آن می‌تابد و غروب می‌کند، خواهد بود». [۱] 🔹خدا می‌داند «هدایت نفوس» چقدر ارزش دارد. البته نباید از اول کار چنان بار تکلیف را سنگین کرد که طرف مقابل از مذهب بیزار گردد، و «أَدْخَلَهُ فی شَیءٍ أَخْرَجَهُ مِنْهُ؛ او را از چیزی که در آن وارد نموده بود، خارج کرد» [۲] صدق کند، بلکه باید با رفق و مدارا رفتار نمود. 🔹در هر حال، مرحوم آقا میرزا حبیب‌الله رشتی [۳] که خیلی معتقد بوده و از روی ایمان مطالب را تحصیل می‌کرده است، پیشانی آن آقا را بوسید و گفت: «حاضرم همه ریاضت‌ هایی را که کشیدم به تو بدهم و در عوض، ثواب این یک منبر را به من بدهی». خدا کند آثار قَیّمه و گرانبهایی را که بالوراثة داریم، اختیاراً از دست ندهیم و گرگ‌ها از دست ما نگیرند! پی نوشت‌ها؛ [۱] اصول کافی، ج۵، ص۲۸ و ۳۶؛ تهذیب، ج۶، ص۱۴۱ [۲] وسائل‌الشیعة، ج۱۶، ص۱۶۰؛ بحارالانوار، ج۶۶، ص۱۶۱. [۳] فقیه بزرگ، میرزا حبیب‌ الله‌ بن‌ محمدعلی نجفی رشتی قرن۱۳، صاحب تألیفات بسیار از جمله «بدایع‌الافکار». 📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۳۰ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ⭕️تشکیل حکومت صهیونیست، خواست استعماری انگلیس 🔹اساساً تشكیل «دولت یهودی» یا به تعبیر درست‌تر، «دولت صهیونیست» در این نقطه از دنیای اسلام، با یك هدفِ‌ بلندمدتِ‌ استكباری به وجود آمد. اصلًا به وجود آوردن این دولت در این نقطه‌ی حسّاس كه تقریباً قلب دنیای اسلام است، یعنی قسمت غرب اسلامی را كه آفریقاست، به قسمت شرق اسلامی كه همین خاورمیانه و آسیا و مشرق است، متّصل می‌كند و یك سه‌راهی است بین آسیا و آفریقا و اروپا؛ برای خاطر این بود كه در بلندمدت، تداوم سلطه‌ی استعمارگرانِ آن روز كه در رأسشان «دولت انگلیس» بود بر دنیای اسلام باقی بماند، و این‌طور نباشد كه اگر یك‌وقت دولت اسلامیِ مقتدری مثل دوران هایی از حكومت عثمانی به وجود آمد، بتواند جلوِ نفوذ استعمارگران و انگلیس و فرانسه و دیگران را در این منطقه بگیرد. لذا یك پایگاه برای خودشان درست كردند. 🔹بنابراین طبق اسناد تاریخی، «تشكیل‌ حكومت‌ صهیونیستی» در آنجا، بیش از آنچه كه آرزوی مردم یهود باشد، یك خواست‌ استعماری «دولت‌ انگلیس» بود. شواهدی وجود دارد كه در همان زمان بسیاری از یهودی ها اعتقادشان این بود كه احتیاجی به این دولت نیست؛ این دولت به نفعشان نیست؛ لذا گریزان بودند. بنابراین، این یك آرزو و ایده‌ی یهودی نبود؛ بیشتر یك ایده استعماری و یك «ایده انگلیسی» بود. البته بعد كه به وسیله‌ی «آمریكا» گوی سیاست دنیا و گوی استكبار از دست انگلیس ربوده شد، این هم جزو همان ابواب جمع مواریث استعماری بود كه به آمریكا رسید و آمریكایی‌ها حداكثر استفاده را كردند و الآن هم استفاده می‌كنند. بنابراین نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستی، مسأله‌ای است كه با مصالح ملت های این منطقه - از جمله با مصالح كشور عزیز ما ایران - سرو كار دارد. بیانات مقام معظم رهبری ۷۹/۰۹/۲۵ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️بیانات امیر مؤمنان علیه‌‏السلام برای اهل سقیفه 🔹«حضرت امیر علیه‌‏ السلام» به اهل سقیفه فرمود: «آمَنْتُ بِرَسُولِ الله‏ِ قَبْلَ الْحُلُمِ وَ لَمْ یکنْ غَیری؛ پیش از بلوغ به‌ حدّ تکلیف، به رسول‌خدا صلی‏‌ الله‌‏ علیه‏‌ و آله‌‏ و سلم ایمان آوردم، و هیچ‌کس دیگر این فضیلت را دارا نیست». همچنین چند فضیلت دیگر خود را برای اثبات افضلیت خویش بیان نمود و همه اعتراف و اقرار کردند. 📕در محضر بهجت، ج۳، ص۸۶ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
🌹السلام علیک یا اباعبدالله الحسین هرکجا نوش کنی آب روان به لب خشک حسین(ع) شاه شهیدان صلوات💔 (🕌)اللّهُمَّ ✨(🕌)صَلِّ ✨✨(🕌)عَلَی ✨✨✨(🕌)مُحَمَّدٍ ✨✨✨✨(🕌)وَ آلِ ✨✨✨✨✨(🕌) مُحَمَّدٍ ✨✨✨✨(🕌)وَ عَجِّلْ ✨✨✨(🕌)فَرَجَهُمْ ✨✨(🕌)وَ اَهْلِکْ ✨(🕌)اَعْدَائَهُمْ (🕌)اَجْمَعِین
*بسم‌الله الرحمن الرحیم* *نصیحت مولا امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام* اميرالمؤمنين علي عليه السلام: اَحْسِنْ يُحْسَنْ اِلَيْكَ، اِرْحَمْ تُرْحَمْ، قُلْ خَيْرا ..... 👇👇 *خوبى كن تا با تو خوبى شود، رحم كن تا رحمت كنند، خوب بگو تا به خوبى يادت كنند، از غيبت دورى كن كه خورش سگان دوزخ است، دروغ گفته كسى كه گمان داردحلال زاده است و با غيبت كردن گوشت مردم را مى خورد، دروغ گفته كسى كه گمان دارد حلال زاده است و دشمن من و امامان از اولاد من است، دروغ گفته كسى كه گمان داردحلال زاده است و زنا را دوست دارد و دروغ مى گويد كسى كه گمان مى كند خدا رامى شناسد و بر نافرمانى خدا شب و روز جسور است... صله رحم كن تا خدا عمرت رابيفزايد، خوش اخلاق باش تا خداوند حسابت را سبك گيرد، اگر مى خواهى روز قيامت بامن باشى، ياور ستمكاران مباش، هر كس ما را دوست دارد روز قيامت با ما است و اگركسى سنگى را دوست بدارد با او محشور گردد، مبادا خود را براى مردم بيارايى و به نافرمانى خدا برآيى، تا خدا روزى كه ملاقاتش كنى رسوايت كند، آنچه به تو گفتم نگهدار تا به خير دنيا و آخرت رسى*. 📘امالى صدوق، ص ۲۷۸، ح ۳۰۸ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
بسم‌الله الرحمن الرحیم حدیث اهميت حضور در نماز جمعه «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»: ما مِن مُؤمنٍ مشی بِقَدمَیهِ اِلَی الجُمُعةِ اِلاّ خَفَّفَ اللهُ عَلَیه اَهوالَ یَومِ القِیامَة. هر مؤمنی که با قدم‌های خود به ‌سوی نمازجمعه گام بردارد خداوند هول‌ و‌ هراس‌های روز قیامت را بر او آسان خواهد نمود. (جامع احادیث‌الشیعه، ج ٦، ص ٤١٨ «امام محمدباقر(علیه‌السلام)»: یَدخُلُ المؤمنونَ اِلَی الجَنّةِ عَلی قَدْرِ سَبقِهم الَی الجُمُعةِ. مؤمنان در روز قیامت به همان میزان که (در دنیا) به سوی نماز جمعه بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند به همان ترتیب (فردا) وارد بهشت خواهند شد. (جامع احادیث الشیعه، ج ٦، ص ٤٠٨). حضور در نماز جمعه هم دیدار و زیارت مؤمنان و هم شکوه و جمال اسلام است. (جامع‌ احادیث‌الشیعه، ج ٦، ص ٤١٤)  «امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»: مامِن قَدَمٍ سَعَت الی الجُمُعةِ اِلاّ حَرّم اللهُ جسدَهُ عَلَی‌النّار. هر کس که به سوی نماز جمعه قدم بردارد خداوند بدن او را بر آتش دوزخ حرام خواهد کرد. (وسائل، ج ٥، ص ٣) سايت هدايتگر
🕋 *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ* 🌹 * امام زمان ارواحنا فداه* 🌹 🌸"بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ🌸 *يا مالِكَ الرِّقابِ وَ يا هازِمَ الْاَحْزابِ يا مُفْتِّحَ الْاَبْوابِ يا مُسَبِّبَ الْاَسْبابِ سَبِّبْ لَنا سَبَبَاً لا نَسْتَطيعُ لَهُ طَلَباً بِحَقِّ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ عَلى آلِهِ اَجْمَعين"َ*🌸 🌼🌱به کار بستن حرز براي محفوظ ماندن شخص و يا همراهان و يا اموال او از گزند دشمنان و يا پيش آمدهاي ناگوار و حوادث پيش‏بيني نشده روزگار است🌱🌼