🔸 عملی ساده و مستند و معتبر برای شبهای دهه دوم ماه مبارک رمضان از کتاب فضل القرآن کافی شریف
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسى، عَنْ يَاسِينَ الضَّرِيرِ، عَنْ حَرِيزٍ، عَنْ زُرَارَةَ، قَالَ: قَالَ: «تَأْخُذُ الْمُصْحَفَ فِي الثُّلُثِ الثَّانِي مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ، فَتَنْشُرُهُ، وَ تَضَعُهُ بَيْنَ يَدَيْكَ، وَ تَقُولُ: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكِتَابِكَ الْمُنْزَلِ وَ مَا فِيهِ، وَ فِيهِ اسْمُكَ الْأَعْظَمُ الْأَكْبَرُ، وَ أَسْمَاؤُكَ الْحُسْنى وَ مَا يُخَافُ وَ يُرْجى أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ عُتَقَائِكَ مِنَ النَّارِ» وَ تَدْعُو بِمَا بَدَا لَكَ مِنْ حَاجَةٍ».
#عرفان_اسلامی
#اذکار
#اذکار_مأثور
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
💢 ثواب اعتکاف در ماه رمضان
🟢 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: اعتکاف ده روز آخر ماه رمضان معادل دو حج و دو عمره است.
📚 بحارالانوار، دار احیاء التراث، ج94، ص129.
#عرفان_اسلامی
#اعتکاف
#روزه
#ماه_رمضان
بیان احکام.mp3
4.81M
بیان احکام اوقات نماز وامساک
حاج آقای رضایی نماینده دفتر مقام معظم رهبری
#احکام
#ماه_رمضان
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌ضرورت نقل روایات صحیح #فقهی و غیر فقهی از زبان آیت الله #شبیری زنجانی:
⬅️ضرورت توجه به رجال الاحاديث و بررسي سند روايات تنها منحصر به روايات فقهي نيست بلكه شامل همه روايات وارد شده از اهل البيت (ع) مي شود.
⬅️از اين رو لازم است كه #سخنرانان و گويندگان در مناسبتهاي مختلف در نقل و بيان روايات توجه داشته باشند و هر حديث و روايتي را بدون #بررسي_سند نقل ننمايند.
زیرا بخش عمده اي از #اعتقادات مردم نيز برگرفته از همين مجالس سخنراني و شنيدن از اهالي وعظ و خطابه است و سهل انگاري در نقل مطالب غير متقن موجب پيامدها و آثاري است كه ناديده گرفتن آنها ساده به نظر نمي رسد.
✨﷽✨
💠 آیا پزشکان محرم اند؟
💠 آیا پزشک می تواند بیمار غیر همجنس را معالجه کند؟
" به مناسبت ۳۰ مارس، روز جهانی پزشکان "
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
#پزشک
#نامحرم
#احکام_پزشکی
📣📣📣📣📣📣📣📣
هادیان هدایت
❓❓پرسش:
آیا پزشکان، محرم هستند؟ و آیا پزشک می تواند مریض غیر همجنس را نگاه یا لمس کند؟
🔰🔰پاسخ:
🖊مقام معظم رهبری حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (حفظهالله تعالی):
پزشکان مانند سایر افراد، نامحرم میباشند؛ و به طور کلی اگر معاینه و درمان، منوط به لمس و نظر حرام باشد، مراجعه به پزشک غیرهمجنس جایز نیست؛ مگر این که مراجعه به پزشک حاذق و متخصّص همجنس، غیرممکن و یا خیلی سخت باشد.
چند نکته:
۱) اگر دکتر همجنس نباشد و یا فعلاً امکان دسترسی به او نباشد به نحوی که جان بیمار در خطر باشد تا آنجایی که ممکن است دکتر نامحرم باید مراعات شرعی را انجام دهد و به حدّ ضرورت دخالت داشته باشد و تشخیص میزان ضرورت با خود دکتر متدین میباشد.
۲) جراحی زیبایی، درمان محسوب نمیشود و نگاهکردن و لمس توسط نامحرم برای این منظور حرام است؛ مگر در مواردی که برای درمان سوختگی و مانند آن باشد و پزشک همجنس وجود نداشته باشد، و پزشک نامحرم مجبور به لمس و نگاهکردن باشد.
۳) معاینه و کشف شرمگاه، جایز نیست؛ و در این مسأله فرق بین پزشک مرد و زن نمیباشد. (البته غیرهمجنس، گناهش بیشتر است.)؛ مگر این که ضرورت داشته باشد که در این موارد لازم است به همجنس رجوع نمود.
🖊آیتاللهالعظمی سیستانی (حفظهالله تعالی):
بدیهی است پزشک، محرمیّتی با بیمار ندارد و چنانچه معالجه و درمان همراه با نگاه یا لمسی باشد که در شرایط معمول جایز نیست، باید برای مراجعه به وی، شرایطی که در مسأله ی بعد بیان میشود، کاملاً رعایت گردد.
اگر زن بخواهد برای درمان و معالجهی بیماری به پزشک مرد مراجعه نماید و این امر مستلزم نگاه یا لمسی باشد که در شرایط معمول حرام است، با وجود شرایط ذیل اشکال ندارد:
شرط اوّل: معالجهی بیماری برایش ضروری بوده و نسبت به درمان آن عرفاً ناچار و مضطر محسوب شود؛ مثلاینکه بیماری برایش ضرر قابل توجّه داشته یا موجب مشقّت شدیدی که معمولاً قابل تحمّل نیست (حَرَج) باشد.
بنابراین، حکم مذکور شامل بیماریهای جزئی که درمان آن عرفاً ضروری نیست نمیشود، هرچند پزشک نامحرم حاذقتر باشد.
شرط دوّم: راهی برای درمان جز مراجعه به پزشک مرد نباشد؛ البتّه اگر دسترسی به پزشک زن یا پزشک مردی که از محارمش است داشته باشد، ولی پزشک مرد نامحرم، جهت درمان مهارت و تخصّص بیشتری داشته یا مراقبت و رسیدگی بهتری داشته باشد، (به تعبیری «أرفق در معالجۀ بیماری زن» به جهت خبرویّت بیشتر یا مراقبت بهتر یا غیر آن باشد.) در صورتی که معالجهی وی همراه با نگاه یا لمس عورتین نباشد، رجوع به پزشک مرد اشکال ندارد.
شایانذکر است، بیمار در برهنه کردن بدن خود باید به مقدار ضرورت و نیاز اکتفا کند و مقدار بیشتر را برهنه نکند.
حکم مذکور در این مسأله، در مورد مراجعهی مرد به پزشک زن نیز جاری است.
🖊آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی (حفظهالله تعالی):
در صورت وجود پزشک همجنس و دسترسی به او، رجوع به پزشک غیرهمجنس (در جایی که موجب لمس یا نگاه حرام میگردد) جایز نیست. همچنین مراجعه به پزشک غیرهمجنس حاذقتر و ماهرتر، تنها در صورتی مجاز است که مراجعه نکردن به او بیم خطر و ضرر را به همراه داشته باشد.
شایانذکر است اگر رفتن به نزد پزشک همجنس کاری شاق و موجب عسر و حرج باشد و بیمار مزبور نیاز به مراجعه به طبیب داشته باشد، مراجعه به پزشک غیرهمجنس جایز است.
📖منابع:
استفتاء از مقام معظم رهبری، سؤالات شماره: ۱۳۱۴۱۲۳ و ۱۱۶۹۲۹۳ و ۹۹۱۰۹۶ و ۱۲۵۷۶۴۹ و ۹۰۶۶۰۷ و ۷۳۱۸۰۹ / توضیحالمسائل جامع، ج۴، ص۲۸۱، م ۶۷۷ / سایت رسمی آیتالله مکارم شیرازی، بخش استفتائات
📢اطلاعیه مهمم
👱♂👨👧👦طلاب و خانواده محترمشان می توانند جهت استفاده از خدمات سامانه طوبی (سامانه تخصصی خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه های علمیه) هر یکی از اعضای خانواده بصورت جداگانه وارد پنل کاربری خود شده و از خدمات زیر استفاده نمایند:🔰🔰🔰
✅مشاهده و استفاده از مطالب و کسب امتیاز
✅محتوای ناب مهارت های همسرداری
✅کلاس های آموزشی ویژه خانواده ها: فرزند پروری، خود شناسی و ...
✅سبک زندگی شهدا
✅بازی های مذهبی برای فرزندان
✅عارفانه (نکات ناب از علما و بزرگان و ...)
✅سواد رسانه
و ...
🔰🔰🔰
🌐http://Sf.csis.ir
🌐نحوه ورود به سایت:
🔻نام کاربری: کد ملی
📲کلمه عبور : گذرواژه ندارم / فراموش کردهام