eitaa logo
کانال شیخ هادی انصاری
190 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
3 فایل
هدف احیای امر اهل بیت علیهم السلام در قالب گفتار و نوشتار
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 حدیث روز (۱۰۲۵) ✨﷽✨ ✅شیطان چه کسانی را وسوسه می‌کند؟ ✍امام صادق علیه الاسلام: شیطان موفّق به وسوسه بنده‌ای نمی‌شود، مگر آن‌گاه که؛ 1⃣ او از یاد خدا روی بگرداند، 2⃣ امر خدا را سبک بشمارد، 3⃣ و در جایگاه نافرمانی از خدا قرار بگیرد، 4⃣ و فراموش کند که خدا بر کارهای پنهانی او آگاه است. ⬅️ اما وسوسه آنگاه که در دل جای گیرد، موجب گمراهی و ضلالت و کفر است. خدای عزّوجل از سر لطف، بندگانش را فرا خوانده و آنان را از دشمنی شیطان آگاه کرده است و فرموده: "همانا شیطان برای شما دشمنی آشکار است"و نیز فرموده:"همانا شیطان دشمن شما است، پس او را دشمن خود بدانید 📕 مصباح الشریعه/ص۷۹ ۲.زخرف/آیه۶۲ ۳.فاطر/آیه۶ ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️در محضر بزرگان (۱۰۳۳) باید توحید رو اینطوری بفهمی تا بتونی دنیا رو تکون بدی رضوان الله علیک یا سید روح الله ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
♦️در محضر بزرگان (۱۰۳۴) ✨﷽✨ ✅ ارتباط ازدواج و پختگی روح! 🟢 یک نوع پختگی که جز با تاهل به دست نمی‌آید 🔹 بعضی عوامل هستند که تا انسان کلاس آن را طی نکند آن پختگی مخصوصی را که باید پیدا کند، پیدا نمی‌کند. مثلًا ازدواج از نظر اسلام از چند جنبه مقدس است. برخلاف مسیحیت که تجرّد در آن تقدس دارد، در اسلام تأهّل تقدس دارد. 🔸 چرا اسلام برای تأهل تقدس قائل است؟ یکی از موارد تقدسش جنبه تربیتی روح انسان است. یک نوع پختگی و یک نوع کمال برای روح انسان هست که جز به وسیله تأهل پیدا نمی‌شود. 🔹 یعنی اگر یک مرد یا یک زن تا آخر عمر مجرّد بماند ولو اینکه تمام عمرش را ریاضت بکشد، نماز بخواند، روزه بگیرد، به مراقبه و مجاهده با نفس بگذراند، در عین حال یک نوع خامی در روح این آدم مجرد هست و علتش این است که متأهّل نشده است؛ چه زنِ مجرّد باشد چه مرد مجرّد. این است که اسلام تأهل را سنت می‌داند. 📗 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۱۷۱ ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔹احکام اسلامی (۱۷۰۱) 🔹 آیت الله مکارم: مخارجی که مربوط به میت می شود مانند خرج بیمارستان و مراسم ختم از اصل مال او برداشته می شود.بدهکاری و حج واجب و خمس و زکات و مانند آن را باید از اصل مال بدهند، اگر چه وصیت نکرده باشد وچنانچه چیزی اضافه بیاید هرگاه وصیتی کرده باشد که ثلث یا مقداری از ثلث را به مصرفی برسانند باید بهوصیت عمل کنند و اگر کسی وصیت نکرده باشد ثلث برای او نیست و آنچه بعد از ادای دین اضافه می ماند مال ورثه است. 🔹 آیت الله سیستانی: مخارج حال حیات همه از اصل ترکه داده می شود ولی مخارج بعد از فوت فقط به مقدار متعارف برای کفن ودفن وتجهیز او از اصل ترکه داده می شود واما مجلس ختم وامثال آن باید بعد از جدا کردن سهم صغیر باشد. اگر خمس بده بوده است خمس آن چه را نداده باید بدهند اما اگر خمس بده نبوده لازم نیست بدهند بلکه از مال صغیر جایز نیست ورثه ای که بالغ اند می توانند برای برائت ذمه او از حصه خود بپردازند. 📚 پی‌نوشت: استفتاء از سایت مراجع عظام تقلید ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خدا اگر میخواست علی امام باشه تو قرآن می‌نوشت! انقدر هم ما رو درگیر غدیر و سقیفه و این بازی ها نمی‌کرد...! ❇️ پاسخ این شبهه را از استاد رفیعی می‌شنویم ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬ازدواج رو آسون بگیرید. 🎙حجت الاسلام ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔹احکام اسلامی (۱۷۰۲) 💬پرسش چجور خنده‌ای نماز رو باطل می‌کنه؟ 1️⃣ اگه جوری بخندیم که از حالت ظاهری نماز خارج بشیم: دراین‌صورت، طبق نظر همه مراجع، نماز باطل می‌شه. 2️⃣ اگه بخندیم، اما از حالت ظاهری نماز خارج نشیم: 🔸 الف) بی‌صدا بخندیم؛ مثلاً در حد لبخند و تبسم: نماز باطل نمی‌شه. 🔸 ب) با صدا بخندیم: 🔹 آیات عظام خامنه‌ای، مکارم، وحید و زنجانی: نماز باطل می‌شه. 🔹 آیت‌الله سیستانی: اگه به حد قهقهه نرسه، نماز باطل نیست؛ اما اگه قهقهه زدیم، نماز باطله. 🔹 آیت الله نوری: اگه به حد قهقهه نرسه، بنابر احتیاط واجب، نماز باطله؛ اگه قهقهه بزنیم، حتماً باطله. 📚 همه مراجع، رساله، بخش مبطلات نماز؛ عروة‌الوثقی، مبطلات نماز. ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔹احکام اسلامی (۱۷۰۳) 💠 💬 اگه بدن با ادرار نجس بشه، چند بار باید بشوریمش تا پاک بشه؟ 🔹 آیات عظام رهبری، وحید، نوری و شبیری: سلام عزیزم. بدن، میز، در و دیوار و... که سفت هستن و آب توشون نمی‌ره (غیر ظرف)، همه یه حکم دارن. 👈 یه بار آب لوله‌کشی رو روش می‌گیرین تا اصل نجاست از بین بره؛ همین کافیه و پاک می‌شه. 👈 با آب پارچ و لیوان (آب قلیل) هم اگه خواستین بشورینش، باید دو مرتبه این کار رو کنین؛ به این شکل که یه مرتبه آب روی اون بریزین و صبر کنین تا جدا بشه؛ بعد در صورتی که ادرار در اون چیز نمونده، یه مرتبه دیگه که آب روی اون بریزین، پاک می‌شه. 🔹 آيت‌الله مکارم: همه نکات بالا درسته؛ فقط همیشه یه بار شستن کافیه، اما دو بار باشه بهتره. 🔹 آیت‌الله سیستانی: در پارچه‌های غیر لباسی، فرش و سایر اشیا یه بار شستن کافیه؛ در لباس و بدن با آب قلیل (مثل آب لیوان و پارچ) باید دو بار شست؛ با آب کر (مثل آب لوله‌کشی) بنابر احتیاط واجب، باید دو بار شست. ⭕️ نکته: این‌که بیشتر مراجع گفتن دو بار آب بکشین، به خاطر این بود که با ادرار نجس شده؛ ادرار یه‌کم خلافش سنگین‌تره. اگه با مدفوع، خون، مردار، منی، کافر و شراب نجس شده بود، طبق نظر همه مراجع، یه بار آبکشی کافی بود. ⭕️ نکته: اگه زمین نجس بشه یا بچه شیرخوار روی بدن ادرار کرده باشه، حکمش فرق داره که اونا رو هم جدا براتون می‌گیم. 📚توضيح‌المسائل مراجع، م159، 160 و 170؛ وحيد، توضيح‌المسائل، م161 و 171؛ دفتر: خامنه‌ای؛ پرسمان احکام. ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔹احکام اسلامی (۱۷۰۴) 💠 💬براى رهن خونه چه كنيم تا دچار ربا نشيم؟ 🔹 همه مراجع (به‌جز سيستانى): راه درستش اینه كه از اول به‌عنوان اجاره قرارداد ببندیم؛ یعنی قرار و قراداد اصلی قرارداد اجاره باشه. در واقع، صاحب‌خونه خونه‌ش رو تا مدت مشخصی و با مبلغ معيّنى (اجاره‌بها) به مستأجر اجاره بده. 🔹پس پول پیش چی می‌شه؟ بعد از این که توافق کردن قرارداد اجاره بنویسن، صاحب‌خونه می‌تونه در ضمن این قرارداد و به‌عنوان یکی از شروط قرارداد با مستأجر شرط کنه که خونه‌م رو بهت اجاره می‌دم؛ به شرطی که مثلاً صد میلیون به‌عنوان قرض بهم بدی. ❌ اما اگه پول رو اول به‌عنوان قرض به صاحب‌خونه بدیم؛ یعنی مثلاً صد میلیون به صاحب‌خونه بدیم، به شرط اینکه خونه رو به مبلغی كمتر از قيمت واقعی بهمون اجاره بده (هر یک میلیون 25 تا 30 هزار تومن از کرایه کم کنه)، این ربا و حرامه؛ چون در واقع قرارداد پایه‌ای و اصلی که بسته شده، قرارداد قرض بوده و نه قرارداد اجاره (توضیح می‌دم، نگران نباشین). ⭕️ توضیح: اگه خونه یا مغازه‌ای رو مثلاً ۲۰ میلیون یا کمتر یا بیشتر رهن کامل کنیم، حکم ربا و نزول رو داره و باطله❌ 🔹 اگه هم به جای ۲۰ میلیون، مثلاً بگیم ۱۰ میلیون با ماهی ۲۵۰هزار تومن، بازم حکم ربا و نزول رو داره و باطله❌ 🔹 پول پیش و اجاره هم هرچی کم و زیاد بشه، فرقی نداره. 🚫 پس اینکه مثلاً در رهن کامل می‌گن هزار تومن اجاره هم قرار بدیم که شرعاً حرام نباشه، درست نیست و بازم رباست. ⬅️ چرا⁉️ 👈 چون ربا یعنی یه مالی رو به کسی قرض‌ بدی و بعد از مدتی، اصل اون مال رو با یه‌چیز‌_اضافه پس‌ بگیری؛ مثلاً ۲۰ میلیون بدی و بعد از ۶ ماه ۲۳ میلیون پس بگیری. 🔹خب! حالا ما خونه که اجاره یا رهن می‌کنیم، چه می‌کنیم؟ 💠 می‌گیم ۲۰ میلیون بهت قرض می‌دم، سر سال ۲۰ میلیونم رو پس می‌گیرم با یه چیز اضافه. اون چیز اضافه، یک سال اقامت رایگان توی خونه شماست. این رباست دیگه! 🔴 یا ۱۰ میلیون به صاحب‌خونه قرض می‌دیم و سر سال همه‌ اون ۱۰ میلیون رو پس می‌گیریم با یه چیز اضافه. اون اضافه اینه که ماهی ۲۵۰ هزار تومن از کرایه‌مون کم کنه. در واقع، انگار ماهی ۲۵۰ هزار تومن بهمون داده. این رباست دیگه! ✅ خب! تا اینجا فهمیدیم که قرض به شرط اجاره باطله. ⬅️ اما چه کنیم؟ ❌ رهن کامل رو که به هیچ‌وجه نمی‌شه درست کرد و حتماً باید مبلغی به‌عنوان اجاره وجود داشته باشه. ولی در مورد حالتی که هم پول پیش می‌دیم و هم اجاره (مثلاً 10 میلیون با ماهی 250 هزار تومن)، برای درست و حلال‌شدنش باید اصل قرارداد رو قرارداد اجاره قرار بدیم. 🔹 یعنی مثلاً صاحب‌خونه بگه: خونه‌م رو بهت می‌دم ماهی ۲۵۰هزار تومن اجاره؛ البته به شرطی که ۱۰ میلیون تومن هم توی این مدت بهم قرض بدی. 🔹 قرارداد اجاره چون از قراردادهای لازمه، همراه اون می‌شه شرط دیگه‌ای هم گذاشت و اون شرط هم لازم‌الوفا می‌شه؛ درست مثل قرارداد ازدواج که یه قرارداد لازمه و مثلاً خانم می‌تونه سرکار رفتن یا زندگی در فلان شهر رو شرط ضمن عقد کنه تا لازم‌الوفا باشه. ⭕️ نکته: طبق نظر رهبری، با هزار تومن و دوهزار تومن اجاره، کار درست نمی‌شه؛ چون این فرار از رباست و باطل. در قرارداد اجاره باید اجاره‌بها مقدار متعارفی باشه؛ مثلاً ما خونه‌ای رو با 100 هزار تومن اجاره و 500 میلیون تومن قرض اجاره کرده باشیم. 🔹 آيت‌الله سيستانى: اجاره به شرط قرض (همون راه بالا که همه مراجع گفتن اشکال نداره)، بنابر احتياط واجب، جايز نيست و همچنان ربوی است (آقای سیستانی هم چون احتیاط واجب داشتن، مقلدین ایشون می‌تونن در این مسئله به سایر مراجع رجوع و به همین روش عمل کنن). ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔹احکام اسلامی (۱۷۰۵) 💠 تفاوت وضوی زن و مرد 💬سوال: آیا وضوی زن و مرد تفاوتی با هم دارند؟ ✅ پاسخ: وضوی زن و مرد در کیفیت و مقدار واجب آن فرقی ندارند و تنها تفاوت وضوی زن و مرد در شستن دست هاست؛ به این صورت که برای مرد مستحب است در شستن اول،‌ آب را به پشت آرنج بریزد؛ ولی برای زن مستحب است آب را به داخل آرنج بریزد. 📚 منبع: امام، سیستانی و مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، بعض مستحبات الوضوء، (العاشر)؛ امام، استفتائات، ج1، س 54؛ بهجت، استفتائات، ج1، س 454 و 522 و جامع المسائل، ج1، ص 115؛ خامنه ای، سبحانی و صافی: استفتا. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج1، ص 154. ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️در محضر بزرگان (۱۰۳۵) معجزه ذکر یاحسین♥ ✨ ذکر یاحسین اسم اعظم خداست ✨ ذکر یاحسین نجات دهنده است نقل شده از فرزند آیت الله شاه آبادی از زبان پدرشان الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴حیف که از امام زمان غافلیم! امام رضا علیه السلام می‌فرمايند: امام همچون مادری نيکوکار به کودکی صغير است؛ «وَ كَالْأُمِّ الْبَرَّةِ بِالْوَلَدِ الصَّغِيرِ» اين نهايت دلسوزی است که در روی اين زمين می‌توان پيدا کرد. امام نسبت به امت چنين برخوردی دارند و خداوند در نظام حکيمانه‌ی خود چنين مديريتی را اراده کرده است. در نظر بگيريد (عج) با چنين روحيه‌ای چقدر مايل‌اند مردم از اين سرگردانی‌ها نجات يابند و به همين جهت داريم حضرت صاحب الأمر(عج) بيش از ما برای ظهور خودشان دعا می‌کنند تا خداوند شرايط ظهورشان را فراهم کند و با تمام دلسوزی به داد شيعيان برسند. حيف که شيعيان برای رفع خود از فرهنگ امامت غافل‌اند و فکر می‌کنند راه‌های ديگری هست. الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
♦️در محضر بزرگان (۱۰۳۶) آیت الله العظمی جوادی آملی: انس می‌گوید كسی آمده حضور مبارك پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، عرض كرد من در قلبم حيات و فروغ و نوری احساس نمی‌کنم، از عبادت لذت نمی‌برم و خلاصه دل‌مرده‌ام، فرمود:زيارت قبور [و ياد قيامت] خيلی كمك می‌کند.[۱] اين كارهايی كه متأسفانه در بين ما كم است اينها خيلی انسان را زنده نگه می‌دارد. آن گاه می‌داند چيزی كه بايد به دست بياورد در دست مردم نيست و چيزی كه در دست مردم است تحصيل آن هدف نيست. [۱]ارشادالقلوب ص۱۲ ۷۵‌/۹/۹ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔶 حدیث روز (۱۰۲۶) ➖بخشی از توقیع اروحنافداه در پاسخ به سوالات اسحاق بن یعقوب 🛑أخبَرَني جَماعَةٌ‌،عَن جَعفَرِ بنِ‌ مُحَمَّدِ بنِ‌ قولَوَيهِ‌ وأَبي غالِبٍ‌ الزُّرارِيِّ‌ (وغَيرِهما)،عَن مُحَمَّدِ بنِ‌ يَعقوبَ‌ الكُلَينِيِّ‌،عَن إسحاقَ‌ بنِ‌ يَعقوبَ‌،قالَ‌: سَأَلتُ‌ مُحَمَّدَ بنَ‌ عُثمانَ‌ العَمرِيَّ‌ رَحِمَهُ‌ اللّهُ‌ أن يوصِلَ‌ لي كِتاباً قَد سَأَلتُ‌ فيهِ‌ عَن مَسائِلَ‌ أشكَلَت عَلَيَّ‌،فَوَرَدَ التَّوقيعُ‌ بِخَطِّ‍‌ مَولانا صاحِبِ‌ الدّارِ عليه السلام: .... وَ أَمَّا عِلَّةُ مَا وَقَعَ مِنَ اَلْغَيْبَةِ فَإِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا لاٰ تَسْئَلُوا عَنْ أَشْيٰاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ إِنَّهُ لَمْ يَكُنْ أَحَدٌ مِنْ آبَائِي إِلاَّ وَ قَدْ وَقَعَتْ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ لِطَاغِيَةِ زَمَانِهِ وَ إِنِّي أَخْرُجُ حِينَ أَخْرُجُ وَ لاَ بَيْعَةَ لِأَحَدٍ مِنَ اَلطَّوَاغِيتِ فِي عُنُقِي وَ أَمَّا وَجْهُ اَلاِنْتِفَاعِ فِي غَيْبَتِي فَكَالاِنْتِفَاعِ بِالشَّمْسِ إِذَا غَيَّبَتْهَا عَنِ اَلْأَبْصَارِ اَلسَّحَابُ وَ إِنِّي لَأَمَانُ أَهْلِ اَلْأَرْضِ كَمَا أَنَّ اَلنُّجُومَ أَمَانٌ لِأَهْلِ اَلسَّمَاءِ فَأَغْلِقُوا أَبْوَابَ اَلسُّؤَالِ عَمَّا لاَ يَعْنِيكُمْ وَ لاَ تَتَكَلَّفُوا عَلَى مَا قَدْ كُفِيتُمْ وَ أَكْثِرُوا اَلدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ اَلْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ وَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا إِسْحَاقَ بْنَ يَعْقُوبَ وَ عَلىٰ مَنِ اِتَّبَعَ اَلْهُدىٰ . 📜در کتاب الغيبة طوسی از اسحاق بن يعقوب نقل شده که گوید از محمّد بن عثمان عمرى-كه خدا رحمتش كند-خواستم كه نوشتۀ مرا كه در آن،مسائل پيچيده‌ام را پرسيده‌ام،به امام عليه‌السّلام برساند.[پس از مدّتى] توقيعى چنين به خطّ‍‌ مولايمان،صاحب خانه عليه‌السّلام، رسيد: ⬅️ «....‌ و امّا علت وقوع غيبت؛ پس خداى عزّ و جلّ مى‌فرمايد:يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا لاٰ تَسْئَلُوا عَنْ أَشْيٰاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ «اى مؤمنان! از چيزهايى نپرسيد كه اگر آشكار شود، بدتان مى‌آيد». هيچ‌كدام از پدران من نبوده‌اند مگر اين‌كه در گردنشان بيعت طاغوت زمانشان بوده است[به جهت اين‌كه ايشان مأمور به تقيّه بوده‌اند].ولى من وقتى قيام كنم، بيعت هيچ‌يك از طواغيت بر گردنم نيست. ⬅️ و امّا چگونگى نفع بردن ( و فيض بردن) از وجودم در زمان غيبت، نظير نفع بردن از خورشيد است زمانى كه به وسيله ابرها از چشم‌ها غايب مى‌شود. ⬅️ من امان اهل زمين هستم، همچنان‌كه ستارگان، امان اهل آسمان هستند، پس درهاى سؤال را از چيزى‌كه سودى براى شما ندارد ببنديد، و بر آنچه كه موظف نيستيد خود را به زحمت نيندازيد. ⬅️ براى تعجيل فرج زياد دعا كنيد، چون آن، موجب گشایش(کارهای) خودتان است. 🔺سلام بر تو اى اسحاق بن يعقوب و بر هركسى كه از هدايت تبعيت كند. 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۹۰ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔶 حدیث روز (۱۰۲۷) ➖اهمیت دعای زیاد 🛑عَلِيٍّ اَلْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَلْجَبَّارِ عَنِ اِبْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ سَيْفٍ اَلتَّمَّارِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: عَلَيْكُمْ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّكُمْ لاَ تَقَرَّبُونَ بِمِثْلِهِ وَ لاَ تَتْرُكُوا صَغِيرَةً لِصِغَرِهَا أَنْ تَدْعُوا بِهَا إِنَّ صَاحِبَ اَلصِّغَارِ هُوَ صَاحِبُ اَلْكِبَارِ . 🔰سيف تمار گويد: شنيدم از حضرت صادق عليه‌السّلام كه می‌فرمود: بر شما باد دعا کردن، زيرا شما با هيچ چيز مانند آن (به خدا) نزديك نشويد، و هيچ حاجت كوچكى را بخاطر كوچكيش رها نكنيد از اينكه براى آن (بدرگاه خداوند) دعا كنيد، زيرا آن كس كه حاجات كوچك بدست اوست همان كسی است كه حاجات بزرگ در اختيار اوست. 📚الکافي ج ۲، ص ۴۶۷ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
♦️در محضر بزرگان (۱۰۳۷) ✨﷽✨ ✅ معنای پرورش و رشد اعمال چیست؟ ✍جواب: مثل نهال که رشد می‌کند، نقش اعمال نیک و بد در نفس مسلمان و کافر رشد کرده و او را به بهشت یا جهنم می‌کشد و رسیدگی به این کار با امام علیه‌السلام است و ملائکه‌ی کاتب اعمال، از منشیان امام علیه‌السلام هستند، و این امام است که خداوند درباره‌ او می فرماید:«وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ» وبگو:[هر کار می‌خواهید]بکنید، که به زودی خدا و پیامبر او و مومنان در کردار شما خواهند نگریست. که مقصود از «الْمُؤْمِنُونَ» امام علیه السلام است. هم‌چنین می‌فرماید:«يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ»روزی که هر گروه از مردم را با امامشان می‌خوانیم. یعنی در عالم محشر از راه امام، دعوت می‌شوند و او افراد امت، را حاضر می‌کند، و این امام علیه السلام است که در صراط به جهنم می فرماید:«هذا عَدُوّی خُذیه» و این دشمن من است، پس او را بگیر. و این امام علیه السلام است که میزان اعمال است، و این امام علیه السلام است که شفاعت می کند؛ البته پیغمبر اکرم صلی الله عليه و آله و سلم نیز مقام امامت را دارا است و مسأله‌ی نبوت مربوط به تبلیغ است. نتیجه این‌که: هر شخص به واسطه‌ی نقش‌هایی که در اثر اعمال در نفس او پدید می‌آید،رشد و سیر می کند، و نتایج خیر و شر اعمال و نعمت و یا نقمت و عذاب را امام علیه السلام بِاذن‌اللّه به او عنایت می‌کند. و در عین حال «إنَّمَا الْأَمْرُ إِلَى اللّهِ تَعالیٰ»؛ کار تنها به دست خداوند متعال است. 📓در محضر علامه، ص۹۲ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔶 حدیث روز (۱۰۲۸) ➖خبر دادن خداى سبحان از ظلم به اهل‌البیت‌ و شهادت امام حسين عليه‌السّلام 📜حمّاد بن عثمان از امام صادق علیه‌السّلام نقل می‌کند که فرمود: هنگامی كه پيامبر صلى‌الله‌عليه‌و‌آله را به آسمان بردند، به او گفته شد: همانا خداوند تبارك و تعالى تو را در سه چيز مى‌آزمايد تا صبرت را ببيند. _پيامبر صلى‌الله‌عليه‌و‌آله گفت: اى پروردگارم! در برابر امرت، تسليم هستم و جز به نيروى تو، مرا صبرى نيست. آنها چيستند؟» به پيامبر صلى‌الله‌عليه‌و‌آله گفته شد: 1⃣ نخستين آنها، گرسنگى و مقدّم داشتن نيازمندان بر خود و خانواده‌ات است. _پيامبر صلّی‌الله‌عليه‌و‌آله گفت: «اى خداى من! پذيرفتم و راضى و تسليم شدم و توفيق و صبر، از توست». 2⃣ دومين چيز [كه بايد بر آن صبر كنى]، تكذيب شدن و ترس شديد و جانبازى‌ات در جنگ با مال و جان در برابر كافران است و [نيز] صبر بر آزارى است كه از آنان (كافران) و منافقان به تو مى‌رسد و نيز درد و زخم در جنگ. _پيامبر صلّی‌‌الله‌عليه‌وآله گفت: «اى پروردگار من! پذيرفتم و راضى و تسليم شدم و توفيق و صبر، از توست». 3⃣ و سومين چيز، [صبر بر] كشتارهايى است كه اهل بیتت پس از تو با آن رو به رو مى‌شوند. برادرت على، از امّتت دشنام و زورگويى و سرزنش و ناكامى و انكار و ستم مى‌بيند و در پايان هم كشته مى‌شود. _پيامبر صلّی‌الله‌عليه‌وآله گفت: «اى خداى من! پذيرفتم و راضی شدم و توفيق و صبر، از توست». ⬅️ [گفته شد:] و دخترت، بر او ستم مى‌شود و محروم مى‌گردد و حقّى را كه تو برايش قرار داده‌اى، از او غاصبانه مى‌گيرند و او را در حال باردارى مى‌زنند و بر او و حريم و خانه‌اش بدون اجازه وارد می‌شوند و سستى و خوارى به او مى‌رسد و جلوگيرنده‌اى نمى‌يابد و بر اثر زده شدن، آنچه در شكم دارد، سقط مى‌كند و از همان زدن نيز از دنيا مى‌رود. _پيامبر صلّی‌الله‌عليه‌وآله گفت: إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ  اى خداى من! پذيرفتم و تسليم شدم و توفيق و صبر، از توست». ⬅️[گفته شد:] و فاطمه از برادرت (على)، دو پسر خواهد داشت كه يكى از آن دو را به نيرنگ و خيانت مى‌كشند و اموالش را به غارت مى‌برند و نيزه‌اش مى‌زنند و اينها را امّتت انجام مى‌دهند. _پيامبر گفت: «اى خداى من! پذيرفتم و تسليم هستم. إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ و توفيق بر صبر، از توست». ⬅️[گفته شد:] و امّتت پسر ديگر فاطمه را به جهاد دعوت مى‌کنند و او را به طرز بد و سختی می‌کشند و فرزندان و هر كس از خاندانش را كه همراه اوست، مى‌كشند و حرمش را غارت مى‌كنند. او از من كمك مى‌جويد؛ امّا قضاى حتمى من، در شهادت او و همراهيان اوست و كشته شدنش حجّت بر همه کسانی است که بین دو طرف زمین هستند. آسمانيان و زمينيان بر او گريسته و جزع و بى‌تابى مى‌كنند و نيز فرشتگانى كه به يارى‌اش نرسيده‌اند. سپس از صُلب او، پسرى( مهدی قائم) مى‌آيد كه با او تو را يارى مى‌کنم.... 📚کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۳۲ علیه‌‌السّلام علیه‌‌السّلام الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای حاج شیخ محمدتقی بافقی یکی از عاشقان امام زمان(عج) 👤حجت الاسلام عالی الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
➖كوشش‌ يزيد براى جلوگيرى از حركت امام حسین عليه‌السّلام ✍به نقل از واقدى: هنگامى كه حسين عليه‌السّلام وارد مكّه شد، يزيد به ابن عبّاس نوشت: «امّا بعد، پسرعمويت حسين، و دشمن خدا، فرزند زبير، از بيعت با من سر باز زده و به مكّه رفته‌اند و در صدد فتنه انگيزى اند و خود را در معرض نابودى نهاده‌اند. امّا پسر زبير، به راستى كه او به زودى، در گرداب نابودى وارد و كشته شمشير خواهد شد. و امّا در باره حسين، دوست دارم كه توبيخ او را به خاطر رفتارى كه از وى سر زده، به شما اهل بيت، واگذار كنم. شنيده‌ام كسانى از پيروان او از مردم عراق، با او نامه‌نگارى مى‌كنند و او هم به آنها نامه مى‌نويسد. به او وعده خلافت مى‌دهند و او را به آرزوى زمامدارى مى‌اندازند. شما از پيوند ميان من و خودتان و حرمت‌ها و خويشاوندى [مان] آگاهيد؛ ولى حسين، آن را گسسته و جدا كرده است. 🔻تو، پيشواى اهل بيتِ خود و سَرور مردم شَهرت هستى. با او ديدار كن و او را از كوشش براى جدايى باز دار و اين امّت را از [راهِ‌] فتنه باز گردان. پس اگر از تو پذيرفت و به سوى تو باز گشت، او نزد من، ايمن است و از احترام گسترده، برخوردار خواهد بود و به او همان حقوقى را پرداخت خواهم كرد كه پدرم به برادرش مى‌پرداخت و اگر بيش از اين هم خواست، آن گونه كه خود [مصلحت] مى‌دانى، برايش تضمين كن، كه من ضمانت تو را اجرا مى‌كنم و آن را برايش انجام مى‌دهم. سوگندهاى سخت و سندهاى تأكيد شده‌اى كه مايه اطمينان او باشد و آنچه در همه كارها بر آن تكيه كند، بر عهده من است. در پاسخ دادن به نامه‌ام و هر نيازى كه به من دارى، شتاب كن. و السّلام. 📚تذكرة الخواصّ‌ ص۲۳۷ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
🔶 حدیث روز (۱۰۲۹) ➖ديدن پيامبر صلّى‌الله‌عليه‌وآله در خواب به هنگام وداع با قبر ايشان و حرکت به سمت مکّه ⬅️ به نقل از عبد اللَّه بن منصور، از امام صادق،از پدرش،از جدّش امام زين العابدين عليهم‌السّلام: هنگامی که شب فرا رسید،(امام حسين عليه‌السّلام) براى وداع با قبر پیامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌و‌آله به مسجد النّبى رفت. چون نزديك قبر شد، نورى از داخل درخشيد و وى به جاى خود بازگشت. چون دومين شب رسيد، به مسجد رفت تا با قبر وداع كند. به نماز ايستاد و نماز را طولانى كرد. در حال سجده، خواب سبکی او را گرفت. (پيامبر صلّى‌اللَّه‌عليه‌و‌آله نزد او آمد) حسين عليه السلام را به آغوش گرفت و او را به سينه چسبانيد و چشمانش را بوسید و مى‌فرمود: «پدرم به فدايت! گویا مى‌بينم كه در ميان گروهى از اين امّت، در خون خود غلتيده‌اى، در حالى كه اميد شفاعت مرا نيز دارند! آنان را نزد خداوند، بهره و نصيبى نيست. فرزندم! تو نزد پدر و مادر و برادرت مى‌آيى-و آنان مشتاق تواند- و براى تو در بهشت، درجاتى است كه جز با شهادت، بِدان دست نمى‌يابى» 🔺حسين عليه‌السّلام درحالى‌كه چشمان گريانى داشت، از خواب بلند شد و نزد خانواده‌اش بازگشت و خواب خويش را بازگفت و سپس وداع كرد. خواهران و دختران و برادرزاده خود قاسم بن حسن عليه السّلام را بر محمل سوار كرد و همراه با بيست و يك تن از ياران و خاندان خود از مدينه بيرون آمد 📚الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۱۵۰ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم📿 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ https://t.me/hadiansari110 @hadiansari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا