eitaa logo
فضائل مولانا امیرالمومنین علیه السلام۱۱۰ به نیت فرج
288 دنبال‌کننده
740 عکس
168 ویدیو
19 فایل
تقدیم به اول مظلوم عالَم إِمَامُ الْمُتَّقِینَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ وَ یَعْسُوبُ الدِّین عَلَی ابْنِ أَبِیطَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلَام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀 بار خدایا، به توانگرى آبرویم را حفظ كن و مكانتم را به بینوایى تباه منماى كه از روزیخواران تو روزى خواهم یا از مردم بدكردارت مهربانى جویم یا به ستایش ‍ كسانى كه به من چیزى بخشیده اند، مبتلا گردم یا به نكوهش كسانى كه مرا محروم داشته اند فریفته شوم. سرانجام ،تویى كه مى توانى ببخشى و مى توانى نبخشى كه تو بر هر چیز توانایى ...🤲 📚 نهج البلاغه/ خطبه 216 @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🕊میپرسد چگونه کفاره ی این همه گناه را بپردازم میگویم محبت مولا جبران میکند .... ✍پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم: حُبُّ عَلّیِ بنِ ابی‌طالبٍ یأکُلُ اُلذّنوبَ کما تَأکُلُ النارُ الحَطَبَ. محبت و دوستی علی بن ابی‌طالب (آنچنان) گناهان را نابود می‌کند همانند آتش که (با حرص و وَلَع) هیزم را می‌خورد و نابود می‌نماید. 📚کنزالعمال، ج ١١، ص ٦٢١ 📚 الفردوس، ج ٢، ص ١٤٢ 📚 الریاض النضره، ج ٣، ص ١٩٠ شهی که با لسان او خدا کند خطاب را به حکم او به پا کند قیامت و کتاب را به حب و بغض او دهد ثواب را،عقاب را منزه است از آنکه من بخوانم آن جناب را علی علیه‌السلام لسان الله الناطق👇 و ماینطق عن الهوی ، ان هو الّا وحی یوحی .📚۳ نجم @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ ♨️از آن سوی بام نیفتیم.... ✔️کسى که با خطّ و مشى على علیه السلام مخالفت بنماید او را دوست ندارد.... ما أَحَبَّ اللَّهَ مَنْ عَصاهُ «1»؛ کسى که معصیت کند، خدا را دوست ندارد.» ⬅️بنابراین، کسى که با خطّ و مشى على علیه السلام نیز مخالفت بنماید او را دوست ندارد، بدین جهت محبّت باید انسان را به سوى اطاعت و بندگى و سرسپردگى بکشاند. به همین علّت مى‏ گوئیم که محبّت بدون اطاعت و بندگى، اساساً محبّت و مودّت نیست.❌ ✍به داستان زیر توجّه کنید: «حاجب» یکى از شعراى زبردست و ماهر بود؛ او که شاعرى با صفا و داراى اشعارى نغز بود، گاه همچون شاعرهاى عوام، اشعار عوام‏پسندى مى ‏سرود. روزى در وصف امیر المؤمنین على(علیه السلام ) شعر زیر را سرود: حاجب اگر معامله حشر با على است من ضامنم، هر چه خواهى گناه کن‏یعنى اگر عشق و مودّت و محبّت على علیه السلام باشد، براى نجات کافى است؛ 👈هر چند انسان غرق در گناه شود.❌ وى شبى امیرالمومنین على(علیه السلام)  را در خواب دید، حضرت به او فرمود: حاجب این چه شعرى است که گفته ‏اى؟! حاجب عرض کرد: چگونه بگویم؟ حضرت شعر او را به صورت زیر اصلاح کرد: 👈👈👈حاجب اگر معامله حشر با على است شرم از رخ على کن و کمتر گناه کن‏بنابراین، محبّت به معناى اطاعت کردن از حضرت حق و ترک گناه است. 🪴یارب بحق حیدرت ؛ مارا مرانی از درت 😭 @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊ملائکه‌های الهی برای محبین علیه السلام استغفار می‌کنند ✍قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم: خَلَقَ اللَّهُ مِنْ نُورِ وَجْهِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام سَبْعِینَ أَلْفَ مَلَکٍ یَسْتَغْفِرُونَ لَهُ وَ لِمُحِبِّیهِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَة. [1] رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: خداوند از نور چهره ی بن ابیطالب علیه السلام هفتاد هزار ملک بیافریده که تا روز قیامت برای او و محبین او استغفار کنند. پی نوشت :📚 ---------- [1]: بحارالانوار ج ۶۸ ص ۱۴۲. @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ ایمان چیست ...؟؟ قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : اَلإِيمَانُ أَنْ تُؤْثِرَ الصِّدْقَ حَيْثُ يَضُرُّکَ عَلَى الْكَذِبِ حَيْثُ يَنْفَعُکَ. ✍ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : ايمان آن است كه راست‌گويى را در آن جا كه به زيان توست، بر دروغ‌گويى در آن جا كه به سود توست، مقدّم دارى!👌 📚نهج‌البلاغه حکمت ۴۵۸ @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باده‌نخورده‌مست‌شوم‌با عشقش‌شودرهایی‌ازنارحاصلش ✍پ.ن : ¹¹⁰ قسم‌به‌حق‌زِ‌خُدامانمےشویم‌جُدا اگرچوگَردبچسبیم‌بَرعَبایِ‌علی…! @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😭 گفتیم هر زمان همه جا مرتضی علی ذاکر شدیم ذکر تو را مرتضی علی از مدح تو همیشه قلم شرم می کند ای قدّ شعر پیش تو تا مرتضی علی اخلاص و موُمنون و زمر؛حمد وکافرون یاسین و عادیات و سبا، مرتضی علی تفسیر تو به دست کسی پا نداده است شان وجود "نقطه ی باء " مرتضی علی معراج هم نبی به تماشای تو رسید یعنی صعود کرده الی... مرتضی علی اعجاز تو همین که چهل جا به یک زمان دیده شدی تو چشم خدا- مرتضی علی ما سائل صفات جمالیّه ی توایم یا مظهر العجائب و یا مرتضی علی گفتی:"فمن یمت یرنی"پس زمان مرگ فریاد می زنم که بیا !!! مرتضی علی😭 محمدحسن بیات لو @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
¹¹⁰ تَعظیم‌مےڪُنَم‌بہ‌نَجَف‌صُبح‌وظُهر‌شآم قَلبَم‌خُدا‌گواست‌ڪہ‌بے‌او‌نِمیزَنَد💗 @hadisefazle110
⚠️تنها دلیل عذاب خلق: کتمـان فضـائل امیـرالمؤمنین توســط علما ✍قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم: لا یعذب الله هذا الخلق الا بذنوب العلماء الذین یکتمون الحق من فضائل علی و عترته حضرت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: خداوند این مردم را عذاب نمی کند مگر بخاطر گناه علمای آنان، آنانی که را کتمان کرده⬅️ یعنی فضائل امیرالمؤمنین و عترت طاهرین او را بیان نمی کنند. 📚القطره: ج۱ص۲۴۷؛ مشارق انوار الیقین: ۲۴۰؛ حلیه الابرار: ج۲، ص۱۲۷ @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🕊🕊نشر فضائل مولانا امیرالمومنین علیه السلام به نیت فرج و تسلای قلب امام عصر ارواحنا له الفداء ✔️صاحِبُ آیةِ إِنَّما وَلِیکُمُ اللَّهُ «إِنَّما وَلِیکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلاةَ وَیؤْتُونَ الزَّکاةَ وَهُمْ راکِعُونَ»؛ [۳] 🪴 «سرپرست و ولی شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده اند؛ همانها که نماز را برپا می‌دارند، و در حال رکوع، زکات می‌دهند». این آیه شریفه درباره امیرالمومنین علی علیه السلام نازل شده؛ چنان که رسول خداصلی الله علیه وآله آن را تأیید کرده است: «عَلِی بْنُ أَبِی طالِبٍ أَقامَ الصَّلاةَ وَآتَی الزَّکاةَ وَهُوَ راکِعٌ یرِیدُ وَجْهَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ فِی کُلِ ّ حالٍ»؛ [۴] «علی بن ابی طالب علیه السلام نماز اقامه نمود و زکات پرداخت کرد؛ در حالی که در رکوع بود و خواهان قرب الهی در هر حالی است». ⬅️شأن نزول آیه: وقتی این آیه نازل شد، رسول خداصلی الله علیه وآله به طرف مسجد آمد، سائلی را دید که از مسجد بیرون می‌آمد، فرمود: آیا کسی به تو چیزی داد؟ گفت: آری آن آقایی که مشغول نماز است. و او امیرمؤمنان علیه السلام بود که در حال رکوع به سائل فقیر کمک نمود. [۱] ---------- 📚سوره مائده، آیه ۵۵. 📚 وسائل الشیعه، ج ۹، ص ۴۷۸. 📚 بحارالانوار، ج ۳۵، ص ۱۸۳؛ امالی صدوق، ص ۱۲۴؛ ارشاد القلوب، ج ۲، ص ۲۶۰؛ اقبال الاعمال، ص ۳۰۴؛ الافصاح، ص ۱۳۲. تفسیر الرازی، ج ۶، ص ۸۷؛ تفسیر البیضاوی، ج ۲، ص ۸۸؛ تفسیر ابن کثیر، ج ۳، ص ۱۳۸؛ تفسیر البغوی، ج ۳، ص ۷۳. @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🕊ماجرای درخت حسد.... ✍هروی می گوید: به امام رضا علیه السّلام عرض کردم: یا ابن رسول الله بفرمایید آن درختی که آدم و حوا از آن خوردند، مردم در این مورد اختلاف دارند. بعضی روایت می‌کنند که گندم بوده و بعضی انگور و بعضی می‌گویند که⬅️ درخت حسد است. 📌امام رضا علیه‌السلام فرمود: همه اینها درست است. 📌عرض کردم: پس این وجوه با اختلافی که دارند به چه نحو توجیه می‌شود؟ 📌 فرمودند: ابا صلت! درخت بهشت دارای انواع میوه‌ها است؛ در درخت گندم، انگور نیز هست، مانند درخت‌های دنیا نیست. وقتی خداوند آدم را به واسطه سجده کردن ملائکه گرامی داشت و او را داخل بهشت نمود، در دلش خطور کرد که آیا خدا خلقی بهتر از من آفریده است؟ 📌خداوند از حدیث نفس او مطلع گردید و به او وحی کرد که: ای آدم! سر بلند کن و ساق عرش را نگاه کن! 📌 آدم سر بلند نمود و به ساق عرش نگاه کرد. دید نوشته شده: «لا اله الا اللَّه، محمّد رسول اللَّه. علی بن ابی طالب امیرالمؤمنین و زوجته فاطمة سیدة نساء العالمین. الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنة» نیست خدایی جز خدای یگانه، محمد فرستاده اوست، علی بن ابی طالب امیر مؤمنان است و همسرش فاطمه سرور زنان جهان است. حسن و حسین سرور جوانان بهشتی هستند. 📌آدم عرض کرد: خدایا! اینها کیانند؟ 📌 خداوند متعال فرمودند: از فرزندان تو هستند. آنها ( اهل بیت علیهم‌السلام )از تو و از تمام مردم بهترند. اگر آنها نبودند، نه 👈تو را خلق می‌کردم👉 و نه 👈بهشت و جهنم👉 و نه👈 آسمان و زمین👉 را. مبادا به آنها با دیده حسد نگاه کنی که از جوار خود خارجت می‌کنم! اما او با چشم حسد به آنها نگاه کرد و شان و مرتبه آنها را تمنا کرد. پس شیطان بر او چیره شد، تا اینکه از درختی که از آن نهی شده بود خورد. و شیطان بر حوا چیره گشت به خاطر اینکه حوا با چشم حسد به فاطمه سلام الله علیها نگریست، تا اینکه همچنان که آدم از آن درخت خورد، حوا نیز خورد و خدا آن دو را از بهشت اخراج کرد و از جوار خود خارج کرد و به زمین آورد. 📚عیون الأخبار،ص ۱۷۰ 📚بحارالانوار، ج۲۶،ص۲۷۳،ح۱۵ @hadisefazle110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا