🔶 این ها تمام نخود و کشمش اند!
🔹استاد حسن رمضانی:
یکی از کرامات آقای معجزه این بود که اگر در یک جایی گیر می کردند و به آب نیاز داشتند، برای رفع عطش یا گرفتن وضو هر چه را که در دست داشتند فشار می دادند و از آن به اندازه رفع عطش یا برای وضو، آب می چکید.
گاهی هم از درون افراد خبر می دادند.
یک روز با آقای وزیری داشتیم به طرف منزل ایشان می رفتیم. بین راه من به ایشان گفتم: شاگردان مرحوم میرزا مهدی اصفهانی، وقتی که می خواستند به محضر ایشان بروند می گفتند: می رویم که از ایشان نخود و کشمش بگیریم و گاهی هم با ایشان شوخی می کردند و می گفتند: آقا به ما نخود و کشمش بدهید! و مرادشان از نخود و کشمش معارف و مطالب الهی بود. حالا ما هم داریم می رویم خدمت آقای معجزه تا از ایشان نخود و کشمش بگیریم. همان روز که بر ایشان وارد شدیم و نشستیم و ایشان مطالبی را از مسایل عرفانی بیان کردند، فرمودند: این ها تمام نخود و کشمش اند!
(حدیث سهر، ص۴۳۴)
#حیدر_معجزه_تهرانی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
https://eitaa.com/hadisesahar
🔶 إِنَّكَ ميِّتٌ وَ إِنهُم ميِّتُون
🔹استاد حسن رمضانی:
آیت الله جوادی آملی فرمودند که در درس آیت الله اراکی شرکت میکردم. موضوع،نماز جمعه بود و اینکه شرط آن حضور امام است.آیت الله اراکی، امام را به امام معصوم معنا میکردند که اگر امام معصوم،نماز جمعه را اقامه کرد،نماز جمعه واجب است.اما آیت الله جوادی اشکال میکنند که مراد از امام،امام معصوم نیست بلکه امام کسی است که با شرایط مربوط،نماز جمعه را اقامه کند که در اینصورت نماز جمعه واجب می شود لذا خودشان در هر جایی که باشند اگر نماز جمعه با شرایط خودش اقامه شود ایشان هم در آن شرکت میکنند.
بعد از اشکال و جواب،بحث خاتمه یافت اما بعد از درس عده ای از شاگردان طرفدار آیت الله جوادی آملی و عده ای هم به طرفداری از مرحوم آیت الله اراکی به بحث میپردازند و آیت الله جوادی آملی هم درگیر بحث می شوند،که کار کم کم به مجادله می کشد و مجادله در ایشان ایجاد کدورت میکند و این کدورت تا شب، حتی موقع خواب هم ادامه پیدا میکند.
ایشان فرمودند:«در همان حین که در بستر بودم دیدم که آیت الله اراکی در مقابل من حضور پیدا کردند و خطاب به من فرمود:«إِنَّكَ ميِّتٌ وَ إِنهُم ميِّتُون». یعنی مرگ در پیش داری،تو میمیری آن ها هم میمیرند،آیا به فکر مسائل بعد از مرگ هستید که اینگونه مجادله میکنید؟».
آیت الله جوادی فرمودند:«من آن زمان متوجه شدم اینگونه جدال ها، کار مطلوبی نیست،لذا از آن زمان به بعد تصمیم گرفتم که دور از هرگونه جنجال و مجادله نظر خود را مطرح کنم،اگر پذیرفتند که خوب و اگر نپذیرفتند من بحث را ادامه نمیدهم.
(حدیث سهر، ص۳۹۶)
#آیت_الله_جوادی_آملی
@hadisesahar
هدایت شده از آنتی سکولار
🔻نمیشود اصل حقیقت را زیرِ سؤال بُرد
⭕️ تئوری جدایی دین از سیاست، نظریۀ فاسدی است؛ چرا که دین ما دینی اجتماعی است، دینی است که تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی انسانها را تحت پوشش قرار میدهد، دینی که بخواهد در مورد بخشی از شئون زندگی بشر ساکت باشد و حرفی نداشته باشد، نمیتواند یک دین جامع و کامل باشد.
‼️ متأسفانه برخی میگویند که دین نباید در سیاست دخالت کند، آن هم ناظر به مشکلاتی که پیش آمده و به اقتضائات انقلاب و نهضت عمل نشده و یا در برخی از جاها کمکاری شده است، این را بهانه میکنند برای این که بگویند دخالت دین در سیاست از اساس غلط است!
‼️ باید به اینها گفت، شما بیایید اصل را درست در نظر بگیرید و به اقتضائاتی که لازم است عمل کنید، کمکاریها را جبران کنید و انحرافات را اصلاح کنید، نه این که اصل و اساس این "حقیقت" را زیر سؤال ببرید!
🎙آیت الله حسن رمضانی؛استاد درس خارج حوزه علمیه
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
🔶 فلسفه ای که عین عقل و عقلانیت باشد پشیمانی ندارد
🔹استاد رمضانی و استاد حشمت پور در گفتوگویی با رسا به تبیین جایگاه علم فلسفه و ضرورت استفاده از آن در فهم معارف پرداختند.
لینک گفتگو:
https://rasanews.ir/0038lm
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
https://eitaa.com/hadisesahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🏴 بلند شو علمدار ... علم رو بلند کن ...
🚩 به یاد شهدای مظلوم کرمان
#ما_ملت_شهادتیم
@hadisesahar
هدایت شده از مدرسه مجازی آوای توحید
موسسه آوای توحید برگزار میکند:
دوره #فرهنگ_عمومی براساس کتاب گلستان سعدی با تدریس : آیت الله حسن رمضانی (به صورت حضوری و آنلاین )
جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام ارسال کنید
@ava122
🔘کانال مدرسه حضوری آوای توحید_قم
https://eitaa.com/joinchat/450428940C1fd79f6416
هدایت شده از احمد ملکی
#دوره #آنلاین
💢 دوره بایدها و نبایدهای تحصیل در علوم عقلی اسلامی
✅ با دعوت از اساتید تراز اول حکمت و معرفت اسلامی
💠 مزایای شرکت در دوره:
1. برگزاری آنلاین و رایگان؛
2. صدور گواهی پایان دوره؛
3. راهیابی به دوره های پیشرفتۀ بعدی؛
4. امکان طرح پرسش در فضای مجازی از اساتید.
🗓 مهلت ثبت نام تا 18 بهمن
✏️ ثبت نام از طریق:
🆔 @Imam_110
📱 ۰۹۹۱۹۵۳۸۹۴۹
⏱ زمان برگزاری: از 19 بهمن تا 25 اسفند (پنج شنبه ها و جمعه ها، هر روز 60 دقیقه)
👈 جهت دریافت اطلاعات بیشتر به کانال موسّسه مراجعه فرمایید:
@Imam_Ali_11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مهم ترین راه #سعادت در دنیا و آخرت
✅ توضیح استاد رمضانی
✳️ شرح گلستان سعدی
♦️ ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار اند...
📌کانال دوره های مجازی آوای توحید :
https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
خواجه نصیر الدین طوسی.pdf
7.97M
🔷 مصاحبه استاد حسن رمضانی پیرامون خواجه نصیر الدین طوسی
🔸انتشار به مناسبت ۵ اسفند، روز گرامیداشت خواجه نصیر الدین طوسی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
https://eitaa.com/hadisesahar
#نشست_چهارم #حضوری_و_مجازی
📣 بایدها و نبایدهای تحصیل در علوم عقلی اسلامی
💢 مؤسسه پژوهشی امام علی (ع) برگزار میکند:
❇️ کارشناس:
حضرت آیت الله #حسن_رمضانی_خراسانی
شاگرد برجسته #علامه_حسن_زادۀ_آملی و استاد عالی علوم عقلی حوزه علمیه قم
❇️ دبیر علمی:
حضرت حجت الاسلام و المسلمین #وحید_واحد_جوان
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
🗓 زمان: چهار شنبه 09/ 12/ 1402 ساعت 19
👈 مکان: قم، خیابان باجک، کوچه10، روبه روی درمانگاه فرجاد، مجمع عالی حکمت، سالن همایش.
✅ شرکت آنلاین در نشست از طریق
کانال مؤسسه پژوهشی امام علی (ع) در ایتا: @Imam_Ali_11
💠 موسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
🌐 ایتا | کانال پشتیبان | تلگرام | آپارات
🔶 آشنایی با کتاب «گام نخستین»
🔹گام نخستین، از اولین آثار مکتوب استاد حسن رمضانی است که در چندین فراز مقوله تقوا و خودسازی را کاویده است.
مولف با قلمی روان، خواننده را در مسیر پر فراز و فرود خودسازی یاری داده و دستگیر او در پیچ و خم های این راه مهم و سرنوشت ساز است.
مطالعه این اثر، می تواند پیشنهاد مناسبی برای روز ها و شب های ماه مبارک رمضان باشد.
حدیث سهر
🔶 آشنایی با کتاب «گام نخستین» 🔹گام نخستین، از اولین آثار مکتوب استاد حسن رمضانی است که در چندین فرا
🔹پیش گفتار:
قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی و برقراری حکومت دینی در ایران انحراف ملموس و خطرناکی در تفکر و عقاید امّت مسلمان پدید آمده بود که باعث دوری آنان از اسلام راستین و نیز عقب ماندگی ایشان از مسائل اجتماعی و سیاسی گشته بود؛ و آن چیزی نبود جز محدود کردن اسلام در پاره ای از دستور های اخلاقی و عبادات ،فردی که با لطف و عنایت خاص پروردگار و همت والای روشنگر ،قرن حضرت آيت الله العظمی امام خمینی انحراف یاد شده از دامان جامعه اسلامی رخت بربست و اسلام از زندان تاریک اوهام و زوایای خانه ها آزاد گشت و به میدان سیاست و حکومت گام نهاد - لله الحمد وله المنّة.
اکنون که سالیانی از پیروزی و تحقق انقلاب اسلامی می گذرد، کم کم انحراف دیگری در حال شکل گیری و رخ نمودن است که اگر در مقابل آن اقدامی جدّی و همه جانبه صورت نگیرد میرود تا اسلام را به زندان دیگری بکشاند که به مراتب وحشتناکتر از سابق است؛ و این انحراف محصور کردن اسلام در پاره ای از مسائل شعارگونه سیاسی و برخی قوانین و مقررات خشک اجتماعی است که نتیجه آن دوری مردم از مسائل مهم اخلاقی و ارزش های والای معنوی است و متأسفانه روز به روز در حال قوت گرفتن است. بی شک همانگونه که طرز تفکر نخست انحراف از اسلام راستین و محکوم به تفریط بود؛ این طرز تفکر نیز انحراف و محکوم به افراط است؛ زیرا دین مبین اسلام دینی است جامع و کامل دارای ابعاد مختلف فردی اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، عبادی، علمی و عملی و انسان هنگامی می تواند ادعا کند به اسلام تمسک کرده است که در تمام ابعاد زندگی، دستور های اسلام را نصب العین خویش قرار داده و به تک تک آنها چه در صحنه سیاست و امور اجتماعی و چه در بعد اخلاق و امور معنوی عملاً ملتزم باشد. بنابراین این که اکنون در بعضی از موارد دیده می شود زشتی برخی از گناهان از میان رفته و بسیاری از مردم در برابر مسائل اخلاقی و ارزش های معنوی حساسیت خود را از دست داده اند و در عین حال خود را مسلمان دو آتشه می پندارند انحراف بزرگی است که باید از عواقب وخیم آن به خدا پناه برد.
به هر حال کتاب حاضر حرکتی هر چند ضعیف در مسیر احیا و ابقای روح تقوا و پرهیزکاری و دورسازی مردم از گناهان و مفاسد اخلاقی است. به امید آن که این خدمت ناچیز مقبول درگاه حضرت حق واقع شود و جامعه اسلامی را در رسیدن به اهداف اسلامی و کسب ارزش های الهی و تقوا یاری کند. ﴿ وَمَا ذَلِكَ عَلَى اللهِ بِعَزِيزِ).
قم - حسن رمضانی
۱۵ دی ۱۳۷۴ / ۱۳ شعبان ۱۴۱۶
May 11
🔶 رابطه اعمال انسان با شخصیت وی
🔹استاد حسن رمضانی:
گریختن عاصی از جهنم به مثابه فرار او از خود است و امتناع او از دخول در آتش به منزله امتناع از قبول خویش است. او هرگاه توانست از خود بگریزد و خودش، خودش نباشد می تواند از جهنم بگریزد و از دخول در آتش امتناع ورزد. آیا انسان می تواند از خویش بگریزد و خودش، خودش نباشد؟ بی شک نه، بنابراین همان گونه که گریختن از خود ممکن نیست و معنا ندارد امتناع انسان گنه کاراز دخول در جهنم نیز بی معنا و غیر ممکن است. یکی از اساتید ما (ره) نقل می فرمود:
در زمان حکومت ننگین پهلوی روزی در تهران کنار خیابان منتظر آمدن وسیله نقلیه بودم از دور دیدم درشکه ای در حالی که شعله های آتش از آن زبانه می کشد به من نزدیک می شود. خیلی تعجب کردم. وقتی که خوب نزدیک آمد دیدم از آتش خبری نیست، تعجبم بیشتر شد. خوب که دقت کردم دیدم در عقب در شکه سه نفر نشسته اند دو نفر مرد و یک نفر زن بی حجاب که در میان آن دو مرد با وضعی بسیار زننده نشسته بود. آن زمان بود که متوجه شدم آتشی که در ابتدا از دور دیدم مربوط به چه بوده است.
و نیز جناب ایشان نقل فرمودند:
در مسجد جامع تهران پای صحبت مرحوم حاج آقا جمال اصفهانی رضوان الله تعالی علیه نشسته بودم وقتی که ایشان مشغول صحبت و وعظ بودند دیدم از دهان مبارکشان نور خارج می شود.
(گام نخستین، ص۶۹)
#استاد_حسن_رمضانی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
https://eitaa.com/hadisesahar
🔶 تقویت اراده
🔹استاد حسن رمضانی:
شخصی که خود را در مقابل هواهای نفسانی و غرایز سرکش ضعیف می بیند و اراده اش را در مقابل آنها ناچیز می شمارد و به همین سبب بدون هیچ گونه مقاومتی تسلیم خواسته های شیطانی می شود و به آسانی به گناه تن می دهد، در حقیقت او ضعیف نیست، بلکه خود را به استضعاف کشانده و خود و قدرت اراده خود را باور نکرده است. او به خویش سوءظن دارد و به همین سبب جرائت نمی کند با خواسته های نفسانی مقابله نماید؛ لذا چاره کار این است که او را در یک عملیات و مانوری شرکت داد و اموری که به حسب واقع هیچ منعی ندارند به عنوان دشمن های فرضی مشخص کرد؛ آنگاه به او دستور داد از فـلان ساعت تا ساعت فلان با آن امور دست و پنجه نرم کند. مثلاً علی رغم آن که تشنه است آب نیاشامد و یا اگر گرسنه است غذا نخورد و نیز باید برای مواردی که احیاناً از او در مورد دستورهای یاد شده تخلفی سرمیزند جریمه های سنگینی مقرر کرد تا توهم نشود که آن دستورها یکسری امور فرمایشی و بی خاصیتی هستند و فایده ای جز شوخی و سرگرمی بر آنها مترتب نیست. بی شک اگر شخص مزبور بر آدابی که گفته شد مواظبت کند، چندی نخواهد گذشت که به قدرت اراده خویش پی برده و کم کم خود و استعدادهای نهفته خود را باور می کند. قطعاً وقتی دریافت که می تواند از برخی چیزها علی رغم میل باطنی خویش امساک کند، دیگر آن وحشت سابق را نخواهد داشت و بدون هیچگونه احساس ضعفی، به مقابله با گناهان و خواسته های نفسانی خواهد پرداخت.
(گام نخستین، ص۹۲)
#استاد_حسن_رمضانی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
https://eitaa.com/hadisesahar
🔶 اگر آن ماه بپرسد زمن احوالی چند
🔹سروده ای از استاد حسن رمضانی:
اگر آن ماه بپرسد زمن احوالی چند
برد از دل غم واندوه باقوالی چند
ولی افسوس که وی ترک من مسکین کرد
چاره ای نیست مرا جز که زنم بالی چند
کنم اندر ره او جهد و زنم بال و پری
شاید از لطف کند او به من اقبالی چند
لطف و اقبال وی آمد سبب برق امید
ورنه کی راه به وصلش برد اعمالی چند
دست تقدیر مرا در سر راهش انداخت
دارم امید که بازم کند افضالی چند
وقت تفصیل نباشد که دهم شرح فراق
گویم از آن همه اخبار من اجمالی چند
«سحر» از دیدن اغیار بسی دلگیر است
آرزویش بود او دیدن ابدالی چند
پاییز ۱۳۶۹/ حسن رمضانی
#استاد_حسن_رمضانی
#اشعار
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
https://eitaa.com/hadisesahar
🔶 قلب پاک
🔹استاد حسن رمضانی:
آیت اللـه بهاءالدینـی می فرمودنـد: صـوم و صـلاةِ غیر عاقـل، آثـار کمالیـه ندارد، هـر چند زیـاد باشـد. عبـادت غیر عاقل، صورة العبادة اسـت. لـبّ عبـادت در عبادت غیر عاقـل نیسـت و ایـن عقل اسـت کـه باید انسـان را به صـلاة معراجیـه هدایت کند و عاقلـه بایـد نفـوس را آمـاده کنـد تا اینکـه قلوب مهبـط انـوار الهیه شـود. افاضات الهیـه بـر هـر قلبی افاضـه نمی شـود. افاضات الهیه بر قلبی که سـاخته شـده باشـد و از بدی هـا پـاک شـده و بـه پاکی هـا تخلـق یافته باشـد افاضه می شـود. (حدیث سهر،ص۳۴۵)
#آیت_الله_بهاء_الدینی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
@hadisesahar
🔶 آیت الله ابوالحسن ایازی
🔹استاد حسن رمضانی:
جلسه اولی که به محضر آیت الله ایازی (ره) تشرف یافته بودیم، بر روی حصیر نشستیم. فقط چند تا فرش نمدی بود که در طرف دیگر برای مهمانان ویژه گذاشته بودند، اما خود ایشان و ما روی حصیر نشستیم. صفا، معنویت، نورانیت در رخساره ایشان هویدا بود. وقت نماز ظهر فرارسید. نماز را به امامت ایشان در مسجد کنار منزل خواندیم. سپس به منزل برگشتیم. پس از لحظاتی سفره را برای صرف ناهار انداختند. سفره پارچه ای و از جنس کرباس، کاسه ها سفالین، قاشق ها چوبین، غذا آش ماست و نان هم نان تازه تنوری که حاصل دسترنج کشاورزی خودشان بود.اگر بگویم لذیذترین غذایی که به عمرم خوردم همان غذایی بود که در محضر ایشان با آن معنویت و روحانیت و نورانیت خوردم، هرگز مبالغه نکرده ام. آن غذای بسیط که تمام شد، ایشان دستشان را به سوی آسمان بلند کردند و برای نعمت هایی که خداوند به ایشان ارزانی داشته بود شکر و دعا و حمد و ثنا نمودند، به گونه ای که اشک همه حاضران را در آورد؛ چون می دیدند ایشان با خوردن آن غذای دون معمول و بسیار ساده، آنقدر شکر و ثنا و حمد و دعا دارد و قدردان نعمت های خداوند است. ایشان به حال خودشان بودند و دست ها را به سمت آسمان بالا برده و چشم هایشان را بسته و با حالت خاص و ویژه ای مشغول دعا و شکرگذاری بودند و حضار تحت تأثیر این حالت قرار گرفته و نان های باقیمانده را برای تبرک یکی یکی روی دست مبارک ایشان میگذاشتند. دعا و حمد و ثنای ایشان که تمام شد، حضار باز به همان ترتیب یکی یکی نان ها را از روی دست ایشان برداشته و با خود بردند.
(حدیث سهر، ص۴۷۰)
#آیت_الله_ایازی
@hadisesahar
🔶 خیلی نیاز نیست خودتان را به زحمت بیاندازید!
🔹استاد حسن رمضانی:
بنده حقیر تا مدت سه الی چهار سال تحت تأثیر روش و منش آیت الله ایازی (ره) بودم و لذا لب به برنج و گوشت و غذاهای لذیذ نمیزدم و همانطور که ایشان با خوردن غذاهای ساده مثل آش و نان و نمک سد جوع میکردند، حقیر هم اینگونه سد جوع میکرد. و این رویه همینطور در من بود تا اینکه با جناب آقاحیدر آقای معجزه (ره) آشنا شدم و ایشان برخلاف آیت الله ایازی در این زمینه باز عمل میکرد. علاوه اینکه خود آقا حیدر معجزه طباخ بود و آشپزی خیلی خوبی داشت، لذا ایشان در این زمینه راحت بود و می فرمود: همانطور که شرع مقدس فرموده است فقط پرخوری و زیاده روی و افراط نکنید و نیز زیاد گوشت نخورید و معده خود را قبرستان حیوانات قرار ندهید، از این بیشتر خیلی نیاز نیست خودتان را به زحمت بیاندازید. البته ایشان برخی اوقات تأ کید میکرد: «گاهی خوردن یک لقمه برخلاف سلوک است و برای شخص سالک مضر است، چنانکه گاهی گفتن یک کلمه برخلاف سلوک است و برای کسی که در مسیر سلوک است ضرر دارد، لذا باید مواظب خوراک و گفتار خود بود و به اندازه خورد و به اندازه سخن گفت»، ولی آن گونه هم نبود که امثال آیت الله ایازی بر خود آنقدر سخت بگیرد، مخصوصا برای خانواده و نزدیکان و مهمانان خیلی باز عمل میکرد و سخت نمیگرفت. ازاینرو با دیدن آقای معجزه و آشنا شدن با ایشان، روش ما در خوراک و خوردن عوض شد و به حالت معمولی و طبیعی در آمد.
(حدیث سهر، ص۴۷۴)
#حیدر_معجزه_تهرانی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
@hadisesahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ استاد رمضانی:
✅ بالاترین سطح عبادت یعنی
😇 من هر کاری که انجام می دهم.... برای خداوند باشد و بس
😌 و همه کارها دارای اجازه الهی باشد.
📌کانال دوره های مجازی آوای توحید :
https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
🔶 فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ ...
🔹استاد حسن رمضانی:
این آیه شریفه خیلی برای من دلنشین است: «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ». این آیه شریفه را معمولا برای بیان نفر و کوچی که برای طلب علم در حوزه و رفتن به حوزه های علمیه است به کار می گیرند، اما برخی مفسران این آیه را برای بیان نفر و کوچی به کار می گیرند که برای رفتن به مواضع جهاد و رفتن به جبهه هاست، آن هم برای تفقه در دین؛ یعنی انسان برود در اینطور جاها، آیات الهی را به چشم خود ببیند، قدرت نمایی ها، اعجازها و امدادهای غیبی به حق تعالی را که در فضای جبهه ها اتفاق می افتد، مشاهده کند؛ و عمیقاً حقایق دینی اعتقاد پیدا کند و بعد برگردد به پشت جبهه ها و مردم را در جریان آن اعجازها و امدادها قرار بدهد تا مردم درس بگیرند و عقایدشان را محکم و ارتقای وجودی پیدا نمایند و به دین و حقایق دینی بیشتر اعتقاد پیدا کنند.
(حدیث سهر، ص۵۲۹)
#استاد_حسن_رمضانی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
@hadisesahar
🔶 استاد حسن رمضانی در سفر تبلیغی بوسنی و هرزگوین/ شهر سارایوو/رمضان۱۴۴۵
#عکس
#استاد_حسن_رمضانی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
@hadisesahar
🔺استاد حسن رمضانی؛
جهت یاری رساندن به رزمندگان اسلام، مناسب است که دعای ۲۷ صحیفه سجادیه (دعای مرزداران) قرائت شود.
@hadisesahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺زمین کارزار ما؛
🔻تـلآویو است، تـهـران نه! ...
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج