eitaa logo
ثامن بصیر ۱۹
54 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
468 فایل
کانال بصیرت مردم منطقه ۱۹ تهران لطفاً جهت ارسال سوالات و شبهات و دریافت پاسخ به آیدی زیر پیام دهید⁦👇🏻⁩⁦👇🏻⁩⁦👇🏻⁩ @yasink313
مشاهده در ایتا
دانلود
* چرا قاتلین حضرت، کفن قیمتی بر پیکر ایشان پوشانده و با احترام دفن کردند؟ یکی از تلخی‌های تاریخ زندگی ائمه همین شهادت موسی‌بن جعفر است. البته میخواستند همان جا هم ظاهرسازی بکنند؛ در روزهای آخر سندی‌بن شاهک عده‌ای از سران و معاریف و بزرگان را که در بغداد بودند، آورد دور حضرت، اطراف حضرت، گفت ببینید وضع زندگی‌اش خوب است، مشکلی ندارد؛ حضرت آنجا فرمودند بله، ولی شما هم بدانید که اینها من را مسموم کردند. و حضرت را مسموم کردند با چند دانه‌ی خرما و در زیربارسنگین غل و زنجیری که برگردن و بر دست و پای امام بسته بودند، امام بزرگوار و مظلوم و عزیز در زندان روحش به ملکوت اعلی پیوست و به شهادت رسید. البته باز هم میترسیدند، از جنازه‌ی امام موسی‌بن جعفر هم می‌ترسیدند، از قبر موسی‌بن جعفر هم میترسیدند. این بود که وقتی که جنازه‌ی موسی‌بن جعفر را از زندان بیرون آوردند و شعار میدادند به عنوان اینکه این کسی است که علیه دستگاه حکومت قیام کرده بوده، این حرفها را میگفتند تا اینکه شخصیت موسی‌بن جعفر را تحت‌الشعاع قرار بدهند؛ آنقدر جوّ بغداد برای دستگاه جوّ نامطمئنی بود که یکی از عناصر خود دستگاه که سلیمان‌بن جعفر باشد - سلیمان‌بن جعفربن منصور عباسی، یعنی پسر عموی هارون که یکی از اشراف بنی‌عباس بود - دید به این وضعیت ممکن است که مشکل برایشان درست بشود، یک نقش دیگری را او به عهده گرفت و جنازه‌ی موسی‌بن جعفر را آورد؛ کفن قیمتی برجنازه‌ی آن حضرت پوشاند، آن حضرت را با احترام بردند در مقابر قریش، آنجائی که امروز به عنوان کاظمیین معروف هست و مرقد مطهر موسی‌بن جعفر در نزدیکی بغداد، دفن کردند و موسی‌بن جعفر زندگی سراپا جهاد و مجاهدت خودش را به این ترتیب به پایان رساند. (23 فروردین 1364) @hadiyan19
* حضرت چگونه با هوشمندی، فریب هارون الرشید را برملا کردند؟ هارون یک خلیفه‌ی سیاستمدار و بسیار با ذکاوتی بود. یکی از کارهائی که هارون کرد این بود که خودش بلند شد رفت مکه که طبری مورخ معروف احتمال میدهد یا به طور یقین میگوید هارون‌الرشید حرکت کرد به عزم سفر حج، در خفا مقصودش این بود که برود مدینه، از نزدیک موسی‌بن جعفر را ببیند چه جور موجودی است. از جمله اینکه حالا در این ملاقاتها هارون‌الرشید تمام آن کارهائی را که باید برای قبضه کردن یک انسان مخالف و یک مبارز حقیقی انجام داد، همه را انجام میدهد: تهدید، تطمیع، فریبکاری؛ همه‌ی اینها را انجام میدهد. یکی از حرفهائی که آنجا با موسی‌بن جعفر میزند، این است که میگوید شما بنی‌هاشم از فدک محروم شدید، آل‌علی. فدک را از شماها گرفتند، حالا من میخواهم فدک را به شما برگردانم. بگو فدک کجاست، حدود فدک چیه، تا من فدک را به شما برگردانم. خب معلوم است که این یک فریبی است که میخواهد فدک را برگرداند، به عنوان کسی که حق از دست رفته‌ی آل محمّد را میخواهد به آنها برگرداند، چهره‌ای برای خودش درست کند. حضرت میگوید بسیار خب، حالا میخواهی فدک را به بدهی، من حدود فدک را برای تو معین میکنم. بنا میکنند حدود فدک را معین کردن؛ آن حدودی که امام موسی‌بن جعفر برای فدک معین میکنند، تمام کشور اسلامی آن روز را در بر میگیرد؛ فدک یعنی این.(۱) یعنی اینکه تو خیال کنی که ما دعوامان در آن روز بر سر یک باغستان بود، چند تا درخت خرما بود، این ساده‌لوحانه است. مسئله‌ی ما آن روز هم مسئله‌ی چند تا نخلستان و باغستان فدک نبود، مسئله‌ی خلافت پیغمبر بود؛ مسئله‌ی حکومت اسلامی بود. منتها آن روز آن چیزی که فکر میشد ما را از این حق بکلی محروم خواهد کرد، گرفتن فدک بود. لذا ما در مقابل این مسئله پافشاری میکردیم. امروز آن چیزی که در مقابل ما تو غصب کردی، باغستان فدک نیست که ارزشی ندارد. آنچه که تو غصب کردی، جامعه‌ی اسلامی است، کشور اسلامی است. حدود چهارگانه‌ای را ذکر میکند موسی‌بن جعفر (علیه الصّلاة و السّلام)، میگوید این فدک است. یا اللَّه، حالا اگر میخواهی بدهی، این را بده. یعنی صریحاً مسئله‌ی داعیه‌ی حاکمیت و خلافت را آنجا امام موسی‌بن جعفر مطرح میکند. (23 فروردین 1364) @hadiyan19
* چه چیزهایی در اتاق مخصوص حضرت بود؟ زندگی موسی‌بن جعفر یک زندگی شگفت‌آور و عجیبی است. اولاً در زندگی خصوصی موسی‌بن جعفر مطلب برای نزدیکان آن حضرت روشن بود. هیچ کس از نزدیکان آن حضرت و خواص اصحاب آن حضرت نبود که نداند موسی‌بن جعفر برای چی دارد تلاش میکند و خود موسی‌بن جعفر در اظهارات و اشارات خود و کارهای رمزی‌ای که انجام میداد، این را به دیگران نشان میداد؛ حتی در محل سکونت، آن اتاق مخصوصی که موسی‌بن جعفر در آن اتاق مینشستند اینجوری بود که راوی که از نزدیکان امام هست، میگوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسی‌بن جعفر سه چیز است: یکی یک لباس خشن، یک لباسی که از وضع معمولی مرفه عادی دور هست، یعنی به تعبیر امروز ما میشود فهمید و میشود گفت لباس جنگ، این لباس را موسی‌بن جعفر را آنجا گذاشتند، نپوشیدند، به صورت یک چیز سمبولیک، بعد «و سیف معلق»؛ شمشیری را آویختند، معلق کرده‌اند، یا از سقف یا از دیوار. «و مصحف»؛ و یک قرآن. ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه‌ی زیبائی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانه‌های یک آدم جنگی مکتبی مشاهده میشود. شمشیری هست که نشان میدهد که هدف جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونت بار رزمی و انقلابی است و قرآنی هست که نشان میدهد هدف این است؛ میخواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسائل، و این سختی‌ها را هم تحمل کنیم. (23 فروردین 1364) @hadiyan19
* چرا حضرت در دوره ای با لباس مبدل و ناشناس زندگی کردند؟ یک نکات بسیار ریز و روشن نشده‌ای در زندگی موسی‌بن جعفر است. موسی‌بن جعفر یقیناً یک دورانی را در خفا زندگی میکرده است. اصلاً زندگی زیرزمینی که معلوم نبوده کجاست، که در آن زمان خلیفه‌ی وقت افراد را میخواست، از آنها تحقیق میکرد که موسی‌بن جعفر را شما ندیدید؟ نمیدانید کجاست؟ و آنها اظهار میکردند که نه؛ حتی یکی از افراد را آنطور که در روایت هست، موسی‌بن جعفر به او گفتند که تو را خواهند خواست. و راجع به من از تو سئوال خواهند کرد که تو کجا دیدی موسی‌بن جعفر را، بکلی منکر بشو، بگو من ندیدم؛ همین‌جور هم شد. آن شخص زندانش کردند، بردند برای اینکه از او بپرسند موسی‌بن جعفر کجاست. شما ببینید زندگی یک انسان اینجوری، زندگی کیست. یک آدمی که فقط مسئله میگوید، معارف اسلامی بیان میکند، هیچ کاری به کار حکومت ندارد، مبارزه‌ی سیاسی نمیکند، که زیر چنین فشارهائی قرار نمیگیرد. حتی در یک روایتی من دیدم که موسی‌بن جعفر (علیه‌السّلام) در حال فرار و در حال اختفا در دهات شام میگشته: «وقع موسی‌بن جعفر فی بعض قری الشّام هاربا متنکرا فوقع فی غار»(۱) که توی حدیث هست، روایت هست، که موسی‌بن جعفر مدتی اصلاً در مدینه نبوده است؛ در روستاهای شام تحت تعقیب دستگاه‌های حاکم وقت و مورد تجسس جاسوسها، از این ده به آن ده، از آن ده به آن ده، با لباس مبدل و ناشناس که حضرت به یک غاری میرسند و در آن غار وارد میشوند و یک فرد نصرانی در آنجاست، حضرت با او بحث میکنند و در همان وقت هم از وظیفه و تکلیف الهی خودشان که تبیین حقیقت هست، غافل نیستند؛ با آن نصرانی صحبت میکنند و نصرانی را مسلمان میکند. زندگی پرماجرای موسی‌بن جعفر یک چنین زندگی است که شما ببینید این زندگی چقدر زندگی پرشور و پرهیجانی است. ما امروز نگاه میکنیم موسی‌بن جعفر، خیال میکنیم یک آقای مظلوم بی‌سروصدای سربه زیری در مدینه بود و رفتند مأمورین این را کشیدند آوردند در بغداد، یا در کوفه، در فلان جا، در بصره زندانی کردند، بعد هم مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس؛ قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ی طولانی، یک مبارزه‌ی تشکیلاتی، یک مبارزه‌ای با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامی بود. (23 فروردین 1364) @hadiyan19
* تفاوت دوران امامت حضرت با سایر ائمه چه بود؟ این مقطع سی‌وپنج ساله (از ۱۴۸ تا ۱۸۳ هجری) یعنی دوران امامت حضرت ابی‌الحسن موسی‌بن جعفر(علیهماالسّلام) یکی از مهمترین مقاطع زندگینامه‌ی ائمه(علیهم‌السّلام) است. دو تن مقتدرترین سلاطین بنی عباس - منصور و هارون - و دو تن از جبّارترین آنان - مهدی و هادی - در آن حکومت می‌کردند. بسی از قیامها و شورشها و شورشگرها در خراسان، در افریقیه، در جزیره‌ی موصل، در دیلمان و جرجان، در شام، در نصیبین، در مصر، در آذربایجان و ارمنستان و در اقطاری دیگر، سرکوب و منقاد گردیده و در ناحیه‌ی شرق و غرب و شمال قلمرو وسیع اسلامی، فتوحات تازه و غنایم و اموال وافر، بر قدرت و استحکام تخت عباسیان افزوده بود. جریانهای فکری و عقیدتی در این دوران، برخی به اوج رسیده و برخی زاده شده و فضای ذهنی را از تعارضات، انباشته و حربه‌یی در دست قدرتمداران و آفتی در هوشیاری اسلامی و سیاسی مردم گشته و میدان را بر عَلَم‌دارانِ صحنه‌ی معارف اصیل اسلامی و صاحبان دعوت علوی، تنگ و دشوار ساخته بود. شعر و هنر، فقه و حدیث و حتّی زهد و ورع، در خدمت ارباب قدرت درآمده و مکمل ابزار زر و زور آنان گشته بود. در این دوران، دیگر نه مانند اواخر دوران بنی‌امیه و نه همچون دهساله‌ی اول دوران بنی‌عباس و نه شبیه دوران پس از مرگ هارون که در هر یک، حکومت مسلط وقت، به نحوی تهدید می‌شد؛ تهدیدی جدی دستگاه خلافت را نمی‌لرزاند و خلیفه را از جریان عمیق و مستمر دعوت اهل بیت (علیهم‌السّلام) غافل نمی‌ساخت. در این دوران، تنها چیزی که می‌توانست مبارزه و حرکت فکری و سیاسی اهل بیت (علیهم‌السّلام) و یاران صدیق آنان را مجال رشد و استمرار بخشد، تلاش خستگی‌ناپذیر و جهاد خطیر آن بزرگواران بود و توسل به شیوه‌ی الهی «تقیه». و بدین ترتیب است که عظمت حیرت‌آور و دهشت‌انگیز جهاد حضرت‌موسی‌بن‌جعفر (علیه‌وعلی‌ابائه‌التحیّةوالسّلام) آشکار می‌گردد. (26 مهر 1368) @hadiyan19
* حضرت چگونه به زندان رفتند؟ ائمه‌ ما (علیهم الصّلاة و السّلام) تمام زجر و مصیبتشان به خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند؛ و الّا اگر امام صادق و امام باقر (صلوات الله علیهما) یک‌گوشه می‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع می‌کردند و فقط یک مسأله‌ی شرعی می‌گفتند، کسی به آن‌ها کاری نداشت...وقتی‌که می‌خواستند در مورد موسی بن جعفر (سلام‌الله‌علیه) سعایت کنند، تا هارون ایشان را به زندان ببرد، آن شخصی که پیش هارون آمد و سعایت کرد، گفت: «خلیفتان فی الارض موسی بن جعفر بالمدینة یجبی له الخراج و انت بالعراق یجبی لک الخراج» پرسید: آیا برای دو خلیفه خراج جمع می‌شود؟ هارون گفت: برای چه کسی غیر از من؟ گفت: از خراسان و هرات و جاهای مختلف، مردم خمس مالشان را پیش موسی بن جعفر می‌برند. پس درست توجه کنید، مسئله، مسأله‌ داعیه‌ خلافت و امامت بود. در راه این داعیه، ائمه‌ ما کشته شدند، یا به زندان رفتند. (30 مرداد 1370) @hadiyan19
****: 💐 ملت عزيز ایران عيدتان مبارک 💐 امام خامنه ای سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند چون حکمت انتظارمان امّید است هر ساله نگاهمان به یک خورشید است تکرار شعار سال بی حکمت نیست... پیروزی ما در جهش تولید است
📊 نمودار پیام نوروزی رهبر انقلاب به‌مناسبت آغاز سال۹۹ 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹، سال جدید را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کردند. @hadiyan19
ثامن بصیر ۱۹
****: 💐 ملت عزيز ایران عيدتان مبارک 💐 امام خامنه ای سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند چون
💠رهبر معظم انقلاب: تحريم تا كنون در كنار ضررهايش، سودهايي نيز داشته و ما را وادار كرده است كه به فكر تهيه لوازم زندگي و نيازهاي كشور از طريق امكانات داخلي باشيم كه اين حركت بسيار مغتنم ان‌شاءالله ادامه خواهد يافت. 🔻سال گذشته گفتيم «رونق توليد»، امسال بنده عرض ميكنم «جهش توليد»؛ امسال سالِ جهشِ توليد است. 🔻 كساني كه دست‌اندركار هستند جوري عمل كنند كه توليد ان‌شاء‌الله جهش پيدا كند و يك تغيير محسوسي در زندگي مردم ان‌شاء‌الله به وجود بياورد. 🔻البته لازمه تحقق اين هدف برنامه‌ريزي است و بخشهاي مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مركز تحقيقات آن، قوه‌قضائيه، مجموعه‌هاي دانش‌بنيان و گروههاي پرشمار جوان، مبتكر و فعال بايد در اين برنامه‌ريزي‌ها شركت كنند. @hadiyan19
🔴 سین هشتم سلیمانی 🔹هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود / هرگز از یاد من آن سرو خرامان @hadiyan19
🔸بازداشتی‌های قم از عناصر اصلی جریان شیرازی هستند یک منبع آگاه: 🔹از ۱۱ نفر بازداشتی جریان هتک حرمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۵ نفر از مبلغان و فعالان جریان شیرازی هستند. 🔹یکی از این افراد ادمین کانال شبکه مرجعیت منتسب به جریان شیرازی است. 🔹شش نفر دیگر تعدادی جزء قمه زنان قم و عده دیگر جزء کسانی بودند که به اعتراف خود دچار هیجان زدگی اقدام به آن کار کرده بودند که با کفالت و وثیقه آزاد شدند. 🔹جریان شیرازی لیدری هتک حرمت حرم حضرت معصومه(س) را برعهده داشتند و اینکه گفته می شود جریانی دیگر نیز لیدری متهتکین به این حرم مطهر را برعهده داشتند صحت ندارد و تکذیب می شود. @hadiyan19
🌐 فراوانی مبتلایان قطعی کرونا در هر استان به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت @hadiyan19
****: 🌸 خودت را به داشتن نیت خوب و مقصد زیبا عادت ده تا در خواسته هایت موفق شوی 📗غررالحکم ح۶۲۳۶ @hadiyan19
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرالله: لبنانی های مستقر در ایران برای مقابله با ویروس کرونا به میدان بیایند، جمهوری اسلامی ایران قلب جبهه مقاومت و قلب جهان اسلام است! چه خبر از خانمِ حب الایران یجمعنا؟ چه خبر از بقیه سلبریتی ها؟ اگر صلاح میدونین این ضدعفونی کردن شهرها توسط لبنانی هارو هم منتشر کنین! "محمد نصوحی" @hadiyan19
🔴 ‏فرهنگ لغت 🔹قرنطینه در ایران = حکومت نظامی 🔹قرنطینه در غرب = حفظ سلامت جامعه 🔸عدم قرنطینه در ایران = بی‌ارزشی جان مردم 🔸عدم قرنطینه در غرب:) = ارزشمندی آزادی جامعه 🔹برخورد با اخلالگران سلامت در ایران = سرکوب و کشتار 🔹برخورد با اخلاگران سلامت در غرب = قانون‌مداری و پاسداشت سلامت جامعه 🖌 @hadiyan19
✅مروری بر خط خبری و مواضع ضدانقلاب علیه جمهوری اسلامی به بهانه شیوع بیماری کرونا عقده گشایی به بهانه کرونا با ورود ویروس کرونا به ایران، ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج نشین در رسانه های وابسته به خود، خط تخریب جدیدی را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده اند. 🖌علی بیگدلی @hadiyan19
✅اخبار ضدانقلاب و کرونا 🔻 رفتار ضد انقلاب غرض ورزی و شیطنت است و به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند. 🔻 شبکه رسانه ای سلطنت طلب "بیان" در یادداشتی دلایل اصلی بیماری کرونا را، فساد، فریبکاری، بی مبالاتی و عدم مدیریت صحیح حکومت جمهوری اسلامی دانست و باعث و بانی شیوع کرونا در تمام دنیا را نظام جمهوری اسلامی دانست 🔻حزب ضدانقلابی مام میهن نيز در تاریخ 17 اسفند، جبهه دموکراتیک در 24 اسفند و سازمان مجاهدین خلق در تاریخ 26 اسفند با صدور بیانیه های جداگانه ضمن مقصر دانستن ایران در شیوع کرونا و حمایت کذایی از ملت ایران، مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران را مسئولینی ناکارآمد خواندند و آینده نظام جمهوری اسلامی را آینده ایی تیره و تار نشان دادند. @hadiyan19
2- برخورد غیر علمی و مبتنی بر خرافات دینی با کرونا ابراهیم نبوی در کانال ضد انقلاب زیتون با اشاره به مواضع برخی شخصیتهای سیاسی داخلی مانند علی مطهری و خانم پروانه سلحشوری نوشت: اگر در آغاز موج ابتلای کرونا در قم عناصر مرتجع و عقب‌مانده به جای برخورد منطقی علمی برخورد خود سرانه دینی نکرده بودند، الآن این موج تا این حد گسترده نشده بود». او در یادداشت خود ضمن تندرو خواندن برخی اصولگراین و پیروان رهبری که معتقد به سلاح بیولوژیک بودن کرونا هستند را نظر عوامانه و سیاسی می داند که برای فرافکنی همه چیز را به گردن دشمنی موهوم می اندازند. 🔻مهسا محمدی نیز یکی دیگر از شخصیتهای ضد انقلاب طی یادداشتی در همین کانال با موضوع «ترک کرونا بر پوسته سخت اصولگرایان، شیعه لندنی یا شیعه حکومتی» ضمن حمله به اصولگرایان نوشت: "می‌گویند درِ حرم نباید بسته شود چرا که آنجا محل شفاست و بیماری و مرگ به آن راه ندارد. تجمعاتی اعتراضی‌ در مقابل حرم کار را به جایی کشیده که شیعیان تندرو نزدیک به هسته سخت قدرت در ایران و پیاده‌نظام آن به حرم حضرت معصومه در قم و حرم امام هشتم شیعیان در مشهد حمله کردند و برخی درهای ورودی را شکستند. هر چند با تندروی‌های دیده شده از هوادارن شیرازی فرضیه دور از ذهن نیست، اما نگاهی به هواداران دو آتیشه مذهبی جمهوری اسلامی که اغلب نه تنها برای تندروی‌های‌شان مصونیت داشته‌اند، که گاه برای آن تشویق هم شده‌اند، آنان را کاندیدای مناسبتری برای انجام این اقدامات می‌کند". @hadiyan19
🔴 درخواست از سازمان بهداشت جهانی برای نظارت بر وضعیت کادر پزشکی ایران 🔻هرچند نماینده بهداشت جهانی با حضور چند روزه خود در ایران و سفر به برخی استانها از جمله قم مهر تایید بر عملکرد مناسب ایران در برخورد با شیوع بیماری کرونا زد، اما با این حال ضد انقلاب با پررویی تمام از سازمانها و مجامع بین المللی می خواهند تا نظارت بر رفتار مسئولین ایران داشته باشند. 🔻مریم رجوی در توئیتی از سازمان بهداشت جهانی می خواهد تا بر وضعیت وخیم كادر پزشكی در ایران نظارت مستقیم داشته باشد و گزارش آن را به دبیركل و شورای امنیت ملل متحد ارائه دهد. او آزاد نكردن زندانیان بویژه زندانیان سیاسی در شرایط كنونی در ایران را جنایت بزرگ علیه بشریت عنوان می کند كه مسئولیت آن به عهده رهبری و دیگر سردمداران حكومت آخوندی است و اقدام فوری دبیركل، كمیسر عالی و شورای حقوق‌‌بشر ملل متحد و هم‌چنین اتحادیه اروپا و كشورهای عضو برای نجات جان زندانیان در ایران و مداخله جهانی برای ممانعت از یک فاجعه انسانی در زندان‌های رژیم بیش از هر زمان دیگر را ضروری می داند. @hadiyan19
🔴 حمله به سپاه، این بار به بهانه کرونا 🔻حضور سپاه در عرصه های سخت در داخل کشور و همکاری با دولت و سایر قوا و همراهی با مردم بر کسی پوشیده نیست اما ضد انقلاب مثل همیشه با توجه به اتفاقات اخیر و حضور سپاه برای کمک به دولت و مردم، شروع به تخریب این نهاد مقدس نموده است. 🔻کانال ضد انقلاب پیک آزادی نوشت: "هنوز ۴۸ ساعت از سپردن مسئولیت مبارزه با کرونا، به سپاه پاسداران نگذشته است که سازمان اطلاعات سپاه استان فارس اعلام کرده که ۱۵۰ نفر را با اتهام انتشار شایعات مرتبط با ویروس کرونا شناسایی و با آنها برخورد کرده است. در حقیقت سپاه با پاک کردن صورت مسئله می خواهد با بیماری مبارزه کند. 🔻واقعیت این است که اگر امروز سپاه منحل شود، حتما می توانیم با کمک نیروهای مردمی ارتش و پرسنل زحمتکش بیمارستانها و خوشبینی مردم به آینده تا یک تا دو ماه دیگر مانند چین و سنگاپور بر ویروس کرونا غلبه پیدا کنیم ولی با وجود سپاه هیچوقت از شر ویروس خلاص نمی شویم، زیرا سپاه ویروسی خطرناکتر از کرونا است و همه میدانیم سپاه این ویروس را از چین وارد کرده است". 🔻پس از صدور حکمی از طرف مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر کمک به دولت برای مهار شیوع بیماری کرونا، برخی از شبکه ها و رسانه های ضد انقلاب با انتشار یادداشت و مقاله شروع به اتهام زنی علیه سپاه و شخص رهبری کردند. از حضور ستاد کل نیروهای مسلح در کمک به دولت بنا به دستور مقام معظم رهبری بعنوان کودتای نظامی یاد کردند که می خواهند با بازداشت خانگی مردم به اهداف خود برسند. 🔻🔻این شبکه ها به دنبال تشویش اذهان عمومی مردم هستند؛ و معتقدند دستورالعمل ارائه شده بیش‌تر شبیه به حکومت نظامی و بازداشت خانگی مردم است و طرح مباحثی مثل "مردم در خانه، منع آمد و شد، کنترل نظامی، بازداشت گسترده روزنامه نگاران، تعطیلی مجلس بی اختیار و خفه کردن صدای بخش ناراضی روحانیت از حکومت و یکدست کردن ارکان قدرت" همه را نشانه ای از کوتای نظامی برای اقدامی بزرگ عنوان کردند. @hadiyan19