🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اگر جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود🔸
🌷 ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگوییم مردم به راه حرام بروید؛ هر چه بادا باد و یا ازدواج موقت را توصیه کنیم.
بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. اگر کسی گفت ازدواج موقت نه، یعنی زنا بله. بعد آیا ما می توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم؟ آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه ی این فشار، مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟ اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید! چون کسی که دستش به ازدواج دائم نمی رسد رجم (سنگسار) او صدق نمی کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد.
🌷 شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن «رحیم»، بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن زناکار بدهد؟ او این کار را نمی کند!
خداوند به آدم و حوا (علیهما السلام) فرمودند از این درخت نخورید. اما قبل از آن، به آنها فرمود: «یا آدَمُ اسکُن اَنتَ و زَوجُکَ الجَنَه ... » این باغ بهشت برای شما، از هر کجایش دلتان خواست بخورید، اما «و لا تَقرَبا هَذِه الشَّجرَه»: ولی نزدیک این درخت نشوید.
🌷 پس مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، ازدواج دائم است. اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند.
🌷 اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می افتد! فرض کنید شما دریچه ی اطمینان چیزی را ببندید. بعد یکدفعه آن چیز منفجر شود. شما می گویید من که منفجرش نکردم! خودش منفجر شد. درحالیکه این را تو بستی! اگر شما یک چوب کبریت در سوراخ دَرِ زودپز قرار دهی و یک خانواده هم دور آن نشسته باشند، بعد این زودپز منفجر شود و همه این ها کشته شوند، شما قاتل همه آنها هستید. شما می گویید من با این چوب کبریت نمی توانم کسی را بکشم؛ ولی من می گویم: بله می توانید.
🌷 شما اگر بیایید جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود.
هر کس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند و یا خوب حمله کند، به حکم خدا جسارت کرده و چون حکم خدا ناموس خدا و محارم خداست؛ پس اگر به حکم خدا جسارت شود به خود خدا جسارت شده است.
@haerishirazi
👌 به منظور درک بهتر نظر مرحوم آیت الله حائری شیرازی پیرامون مقولاتی مثل ازدواج موقت و ازدواج مجدد، هر سه مطلب فوق را با هم مطالعه بفرمایید. چون هرکدام، از یک جنبه یه این مقوله پرداخته است.
اولین مطلب ناظر به #وظیفه_زن در برخورد با این مسائل است.
دومین مطلب ناظر به #وظیفه_مرد در برخورد با این نوع مسائل است.
سومین مطلب نیز، اصل موضوع را از حیث #فلسفه_احکام بررسی می کند.
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸دریچۀ حلال را تا آخر باز کنیم🔸
امکان ندارد یکی از راههای حلال را بسته باشیم و راههای حرام باز نشود.
در مسئله ازدواج نیز چنین است.
«تمام» راه های حلال باید با کمال اطمینان «تا آخر» باز باشد.
برداشت ما از اسلام این است که باید دریچۀ حلال را «تا آخر» باز کنیم، نه «نیمه باز»!
یعنی هرچه حلال است، آزاد بگذاریم و الّا، آن نیازها از دیچۀ حرام سرریز میشود و کاری از دستمان بر نخواهد آمد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸مهار اسب وحشی🔸
رمضان، ماه زمامداری فطرت بر طبیعت است. طبیعت انسان تشنه میشود و میخواهد آب بخورد؛
امّا خدا گفته است صبر کن، که این صبر حکم فطرت است.
طبیعت میگوید، بخواب اما فطرت میگوید برای رضای خدا شبی را احیا بدار و با خدای خودت راز و نیاز کن.
طبیعت میگوید غیبت کن و فطرت میگوید، از این کار خوشت میآید ولی آیا خدا هم خوشش میآید؟
وقتی انسان به نفع فطرت فشار آورد و بر طبیعت حکومت کرد، مهار اسب وحشی را برای فطرت هموار کرده است.
طبیعت انسان هرچه بیشتر کنترل شود، رامتر میشود و هر چه رهایش کنی، وحشیتر.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸افطاری ساده🔸
چرا این همه بر سنت افطاری دادن تأکید شده؟ چرا سادگی افطار ولو با یک آب دادن و با یک عدد خرما و یا لقمهای نان، افطار دادن پذیرفته شده است؟ در افطار ساده و بیتشریفات چه اثری است که در افطارهای رنگین و پر خرج نیست؟
مسألۀ خود نخوردن و به دیگران خوراندن، یعنی روزهگرفتن و افطاردادن دو روی یک سکهاند.
وقتی انسان خود را از خوردن و آشامیدن و امور دیگر بازمیدارد، خود را به خدای خود مرتبط میکند.
فرمانِ روزه از خداست و انسان در حال روزه در اطاعت و ارتباط با خدای خویش است. اصولاً ایمان یعنی ارتباط.
افطار دادن هم احیاء ارتباط انسان با خدا از طریق برادران و خواهران دینی است. ارتباط با مرتبطین به خدا، ارتباط با خداوند است.
گذشت از خود، هم در خودداری از خوردن و هم افطار دادن به دیگران است؛ ولی همانطور که روزهدار باید زبان و دل او از گناه به دور باشد، افطار دادن هم باید از خودنمائی و تفاخر مبرّا و منزه باشد.
همانطور که گناهان بازگشت به خودخواهی خویشتن است و روزه را آسیب میرساند، رنگین شدن افطاری، بازگشت به خودنمائی است و روح از خودگذشتگی افطار را میمیراند.
چقدر خوب است هزینههای سنگین افطار برای سیران و بینیازانِ کمشمار را به افطار دادن ساده به روزهداران پرشمار تبدیل کنیم.
چه سود است در افطاریای که اغنیاء در آن دعوت شده و محتاجان در ورود به آن ممنوع باشند؟
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸چرا مشکلات زیادی داریم؟🔸
ما باید برای حلِّ همه مشکلات عالَم فرمول داشته باشیم. اینکه میبینید ما مشکل دارتر از کشورهای دیگر هستیم، تعجبی ندارد. چون آن کسی که میخواهد مداوا کند باید راهکار کاربردی بدهد. هر کدامتان در زندگی مشکلاتتان بیشتر است میخواهند تو را سازنده گروه بیشتری بکنند.
جمهوری اسلامی، پنجاه سال جان کندن است، لگد خوردن است، اذیت شدن است. تعارف هم نداریم؛ یکی از آنها جنگ است، یک موردش هشت سال دفاع مقدس هست، یک موردش جنگ نرم و این بساط هایی است که الان داریم، [اینقدر باید از این ابتلائات داشته باشیم] تا اسلام را «عملاً» بشناسیم و راهِ اجرایش را بتوانیم بفهمیم.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸قانون انفاق🔸
روزی به دفترم در شیراز (دفتر امامجمعه) رفته بودم.
شخصی به من گفت که من پنجاههزار تومان نیاز دارم.
من هم شک داشتم که این مبلغ را به او بدهم یا نه؟
در عالَم خودم(1) دیدم یک شخصی به زور دارد پنجاه هزار تومان توی جیب من میگذارد!
در آن حالت متوجه شدم که آن فرد، نمیخواهد از من پولی «بگیرد»، بلکه در واقع دارد به من پولی «میدهد»؛ قانون انفاق اینگونه است.(2)
1. احتمالاً مقصود ایشان مکاشفه بوده است.
2. «وَمَا أنْفَقْتُم مِنْ شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ» هر چیزی را که انفاق کنید، عوض آن را خداوند میدهد (و جای آن را پر میکند) و او بهترين روزى دهندگان است. سورۀ مبارکۀ سباء/ آیۀ 39.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸 شب قدر یعنی چه؟🔸
یعنی یک شب میتواند جهتیاب مسیر یک سال باشد.
اگر وقت خود را بیشتر صرف انتخاب راه و جهت حرکت کنیم،
راه برای ما هموار خواهد شد. بسیاری از اوقات، انرژی خود را صرف حرکت میکنیم
درحالیکه انتخاب جهت مهمتر است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸 شب قدر و لکۀ گریس🔸
اگر روی لباستان شیرۀ خرما ریخت
این کثیفی را میتوان با آب معمولی و کمی فشار دادن پاک کرد.
بعضی گناهان مانند شیرۀ خرما هستند و زود پاک میشوند
اما بعضی گناهان مثل چربی و گریس هستند که آب داغ و وایتکس میخواهند.
ماه رمضان و شب قدر را گذاشتهاند برای لکه گیریهای سالانه.
برای گناهانی که به سادگی نمیتوان آنها را پاک کرد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸تشرف بدون گذرنامه🔸
شما برای تشرف به مکه و مدینه پول خرج کرده و گذرنامه میگیرید اما خداوند یک حرم بدون گذرنامه دارد و آن رمضان است که وارد بر ما میشود درحالیکه حرمهای دیگر را ما بر آنها وارد میشویم.
تا در رمضانیم در حرم الهی هستیم و عبادات ما بیشتر ارزش پیدا میکند.
امام خمینی قدس سره در این ماه ملاقات و رفتوآمدها را کم میکرد و انسش را باخدای متعال زیاد مینمود.
امیدوارم ما از این روش امام راحل در این ماه بیشتر استفاده کنیم.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸شارژ باطری تمام شده🔸
هر دستگاهی برای كار كردن از ذخیرۀ انرژی خود استفاده میکند و برای پركردن ذخیرۀ مصرف شده، باید جایگاهی برای پر كردن انرژی داشته باشد.
سفرۀ غذایی كه بر سر آن مینشینیم، ایستگاه تغذیه مكانیكی ماست.
نماز كه میخوانیم ایستگاه تغذیه روانی و روحانی ما است.
گویی ارتباط با پروردگار تقویت كنندهایست كه با یك نماز، باطری دل ما را پر میکند.
گاه به دلیل اشكالاتی، باطری همواره در شارژ است اما پر نمیشود.
نماز هم اینچنین است، «لاَ صَلَوهَ اِلاَّ بِحُضُورِ القَلب». نمازی که بدون حضور قلب باشد، انسان را شارژ نمیکند.
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸 شب قدر و لکۀ گریس🔸
اگر روی لباستان شیرۀ خرما ریخت
این کثیفی را میتوان با آب معمولی و کمی فشار دادن پاک کرد.
بعضی گناهان مانند شیرۀ خرما هستند و زود پاک میشوند
اما بعضی گناهان مثل چربی و گریس هستند که آب داغ و وایتکس میخواهند.
ماه رمضان و شب قدر را گذاشتهاند برای لکه گیریهای سالانه.
برای گناهانی که به سادگی نمیتوان آنها را پاک کرد.
@haerishirazi
سوراخ کاسه را نگیر.mp3
764.2K
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸سوراخ کاسه را نگیر🔸
🎙بشنويد| یک کاسهای را بیاندازید روی آب، توی آن خشک خشک است. اما اگر به اندازۀ یک سوزن سوراخش کنید، آب از درون این سوراخ وارد میشود...
#رمضان
#روزه
#رحمت_الهی
@haerishirazi
شب قدر 23، آیت الله حائری.mp3
2.74M
♨️ قطعۀ صوتی #ویژه
قبل از رفتن به مراسم شب قدر (شب بیست و سوم)، این چند دقیقه را #حتماً بشنوید.
@haerishirazi
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸روضه های خانگی تشکیل بدهید🔸
🌹 شما زن و شوهرها اگر بتوانید هفتهای یکبار به زیارت یکی از امامزادهها بروید، اثرات خیلی خوبی دارد. اگر هم در فامیلتان جایی روضه هفتگی دارند، آن را بصورت سیار بگذارید و یک هفته هم بگذارید در خانه خودتان که صدای روضهخوانی در خانهتان بلند بشود. یک نفر را هم دعوت بکنید تا مثلاً هفتهای یک روضهخوانی بشود. یک چای مختصری هم بدهید و همهتان شرکت کنید.
خرج زیادی ندارد اما بچههایتان با نام حضرت اباعبدالله الحسین آشنا میشوند. آن بنده خدا هم یکی دو تا مساله شرعی ممکن است بگوید تا با مسائل دینی آشنا بشوند. این خودش یک دانشگاه دینی است برایتان. قدیمها مکتب و دانشگاه و ... نبوده یا کمتر بوده. اما از همین راه خیلی تربیتهای اصیل حاصل میشده. این اشکی که انسان برای اهل بیت هفتهای یکبار میریزد، به تدریج یک جوی باریکی، یک ارتباط نازکی با آنها پیدا میکند.
🌹 شما اگر خانهتان برق نداشتید نمیروید اداره برق بگویید ما میخواهیم مشترک برق بشویم؟ اگر آب نداشتید نمیروید اداره آب بگوید ما میخواهیم مشترک بشویم؟ اگر تلفن نداشتید نمیروید مخابرات بگویید ما میخواهیم مشترک بشویم؟
همانطور که برای خانه، آب میخواهید، برق میخواهید، تلفن میخواهید، گاز میخواهید؛ این روضه و ارتباط با اهل بیت هم مثل یک سیم برقی است که از اهل بیت به خانه شما کشیده شده. با همین هفتهای یک بار روضه خوانی، مثل این است که مشترک شدهاید. یک چراغی در دلهایتان از محبت اهل بیت روشن میشود.
اگر محبت اهل بیت را مثل ارتباط تلفنی و خط مخابراتی فرض کنید، این روضهها مثل اینست که یک رشته سیم مخابراتی به خانهتان کشیدهاید. نتیجهاش این میشود که گاهی اگر خطا بکنید زنگ میزنند به تو می گویند خطا است.
یعنی به دلت میافتد که این کار درست نیست. این به خاطر ارتباطی است که با اهل بیت پیدا کردهاید.
اگر به اشتراک گاز تشبیهش کنیم، چطور با گاز همه چیز را میپزی و آب را گرم میکنی؟ با محبت اهل بیت نیز انسان حرارت محبت و لطف در بین اهل خانهاش بوجود میآید.
اگر به آب تشبیهش بکنیم، چطور آب حیات بخش است؟ باغچهات را آب میدهی و درختها زنده میشوند؟ این اشکی هم که انسان میریزد و ربطی که به آنها پیدا میکند، مثل این است که دارد به وسیله آنها دلش زنده میکند.
🌹 زیارت این قبور شهدا و زیارت امام زادهها خیلی مؤثر است. یک امام زادهای برای خودتان در نظر بگیرید و یک روضه هفتگی. اینها اثرات خوبی میتواند بگذارد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸برای سنجش ایمان افراد، کفر به طاغوت آنها را بسنجید🔸
یکی از مصادیق فهم در دین این است که وقتی از ایمان کسی تعریف میکنند، شما ببینید کفر به طاغوت او چگونه بوده است. تمام مشکلات عالَم اسلام این است که کفر به طاغوت را جدّی نگرفتند و از کنار آن بهسادگی گذشتند. امام خمینی رحمه الله، حج را با برائت از مشرکین واقعاً زنده کرد. امام راحل به آنهایی که مخالف برائت بودند، گفت: اینها به آمریکا لبیک میگویند!
کتاب آئینه تمام نما/فصل 2، درسهای عاشورا/ صفحه 68
#روز_قدس
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸هستند و هستند و هستند🔸
#معامله_قرن
#فلسطین
در منازل جنوب شهر، گاهی که باران زیاد میآید، آب وارد خانه ها میشود و به ناچار آب را سطل سطل در کوچه میریزند. حال اگر سطح آب زیرزمینی بالا بیاید، این آب را سطل سطل که سهل است، بشکه بشکه هم بیرون بریزند تمام نمیشود چون دوباره مثل چاه جایش آب بالا میآید. عرب به اینگونه جوشیدن آب، «انتفاضه» میگوید؛ یعنی خودجوش.
الآن به جریان #فلسطین شورش نمیگویند، #انتفاضه میگویند.
بچه مدرسۀ فلسطینی را کسی سازماندهی نکرده و کسی استادش نشده است بلکه خودش به این نتیجه رسیده که زندگی در قید و بند رژیم اسرائیل از مرگ بدتر و مرگ در مبارزه با اسرائیل، پیروزی و حیات است. از خانه و مدرسه اش که بیرون میآید، برای اینکه فریاد کند من با اسرائیل مخالفم، سنگ به آنها میزند. این حرکت، حرکت یک گروه نیست که اسرائیل، رئیس آن را بگیرد و از بین ببرد و با متلاشی شدن آن سازمان، حرکت متوقف شود؛ اینها از فطرت رهنمود میگیرند؛ این است که هرچه اسرائیل حبس و تبعید و اعدام کند، هستند و هستند و هستند. باران نیامده که به سرداب اسرائیل بریزد تا آن را سطل سطل بِکشنَد تا تمام شود؛ آب از زیرِزمین بالا آمده، مثل چاه که هرچه برداری باز جایش پر میشود.
در روایات داریم که خدا امر امام زمان(عج) را اصلاح میکند. اصلاح کار حضرت که به دست توانای خداوند انجام میشود، همین است که آدمها از درونشان جوشش پیدا میشود و نهضت از متن جوامع بشری میجوشد.
#روز_قدس
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
اعلامیه عزای امام خمینی (ره) در دهۀ 60 با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در تبریز
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸عمل بر مبنای سیرۀ اهل بیت🔸
تمام کارهایی که امام راحل کرده، بر مبنای عملکرد چهارده معصوم است. زندگی معصومین را خوب خوانده و تاریخ آنان را دقیقاً مطالعه کرده، تا بداند که اکنون تکلیفش چیست و باید چکار کند.
امام راحل در دوره شاه، برخورد حسینی کرد. گفت ما برای مبارزه میآئیم گرچه کشته شویم. این روش امام حسین علیه السلام است.
در برخورد با بنی صدر، سیاست حسنی پیش گرفت. ابتدا با او برخورد نمیکند و میگوید حفظش کنید!
همانطور که امام حسن علیه السلام از خلافت کناره گیری میکند و معاویه خلیفه میشود، امام فرماندهی کل قوا را به بنی صدر میدهد، و چنین میکند تا او شناخته شود، همانطور که امام حسن علیه السلام صلح کرد تا چهره معاویه مشخص شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | کاروان پیاده روی مردم استان فارس از حرم شاه چراغ(ع) به سمت حرم مطهر امام خمینی(ره) به طول 1000 کیلومتر
با حضور و همراهی آیت الله حائری شیرازی(ره)
تیر ماه سال 1368
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸عید فطر نماد وحدت است/ اعلام عید بر عهدهٔ امام جامعه است/ چرا روزه عید فطر حرام است؟🔸
هیچ فکر کردهاید چرا واژۀ «اداره» را برای بخشهای حکومت بکار میبرند؟
چون «گردش» است و گردش حول یک محور است. تمام چرخها در صنعت دایره هستند.
چرا بیضی نسیتند؟ چون بیضی دو کانون دارد.
آیا اداره یک مملکت از قانون صنعت و اجتماع میتواند جدا باشد؟
در مسئلۀ رویت هلال، اگر بر مبنای شهادتِ شهودِ فردیِ عمل کنیم و در نتیجه اختلاف نظر حاصل شود، بعضی باید روزه را واجب بدانند که خوردن آن کفاره آنچنانی دارد و بعضی باید روزه را حرام بدانند و در نماز عید شرکت کنند.
آیا با اختلاف در مسئلۀ جشن عید، جشن ما و عزای دشمن خواهیم داشت یا عزای ما و جشن دشمن؟
عقل میگوید حرام و واجب قرار دادن روزه برای آن بوده که همه با هم روزه بگیرند و همه با هم افطار کنند. اگر روزۀ روز عید حرام نبود، بسیاری از مسلمین بهعنوان بدرقۀ رمضان، روزه میگرفتند و وحدت حاصل نمیشد.
پس حکیمی که فکر حفظ وحدت از راه حرام کردن روزه در بعد از ماه را کرده، آیا فکر حفظ وحدت در اعلام رؤیت و عدم رؤیت را هم کرده است؟
اگر نه، پس امام برای چیست؟
عید گرفتن یا آخر رمضان دانستن، مثل «ذکر رکوع» نیست که مؤمنین در انتخاب آن آزادند. بلکه از باب هماهنگی در «شروع و اتمام رکوع» است.
اضافه شدن چند رکوع در نماز جماعت به خاطر اشتباه مأموم پذیرفته است؛ اما اضافه شدن رکوع در نماز فرادا پذیرفته نیست.
حال که اسلامِ جهانی نیست که همۀ مسلمین جهان در یک روز عید بگیرند، لااقل در هر کشور به یک مرکز اکتفا شود و این زیبایی را بر زیباییهای دیگر بیافزاییم.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی(رحمت الله علیه)🔹
🔸ولی فقیه، واسطۀ بین مردم و امام زمان (ع) است🔸
(قضیۀ یک هفته باران متوالی به دعای حضرت امام)
قبل از رحلت امام خمینی(رح)، در استان فارس خشکسالی شد. بارها نماز باران خواندیم اما باران نیامد.
آیت الله محلاتی از طرف امام راحل به شیراز آمده بود و در گردهمائی ائمه جمعه استان شرکت کرد.
خواستههای ائمه جمعه مطرح شد. سپس ایشان گفتند: این مطالب جزء مسئولیتهای دفتر امام نیست.
من برای رفع دلخوری بین طرفین عرض کردم: ائمه جمعه از خواسته خود صرف نظر میکنند اما ما چیز دیگری میخواهیم!
ما معتقدیم به وساطت امام زمان علیه السلام باران میبارد و امام خمینی را هم واسطۀ بین مردم و امام زمان میدانیم. ما میخواهیم که ایشان برای آمدن باران دعا کنند. چون صبح آن روز عشایر را در حال کوچ در وضع بسیار رقت آوری دیده و به ایشان گزارش داده بودم و ایشان متأثر شده بود، قول داد خدمت امام (ره) مطلب را برساند.
این درخواست در روز پنجشنبه بود. ایشان جمعه را در نماز جمعه صحبت کردند و شنبه قضایا را به امام راحل گفته بودند.
از عصر روز بعد که یکشنبه بود تا یک شنبه هفته بعد، باران چنان بارید که به من اطلاع دادند اگر چند ساعت دیگر باران ادامه پیدا کند سیل خواهد آمد!
در ساعات آخر آن روز که آقای رسولی برای کاری به من زنگ زد، به ایشان عرض کردم به امام بگویید از شما باران خواستیم و بحمد الله آمد. حالا برای رفع خطر سیل هم دعایمان کنید. همین طور هم شد و قبل از سیل باران قطع گردید!
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸آیت الله خامنهای(مدظله)، ذوب در ولایت الهی است🔸
#سی_سالگی
وقتی کسی که در ولایت الهی ذوب نشده، زمامدار میشود؛ مشکل پیدا میشود. شما میپرسید مگر این رهبر ما در ولایت الهی ذوب شده است؟
من میگویم بله! من شهادت میدهم!
یک ماه قبل از رحلت امام برای کاری به دفتر ایشان رفتم. گفتم دورۀ ریاست جمهوری شما در حال اتمام است؛ شما بعدازآن چهکار میکنید؟
گفتند: «میروم حوزۀ علمیۀ قم و کار آخوندی میکنم. بعد مثلاینکه چیزی یادش آمده باشد گفت: البته مگر اینکه امام نهیام کنند. بعد از ریاست جمهوری اگر امام به من بگویند برو مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان شو؛ تردید نمیکنم»
فکرش را کنید! رئیسجمهور آماده باشد که اگر به او بگویند عقیدتی سیاسی ژاندارمری یک روستای سیستان بلوچستان بشو، برود.
میدانید روستاهای سیستان و بلوچستان چقدر خطرناک است برای کسی که قبلاً رئیس جمهور بوده؟ اما میگوید برای رفتن «تردید نمیکنم»!
خود را برای «صفر» آماده میکند؛ برای «هیچ». میرود برای «صفر شدن» و ناگهان سر از «رهبری» در میآورد.
تمام مسائل خلقت همین است. کسی که تردید در صفر شدن نکند، تردید در «فنا» نکند، «باقی» میماند.
هرکس تردید در فنا کرد، فانی میشود و هرکس تردید در فانی شدن نکرد، باقی میماند.
راه بقاء، فناست!
راضی بودن در برابر امر امام به معنای «ذلت باطنی» است و «ذلت باطنی» مهارکنندهٔ «عزت ظاهری» است. وقتی «ذلت باطنه» اینگونه است، «عزت ظاهره» برای انسان خطرناک نیست.
عزت رهبری به اندازهای است که مردم او را در موقع نماز دعا میکنند و جایگاه او نشان از عزت بالای اوست. این عزت ظاهری بالا، ذلت باطنی به اندازهٔ خودش میخواهد که بتواند آن را مهار کند و الّا تعادلش بر هم میخورد.
ذلت باطنی و احساس مسئولیت رهبری بالا بوده و به همین دلیل برای رهبری انتخاب شد.
هشت سال ریاست جمهوری رهبری از نوع شش هزار سال عبادت ابلیس بود و قبول امر امام برای رفتن به سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده ولی فقیه در ژاندارمری، از نوع سجده بر آدم.
این رهبر، ذوب است؛ ذوب در ولایت الله است که اینطوری به سر خودش میآورد و آن طرفش را دیگر نگاه نمیکند. این، آتش در دست نگه داشتن بعد از ریاست جمهوری است.
شما دو تا درس لمعه یاد بگیر، بعد بیا دو تا درس معالم یاد بگیر، بعد بیا درس جامع المقدمات (اولین درس حوزوی) یاد بگیر. ببین در وجودت چه رذالتی پیش میآید؟!
میگوید من این هستم. میگوید مسئولیت عقیدتی سیاسی ژاندارمری، آن هم یکی از روستاها، آن هم مال سیستان و بلوچستان را حاضرم قبول کنم و تردید هم نمیکنم!
این آتش است که در دست نگه میدارد. این انسان وقتی که زمامدار میشود، ماشین نظام میشود؛ ماشینِ ترمزدار؛ لا یأخذه فی الله لومه لائم: ملامت رویش اثر نمیگذارد.
@haerishirazi