eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
72.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
334 ویدیو
686 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi کانال صوتی: @haerishirazi_mp3 شماره تماس: 09195194676 [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید]
مشاهده در ایتا
دانلود
استاتوس162.jpg
850.8K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹 مجموعۀ دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی از سال 1393 و با همت تعدادی از شاگردان مرحوم استاد شروع به کار نمود که در جمع آوری، حفظ، پیاده سازی و نشر آثار ایشان به صورت گسترده و در قالب‌های مختلف، فعال بوده است. 🔹 در سالیان گذشته، با کمک واقفین و خیرین، فعالیت‌های متنوعی در این مجموعه انجام گرفته است؛ مانند: ▫️پیاده سازی چندین هزار سخنرانی ▫️تدوین 13 عنوان کتاب ▫️ترجمه برخی کتب ▫️فعالیت‌های رسانه‌ای ▫️تولید چند هزار کلیپ، پوستر، پادکست ▫️برگزاری پویش‌های مختلف ▫️پژوهش ▫️تبلیغ در فضای مجازی و ... 🔹 اگرچه بسیاری از فعالیت‌های این مجموعه -بخصوص مدیران واحدها- بصورت کاملاً انجام شده است، اما استمرار فعالیت ها، هزینه‌های دارد که نیازمند کمک‌های مالی و مردمیِ شما همراهان عزیز است. افزایش و استمرار کمک‌ها، امکان و را به ما خواهد داد. 🔹 همچنین اگر و متمکّنی را می‌شناسید که بتوانند بخشی از هزینه‌های فعالیت‌ها را تقبّل کنند، تأثیرگذاری‌های این مجموعه به‌ویژه بر روی قشر جوان را برای آنها توضیح دهید؛ شاید مایل باشند به جمع خوب حامیان بپیوندند. 🔹 در طول این سال‌ها، تعداد زیادی از مخاطبین اظهار داشته‌اند که مطالب مرحوم استاد، و تأثیر شگرفی در زندگیشان ایجاد کرده است! یقیناً حامیان فعالیت‌های این مجموعه، در ثواب این تحولات و تأثیرگذاری‌ها شریک هستند. 🔴 روش های واریز وجه: 1️⃣ واریز آنلاین از طریق درگاه اینترنتی: 📎 https://idpay.ir/haerishirazi 2️⃣ واریز کارت به کارت: 📎
6037997750003379
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸گروه‌های تواصی تشکیل دهید🔸 توصیه‌هایی به فرزندانم و همه بستگان و کسانی که این مطلب بدستشان می‌رسد؛ کار بجامانده کم نداریم؛ اگر باهم کار کنید، بسیاری از آنها را می‌توانید به سامان برسانید. ... در سوره عصر می‌خوانیم: «بسم الله الرحمن الرحیم والعصران الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصو بالصبر» اگر این چهار شرط رعایت نشود همه زیانکاریم. [یعنی] گیریم که ایمان و عمل صالح داشتیم [اما چون] شیاطین متشکل هستند، اگر ما نشویم، در مقابل تشکیلات شیاطین عاجز می‌شویم و ما را می‌خورند؛ پس باید با هم باشیم. تشکیل دهیم. این گروه، در دو حوزه کار کنند: 1. بصیرت افزایی و 2. نیرورسانی به یکدیگر و مقاومت افزایی. @haerishirazi
استاتوس196.jpg
783.9K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
📣✨ کتاب📚 🔥 دوشنبه و سه‌شنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت می‌توانید کتاب‌های آیت الله حائری شیرازی را با ۲۵ درصد تهیه نمایید. ❗️عید مبارک 🎉 👨🏻‍💻آیدی سفارش 👇 @hekmat1398 📱شماره تماس 👇 ۰۹۳۶۰۳۲۳۷۶۶ @hekmat_books
در شب و روز جمعه، و ای قرائت کنیم و روح مطهرِ حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سید حسین یعقوبی، شهدای انقلاب اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خواستگاری از مرد🔸 ما همیشه می گوییم که این مرد است که باید به خواستگاری زن برود، زن هم باید منتظر باشد که برایش خواستگار بیاید. این عادت ما مردم غلط است. حضرت شعیب خودش پیشنهاد ازدواج با دخترانش را مطرح کرد: قالَ إِنِّی أُریدُ أَنْ أُنْکِحَکَ إِحْدَی ابْنَتَیَّ هاتَیْنِ عَلی أَنْ تَأْجُرَنی ثَمانِیَ حِجَجٍ ... (27 سورهٔ قصص) برای دخترش، هم مهریه معین کرد و هم به حضرت موسی (علیه السلام) پیشنهاد کرد که یکی از دو دخترم را می خواهم به تو بدهم. آیا دختران ما از دختران حضرت شعیب مهم‌تر هستند؟! ما به این سفارش قرآن عمل نمی کنیم! ولی علما به این موضوع عمل می کردند! میرزا محمد تقی صاحب کتاب «حاشیه علی معالم الأصول» و میرزا محمد حسن «صاحب کتاب اصول» هر دو داماد کاشف الغطا شدند. خود او دو دخترش را به این دو پسر پیشنهاد کرد. گفت زمان ازدواج دو دخترم رسیده است و شما دو نفر هم با استعداد هستید و به همین خاطر دو دختر خود را به شما می دهم. خیلی اوقات، ایراد از «تدبیر» کردن ما است نه «تقدیر». تدبیر نمی کنیم و به گردن تقدیر الهی می اندازیم! @haerishirazi
استاتوس196.jpg
791.2K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸پر و بال بچه را نچینید!🔸 کسانی که تا از بچه‌هایشان خطایی می‌بینند، با با آنها برخورد می‌کنند و آنها را می‌چینند، بچه‌هایشان بچه‌های بزرگ و نخواهند شد. کسانی که بچه‌هایشان را تحمل می‌کنند، ولو از آنها اشتباهی ببینند، بچه‌هایشان مثل امام حسن مجتبی (ع) می‌شوند. یک وقت امام حسن (ع) به مسجد آمد و پیامبر (ص) داشت خطبه می‌خواند. امام حسن (ع) از بین مردم گذشت و از منبر بالا رفت و روی گردن پیامبر (ص) سوار شد. علی (ع) می‌فرماید: «دو تا پای حسن روی سینۀ پیغمبر آویزان بود و مردم، برق خلخال پای حسن را از انتهای مسجد می‌دیدند»! اینطور فرزندانشان را تربیت می‌کردند که آنها شخصیت پیدا می‌کردند و بلور شخصیتشان جا می‌افتاد. این بلور در جا می‌افتد. تبلور و استحکام و صلابت فرزند، نتیجۀ تحمل و درایت و حوصله و صبر پدر و مادر است. بعضی معلم ها چون حوصله ندارند، بلور شخصیت بچه‌ها آن‌طور که باید، رشد نمی‌کند. در بعضی مدارس، مدیر مدرسه می‌آید با بچه‌ها والیبال بازی می‌کند. این بچه‌ها طبیعتاً شخصیتشان جا می‌افتد. @haerishirazi
استاتوس197.jpg
714.7K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸انسانِ درختی و انسانِ بوته‌ای!🔸 مشکلی که در آخرالزمان پیش می‌آید، این است که انسان‌های کم‌ریشه پیدا می‌شوند. ریشه‌دار شدن انسان خیلی مهم است. این‌که کسی به فضای مجازی می‌رود و کافر برمی‌گردد، به این دلیل است که بی‌ریشه بوده یا ریشه‌اش کم بوده و باد ریشه‌اش را کنده است. این آیه را نگاه کنید: {أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ}. اعتقاد محکم به خدا مثل درختی است که در برابر بادهای شدید مقاومت می‌کند. {وَ مَثَلُ كَلِمَةٍ خَبيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ ما لَها مِنْ قَرارٍ}. شجرۀ خبیثه از بالای زمین ریشه زده و قراری ندارد. لذا یک باد تند، این بوته را از زمین می‌کَند. این‌که بعضی‌ها به فضای مجازی می‌روند و ضایع می‌شوند، به خاطر قدرت فضای مجازی نیست؛ بلکه به خاطر این است که اعتقاداتِ بوته‌ای دارند، نه اعتقادات درختی. چگونه اعتقادات انسان درختی و ریشه‌دار می‌شود؟ در موجودات عالَم فکر کن. وقتی خدا را در این موجودات دیدی، اعتقاداتت درختی می‌شود. چرا می‌گویند قرآن بخوانید؟ برای این‌که درخت بشوید. چرا می‌گویند برای امام حسین (ع) گریه کنید؟ برای اینکه گریه بر حضرت، به اعتقاداتتان آب می‌دهد و ریشۀ این درخت، قوی و پایدار می‌شود. قدیم‌ها هفته‌ای یک بار روضه‌خوان محله می‌آمد در خانه‌ها روضه می‌خواند و مردم گریه می‌کردند. این مثل درختی است که هفته‌ای یک بار به ریشۀ آن آب می‌دهی. @haerishirazi