🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تأثیر نظم در حیات قلب🔸
قلب انسان با #نظم، حیات بهتری پیدا میکند؛ چون وقتی اطراف انسان شلوغ شد و کار انسان پراکنده شد، کنترل از دستش خارج میشود، خسته میشود، اعصابش خرد میشود. از طرف دیگر وقتی انسان روی دور افتاد و روی نظم بود، آرامش پیدا میکند، سکینه پیدا میکند.
@haerishirazi
استاتوس209.jpg
577.4K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اینقدر با بچههایتان وَر نروید!🔸
تربیت یعنی کاری کنید که فطرت طرف آزاد شود. برای شکوفایی طبیعی انسان، باید مانع را برداشت. اینکه شما یک سری مطالب را به طرف تلقین کنید یا به او القاء کنید یا به او تحمیل کنید، این شکفتن نیست.
اگر شما گلی را به زور شکفته کنید، خودتان هم حاضر نیستید نگاهش کنید؛ خجالت میکشید؛ میگویید: حرامش کردم. این را باور کنید که بچۀ شما یا شاگرد شما از آن گل هم لطیفتر است. ما خیلی به این گلها ور میرویم و آخرش هم شکفتهشان نمیکنیم. شما گاهی تمرین کردهاید که گلی را زودتر از باز شدنش، باز کنید و میدانید چه به روز این گل میآید!
بسیاری از افراد که بچههایشان ضایع میشوند، به خاطر این است که خیلی به آنها ور میروند. خیلی به بچههایتان ور نروید. خیلی بچههایتان را نصیحت نکنید. خیلی در کار بچههایتان دقت نکنید و اگر هم دقت میکنید، سعی کنید نفهمند که در کارشان دقت میکنید؛ دورادور بپاییدشان. اگر عیب کم یا زیادی دارند، خیلی وسواس نداشته باشید که همان موقع ترکَش کنند. اینقدر فشار نیاورید که بچههایتان خیلی مؤدب شوند؛ چون بچههایتان منافق میشوند، دروغگو میشوند، متظاهر میشوند.
@haerishirazi
استاتوس210 (2).jpg
775.2K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸فکر میکنید بانک ها با نصیحت درست میشوند؟!!🔸
شما فکر می کنید این بانک ها با نصیحت درست می شوند؟ با نصیحت؟! همین ها وقتی می خواهند وام بدهند با هجده درصد می دهند!! انگلستان با بیست و پنج «صدُم» درصد وام می دهد! اما بانک های ما به این بیچارههایی که وام می خواهند، می گویند هجده درصد! خب این هجده درصد را چرا انسان بدهد؟ این برای چه چیز است؟ می گوید به خاطر تورم است! خب تورم به خاطر چه چیز است؟ به خاطر #ماهیت_پول شما است. پول خود را وابسته کردی به شرایط اقتصادی. خودت که می گویی تورم یک رقمی است. این هجده درصد که می گیری، بقیه آن برای چه چیز است؟! از این بدبخت چرا این قدر می گیری؟!
این بانک های شما #لوس و #ننر هستند. اصلا گوششان بدهکار نیست! این جور هم نیست شما التماس آنها بکنید و درست بشوند. این ها این طوری نیستند! مغرور هستند. می گویند: بهره، فرمان ماشین اقتصاد است. ما با فرمان، ماشین را می رانیم و اقتصاد هم فرمانی جز این ندارد! ببینید؛ به علم خودشان مغرور هستند!
@haerishirazi
استاتوس211.jpg
680.7K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸برنامهریزی برای حضور بچهها در نماز جمعه🔸
بچههایتان را با خودتان به نماز جمعه بیاورید تا گرگ ضدانقلاب، آنها را نبرد. جمعهها که میخواهید برنامه بریزید، همیشه مهمانی نگذارید که بعد بگویید: اگر ما نماز جمعه برویم، دیگر به مهمانی نمیرسیم یا صاحبخانه منتظر ماست یا ما منتظر کسی هستیم.
روز جمعه را گذاشتهاند برای جمع. چرا اسمش «جمعه» است؟ چون این روز برای جامعه است، برای مردم است، برای همگان است. حالا اگر کسی در این روز کمی دیرتر غذا خورد یا کمی دیرتر مهمان بر او وارد شد، اشکالی ندارد. این روز را خیلی اهمیت بدهید و از صبح مواظب باشید که برنامهاش با برنامۀ روزهای دیگر فرق داشته باشد.
@haerishirazi
استاتوس208.jpg
711.2K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
در شب و روز جمعه، #صلوات و #فاتحه ای قرائت کنیم و روح مطهرِ
حضرت امام خمینی(ره)،
آیت الله حائری شیرازی،
آیت الله مصباح یزدی،
آیت الله سید حسین یعقوبی،
شهدای انقلاب اسلامی،
سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
و همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸رهبرتان مستجاب الدعوه است🔸
رهبرتان هم مثل امام، مستجاب الدعوه است. من رفته بودم! [در آستانۀ مرگ بودم]. اینکه الان حال من خوب شده است به خاطر قندِ دعا خوانده ی رهبر است. شخصی را فرستادم نزد ایشان و گفتم برای شفا، بر نبات دعایی بخوانید. نبات نداشتند. در عوض یک قندان قند آنجا بود و ایشان هم بر آن دعا خواندند. یک مقداری از آن قند را خوردم و بهبود پیدا کردم. خیلی اثر داشت! هنوز هم آن قندها را دارم. هر وقت به من فشار می آید، [برای شفا] مصرف می کنم.
@haerishirazi
استاتوس212.jpg
511.4K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تو هم جعفری!🔸
زمانی در زندان کریمخانی بودم که الآن در وسط شیراز، برج کریمخانی و نماد شیراز شده است. یک #دیوانۀ_هیکلدار و درشت بود که دو تا بچه مدرسهای با هم دعوا کرده بودند و او کلۀ این دو تا را طوری به هم زده بود که هر دو مرده بودند! چون تیمارستان نبود، او را به زندان آورده بودند. حالا ببینید این در زندان و با زندانیها چه کار میکرد! به او جعفر میگفتند. هر وقت که کسی با کسی خرده حساب داشت، پشت سر جعفر راه میرفت تا جعفر با آن کسی که این با او خرده حساب داشت، روبهرو شود. بعد یک دمپایی محکم میزد توی گردن جعفر و فرار میکرد. جعفر هم هر کسی را که جلویش بود، با آن دستِ محکمش میزد. زندانیها گاهی با هم اینطور تسویه حساب میکردند که جعفر را وسط میانداختند و او که از پشت سریاش خورده بود، به جلوییاش میزد.
به مردها میگویم: اگر بیرون از خانه عصبانی شدی و بعد به خانه رفتی و عقدهات را بر سر #زن و #بچهات خالی کردی، تو هم جعفری! این بد است که انسان از دیگران ناراحت باشد دقّ دلیاش را سر زن و بچهاش خالی کند. اگر اوقاتتات تلخ است و از بچه بهانه میگیرید، این بچه آن چیزی که میخواهید، نمیشود.
@haerishirazi
استاتوس213.jpg
711.3K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸میخواهند #خودشان را جلوه بدهند 🔸
خداوند به بنی اسرائیل وعده داده بود که اکنون که از مصر بیرون آمدید، شهرهایی را در فلسطین فتح خواهید کرد. پیش از اینکه آن شهرها را فتح کنند و وارد آن شوند، قرار شد از دوازده سبطی که بودند، از هر سبط یک نفر مأمور شود تا به عنوان تاجر در آن آبادیها بگردند و گزارش بیاورند. این دوازده نفر مدتی با لباس مبدّل و به صورت پوششی در آن آبادیها گردش کردند و بازگشتند. ده نفر از آنان #مُرجف شدند؛ یعنی در هنگام گزارش دادن، دلها را خالی میکردند و به عنوان اینکه #حرف_تازهای زده باشند، مرتب مطالب #مأیوس_کننده میگفتند.
الآن هم میبینیم گاهی سخنرانها برای اینکه نشان بدهند که حساسیتشان زیاد است و نسبت به بدیها به شدت #حساس هستند، رکوردارِ گفتن نارسایی هستند. از این راه میخواهند خودشان را #جلوه بدهند و روی دست همه بلند شوند. اینها را مُرجف میگویند. در نویسندگان و گویندگان، کم هم نیستند.
این ده نفر از بنی اسرائیل، هرچه گفتند، روی دست همدیگر بلند شدند و #مبالغه درباره دشمن را به اوج خودش رساندند. مثلاً می گفتند آدمهایی دیدیم بلندقامت، با شانههای پهن و بازوهای گره خورده، شمشیر و نیزه و سپر و کلاهخود و اسبهایی چنین و چنان! مبالغه روی مبالغه!
#مُرجفین
@haerishirazi
استاتوس214.jpg
791.2K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸توصیۀ امیرالمؤمنین در مورد انتخاب مسئولان در دورۀ جدید🔸
علی (ع) وقتی که میخواهد وزیر ایدهآل را به مالک معرفی کند، اول بدترین وزیر را معرفی میکند و میگوید: «إِنَّ شَرَّ وُزَرَائِكَ مَنْ كَانَ لِلْأَشْرَارِ قَبْلَكَ وَزِيراً»؛ بدترین وزرای تو آن کسی است که قبل از تو وزیر اشرار بوده؛ یعنی آن کسی که سابقۀ وزارت در زمان اشرار را دارد، بدترینِ وزراست؛ چون در دورهای که اشرار بر سر کار بودهاند، وزرات آنان را تجربه کرده است.
جامعۀ نو هم گاهی از این مشکلات دارد؛ چون آن کسی که یک دورهای این برنامهها را دیده و کم و زیادها را فهمیده و در سطح عالی فرصت عمل داشته، فردی قابل انطباق با فاسدها بوده؛ اما کسی برای حکومت بعدی قابل اعتماد است که نمیتوانسته خودش را با حکومت فاسد تطبیق بدهد و چون به او مجال و فرصت تجربۀ این مسائل را ندادهاند، طبعاً #کم_تجربه است.
هر انقلابی با این کمبود افراد جامع و باتجربه مواجه میشود و این چیزی است که باید در عمل برطرف بشود و لطماتش تحمل شود تا انقلاب بتواند افراد خودش را بسازد. از این جهت علی (ع) به مالک میگوید: نگاه نکن که اینها سابقۀ وزارت داشتهاند و چون سابقهدارترند، از چم و خم مقررات و قوانین آگاهاند و راهها را میشناسند و روش عبور از مسائل را میدانند و طبیعت مردم را میشناسند و میتوان با آنها حکومت را اداره کرد. نه؛ این بلدچیها را انتخاب نکن؛ چون اگرچه اینها راه را بلدند، اما کسی که توانست در دورۀ قبل حتی در حد سکوت با آنها هماهنگ بشود، میتواند قبول کند که تو را هم بفروشد.
@haerishirazi
استاتوس215.jpg
879.7K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸خطر تحلیل های سیاسیِ مقطعی و ساعت به ساعت!🔸
در زندان که بودیم هر وقت میخواستیم درباره توحید با اینها صحبت کنیم، میگفتند: «به ما دستور داده اند که #بحث_ایدئولوژیک نکنید، فقط #بحث_سیاسی کنید»!
بحث ایدئولوژیک یعنی بحث پایهای، اساسی؛ اما بحث سیاسی یعنی مقطعی، لحظهای، نزدیک را نگاه کردن. هی به اینها گفتند «بحث سیاسی کن»، «#مقطعی نگاه کن»، «#تحلیلهای_ساعت_به_ساعت کن». این جوری شد که زمین خوردند! نگاه به نزدیک کردند؛ لذا تعادلشان حفظ نشد و #زمین_خوردند.
شما در [تحلیل مسائل] انقلاب، نگاه به دور بکنید. «ای وای چه صف نانی ...» این نگاه به نزدیک کردن است! ضد انقلاب هی نگاه به نزدیک میکنند، میگویند «صفِ نان»، «#صف_مرغ»، «صف این»، «صف آن».
شما دور را نگاه کن، آن روز را نگاه کن که دشمن بالاخره بفهمد محاصره اقتصادی کارگر نیست و بگوید «ولش کن آقا»، بعد دروازهها را باز بگذارند. آن وقت دیگر نه از صف خبری است، نه ... وضع اینجا #بهتر از جاهای دیگر خواهد شد. نگاه به آیندهاش بکن.
@haerishirazi
استاتوس216.jpg
824.7K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸خانۀ مادر🔸
در روایات داریم که «إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ إِنَّ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ وَ إِنَّ لِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ وَ إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُم».
سه تا حرم را ذکر میکند: «مکه»، «مدینه» و «کوفه»؛ و بعد دیگر نمیگوید: کربلا حرم امام حسین (ع) است؛ نمی گوید علی بن موسی الرضا (ع) حرمی دارد و آن طوس است یا موسی بن جعفر (ع) حرمی دارد و آن کاظمین است.
بلکه میگوید: #قم، حرم ما اهلبیت است؛ یعنی قم، هم حرم امام حسین (ع) است، هم حرم امام حسن (ع) است، هم حرم حضرت زهرا (ع) است. یعنی قم، حرم فاطمۀ زهرا سلام الله علیها و یازده فرزندش است.
علت اینکه میگوید: قم حرم ما اهلبیت است، این است که چون قم حرم حضرت زهرا (س) شده، بچهها در خانۀ مادرشان آرامش دارند. از این جهت در روایات دربارۀ قم آمده است: «فَإِنَّهُ مَأْوَى الْفَاطِمِيِّينَ وَ مُسْتَرَاحُ الْمُؤْمِنِين.» چون این شهر مربوط به حضرت زهرا (س) است، میگوید: «مأوی الفاطمیین» (پناهگاه فاطمیون) و چون مؤمن در اینجا احساس راحتی میکند، میگوید: «مستراح المومنین». مستراح یعنی محل استراحت؛ یعنی جاهای دیگر آرامش ندارند، آنجا که می روند احساس آرامش دارند دارند.
این قم یک جای عادی نیست. من هر وقت یک مدتی دور می شوم از قم، انگار در #غربتم. هرچند وطنم شیراز است، در اینجا متولد شده ام، در اینجا تربیت شده ام؛ اما وقتی به آنجا (قم) می روم انگار در #وطنم هستم! آرامشی که در آنجا دارم هیچجا ندارم.
@haerishirazi
استاتوس-218.jpg
985.6K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸#مرد، غیرت دارد؛ اگر منکری ببیند، توی سر خودش نمیزند بلکه جلوگیری میکند🔸
مرد، مردانگی دارد. مرد، غیرت دارد. وقتی در محیط زندگیاش، منکری صورت میگیرد، فقط به سر خودش نمیزند، بلکه داد میزند، #جلوگیری میکند.
خدا رحمت کند فدائیان اسلام را! مرد بودند!
سید حسین واحدی وقتی که متواری بود، آمده بود در قم پنهان شده بود. مخفیانه به حرم میرفت. وقتی که فدائیان اسلام بودند، هیچکس جرئت نمیکرد موسیقی [حرام] بگذارد. وقتی اینها مقداری محدود شدند، مغازه های غیر متعهد، فرصت را غنیمت شمردند و صدای موسیقیشان را بالا میبردند.
این سید حسین واحدی آمد در این مغازه و گفت: «خاموش کن!» گفت: «خاموش نمیکنم». گفت: «به تو میگویم: خاموش کن!» این شروع کرد یکی به دو کردن! گفت: «رادیوت را میشکنم» گفت: «رادیو را برمیدارم». او هم رادیو را بلند کرد، وسط خیابان زد به زمین و خرد کرد. بعد گفت: «برو به شهربانی بگو سید حسین واحدی رادیوی من را خرد کرد؛ من عضو فدائیان اسلامم».
مردم قم، یک بیحجاب را نگذاشته بود بیاید داخل قم. حتی جنازۀ پهلوی را میخواستند بیاورند قم، اما مردم قم چنان شورشی به پا کردند که نتوانستند بیاورند؛ لذا بردند طرف حرم عبدالعظیم.
@haerishirazi
masoolin.mp3
3.42M
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸کسی از تو محروم نشود 🔸
💎 اگر کسی #وضع_زندگیاش خوب نیست، از #امام_جواد (علیه السلام) حاجت بگیرد. امام جواد (ع) مدینه بود. امام رضا (علیه السلام) در ایران و در مرو بود. برای امام رضا (ع) خبر آوردند که خادمها هر وقت میخواهند پسرشان را از خانه خارج کنند از در پشتی میبرند تا فقرا نفهمند که ایشان دارد میرود و درخواستی بکنند.
💎 حضرت نامهای به پسرش امام جواد (ع) نوشت: «به من رسیده است که تو از درب کوچک بیرون میروی. به حق من بر تو که بیرون نروی مگر از درب بزرگ و همراه خودت درهم و دینار فراوان بردار و هر کس در راه از تو درخواست کرد به او عطا کن». این #سفارش بابایش است که کسی از تو #محروم_نشود! از این جهت وقتی محتاج هستی، گرفتار هستی، کمبود داری برو سراغ امام جواد (ع).
💎 #دو_رکعت_نماز برای امام جواد (ع) بخوانید و از ایشان بخواهید گرفتاریهایتان را رفع کند. خدا برای ما، دوازده امام گذاشته. «قد علم کل أناس مشربهم؛ هر گروهی بدانند از کجا آب میخورند». آن که بدهکار است بداند مَشربش امام جواد (ع) است؛ مَشکش را برود آن جا پر بکند. فقه میخواهد برود سراغ امام صادق (ع) ...
@haerishirazi
استاتوس139.jpg
795.8K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi