🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 ترویج اذان گویی، روشی غیر مستقیم برای ترویج حجاب🔸
از این اذان گفتن غافل نباشید. اول ظهر که شد بروید بایستید و اذان بگویید. نه اینکه همیشه اذان رادیو را باز کنید. اذان شما یک اثر دیگری دارد. باید صدای اذانتان در #دانشگاه بلند شود. از این عارتان نشود که مثلا بگویند این هم دارد اذان می گوید. بروید پشت دانشکده بایستید و اول وقت، اذان بگویید.
مخصوصاً یک جایی که آدم برای خدا کِنِف می شود [ارزشش بیشتر است]. جاهایی که به آدم بارک الله و احسنت می گویند، این میتواند آدم را جهنمی کند؛ اما جایی که به آدم فحش می دهند ممکن است انسان را بهشتی کند. شما اذان را فراموش نکنید. خدا رحمت کند نواب صفوی را. دستور داده بود به فدائیان اسلام که وقتی اذان شد، هرجا که بودید اذان بدهید. این ها در هر خیابانی که بودند، اول اذان ظهر که می شد هرکدامشان پشت یک مغازه ای یا پشت هر جا که بودند صدای اذانشان بلند می شد.
شما کارهای مبارزه با بی حجابی را به طور #غیر_مستقیم می توانید انجام دهید. بوی اسلام که آمد، بوی اذان که آمد، صدای اذان که بلند شد، یک عده بلند می شوند و می روند وضو میگیرند و نماز می خوانند. شما میخواهید مسئله حجاب را با گفتن حل کنید، توی روی خودش بگویید و حل کنید [اما این خیلی جواب نمی دهد]. این گل را با دست باز نمی کنند، [اگر غنچه گل را با دست باز کنند]، گل دیگر گل نمی شود، گل را باید گذاشت تا خودش باز شود. این امور را باید آبش بدهی، هوایش را درست کنید؛ خودش به موقع باز می شود.
#پویش_اذان
#اذان
@haerishirazi
استاتوس-262-1.jpg
576.7K
فایل وضعیت قسمت اول
@haerishirazi
استاتوس-262-2.jpg
635.1K
فایل وضعیت قسمت دوم
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اين آتش بالاخره سرد خواهد شد🔸
آن كه بيش از هزار و صد سال است به هركس می گويد «اَيُّكُمْ يَاخذُ جَمْرَهُ فِي كَفِّهِ فَيَتْرُكُهَا حَتَّي يَبْرد» (کدام یک از شما یک حبه آتش را در دست میگیرد تا سرد بشود؟)، تا بالاخره امام #جَمَره سلطنت پهلوی را گرفت تا سرد شد، جمره حكومت بعثی را گرفت تا سرد شد. جمره استكبار جهانی در چهره اسرائيل را حزبالله گرفت تا بعد از 33 روز سرد شد. حماس هم گرفت تا بعد از 22 روز سرد شد. مساله، مساله گرفتن آتش در دست است و اين ايام آخرالزمان است كه ايمان در دل نگه داشتن از آتش در دست نگه داشتن سختتر است.
اين همه #شهید، سوختگیهای دست امت است كه #آتش_استكبار را نگه داشته و تاكنون از نگه داشتن آن خم به ابرو نياورده است. اين آتش بالاخره سرد خواهد شد، همان طور كه شاه و صدام سرد شدند.
امام با سرد شدن آتشِ شاه، به ميان ما برگشت و آن منتظر با سرد شدن #آتشِ_استكبار است كه زيارتش خواهیم کرد.
یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور
گر بهار عمر باشد باز بر تخت چمن
چتر گل در سر کشی ای مرغ خوشخوان غم مخور
@haerishirazi
🔸شکار بصیرت🔸
امروز دشمن با تمام اطلاعاتش، #بصیرت ما را نشانه رفته است. «جنگ نرم» برای شکار بصیرت است و «جنگ سخت» برای شکار صبر.
کتاب آیینه تمام نما / ص ۴۵
@haerishirazi
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چطور اهل کار شویم؟🔸
باید بچه را از اول به گونهای تربیت کرد که بر مشکلات خودش حاکم شود و بعد بتواند مشکلات دیگران را هم حل کند. پس باید آنقدر کار کند که کار برایش عادت شود و به گونهای #جوهردار شود که از یک لحظه بیکاری رنج ببرد.
خودِ #کار_کردن، این اثر را میگذارد که انسان بر کار تسلط پیدا میکند. وقتی انسان کم کار کرد، کار بر او سوار میشود، بار میشود و کار را با اخم و تَخم و رنج انجام میدهد. کار یک نعمت است؛ وقتی پیش پای انسان میآید، انسان نباید از آن فرار کند؛ #روزیِ انسان است. بعضیها وقتی جایی مهمان میشوند، هیچ کاری نمیکنند و بعضیها عادتشان است که آستینشان را بالا میزنند و هر گونه کمکی که بتوانند، میکنند و کار را راه میاندازند. اینها هم جسمشان سالمتر میماند و هم روحشان بانشاط تر است. بعضیها در خانۀ خودشان میگردند که برای خودشان کار پیدا کنند. شیشه را تمیز کردن، فرش را مرتب کردن، جابهجا کردن وسایل و ... موجب میشود که انسان خودش عوض شود.
کار چیزی نیست که آثارش در وجود انسان هدر برود. کار، مشغولیت روح است، سرگرمی روح است. هرچه که روح، سرگرمی منظم داشته باشد، شکوفاتر میشود.
خب! حالا وقتی انسان بر کار و برنامه و فعالیتهای خودش مسلط شد، پنجهاش #گرهگشا میشود؛ یعنی روزیِ دیگران در دستش گذاشته میشود که برای دیگران، رفع مشکل کند. در این حال بر اندوه خودش مسلط شده و میآید که اندوه دیگران را رفع کند. چنین انسانی همیشه ملجأ انسانهای دیگر است، محرم انسانهای دیگر است، امید انسانهای دیگر است. ما در روایات داریم که این نعمت بزرگی برای انسان است که کسانی به برکت او و در زندگی او زندگی کنند و به کمک او مشکلاتشان رفع شود: «أنعم الناس عيشاً من عاش في عيشه غيره.» کسی که چنین موقعیتی برایش ایجاد شده که مشکلات دیگران رفع کند، باید قدر آن را بداند؛ این نعمت است. ممکن است خسته بشود؛ اما خستگی لذتبخشی است. #خستگیای که انسان از بیکاری پیدا میکند، بیماری و مرض است. خستگیای که انسان از کار پیدا میکند، #نور است. خستگیای که انسان از بیکاری پیدا میکند، #ظلمت است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸«اِبراز قانع نشدن»، غیر از «قانع نشدن» است! | خطر خدشه به حجیّت و نافذالحکم بودن رهبری🔸
⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من #قانع_نشدم.* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سالها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح میکنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند.
⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود میبینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان میدهند.
⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین #عصمت و #حجیت. وقتی گفته میشود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است.
⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است.
⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک»، اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در میآید. آنها که برای امیر المؤمنین #ناز میکردند، در مقابل حجاج ابن یوسف #تسلیم_صد_در_صد بودند.
⛔️ #ابراز_قانع_نشدن ، غیر از #قانع_نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است.
ما هزار سال صبر کردهایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمیکنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون میخواستند در آخرِ شبِ غیبت، #سپیده_ظهور را ببینند.
——————————
*اشاره به صحبتهای یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»!
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸کارتان حقّ است؛ به متلکها اعتنا نکنید!🔸
وقتی آدم کارش حق است، نباید به حرفهای نامربوط مردم اعتناء بکند. ممکن است بعضی به لباس شما متلک بگویند. این #لباس_محترمی است؛ #اعتناء_نکنید. گاهی حرفهای نامربوط میزنند؛ اصلاً نباید به اینها توجه کرد. عمامهمان را برداریم که متلک نگویند؟!!
البته بعضیها احترام هم میکنند. این به آن در!! شما که در خیابان میروید یکی به شما #متلک میگوید، خب، یک آقایی هم میآید دست شما را #میبوسد. این را بزنید به آن.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸نصیحتی به عمامهپرانها ... !🔸
حالا یک توصیه هم در آخر صحبتم بگویم ...
بعضی بودند که مثلاً در کِنِفت شدن یک روحانی شریک شدند. در خوار شدن او و خفیف شدن او سهیم شدند.
این اثر سوء می گذارد روی انسان. به ایمانتان لطمه وارد می شود. اینهایی که #عاقبتشان سوء شد، از اول اینجور نبودند. افتادند در مقابله با روحانیت و اینطور شدند. گروهکها ابتدا اینجور نبودند. با آخوندها در افتادند. تقابل کردند. هی عقب رفتند. هی عقب رفتند. هی وضعشان خرابتر شد. روز اول، دعوا سر یک نکتۀ [کوچک] بود. بعد اینها سر از چه جاهایی که در آوردند! این شیطان است که به آدم می گوید: این کار را که می کنی، ثواب دارد.
آن هایی که نسبت به روحانیت #گستاخ بودند و #عمامۀ آنها را بر میداشتند، بعدها عاقبت مطلوبی پیدا نکردند. بعضیها را می شناسیم.
شما شنیده اید #دزدهایی بودند که وقتی در قافله ای روحانی بوده، احتراماً یا از مال آن قافله چشم میپوشیدند یا از آن فرد و مال او صرفنظر میکردند یا اگر در قافلهای سیدی بوده، به خاطر آن #سید، آن قافله را عفو می کردند یا مال آن یکی را بر نمیداشتند. همین موجب می شد که پایههای ایمانشان بماند و خیلیشان در آخر عمر #تائب می شدند.
روحانی نه به خاطر خودش، بلکه به خاطر #پیغمبر_اکرم (ص) و به خاطر آن موقعیتی که دارد، حرمت دارد.
@haerishirazi
استاتوس-266-2.jpg
584.2K
فایل وضعیت قسمت دوم
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 1️⃣)🔸
⚽️ چرا فوتبال زیباست؟ چرا اهل عالَم اینقدر #عاشقانه نگاهش میکنند؟ چرا اینقدر هوادارِ این تیم میشوند و هوادار آن تیم میشوند؟ طرف زار زار گریه میکند؛ چون تیم موردعلاقه اش باخته!! این [زیبایی دوستی]، در #خلقت انسان است. اینطور نیست که بگویی مثلاً این آدمِ بچه ای است یا این آدمِ کمظرفیتی است؛ نخیر؛ #زیباپسند است و تحت تأثیر زیباییِ این [ورزش] قرار گرفته! به قول سعدی:
همه کس عیب کنندم که چرا دل به تو دادم؟
باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی؟
ببینید؛ فوتبال زیباست. اینهایی عاشقش میشوند قابل ملامت نیستند:
گرش ببینی و دست از ترنج بشناسی
روا بود که ملامت کنی زلیخا را
⚽️ مردم که بیخودی نیست که از یک چیزی لذت میبرند. دنبال یک چیزی هستند؛ وقتی فوتبال را میبینند داغشان تازه میشود. ممکن است نتواند بگوید من از چه چیزِ فوتبال خوشم میآید؛ اما این را یک #محقّق میتواند بفهمد. انسان «عدالت» میخواهد؛ انسان «اعتدال» میخواهد؛ انسان «تکامل» میخواهد؛ انسان «اصطکاک مساعد بین انسان ها» میخواهد؛ انسان «کرامت انسانی» میخواهد. آزادی و عدالت، گمشده های بشر است. در فوتبال، #ترکیب_آزادی_و_عدالت، وجود دارد. در فوتبال، آزادی هست. عدالت هست. توسعه هست. نظارت هست. رقابت هست. همه هم در سطح بالا! انسان ها گمشدهشان را در این بازی میبینند! مردم در تماشای فوتبال، دنبال #مدینه_فاضله هستند.
@haerishirazi
استاتوس-267-1.jpg
592.2K
فایل وضعیت قسمت اول
@haerishirazi
استاتوس-267-2.jpg
606.5K
فایل وضعیت قسمت دوم
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 2️⃣)🔸
⚽️ خوب حالا در فوتبال چه خبر است؟ در فوتبال «#نظارت صد در صد» هست. این بازیکن با دوتا انگشتش، گوشه لباس رقیبش را گرفته. دوربین میاندازد روی این؛ این یعنی نظارت صد در صد هست! از همه طرف دوربین میبارد رویش. همه چیز تحت کنترل است.
⚽️ #رقابت صد در صد هم وجود دارد. میبینید که رقابت واقعاً آزاد است. صد در صد با هم رقابت دارند، کینه ندارند، دشمنی ندارند، بلکه رقابت دارند.
⚽️ سوم، «#عدالتِ صد در صد» است. اگر داور به اندازۀ یک مو تفاوت قائل بشود، این صحنۀ قشنگ، میشود زشتِ زشت. حکومتی خوب است که در آن، اینچنین عدالتی وجود داشته باشد.
⚽️ «#امنیت صد در صد» هم دارد. با بودن داور، بازیکن از ظلم و تعدی رقیبش در امان است. رقیبش حق ندارد یک ذره کاری بکند که او را آزرده کند. بیادبترین انسانها وقتی میآید در حالت بازی، از مؤدبترینها میشود؛ خودش را کنترل میکند. جامعه نمونه این است که بیادب را ادب کند.
@haerishirazi
استاتوس-268.jpg
719.4K
فایل وضعیت
@haerishirazi