eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
73.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
326 ویدیو
631 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید] نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi شماره تماس: 09195194676 کانال صوتی: @haerishirazi_mp3
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸جز زیبایی چیزی ندیدم🔸 خداوند همۀ مهره‌ها را به‌خوبی چیده است تا هرچه بیشتر این بازی زیبا و تماشائی باشد، انواع فرهنگ‌ها و زبان‌ها و انواع اسم‌ها و ایسم ها. جهان یک پازل است اگر آن را حل کردی آن را می‌بینی و می‌شناسی و محو زیبایی آن می‌شوی. زینب کبری پازل را حل کرده بود و همۀ مهره‌ها را در جای خود دیده بود. مجموع صحنه زیباست. دیگران نتوانسته‌اند تکه‌های پازل را پیدا کنند و به هم بچسبانند تا همۀ پازل را باهم ببینند و زیبایی آن را درک کنند. دیگران می‌گویند از ظلم و شکنجه بدتر چیست؟ از کشتار بی‌رحمانه و محاصره و آب را بر انسان‌ها بستن و از آب دادن به طفل چندماهه مضایقه کردن و گلوی او را با تیر پاره کردن بدتر چیست؟ زینب کبری می‌گوید: همۀ این مسائل و مصائب را تحمل کردن و بر پاکی و طهارت ماندن زیباتر از آن چیست؟ به ناپاک نه گفتن و بر این نه گفتن تا آخر ایستادن چه زیباست. «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا». @haerishirazi
در شب و روز جمعه، و ای قرائت کنیم و روح مطهرِ حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سید حسین یعقوبی، شهدای انقلاب اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم. @haerishirazi
🔰📗 مسابقه ملی کتاب‌خوانی «» 🏴 ویژه ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) 📌 اثری از مرحوم استاد آیت الله محی الدین حائری شیرازی درباره قیام امام حسین (علیه السلام) و واقعه عاشورا جهت دریاف این کتاب می‌توانید به کتاب‌فروشی‌های سطح شهر مراجعه کنید و یا از طریق: ✅ اپلیکیشن کتاب‌راه ✅ اپلیکیشن پاتوق کتاب ✅ اپلیکیشن طاقچه ✅ کانال پخش کتاب «حکمت ناب» (@hekmat_books) این کتاب را دریافت کنید. 🎁 جایزه نفر اول: ۳ میلیون تومان 🎁 جایزه نفر دوم: ۲ میلیون تومان 🎁 جایزه نفر سوم: ۱ میلیون تومان ⏰ زمان برگزاری آزمون مسابقه به صورت : از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه لغایت ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ مهرماه از طریق پایگاه: Emamat-Jomeh.ir/mosabeghe 🔶پایگاه مقاومت بسیج ولی امر (دفتر امام جمعۀ شیراز)🔶 🆔https://eitaa.com/joinchat/2121859161C5cebb15e6f @haerishirazi
🔹 دکتر پیرامون نگرش مرحوم استاد (ره) به طب سنتی و پزشکی جدید🔹 پدرم در سال های ۱۳۸۶-۱۳۸۷ متوجه بیماری خود شد و از ابتدا نیز خود را به طور در اختیار پزشکان جدید قرار داد و داروهایی برای ایشان تجویز شد. حدود یک سال نیز تحت بودند، اما بیماری . پزشکان گفتند در این شرایط که بیماری برمی گردد باید عضو برداشته شود. پدرم از دکتر ملک حسینی و دکتر صالح پور که پزشکانش بودند، عوارض را سوال کرد و آنان پاسخ دادند یکسری تحرکات شما کم می شود و عوارضی دارد. با توجه به اینکه فعالیت اجتماعی مرحوم آیت الله حائری شیرازی گسترده بود و ایشان جزو روحانیونی بودند که فعالیت و عملکرد اجتماعی زیادی داشتند و هم امام جمعه شیراز و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس بودند و هم به نقاط مختلف کشور برای سخنرانی رفت و آمد می کردند، برای ورود ایشان به وضعیت جدید نیاز به فرصت بود. پدرم نیاز به فرصت داشت تا استعفا دهد؛ چون ایشان اعتقاد داشت با این شرایط، من نباید در جایگاه امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان قرار داشته باشم. بالاخره استعفا دادند و استعفای ایشان پذیرفته شد. آیت الله حائری تا شرایط جدید را بپذیرند، در کمتر از ۲ سال، روش های درمانی دیگری را انتخاب کردند، به عنوان مثال کردند و رژیم های غذایی خاصی را رعایت می کردند. این روند ادامه داشت تا اینکه آقای ... را به ایشان معرفی کردند و گفتند ایشان طبابت هایی برای آیت الله شاهرودی داشته که موثر بوده است. آیت الله حائری تنها یک یا دو بار آقای ... را ملاقات کرد که ایشان بابت معاینه هیچ هزینه ای دریافت نکرد اما تجویزی کرد که بعدها پزشکان گفتند این تجویز باعث بدتر شدن بیماری ایشان شده است. این که بگوییم پزشک معالج آیت‌الله حائری شیرازی، ایشان بوده، درست نیست؛ چرا که تنها یک الی دو بار همدیگر را ملاقات کردند. ایشان در کنار اینکه پزشکی جدید را در مواقع ضروری و حاد مرجع می دانست، از یک طب مکمل نیز استفاده می کرد. مدتی که پدرم از رژیم خاص استفاده کرد، مدت طولانی نبود و بعد از آن نیز طبق نظر پزشکان کرد و هفت سال پس از این جراحی نیز برنامه های بسیار متعدد و وسیعی در سطح کشور داشت و از ایشان برکات و آثاری زیادی به جا ماند که این آثار مربوط به بعد از جراحی ایشان بود. @haerishirazi
🔸پزشکی جدید، صدها اشتباه هم بکند حق دارد| علوم تجربی، حیطه کار خود بشر است🔸 ✨ بخشی از گفتگوی جالب یکی از اطبای طب سنتی با آیت الله حائری شیرازی ✅ آیت الله حائری شیرازی: طب جزء دانایی های بشر است. خودش می تواند بفهمد. حیطه کار خود بشر است. با پزشکی می تواند به علم برسد. ➕ اینکه مثلاً درمان فلان سرطان خروج یک عضو از بدن است که علم نیست. درمان های متفاوت دلیلش همین است دیگر. ✅ آیت الله حائری شیرازی: صد تا اشتباه هم که بکند، کارشناس است. . ببینید شما در علوم تجربی از ناقص به سمت کامل دارید می روید. روز به روز برایتان مسائل روشن می شود. شما راه مداوای سرطان را هم کشف خواهید کرد. چرا آدم یک چیزی را بگوید که به تدریج مجبور به عقب نشینی شود؟ مثل حقوق نجومی ها بشود که اولش می گفتند چهارصد نفر حقوق نجومی گرفته اند، بعد هی آب رفت و کمتر شد! شما هم که هی می گویی این بشر نمی تواند فلان مریضی را درمان کند. این حرف شما هم همینطور دارد آب می رود! مرتباً هی از تعداد بیماری های لاعلاج کم می شود. بشر اینها را می فهمد. بشر در علوم تجربی به علم می رسد. این چه حرفی است که می زنید؟!! ➕ حاج آقا! سرطان را دارد درمان می کند اما در عوض مریضی های جدید به وجود می آورد. همین داروهای شیمیایی دارد باعث نابودی بشر می شود. ✅ آیت الله حائری شیرازی: بالاخره روزی خود بشر متوجه می شود این دارو دارد نابودش می کند. بعد بر می گردد و اصلاحش می کند. چون در حیطۀ علم خودش است. علوم تجربی حوزه احاطه و اقتدار انسان است. اشتباه هم که بکند چون است، خودش به اشتباه خودش پی می برد. این انیشتین یک وقت گفته همه عالم ساکن است. بعد گفته که این بزرگترین اشتباه من بود در زندگی. چه اشکالی دارد؟ اینها می آیند یک حرفی می زنند بعد از حرفشان بر می گردند. شما می گویید ممکن است اشتباه بکنند؟ خب برمی گردند. در حوزه علوم انسانی، بشر از اشتباه برنمی گردد، بلکه از یک جهلی به جهل دیگر منتقل می شود. شما الآن نگاه کنید شرق می گوید دولت سالاری. غرب هم می گوید مردم سالاری و سرمایه سالاری. هم این اشتباه می کند هم آن! شرق از انسان ها برده درست می کند که برده دارشان دولت است. این هم از انسان ها برده درست می کند که برده دارشان، سرمایه دار است. دوتایش بردگی است. چه از انسان سلب مالکیت بکند، چه از انسان سلب منافعش را بکند. حوزه علوم تجربی، حوزه خود انسان است. ببینید، قرآن می گوید: «یسالونک عن الاهله»: «مردم از هلال های ماه می پرسند که این چجوری هلال می شود؟» قرآن جواب نمی دهد به اینکه چجوری هلال می شود، بلکه می گوید: «این هلال ها، تقویم توست، با آن تاریخت را مشخص می کنی»: «قل هی مواقیت للناس والحج». می دانی بعدش چه آیه ای است؟ «وَلَيْسَ الْبِرُّ بِأَن تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِن ظُهُورِهَا وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَى وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا» این چه ربطی به قبلش داشت؟!! می گوید: «خوب نیست از پشت بام وارد خانه می شوید بلکه خوب این است که باتقوا باشید و از در وارد خانه بشوید» مگر اینها چه کار کرده بودند که می گوید از پشت بام وارد نشوید. آمده اند از پیغمبر می پرسند ماه چگونه هلال می شود؟! قرآن هم می گوید: «از پشت بام نیایید داخل. از در بیایید داخل». یعنی درش علوم تجربی است، برو تجربه کن، خودت می فهمی. هر خانه ای را از درب خودش وارد شو. انسانی بابش هستند، از آنجا وارد شو. تجربی بابش است؛ از راه خودش وارد شو. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 روایات طبی برای اثبات حقانیت ائمه بوده نه نفی ارزش تجربه بشری🔸 اینهایی که می گویند ما طب جدید را قبول نداریم و فقط طب قال الصادق و قال الباقر را قبول داریم، . ائمه این جراحی ها را قبول ندارند؟ یقیناً ! گاهی این آقایان افراط و تفریط می کنند. کل علوم تجربی را می گویند باید اسلامی باشد. این روایات طبی برای این بوده که ائمه بگویند ما هم بلدیم و از شما هم بهتر بلدیم، [نه اینکه بخواهند ارزش تجربۀ بشری را نفی کنند]. ما اگر از صحبت می کنیم به خاطر این است که در لسان ائمۀ اطهار برای مداواها، برای بیماری ها هم ارشاداتی شده، ما هم این ارشادات را جمع آوری می کنیم و از آنها استفاده می کنیم. اما آن ها اصلاً نیامده اند برای پزشکی. این جزء رسالت ائمه و انبیاء نیست. برای این ها باید از راه خودش که تجربه هست وارد بشویم، اگر انبیاء و اولیاء در این زمینه مطلبی بگویند حاشیه ی وظائف شان است، متن کارشان جای دیگر است. اینکه ائمه گاهی در پزشکی مطالبی می فرمودند مثل این بوده که شما یک سری معلومات را به بچه ات نشان بدهی تا بفهمد که بابایش هم بلد است. از معلمش هم بهتر بلد است. اما اگر تکلیف های بچه ات را خودت انجام بدهی بچه چیزی یاد نمی گیرد و رشد نمی کند. ائمه این علوم را به مردم نشان می دهند، برای اینکه وقتی می خواهند نصیحت کنند، مردم نصیحت ها را قبول کنند. امام رضا وقتی که به مامون می گوید من مزاجت را بهتر از این چیزی که اطبا بلدند درست می کنم، با این کار می خواهد قبضه اش کند [نه اینکه ارزش طب تجربی را نفی کند]. در که دستورات طبی ائمه با طب جدید دارد، اولویت با دستورات ائمه است. ائمه ما در طبی که دارند، استادند. اما ما که می خواهیم روال کار را طی کنیم، باید از راه برویم. از راه تعبد نباید برویم. بدانید که در علوم تجربی بر مبنای تعبد به جایی نمی رسید. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸تفاوت علوم تجربی و علوم انسانی🔸 طب بر خلاف علوم انسانی، نیازی به انسان شناسی ندارد. وقتی طب نیاز به انسان شناسی ندارد، پس صِرف تجربه است. بشر در تجربه موفق است. مگر این جراحی هایی که می کنند ناموفق است؟! مگر علی علیه السلام وقتی زخم خورد طبیب را نیاوردند بالای سرشان برای اینکه معاینه کند؟ اطباء جدید، تمام تحقیقاتی که در پزشکی می کنند ، چون پزشکی ربطی به انسان شناسی ندارد تا در حوزه دین قرار بگیرد. امام صادق علیه السلام در کتاب به مفضل می گوید: نگاه کن مفضل، عبرت بگیر. ببین خدا را خلق کرد برای غذای مردم. اما کاشتن و داشتن و برداشتن و پاک کردن و آرد کردن و خمیر کردن و نان پختنش را خودش بر عهده نگرفت. این کار را نکرد. هم برای این که مردم بی کار نمانند، چون بی کاری آفت بزرگی است و جامعه را از بین می برد، و هم برای اینکه فکر مردم تعطیل نشود، مردم فکر کنند و تجربه کنند، چیز یاد بگیرند. و از راه چیز یاد گرفتن ها، خداشناس بشوند. از نوع خلق گندم است [که باید از خود دین اخذ شود و بشر توانایی آن را ندارد]، اما و از جمله پزشکی، از نوع کاشت و داشت و برداشت و پاک کردن و آرد کردن و نان پختن است که به عهده انسان است. آنچه را که برای بشر مقدور نیست، انبیاء می آورند. آنچه را که برای بشر مقدور است اگر انبیاء گفتند، استطراداً گفته اند. برای اینکه حقانیت خودشان را نشان بدهند گفته اند. طب الصادق، طب الرضا، طب النبی استطرادی است. پیامبران و امامان برای طب نیامده اند. @haerishirazi
♨️ اطلاعیه: دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله حائری شیرازی (ره) جهت انجام امور مربوطه، اخیراً با مشکلاتی در زمینۀ تأمین فضای کاری مواجه شده است. اگر از موسسات فرهنگی مستقر در شهر مقدس ، موسسه‌ای وجود دارد که بخشی از ساختمان آن بلا استفاده باشد و بتوانند -ولو بصورت موقت یکساله- آن را جهت امور دفتر بصورت رایگان در اختیار قرار دهند، لطفاً به ادمین کانال اطلاع دهید. فضای مورد نیاز بایستی ظرفیت استفادۀ حدود 10 نفر کادر اجرایی و پژوهشی را دارا باشد. با تشکر آی دی ادمین: @haeri1395 @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بگو من هر شب نمی‌توانم بلند شوم🔸 بسیاری اشخاص، وقتی مقداری تنبه و توجه به خداوند پیدا کردند، پیش خود می‌گویند که من هر شب باید بلند شوم و نماز شب بخوانم. چنین حرفی نزن. بگو نه؛ من نمی‌توانم هر شب بلند شوم، من عادت کرده‌ام هر شب بخوابم. بجایش بگو من هفته‌ای یک شب بلند می‌شوم و یک نماز شب دو رکعتی می‌خوانم. به مرور این دو رکعت را چهار رکعت و هفته‌ای یک شب را تبدیل به دو شب کنید. @haerishirazi
استاتوس163.jpg
254.3K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 شرط اول؛ بدست آوردن دل همسر🔸 پدر چه کند که مربی خوبی برای فرزند خود باشد؟ شرط اول این است که دل همسرش را بدست بیاورد. این سنگ اول تربیت اولاد است. هر کس توانست همسر خودش را قانع کند به اینکه خدمت‌گزار اوست، به او عشق می‌ورزد و برای سعادت او آرزوی توفیق دارد؛ آن وقت است که می‌تواند نقشۀ تربیتی فرزندان خودش را ترسیم کند. هر جا پدری در تربیت موفق نشد، مشکل در عدم همکاری مادر بود! @haerishirazi
استاتوس163.jpg
597.1K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ ویژۀ اربعین ♨️ 🎥 ببینید | اگر بخواهند فیلم نشان دهند، چه می‌کنند؟ اول چراغ‌ها را خاموش و فضا را تاریک می‌کنند تا شما فیلم را خوب ببینید. مراسم اربعین همان فیلمی است که خداوند می‌خواهد به اهل عالَم نشان بدهد. تاریکی فضا هم همین جنگ داعش و آدمکشی‌هاست... 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 مصاحبه کننده: وضعیت فرهنگی جامعه، وضعیت خوبی نیست. چه کار باید کرد؟ ✅ آیت الله حائری شیرازی: ظاهرش اینطور است. باطنش اینطور نیست ... وقتی موقع امتحان رسید، معلوم می شود!! @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸برای شما ساده است؛ اما برای بچه وحشت آور است!🔸 بچه، هم به پدرش علاقه دارد، هم به مادرش. فرزند نسبت به پدر و مادر، مثل کسی است که او را روی میز گذاشته باشید و دو میز را کنار هم بچسبانید. یک پای بچه به این میز، و یک پا به آن میز چسبیده باشد. اگر این دو میز را از هم دور کنند، این بچه شقّه می‌شود! اگر این دو میز را تکان بدهند، بچه که یک پایش روی این است و یک پایش روی آن، رنگش می‌پرد، لرزش پیدا می‌کند، رنج می‌کشد. این یک واقعیت است. این چیزهایی که پدر و مادر، پیش خودشان خیلی ساده به آن نگاه می‌کنند، برای بچه، یک حال وحشت آوری ایجاد می‌کند. مثلاً فرض کنید خانم از آقا فاصله می‌گیرد، به او رو نمی‌کند، اعتصاب می‌کند، با او حرف نمی‌زند و شوهر هم با زن، حرف نمی‌زند. این مثل اینست که دو میز، یک متر فاصله گرفته باشند. وای به حال بچه! اگر زن و مرد، بنایشان بر انس و الفت با یکدیگر باشد، مثل میزی است که با هم جوش خورده است. این بچه، یک احساس آرامشی بر روی این میز دارد، اضطراب ندارد؛ لذا از نظر اخلاقی و روحی، سالم رشد می‌کند. اما وقتی این دو تا به ستیز می‌افتند، بچه ممکن است در آینده به یک ضددین تبدیل شود. بسیاری از این آدم‌هایی که دین اختراع می‌کنند یا با دین مبارزه می‌کنند، ریشه‌اش در جدایی‌های پدر و مادرشان هم هست. @haerishirazi
استاتوس166.jpg
306.6K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸اربعین؛ پرچم کشتی تمدن اسلامی🔸 این جمعیت چند میلیونی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند را چه کسانی پذیرا هستند؟ همان کسانی که هشت سال با ما جنگیدند و ما نیز با آنها جنگیدیم. چیزی جز عنصر حب نمی‌تواند مردم عراق را وادار به چنین رفتارهایی کند. در روایتی داریم «هَلِ الدِّینُ إِلَّا الْحُب»؛ یعنی آیا دین جز محبت است؟ اگر محبت را برداریم، از دین چیزی باقی نمی‌ماند. ما در حدیث کساء می‌خوانیم «انّی ما خلقت سماء مبنیّة ...» خداوند می‌فرماید من آسمان و زمین و خورشید و ماه و فلک و دریا را جز با محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیافریده بودم. خداوند همه چیز را به نسبت حب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) آفرید. اربعین را مانند پرچمی بر روی کشتی به اهتزاز در آورید، وقتی کشتی از دور می‌آید، ابتدا پرچم دیده شود. کشتی مثال همان تمدن است و پرچم مثال ماجرای اربعین؛ یعنی ابتدا اربعین دیده می‌شود و بعد تمدن اسلامی. در پیاده‌روی اربعین، اینکه چطور یک پیرزن از زوار مهمان‌نوازی می‌کند را فیلم‌برداری کنید. در خانه‌ای که شخص عراقی امکانات ضعیف مادی دارد ولی با این حال از شما مهمان‌نوازی می‌کند را انعکاس دهید. ماجرای اربعین، انسان را به انسان گره می‌زند، همان انسانی که تمدن غرب به آن اهمیت نمی‌دهد و او را خوار می‌کند. اگر می‌خواهید نهال دوستی بکارید، اربعین را به عنوان پرچم کشتی تمدن اسلام به عالم نمایش دهید. این پرچم و این تمدن می‌تواند کاری کند که دو کشوری که هشت سال با هم مبارزه کردند را دور هم گرد آورد. همایش ملی «ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی اربعین» 21 آبان 1394 @haerishirazi
استاتوس168.jpg
886.7K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸آقای حسن زاده، شامه اش قوی است🔸 آقای حسن زاده نظرش این است که «طلعت صغرای [ظهور امام زمان] واقع شده و جمهوری اسلامی، حاصل این طلعت صغری است.» امام زمان (ع) یوسف است و امت، یعقوبش هستند. بوی پیراهن یوسف را آن کسی می شنود که شدت انتظارش بیشتر است: «لَمَّا فَصَلَتِ الْعِيرُ قالَ أَبُوهُمْ إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ». چرا سایر مردم، این بو را نشنیدند؟ آقای حسن زاده بو را شنیده، چون شامّه اش قوی است! این را به شما بگویم امثال آقای حسن زاده و آقای جوادی آملی، این‌ها کسانی نیستند که آدم به راحتی از حرف‌هایشان عبور کند. @haerishirazi
استاتوس169.jpg
684.9K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸زلال🔸 آقای حسن زاده شخصیت کمی نیست. آدم فوق العاده ای است. در ریاضیات، نجوم، هیئت، پزشکی، عرفان، فلسفه، فقه و اصول و کل اینها، جامعیت فوق العاده‌ای دارد. اگر می‌خواهید یک کسی را ببینید که ذلت باطنه اش بر عزت ظاهرش غالب شده است، به آقای حسن زاده نگاه کنید. خیلی آزاد است، خیلی آزاد است. انسان وقتی زلال می‌شود، اینجوری است. ببینید، ذکر مؤمن (آیة الله حسن زاده آملی)، جلسۀ ما را نورانی می‌کند. این همان «انفسکم فی النفوس» است [که در زیارت جامعه آمده]؛ مجلس می‌شود مجلس اهل بیت (ع). @haerishirazi
استاتوس151.jpg
668.1K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸«نترسید» از اینکه بگویند «ترسید»🔸 ...اصلاً انبیاء یک طرف، روز عاشورا یک طرف. خیلی کار مهمی است. این را نمی‌خواهم بگویم که حسین ابن علی(ع) کاری بزرگ‌تر از حسن ابن علی(ع) کرده. امام حسن(ع)، امامِ امام حسین(ع) است... امام حسن مجتبی(ع) خیلی کار عظیمی کرده، اما از ادراک ما بیرون است. چون بزرگ است نمی‌توانیم درکش کنیم. شما می‌گویید مگر می‌شود؟ هر چه بزرگ‌تر باشد ما باید بهتر درک کنیم! نه. در مسئلۀ نور، شما فقط طول موج خاصی را می‌توانید ببینید. طول موجی که بالاتر از نور قرمز باشد و اشعه‌ای که طول موجش کمتر از بنفش باشد را نمی‌توانید ببینید. قدرت ادراک نور توسط چشمان ما، محدود به اشعۀ بین «مادون قرمز» و «ماوراء بنفش» است. عظمت شجاعت حسن بن علی(ع) از این نوع است که خارج از ادراک ما است. امام حسن مجتبی(ع) «نترسید» از اینکه بگویند «ترسید». این خیلی مهم است! نترسیدن انسان، معادله درجه یک است. نترسد از اینکه بگویند ترسید، این معادله درجه دو است. علی(ع) که مصداق بارز صبر و استقامت است، کارش به جایی رسیده است که خواب پیغمبر(ص) را دیده و شکایت کرده و پیغمبر(ص) هم گفته است که نفرین آنها بکن و ایشان هم در خواب نفرین کرد. حالا امتی با این ویژگی‌ها را تحویل داده به امام حسن(ع) و ایشان از حالا باید شروع کند. شما می‌بینید که وقتی با معاویه صلح می‌کند، چه زجری در درون خودش می‌کشد؟ فقط می‌داند که رضای خدا است! @haerishirazi