eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
📌مواعظ امام جواد(ع) ◀️«عِزُّ الْمُؤْمِنِ غِناهُ عَنِ النَّاسِ» «آن حضرت فرمودند: عزّت و آبروی مؤمن در بی نیازی او از مردم است» ◀️«إياك وَمُصاحَبَةَ الشَّرِيرِ فَإِنَّهُ كَالسَّيفِ الْمَسْلُولِ يَحْسُنُ مَنْظَرُهُ وَيَقْبَحُ آثَارُهُ» «از رفاقت با آدم بد بپرهیز به راستی که او همانند شمشیر کشیده است که منظرش نیکو است ولی آثارش زشت و ناپسند است» 📚اصول کافی، ج ۱، مولد ابی جعفر محمد بن علی الثانی، ح ۴. 📚بحارالانوار، ج ۱۷، ص ۲۱۴ ✅ ولادت با سعادت امام جواد(ع) را تبریک عرض میکنم http://eitaa.com/hafezan_vahy
◀️نام : محمد ◀️لقب مشهور: تقی ،جواد ◀️کنیه مشهور: ابوجعفرثانی ◀️پدر بزرگوارش: علی بن موسی ع ◀️مادر: خَیزَران (سَبِیکه) ◀️تاریخ ولادت: دهم رجب سال ۱۹۵ هجری، مدینه ◀️تاریخ شهادت: آخر ذی القعده ۲۲۰ هجری، بغداد ◀️مکان دفن: کاظمین ◀️مدت عمر مبارک: ۲۵ سال ◀️مدت امامت: هفده سال ◀️علت شهادت: سمّی که معتصم عباسی به آن حضرت خوراندتوسط ام الفضل همسر امام. ام الفضل دخترمامون وبرادرزاده معتصم بود ◀️ سن شریف آن حضرت در وقت شهادت پدرش نه سال و به قولی هفت سال بوده است ✅ ولادت با سعادت امام جواد(ع) را تبریک عرض میکنم http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5908975345381411294.mp3
4.7M
🌷مقام یاران امام زمان عجل الله فرجه 🎙استاد رائفی پور http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری جوادالائمه ‹علیه‌السلام› زندگی‌نامه مختصر امام محمد بن على تقى و گاهى به لقب امام جواد و ابن الرضا نیز ذکر مى‌شود، فرزند امام هشتم که سال 195 هجرى در مدینه متولد شده و طبق روایات شیعه، سال 220 هجرى به تحریک معتصم خلیفه عباسى به دست همسر خود که دختر مأمون خلیفه عباسى بود مسموم و شهید شده در جوار جد خود امام هفتم در کاظمیه مدفون گردید. پس از پدر بزرگوار خود به امر خدا و معرفى گذشتگان خود به امامت رسید. امام نهم موقع درگذشت پدر بزرگوار خود در مدینه بود، مأمون وى را به بغداد - که آن روز عاصمه خلافت بود - احضار کرده به حسب ظاهر محبت و ملاطفت بسیارى نمود و دختر خود را به عقد ازدواج وى درآورد و در بغداد نگه‌داشت و در حقیقت مى‌خواست به این وسیله امام را از خارج و داخل تحت مراقبت کامل درآورد. امام مدتى در بغداد بود سپس از مأمون استجازه کرده به مدینه رفت تا آخر عهد مأمون در مدینه بود و پس از درگذشت مأمون که معتصم، زمام خلافت را به دست گرفت، دوباره امام را به بغداد احضار کرده تحت نظر گرفت و بالاخره چنانکه گذشت به تحریک معتصم، آن حضرت به دست همسر خود مسموم شد و درگذشت. شیعه در اسلام http://eitaa.com/hafezan_vahy
ربط آیات یکی از هنرهای حافظ مسلط در حفظ یک صفحه یا مرور آیات مهمترین نکته‌ای که وجود دارد « ربط آیات یا دانستن کلمات ابتدای آیات » است. حافظ باید بتواند براحتی در آخرین کلمه از آیه ای که تلاوت میکند کلمات ابتدای آیه بعد را در ذهن خود داشته باشد . در مسابقات و آزمون ها و حتی پرسش های کلاسی و مرور ها ، هنر وصل آیات از امتیاز بالایی برخوردار است و خود یکی از زیبایی های محفوظات مسلط است . یکی از وظایف اساتید در کلاس پرسش از ابتدای آیات با چند کلمه از ابتدای آیات است که این کار اثر مثبتی بر تقویت و شکل گیری آیات در ذهن حافظ دارد . این کار را استاد می‌تواند در کلاس به صورت گروهی برای پرسش ده درس نیز انجام دهد مثلا به ترتیب هر حافظ چند کلمه از ابتدای آیه ای را بگوید. این کار چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد ولی هم تاثیر خوبی بر محفوظات حافظ دارد هم اعتماد به نفس را بالا میبرد هم هیجان کار گروهی را به همراه دارد که همه این ها ها باعث میشود کلاس حفظ پویاتر و لذت بخش تر شود http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️فرزند جواد هستی و درگاهت قبله حاجات مردم... 🤲 حاجت که زیاد است اما؛ از تو، جز تو را خواستن اشتباه است... مهدی جان! 💐 میلاد حضرت جوادالائمه علیه السلام بر فرزند عزیزش امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان عالم مبارک.http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑شرک، ظلم به انسانیت است. تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «51» وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ‌ و (به خاطر بياوريد) هنگامى كه با موسى چهل شب وعده گذارديم وشما پس از (آمدن) او (به ميقات،) گوساله را (معبود خود) گرفتيد، در حالى كه ستمكار بوديد. «1». طه، 77؛ شعراء، 63؛ دخان، 24. جلد 1 - صفحه 116 ✅نکته ها نام حضرت موسى عليه السلام در سى و چهار سوره قرآن و 136 مرتبه آمده است. ماجراى ميعاد حضرت موسى، در سوره‌هاى اعراف و طه نيز آمده است. «1» محلّ وعده، كوه طور و مدّت آن ابتدا سى شب معيّن شده بود و در وعده‌گاه، ده شب ديگر به آن اضافه شد كه اين مدّت براى دريافت كتاب تورات بود، ولى بنى‌اسرائيل عليرغم اينكه رهبرى همچون هارون، برادر حضرت موسى را در ميان خود داشتند، همه‌ى نعمت‌ها و الطاف الهى را فراموش كرده و به سراغ گوساله پرستى رفتند. گوساله‌اى از طلا كه بدست مجسمه سازى هنرمند به نام سامرى، در غياب موسى ساخته شده بود. از آيات قرآن استفاده مى‌شود كه در اين وعده، سه مسئله مورد نظر بوده است: گرفتن تورات، اثبات مقام خلافت براى هارون، آزمايش بنى‌اسرائيل. در سقوط جامعه‌ى بنى‌اسرائيل به دامن شرك، چند عامل نقش داشت: الف: حضور نداشتن رهبرى چون حضرت موسى. ب: حضور منحرفين هنرمندى مانند سامرى. ج: استفاده از طلا و زيور آلاتى كه جاذبه داشت. د: بوق‌هاى پر سر وصداى تبليغاتى. زيرا گوساله سامرى صدا مى‌كرد. ه: مردم ساده و زود باور و نبود ايمان عميق. و: زمينه‌ى مساعد و سابقه‌ى گاو پرستى. ✳️پیام ها 1- كناره‌گيرى رهبران الهى از جامعه براى مدّت محدود به منظور عبادت خدا، كارى شايسته و نيكو است. «2» «واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» 2- عبادت در چهل شب وبه دور از مردم، داراى آثار خاصّى است. «أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» 3- عدد چهل، در دريافت وحى و الهامات روحانى نقش دارد. «أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» «1». اعراف، 142؛ طه، 86. «2». تفسير راهنما. جلد 1 - صفحه 117 4- شرك، ظلم به انسانيّت است. زيرا كه انسان دست خود را از دست خداوند برمى‌دارد و در دست نااهلان مى‌گذارد. «وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ» http://eitaa.com/hafezan_vahy
سوره بقره آیـ🦋ـه (۵۱) وَإِذْ = و هنگامي كه وَاعَدْنَا = وعده گذارديم مُوسَىٰ = با موسي أَرْبَعِينَ لَيْلَةً = چهل شب ثُمَّ = سپس اتَّخَذْتُمُ = گرفتيد شما   ( به پرستش ) الْعِجْلَ = گوساله را مِن بَعْدِهِ = از بعد او (در نبود او) وَأَنتُمْ ظَالِمُونَ = در حالی كه شما ستم پيشگان بوديد http://eitaa.com/hafezan_vahy
سوره بقره آیـ🦋ـه (۵۲) ثُمَّ عَفَوْنَا = سپس بخشيديم ما عَنكُم  = شما را مِّن بَعْدِ ذَ‌ٰلِكَ = از بعد آن لَعَلَّكُمْ = شايد شما تَشْكُرُونَ  = سپاسگزاری نمائید سوره بقره آیـ🦋ـه (۵۳) وَإِذْ = وهنگامی که آتَيْنَا = دادیم ما مُوسَى الْكِتَابَ = به موسی کتاب وَالْفُرْقَانَ = و وسیله تشخیص حق از باطل را لَعَلَّكُمْ = شاید شما تَهْتَدُونَ = هدایت یابید http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑شرک، ظلم به انسانیت است. تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «51» وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ‌ و (به خاطر بياوريد) هنگامى كه با موسى چهل شب وعده گذارديم وشما پس از (آمدن) او (به ميقات،) گوساله را (معبود خود) گرفتيد، در حالى كه ستمكار بوديد. «1». طه، 77؛ شعراء، 63؛ دخان، 24. جلد 1 - صفحه 116 ✅نکته ها نام حضرت موسى عليه السلام در سى و چهار سوره قرآن و 136 مرتبه آمده است. ماجراى ميعاد حضرت موسى، در سوره‌هاى اعراف و طه نيز آمده است. «1» محلّ وعده، كوه طور و مدّت آن ابتدا سى شب معيّن شده بود و در وعده‌گاه، ده شب ديگر به آن اضافه شد كه اين مدّت براى دريافت كتاب تورات بود، ولى بنى‌اسرائيل عليرغم اينكه رهبرى همچون هارون، برادر حضرت موسى را در ميان خود داشتند، همه‌ى نعمت‌ها و الطاف الهى را فراموش كرده و به سراغ گوساله پرستى رفتند. گوساله‌اى از طلا كه بدست مجسمه سازى هنرمند به نام سامرى، در غياب موسى ساخته شده بود. از آيات قرآن استفاده مى‌شود كه در اين وعده، سه مسئله مورد نظر بوده است: گرفتن تورات، اثبات مقام خلافت براى هارون، آزمايش بنى‌اسرائيل. در سقوط جامعه‌ى بنى‌اسرائيل به دامن شرك، چند عامل نقش داشت: الف: حضور نداشتن رهبرى چون حضرت موسى. ب: حضور منحرفين هنرمندى مانند سامرى. ج: استفاده از طلا و زيور آلاتى كه جاذبه داشت. د: بوق‌هاى پر سر وصداى تبليغاتى. زيرا گوساله سامرى صدا مى‌كرد. ه: مردم ساده و زود باور و نبود ايمان عميق. و: زمينه‌ى مساعد و سابقه‌ى گاو پرستى. ✳️پیام ها 1- كناره‌گيرى رهبران الهى از جامعه براى مدّت محدود به منظور عبادت خدا، كارى شايسته و نيكو است. «2» «واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» 2- عبادت در چهل شب وبه دور از مردم، داراى آثار خاصّى است. «أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» 3- عدد چهل، در دريافت وحى و الهامات روحانى نقش دارد. «أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» «1». اعراف، 142؛ طه، 86. «2». تفسير راهنما. جلد 1 - صفحه 117 4- شرك، ظلم به انسانيّت است. زيرا كه انسان دست خود را از دست خداوند برمى‌دارد و در دست نااهلان مى‌گذارد. «وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ» http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑حتی برای شرک هم راه توبه باز است. تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «52» ثُمَّ عَفَوْنا عَنْكُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ‌ آنگاه پس از آن (انحراف) از شما درگذشتيم تا شايد شكر (اين نعمت را) به جاى آريد. ✳️نکته ها توبه از شرك، ايمان آوردن و اظهار شهادتين است. زيرا بعثت انبيا، براى نجات انسان از شرك و كفر است. بنابراين آيه‌ى‌ «إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ» «1»* كه مى‌فرمايد: خداوند شرك را نمى‌بخشد. مربوط به كسانى است كه در حال شرك از دنيا بروند و به توحيد و يگانه پرستى باز نگردند. ✅پیام ها 1- حتّى براى شرك وگوساله‌پرستى نيز راه توبه وبازگشت وجود دارد. «ثُمَّ عَفَوْنا» 2- عفو الهى، خود زمينه‌اى براى شكرگزارى است. «عَفَوْنا ... لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ» http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑فرقان چیست؟ تفسیر نور (حجة الاسلان قرائتی) «53» وَ إِذْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ وَ الْفُرْقانَ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ‌ و (نيز بخاطر آوريد) هنگامى كه به موسى كتاب (تورات) و فرقان داديم، تا شايد شما هدايت شويد. ✳️نکته ها فرقان، وسيله‌اى است كه حقّ را از باطل جدا مى‌سازد. و چون در كتاب آسمانى حقّ از باطل جدا مى‌شود، به آن فرقان گفته مى‌شود. شايد هم مراد از فرقان، با توجّه به اينكه در كنار كتاب آمده است، همان معجزات نُه‌گانه يا حقايق ديگرى باشد كه غير از تورات به‌ حضرت موسى عطا شده است. ✅پیام ها 1- كتب آسمانى، بيانگر حقّ و مايه‌ى جداسازى حق از باطل هستند. «الْكِتابَ وَ الْفُرْقانَ» 2- حجّت از طرف خداوند تمام است، ولى مردم به خاطر هوسها، گاهى حقّ را نمى‌پذيرند. «لَعَلَّكُمْ» http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔸ویژگی و سیره رفتاری امام جواد(ع) 🌸 ولادت با سعادت نهمین امام ولایت، حضرت جوادالائمه علیه‌السلام مبارک باد 🆔 کانال محبین الائمه علیهم السلام https://eitaa.com/mohebinalaeme
27.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 (ع) 🌸 (ع) 💐از باب الجواد تا باب المراد 💐از صحن پدر تا صحن پسر 🎤 👏 👌فوق زیبا الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌ 🤲🏻 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 باماهمراه باشید 👇👇👇 🌹http://eitaa.com/hafezan_vahy🌹
5.mp3
4.86M
🌸 شرح نهج‌البلاغه ✍ نامه ۳۱ 8⃣ قسمت هشتم سید حسن منتظرین http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: امام اهل صداقت و مجاهدت بود 🔹 حاج قاسم سلیمانی: امام در اوج ناباوری تاسیس حکومت اسلامی را در فکر پروراند و در اولین فرصت آن را اجرا کرد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تأثیر امواج موبایل بر ایجاد سرطان 🎥 گزارش جنجالی کامران نجف‌زاده در آمریکا که از صداوسیما پخش نشد ولی توسط خود او در اینترنت اشتراک‌گذاری شد. دیدن این گزارش مفید است. سلام این هم از سیمای میلی ما مانع ا زدرک واقعیات وحقایق برای مردم ماست ولی ملت نجیب ما واقعیات وخیانت یک عده سلطنت طلب وبهایی را که بانفوذ خود در دانشگاه عمومی کشور ما که مشغول به خیانت وفریب وریاوتزویر ودروغ هستند کاملا آگاهی وبصیرت دارند ودست خیانترا انشاءلله قطع خواهندکرد هرچند که بگویند آمار ببیندگان تلویزیون زیاد شده است http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌴الزامات ماندگاری حماسه ها 🔹 دهه حماسه های متعدد است. ورود حضرت امام، حضور مردم در صحنه، بیعت همافران، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ... برخی رازها و الزامات ماندگاری این حماسه ها را براساس بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی می توان شمارش کرد: 1⃣. حرکت و خروش و بیعت بر اساس هدف مقام معظم رهبری نیروی های جوان کنونی را شریک در بیعت همافران ۱۳۵۷ می دانند. دلیل آن ای است که "این بیعت، بیعت با شخص نبود؛ این بیعت، بیعت با هدفها بود، بیعت با آرمانها بود؛ بیعت با آن جهاد مقدّسی بود که امام فرمانده مقتدر آن جهاد بود. اینها آمدند نیروی هوایی را آوردند زیر چتر این فرماندهیِ مقتدر و باعظمت و شگفتی‌آفرین. این کار یک کار معنوی بود، لذا این کار جریان دارد؛ این کار یک قضیّه‌ای نبود که حالا آن روز اتّفاق افتاد و تمام شد؛ نه، این کار در جریان است" 2⃣. حرکت بر اساس نیاز لحظه حرکت بهنگام و در لحظه باعث ماندگار و اثربخشی جریان است. "این حرکت، بود. من روی این قضیّه خیلی تکیه میکنم و بارها تکیه کرده‌ام. ما همیشه باید در کارهای خودمان نیاز لحظه را درک کنیم. یک کارهایی وجود دارد که شما اگر الان انجام دادید، این به هدف اصابت میکند." 4⃣.ایمان و اطمینان به امدادهای غیبی متعدد است از جمله ضربه خوری دشمن از جایی که تصورش را نمی کند مانند ضربه از همافران تحصیل کرده در آمریکا. مهم ورود و حرکت در جبهه حق است. "اگر شما در میدان جهاد -هر جهادی؛ در هر دوره‌ای یک‌ جور جهاد لازم است؛ جهاد نظامی داریم، جهاد علمی داریم، جهاد تحقیقاتی داریم؛ همه‌ جور جهادی- حضور داشته باشید و فعّال باشید، دشمن را شکست خواهید داد؛ چرا؟ چون خدای متعال این ‌جور قرار داده که محاسبات دشمن غلط از آب در می‌آید، درست نمیتواند محاسبه کند، درست نمیتواند برآورد کند. امروز خود آمریکا هم دچار این مشکل «فَاَتاهُمُ اللهُ مِن حَیثُ لَم یَحتَسِبوا»" 4⃣.عمق داشتن حرکت ها ماندگاری حماسه ها و حرکت ها به عمق و پشت داشتن و هدایت شدگی وابسته است. حرکت های احساسی زودگذر و هیجانی مانایی ندارد. البته ماندگاری این حرکت های عمقی را در هر زمانی به گونه ای می توان مشاهده کرد. مقام معظم رهبری جهاد خودکفایی نیروی هوایی، خنثی سازی توطئه پایگاه تبریز و پایگاه هوایی شهید نوژه همدان و درخشش در دفاع مقدس را نشانه های عمق داشتن حرکت همافران می دانند. "اینها استمرار همان حرکت اوّل است. اینکه من میگویم این حرکت، حرکت هیجانی نبود، به خاطر این است که این حرکت استمرار پیدا کرد و ادامه پیدا کرد در داخل نیروی هوایی. آن وقت همین روحیه و بصیرت موجب میشود که هم در نیرو و هم در کلّ ارتش، شهیدان برجسته‌ای چهره‌ی خودشان را بنمایانند: شهید صیّادشیرازی، شهید بابایی، شهید ستّاری، شهید کلاهدوز و امثال اینها و هزاران شهدای دیگر" 5⃣.جهاد تبیین به مرور زمان، حماسه ها اگر خوب تبیین نشوند، فراموش می شوند یا دشمنان با جنگ روایت ها حماسه ها را تحریف خواهند کرد."من میخواهم بگویم آن روز که این حرکت تاریخی نوزدهم بهمن در برابر امام انجام گرفت، اگر آن عکسی که از این واقعه منتشر شد منتشر نمیشد، یعنی این کار تبیینی اگر انجام نمیگرفت، این حادثه نه این جور ماندگار میشد، نه اثرگذار میشد؛ یک حادثه‌ای بود مثل حوادث فراوان دیگری که اتّفاق می‌افتد و فراموش میشود. عامل ماندگاری و اثرگذاری این حادثه عبارت بود از همان قاب تصویر هنرمندانه‌ای که از این منتشر شد." 6⃣. تهاجم ترکیبی دشمنان برای از بین بردن حماسه ها حمله ترکیبی را در پیش می گیرند. راه خنثی سازی این طرح، از طرف جبهه حق است. "دشمنان از همه جهت یک حمله‌ی ترکیبیِ دسته‌جمعی را شروع کرده‌اند.ما هم در مقابل بایستی حرکتمان حرکت ترکیبی باشد؛ از همه جهت بایستی تلاش کنیم. البتّه دفاع باید بکنیم امّا همیشه در موضع دفاعی نمیتوانیم بمانیم؛ این را باید توجّه داشت. این که من میگویم باید دفاع کنیم، خب دفاع یک کار لازم است امّا همیشه نمیشود در موضع دفاعی ماند؛ دشمن تهاجم میکند، ما هم باید تهاجم داشته باشیم." 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 نگاه دولت در قضیه حجاب نگاه فرهنگی و اجتماعی است رئیس‌جمهور: 🔘در بحث حجاب، اولین نکته این است که حجاب دستور اسلام است و قانون کشور، زنان و دختران کشور ما مسلمان و پایبند به قانون و نظام و ارزش‌ها هستند. نگاه دولت در قضیه حجاب، یه نگاه فرهنگی و اجتماعی است. 🔘بخش فرهنگی و اجتماعی قرارگاه عفاف و حجاب از نظر ما باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شود. دولت مساله عفاف و حجاب را از این جنس می‌داند. 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‌بی‌غیرتی رضاخان به روایت رهبرانقلاب ⭕️‌ برای یک ملت سرافکندگی بالاتر از این نیست.. ⭕️‌ قابل توجه براندازها که میخوان به همچین خاندانی وکالت بدن 🇮🇷 کانال حافظان http://eitaa.com/hafezan_vahy
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ ۖ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حِلٌّ لَّكُمْ وَطَعَامُكُمْ حِلٌّ لَّهُمْ ۖ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ إِذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ وَلَا مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ ۗ وَمَن يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ ..... مائده،5 . آیا ازدواج با اهل کتاب به هر صورت، خواه ازدواج دائم باشد یا موقت، مجاز است و یا منحصراً ازدواج موقت جائز است، در میان فقهاى اسلام بحث و گفتگو است. . در میان فقهاى شیعه جمعى معتقدند: آیه منحصراً ازدواج موقت را بیان مى کند و بعضى از روایات رسیده از ائمه اهل بیت (علیهم السلام) نیز این نظر را تأیید مى نماید. . با این همه جمعى دیگر از فقهاء ازدواج با اهل کتاب را مطلقاً مجاز مى دانند و قرائن فوق را براى تخصیص آیه کافى نمى بینند و به بعضى از روایات نیز در این زمینه استدلال مى کنند. . منظور از «طعام اهل کتاب» که در این آیه حلال شمرده شده است، چیست؟ . اکثریت قاطع مفسران و فقهاى شیعه بر این عقیده اند که: منظور از آن غیر از گوشت هائى است که ذبیحه آنها باشد. . در تفسیر «على بن ابراهیم» از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که درباره آیه فوق چنین فرمود: «منظور از طعام اهل کتاب، حبوبات و میوه ها است، نه ذبیحه هاى آنها؛ زیرا آنها هنگام ذبح نام خدا را نمى برند». . ذکر این نکته نیز لازم است که در مورد طعام اهل کتاب، هم اجازه داده شده که از طعام آنها خورده شود (به شرائطى که ذکر شد) و هم به آنها اطعام شود، اما در مورد ازدواج، تنها گرفتن زن از آنان تجویز شده، ولى زنان مسلمان به هیچ وجه مجاز نیستند با مردان اهل کتاب ازدواج کنند چنان که ظاهر آیه نیز چنین اقتضا مى کند. . منبع: خلاصه و ویرایش شده از تفسیر نمونه http://eitaa.com/hafezan_vahy