eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
شب قدر؛ بهترین زمان بهره‌برداری از قرآن کریم و ولایت اهل بیت (ع) / بکوشیم لیلة القدر باشیم نه لیلة القبر! ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
، آیت الله العظمی جوادی آملی فرمودند: برخی ها لیلة القبرند و برخی ها لیلة القدر. آن دل ها که است لیلة القدر است، آن دل ها که اندیشه‌ های مرده از یک سو، انگیزه‌ های مرده از سوی دیگر در آن می‌ ریزد آن لیلة القبر است و نه لیلة القدر! کسی که فکر زنده در او ظهور ندارد، تصمیم زنده در او ظهور ندارد، عزم و اراده زنده در او ظهور ندارد، هر چه در او جا می ‌گیرد یا اندیشه‌ های مادی است که مرده است یا انگیزه‌ های دنیایی است که مرده است، چنین انسانی لیلة القبر است و نه لیلة القدر... . 📚 سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی در شب ۱۹ رمضان ۱۳۸۰ شمسی http://eitaa.com/hafezan_vahy
بسم الله الرحمن الرحیم (۱) حجاب یا عفاف؟ ✍ محمدجواد کریمی مقدمه: مدتی است جمعی از دوستان در فضای مجازی از من خواسته اند که در مورد ضرورت و اهمیت حکم اسلامی حجاب ، مطلبی بنویسم. بدیهی است با توجه به اوضاع نه چندان مطلوب اجتماعی و اقتصادی، موضوع حجاب بانوان ، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ✅ پرسش اصلی این است که چرا پس از چهار دهه از تبلیغ و ترویج‌ حکم قرآنی حجاب، جامعه در این موضوع لااقل در بخشی از جامعه نسوان دچار پسرفت آشکار و آزار دهنده شده است؟ آیا فقط دشمنان خارجی و داخلی اسلام و نظام مقصرند؟ آیا عوامل داخلی در این ادبار به موضوع حجاب و پوشش دخیل نیستند؟ 💢حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد دکتراحمدی نژاد گفتند: اگر گفتند ظاهر مردم ، باطن مسئولان است،بر اساس این تحلیل است. اگر جمهوریت و اسلامیت بر اساس تحلیل دقیق و عمیق فلسفی، رابطه روح و بدن است، ظاهر مردم، باطن مسئولان است. اگر شما بخواهید مسئولی را در جامعه بشناسید، مردم را نگاه کنید. ما اگر خواستیم جامعه را اصلاح کنیم؛ اولا جامعه را باید بفهمیم ، بعد پی بیریم که این جمهور که فاسد شدند برای این بود که اسلام را بد معرفی کردند(۱). قم المقدسه ۲۴ مرداد۱۳۹۸ ______________ ۱- ایسنا، سخنان آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشادسیدمحمدحسینی،۱۴ مرداد ۱۳۹۰. در ادامه بحث ان شاءالله در جای خود، به پاسخ این پرسش خواهم پرداخت.
و هو المحبوب (۲) حجاب و عفاف ✍ محمد جواد کریمی ✅ اسلام برای صیانت و پاسداری از گوهر ارزشمند عفاف بانوان ، حکم حجاب را برای آنان قرار داده است‌ به عبارتی می توان گفت؛ در جامعه اسلامی ،حجاب برخاسته از روح عفاف زن مسلمان و در عین حال، زره و سلاح نیرومند و بالنده زن مسلمان برای پاسداری از گوهر عفاف وی می باشد. ✅ آیا فقط بانوان به عفاف نیازمند؟ در پاسخ باید گفت: عفاف حقیقی است که روح و روان فرد و جامعه، از زن و مرد بدان نیازمندند. جامعه بدون عفاف، چیزی جز پیکر بی روح نمی باشد. ❇️ عفاف در کتاب و سنت: الف: در کتاب خدا: ۱- ولیستعفف الّذین لایجدون نکاحاً حتّی یُـغنیَهم الله من فضله و کسانی که امکان ازدواج برایشان نیست، باید پاکدامنی و عفاف پیشه کنند تاخداوند آنان را از فضل خود بی نیاز کند. (نور/۳۳) ۲- یحسبُهم الجاهلُ أغنیاءَ مُنَ التعفُّف... از شدّت عفاف و آبروداری، شخص بی اطلاع، آنها را غنی می پندارد! ( بقره/۲۷۳). ❇️ ب: درسنت معصومین(ع): ۱- امیرالمؤمنین علیه السلام: مَاالمجاهدُ الشّهید فی سبیل الله بأعظمَ أجرَا ممَّن قدرَ فعَفَّ، لکادَ العفیفُ أن یکونَ ملکاً مِن الملائکة پاداش مجاهد شهید بزرگتر از پاداش عفیف پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمی شود. همانا انسان عفیف فرشته ای از فرشتگان خداست. ( نهج‌البلاغه، حکمت ۴۷۴). ۲- قال الامام علی الحسین علیه السلام: مَا مِن شیءٍ أَحَبُّ إلی اللهِ بعدَ معرفته مِن عفّةٓ بطنٍ و فرٔجٍ. بعد از معرفت خداوند، چیزی در پیشگاه خدا دوست داشتنی تر از عفت در شکم( پاکدستی) و فرج پاکدامنی) نیست. ( تحف العقول، ص ۴۸۹).http://eitaa.com/hafezan_vahy
هُوَ اللًَهُ الّٕذِی لٕا إلَهَ إلَّا هُو (۳)حجاب و عفاف ✍ محمد جواد کریمی ✅ در گستره عفاف ❇️ الف: معنای لغوی عفاف: عفاف در لغت به معنای باز ایستادن از حرام آست. چنانکه در فرهنگ سیّاح می خوانیم: عَفّ؛ عَفَّاً و عِفَّةً و عٕفافاً: از حرام باز ایستاد.(۱). راغب اصفهانی می گوید: العفة حصول حالة للنفس تمنع بها عن غلبة الشهوة؛ عفت حالت درونی و نفسانی است که به وسیله آن از غلبه شهوت جلوگیری می شود (۲). ❇️ ب: مفهوم اصطلاحی عفاف: عفاف به حفظ نفس از شهوات و تمایلات حیوانی گفته می شود. به قول یکی از شارحان اصول کافی؛«عفت؛ به معنای خودداری از غلبه ی مطلق شهوت است. ولی در اخبار و روایات غالبا در خصوص اجتناب از شهوت شکم و فرج به کار رفته است که در زبان فارسی از آن به پاکدامنی تعبیر می شود(۳). و به عبارت دیگر عفاف و عفت از اصطلاحاتی است که در علم اخلاق از آن بحث می شوذ و علمای اخلاق در تعریف آن گفته اند: عفت آن است که قوّه ی شهویه در خوردن و نکاح( امور جنسی) از حیث کم و کیف، مطیع و فرمانبر عقل باشد و از آنچه عقل نهی می کند، اجتناب کند و این همان حدّ اعتدال است که عقل و شرع پسندیده است. 🔸لازم به یادآوری است که عفت ، کشتن شهوت نیست، بلکه کنترل آن و اعتدال بخشیدن به آن است. 🌴 اهمیت عفاف در دین اسلام ۱- امام محمدباقر علیه‌السلام می فرمایند: مَاعُبِدَ بشیءٍ أفضل مِن عِفَّةِ بطنٍ و فرجٍ. خداوند به چیزی برتر از پاکدستی (عفت در شکم) و پاکدامنی( عفت در فرج) عبادت نشده است (۴). ۲- عن امیرالمؤمنین علی علیه السلام: اذَا أرَادَ اللَّهُ بعبدٍ خیرَاً أَعَفَّ بَطنَه عن الطَّعام و فَرْجَه عن الْحرام هرگاه خداوند خیر و خوبی بنده ای را بخواهد شکم او را از طعام و عورت( دامن) او را از حرام پاک نگه می دارد(۵). _______________ ۱- فرهنگ سیاح، ج۲, ص ۴۶۱. ۲- راغب اصفهانی، ص ۵۷۳. ۳- ترجمه اصول کافی، سیدجوادمصطفوی، ج ۳, ص۱۲۵. ۴- اصول کافی، ج ۴, ص ۲۴۰. ۵- غررالحکم و درر الکلم، ج ۳, ص۱۶۷.شب قدر؛ بهترین زمان بهره‌برداری از قرآن کریم و ولایت اهل بیت (ع) / بکوشیم لیلة القدر باشیم نه لیلة القبر! ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی فرمودند: برخی ها لیلة القبرند و برخی ها لیلة القدر. آن دل ها که است لیلة القدر است، آن دل ها که اندیشه‌ های مرده از یک سو، انگیزه‌ های مرده از سوی دیگر در آن می‌ ریزد آن لیلة القبر است و نه لیلة القدر! کسی که فکر زنده در او ظهور ندارد، تصمیم زنده در او ظهور ندارد، عزم و اراده زنده در او ظهور ندارد، هر چه در او جا می ‌گیرد یا اندیشه‌ های مادی است که مرده است یا انگیزه‌ های دنیایی است که مرده است، چنین انسانی لیلة القبر است و نه لیلة القدر... . 📚 سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی در شب ۱۹ رمضان ۱۳۸۰ شمسی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 فیلمی زیرخاکی از حضور آیت الله خامنه ای در مراسم تشییع یکی از سربازان خود! 🔸۲۲ فروردین سالروز تشییع با شکوه شهید سید مرتضی آوینی گرامی باد. 🔸شاید الان بعضی ها حضور ۳۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع سید مرتضی را کم اهمیت بدانند اما نکته ای که برجسته می نماید اینکه در آن زمان سید اصلاً معروف و شناخته شده نبود و به ظاهر امر دنیایی شخصیتی شهرستانی و نهایتاً استانی بود. از طرفی، مسائل امنیتی و ترورهای سازمان مجاهدین و دیگر کفار نیز آنقدر محتمل بود که حتی مسئولین شهرستانی نظام هم به شدت از خود مراقبت می کردند چه رسد به اینکه رهبر معظم انقلاب بخواهد به همراه جمعیت در حوزه هنری تهران در تشییع شخصی حاضر شود و اساساً مگر ایشان در این ۳۰ سال در تشییع چند نفر حاضر شده است؟ 🔸به راستی، رهبر معظم انقلاب در سید چه دیده بود که فرمود یاد او غالباً با من است و ایشان سید شهیدان اهل قلم است؟ آری، مرتضی ها فرمانده جنگ نرم و قاسم ها و صیادها نیز فرمانده جنگ سخت او بودند، مرتضی هنوز هم سرباز است و کلامش شهدای آینده را پرورش و انتخاب می کند، بله، مرتضی هنوز هم یک انقلابی پای کار است... 👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
شبقدرموسیقی.mp3
1.64M
🔹مسلمان از ماه رمضان با نورانیت خارج میشود. ماه رمضان با روزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش، با ذکر و دعا و ثنای الهی در آن، با تلاوت قرآن، با حسنات فراوان دیگر که انسان مؤمن از آن برخوردار میشود، دل را نورانی میکند، زنگارها را از دل و جان انسان میزداید. در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار، سال نوی را آغاز میکند. ▪️خطبه‌های نماز عید سعید فطر ۱۳۸۸/۰۶/۲۹ http://eitaa.com/hafezan_vahy
ShabeGhadr__1400_02_011.mp3
15.01M
🔶 بیانات استاد عابدی درباره شب قدر و امیرالمومنین علیه السلام: 💠 امیرالمومنین علیه السلام، سمبل توحید 💠 شب قدر و روز قیامت 💠 اعمال شب قدر 💠 بیشترین دعای پیامبر صلی الله علیه و آله در طول حیات مبارکشان 💠 معانی کلمه «حسنه» در آیه مبارکه ۲۰۱ سوره بقره 💠 خصوصیت انحصاری امیرالمومنین علیه السلام بت شکنی های حضرت امیر(ع) 💠 شعر دور گنبد حضرت علی علیه السلام 1400/02/11 دانشگاه قم 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ http://eitaa.com/hafezan_vahy
به حق خدای شب قدرها.mp3
2.45M
به حق خدای شب قدرها بیا ای دعای شب قدرها حضور تو تنها نفس می دهد به حال و هوای شب قدرها پر از التماس است و «آقا بیا»ست در عمق صدای شب قدرها الهی نگاهی کن از روی لطف به «آقا بیا»ی شب قدرها برای تمنای روز ظهور می افتم به پای شب قدرها کمی نقد عشق و عنایت بریز به دست گدای شب قدرها مریض فراقیم یابن الحسن تو هستی دوای شب قدرها به حق علی و به حق حسین به این ناله های شب قدرها مرا یک سحر کاش مهمان کنی نجف کربلای شب قدرها محمدعلی بیابانی http://eitaa.com/hafezan_vahy
امشب بگو که ای خدا.mp3
2.37M
امشب بگو که ای خدا شرمندتم شرمندتم وا کن به روی من در و من هرچی باشم بنده تم یا ربنا یا ربنا من چی بگم وقتی خودت داری می بینی حالمو امشب بیا و پاره کن پرونده اعمالمو گریه دوای دردمه از من نگیر این مرهمو خیلی خجالت می کشم از بس شکستم توبه مو گفتی بیا من اومدم دیدی چطور زانو زدم با صد امید و آرزو خونه ات رو امشب در زدم یا ربنا یا ربنا اغفر لنا اغفر لنا ‏ http://eitaa.com/hafezan_vahy
آنچنان زخم‌ گناهان به پرم افتاده که به صد شهر‌ِ دگر هم خبرم‌ افتاده هرچه را جمع نمودم سر یک غفلت سوخت زیر پای همه حالا ثمرم افتاده من همان شاخه‌ی سرسبز تَهِ باغ توأم که دگر پیر شدم، برگ‌و برم افتاده بشکند پای من، ای وای چه کردم به خودم به چه جاهای بدی که گذرم افتاده دل من جای "علی" بود، خرابش کردم از دلم نام شریف پدرم افتاده آشتی کن که دوباره به خودت برگردم آرزوهام همه دور و برم افتاده جوشن ای کاش پناهم بدهد از آتش من که خوردم به زمین و سپرم افتاده بِعَلیٍ بِعَلیٍ بِعَلیٍ بِعَلی که هوای نجفِ او به سرم افتاده تا به ایوان طلایش نظر من خورده جنت و هشتْ بهشت از نظرم افتاده برسانید سلامِ منِ بد را به "حسین" فطرس امشب تو ببر... من که پرم افتاده شب قدری ببریدم طرف کرببلا خیر عالَم همه در این سفرم افتاده دم افطار فقط گریه به آن تشنه کنم... داع خشکی لبش بر جگرم افتاده ** نیزه‌ها عاقبت از اسب زمینش زده‌اند خبر ذبح سرش بین حرم افتاده ✍ http://eitaa.com/hafezan_vahy
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ تفسیر قرآن کریم ✿━━━❥🦋❥━━━✿ 🎤دکتر نصراله شاملی👇 ━═◆🏵️◆═━ ❇️ سوره ی مبارکه ی حمد(جلسه هشتم) 👌 نکات مهم و کلیدی ۱- هدایت راهی است که انسان با باطن و معنویت و ایمانش از یک نقطه ی ایستایی به یک نقطه ی پُرجوش و خروش خواهد رسید. ۲- تشریح و بررسیِ انواع هدایت در موجودات ۳- در عالم هستی بطور مرتب هدایت صورت می گیرد. ۴- هدایت در حیوانات و گیاهان به صورت غریزی است. ۵- انسان به سبب داشتن یک امانت (روح) که خداوند متعال به او عطا کرده به مقام هدایتِ تشریعی می رسد. ۶- با برخورداری از نعمت هدایت تشریعی، انسان به انبساط و گسترش وجودی دست می یابد. ۷- نماز سببِ نزدیک شدن ما به جایی می شود که همه هستی از آنجا می جوشد. ۸- بندگی و عبادت حلقه ی اتصالِ عابد ومعبود است. قطره دریاست اگر با دریاست. ۹- در عالم برزخ اراده ی انسان عینِ علم و آگاهی و معرفت می شود. ۱۰- حرکت، درک، تغذیه و لذت در برزخ در پرتو نوری است که انسان آن را با اراده ی خود در دنیا کسب کرده است. ۱۱- ظلمت در برزخ، همراه با سوزانندگی است و نور در برزخ، همراه با درک است. ۱۲- عبادت، دارای جهت معین است و روبه قبله ایستادن هم تأیید بر همین معناست. ۱۳- عبادتِ معنا دار که ما را به کمال می رساند همان هدایت تشریعی است. ۱۴- هدایت، پیوستگی ما را به خداوند مرتباً افزایش می دهد. ۱۵- بین هدایت و سرمنزل مقصود بزرگراهی بنام صراط مستقیم وجود دارد. ۱۶- هسته ی درونیِ انسان( قلب)،همان عقل عملی یا نفس ناطقه است که از کنار هم قرار گرفتنِ تقوا و عقل نظری حاصل می شود. ۱۷- ما در باطنِ خودمان دو لایه داریم. لایه ی اول «هوی » و لایه ی دوم «قلب» ۱۸- با عبادت از لایه ی اول به لایه ی دوم می‌رسیم و انجام ندادن عبادت یا اشتباه انجام دادنِ آن باعث ماندن در لایه ی اول می شود. ۱۹- علم، غیر از معرفت است. سببِ علم، عقل است و سببِ معرفت، قلب. ۲۰- انسانهایی که ایمان بالله دارند دارای معرفت اند و بنابراین فقط به خدا اعتماد می‌کنند و هر آنچه بخواهند از او می گیرند. ۲۱- صراط، راه است و،الله، مقصد است. ۲۲- در این صراط(راه)، اگر همراه معتمد نداشته باشیم کوره راه ها سببِ انحراف ما می شوند. ۲۳- صراط، زمانی با استقامت همراه است که الگو داشته باشد و الگو یعنی راهنما که راه را از غیر راه تشخیص دهد. ۲۴- صراط مستقیم انسانی است که به حقایق عالم رسیده و اکنون آن را در اختیار ما قرار می‌دهد. ۲۵- صراط مستقیم معصومین علیهم السلام هستند که خداوند به آنها یک هدایتِ خاص عنایت کرده و برای ما هدایت تشریعی را به ارمغان می آورند. ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ 🕋 بنیاد نهج‌البلاغه لنجان ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy ═══❖══════❖══
۷ مه، ۱۵.۱۷.mp3
32.68M
┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ 🕋 بنیاد نهج‌البلاغه لنجان ‌ ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ 🌐 لینک عضویت درکانالhttp://eitaa.com/hafezan_vahy ═══❖══════❖═══