eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
مسائل_حقّ_الناس_٣_مرحوم_استاد_فلسفی.mp3
4.78M
▫️ مسائل حقّ الناس (۳) 👤 مرحوم آیةالله میرزا علی فلسفی. http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══
تفسیر قرآن-۱۷.mp3
15.66M
🔵 تفسیر آیاتی که با آغاز می‌شوند. 🔻سوره‌ی بقره ادامه‌ی آیه‌ی ۲۶۷ 🔹چرا باید از مال طيب و طاهر انفاق کرد؟ 🔸در لغت "غض نظر" و "غمض نظر" چه تفاوتی با هم دارند؟ 🔻سوره‌ی بقره آیه‌ی ۲۷۸ 🔸ربای بیعی و ربای قرضی به چه معناست؟ 🔹ذکر سه شرطی که سبب‌ ربای بیعی می‌شود. ⭕️ حجم فایل: ۱۴/۹ مگابایت 🎙 http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══
تفسیر قرآن-۱۸.mp3
13.22M
🔵 تفسیر آیاتی که با آغاز می‌شوند. 🔻سوره‌ی بقره ادامه‌ی آیه‌ی ۲۷۸ 🔹در ربای بیعی و قرضی منظور از زیادیِ عینی و زیادیِ حکمی چیست؟ 🔸مضاربه به چه معناست و در چه صورتی سبب ربا می‌شود؟ 🔹آیا سود علی الحساب که از طرف بانک داده می‌شود حلال است؟ 🔸قرض در لغت به معناست؟ 🔹وام هایی که از طرف بانک داده می‌شود اگر کارمزد آن واقعی باشد حلال است. 🔸اخذ دیر کرد از سوی بانک یا هر قرض دهنده ای چه حکمی دارد؟ ⭕️ حجم فایل: ۱۲/۶ مگابایت 🎙 http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══
تفسیر قرآن-۱۹.mp3
16.83M
🔵 تفسیر آیاتی که با آغاز می‌شوند. 🔻سوره‌ی بقره ادامه‌ی آیه‌ی ۲۷۸ 🔹آیا دریافت وام در قبال سپرده گذاری در بانک، ربای قرضی و حرام است؟ 🔸دریافت وام کالا از بانک در چه صورتی جایز و حلال است؟ 🔹آیا خرید به‌ صورت نسیه و پرداخت مبلغِ اضافه اشکال دارد؟ 🔸شرکت کردن در قرعه‌کشی های خانگی در چه صورتی ربای قرضی و حرام است؟ 🔹منظور از زیادیِ عینی و زیادیِ حکمی چیست؟ (اتفاق نظر علما در مورد حرمت ربا در فرض زیادی عینی) ⭕️ حجم فایل: ۱۶ مگابایت 🎙 http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علت تفاوت رفتار خداوند با جوامع ایمانی و غیرایمانی🔸 ، روزی را کم می‌کند لذا خداوند به ما یاد داده است که استغفار کنید تا باران برای شما بفرستیم: (اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا) . ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که چطور آنها که نه اهل نماز و نه اهل عبادت هستند، باران مفصل و مرتب دارند، اما ما که اهل نمازیم و به خدا اعتقاد داریم، با یک گناه یا چند گناه گرفتار کم‌بارانی می‌شویم؟ علتش آن است که بین شما و خداوند متعال برقرار است. شما در حوزۀ تربیتی خدایید، و کسانی که در حوزۀ تربیتی خداوند قرار دارند، و دارند. رفتار خدا با کسانی که از حوزۀ تربیتی خارج شده و به خود واگذار شده‌اند، به‌گونه‌ای دیگر است. بچه‌ای که مدرسه می‌رود با بچه‌ای که کوچه‌نشین است و سرپرستی ندارد، فرق می‌کند. کسی از نمی‌پرسد که مشق و تکلیف تو چطور شد؛ اما بچۀ پدردار، وقتی تکالیفش را انجام ندهد، پدر پول‌توجیبی‌اش را کم یا قطع می‌کند. شما ولگردهای عالَم و به‌خودرهاشدگان نیستید! شما در نعمتِ تربیت دین و قرآن هستید و هر کار شما زیر نظر خدا و اهل‌بیت است. امام زمان (ع) اعمال و رفتار ما را هفته‌ای دو بار مرور می‌کنند. شما چنین وضعی دارید. وقتی‌که می‌دهید، خداوند بر باران شما می‌افزاید، و سیل و آفت را برمی‌گرداند. ✳️ http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══
مؤمن آل فرعون که داستانش در سوره غافر آمده، شرط هدایت شدن را در چه می دانست؟ 🌷 سخن خدا در قرآن: آن مرد مؤمن به فرعونیان گفت: اى قوم من! از من كنيد تا شما را به راه راست هدايت كنم. زندگى دنيا چیزی جز كالايى بى ‏ارزش و زودگذر نيست، و بى ‏ترديد آخرت، سراى ماندنِ هميشگى است. ✍️ شرح: مؤمن آل فرعون، مردم از خود و نکردن از فرعون را رمز هدایت می دانست. تبعیت از یک مؤمن و نکردن از فرعونها، همان انجام و ترک در زندگی فردی و سیاسی است. 📖 و قالَ الَّذي آمَنَ يا قَوْمِ اتَّبِعُونِ أَهْدِكُمْ سَبيلَ الرَّشادِ * يا قَوْمِ إِنَّما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا مَتاعٌ وَ إِنَّ الْآخِرَةَ هِيَ دارُ الْقَرارِ (غافر، 38 و 39) آیه شماره 150 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
✅ از علی آموز ... 🌷 پایه هاي دین امام علی (ع) به جابر بن عبداالله انصاري فرمود: اي جابر! پایداري دین بسته به چهار نفر است: 1️⃣ عالم که به علم خود عمل کند. 2️⃣ جاهلی که در یادگرفتن کوتاهی نکند. 3️⃣ ثروتمندي که در بخشش بخل نورزد. 4️⃣ فقیري که آخرت خود را به دنیا نفروشد. اما: 🔸 هرگاه عالم به علم خود عمل نکند، جاهل از فراگرفتن دانش سر باز می زند. 🔸 و هرگاه ثروتمند در بخشش بخل ورزد، انسان تهیدست آخرتش را به دنیایش می فروشد. و این چهار پایه که خراب شد کاخ فضیلت و انسانیت ویران می گردد. 🔹 جـابر! کسـی که نعمتهاي فراوان خـدا به او روي آورد، دست هاي نیاز مردم بیشتر به سویش دراز می گردد. چنانچه او حقوق الهی را بپردازد، خداوند نعمتها را برای او پایدار می کند. و اگر حقوق الهی را نپردازد، خداوند نعمتها را از او می گیرد و به دیگري می دهد. 📚 داستانهای بحارالانوار، ج 10، ص 88 📱 سبک زندگی متقین: http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══
✅ حجاج در سفر حج به دنبال چه باید باشند؟ 🌷 امام خامنه ای: هر کدام از حجّاج در این برهه ی از زمان - این برهه ی حج و عمره - خود را باید با خدای متعال مرتبط کند، استغفار کند، زاد و توشه برای شخص خود فراهم کند. در آیات کریمه ی مربوط به حج دارد «وَ تَزَوَّدوا فَاِنَّ خَیرَ الزّادِ التَّقوی»؛ توصیه شده است به ؛ هر کدام از حجّاج محترم که این نعمت بزرگ نصیب شان میشود، باید به فکر باشند که ظرف خودشان را پُر کنند، کوله بار خودشان را پُر کنند. (31/5/1394) ✍️ شرح: یعنی انجام و ترک در زندگی فردی و اجتماعی پند 253 📱 سبک زندگی : @http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══
✅ درس اخلاق آیت الله خوشوقت 🌷 انسان، جنس قاچاق انسان بدون جنس قاچاق است. هیچ جا او را راه نمی دهند؛ هیچ جا. فقط در عالم طبیعت در دائره ی شکم و شهوت محبوس است تا بمیرد. اگر نباشد، همین است. انسان را از این حصار بیرون می کند و ایمان انسان بالا می رود و برای خدا ارزش خاصی قائل می شود و برای حرف خدا احترام خاصی قائل می شود؛ اما برای حرف مادّیین و کسانی که اسیر شکم و شهوتند، حساب دیگری باز می کند. دیگر گول نمی خورد؛ گول نمی خورد؛ اما اگر را مراعات نکنیم، حتی وقتی پیر می شویم، باز هم گول می خوریم. اگر مرجع هم بشویم، باز هم گول می خوریم. شیطان، مراجع را هم رها نمی کند. ملعون، سر پیری هم اگر نباشد، چراغ روشن می کند. انسان در هیچ زمانی، نه در جوانی و نه پیری نباید خود را از خطر شیطان در امان ببیند؛ منتهی در جوانی انسان را به گناهان دیگری دعوت می کند که سرِ پیری آن گناهان مقدور نیست. در پیری انسان را به کارهای دیگری که در پیری مقدور است، دعوت می کند؛ اما هم در جوانی و هم در پیری می گوید: «گوش به حرف خدا نده!» یک عمر از فرمان نفس امّاره کرده و برای او عادت شده است و دیگر به حرف خدا گوش نمی دهد؛ اما اگر را مراعات کنیم و ایمان ما بالا برود، این حرف ها را خوب می فهمیم؛ آن وقت به هیچ وجه مایل نیستیم عمر گران مایه را به تلاش اضافه برای دنیا بدهیم. 📚 آثار بندگی، آیت الله خوشوقت سبک زندگی متقین: http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══
✅ درس اخلاق آیت الله خوشوقت 💠س: مراد از چیست؟ 🔹ج: در روایتی از امام صادق صلوات الله و سلامه علیه نقل شده «أشدّ الاعمال ثلاثة»، سه تا عمل است که مشکل است؛ 🔸یک «انصافک من نفسک»، این همیشه .... همه منفعت ها رابرای خودش می خواهد هیچ حاضر نیست به دیگری (هم منفعتی برسد)، اگر بخواهی دیگری را هم سهیم کنی این نمی گذارد؛ سخت است. آدم باید اره دوسر باشد هم طرف خودش هم طرف دیگری، این می گوید نه فقط طرف خودش، بخواهی این را قانع کنی که هم او و هم من کار سختیه! ؛ 🔸دوم «مواساة الاخ»، آدم با خودش در بعد مالی سهیم و شرکت داشته باشد، شما داری او ندارد یک مقدار بده؛ این کار سختی است، این می گوید آقا تو پیری داری شکستگی داری بازنشستگی داری نگهدار برای آنوقت. 🔸سوم فرمودند «ذکرالله علی کل حال»، بعد خودش فرمودند أما من منظورم این نیست بگوید سبحان الله و الحمدلله و لااله الاالله و الله اکبر و إن کان منه، اگر چه این هم ذکر است ولی من منظورم نیست ولکن منظور این است هرکاری خواستی بکنی بدان حلال است انجام بده حرام است ترک کن، این را می گویند ذکر عملی؛ 🔹اولین مرحله این است اگر این درست نشود همه ما بعدی ها روی پایه نیستند همه خراب می شوند اگر این محکم شد همه آنها سرجای خودشان هستند و ثمر می دهند و آثار آنها مترتب می شود بنابراین ذکر عملی منظور این است هرکاری خواستی بکنی ببین است انجام بده است ترک کن، بدون این آدم نمی تواند را ملکه کند. سبک زندگی متقین: http://eitaa.com/hafezan_vahy═❖═══