eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری بازسازی هویت جهانی انسان برای تحقق ظهور و فرج امام زمان (عج) گام نخست بازسازی هویت انسانی است؛ زیرا انسان امروز بی هویت شده است و آن چه برای خود ساخته، هویت انسانی نیست؛ چرا که آن‌چه عنصر هویتی انسان را می سازد، عبدالله و بنده خدا بودن است که انسان برای آن آفریده شده است. (ذاریات، آیه 56) پیامبران و اولیای الهی آمده اند تا این هویت بر اساس  «اعبدوا الله و اتقوه» (عنکبوت، آیه 16؛ نوح، آیه 3) شکل گیرد. وقتی این هویت الهی انسان در جوامع بشری شکل گیرد، انسان بر اساس شرایع اسلامی برای اقامه عدالت قسطی جهانی و مقابله علیه ظلم آماده می‌شوند و فلسفه بعثت پیامبران تحقق می یابد. (حدید، آیه 25) بنابراین تمام تلاش منتظران واقعی می بایست برای بازشناسی و بازسازی هویت الهی انسان شود تا انسان ها با بازیابی چنین هویت دسیسه و دفن شده، در مسیر حق الهی و عدالت قسطی قرار گیرند. خلیل منصوری @ravanedel
حافظ عزیز هنگام مباحثه اگر دوست شما در حال تلاوت است  تمام حواس خود را به شنیدن تلاوت او و خط بردن از روی قرآن بدهید حتی اگر این قسمت ها را مسلط مسلط هستید ولی بهتر است به آیات نگاه کنید فکر کردن به آیات صفحه بعد که نوبت شماست یا ورق زدن قرآن یا حتی فکر کردن به صفحه یا صفحات بعد که آیا میتوانم خوب تلاوت کنم یا نه ؟ همه این ها باعث میشود که درست نتوانید مباحثه  مفید داشته باشید . دقیق بودن هنگام شنیدن و دیدن  آیات در مباحثه به نفع طرفین است. @ravanedel
📙فسادهای فسادیاب پهلوی در ساواک 🔹آنچه پرویز ثابتی در فرار از ایران برد و گذاشت ▪️پرویز ثابتی رئیس اداره سوم ساواک بود در۹ آبان ۱۳۵۷ از ایران خارج شد اما او که سال ۱۳۴۷ در خانه برادرش ساکن بود، ده سال بعد که از ایران خارج شد، میلیون‌ها تومان پول از ایران خارج کرد و چند باب خانه در بهترین مناطق تهران داشت. ▪️طبق اعلامیه جامعه کارکنان بانک مرکزی ایران در آستانه انقلاب، پرویز ثابتی جزو مقامات نظام پهلوی بود که طی ماه‌های شهریور و مهر ۱۳۵۷ ارز غیربازرگانی از طریق بانک‌های مختلف به خارج فرستاد؛ ۱۳۵ میلیون تومان در آن سال که با تبدیل ارزش ریالی آن (با محاسبه‌گر بانک مرکزی) معادل ۶۳۰٫۸۷۸٫۶۴۹٫۶۳۵ میلیارد تومان امروز می‌شود. @ravanedel
📙شراب و بهائیت حاج شیخ تفتی که مدت بیست سال مبلغ بهائیان بوده در مورد رواج شراب در میان پیروان بهاء می نویسد ؛ ▪️حاجی میرزا حیدر علی مبلغ بزرگ نود ساله شان و داماد های عباس آفندی را بکرات با حالت مستی در محل حیفا ملاقات کرده ام متعجب بودم که شاید اینها برخلاف رضای عبد البهاء بعنوان گناه شرب کرده اند ▪️تا آنکه در مسافر خانه حیفا کسالت پیدا کردم و چون حالت ضعف ...دختر بهاء گفتند شیشه از دوا برای فرستادپیغام داد که این دوا مقوی و مفید است و عینأ دوائی استکه حضرت عبد البها میل می فرمودند چون گشودم دیدم شراب است. 📚کشف الحیل . 👤عبد الحسین آیتی . 📝ص۱۴۳. @ravanedel
▪️خشم و خشنودی خداوند▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ اَلصَّادِقَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ أَخْبِرْنِي عَنِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ هَلْ لَهُ رِضًى وَ سَخَطٌ؟ فَقَالَ: نَعَمْ وَ لَيْسَ ذَلِكَ عَلَى مَا يُوجَدُ مِنَ اَلْمَخْلُوقِينَ وَ لَكِنَّ غَضَبَ اَللَّهِ عِقَابُهُ وَ رِضَاهُ ثَوَابُهُ. 📄 محمّد بن عماره گوید: از امام صادق عليه السّلام پرسيدم: يابن رسول اللّه! مرا آگاه كنید آيا خداوند خشنود و خشمگين مى‌شود؟ فرمودند: آری البته آن‌گونه كه از آفريدگان يافت مى‌شود،نيست بلکه خشم خداوند عقاب اوست و خشنودی اش ثواب و پاداش اوست. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۴۰ @ravanedel
📙مردم ایران شقی تر از ابن ملجم مرادی از نظر بهائیت مردم ایران شقی تر از ابن ملجم مرادی هستند : ▪️ ابن ملجم مرادی یکی از اولیاء را شهید نمود، اما مردم ایران *سید عالم را شهید نمودند ونمی فهمند که صد هزار بار از  او شقی تر و ظالم ترند. 📚مائده آسمانی، ج۸،مطلب ۲۰۶. ▪️پ ن:منظور از سید عالم : علی محمد باب، رئیس شورشیان باب است که توسط امیرکبیر محاکمه و اعدام شد. @ravanedel
▪️حضرت آیت الله بهجت قدس سره 🏴 علت تأکید حضرت زهرا علیهاالسلام در این وصیت مهم خود به علی علیه‌السلام که: «إِدْفِنی لَیلاً ...؛ مرا شبانه دفن کن!»؛ برای اعلام جدایی و نارضایتی از دستگاه حاکمه و طبلِ مخالفتی بود که صدای آن تا روز قیامت، برای مسلمان و کافر ثابت و باقی است. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص ١٣١ 👤آیت الله رحمه الله علیه بهائیت نیز با ادعای علی محمد باب مبنی بر ادعای مهدویت همان طبل مخالفتی است که تا قیامت صدایش بلندست @ravanedel
💢آشکارسازی فعالیت آموزشی فرقه ضاله بهائیت در زامبیــــــــــــــــــــا 🔹سرویس جهانی خبری بهائیت (BWNS) جمعه ۲۴ آذر با انتشار گزارشی با عنوان: «مدرسه بنانی: توانمندسازی زنان برای پیشرفت اجتماعی» به آشکارسازی بخشی از فعالیت‌های بهائیت در کشور زامبیا پرداخت. 🔸مدرسه بنانی در سال ۱۹۹۳ م توسط ویلیام ماسِتلها، از اعضاء کلیسای انگلیکن آفریقای جنوبی که در سال ۱۹۵۴ م به فرقه ضاله بهائیت گروید ساخته شد. هدف وی از ساخت این مدرسه تبلیغ آموزه‌های این فرقه و به جهت تأثیرگذاری مؤثر بر دختران زامبیائی بود. @ravanedel
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۶) مهدی بامداد، در شرح حال ابوالفضل گلپایگانی، با اشاره به جایگاه مهم او و آثارش در بین بهائیان، می افزاید: معروف است که در اواخر عمر از بهائیت برگشته و دوباره به دین اسلام گرویده است.(۱)ذبیح بهروز، نویسنده ی مشهور ایرانی، ایام جوانی چندی در مصر تحصیل کرده و محضر میرزا ابوالفضل گلپایگانی را درک کرده بود.(۲) نورالدین چهاردهی که با ذبیح بهروز آشنایی داشت، می نویسد: بر پایه ی «آنچه از آثار گلپایگانی برخورد کرده و آنچه از استاد بهروز شنیده، میرزا ابوالفضل در ادبیات فارسی و عربی توانا و… در فن تاریخ صاحب نظر و بی اعتقاد به بابی و بهائیت و معتقد به وحدانیت خدا و عدم ایمان به ادیان بود و اواخر حیات در این که در استخدام بهائیت بود سخت نادم و پشیمان بود…(۳) عبدالحسین آیتی، صبحی و نیکو (هر سه، از مبلغان و نویسندگان برجسته و بعداً مستبصر بهائی) نیز از دلسردی و ندامت گلپایگانی در اواخر عمر سخن می گویند.(۴) 📗(۱)شرح حال رجال ایران، ۵۴/۱-۵۵ 📗(۲)چگونه بهائیت پدید آمد؟، نورالدین چهاردهی، ص ۲۹۸، ص۱۹۴ 📗(۳) ر.ک: کشف الحیل، ۱۳۲/۱ و ۱۴۵-۱۴۷ 📗(۴)فلسفه ی نیکو، ۸۳/۲ و ۸۶و ۲۷۸/۴،اسناد و مدارک درباره ی بهائیگری (جلد دوم خاطرات صبحی)، ص ۵۲ . @ravanedel
💬 | متن پیام: سلام ممکنه کتابی درباره احکام و اعتقادات بابیان بهم معرفی کنید، تاکید می‌کنم بابیان. به جز کتاب بیان فارسی سلام کتاب دلائل سبعه اثر علی محمد شیرازی کتاب هشت بهشت اثر شیخ احمد روحی و میرزا آقاخان کرمانی استاد. @ravanedel
▪️هر روز در کاری است▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 قَالَ رَسولُ اللّه صَلّی اللّه عَلَیْهِ وَ آلِهِ: قَالَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: «كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ» فَإِنَّ مِنْ شَأْنِهِ أَنْ يَغْفِرَ ذَنْباً وَ يُفَرِّجَ كَرْباً وَ يَرْفَعَ قَوْماً وَ يَضَعَ آخَرِينَ. 📄 رسول الله صلی الله علیه و آله دربارۀ اين سخن خداوند که فرموده «او هر روز در كارى است»؛ فرمودند: و از كار او اين است كه گناهى را بيامرزد،نگرانى‌اى را برطرف كند، گروهى را بالا ببرد و گروهى را به زمين بزند. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 امالی شیخ طوسی ج ۱، ص ۵۲۱ @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎اهانت بی‌شرمانه مجری شبکه بهایی من‌وتو به شهدا: شهدا باعث عقب‌ ماندگی ما شدند! جلوی این‌ها را باید بگیریم! امید خلیلی، مجری شبکه بهایی من‌وتو: الان هم که دوباره شهید گمنام آوردند جلوی این‌ها را باید گرفت، این‌ها باعث عقب ماندگی ما شدند! @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📙پرویز ثابتی و جذب فرقه بهائیت به ساواک. ▪️پرویز ثابتی مدیر کل اداره سوم ساواک که عضو فرقه بهائیت بود و به علت وفاداری به دستگاه پهلوی به سرعت پیشرفت کرد . پیروان فرقه بهائیت در ساواک نفوذ داشت و نسبت به زندانیان مسلمان بغض و کینه خاص داشتند . @ravanedel
📙افتضاحات بی حجابی در بهائیت ▪️حکم حجاب هم مثل همه احکام بهائیت هزار رو و پهلو دارد که در هر جا هر چه به زبان ایشان آمده گفته اند.اما حقیقت حال این است که در کتاب اقدس ذکر حجاب نشده و بهأ الله میل به بی حجابی زن ها داشته . ▪️چنانکه چند سال قبل حضرات در مجلس جریان نسوانی ترتیب دادند ولی بقدری در مجلس ایشان خراب کاریها و افتضاحات عجیبه شد که همانهای که طرفدار کشف حجاب بودند برگشتند . 📚کشف الحیل، عبد الحسین آیتی، ص ص۶۱. @ravanedel
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۷) میرزا حسن نیکو، در جلد اول کتاب خود، ضمن معرفی آن دسته از مبلغان بهائی که اعتقادشان تدریجاً از بهائیت سلب شده و عباس افندی آن ها را با لطائف الحیل و (به قول اعتقادشان تدریجاً از بهائیت سلب شده و عباس افندی آنها را با لطائف الحیل و (به قول نیکو) به وسیله ی «الطاف و اظهار محبت، نگاهداری می کرد که مبادا فساد برگشتن آن ها [از بهائیت] در جامعه ی بهائی بیشتر» تأثیر منفی گذارد، از ابوالفضل گلپایگانی یاد می کند و می نویسد:«چنان که میرزا ابوالفضل گلپایگانی را که در اواخر فهمیده بود گول خورده و مخصوصاً در قاهره ی مصر گفته بود: انّ افندی رجلٌ سیاسیّ و خَدَعَنا بروحانیته، به همین محبت ها نگاهداری کرد تا عمرش درگذشت و هم چنین سایرین را نگاهداری می کرد و وقتی عمرشان نیز در می گذشت و همچنین سایرین را نگاهداری می کرد و وقتی عمرشان نیز درمی گذشت مناجات بالا بلندی که تمام وصف حالت ایمانیه ی او بود برایش می گفت تا سایرین بفهمند و تصور کنند که این هم از اغنام الهی بوده. مثل مرحوم به اصطلاح بهائیان از ایادی امرالله بود و شخصاً او را ملاقات کردم و فهمیدم بهائی نیست و خودش نیز نادم بود، ولی چون اواخر عمرش بود نتوانست اظهار عقیده کند تا فوت شد – فوری یک مناجات مفصلی برایش نوشت و حاجی امین [صندوق دار وجوه به اصطلاح شرعیه ی بهائیان] نیز مأمور به قرائت و خواندن آن مناجات در مجامع و محافل بود».(۱)نیز همو در جلد دوم فلسفه ی نیکو، عطف به مطالب فوق، خاطر نشان می سازد:«با سابقه ای که از مرحوم میرزا ابوالفضل گلپایگانی دارم، چنانکه در جلد اول اشاره شد به اینکه اخیراً آن مرحوم به نیرنگهای میرزا [بهاء] و میرزا عباس [عبدالبهاء] واقف گردید و با قلبی خون پالا در زاویه ی قاهره می خزید و به واسطه ی پیری و ضعف مزاج، آن توانایی در خود ندید که خطّ بطلان بر دفتر تحریرات خویش برکشد و یا اجل مهلتش نداد که حِبَل و دسایس شریعت سازان را چون آواره و نیکو شرح دهد و اقرار نماید بر این که دلایل و براهین کتاب فرائدش چون از درخت پوسیده ی کذب و افتراء میرزا [بهاء] اخذ شده درست نیست…» .(۲) هم چنین، با اشاره به شهرت های دروغینی که دستگاه تبلیغاتی رهبری بهائیت در زمان عباس افندی پیرامون ایمان و گرایش «ملل مختلفه و امم متباینه» به شریعت بهاء در چین و ژاپن و امریکا داده بودند، می نویسد: «وقتی که خود میرزا ابوالفضل برای تبلیغ، مسافرت به امریکا کرد، فهمید آن چه را که فهمید و برگشت، چون که برگشت و گفت: انّ افندی رجلٌ سیاسیّ و خَدَعَنا بروحانیّته. آری، میرزا ابوالفضل در اواخر عمر خود… با دلی پرسوز و آهی جگردوز، روز را به شب و شب را به روز می گذرانید و از قراری که در قاهره مسموع افتاد، مفادِ همان عبارت سعدی را می سرود: دو کس را حسرت از دل نرود و پای تغابن از گِل؛ یکی تاجر کشتی شکسته دیگری وارثِ با نااهل نشسته…» .(۳) 📗(۱)فلسفه ی نیکو، ۱۲۲/۱، ۸۳ ،۸۶ 📗(۲) فلسفه ی نیکو۲۷۸/۴٫ 📗(۳)آیتی نیز با اشاره به ابوالفضل گلپایگانی خاطرنشان می سازد که: «…به کرّات کلماتی که منبعث از بیداری بود از او بروز کرد و لهذا به هر قسم که بود او را در مصر در تحت نظر نگاه» داشتند (کشف الحیل، ۱۳۲/۱، و نیز: فلسفه ی نیکو، صص۱۴۴-۱۴۷). . @ravanedel