5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهدی جـان . . .❣
این روزها که می گذرد غرق حسرتم
مـثل قـنوتهای بدون اجابتم.....💔
بسته ست چشمهای مرا غفلت گناه
تـو حاضری، منم که گرفتار غیبتم🥀
آقاجان!
من را به نادانیام ببخش 💔
اللهـمعجـللولیڪالفـرجhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مثلث ظهور در حال تکمیل شدن است
🔵 شروط ظهور:
1⃣ نظامی: باید دشمن از جغرافیای ظهور، بیرون رانده شود. البته سنت الهی و مکر الهی با وقوع «هرج الروم» نیز به محور شیعی، کمک خواهد کرد.
2⃣ امنیتی: باید جان حضرت در کنار کعبه، محفوظ باشد.
3⃣ اقتصادی: محور شیعی از وابستگی، نسبتا دور شوند.
🎙#استاد_طائب
🌻أللَّھُـمَ؏َـجِّـلْلِوَلیِڪْألْـفَـرَج🌻
http://eitaa.com/hafezan_vahy
انسان شناسی ۱۷۳.mp3
12.48M
#انسان_شناسی ۱۷۳
#استاد_شجاعی
#آقا_مرتضی_تهرانی
درمسیر حرکت به سمت کمال انسانی،
فقـــط
فقـــــــط
فقط یک دسته هستند که عاقلانه عمل میکنند و باخت نمیدهند!
بقیه حتماً دچار خسارت و باخت میشوند❗️
http://eitaa.com/hafezan_vahy
12.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 تاریخ شروع و پایان دهه اول و دوم فاطمیه سال ۱۴۰۱
🔸برای تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) روایتهای مختلفی از ۴۰ روز تا هشت ماه پس از رحلت پیامبر (ص) ذکر شده است. اما میان علمای شیعه دو تاریخ ۷۵ روز بعد رحلت پیامبر(ص) و ۹۵ روز بعد رحل ایشان معتبر است. با توجه به تاریخ رحلت پیامبر (ص) در ۲۸ صفر از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ جمادی الأوّل، را «فاطمیه اوّل» میخوانند و بنا به روایت ۹۵ روز، از تاریخ ۳ تا ۵ جمادی الثانی را «فاطمیه دوم» میخوانند. بنابراین ایام فاطمیه بدون احتساب دههها جمعا ۶ روز است.
▪️دهه اول ایام فاطمیه ۱۴۰۱
🔹دهه اول ایام فاطمیه از روز دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ شروع و در تاریخ پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ به پایان میرسد.
▪️دهه دوم ایام فاطمیه ۱۴۰۱
🔹دهه دوم ایام فاطمیه از روز یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ شروع و در تاریخسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ به پایان میرسد.
http://eitaa.com/hafezan_vahy
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز:
«#جنگ_جمل، عبرتی بزرگ (٢)»
روز دوشنبه، ١۴٠١/٠٩/١۴
مناسبت روز: امروز دهم جمادیالاولی، سالروز آغاز «جنگ جمل» بهعنوان یکی از تلخترین و دردناکترین وقایع روزگار در تاریخ اسلام است، لذا سخن امروز را به این جنگِ عبرتآموز، اختصاص میدهیم؛
در روز گذشته عرض شد که پس از اصرار مسلمانان و بیعت آنها با امیرالمؤمنین (ع)؛ روش حکومت حضرت علی (ع) بر اساس سیره پیامبر (ص) و ایجاد عدالت و تساوی حقوق بیتالمال برای همه مسلمانان، بر گروهى از صحابهی مستکبر، سخت و ناگوار آمد و در این میان «طلحه» و «زبیر» که خود را برتر از دیگر صحابه پیامبر میدانستند و چشم به خلافت مسلمین داشتند، پس از بیعت با امیرالمؤمنین (ع) درخواست حکومت بصره و کوفه را نمودند؛ اما پس از نرسیدن به جاه و مقام مورد نظر، سخت برآشفتند و با عنوان دروغین خونخواهیِ خلیفهی سوم، بیعت خود را شکستند و با نیرنگ و سوءاستفاده از جایگاه همسر پیامبر بهعنوان «اُمالمؤمنین»، بصره را تصرف کرده و با گمراه ساختن مردم، براى خود بیعت گرفتند و در این وضعیت، سعی و تلاش مضاعف و نامهها و سخنرانیهای متعدد امیرالمؤمنین (ع) نیز مؤثر واقع نشد و بالاخره لشکریان جمل، اولین جنگ رسمی میان مسلمانان را به راه انداختند؛
در این جنگ عبرت آموز که با شکست لشکر شتر سرخ مویِ «عایشه» و کشته شدن «طلحه» و «زبیر» به پایان رسید، اما مورخین نوشتهاند که در این جنگِ سخت متأسفانه حدود هجده تا بیست هزار نفر از مسلمانان (در لشکر طرفین) کشته شدند و مسئولیت این ضایعه عظیم، برگردن آتش افروزان جنگ جمل قرار گرفت؛ چنانچه «بلاذری» از برجستهترین تاریخنگاران اهلسنت در «انساب الاشراف» آورده: «بعد از جنگ جمل، زنی بر «عایشه» وارد شد و درباره عذابِ زنی که فرزند کوچکش را کشته بود، سؤال کرد؟ عایشه گفت: مسلماً جهنم بر او واجب شده است؛ پس آن زن با اشاره به آیه ۶ سوره احزاب که همسران پیامبر را «اُمالمؤمنين» نامیده، به عایشه گفت: درباره زنی که باعث قتلِ بیش از بیست هزار نفر از فرزندانش (درجنگ جمل) شده، چه میگویی؟! (انساب الاشراف، ج ٢، ص ٢۶۶) و همچنین آوردهاند که بعد از این واقعه شرمآور، «عایشه»، بارها و بارها از این اقدام خود، اظهار ندامت و پشیمانی کرد؛ (انساب الاشراف، ج٢، ص ٢۴٩) و هرگاه روز جنگ جمل را به یاد میآورد، آرزو میکرد و میگفت: ای کاش قبل از آن مرده بودم و در آن حادثه حضور نمییافتم. [الفتوح، ج۲، ص۴۸۷.]
✍️ اما باید بدانیم که آنچه گذشت، تنها نقل یک واقعیت تلخ تاریخی نیست، بلکه دانشنامهای زنده و گویا و عبرتآموز، برای همه اعصار و دورانهاست؛
بیشک یکی از نکات آموزنده این واقعه اسفناک این است که متأسفانه اصحاب جمل، فریب عنوان «اُمالمؤمنين» و سوابق صحابه بزرگی همچون طلحه و زبیر را خوردند و در برابر ولیّزمان خود ایستادند؛ غافل از اینکه در اسلام، حال فعلی افراد، ملاک است نه گذشته و سوابق آنها! چنانچه رهبر فرزانه انقلاب دراینباره فرمودهاند: «امام بارها فرمودند قضاوت در مورد اشخاص باید با معیار حال كنونی اشخاص باشد؛ گذشتهی اشخاص، مورد توجه نیست... این همان قضاوتی بود كه امیرالمؤمنین (ع) با جناب طلحه و جناب زبیر كردند؛ شما باید بدانید طلحه و زبیر افراد كوچكی نبودند، جناب زبیر سوابقی درخشان دارد كه نظیر آن را كمتر كسی از اصحاب حضرت داشت، حتی بعد از به خلافت رسیدن ابوبكر، در همان روزهای اول، پای منبر خلیفه اول، چند نفر از صحابه، بلند شدند و اظهار مخالفت كردند و گفتند: حق با شما نیست؛ و حق با علیبنابیطالب (ع) است! اسم این اشخاص در تاریخ ثبت است (و زبیر یکی از آنهاست)... اما امیرالمؤمنین با اینها چه كردند؟ جنگیدند... یعنی آن سوابق (درخشان، همه) محو و تمام شد؛(چنانچه) بعضیها (نیز) با امام راحل از پاریس در هواپیما بودند و به ایران آمدند؛ اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند؛ بعضیها از دورانی كه امام در نجف بودند و بعد كه به پاریس رفتند، با ایشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار و موضعگیریهای اینها، موجب شد كه امام آنها را طرد كردند، و از خودشان دور نمودند؛ (زیرا) میزان، وضعی است كه امروز بنده دارم...» (سخنان معظمله ۱۳۸۹/۰۳/۱۴)http://eitaa.com/hafezan_vahy
رهبر_معظم_انقلاب :
✍«بنده حوائج یک ساله خود
را در ایام_فاطمیه می گیرم.»
🔹برخی گله میکنند که چرا بعضی مواقع با این کسالت جسمی ،اینقدر برای مراسم وقت میگذارید
و از اول تا آخر مجلس فاطمیه و روضه را مینشینید .
اینها نمیدانند ،رزق سال کشور را در شب های فاطمیه میگیرم .
🔹 آن بانوی بزرگوار محدثه بود،
يعنى فرشتگان بر او فرود می آمدند، با او مأنوس می شدند و سخن می گفتند.
http://eitaa.com/hafezan_vahy
هدایت شده از یا صاحب الزمان عج
♨️امام زمان در همه حال به یادِ ما...
🔸چیزی از احوال و اخبار ما بر #امام_زمان علیهالسلام پوشیده نیست و ایشان یکلحظه هم ما را به حال خود رها نمیکنند.
در جمله بلند زیارت جامعه کبیره آمده است که هر جا کمال، خوبی و خیر هست سرچشمه آن محمد و آل محمد علیهمالسلام هستند؛ امروز هم سرچشمه و منشأ تمام خیرات و برکات امام زمان عجل الله تعالی فرجه هستند.
🔸 یک نگاه و دعای امام زمان (علیهالسلام) تمام بلاها را دور کرده و ناهمواریها را از بین میبرد، غیبت حضرت به این معنا نیست که ارتباط ما با ایشان و ارتباط ایشان با ما کاملاً قطع باشد. غیبت نسبی است؛یعنی اینکه ما امام زمان علیهالسلام را ببینیم و بشناسیم این در از طرف ما بستهشده، ولی امام زمان علیهالسلام با علم امامتش در همهجا بر ما احاطه دارد.
🖋حجتالاسلام فرحزاد
هدایت شده از یا صاحب الزمان عج
به روضه کار ندارم زمین کمی خیس است
خدا کند که کسی مادرش زمین نخورد...
#صلیاللهعلیکِیافاطمهالزهرا
#فاطمیه
#امام_زمان عج
هدایت شده از یا صاحب الزمان عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بِاِذنِالله وَ بِاِذنِ مَولاتَنا فاطِمَةَالزَّهراء
وقتشه یه پرچم سیاه در خونمون بزنیم...