eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
۲-۳.mp3
4.69M
🌹شرح نهج‌البلاغه 🟢خطبه ۲ 3⃣قسمت سوم سید حسن منتظرین 🆔 @ravanedel
صدا ۰۰۲-۲۱-۱.m4a
25.81M
آیه ۱۶۴ سوره مبارکه بقره. تفسير آیه ۱۶۴ استاد حاج آقا قرائتی. دوستان حفظ آیات رادنبال کنید
صدا ۰۰۲-۲۱-۲.m4a
13.64M
آیه ۱۶۵ سوره مبارکه بقره. @ravanedel. تفسير حاج آقا قرائتی
4_5784923323934708316.mp3
4.62M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب صد و هشتاد و پنجم ۱۸۵ ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت@ravanedel
صدا ۰۰۲-۲۵.m4a
12.02M
آیه ۱۶۹ سوره مبارکه بقره. تفسير استاد حاج آقا قرائتی. @ravanedel
صدا ۰۰۲-۲۴.m4a
14.03M
آیه ۱۶۸ سوره مبارکه بقره. @ravanedel. تفسير حاج آقا قرائتی
صدا ۰۰۲-۲۲-۱.m4a
14.6M
آیات ۱۶۶ و ۱۶۷ سوره مبارکه بقره. تفسير حاج آقا قرائتی. @ravanedel
حدیث خوانی کافی جلسه 5.mp3
12.86M
🎙حدیث خوانی اصول کافی جلسه پنجم تاریخ: 1402/4/18 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حدیث خــــوانی اصول کافی. حافظان وحی. ملحق شوید: @ravanedel
حدیث خوانی کافی جلسه 6.mp3
6.51M
🎙حدیث خوانی اصول کافی جلسه ششم تاریخ: 1402/4/19 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حدیث خــــوانی. حافظان وحی اصول کافی ملحق شوید: @ravanedel
⛔️ صبر بر گناه، بالاترین صبراست. امام رضا: أَنَّ الصَّبْرَ عَلَى الْبَلَاءِ حَسَنٌ جَمِيلٌ انسان در یک مصیبت و بلایی صبر کند خیلی خوب و زیبا است. وَ أَفْضَلُ مِنْهُ عَنِ الْمَحَارِم‏ بالاتر از صبر در مصیبت، صبر بر حرام است. اینکه شرایط گناه هست ولی تو خود نگه داری کنی و اینکه مرتکب نشوی صبرو زحمت می خواهد. 📕 این روایت از امام صادق خیلی عجیب است اینکه در قیامت اهل صبر بی حساب و کتاب وارد بهشت میشوند چون روز قيامت شود گروهى از مردم برخيزند و به سوى بهشت آيند فَيَضْرِبُونَهُ فَيُقَالُ لَهُمْ مَنْ أَنْتُمْ و در آن را بكوبند،به آنها گفته مى شود:شما كيستيد؟ فَيَقُولُونَ نَحْنُ أَهْلُ الصَّبْرِ مى گويند:ما اهل صبريم، فَيُقَالُ لَهُمْ عَلَى مَا صَبَرْتُمْ به آنها گفته مى شود:بر چه چيز صبر نموديد؟ فَيَقُولُونَ كُنَّا نَصْبِرُ عَلَى طَاعَةِ اللَّهِ وَ نَصْبِرُ عَنْ مَعَاصِي اللَّهِ مى گويند:بر اطاعت خدا،و دورى از نافرمانى او صبر نموديم. فَيَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ صَدَقُوا أَدْخِلُوهُمُ الْجَنَّةَ خداى عزّ و جل مى فرمايد:راست مى گويند،آنها را داخل بهشت نماييد، وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- إِنَّما يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِساب‏ همان قول خداى عزّ و جل است: صابران اجر خود را بدون حساب به دست آورند . ❌اینکه خدادادی توفیق را به ما بدهد و خودمان هم اهل صبر باشیم صبر از آن مقام های عالیه است انسان را بسیار بسیار پیش می برد ولی صبر های مقطعی و کوتاه مدت و صبرهایی که یکبار عصبانی و یکبار آرام هستی خوب هستند ولی نتیجه ی کامل را به ما نمی‌دهد انسان صبر ریشه دار باید داشته باشد. 📕حکمت ۳۱ در مورد ریشه دار کردن ایمان بود. الْإِيمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى الصَّبْرِ وَ الْيَقِينِ وَ الْعَدْلِ وَ الْجِهَادِ ایمان چهار ستون داردصبر یقین و عدل و جهاد و صبر چهار ستون دارد شُعَبٍ عَلَى الشَّوْقِ وَ الشَّفَقِ وَ الزُّهْدِ وَ التَّرَقُّبِ اینکه صبر می‌تواند ریشه ی ایمان ما باشد که اگر این چهار ستون صبر را در زندگی پیاده کنیم صبر ما ریشه دار می شود . 📕 ابن ابی الحدید در ذیل این حکمت میگوید: انوشیروان، وزیر خود بزرگمهر را زندانی کرد. بعد از مدتی به سراغ او رفت تا اوضاع او را ببیند. اورا آرام و شاد دید تعجب کرد زندانی و شاد ؟ سوال کرد و بزرگمهر گفت: هَوَّنْ عَلَيَّ مَا أَنَا فِيهِ من از جایی که در آن قرار دارم خوشحالم و راحتم. فِكْرِي فِي أَرْبَعَةِ أَشْيَاءَ چون ذهنیت من با این چهار مطلب گره خورده است. أَوَّلُهَا أَنِّي قُلْتُ الْقَضَاءُ وَ الْقَدَرُ لَاَ بُدَّ مِنْ جَرَيَانِهِمَا ۱. یک قضا و قدری است که بخواهیم و نخوهیم اتفاق می افتد (و بلکه این قضا و قدر به مصلحت خود شخص است) وَ اَلثَّانِي أَنِّي قُلْتُ إِنْ لَمْ أَصْبِرْ فَمَا أَصْنَعُ ۲. اگر در این حالت نخواهم صبر کنم، چه کاری از دستم بر می آید؟ (به جای اینکه خود خوری کنم و زندان را بر خود جهنم کنم،به همین حالتی که دارم رضایت میدهم) وَ الثَّالِثُ أَنِّي قُلْتُ قَدْ كَانَ يَجُوزُ أَنْ تَكُونَ الْمِحْنَةُ أَشَدَّ مِنْ هَذِهِ ۳. به خود میگویم امکان داشت اوضاع از این که هست سخت تر باشد، در کنار زندان شکنجه هم باشد، حال که نیست خودش جای خوشحالی دارد. وَ اَلرَّابِعُ أَنِّي قُلْتُ لَعَلَّ اَلْفَرَجَ قَرِيب ۴. کسی از فردا خبر ندارد، شاید این آخرین روز زندانم باشد و فردا آزاد شوم. ‏اگر این چهار موارد بالا در زندگی هر کسی مورد توجه قرار گیرد بداند صبر برای او آسان است . 📕به قول صائب تبریزی ، راه گوهر شدن صبر کردن است: صبر کن بر آب تلخ و شور تا گوهر شوی یاد فلک کن تا برآیی رو سفید / دانه چون در آسیا افتد تحمل بایدش/ . ـ•┈┈••••✾•  •✾•••┈┈•ـ به کانال حافظان وحی ملحق شوید،         ╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮   ╰═━⊰@ravanedel🌺🌺🍂⊱━═╯
بسم الله الرحمن الرحیم شرح حکمتها ۴۰۲/۱۰/۲۵ . ۲ رجب 💢 حکمت ۵۶ 💢 🔶وَ قَالَ (علیه السلام): الْغِنَى فِي الْغُرْبَةِ وَطَنٌ بی نیازی در غربت وطن است، 🔶وَ الْفَقْرُ فِي الْوَطَنِ غُرْبَةٌ و فقر در وطن هم غریب است 🔻 این حکمت را شاید خیلی ها چشیده باشند گاهی انسان مزه ی غربت و بی کسی را به خوبی احساس می کند یک قانونی در میان مردم هست بی نیازی در غربت وطن است و فقر در وطن غربت است . ⛔️این حکمت دو معنا دارد: ۱.معنای ظاهری: وطن جایی است که انسان در آن فامیل و آشنا و دوست دارد، جایی است که به آن وابسته است و در آنجا احساس آرامش میکند. انسان ثروتمند در غربت هم باشد، دوست و آشنا دارد و در آنجا احساس راحتی میکند. ولی انسان فقیر حتی در شهر خود نیز یار و مددکار ندارد و احساس آرامش و راحتی نمیکند. منعم به کوه و دشت و بیابان غریب نیست/ بیچاره بینوا، که غریب است در وطن/ در حکمت ۳ فرمود: الْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلْدَتِهِ فقیر در شهر خود غریب است. 👈نکته 1⃣ غرض حضرت از بیان این حکمت: بیان کردن یکی از قوانین زشت و زننده ی جوامع است. اینکه انسان پولدار اگرچه از راه خلاف پول در آورده باشد، مورد عزت و احترام قرار میگیرد ولی شخص فقیر اگر چه مومن و متقی باشد و فقر او از روی تنبلی و بی عقلی نباشد، مورد اهانت و بی مهری قرار میگیرد؛ و این زشتی دنیا است 2⃣ اگر چه مردم پولدار را تحویل میگیرند ولی آفات و مشکلات زر اندوزی دامن شخص را رها نمی کند. ضرر فقر کمتر از ضرر ثروت است، غرر: ضَرَرُ الفَقرِ أحمَدُ مِن أشَرِ الغِنى زيان فقر ، ستوده تر از سرمستىِ توانگرى است. ضرر و زيان فقر بهتر از سرمستی پولداری است آفت پولداری از آفت فقر بیشتر است البته استثنا هم دارد شاید کسی از فقر وارد گناه شود ولی او هم هست ولی نوعا آفت پولداری بیشتر است از آفت فقر . 📕ابن ابی الحدید: به شخصی گفتند فلانی از دنیا رفته وَ تَرَكَ مِائَةَ أَلفِ دِرْهَمٍ قَالَ هُوَ تَرَكُهَا لَكِنَّهَا لَمْ تَتْرُكْهُ. به ابن عمر گفته شد: زيد بن ثابت درگذشته است و دويست هزار درهم بر جاى نهاده و ترك كرده است. گفت: آرى، او از مال دست برداشته و رها كرده است ولى مال - گرفتارى حساب آن- او را رها نكرده است. ❌انسان پولدار در معنای اول، ظاهری بود یعنی هر کجا رود احساس آرامش میکند چون عده ای دور او جمع می‌شوند و انسان فقیر در خانه ی خودش هم غریب است و کسی تحویلش نمی‌گیرد . ❌ معنای حقیقی و باطنی: الْغِنَى فِي الْغُرْبَةِ وَطَنٌ وَ الْفَقْرُ فِي الْوَطَنِ غُرْبَةٌ کسی که به غنی و بی نیازی حقیقیِ نهج البلاغه ای رسیده باشد، اگر چه مردم او را طرد کرده باشند او در وطن است و احساس آرامش میکند. و کسی که به بی نیازی حقیقی نرسیده باشد (و فقیر باشد) و لو اینکه افراد زیادی دور او باشند ولی اواحساس غربت میکند . ⛔️ غنا چیست؟! در حکمت ۵۴ فرمود : لاَ غِنَى كَالْعَقْلِ وَ لاَ فَقْرَ كَالْجَهْلِ هیچ غنا و بی نیازی مثل عقل نیست انسان عاقل بی نیاز است. فرمود: عاقل باش هیچگاه احساس نیاز نمیکنی . حکمت ۳۴: أَشْرَفُ اَلْغِنَى تَرْكُ اَلْمُنَى شریف‌ترین بی نیازی ها آن است که انسان آرزوها را یه گوشه ای بیندازد چون آرزوز طولانی خیال و وهم است و آرزو پوچ است و انسان باید اهل امید باشد نه اهل آرزو . ⭕️انسان باید اهل رجاء باشد نه آرزو و باید امید واقع بینانه داشته باشیم حکمت ۳۴۲: اَلْغِنَى اَلْأَكْبَرُ اَلْيَأْسُ عَمَّا فِي أَيْدِي اَلنَّاسِ بالاترین نیازمندی آنست که چشم تو به دست کسی نباشد غرر الحکم : أفضَلُ الغِنى ما صِينَ بِهِ العِرضُ بهترين ثروت، آن است كه مايه حفظ آبرو شود. الْغِنَى بِاللَّهِ أَعْظَمُ الْغِنَى. اینکه پشتوانه ات خدا باشد و روی خود حساب نکنی و روی خدا حساب کنی بالاترین غنا است 💮 امیرالمومنین را ۲۵ سال تنها گذاشتند، این امیرالمومنین نیست که دچار وحشت میشود. این مردم هستند از برکات وجود امیرالمومنین محروم میشوند. الْغِنَى فِي الْغُرْبَةِ وَطَنٌ در خطبه ۲۰۱ فرمود : أَيُّهَا اَلنَّاسُ لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ اَلْهُدَى نترسید در راه حق تنها ماندید ( علی هم تنها ماند با خدا باش آرام هستی ولی اگر با خدا نبودی ضرر میکنی) لِقِلَّةِ أَهْلِهِ فَإِنَّ اَلنَّاسَ قَدِ اِجْتَمَعُوا عَلَى مَائِدَة مردم بر سفره ی دنیا نشستند. شِبَعُهَا قَصِيرٌ وَ جُوعُهَا طَوِيلٌ سیری ان کوتاه و گرسنگی آن طولانی است. ولی شما حق را پیدا کنید و در مسیر حق قدم بردارید. . ـ•┈┈••••✾•  •✾•••┈┈•ـ به کانال حافظان وحی ملحق شوید،         ╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮   ╰═━⊰@ravanedel🌺🌺🍂⊱━═╯
💠اعمال لیلة الرغایب بدان‏که اولین شب جمعه ماه رجب را «لیلة الرغاب» (یعنى شب دلدادگان) مى‏ گویند و براى آن عملى با فضیلت‏ بسیار از حضرت رسول صلى الله علیه و آله وارد شده که آن را سیّد در کتاب «اقبال» و علامه حلى در «اجازه بنى زهره» نقل کرده ‏اند، بعضى از فضیلت آن اینکه به سبب انجام آن گناهان بسیار آمرزیده مى‏ شود، و نیز نمازى در آن وارد شده که هرکه آن را به جاى‏ آورد هنگام شب اوّل قبرش حق تعالى ثواب آن را به نیکو‌ترین صورت و با روى گشاده و درخشان و زبانى گویا به سوى‏ او مى‏ فرستد، پس به او مى‏ گوید: اى حبیب من تو را بشارت باد که از هر شدّت و سختى نجات یافتى، بنده مى‏ گوید تو کیستى؟ به خدا سوگند من چهره ‏اى زیبا‌تر از چهره تو ندیدم، و سخنى شیرین‏‌ تر از سخن تو نشنیدم، و بویى بهتر از بوى‏ تو نبوییدم!! پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازم که در فلان شب، از فلان ماه، از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا کنم، و مونس تنهایى تو باشم، و هراس را از تو برگیرم و هنگامى‏ که در صور (شیپور قیامت) دمیده شود، در عرصه قیامت سایه ‏اى بر سرت خواهم افکند، پس خوشحال باش که خیر هرگز از تو جدا نخواهد شد. کیفیت‏ این نماز چنین است: اولین پنجشنبه ماه رجب را روزه مى ‏دارى، چون شب جمعه داخل شود، ما بین نماز مغرب و عشا، دوازده رکعت نماز بجاى مى ‏آورى، هر دو رکعت با یک سلام به این ترتیب که در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده‏ مرتبه «سوره توحید» مى‏ خوانى و هنگامى که از نماز فارغ شدى هفتادمرتبه مى‏ گویى: اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ]. خدایا! بر محمّد پیامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست سپس به سجده مى ‏روى و هفتادمرتبه می‌گویى: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح آنگاه سر از سجده بر مى ‏دارى و هفتادمرتبه مى‏ گویى: رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ پروردگارا! مرا بیامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مى ‏دانى بگذر، تو خداى بر‌تر و بزرگترى دوباره به سجده مى ‏روى و هفتادمرتبه مى‏ گویى: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح سپس حاجت خود را مى ‏طلبى که به خواست خدا برآورده خواهد شد. آگاه باش زیارت حضرت رضا علیه السّلام در ماه رجب مستحب است، و انجام آن در این ماه امتیاز خاصى دارد، همانگونه که انجام عمره در ماه رجب فضیلت دارد تا جایى که روایت شده انجام آن در این ماه، در فضیلت همتاى حج است و نیز نقل شده: حضرت سجاد علیه السّلام در ماه رجب به عمره مشرّف شده بود، و شب‏ و روز نزد کعبه نماز مى‏ خواند، و در حالى که پیوسته در سجده بود این ذکر از زبان ایشان شنیده مى‏ شد: عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِکَ فَلْیَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِکَ گناه از بنده‏ ات بزرگ شده، پس بگذر گذشت از سوى تو زیبا باشد 📗 مفاتیح الجنان @ravanedel
▪️خلق مشیت▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: خَلَقَ اَللَّهُ اَلْمَشِيَّةَ قَبْلَ اَلْأَشْيَاءِ ثُمَّ خَلَقَ اَلْأَشْيَاءَ بِالْمَشِيَّةِ. 📄 امام صادق عليه السّلام فرمودند: خداوند، مشيّت را پيش از همه چيز آفريد، آن‌گاه، چيزها را به واسطۀ مشيّت آفريد. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۳۳۹ @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
√ مهمترین دعای شب آرزوها که اگر بتوانید بگیرید زندگیتان تکان می‌خورد چیست؟ 🎤استاد @ravanedel
⛔️⛔️هذیان های یک روشنفکرنما ⚠️بررسی پریشانگویی های صدیقه وسمقی، سمپات بهائیت 👈امروزه برخی از افراد که دارای سوابق دانشگاهی یا پژوهشی هستند می کوشند تا به عنوان روشنفکر شناخته شوند و برای شان اصلا اهمیتی ندارد آنچه می گویند، به عبارت دقیق تر، می بافند، تا چه حد به حقیقت نزدیک است. ▫️بهتر است نام این طیف را روشنفکرنمایان بگذاریم که از سر عقده های حقارت به چنین طریقی کشیده شده اند تا جایی که برای مطرح شدن هر امر کذبی را بر زبان جاری می کنند. اگرچه سایر افرادی که امروزه به عنوان روشنفکر شناخته می شوند هم چندان منطبق با اصول دینی و اخلاقی سخن نمی گویند، با این حال اغلب در مسیر فعالیت خویش مبادی اخلاق حرفه هستند و برای حفظ آبرو بدیهیات را انکار نمی کنند. 🔸این دسته از روشنفکران می کوشند تا قرائتی از دین و اخلاق ارائه دهند که به زعم خودشان با داده های علوم تجربی و عقلانیت منطبق است و اگرچه این شیوه استنتاج برای فهم احکام دینی کارآمد نیست با این حال متدولوژی آن ها ولو غلط، امری مشخص است. ➕در این یادداشت نمی خواهیم به نقد متدولوژی روشنفکران در تحلیل گزاره های الهیاتی بپردازیم بلکه موضوع قابل توجه، ظهور روشنفکر نمایانی است که با تظاهر به اندیشه ورزی، عاری از خرد به اظهار نظرهایی می پردازند که هیچ دلیل و بینه ای برای آن ندارند. 🔘هدف این طیف، جدای از عوام فریبی و مطرح شدن در رسانه ها این است که مشتی دین ستیز و زندیق به تمجید از آنان بپردازند و تمجیدشان کنند. الله متعال در قرآن کریم می فرماید: وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ. و هرگز يهوديان و ترسايان از تو راضى نمى‌شوند، مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى. بگو: «در حقيقت، تنها هدايت خداست كه هدايت [واقعى‌] است.» و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد، باز از هوسهاى آنان پيروى كنى، در برابر خدا سرور و ياورى نخواهى داشت.(سوره بقره، آیه ۱۲۰) ❗️ صدیقه وسمقی ازجمله روشنفکرنمایان است که ابتدا برای مطرح شدن دست به دامن مهره های بهائی شد و برای جلب رضایت آنان قرائتی از احکام اسلامی ارائه کرد که برای هیچ مسلمان عاقل و آگاه به قرآن کریم قابل پذیرش نبود. خانم وسمقی در کمال جهل و نادانی از معارف قرآن کریم، خویش را زبان گویای اسلام معرفی می نماید و سعی دارد با انکار دستورات خداوند، شرایط را برای ترویج فرقه ضاله بهائیت محیا نماید. ▪️وی که تا پیش از این، با نفاق، خود را اهل مراعات احکام اسلامی نشان می داد، امروزه طاهرة قره العین را الگوی خود دانسته و حجاب از سر برداشته است. (طاهره همان زنی است که با داشتن همسر و فرزند، همراه مردان بابی که علیه اسلام قیام کرده بودند راهی بدشت شد و در آنجا با زینت و آرایش فراوان در میان نامحرمان حاضر گردید) 🔸ظاهرا خانم وسمقی نیز مانند بابیان سلف به این نتیجه رسیده است که دوره احکامی چون حجاب و رعایت حدود اخلاقی اسلام به سر آمده و در عصر حاضر بهتر است با ابتذال مدارا کنیم. ایشان گویی در خصوص سنت الهی در قرآن چیزی نمی دانند چنانچه الله متعال می فرماید: سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا، سنّت الهى از پيش همين بوده، و در سنّت الهى هرگز تغييرى نخواهى يافت.(سوره فتح، ایه ۲۳) ▫️خانم وسمقی در کمال جسارت مدعی شده که از اساس، دستور به حجاب در اسلام وجود ندارد و گویی تا کنون ندیده است که الله متعال در قرآن می فرماید: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا. ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [= روسری‌های بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.(سوره احزاب، آیه ۵۹) @ravanedel
🔰🔰همچنین در سوره نور، آیه ۳۱ می فرماید: وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‌کیششان، یا بردگانشان [=کنیزانشان‌]، یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید! 👈در آیات فوق با صراحت دستور به رعایت حجاب آمده و گویی خانم وسمقی چنان شیفته هم صحبتی با بهائیان شده که فراموش کرده مسلمانان به کتابی تحت عنوان قرآن اعتقاد دارند!!! حقیقت آن است که از گذشته تا به حال، روشنفکران ایرانی با فرقه ضاله بهائیت بر سر مهر نبوده اند و از آنجا که به ابعاد ضدانسانی آن اگاه بودند، برای حفظ آبرو هم که شده به نقد آن می پرداختند. از ملکوم خان گرفته تا کسروی، رائین و عبدالکریم سروش جملگی بر این امر اتفاق نظر داشته اند که بهائیت فاقد جنبه های یک آئین است.(اگرچه بماند که فرزند آقای سروش که تحت نام پدر خود را مطرح کرده و اخیرا نیز به سطح یک مشاور روانشناسی تنزل پیدا کرده، از مواضع خانم وسمقی استقبال نموده است) ⭕️تشکیلات فرقه ضاله بهائیت برای جبران این خلاء یعنی نداشتن سمپات و حامی از میان طیف روشنفکر به این شیوه روی آورد که افرادی با تحصیلات دانشگاهی را شناسایی نماید و آن ها را درحالی که در سطوح دسته چندم روشنفکری نیز نیستند به عنوان یک متفکر معرفی کند تا با این هویت سازی کاذب، وانمود نماید از میان اهل تفکر هم افرادی هستند که آن ها را تائید کنند. @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
CQACAgEAAx0CVc35HwACucJkndcMFhvWX7DV8SklTRkBz1tqfQACTgMAAmqaugGyeA1hX9u93y8E.mp3
7.38M
❣چطور یاد در زندگی روزمره مون باشیم؟ ------------------------------------------------- [] •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• [کانال‌ حافظان وحی] 🌸🍃🇮🇷🌷🇵🇸🍃🌸 ──┅═ঊঈ🌹ঊঈ═┅── دوستان عزیزت رابه کانال دعوت کنید.👆@ravanedel