eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
Hejab.mp3
4.33M
با صدای شهید حاج شيخ احمد کافی ضیافتی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه 👈 یعنی شوری شدید وحررات بالا 👇خداوند در قرآن می فرماید: «هذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ وَ مِلْحٌ » (فرقان /۵۳) به قول آنان که میگویند : 🚥 النّارِ و أَجَّتُّها شعله آتش و اشتعال آن ☘و از همین باب است تسمیه و كه به آتش برافروخته شده و آب‌های موّاج تشبیه شده‌اند۰ چرا که داشتند ۰ 🚥وَ الظَّليمُ : هنگامی که شترمرغ با سرعت می دود دویدن آن به شعله کشیدن آتش تشبیه شده است۰ 📚مفردات راغب اصفهانی http://eitaa.com/hafezan_vahy 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه 👈 الأَجر و الاُجرَةُ : آنچه از ثواب اعمال دنیوی یا اخروی به انسان بر می گردد۰ 👇 مثالهای قرآنی ☘«إنْ إلّا عَلَى الله» بلکه همه اجرمن برخداست ۰ (یونس/ ۷۲) ☘«وَ آتَينَاهُ فى ألدُّنيا وَ في ألآخِرَةِ لَمِنَ الصَالِحين» و در دنیا اجر او را دادیم ودر آخرت نیز وی را از صف صالحین قراردهیم ۰ ( عنکبوت/ ۲۷) ☘«وَ ألآخِرَةِ خيرٌ لِلَذينَ آمنوا واجرعالم آخرت بر اهل ایمان بهتر است ۰ (یوسف/ ۵۷) ❌ و اُجرت بیشتر در ثواب دنیوی به کار میرود ۰و جمع آجر، اُجُور می باشد ۰ ☘ آیه شریفه«وَأتُوهُنَّ مهرآنها بدانچه معین شده بدهید (نسا /۲۵)👇 ✍کنایه از مهر زنان است و أَجر و أَجرُهُ در مورد ی گفته می شود که عقد قراردادی در میان باشد و یا آنچه جاری مجرای عقد باشد و فقط در صورت صادق است ۰ 🌸پس هرگز مورد را شامل نمی‌شود٠ مانند آیه شریفه👇 ☘ «لَهُم عِندَ رَبِّهِم» برای آنها نزدخداپاداش نیکواست۰ (آل عمران/ ۱۹۹) ☘« عَلَى أَللّه » اجراو برخداست ۰ (شوری /٤٠) ✍اما جزا در صورتی گفته می شود که در کار باشد خواه عقدی در بین باشد یا نباشد و در و نیز صادق است ۰👇 مانند آیه شریفه : ☘ وَ بِما صَبَروا جَنَّةً وَ حَريرًا (انسان /۱۳) وپاداش آن صبرِ کامل شان باغ بهشت و لباس حریر بهشتی است ۰ ☘« جَهَنَّم» (نساء/۹۳) مجازاتش آتش جهنم است ۰ http://eitaa.com/hafezan_vahy 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 👇کلمه اَجر در آيه شریفه ی ☘ «قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ...» (قصص/۲۶) ☘«... عَلَى أَنْ تَأْجُرَنِي...» (قصص/۲۷) ✨به اجير گرفتن و اجاره کردن و استخدام معنا شده است و اجر را به ثواب و جزا براي کار خير تفسير کرده‌اند۰ ☘بديهي است معاني و تفسيرهاي ذکر شده تفاوت‌هاي بنيادي ندارند. بازگشت همه آنها به چيزي است که در برابر و کاري داده مي‌شود و تفاوت تنها در است؛ 🚥گاهي عمل معنوي و براي خداوند و اجر دهنده خداوند است۰ 🚥و گاهي عمل مادي و براي ديگري است۰👇 مثل کار اجير براي مزد و استفاده جنسي از زن در برابر مهريه. http://eitaa.com/hafezan_vahy 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه👈 الأجَل : مدت زمان مشخص شده برای چیزی است۰ خداوند در قرآن می فرماید: ☘ «وَ لِتَبْلُغُوا مُسَمّىً» تا به آن زمان معین برسید (غافر/ ۶۷) ☘و «أَيَّمَا قَضَيْتُ» (قصص/٢٨) 🚥 و گفته می شود : دَينُهُ مُؤَجَّلُُ و قََد أجَّلْتُهُ برای آن قرض مدت خاصی قرار دادم٠ ❌ از این رو پایان مدت زمان زندگی انسان میگویند۰ و لذا گفته می شود : دَنا أجَلُهُ : اَجُل او نزدیک شد۰ ❌ که عبارت از نزدیک شدن زمان مرگ است و اصل آن استیفا ء اجل است یعنی مدت زمان زندگی شخص کامل شده است۰ ومنظور در آیه ی 👇 وَبَلَغْنَا اَجَلَنَاالَّذِی اَجَّْلتَ لَنا (انعام /۱۲۸) 《مشخص شدنِ زمان مرگ است》 🚥و گفته شده حَدَّ الهَرم: پیری فرا رسید و به تحقیق که معنا در هر دو یکسان است ۰ و در آیه شریفه ☘«تُمَّ قَضىٰ مُسَمّىً عِندَه» (انعام /٢ ) ❌مقصود از مدت بقا در دنیا و منظور از بقاء در عالم آخرت است ۰ 📚مفردات راغب اصفهانی ص۲۵ http://eitaa.com/hafezan_vahy 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 ✍ منظور از اولی مدت توقف در دنیا و دومی زمان بین مرگ تا وقت محشور شدن است و گفته شده اولی ناظر به نوم است و دومی دلالت بر مرگ دارد و اشاره است 👇 به قول خداوند عزوجل در آیه شریفه ☘«أللّهُ يَتَوَفّى ألأنْفُسَ حينَ مَوتِهَا وَ الَّتى لَم تَمُتْ مَنامِها» (زمر/٤٢) ❌این قول از ابن عباس نقل شده است که منظور از هر دو اجل در آیه شریفه مرگ می باشد۰ 🚥 با این تفاوت که مرگ بعضی از مردم به واسطه عوارض غیر طبیعی مانند قتل و آتش سوزی یا غرق شدن و یا هر امر غیر پیش بینی شده می باشد۰ 🚥 و گروهی دیگر از حوادث و بلایا در امان می ماند تا این که به طور طبیعی مرگش فرا رسد و این فرمایش نیز به این صورت ناظر است که 👇 من أخطاَهُ سَهمُ الرزّيةِ لَم يُخطَئهُ سَهمُ المَنّية کسی که از تیررس بلایا در امان ماند در مورد او خطا نمی کند و او را در بر خواهد گرفت ❌و گفته شده است برای انسانها دو است۰ بعضی در سن جوانی و با بدنی سالم از دنیا می‌روند و گروهی به اندازه ای عمر مى کنند که خداوند در طبیعت قرار داده است ۰ به صورت( پیری وگذشتِ عمر) و آیه شریفه👇 «وَ مِنْكُم مَن يَتَوَفّى وَ مِنْكُم مَن يُرَدُّ إلىٰ أرْذَلِ العُمُر» (حج/۵) ‌ به همین مطلب اشاره دارد۰ 📚مفردات راغب اصفهانی http://eitaa.com/hafezan_vahy 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 👇معانی اَجَل 1⃣ مرگ 🔻 ۱۱منافقون و۱۸۵ اعراف و۳هود 2⃣ مدت ادای دین 🔻۲۸۲بقره 3⃣ مدت اجاره 🔻۲۶و۲۸و۲۹قصص 4⃣ پایان زمان عدّه 🔻۲۳۲و ۲۳۴ بقره 5⃣ مدت آبستنی 🔻 ۵ حج 6⃣ وقت قربانی در حج 🔻۳۲و۳۳ حج 7⃣ زمان شمسی وقمری 🔻۲۹لقمان و۲رعدو۱۳فاطرو۵زمر ❌در آیات فوق که معانی کلمه اَجل هست ،تحقیق کنید و معانی را بنویسید وتکرار وتمرین کنید ۰ شماره 7⃣ http://eitaa.com/hafezan_vahy 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 معنای مقابل می باشد۰ و الأَجْلُ: فتنه ای است که از از وقوع آن در طولانی مدت خوف دارند۰ پس هر أََجْل شامل فتنه و جنایت است اما هر جنایتی را أَجْل نمی‌گویند. گفته می شود: 🚥فَعَلْتُ كَذا مِن أجْلِهِ انجام دادم اینچنین ، بدین سبب و خداوند می فرماید: ☘«مِن أَجْلِ ذلِكَ كَتَبنا عَلَى بَني إسْرَائيلَ۰۰۰۰۰۰» (مائده/ ۳۲) ❌《 يعنى به این خاطر بر بنی اسرائیل چنین حکم کردیم ۰۰۰》 و مِن أَجْلِ ذلِك به کسر نیز قرائت شده است که به معنای جنایت می‌باشد. و أَجْلِ نیز گفته می‌شود در مورد تاکید خبری که شنیده شده به کار می رود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ و منظور از رسیدن اَجَلى که درآيه شریفه👇 ☘ وَ إذا طَلَّقتُمُ النِّساءَ فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمسِكُوهُنَّ (بقره/ ۲۳۱) آمده است ۰۰۰ ❌👆مدت زمان مشخصی است که بین طلاق و پایان یافتن عده قراردارد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ وقول خداوند از اَجَل در آیه شریفه 👇 ☘ فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَلا تَعضُلُوهُنَّ (بقره/ ۲۳۲) 👆اشاره به زمان اتمام عِدّه دارد و در این هنگام هیچ حرجی و زنان نیست که هر تصمیمی در مورد آینده خود میخواهند اتخاذ نمایند. 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸http://eitaa.com/hafezan_vahy
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایای دولت عربستان به تمامی حجاج ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۲۵ قرآن کریم 🎙 استاد: مرحوم محمد صدیق منشاوی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘ روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۲۶ قرآن کریم 🎙 استاد: مرحوم منشاوی http://eitaa.com/hafezan_vahy
8.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘ روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۲۷ قرآن کریم 🎙 استاد: مرحوم منشاوی http://eitaa.com/hafezan_vahy