eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
📎جریان‌شناسی بهائیت و صهیونیسم 🔹بهائیت و توسعه نفوذ اسرائیل در ایران ✍️پیوند و تعامل حکومت پهلوی با بهائیت به زمان کودتای رضاخان در ۱۲۹۹ش باز می‌گردد. اما این همبستگی در زمان حکومت محمدرضا گسترش‌یافت به شکلی که در دهه پایانی حکومت او پست‌های حساس اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی نصیب فرقه ضاله بهائیت می‌شود. از این رو در این برهه زمانی ما شاهد نفوذ روز افزون اسرائیل و یهودیت صهیونیسم در ایران و قبح‌شکنی ارتباط با رژیم صهیونیستی هستیم. ✍️هویدا با تشکیل رژیم صهیونیستی کاملاً موافق بود. به گفته «الیعزر تسفریر» آخرین نماینده اطلاعاتی موساد درایران: «او [هویدا] و بستگان خانواده‌اش نسبت به مسائل اسرائیل تفاهم نشان می‌دادند و به خوبی با این مسائل آشنا بودند. به همین دلیل است که در طول سال‌ها، همه سفیران اسرائیل در ایران، دقت و مراقبت زیادی برای حفظ اموال بهائیان در شمال اسرائیل نشان می‌دادند.» ✍️بعد از قیام ۱۵خرداد به رهبری امام خمینی (ر حمه الله علیه)، شاه به کمک دست‌اندرکاران بهائی خود تلاش نمود تا در اذهان عمومی چنین القاء کند که تأمین مالی این قیام از سوی مصر با حاکمیت «جمال عبدالناصر» صورت گرفته است. چرا که مصر در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی و بهائیت بود و به همین دلیل روابط سردی با ایران داشت. @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️قابل درک نیست▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 قَالَ أَبُو اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «لاٰ تُدْرِكُهُ اَلْأَبْصٰارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ اَلْأَبْصٰارَ» لاَ تُدْرِكُهُ أَوْهَامُ اَلْقُلُوبِ فَكَيْفَ تُدْرِكُهُ أَبْصَارُ اَلْعُيُونِ 📄 امام رضا عليه السّلام درباره آيه شريفه: «ديدگان او را درک نخواهند كرد، درحاليكه او ديدگان را درمی یابد» فرمودند: حتى اوهام قلب‌ها،خدا را درک نخواهند كرد؛چه‌ رسد به اينكه ديدگان او را دریابند. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 امالی شیخ صدوق ج ۱، ص ۴۰۹ @ravanedel
🕸نقد بهائیت (۴) نقدی بر مهم ترین مستمسکات بهاییان در ایراد شبهات کلامی دربارة ختم نبوت پیامبر صلی الله علیه وآله 🔹بهاييت و خاتميت بخش درخور توجهي از آثار كلامي بهاييان، كتاب ها و مقالاتي است كه با هدف رد يا تأويل خاتميت پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله نگاشته اند. در ميان اين آثار، كتاب هايي چون ايقان به قلم ميرزا حسينعلي نوري (بهاء الله)، كتاب الفرائد، نوشتة ابوالفضل گلپايگاني، استدلاليه اثر ميرزانعيم اصفهاني، خاتميت از روحي روشني، و به تازگي محمد خاتم انبيا از محمدابراهيم خان به چشم مي خورند. مقالات پرشماري كه در سال هاي اخير در مجلات خارجي و پايگاه هاي اينترنتي منتشر شده اند، در شبهه افكني دست كمي از كتاب هاي مزبور نداشته اند. از جملة آنها نگرش بهاييان نسبت به ادعاي خاتميت در اسلام از سينا فاضل و خاضع فناناپذير، تأملي در آثار اسلامي پيرامون خاتميت، خاتم النبيين و حديث لانبي بعدي و خاتميت وباي عام ديني را مي توان نام برد. بهاييان كه فرقه خود را استمرار سلسلة اديان الهي مي دانند، در مقابل آموزة خاتميت كه در قرآن و متون روايي اسلام به شكلي پررنگ و انكارناپذير مطرح است، بايد راه چاره اي بيابند. از اين رو مي كوشند تا وجود چنين مفهومي را انكار و يا آن را به معنايي غير از آنچه مسلمين بر آن اصرار دارند تأويل كنند؛ معنايي كه با ظهور فرقه های ديگر پس از اسلام تنافي نداشته باشد. اين تلاش در قالب طرح پرسش ها و شبهات گوناگون انجام شده كه در نگاهي كلي به چهار دسته تقسيم مي شوند: ۱.شبهات كلامي؛ ۲.شبهات مستند به آيات قران؛ ۳.شبهات مستند به روايات معصومين عليهم السلام؛ ۴.شبهات مستند به گزاره هاي كتب مقدس اديان. در ادامه با تمركز بر شبهات كلامي بهاييان، به بيان مهم ترين مستمسكاتي كه اين شبهات بر اساس آنها، شكل گرفته اند مي پردازيم. بديهي است، نقد مباني و پيش فرض ها نقشي مؤثر در پاسخ به شبهات دارد. مهم ترين مستمسكات بهاييان در طرح شبهات كلامي ۱. نظرية تجلي و مظهريت بهاييان معمولاً از به كارگيري لفظ نبي براي رهبر خود استنكاف، و به جاي آن بيشتر از اصطلاح مظهر امر استفاده مي كنند. به همين ترتيب به جاي نبوت نيز اغلب از اصطلاح مظهريت بهره مي جويند. بهاءالله رهبر و مؤسس بهاييت از ملقب شدن به لقب نبي ابا داشت و پيروان خود را از يادكرد او با اين لقب برحذر مي داشت. اين دوگانگي در تعبير، دست آنان را در بحث با مسلمانان باز مي گذارد تا هر جا لازم باشد، نبوت رهبر خود را ناديده بگيرند و براي وي مقامي متفاوت قايل شوند و هر جا نياز به ابراز همساني با اديان الهي باشد، بهاء الله را نبي بخوانند و دم از استمرار حركت انبيا توسط او بزنند. نظرية مظهريت از ابتكارات سيد علي محمد باب بود كه پس از وي جزو اعتقادات بهاييت قرار گرفت. هرچند رهبران بهايي حقيقت نبوت و مظهريت را يك سان مي دانند، دقت بيشتر در معنايي كه در اديان ابراهيمي به ويژه اسلام از واژة نبوت مراد است، معلوم مي سازد كه اين مفهوم با آنچه مقصود بهاييان است تفاوتي آشكار دارد. فهم اين تفاوت موكول به درك نظرية تجلي است. بر اساس ديدگاه بهاييان، هستي از سه بخش تشكيل شده است: عالم حق، عالم امر و عالم خلق. منظور از عالم حق، ذات الهي است كه در مقام غيب مكنون و دور از دسترس فهم و معرفت و وصول و لقاي مخلوقات است و به دليل تنزه و علو رتبه اي كه دارد، هيچ رابطه اي با جهان هستي ندارد. با تجلي حق، عالم امر كه بالاترين مرتبة هستي پس از ذات حق است و به دنبال آن عالم خلق پديدار شد. بر اين اساس همه كاينات مظهر تجلي خداوند به شمار مي آيند و از اين لحاظ در ميان آنها فرقي جز تفاوت در حدود اين فيض وجودي يا اختلاف در مراتب اين تجلي نيست. بالاترين مراتب تجلي مربوط به انسان كامل يعني پيامبران صاحب شريعت است كه محل تجلي اسما و صفات الهي هستند. از اين رو همة تدابير الهي و افعال ربوبي و به طوركلي بروز صفات الهي، از طريق افراد يادشده، كه از ايشان به مظهر امر ياد مي شود، در عالم انجام مي گردد. در واقع مظهر امر به دليل برخورداري از كامل ترين تجلي اسما و صفات الهي، به جاي حق تعالي عهده دار تدبير عالم مي شود. 📗سبحاني، جعفر، ۱۴۱۲ق، الإلهيات على هدى الكتاب و السنة و العقل، چ سوم، قم، المركز العالمي للدراسات الإسلامية   @ravanedel
🕸نقد بهائیت (۵) نقدی بر مهم ترین مستمسکات بهاییان در ایراد شبهات کلامی دربارة ختم نبوت پیامبر صلی الله علیه وآله ازهمين روست كه به اعتقاد بهاييان، شناخت حق و اسما و صفات او به معناي شناخت مظاهر امر و اوصاف ايشان تلقي مي شود. و آنها مظاهر جميع صفات ازليه و اسما الهيه اند مرايايي كه تمام حكايت مي نمايند و جميع آنچه به ايشان راجع است في الحقيقه به حضرت ظاهر مستور راجع (است) و معرفت مبدأ و وصول به او حاصل نمي شود مگر به معرفت و وصول اين كينونات مشرقه از شمس حقيقت از جمله شئون تدبير عالم، هدايت مخلوقات است و به دليل ويژگي هاي خاص انسان، اين هدايت درباره او به شكل تشريعي انجام مي شود. برخلاف اديان الهي همچون اسلام كه در آنها فرشتة وحي پيام هاي الهي را در اختيار نبي قرار مي دهد، در بهاييت، مظهر امر با تصدي فرايند نزول وحي، معارف و دستورهاي الهي را رأساً در اختيار مردم قرار مي دهد و اسباب هدايت ايشان را فراهم مي آورد. با اين حساب، شخص نبي يا همان مظهر امر، هم نازل كنندة وحي است، و هم دريافت كننده و منتشركنندة آن از اين روست كه در آثار بهايي، هنگام توصيف نگارش متون ديني توسط بهاء الله اغلب از عبارت نازل كرد استفاده مي شود. به نظر بهاييان، سلسلة انبيا يا همان مظاهر امر همواره در طول تاريخ يكي پس از ديگري براي هدايت مردم مبعوث شدند و اين روند همچنان ادامه داشته و خواهد داشت. آنها معتقدند تا اين زمان، ميرزاحسينعلي نوري واپسين مظهر امر الهي است كه در تداوم نهضت الهي مظاهر امر (انبياي پيشين) با ارائة ديانت بهايي به هدايت انسان ها اقدام كرد و در ادوار بعدي باز شاهد ظهور مظاهر امر ديگري خواهيم بود؛ البته با فاصلة زماني دست كم پانصد هزار سال 🔸بررسي نظرية تجلي و مظهريت نويسندگان بهايي براي اثبات نظرية تجلي، ادلة گوناگوني ارائه كرده اند. از جمله ادلة ايشان استناد به آية شريفة هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ (حديد:1) است. مطابق با برداشت ايشان، ظاهر بودن به اين معناست كه بايد در ظاهر هم بتوان خدا را مشاهده كرد و بايد نشاني از خدا در ظاهر هم داشته باشيم و ازآنجاكه خداوند هيچ گاه به كينونيت ذاتي خودش ظاهر نمي شود، بنابراين تحقق صفت الظاهر را نه در ذات مكنون او، بلكه در يكي از مخلوقات بايد جست و چه مخلوقي بهتر از انبياي صاحب شريعت يا همان مظاهر امر؟ بهاييان همة مظاهر امر الهي را جلوه هاي يك حقيقت واحد مي دانند كه در طول تاريخ در بدن هاي گوناگون ظهور يافت. آنان با تفكيك ميان اين حقيقت واحدة مشترك و جنبة مادي و بشري ايشان، حقيقت واحده را تجلي اسم الباطن و جنبه بشري و بدني آنان را تجلي اسم الظاهر خداوند مي دانند مغالطه اي كه در اين تبيين وجود دارد آن است كه حد ظاهر و باطن بودن خدا در دو نوع متفاوت از ممكنات تعريف مي شود؛ اين در حالي است كه آية شريفة مورد نظر و ديگر متون مشابه، به ظهور مطلق خداوند در تمام عرصة وجود اشاره مي كنند و نمي توان بخشي از عرصة هستي را از آن استثنا كرد. به همين ترتيب اسم باطن خداوند نيز در كل عرصة هستي ساري است و نبايد آن را محدود به بخشي از عالم كرد. آنها نظرية خود را موافق با مذاق عرفا مي دانند؛ درحالي كه استادان بزرگ عرفان نظير محي الدين بن عربي و عبدالرزاق كاشاني چنين تبعيضي را در نحوة تجلي اسم ظاهر و باطن خداوند نمي پذيرند. به عقيدة كاشاني، هوالظاهر والباطن. .. نه فقط به اين معناست كه عالم صورت و او باطن آن باشد، بلكه بدين معناست كه او ظاهر و باطن عالم است ابن عربي نيز كل عالم اعم از غيب و شهادت را محصول تجلي اسم ظاهر خدا مي داند و معتقد است كه اسم باطن خداوند اصولاً تجلي ندارد بنابراين ظاهر و باطن بودن خدا بايد به گونه اي تعريف شود كه هر دو جنبة جسماني و روحاني پيامبران را دربرگيرد. نظرية بهاييان كه ذات حق را از هر اسم و رسمي بري و از هر صفتي مبرا و مظهر امر را محل تجلي و بروز اسما و صفات الهي مي دانند، به اين نتيجه مي انجامد كه اسما و صفات الهي عين ذات او نبوده، در مرحلة پايين تري قرار داشته باشند و در نتيجه ذات حق فاقد هر اسم و صفتي باشد. اين طرز تعبير دربارة ذات الهي به نظرية تعطيل مي انجامد و توابع فاسد آن را در پي خواهد داشت. براي نمونه منجر به اين مي شود كه حق تعالي را در مقام ذات، فاقد حيات و علم و قدرت بدانيم؛ زيرا اين سه، از صفات و اسماي الهي به شمار مي آيند و قطعاً هيچ خداباوري به اين نتيجه رضايت نخواهد داد. اصولاً آيا وجودي را كه عاري از حيات و قدرت و علم و ديگر كمالات است مي توان خدا ناميد؟. 📗نوري، حسينعلي، ۱۹۹۰م، لئالي الحكمه، برزيل، ص۹۴ 📗كاشاني، عبدالرزاق، ج۱، شرح فصوص الحكم، چ چهارم، قم، بيدار.ص۱۶۰ 📗افندي، عباس، ۱۳۳۰ق، مكاتيب عبدالبها.ج۲، ص۷۶. 📗ابن عربي، محي الدين، الفتوحات المكيه، بيروت، دار صادر.ج۱، ص۱۶۶.   @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 معنویتِ ارزان! 🔸قرآن کریم در سوره مبارکه «بلد» می‌فرماید برای رسیدن به شهر ایمان، باید از گردنه و راه صعب‌العبور گذر کنیم. اما گرایش عمومی به راه‌های سهل‌الوصول، بیشتر از گرایش به راه‌های جدی و صعب‌العبور است. 🔸رسیدن به معنویت با مجاهدت مالی و جانی، با اتکا بر قرآن و عرفان و فلسفه امکان‌پذیر است. عرفانی که نه فلسفه خواندن می‌خواهد، نه قرآن خواندن می‌خواهد، نه التزامات عملی خاصی نیاز دارد، نه سیر و سلوک نیاز دارد، عرفان مفت و ارزان قیمت است. @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مستند شبکه "من‌وتو" از سرزمین‌های اشغالی، این شبکه را رسوا کرد! شبکه "بهایی من‌وتو" برای خوش خدمتی به اربابانش، مدعیست کشوری به نام فلسطین هیچ وقت وجود نداشته و این جمهوری اسلامی است که آنرا مطرح می‌کند اما این شبکه در مستندی تحت عنوان "مسافر من و تو پلاس در اسرائیل" که سال ۲۰۱۹ تولید شده با استناد به مدرکی، وجود کشور فلسطین پیش از تأسیس رژیم موقت صهیونیستی را اثبات می‌کند! @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سخنان ایت الله درباره نماز اول وقت ⁉️برای حل مشکلاتت چرا به هر راهی میری جز اون راهی که باید بری!!؟؟ ✨ی کم حرف گوش کن! یکبارم که شده به دین اعتماد کن ... ‌‌ 🆔@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 بیاکه لحظه لحظه ام انتظار می شود دلم برای دیدنت بیقرار می شود تمام هستی ام شده اسیرعشق پاک تو.. بی توهرلحظه دلم جریحه دار می شود. کاش این جمعه روز ظهورشما باشد مولای ما 🌼الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج🌼 🆔@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷جمعه تون عالی 🌸امـروز براتون ❣ از آقا امام عصر(عج) 💖میخواهم 🌸در کنار خانواده و 🌷عزیزانتون بهتـرین 🌸آدینه را سپری کنید 🌷لحظه هایی شیرین 🌸دنیایی آرام و 🌷یه زندگی صمیمی 🌸آدینه تون عالی ❤️و در پناه ایشان 🆔@ravanedel
فرجام جنبش یمانی 🖇 و یارانش با درگیر خواهند شد. جنبش ایشان، ضعیف و محدود نخواهد بود؛ بلکه بسیاری از مناطق را در بر می گیرند. 🧐 در اینکه «قیام یمانی پیش از ظهور به شکست منتهی می گردد یا تا زمان ظهور ادامه می یابد و آیا محضر مبارک امام مهدی (ع) را درک می کند یا خیر؟» به دلیل فقدان روایات معتبر، نمی توان قاطعانه قضاوت کرد. در عین حال، در میان احادیث، اشاره هایی به اتصال نهضتِ یمانی به زمان وجود دارد...😍 📚 تأملی نو درنشانه های ظهور، ص۱۰۴-۱۱۰ 🌤 الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج 🌤 🆔@ravanedel
استاد_شجاعی_مقام_عرشی_حضرت‌زهرا_131.mp3
12.06M
🔊 ؛ 📌 سلام الله علیها ( قسمت ۱۳ ) ♦️ ریزترین وقایع تاریخ شیعه ؛ در فاصله‌ی میان حذف متخصص معصوم (شهادت پیامبر اسلام) تا حاکمیت ولایت معصوم بر جهان (ظهور فرزند پیامبر اسلام) در کتاب مصحف فاطمه آمده است! 👤 استاد ؛ استاد ؛ 🆔@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش بچگی‌ می‌مردم می‌رفتم بهشت! اعصاب اینهمه بدبختی و امتحان خدا رو ندارم! 🆔@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مژده به ایرانیان 📌در آخرالزمان ، به دست ایران خواهد بود .... ✍صحبت های قابل تامل از روایاتی در خصوص اخرالزمان .../ جالب ترین بخش این ویدئو شاید این قسمت باشه که میگه : حضرت فرمود امروز ، ایرانی ها را وارد دین کردند ، در آخرالزمان این ها هستند که پرچم حق را به دست دارند و اعراب را به دین بر می گردانند ... «» 🆔@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌سوره قدر در وصف حضرت زهرا (سلام الله علیها) است ... 🥀العجل، یا منتقم فاطمه🥀 🆔@ravanedel
سلام امروز دشمن باتمام امکاناتش به جنگ اسلام ناب محمدی یعنی نبوت محمدی وعصمت فاطمی وزینبی وامامت علوی برخواسته است وباانواع برنامه ها درشبکه های ماهواره ای وهالیوودی به مبارزه بادین برخواسته است وظیفه عالمان دین است که باروشنگری درتقویت بنیان‌های دین برای نسل چهارم انقلاب که نه دوران انقلاب ونه دفاع مقدس رابالعیان ندیده است باید تلاش مضاعف وهمت مردانه خودرابرای آگاهی دلسوزانه نسل جوان راخالصانه درمسیر هدایت نور قرآن واهلبیت بکار برد ومسوولین خواب نما شده مارابیدار کند که دارند دشمنان دین سرمایه های مادی ومعنوی کشورهای اسلامیرا به غارت می‌برند وآنها هنور برسرمنافع حزبی خود دردورن نظام دنبال چند قطبی کردن ملت هستند اما این فکر پلید رابه گور خواهند برد وتا ولایت فقیه حاکم است واطاعت ازرهبری این نظام مقدس به دست ولی الله الاعظم بزودی بافرج به اوج کمال وعزت واحیاء دین کامل وجامع خواهد رسید انشاء الله لله العزه ورسوله وللمومنین. @ravanedel
43.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌ 🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹 🎥 جاهلیت در ((قسمت هشتم )) ❇️ ❇️ 🎙 سخنران : استاد عباسی و استاد علی اکبر رائفی پور ⏰ زمان  : ۶ دقیقه و ۱۴ ثانیه 🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
سلام دوستان عزیز پیام های قرآنی رابیشتر مشاهده کنید وعزیزان مشارکت زیادتر وبیشتر دردیدن پیام‌ها داشته باشید باگلچین کردن پیام‌ها وانتخابهای مناسب خود ازپیامها درکانالهاوگروههایی که دارید دیگردوستان رابه کانال دعوت کنید. @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فاطمیه خطبه_فدکیه