eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️فرزند جواد هستی و درگاهت قبله حاجات مردم... 🤲 حاجت که زیاد است اما؛ از تو، جز تو را خواستن اشتباه است... مهدی جان! 💐 میلاد حضرت جوادالائمه علیه السلام بر فرزند عزیزش امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان عالم مبارک.http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑شرک، ظلم به انسانیت است. تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «51» وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ‌ و (به خاطر بياوريد) هنگامى كه با موسى چهل شب وعده گذارديم وشما پس از (آمدن) او (به ميقات،) گوساله را (معبود خود) گرفتيد، در حالى كه ستمكار بوديد. «1». طه، 77؛ شعراء، 63؛ دخان، 24. جلد 1 - صفحه 116 ✅نکته ها نام حضرت موسى عليه السلام در سى و چهار سوره قرآن و 136 مرتبه آمده است. ماجراى ميعاد حضرت موسى، در سوره‌هاى اعراف و طه نيز آمده است. «1» محلّ وعده، كوه طور و مدّت آن ابتدا سى شب معيّن شده بود و در وعده‌گاه، ده شب ديگر به آن اضافه شد كه اين مدّت براى دريافت كتاب تورات بود، ولى بنى‌اسرائيل عليرغم اينكه رهبرى همچون هارون، برادر حضرت موسى را در ميان خود داشتند، همه‌ى نعمت‌ها و الطاف الهى را فراموش كرده و به سراغ گوساله پرستى رفتند. گوساله‌اى از طلا كه بدست مجسمه سازى هنرمند به نام سامرى، در غياب موسى ساخته شده بود. از آيات قرآن استفاده مى‌شود كه در اين وعده، سه مسئله مورد نظر بوده است: گرفتن تورات، اثبات مقام خلافت براى هارون، آزمايش بنى‌اسرائيل. در سقوط جامعه‌ى بنى‌اسرائيل به دامن شرك، چند عامل نقش داشت: الف: حضور نداشتن رهبرى چون حضرت موسى. ب: حضور منحرفين هنرمندى مانند سامرى. ج: استفاده از طلا و زيور آلاتى كه جاذبه داشت. د: بوق‌هاى پر سر وصداى تبليغاتى. زيرا گوساله سامرى صدا مى‌كرد. ه: مردم ساده و زود باور و نبود ايمان عميق. و: زمينه‌ى مساعد و سابقه‌ى گاو پرستى. ✳️پیام ها 1- كناره‌گيرى رهبران الهى از جامعه براى مدّت محدود به منظور عبادت خدا، كارى شايسته و نيكو است. «2» «واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» 2- عبادت در چهل شب وبه دور از مردم، داراى آثار خاصّى است. «أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» 3- عدد چهل، در دريافت وحى و الهامات روحانى نقش دارد. «أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» «1». اعراف، 142؛ طه، 86. «2». تفسير راهنما. جلد 1 - صفحه 117 4- شرك، ظلم به انسانيّت است. زيرا كه انسان دست خود را از دست خداوند برمى‌دارد و در دست نااهلان مى‌گذارد. «وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ» http://eitaa.com/hafezan_vahy
سوره بقره آیـ🦋ـه (۵۱) وَإِذْ = و هنگامي كه وَاعَدْنَا = وعده گذارديم مُوسَىٰ = با موسي أَرْبَعِينَ لَيْلَةً = چهل شب ثُمَّ = سپس اتَّخَذْتُمُ = گرفتيد شما   ( به پرستش ) الْعِجْلَ = گوساله را مِن بَعْدِهِ = از بعد او (در نبود او) وَأَنتُمْ ظَالِمُونَ = در حالی كه شما ستم پيشگان بوديد http://eitaa.com/hafezan_vahy
سوره بقره آیـ🦋ـه (۵۲) ثُمَّ عَفَوْنَا = سپس بخشيديم ما عَنكُم  = شما را مِّن بَعْدِ ذَ‌ٰلِكَ = از بعد آن لَعَلَّكُمْ = شايد شما تَشْكُرُونَ  = سپاسگزاری نمائید سوره بقره آیـ🦋ـه (۵۳) وَإِذْ = وهنگامی که آتَيْنَا = دادیم ما مُوسَى الْكِتَابَ = به موسی کتاب وَالْفُرْقَانَ = و وسیله تشخیص حق از باطل را لَعَلَّكُمْ = شاید شما تَهْتَدُونَ = هدایت یابید http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑شرک، ظلم به انسانیت است. تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «51» وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ‌ و (به خاطر بياوريد) هنگامى كه با موسى چهل شب وعده گذارديم وشما پس از (آمدن) او (به ميقات،) گوساله را (معبود خود) گرفتيد، در حالى كه ستمكار بوديد. «1». طه، 77؛ شعراء، 63؛ دخان، 24. جلد 1 - صفحه 116 ✅نکته ها نام حضرت موسى عليه السلام در سى و چهار سوره قرآن و 136 مرتبه آمده است. ماجراى ميعاد حضرت موسى، در سوره‌هاى اعراف و طه نيز آمده است. «1» محلّ وعده، كوه طور و مدّت آن ابتدا سى شب معيّن شده بود و در وعده‌گاه، ده شب ديگر به آن اضافه شد كه اين مدّت براى دريافت كتاب تورات بود، ولى بنى‌اسرائيل عليرغم اينكه رهبرى همچون هارون، برادر حضرت موسى را در ميان خود داشتند، همه‌ى نعمت‌ها و الطاف الهى را فراموش كرده و به سراغ گوساله پرستى رفتند. گوساله‌اى از طلا كه بدست مجسمه سازى هنرمند به نام سامرى، در غياب موسى ساخته شده بود. از آيات قرآن استفاده مى‌شود كه در اين وعده، سه مسئله مورد نظر بوده است: گرفتن تورات، اثبات مقام خلافت براى هارون، آزمايش بنى‌اسرائيل. در سقوط جامعه‌ى بنى‌اسرائيل به دامن شرك، چند عامل نقش داشت: الف: حضور نداشتن رهبرى چون حضرت موسى. ب: حضور منحرفين هنرمندى مانند سامرى. ج: استفاده از طلا و زيور آلاتى كه جاذبه داشت. د: بوق‌هاى پر سر وصداى تبليغاتى. زيرا گوساله سامرى صدا مى‌كرد. ه: مردم ساده و زود باور و نبود ايمان عميق. و: زمينه‌ى مساعد و سابقه‌ى گاو پرستى. ✳️پیام ها 1- كناره‌گيرى رهبران الهى از جامعه براى مدّت محدود به منظور عبادت خدا، كارى شايسته و نيكو است. «2» «واعَدْنا مُوسى‌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» 2- عبادت در چهل شب وبه دور از مردم، داراى آثار خاصّى است. «أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» 3- عدد چهل، در دريافت وحى و الهامات روحانى نقش دارد. «أَرْبَعِينَ لَيْلَةً» «1». اعراف، 142؛ طه، 86. «2». تفسير راهنما. جلد 1 - صفحه 117 4- شرك، ظلم به انسانيّت است. زيرا كه انسان دست خود را از دست خداوند برمى‌دارد و در دست نااهلان مى‌گذارد. «وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ» http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑حتی برای شرک هم راه توبه باز است. تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «52» ثُمَّ عَفَوْنا عَنْكُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ‌ آنگاه پس از آن (انحراف) از شما درگذشتيم تا شايد شكر (اين نعمت را) به جاى آريد. ✳️نکته ها توبه از شرك، ايمان آوردن و اظهار شهادتين است. زيرا بعثت انبيا، براى نجات انسان از شرك و كفر است. بنابراين آيه‌ى‌ «إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ» «1»* كه مى‌فرمايد: خداوند شرك را نمى‌بخشد. مربوط به كسانى است كه در حال شرك از دنيا بروند و به توحيد و يگانه پرستى باز نگردند. ✅پیام ها 1- حتّى براى شرك وگوساله‌پرستى نيز راه توبه وبازگشت وجود دارد. «ثُمَّ عَفَوْنا» 2- عفو الهى، خود زمينه‌اى براى شكرگزارى است. «عَفَوْنا ... لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ» http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑فرقان چیست؟ تفسیر نور (حجة الاسلان قرائتی) «53» وَ إِذْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ وَ الْفُرْقانَ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ‌ و (نيز بخاطر آوريد) هنگامى كه به موسى كتاب (تورات) و فرقان داديم، تا شايد شما هدايت شويد. ✳️نکته ها فرقان، وسيله‌اى است كه حقّ را از باطل جدا مى‌سازد. و چون در كتاب آسمانى حقّ از باطل جدا مى‌شود، به آن فرقان گفته مى‌شود. شايد هم مراد از فرقان، با توجّه به اينكه در كنار كتاب آمده است، همان معجزات نُه‌گانه يا حقايق ديگرى باشد كه غير از تورات به‌ حضرت موسى عطا شده است. ✅پیام ها 1- كتب آسمانى، بيانگر حقّ و مايه‌ى جداسازى حق از باطل هستند. «الْكِتابَ وَ الْفُرْقانَ» 2- حجّت از طرف خداوند تمام است، ولى مردم به خاطر هوسها، گاهى حقّ را نمى‌پذيرند. «لَعَلَّكُمْ» http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔸ویژگی و سیره رفتاری امام جواد(ع) 🌸 ولادت با سعادت نهمین امام ولایت، حضرت جوادالائمه علیه‌السلام مبارک باد 🆔 کانال محبین الائمه علیهم السلام https://eitaa.com/mohebinalaeme
27.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 (ع) 🌸 (ع) 💐از باب الجواد تا باب المراد 💐از صحن پدر تا صحن پسر 🎤 👏 👌فوق زیبا الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌ 🤲🏻 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 باماهمراه باشید 👇👇👇 🌹http://eitaa.com/hafezan_vahy🌹
5.mp3
4.86M
🌸 شرح نهج‌البلاغه ✍ نامه ۳۱ 8⃣ قسمت هشتم سید حسن منتظرین http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: امام اهل صداقت و مجاهدت بود 🔹 حاج قاسم سلیمانی: امام در اوج ناباوری تاسیس حکومت اسلامی را در فکر پروراند و در اولین فرصت آن را اجرا کرد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تأثیر امواج موبایل بر ایجاد سرطان 🎥 گزارش جنجالی کامران نجف‌زاده در آمریکا که از صداوسیما پخش نشد ولی توسط خود او در اینترنت اشتراک‌گذاری شد. دیدن این گزارش مفید است. سلام این هم از سیمای میلی ما مانع ا زدرک واقعیات وحقایق برای مردم ماست ولی ملت نجیب ما واقعیات وخیانت یک عده سلطنت طلب وبهایی را که بانفوذ خود در دانشگاه عمومی کشور ما که مشغول به خیانت وفریب وریاوتزویر ودروغ هستند کاملا آگاهی وبصیرت دارند ودست خیانترا انشاءلله قطع خواهندکرد هرچند که بگویند آمار ببیندگان تلویزیون زیاد شده است http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌴الزامات ماندگاری حماسه ها 🔹 دهه حماسه های متعدد است. ورود حضرت امام، حضور مردم در صحنه، بیعت همافران، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ... برخی رازها و الزامات ماندگاری این حماسه ها را براساس بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی می توان شمارش کرد: 1⃣. حرکت و خروش و بیعت بر اساس هدف مقام معظم رهبری نیروی های جوان کنونی را شریک در بیعت همافران ۱۳۵۷ می دانند. دلیل آن ای است که "این بیعت، بیعت با شخص نبود؛ این بیعت، بیعت با هدفها بود، بیعت با آرمانها بود؛ بیعت با آن جهاد مقدّسی بود که امام فرمانده مقتدر آن جهاد بود. اینها آمدند نیروی هوایی را آوردند زیر چتر این فرماندهیِ مقتدر و باعظمت و شگفتی‌آفرین. این کار یک کار معنوی بود، لذا این کار جریان دارد؛ این کار یک قضیّه‌ای نبود که حالا آن روز اتّفاق افتاد و تمام شد؛ نه، این کار در جریان است" 2⃣. حرکت بر اساس نیاز لحظه حرکت بهنگام و در لحظه باعث ماندگار و اثربخشی جریان است. "این حرکت، بود. من روی این قضیّه خیلی تکیه میکنم و بارها تکیه کرده‌ام. ما همیشه باید در کارهای خودمان نیاز لحظه را درک کنیم. یک کارهایی وجود دارد که شما اگر الان انجام دادید، این به هدف اصابت میکند." 4⃣.ایمان و اطمینان به امدادهای غیبی متعدد است از جمله ضربه خوری دشمن از جایی که تصورش را نمی کند مانند ضربه از همافران تحصیل کرده در آمریکا. مهم ورود و حرکت در جبهه حق است. "اگر شما در میدان جهاد -هر جهادی؛ در هر دوره‌ای یک‌ جور جهاد لازم است؛ جهاد نظامی داریم، جهاد علمی داریم، جهاد تحقیقاتی داریم؛ همه‌ جور جهادی- حضور داشته باشید و فعّال باشید، دشمن را شکست خواهید داد؛ چرا؟ چون خدای متعال این ‌جور قرار داده که محاسبات دشمن غلط از آب در می‌آید، درست نمیتواند محاسبه کند، درست نمیتواند برآورد کند. امروز خود آمریکا هم دچار این مشکل «فَاَتاهُمُ اللهُ مِن حَیثُ لَم یَحتَسِبوا»" 4⃣.عمق داشتن حرکت ها ماندگاری حماسه ها و حرکت ها به عمق و پشت داشتن و هدایت شدگی وابسته است. حرکت های احساسی زودگذر و هیجانی مانایی ندارد. البته ماندگاری این حرکت های عمقی را در هر زمانی به گونه ای می توان مشاهده کرد. مقام معظم رهبری جهاد خودکفایی نیروی هوایی، خنثی سازی توطئه پایگاه تبریز و پایگاه هوایی شهید نوژه همدان و درخشش در دفاع مقدس را نشانه های عمق داشتن حرکت همافران می دانند. "اینها استمرار همان حرکت اوّل است. اینکه من میگویم این حرکت، حرکت هیجانی نبود، به خاطر این است که این حرکت استمرار پیدا کرد و ادامه پیدا کرد در داخل نیروی هوایی. آن وقت همین روحیه و بصیرت موجب میشود که هم در نیرو و هم در کلّ ارتش، شهیدان برجسته‌ای چهره‌ی خودشان را بنمایانند: شهید صیّادشیرازی، شهید بابایی، شهید ستّاری، شهید کلاهدوز و امثال اینها و هزاران شهدای دیگر" 5⃣.جهاد تبیین به مرور زمان، حماسه ها اگر خوب تبیین نشوند، فراموش می شوند یا دشمنان با جنگ روایت ها حماسه ها را تحریف خواهند کرد."من میخواهم بگویم آن روز که این حرکت تاریخی نوزدهم بهمن در برابر امام انجام گرفت، اگر آن عکسی که از این واقعه منتشر شد منتشر نمیشد، یعنی این کار تبیینی اگر انجام نمیگرفت، این حادثه نه این جور ماندگار میشد، نه اثرگذار میشد؛ یک حادثه‌ای بود مثل حوادث فراوان دیگری که اتّفاق می‌افتد و فراموش میشود. عامل ماندگاری و اثرگذاری این حادثه عبارت بود از همان قاب تصویر هنرمندانه‌ای که از این منتشر شد." 6⃣. تهاجم ترکیبی دشمنان برای از بین بردن حماسه ها حمله ترکیبی را در پیش می گیرند. راه خنثی سازی این طرح، از طرف جبهه حق است. "دشمنان از همه جهت یک حمله‌ی ترکیبیِ دسته‌جمعی را شروع کرده‌اند.ما هم در مقابل بایستی حرکتمان حرکت ترکیبی باشد؛ از همه جهت بایستی تلاش کنیم. البتّه دفاع باید بکنیم امّا همیشه در موضع دفاعی نمیتوانیم بمانیم؛ این را باید توجّه داشت. این که من میگویم باید دفاع کنیم، خب دفاع یک کار لازم است امّا همیشه نمیشود در موضع دفاعی ماند؛ دشمن تهاجم میکند، ما هم باید تهاجم داشته باشیم." 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 نگاه دولت در قضیه حجاب نگاه فرهنگی و اجتماعی است رئیس‌جمهور: 🔘در بحث حجاب، اولین نکته این است که حجاب دستور اسلام است و قانون کشور، زنان و دختران کشور ما مسلمان و پایبند به قانون و نظام و ارزش‌ها هستند. نگاه دولت در قضیه حجاب، یه نگاه فرهنگی و اجتماعی است. 🔘بخش فرهنگی و اجتماعی قرارگاه عفاف و حجاب از نظر ما باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شود. دولت مساله عفاف و حجاب را از این جنس می‌داند. 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‌بی‌غیرتی رضاخان به روایت رهبرانقلاب ⭕️‌ برای یک ملت سرافکندگی بالاتر از این نیست.. ⭕️‌ قابل توجه براندازها که میخوان به همچین خاندانی وکالت بدن 🇮🇷 کانال حافظان http://eitaa.com/hafezan_vahy
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ ۖ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حِلٌّ لَّكُمْ وَطَعَامُكُمْ حِلٌّ لَّهُمْ ۖ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ إِذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ وَلَا مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ ۗ وَمَن يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ ..... مائده،5 . آیا ازدواج با اهل کتاب به هر صورت، خواه ازدواج دائم باشد یا موقت، مجاز است و یا منحصراً ازدواج موقت جائز است، در میان فقهاى اسلام بحث و گفتگو است. . در میان فقهاى شیعه جمعى معتقدند: آیه منحصراً ازدواج موقت را بیان مى کند و بعضى از روایات رسیده از ائمه اهل بیت (علیهم السلام) نیز این نظر را تأیید مى نماید. . با این همه جمعى دیگر از فقهاء ازدواج با اهل کتاب را مطلقاً مجاز مى دانند و قرائن فوق را براى تخصیص آیه کافى نمى بینند و به بعضى از روایات نیز در این زمینه استدلال مى کنند. . منظور از «طعام اهل کتاب» که در این آیه حلال شمرده شده است، چیست؟ . اکثریت قاطع مفسران و فقهاى شیعه بر این عقیده اند که: منظور از آن غیر از گوشت هائى است که ذبیحه آنها باشد. . در تفسیر «على بن ابراهیم» از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که درباره آیه فوق چنین فرمود: «منظور از طعام اهل کتاب، حبوبات و میوه ها است، نه ذبیحه هاى آنها؛ زیرا آنها هنگام ذبح نام خدا را نمى برند». . ذکر این نکته نیز لازم است که در مورد طعام اهل کتاب، هم اجازه داده شده که از طعام آنها خورده شود (به شرائطى که ذکر شد) و هم به آنها اطعام شود، اما در مورد ازدواج، تنها گرفتن زن از آنان تجویز شده، ولى زنان مسلمان به هیچ وجه مجاز نیستند با مردان اهل کتاب ازدواج کنند چنان که ظاهر آیه نیز چنین اقتضا مى کند. . منبع: خلاصه و ویرایش شده از تفسیر نمونه http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠قرآن شناسی از منظر صحیفه سجادیه 💎حضرت امام سجادعلیه السلام می فرمایند: 🔹وَ جَعَلْتَهُ نُوراً نَهْتَدِي مِنْ ظُلَمِ الضَّلَالَةِ وَ الْجَهَالَةِ بِاتِّبَاعِهِ، وَ شِفَاءً لِمَنْ أَنْصَتَ بِفَهَمِ التَّصْدِيقِ إِلَى اسْتِمَاعِهِ، وَ مِيزَانَ قِسْطٍ لَا يَحِيفُ عَنِ الْحَقِّ لِسَانُهُ، وَ نُورَ هُدًى لَا يَطْفَأُ عَنِ الشَّاهِدِينَ بُرْهَانُهُ، وَ عَلَمَ نَجَاةٍ لَا يَضِلُّ مَنْ أَمَّ قَصْدَ سُنَّتِهِ، وَ لا تَنَالُ أَيْدِي الْهَلَكَاتِ مَنْ تَعَلَّقَ بِعُرْوَةِ عِصْمَتِهِ» 🔸«بار خدايا، قرآن را نورى قرار داده‏اى كه در پرتو آن از تاريكيهاى گمراهى و نادانى برهيم، و شفايى براى هر كه از سر تصديق بر آن گوش نهد، و ترازوى عدلى كه زبانه‏اش از حق منحرف نشود، و چراغ هدايتى كه فروغ برهانش را خاموشى نيست، و رايت نجاتى كه هر كه قدم در پى‏اش نهاد و آيين او پيشه ساخت گمراه نگردد و آن كه چنگ در دست آويز عصمتش زد دست هلاكت بدو نرسد» 📗صحیفه سجادیه، دعای ۴۲ کانال ما رو به دوستاتون معرفی کنید🌷 کانال حافظان http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌نعمتی که فقط ایرانیان از آن برخوردارند از زبان یک سیاستمدار خارجی ⁉️آنچه باعث شده ایران با وجود تحریم‌های وحشتناک و کمرشکن روی پای خود بایستد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 | ، ، ▫️ان شاء الله از این روزهای اول بنا داشته باشیم بر این که همه نافله‌ها را بخوانیم، مقید کنیم خودمان را، تا آن مقدارش که برایمان امکان دارد ادائاً بخوانیم، یعنی در وقت خودش اگر هم محذوراتی داریم -مثل رعایت نماز جماعت و بهره بری از فیض نماز جماعت- قضایش را بجا بیاوریم... ▫️یک لطفی دارد این قضا کردن نافله، در روایت داریم که خداوند به فرشته ها می‌فرماید مرا ببینید، بر او واجب نکردم، اما چون نتوانست در وقتِ اداء انجام بدهد، حالا قضایش را انجام می‌دهد... ▫️چقدر خداوند نگاه می‌کند به ، خداوند اینطور بنده‌اش را تحویل می‌گیرد و به او عنایت می‌کند... ▫️نماز که قبول شد همه کارها به تبع نماز می‌شود، ذکرمان، دعایمان، قرآنمان، مطالعاتمان، خوابمان، ارتباطاتمان، همه می‌شود و موجب به خداوند... ⭕️ اما اگر این ریشه، این نماز، خدایی نکرده قبول نشود و نافله برای جبران نداشته باشیم، کار های دیگر‌ هم... ✨ "و لا تکونوا کالذین نسوا الله فانساهم انفسهم اولئک هم الفاسقون" 👈 گام به گام از خدا دور می‌شوند ⭕️ کم نبودند افرادی که اوایل چقدر اهل ذکر بودند اما آرام آرام جدا شدند و نه تنها این ها را نداشتند بلکه هم می کردند... 🔰 نماز یک ویژگی خاصی هم که دارد، این است که در مجموعه عبادات چون مستمر و هر روز است اگر خوب باشد، همیشه آدم تغذیه می‌شود و انرژی می‌گیرد، و این خدا است که نماز را بر ما واجب کرده است، واقعا لطف خدا است، اگر واجب نبود کداممان صبح بلند می‌شدیم بخوانیم؟ لذا تا می‌توانیم روی این واجبات سرمایه گذاری کنیم‌...http://eitaa.com/hafezan_vahy ۱۳۹۸/۱۲/۰۷ 🕋
چرا گاهی از حفظ قرآن منصرف میشوم و حوصله ادامه کار را ندارم . بعضی از موانع حفظ قرآن: 1⃣ گناهان و نافرمانی های بسیار، زیرا بنده قرآن را فراموش می کند و خود را فراموش می کند و دلش را از یاد خدا و تلاوت و حفظ قرآن کور می کند. 2 ⃣ عدم پیگیری و مرور و استماع مداوم مطالبی که از قرآن کریم حفظ کرده است. 3⃣ علاقه زیاد به امور دنیا، دل را وابسته به آنها می کند و لذا نمی تواند به راحتی حفظ کند. 4⃣ بسیاری از آیات را در زمان کوتاه حفظ میکنند و قبل از تسلط بر آنها به سراغ سایر آیات میروند . http://eitaa.com/hafezan_vahy
سلام تا عاشق قرآن نشویم واز لذائذ شیرین فهم وتدبر وتعقل وتامل در قرآن ودلسپردن به نورانیت قرآن که حقیقتا ذکر ویاد خداست وزنگارراازدل پاک می کند همانگونه که آهن زنگ می‌زند جلاء دل هم به الذين آتیناهم الکتاب حق تلاوته هست قرآن باب معارف است الی الابد کتاب زندگی است من المهد الی اللحد کتاب تدوین وتدوین است کتاب قرائت است فافرووا ماتیسر منه فاقرووا ما تیسر من القرآن کتاب سنلقی علیک قولا ثقیللا کتاب ولفد یسرنا القرآن للذکر فهل من مدکر برای پند ونصیحت وخیر خواهی است وللذکر یعتی للحفظ است تا عاشق نشوی به حقیقت نور نورنگیریم باید طلب کنی تا از شراب طهور قرآن سیرابت کنند تا به الا بذکر الله که قرآن است به تطمئن القلوب برسی شفاء است تا وننزل من القرآن ماهوشفاء ورحمه للمومنین در کامت بریزند کتاب هدی للناس وهدی للمتقین است هدایت عمومی وهدایت ویژه خداترسان وخداباوان است لذا بانور قرآن به انما یتقبل الله من المتقین می رسی تا بانگ الرحیل دنیاراترک نکنیم ندا داده نشده توشه وخوشه خود رااز قرآن بردارکه الیوم عمل وغدا حساب تا حشر ونشرت باقرآن وشفاعت قرآن وناطق به قرآن صاحب الزمان دستورات رابگیریم درخیمه قرآنی مهدی زهراسلام الله علیهما بنشینی و نصرت حضرتش کنی ودر رکابش جان فدائی شویم بشهادت در راهش انشاء اللهhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز شصت وچهارم ┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄ 📜 :نامه به مالک اشتر 8⃣ شناخت اقشار گوناگون اجتماعی 🔹ششم سيمای بازرگانان و صاحبان صنايع 🔻سپس سفارش مرا به بازرگانان و صاحبان صنايع بپذير، و آنها را به نيكوكاری سفارش كن بازرگانانی كه در شهر ساكنند، يا آنان كه همواره در سير و كوچ كردن می باشند و بازرگانانی كه با نيروی جسمانی كار می كنند، چرا كه آنان منابع اصلی منفعت و پديد آورندگان وسايل زندگی و آسايش و آوردندگان وسايل زندگی از نقاط دور دست و دشوار می باشند، از بيابانها و درياها، و دشتها و كوهستانها، جاهای سختی كه مردم در آن اجتماع نمی كنند، يا برای رفتن به آنجاها شجاعت ندارند. بازرگانان مردمی آرامند و از ستيزه جویی آنان ترسی وجود نخواهد داشت، مردمی آشتی طلبند كه فتنه انگيزی ندارند. در كار آنها بينديش چه در شهری باشند كه تو به سر ميبری، يا در شهرهای ديگر، با توجه به آنچه كه تذكر دادم. اين را هم بدان كه در ميان بازرگانان، كسانی هم هستند كه تنگ نظر و بد معامله و بخيل و احتكار كننده اند كه تنها با زورگویی به سود خود می انديشند. و كالا را به هر قيمتی كه می خواهند می فروشند، كه اين سود جویی و گران فروشی برای همه افراد جامعه زيانبار و عيب بزرگی بر زمامدار است. پس از احتكار كالا جلوگيری كن كه رسول خدا (صلّی اللّه عليه و آله و سلّم) از آن جلوگيری می كرد بايد خريد و فروش در جامعه اسلامی به سادگی و با موازين عدالت انجام گيرد، با نرخ هایی كه بر فروشنده و خريدار زيانی نرساند، كسی كه پس از منع تو احتكار كند، او را كيفر ده تا عبرت ديگران شود، امّا در كيفر او اسراف نكن. ┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄ 🔹هفتم سيمای محرومان و مستضعفان 🔻سپس خدا را ! خدا را ! در خصوص طبقات پايين و محروم جامعه، كه هيچ چاره ای ندارند و عبارتند از زمين گيران، نيازمندان، گرفتاران، دردمندان. همانا در اين طبقه محروم گروهی خويشتن داری كرده و گروهی به گدایی دست نياز بر می دارند، پس برای خدا پاسدار حقّی باش كه خداوند برای اين طبقه معيّن فرموده است: بخشی از بيت المال و بخشی از غلّه های زمينهای غنيمتی اسلام را در هر شهری به طبقات پايين اختصاص ده زيرا برای دورترين مسلمانان همانند نزديكترين آنان سهمی مساوی وجود دارد و تو مسؤول رعايت آن می باشی. مبادا سر مستی حكومت تو را از رسيدگی به آنان باز دارد، كه هرگز انجام كارهای فراوان و مهم عذری برای ترك مسئوليّتهای كوچكتر نخواهد بود. همواره در فكر مشكلات آنان باش و از آنان روی بر مگردان، به ويژه امور كسانی را از آنان بيشتر رسيدگی كن كه از كوچكی به چشم نمی آيند و ديگران آنان را كوچك می شمارند و كمتر به تو دسترسی دارند. برای اين گروه از افراد مورد اطمينان خود كه خدا ترس و فروتنند فردی را انتخاب كن، تا پيرامونشان تحقيق و مسائل آنان را به تو گزارش كنند. سپس در رفع مشكلاتشان به گونه ای عمل كن كه در پيشگاه خدا عذری داشته باشی، زيرا اين گروه در ميان رعيّت بيشتر از ديگران به عدالت نيازمندند و حق آنان را به گونه ای بپرداز كه در نزد خدا معذور باشی، از يتيمان خردسال و پيران سالخورده كه راه چاره ای ندارند. و دست نياز بر نمی دارند، پيوسته دلجویی كن كه مسؤوليّتی سنگين بر دوش زمامداران است، اگر چه حق تمامش سنگين است امّا خدا آن را بر مردمی آسان می كند كه آخرت می طلبند، نفس را به شكيبايی وا می دارند و به وعده های پروردگار اطمينان دارند. پس بخشی از وقت خود را به كسانی اختصاص ده كه به تو نياز دارند، تا شخصا به امور آنان رسيدگی كنی و در مجلس عمومی با آنان بنشين و در برابر خدایی كه تو را آفريده فروتن باش و سربازان و ياران و نگهبانان خود را از سر راهشان دور كن تا سخنگوی آنان بدون اضطراب در سخن گفتن با تو گفتگو كند، من از رسول خدا (صلّی اللّه عليه و آله و سلّم) بارها شنيدم كه می فرمود: «ملّتی كه حق ناتوانان را از زورمندان، بی اضطراب و بهانه ای باز نستاند، رستگار نخواهد شد» پس درشتی و سخنان ناهموار آنان را بر خود هموار كن و تنگ نظری و خود بزرگ بينی را از خود دور ساز تا خدا درهای رحمت خود را به روی تو بگشايد و تو را پاداش اطاعت ببخشايد، آنچه به مردم می بخشی بر تو گوارا باشد، و اگر چيزی را از كسی باز ميداری با مهربانی و پوزش خواهی همراه باشد. ┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄ http://eitaa.com/hafezan_vahy
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(37)(2).mp3
7.58M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز شصت وچهارم نامه ۵۳ بند ۸، قسمت ۶ تا ۷. http://eitaa.com/hafezan_vahy