eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۲۵ قرآن کریم 🎙 استاد: مرحوم محمد صدیق منشاوی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۲۶ قرآن کریم 🎙 استاد: مرحوم منشاوی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۲۷ قرآن کریم 🎙 استاد: مرحوم منشاوی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دوازدهم تیر ۱۳۶۷ هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و همه مسافران و خدمه آن اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهن‌سال به شهادت رسیدند . 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
نمادهای شیطان پرستی در کیبوردِ موبایل های همراه تان ↓ 🤘 نماد عمومی شیطان پرستان 🖕 نماد ضد فرهنگی 👁 نماد یک چشم شیطان پرستی 👩‍👩‍👦👩‍👩‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👧‍👧👩‍👩‍👦‍👦 هم جنس گرایی زنان 👨‍👨‍👦👨‍👨‍👧👨‍👨‍👧‍👦👨‍👨‍👦‍👦👨‍👨‍👧‍👧 هم جنس گرایی مردان ☯♋ نمونه ای از اعداد 6 و9 ♍ کلمه "الله" که وارونه یا سرچپه شده ♉➰♈ نمایی متشابه به بز شیطان پرستی ☣ 3 بز ➿2 بز ✝☦ ☮صلیب 🙏 علامت نماد هندو و مسیحی و بودايی؛ 🎄علامت کریسمس 👐 🙌 برعکس کردن حالت قنوت مسلمانان؛ (به انگشتان شصت خود هنگام قنوت توجه کنید) 🗽 مجسمه آزادی 🕍 عبادتگاه صهیونیسم 🕎 آرم سازمان موساد صهیونیسم 🔯✡نشان صهیونیسم 🏳‍🌈🌈 نماد همنجنس بازی و همنجنس باز ها 🕍معبد شیطان ♏️♍️♌️♋️♉️ نماد های دیگر شیطان 🔱 نماد سلاح شیطان یا همان سر نیزه شیطان 👹👿👺 صورتک شیطان 🙌 توهین به قنوت مسلمین 👁چشم شیطان سعی شود از این علامت و نشانه ها استفاده نشود.. مسلمانان بیدار باشید ... ببینید دشمن چقدر فعال است!!! نشر این پیام صدقه جاریه است... متاسفانه بیشترین استفاده روزمره که حتی بین مذهبی ها مشاهده میشه علامت🙏 است
♦️نتيجه آميختگى جهل با وضعيتهاى متفاوت در زندگى بشر: 1- جهل + فقر = جُرم 2- جهل + ثروت = فساد 3- جهل + آزادی = هرج و مرج 4- جهل + قدرت = استبداد 5- جهل + دين = تروریسم حال به جای جهل، علم بگذار بنگر علم با وضعيتهاى متفاوت زندگى چه میکند؛ 1- علم + فقر = قناعت 2- علم + ثروت = نوآوری 3- علم + آزادی = خوشبختی 4- علم + قدرت = عدالت 5- علم + دين = استقامت این یک قانون است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌
14 💠 علامه امینی (به بهانه عید سعید و سالروز شمسی وفات علامه) 🔹 عبدالحسین امینی تبریزی معروف به علامه امینی (۱۳۲۰-۱۳۹۰ق)، نویسنده کتاب الغدیر، فقیه، محدث، متکلم، مورخ و نسخه‌شناس، از ٢٢ سالگی برای تحصیل علوم اسلامی به نجف رفت و از سید ابوالحسن اصفهانی، میرزا محمدحسین نایینی، محمدحسین غروی اصفهانی و شیخ عبدالکریم حائری یزدی، اجازه دریافت كرد. 🔸 علامه امینی علاوه بر نگارش آثار مهم علمی، امیرالمؤمنین(ع) را در نجف تاسیس کرد که حاوی ۷۰ هزار نسخه خطی و ۵۰۰ هزار عنوان کتاب است. 🔹 سید ابوالحسن اصفهانی در تقریظ بر کتاب شهداء الفضیلة، علامه امینی را پرچمدار دانش، ادب و قهرمان جنبش فکری اسلامی دانسته است. 🔸 عبادت بسیار زیاد، تقوا و زهد از ویژگی‌های اخلاقی علامه امینی دانسته شده است؛ به صورتی که تا آخر عمر خانه شخصی در نجف نداشت و در خانه زندگی می‌کرد. 🔹 علامه امینی، ۱۲ تیر ۱۳۴۹ش (۲۸ ربیع‌الثانی ۱۳۹۰ق) درگذشت. ۱۳ تیر ۱۳۴۹ش، پیکر او تشییع شد. افزون بر تهران، در شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف نیز پیکر علامه تشییع شد و پس از طواف دادن بر گرد آستان مقدس علوی به وصیت خود او، در حجره‌ای در امیرالمؤمنین که خود بنیانگذار آن بود، به خاک سپرده شد. امینی در وصیت‌نامه‌اش خواست کسی را نایب او قرار دهند تا ده سال به برود. وی همچنین وصیت کرده بود ده سال مجلس عزا در روزهای شهادت (س) برگزار کنند. روحش شاد. 👈 آشنایی با شخصیت‌های جهان اسلام. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه : 💠 تا زنده هستید دائم مشغول فرستادن و خواندن سوره قل هوالله احد باشید. 💢 زمانی که انسان در قبر قرار گرفت ارزو میکند شخصی کنارقبرش بیاید وبرایش یک فاتحه ای یا بفرستد. 🌺🌸🍃🌺🌸 🌺گفتم به خرد 🌸که چیست اسباب نجات 🌺در سختی روزگار و وقت خطرات 🌸در وادی عشق 🌺گشتی زد و گفت 🌸بر طلعت نورانی مهدی صلوات 🌺🌸🍃🌺🌸 http://eitaa.com/hafezan_vahy
❣ 🌱سبز سبز، جان ما و جای تو! گرم گرم، قلب ما و دستان تو ... چه شادمانه جان و دلم را برای آمدنت مهیا کرده‌ام! بهارِ جانها! 🌱طراوت هدیه‌ای است که به یمن قدوم تو نصیب زمین خواهد شد! تو شکوفه‌ی کدامین باغی که با تو چهار فصل دنیا بهار می‌شود؟! اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج🤲 🌸 السَّلامُ عَلَى النُّورِ الَّذِی أَرَادَ أَهْلُ الْکُفْرِ إِطْفَاءَهُ فَأَبَى اللهُ اِلّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ بِکُرْهِهِمْ وَ أَیَّدَهُ بِالْحَیَاةِ حَتَّى یُظْهِرَ عَلَى یَدِهِ الْحَقَّ بِرَغْمِهِمْ ✍سلام بر نورى که اهل کفر خاموشى ‏اش را خواستند، ولى خدا نخواست جز آنکه نورش را در عین ناخوش داشتن آنان کامل گرداند، و آن را با زندگى طولانى تأیید کند، تا حق‏ را به دست او على ‏رغم دشمنان ظاهر نماید 📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه 🌼 تو بیا تا گره از کار دلم وا گردد 🌼 سبب وصل به دلدار مهیا گردد 🌼 دمد از خاک، گل و سبزه به یُمن قدمت 🌼 آسمان آبی و خوشرنگ چو دریا گردد 🌼 چشمها منزل خورشید جمال تو شود 🌼 عالمی خیره به تو ،غرق تماشا گردد 🌼 یوسف خویش به نسیان بسپارد یعقوب 🌼 غرق در حُسن رخ یوسف زهرا گردد 🍃 http://eitaa.com/hafezan_vahy الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
شرح حکمت ۷۰ بخش ۱ نشانه‌های جاهل.mp3
2.74M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 70 1⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع. http://eitaa.com/hafezan_vahy
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 1 ) 🔹نشانه های جاهل 💠 «لَا تَرَى[يُرَى الْجَاهِلُ] الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً»   ⚜ در حکمت ۷۰ نهج‌ البلاغه می‌خوانیم: " جاهل دیده نمی‌شود، مگر یا در حال افراط و یا در حال تفریط. " 🔰 پیرامون افراط و تفریط و نسبت آن با جاهل و جهل، در نهج‌ البلاغه شریف سه مبحث قابل ارائه است: 1⃣ مبحث اول، زشتی افراط و تفریط و جهل؛ 🔻در حکمت ۱۰۸، پیرامون حالات خوب و بد قلب، می‌خوانیم: " هر کوتاهی درمورد قلب، مضر است و هر افراطی آن را فاسد می‌کند. " 🔻همچنین مولا علی(علیه السلام) در خطبه ۱۲۷ و حکمت ۴۶۹، در بیان زشتی افراط، می‌فرمایند: "حتی محبِّ افراطیِ من، در آینده هلاک خواهد شد." 🔻مولا همچنین در حکمت ۵۴ نهج‌البلاغه، دربارهٔ زشتی جهل می‌فرمایند: « لا فقرَ کَالجَهل » ؛ " هیچ فقری بدتر از جهالت نیست. " (چون جهل های دیگر به راحتی قابل تحمّل یا جبرانند، اما جهالت به راحتی قابل جبران نیست.) 2⃣ بحث دوم، ثمرات ناگوار تفریط و افراط و جهالت است؛ 🔸 ۱. مولا علی(علیه السلام) در حکمت ۱۸۱ نهج‌البلاغه، اینگونه می‌فرماید که: « ثَمَرَةُ التَّفْرِيطِ النَّدَامَة » ؛ " نتیجه هر تفریطی، پشیمانی است. " 🔸۲. همچنین دربارهٔ عاقبت اهل تفریط، در خطبه ۱۵۷ می‌فرمایند: «النَّارُ غَایَةُ المُفَرِّطین» ؛ " غایت و پایان کار انسان های اهل تفریط، آتش جهنّم است. " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ 📜[١١٥٧]٧٦-عليّ‌ بن إبراهيم،عن أبيه،عن الحكم بن بهلول،عن رجل،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قوله تعالى: ✨وَ لَقَدْ أُوحِيَ‌ إِلَيْكَ‌ وَ إِلَى الَّذِينَ‌ مِنْ‌ قَبْلِكَ‌ لَئِنْ‌ أَشْرَكْتَ‌ لَيَحْبَطَنَّ‌ عَمَلُكَ‌ قال: يعني إن أشركت في الولاية غيره ✨بَلِ‌ اللّهَ‌ فَاعْبُدْ وَ كُنْ‌ مِنَ‌ الشّاكِرِينَ‌ يعني بل اللّه فاعبد بالطّاعة و كن من الشّاكرين أن عضدتك بأخيك و ابن عمّك. 📝مردى از حضرت صادق عليه السّلام دربارۀ اين آيه‌به تو و همۀ پيامبران پيشين وحى شده كه اگر شرك بورزى عملت تباه مى‌شود.[زمر(٣٩):٦٥]روايت كرده كه فرمودند:مقصود اين است كه اگر در ولايت جز او را شريك بگيرى. 🌠بلكه تنها خداوند را بندگى كرده و از شاكران باش.[زمر(٣٩):٦٦]يعنى بلكه تنها خداوند را به وسيلۀ اطاعت بندگى كرده،از اين‌كه به وسيلۀ برادر و. پسر عمويت يارى‌ات كردم از شاكران باش. 📚 اصول کافی - جلد2، صفحه۳۴۵. http://eitaa.com/hafezan_vahy
پیش نیازهای حفظ ۱.هدف: زمانی که بدانیم هدف زندگی مان چیست می توانیم تمام فعالیت های خودمان را پیرامون آن سازماندهی کنیم. هر کاری که می کنیم باید جلوه ای از هدفمان داشته باشد. ۲. باور :باورها فرماندهان ذهن هستند ما باید باور و اعتماد و اعتقاد داشته باشیم که می توانیم حفظ کنیم . ۳. آشنایی با ترجمه و مفاهیم: همیشه سعی شود شب قبل از اینکه بخواهیم قسمتی را حفظ کنیم ترجمه آن قسمت را کار کنیم. ✅ لازم نیست ترجمه حفظ شود ۴.استماع نوار ‏:قبل از انجام حفظ جدید مخصوصا شب قبل قسمتی را که قصد حفظ داریم استماع کنیم. استماع یعنی گوش دادن به صوت یک قاری http://eitaa.com/hafezan_vahy
باید این طور خطاب به قرآن گفت : 💢قران عزیزم تو تنها حرف مستقیم خدا آن معدن حکمت ،ثروت ،قدرت و عزت در این کیان دنیا هستی !! راستی مگر انسان به جز اینها چه می خواهد؟ 🔰کتاب عزیزم با تمام سختی ها به حفظ تو ادامه می دهم ؛ زیرا تنها تو هستی که می توانی تلنگری بر این دل درمانده من بزنی تا شاید بداند ودرک کند که از دست دادن تو سخت ترین از دست دادن ها است http://eitaa.com/hafezan_vahy
انسان شناسی ۲۸۵.mp3
10.94M
۲۸۵ من هیچ‌وقت تفریحم رو بخاطر درسم تعطیل نکردم، و هیچ‌وقت درسم رو بخاطر تفریحم تعطیل نکردم. این جمله را امام خمینی (ره) فرمودند! پس چرا آنچه برای ما جا انداخته‌اند این است که؛ برای رشد معنوی باید از لذات دنیا چشم پوشید؟ http://eitaa.com/hafezan_vahy
یکی ازمقامات امام ع حاکمیت برمردم وکشور و جهان است یعنی مدیر و رئیس وحاکم همه ، وجودمقدس امام علیه السلام است.امام یعنی حاکم برهمه جهان: 🌷إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ (٥٥)مائده 🌷يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوٓا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا (٥٩)نساء 🌷قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (٣١)آل عمران 🌷این حدیث میگوید تحت حاکمیت امام ع بودن ازنماز وهمه احکام مهمتر است: امام باقر علیه السلام بنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْءٍ كَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ» كافى، ج 2، ص 18 مهمترین دستورات اسلام، ۵ عمل است ۱. نماز ۲. خمس و زکات ۳. روزه ۴. حج ۵.ولایت. اهمیت ولایت ازهمه بیشتراست ولایت یعنی بایدخداوامام ورهبرحق ، حاکم باشد عیدغدیر عیدبزرگ امامت مبارک باد 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ [سوره‌ى فتح] [آيه‌ى ٢٦] ...لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ‌ كَفَرُوا مِنْهُمْ‌ عَذاباً أَلِيماً (اگر(آن عناصر كفر و ايمان)از هم جدا مى‌شدند،همانا گروه كافر از ايشان را به عذابى دردناك كيفر مى‌داديم.) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜ابن بابويه،قال:حدّثنا المظفّر بن جعفر بن المظفّر العلويّ‌ رحمه اللّه،قال: حدّثنا جعفر بن محمّد بن مسعود،عن أبيه،عن عليّ‌ بن محمّد،عن أحمد بن محمّد،عن الحسن بن محبوب،عن إبراهيم الكرخيّ‌،قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام-أو قال له رجل-:أصلحك اللّه،أ لم يكن عليّ‌ عليه السّلام قويّا في دين اللّه[عزّ و جلّ‌]؟قال:«بلى.» فقال:[ف‍‌]كيف ظهر عليه القوم،و كيف لم يدفعهم،و ما منعه من ذلك‌؟ قال عليه السّلام:«آية في كتاب اللّه عزّ و جلّ‌ منعته.» قال:قلت:و أيّة آية[هي]؟ قال:«قوله عزّ و جلّ‌: لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ‌ كَفَرُوا مِنْهُمْ‌ عَذاباً أَلِيماً إنّه كان للّه عزّ و جلّ‌ ودايع مؤمنون في أصلاب قوم كافرين و منافقين،فلم يكن عليّ‌ عليه السّلام ليقتل الآباء حتّى تخرج الودائع،فلمّا خرجت الودائع ظهر على من ظهر فقاتله،و كذلك قائمنا أهل البيت لن يظهر أبدا حتّى تظهر ودايع اللّه عزّ و جلّ‌ فإذا ظهرت،ظهر على من ظهر فقتله.» 💎ابن بابويه گويد:مظفّر بن جعفر بن مظفّر علوى رحمه اللّه برايمان حديث آورد،وى گفت:جعفر بن محمّد بن مسعود،از پدرش،از علىّ‌ بن محمّد،از احمد بن محمّد،از حسن بن محبوب،از ابراهيم كرخى برايمان حديث آورد كه گفت:به حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام عرضه داشتم(يا مردى به آن حضرت عرضه داشت): أصلحك اللّه ،آيا حضرت على عليه السّلام در دين خداى[عزّ و جلّ‌]قوى(و ثابت) نبود؟فرمود:«چرا.» عرض كردم:پس چگونه قوم بر او چيره شدند و چگونه آن‌ها را نراند؟چه چيز آن حضرت را از اين كار بازداشت ؟ امام عليه السّلام فرمود:«آيه‌اى در كتاب خداى-عزّ و جلّ‌-آن حضرت را بازداشت .» راوى گويد:عرض كردم:كدامين آيه‌؟فرمود:«قول خداى-عزّ و جلّ‌-:(اگر(آن عناصر كفر و ايمان)از هم جدا مى‌شدند،همانا افراد كافر از ايشان را به عذابى دردناك معذّب مى‌ساختيم).خداى-عزّ و جلّ‌-سپرده‌هاى مؤمنى در اصلاب افراد كافر و منافق داشت. 🕊پس على عليه السّلام پدران را نمى‌كشت تا اينكه آن وديعه‌ها بيرون آيند و چون آن ودايع بيرون آمدند،آن حضرت به كشتن آنان اقدام كرد و همين‌طور قائم ما اهل البيت ابدا. ظاهر نخواهد شد تا اينكه سپرده‌هاى خداى-عزّ و جلّ‌-بيرون آيند و چون ظاهر گردند،آن حضرت نيز آشكار خواهد شد و(مخالفان را)خواهد كشت.» 🕯عليّ‌ بن إبراهيم،قال:حدّثنا أحمد بن عليّ‌،قال:حدّثنا الحسين بن عبد اللّه السّعديّ‌،قال:حدّثنا الحسن بن موسى الخشّاب،عن عبد اللّه بن الحسن عن بعض أصحابه،عن فلان الكرخيّ‌ قال: قال رجل لأبي عبد اللّه عليه السّلام:أ لم يكن عليّ‌ عليه السّلام قويّا في بدنه،قويّا في أمر اللّه‌؟قال[له]أبو عبد اللّه عليه السّلام:«بلى.»قال[له]:فما منعه أن يدفع أو يمتنع‌؟ قال عليه السّلام:«[قد]سألت فافهم الجواب،منع عليّا من ذلك آية من كتاب اللّه.»فقال:و أيّ‌ آية‌؟فقرأ: « لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ‌ كَفَرُوا مِنْهُمْ‌ عَذاباً أَلِيماً إنّه كان للّه ودايع مؤمنون في أصلاب قوم كافرين و منافقين،فلم يكن عليّ‌ عليه السّلام ليقتل الآباء حتّى تخرج الودائع،فلمّا خرج ظهر على من ظهر و قتله. و كذلك قائمنا أهل البيت لن يظهر أبدا حتّى تخرج ودايع اللّه،فإذا خرجت،ظهر على من ظهر فيقتله.» 📝علىّ‌ بن ابراهيم گويد:احمد بن على حديثمان داد،وى گفت:حسين بن عبد اللّه سعدى حديثمان داد و گفت:حسن بن موسى خشّاب حديثمان داد،از عبد اللّه بن الحسن،از يكى از اصحابش،از فلان كرخى،كه گفت:مردى به حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام عرضه داشت:آيا حضرت على عليه السّلام از لحاظ‍‌ بدن نيرومند و در كار خداوند قوى نبود؟امام صادق عليه السّلام فرمود:«چرا.»آن مرد عرض كرد:پس آن حضرت را چه بازداشت از اينكه(از حقّش)دفاع يا(از غصب حقّش)جلوگيرى كند؟ 🌠امام صادق عليه السّلام فرمود:«سؤال كردى؛پس جواب را بفهم.يك آيه از كتاب خدا، حضرت على عليه السّلام را از اين كار بازداشت.»پرسيد:كدام آيه‌؟حضرتش اين آيه را خواند:«(اگر(آن عناصر كفر و ايمان)از هم جدا مى‌شدند،همانا افراد كافر از ايشان را به عذابى دردناك معذّب مى‌ساختيم).همانا خداوند را سپرده‌هاى مؤمنى بود در اصلاب قومى كافر و منافق.امير مؤمنان عليه السّلام پدران را نمى‌كشت تا اينكه آن سپرده‌ها بيرون آيند و چون بيرون آمدند،به قتال منحرفان پرداخت. 🌺همين‌طور است قائم ما اهل البيت كه هيچ‌گاه ظاهر نخواهد شد تا اينكه ودايع و سپرده‌هاى الهى بيرون آيند.پس چون خارج شدند،بر آن‌كه بايد چيره گردد و (دشمن را)به قتل رساند.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن-سیدبحرانی http://eitaa.com/hafezan_vahy
📌بررسی قرآنی حزب نفاق ۶ 🔘استکبار ورزی منافقان در برابر دعوت پیامبر 🔘استکبار پیشگی منافقان عامل سرپیچی از پذیرش دعوت حق طلبانه رهبر الهی 🔘استکبار ورزی منافقان عامل دست نیافتن به تعالی و رشد 🔘استکبار ورزی منافقان موجب جلوگیری از ورود مردم در مسیر دعوت گران حق وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا يَسْتَغْفِرْ لَكُمْ رَسُولُ اللهِ لَوَّوْا رُءُوسَهُمْ وَرَأَيْتَهُمْ يَصُدُّونَ وَهُمْ مُسْتَكْبِرُونَ ☆منافقون ۵ 🌵🌵🌵 #حزب_نفاقhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
کهف 6.mp3
13.44M
💢تفسیر سوره کهف جلسه ششم ☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی تفسیر صوتیhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
خلیفه الهی

🔸 سرّ تعلیم حضرت امام صادق ( علیه السلام ) وظیفه عصر غیبت خاتم الأوصیاء ( علیه السلام ) را به زراره با عبارت : «أَللهُم عَرفْنی نَفْسَک. . . » آن است که پیامبر خلیفه خدا و امام معصوم ( علیه السلام ) خلیفه پیامبر است، تا مستخلفٌ عنه شناخته نشود، خلیفه او شناخته نخواهد شد و عنصر اصلی و همین بود که چون امامت را خلافتِ از نبوّت ندانسته و امام را خلیفه شخصیّت حقوقی پیامبر یعنی نبوت او نیافتند، ره افسانه زدند، چنان که مُتَنَبّی های جهان چون نفهمیدند یا نخواستند بفهمند که نبیّ خلیفه خداست و چنین خلافتی به هر کسی نمی رسد، کژراهه رفتند، هرچند تعمّد برخی جاه طلبان چاه افتاده را نمی توان انکار کرد؛ لیکن اشتباه نابخشودنی را نیز نمی شود نادیده گرفت. 📚 ادب فنای مقربان، ج8، ص383 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قوای سه گانه در مسئله حجاب به وظایفشان عمل نکردند❗️ 🔴 راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی: برهنگی مورد تایید هیچ حوزه فرهنگی نیست و اگر نسبت به برهنگی در جامعه بی تفاوتی بوجود بیاید فروپاشی خانواده را به همراه دارد و مرز هویتی و تمدنی ما از بین می رود. نباید نسبت به برهنگی احکام ضعیف اعمال شود، در ماده 638 مجازات اسلامی کشف حجاب و برهنگی جرم تلقی شده است و ما نباید این قانون را نادیده بگیریم. 🔹 احکام لایحه نیازمند اصلاح است. راستینه درخصوص شایعاتی مبنی بر اینکه هیئت رئیسه مجلس تمایلی ندارد که این لایحه به زودی و تا قبل انتخابات مجلس به سرانجام برسد گفت: من بعید میدانم این مجلس که مقام معظم رهبری از آن با عنوان مجلس انقلابی یاد کردند دچار چنین خبطی بشود. من چنین برداشتی ندارم و نمایندگان می دانند که این مسئله مرز تمدن و هویت ماست و کوتاهی نسبت به این لایحه پذیرفتنی نیست و باید هرچه سریعتر با اصلاحاتش به صحن علنی برسد. 💎 http://eitaa.com/hafezan_vahy
(۹۶) 🔰 صلوات الله علیه را تکذیب کرد... 🔸 آیات ۳۱ تا ۳۵ سوره قیامت: «فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلَّی (۳۱) وَ لَکِن کَذَّبَ وَ تَوَلَّی (۳۲) ثُمَّ ذَهَبَ إِلَی أَهْلِهِ یَتَمَطَّی (۳۳) أَوْلَی لَکَ فَأَوْلَی (۳۴) ثُمَّ أَوْلَی لَکَ فَأَوْلَی (۳۵)» { تصدیق نکرد و نماز برپا نداشت * بلکه تکذیب کرد و روی گردانید * پس خرامان و متکبرانه به سوی اهل خود رفت * وای بر تو! پس وای (بر تو! ) * باز هم وای بر تو! وای بر تو!} 🔸 مرحوم علی بن ابراهیم قمی در کتاب تفسیرش می‌نویسد: سبب نزول آیات این است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در روز خم، مردم را برای بیعت کردن با علیه السلام فرا خواند. وقتی آنها را از آن چه خداوند به وی دستور داده است، آگاه کرد، معاویه بر مغیرة بن شعبه و ابو موسی اشعری تکیه داد و سپس با تکبر و غرور به طرف خانواده اش به راه افتاد، در حالی که می‌گفت: به خداوند سوگند! به هیچ وجه به ولایت علی علیه السلام اعتراف نخواهیم کرد و گفته محمد صلی الله علیه و آله و سلم را در زمینه او باور نمی کنیم. پس خداوند عزّ و جلّ این آیات را نازل کرد: «فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلَّی * وَلَکِن کَذَّبَ وَتَوَلَّی * ثُمَّ ذَهَبَ إِلَی أَهْلِهِ یَتَمَطَّی * أَوْلَی لَکَ فَأَوْلَی»، پس صلی الله علیه و آله و سلم در حالی که می‌خواست از وی اظهار بیزاری و برائت کند به بالای منبر رفت، و خداوند عزّ و جلّ این آیه را نازل کرد: «لا تُحَرِّکْ بِهِ لِسَانَکَ لِتَعْجَلَ بِهِ» [قیامت/ ۱۶] بنابراین رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم چیزی نگفت و نامی از وی به میان نیاورد. 📚 تفسیر قمی، ج ۲، ص ۳۹۷ 🔹 بن یاسر گوید: من و غفاری در زیر خیمه ای که ابن عباس با مردم سخن می‌گفت، نشسته بودیم که ابوذر برخاست و با دست خود عمود خیمه را زده، سپس گفت: ای مردم، هر کس مرا می‌شناسد، می‌شناسد و آنکه مرا نمی شناسد، من وی را از نام خود با خبر می‌کنم. من جندب بن جناده ابوذر غفاری هستم، شما را به حق خدا و به حق رسول او، آیا شنیده اید که رسول خدا صَلی الله علیهِ و آله بگوید: «زمین کسی را بر روی خود حمل نکرده و آسمان سایه بر کسی نیفکنده که راستگوتر از ابوذر باشد»؟ گفتند: آری به خدا! گفت: آیا می‌دانید ای مردم! که رسول خدا صَلی الله علیهِ و آله ما را که یک هزار و سیصد نفر بودیم در غدیرخم جمع کرد و بار دیگر که پانصد نفر بودیم در زیر درختانی گرد آورد و در هر دو بار فرمود: خداوندا، هر که من مولای اویم، اینک علی مولای اوست. و فرمود: خدایا، دوستدارش را دوست بدار و دشمنش را دشمن بدار و هر کس او را یاری کند، یاری فرما و هر کس او را واگذارد، خوار و ذلیل گردان؟ و مردی برخاسته به وی گفت: مبارک است، مبارک است ای پسر ابوطالب، اکنون مولای من و مولای هر مرد و زن مؤمنی شدی؟ و چون معاویة بن ابی سفیان این سخن را شنید، به مغیرة بن شعبه تکیه داده و در حالی که به پا می‌خاست گفت: به هیچ ولایتی برای علی اقرار نمی کنیم و سخنان محمّد را در این باره تصدیق نمی کنیم، پس خداوند این آیات را بر محمّد صَلی الله علیهِ و آله نازل فرمود: «فَلَا صَدَّقَ وَ لَا صَلیَ*وَ لَکِن کَذَّبَ وَ تَوَلیَ*ثمُ َّ ذَهَبَ إِلیَ أَهْلِهِ یَتَمَطَّی*أَوْلیَ لَکَ فَأَوْلیَ»؟ گفتند: آری به خدا سوگند! 📚 بحارالانوار ج۳۷ ص۱۹۳ http://eitaa.com/hafezan_vahy