eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت هفتم از گزارش صوتی واقعه کربلا👇🏻👇🏻 @hafezan_vahy
چشم به راه - قسمت هشتاد و ششم.mp3
28.81M
📻 | برنامه چشم به راه 🎬 قسمت: هشتاد و ششم (ویژه محرم) 🎙اجرای برنامه: فاطمه شادمانی ▫️تفاوت امام حسین علیه السلام و امام زمان عج (در کلام حجت الاسلام پناهیان) ▫️دلنوشته (نویسنده: زهرا مرادی و با اجرای راحله هراتی) ▫️فرازی از زیارت ناحیه مقدسه ▫️محرم و مهدویت (در کلام حجت الاسلام حائری پور) ▫️معرفی کتاب "از حسین علیه السلام تا مهدی عج" (با اجرای بهار مومن پور) و... ✉️ شنوندگان محترم می توانند با ارسال نظرات خود به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۲ ما رو در تهیه و تولید برنامه مجله رادیویی چشم به راه یاری نمایند.جمعه ها ۱۲ دقیقه @hafezan_vahy @hafezan_vahy
ظهور بسیار نزدیک است حیدر بادنور: بسم الله الرحمن الرحیم سخنان عجیب عارف بالله حضرت آیه الله قرهی( حفظه الله تعالی): خوبان این دوره از خوبان دوره پیغمبر(ص) بَرترند و بَدان این دوره، از بَدان آن دوره بدترند خدا گواه است ببینید در چه دورانی زندگی می کنیم،این دوران، دورانی است که امام را دیدیم. جوان های عزیز! خدا گواه است اینها شوخی نیست، والله تالله بالله این ها مال همان « أَ لَسْتُ بِرَبِّكُـمْ قالُـوا بَلَـي »است که آن‌جا گفتیم و إلّا چرا پانصد سال پیش ، هزار سال پیش دنیا نیامدیم؟! شوخی نیست ، از صلبی به صلبی،از صلبی به صلبی بیاییم و بیاییم تا الآن دنیا بیاییم، چگونه است؟! من حرف امام را می زنم ، بروید در صحیفه امام بخوانید، امام می‌فرمایند : خوبان این دوره از خوبان دوره پیغمبر برترند. امّا عزیزان! این را هم بدانید که اگر بد هم بشوند و مخالفت کنند ، از بدان آن ها ، بدتر خواهند بود. ولی خدا فرمودند: چه خوب است انسان با آقاجان همنشینی کند. مگر می‌شود یک زمانی انسان با آقاجان همنشینی کند؟! بله، عرض کردم با سخن گفتن با آقا می توان با مولا همنشین شد. هر شب دقایقی با آقاجان حرف بزن. گفتم به تعبیر عامیانه موقعی که دیگر مسواک هم زدی و می‌خواهی بخوابی در یک خلوتی با آقاجان حرف بزن. در خوابگاه هستی، در حجره‌ هستی، از کنار همسر دور شو، برق‌ها که خاموش شد یک لحظاتی با آقاجان حرف بزن. آن آقای خوبی‌ها، مولا امام زمان(روحی له الفدا) عنایت می‌کند. بگو: آقاجان! همه چیز در دست شماست. شما عین الله الناظره هستید، شما ید اللّه هستید. آقاجان! دست من بیچاره را بگیرید. آقاجان! این‌طور که از مباحث معلوم است و اولیاء خدا می‌گویند: بعد از نفس آخر که رفتیم، تازه می‌گوییم راحت شدیم، پس معلوم است سخت است. پیامبر(صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) فرمودند: هرچه ما پیر می‌شویم، نفس جوان می‌شود. نفس دون، نفس امّاره دور من را گرفته و گرفتارم کرده است، آقا! عنایت کنید، یابن الحسن! شما باید بزرگواری کنید، شما باید عنایت داشته باشید. فرمودند اولیاء خدا از نوک پا تا فرق سر، خوبی بودند و امثال من بیچاره، از نوک پا تا فرق سر، بدی هستم. چه می‌شود؟! چه می‌بینند؟! چه می‌کنند؟! یک دلیلش هم این است که آن‌ها زیاد به فکر آقا بودند.شما هم اگر می‌خواهی زیاد فکر گناه به سراغت نیاید، زیاد به یاد امام زمان باش. این که بیان کردم در هرساعت حداقل یک دعای سلامتی برای آقا جان بخوانید، سبب می‌شود که انسان در حصن حصین قرار بگیرد. برای انسان ایجاد می‌شود که دیگر کسی جرأت جلو آمدن نخواهد داشت. وقتی به یاد حضرت هستی، وسوسه‌گری نمی‌تواند جلو بیاید که نفس دون،نفس امّاره، من و تو را فریب دهد. یاد حضرت را زنده بداریم.امسال هم هر چه می‌توانیم بیشتر به یاد آقا باشیم. از خودش هم بخواهید و ایشان رابه مادرشان هم خیلی قسم دهید و برای مادرشان، نرجس خاتون زیاد فاتحه بخوانید. این‌ها رمز است. این‌ها، توصیه‌های جدّی و نسخه است که تا می‌توانید برای مادرشان، حضرت نرجس خاتون، فاتحه بخوانید. حضرت آیت الله شوشتری حفظه الله تعالی: علامه طباطبایی رحمه الله علیه به من فرمودند هر کس ۴۰ روز (به شرط رعایت تقوا و‌پرهیز از معاصی و عشق و علاقه شدید به حضرت) زیارت کامله آل یاسین که در کتاب صحیفه مهدیه ( به نام زیارت ندبه )آورده شده بخواند مسلما محضر حضرت علیه السلام مشرف می شود‌. ولی خدا فرمود: پس از یاد و‌ذکر خدا ، چیزی مثل بخشش دیگران ،قلب و‌دل را آرام نمیکند ببخشیم تا ببخشندمان!!! حضرت بقیة الله الاعظم (ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا) به یکی از اولیای خدا فرموده اند: احسن کما احسن الله علیک! احسان کن همانطور که خدا به تو احسان کرده است. قطب العارفین و‌قدوة السالکین حضرت آیت الله انصاری همدانی رضوان الله علیه میفرمایند: لذتی که برخی از ما از عبادات و مناجاتمان در این دنیا می بریم از لذت برخی که در بهشت هستند هم بیشتر است! ولی خدا فرمودند عزیز دلم! سعی کن هر شب با آقا حرف بزنی، سعی کن هر ساعت یک دعای سلامتی آقا را بخوانی، سعی کن جلوات و ظواهر دنیا تو را فریب ندهد. اگر چشمت را از نامحرم دوختی، برنده‌ای؛ چون چشم گناه‌بین، امام زمان بین نمی‌شود. اگر گناه نکردی و با این چشمت، در فضای مجازی و ... به انحراف نرفتی. اگر زبانت و گوشت را کنترل کردی، این وعده، وعده‌ی خود حضرت است که فرمودند: من به دیدن شما هم می‌آیم، اگر این‌طور عمل کنید. قربان مظلومیّتت بروم، این‌قدر آقا تنهاست که به شخصی که به محضر مبارکش رسیده است فرموده اند: جوان‌ها را با من آشتی بدهید. «السّلام علیک یا مولای یا بقیّة اللّه» 😭😭😭 🌴گوهر معرفت🌴@hafezan_vahy والسلام علیکم و رحمة‌الله وبرکاته.
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹این کار رو انجام بده خدا برات کم نمیزاره! ‌🔸 استاد عالی @hafezan_vahy
شرح-حکمت2-بخش-1-طمع.mp3
1.02M
شرح حکمت دوم بخش اول توسط استاد مهدوی ارفع. @hafezan_vahy
📖 داستانهاي شگفت انگیز از زیارت عاشورا 🕌 🖌 قسمت اول 📜 سفارش مؤ كّد امام زمان (عج) به خواندن زيارت عاشورا سيد احمد رشتي مي گويد : تاريخ 1280 هجري قمري به عزم زيارت بيت الله از رشت به تبريز رفتم و از آنجا مركبي كرايه كرده و روانه شدم ، در منزل اول سه نفر ديگر با من رفيق شدند . در يكي از منازل بين راه خبر دادند كه قدري زودتر روانه شويم كه منزل آينده خطرناك و مخوف است كوشش كنيد كه از كاروان عقب نمانيد . از اين جهت دو سه ساعت به صبح مانده راه افتاديم هنوز يك فرسخ نرفته بوديم كه هوا منقلب شد و برف باريدن گرفت به طوري كه رفقا هر كدام سرهاي خود را به پارچه پيچيدند و تند رفتند من هم هر چه كردم كه بتوانم با آنها بروم ممكن نبود سرانجام از آنها عقب ماندم و ناچار از اسب پياده شده و در كنار راه نشسته و متحير بودم مخصوصا به خاطر ششصد تومان پولي كه براي هزينه سفر همراه داشتم نگراني بيشتري داشتم . با خود گفتم : همين جا تا صبح مي مانم و به منزل قبلي بر مي گردم و از آنجا چند نفر مستحفظ به همراه داشته خود را به قافله مي رسانم . در اين انديشه بودم كه در برابر خود باغي ديدم كه باغباني با بيلش برف درختان را مي ريخت تا مرا ديد جلو آمد و گفت : كيستي ؟ گفتم : رفقايم رفتند و من مانده ام و راه را نمي دانم . به زبان فارسي فرمود : نافله ( 2 ) بخوان تا راه را پيدا كني . من مشغول نافله شدم نماز شب تمام شد باز آمد و فرمود : نرفتي ؟ گفتم : والله راه را نمي دانم . فرمود : جامعه بخوان . ( 3 ) من زيارت جامعه را از حفظ نداشتم و اكنون هم از حفظ ندارم از جا بلند شدم و زيارت جامعه را تماما از حفظ خواندم . باز آمد و فرمود : نرفتي و هنوز اينجايي ؟ بي اختيار گريه ام گرفت ، گفتم : آري راه را نمي دانم . فرمود : عاشورا ( 4 ) بخوان . زيارت عاشورا را نيز از حفظ نداشتم و اكنون هم از حفظ ندارم از جا بلند شدم و مشغول زيارت عاشورا شدم و همه اش را حتي لعن و سلام و دعاي علقمه را از حفظ خواندم . بار سوم آمد و فرمود : نرفتي و هستي ؟ گفتم : آري نرفتم هستم تا صبح . فرمود : من هم اكنون تو را به قافله مي رسانم . سپس رفت و بر الاغي سوار شد و بيل خود را به دوش گرفت و آمد . فرمود : رديف من بر الاغ سوار شو . من هم پشت سر او سوار شدم و افسار اسبم را كشيدم ، اسب اطاعت نكرد . فرمود : جلو اسب را به من بده . عنان اسب را به دست راست گرفت و راه افتاد . اسب در نهايت تمكين پيروي كرد . سپس دست مباركش را بر زانوي من گذاشت و فرمود : شما چرا نافله نمي خوانيد ؟ نافله ، نافله ، نافله ، سه بار تكرار كرد . آنگاه فرمود : شما چرا عاشورا نمي خوانيد ؟ عاشورا ، عاشورا ، عاشورا . سپس فرمود : شما چرا جامعه نمي خوانيد ؟ جامعه ، جامعه ، جامعه . دقت كردم ديدم در وقت پيمودن راه به نحو دايره راه طي مي كرد يك مرتبه برگشت و فرمود : اينها رفقاي شمايند كه كنار نهر آبي فرود آمده و براي نماز صبح وضو مي گيرند . پس من از الاغ پياده شدم و خواستم سوار اسبم شوم نتوانستم آن آقا پياده شد و بيل را در برف فرو كرد و به من كمك كرد تا سوار شدم و سر اسب را به طرف رفقايم بر گردانيد من در اين هنگام با خود گفتم اين شخص كي بود كه به زبان فارسي حرف مي زد و حال آنكه زباني جز تركي و مذهبي جز عيسوي در آن نواحي نبود و چگونه با اين سرعت مرا به قافله رساند ؟ برگشتم پشت سر خود را نگاه كردم ديدم كسي نيست 📚 @hafezan_vahy
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز دویست و چهل و هفتم ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( در آغاز جنگ جمل در سال ۳۶ هجری، ابن عباس را برای پند دادن به سوی زبیر فرستاد و فرمود:) 🔹روانشناسی طلحه و زبير ♦️با طلحه ديدار مکن، زيرا در برخورد با طلحه او را چون گاو وحشی می يابی که شاخش را تابيده و آماده نبرد است، سوار بر مرکب سرکش می شود و می گويد رام است. بلکه با زبير ديدار کن که نرم تر است. به او بگو پسر دايی تو می گويد: در حجاز مرا شناختی و در عراق مرا نمی شناسی؟! چه شد که از پيمان خود بازگشتی؟! (جمله کوتاه «فَما عَدا مِمّا بَدا» برای نخستين بار از امام علی "علیه السلام" شنيده شده و پيش از امام(علیه السلام) از کسی نقل نشده است.) ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( پس از پخش شایعات دخالت امام علیه السلام در قتل عثمان در سال ۳۵ هجری این خطبه افشاگرانه را ایراد فرمود.) 🔹پاسخ به شايعات دشمن ♦️اگر به کشتن او (عثمان) فرمان داده بودم، قاتل بودم و اگر از آن باز می داشتم از ياوران او به شمار می آمدم، با اين همه کسی که او را ياری کرد، نمی تواند بگويد که از کسانی که دست از ياری اش برداشتند بهترم و کسانی که دست از ياری اش برداشتند نمی توانند بگويند ياورانش از ما بهترند. من جريان عثمان را برايتان خلاصه می کنم: عثمان استبداد و خودکامگی پيشه کرد و شما بی تابی کرديد و از حد گذرانديد و خدا در خودکامگی و ستمکاری و در بی تابی و تندروی حکمی دارد که تحقّق خواهد يافت. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (پس از آنکه ضحاک بن قیس از طرف معاویه در سال۳۸ هجری به کاروان حجاج بیت الله، حمله کرد و اموال آنان را به غارت برد، فرمود.) 🔹 علل شكست كوفيان ♦️ای مردم کوفه! بدن های شما در کنار هم، امّا افکار و خواسته های شما پراکنده است؛ سخنان ادّعايی شما سنگ های سخت را می شکند، ولی رفتار سُست شما دشمنان را اميدوار می سازد؛ در خانه هايتان که نشسته ايد، ادّعاها و شعارهای تند سر می دهيد، امّا در روز نبرد می گوييد: ای جنگ! از ما دور شو و فرار می کنيد. آن کس که از شما ياری خواهد، ذليل و خوار است و قلبِ رها کننده ی ما آسايش ندارد. بهانه های نابخردانه می آوريد، چون بدهکارانِ خواهانِ مهلت، از من مهلت می طلبيد و برای مبارزه سسُتی می کنيد. بدانيد که افراد ضعيف و ناتوان هرگز نمی توانند ظلم و ستم را دور کنند و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمی آيد. شما که از خانه خود دفاع نمی کنيد چگونه از خانه ديگران دفاع می نماييد؟ و با کدام امام پس از من به مبارزه خواهيد رفت؟ به خدا سوگند! فريب خورده آن کس که به گفتار شما مغرور شود. کسی که به اميد شما به سوی پيروزی رود با کندترين پيکان به ميدان آمده است و کسی که بخواهد دشمن را به وسيله شما هدف قرار دهد با تيری شکسته تيراندازی کرده است. به خدا سوگند، صبح کردم در حالیکه گفتار شما را باور ندارم و به ياری شما اميدوار نيستم و دشمنان را به وسيله شما تهديد نمی کنم. راستی شما را چه می شود؟ دارويتان چيست؟ و روش درمان شما کدام است؟ مردم شام نيز همانند شمايند؟ آيا سزاوارست شعار دهيد و عمل نکنيد؟ و فراموش کاری بدون پرهيزکاری داشته، به غير خدا اميدوار باشيد؟ ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ @hafezan_vahy
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 247.mp3
6.05M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست و چهل و هفتم خطبه 31 تا 29 @hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️میخوای گره های زندگیت باز بشه ؟ 🎙حجت الاسلام انصاریان 🆔@hafezan_vahy
پیام داشتن نهضت حسینی 🔹 نهضت سیّد الشّهدا (علیه السلام) قضیه ای شخصی نیست، بلکه همانند سایر اولیای بزرگ خدا جریانی تاریخی است که سنّت الهی محسوب می شود. از این رو، یقیناً پیام دارد؛ زیرا بر همگان و در همه عصرها و نسل ها و مصرها جاری است و محدود به زمان و مکان مخصوص و افرادی خاص نیست... . شعاع پیام 🔹 شعاع هر پیامی وابسته به شعاع هستی انشاءکننده آن پیام است. اگر مبدأ پیام در محدوده ای خاصْ حضور وجودی داشت، قلمرو پیام او هم به همان جا محدود خواهد بود و اگر مصدر پیام، منطقه ای وسیع را در حیطه هستی خویش داشت، شعاع پیام او نیز به همان اندازه وسیع خواهد بود. 🔹 ... اگرحسین بن علی (علیه السلام) را فقط امام شیعیان بشناسیم، با چنین معرفت محدودی منطقه پیام او جهان تشیّع خواهد بود و اگر او را فقط والی مسلمانان بدانیم، منطقه نفوذ او قلمرو مسلمان نشین است. نیز اگر حسین بن علی (علیه السلام) را به الگوی توحید بشناسیم، شعاع رسالت و پیام او منطقه موحّدنشین خواهد بود؛ امّا اگر حسین بن علی (علیه السلام) را به و خلیفه خدا در زمین بشناسیم، منطقه نفوذ پیام او محدود نیست، بلکه تا آن جا که شعاع انسانیّت هست، پیام حسینی نیز هست؛ خواه در پهنه زمین، خواه در گستره زمان. یعنی در طول تاریخ، هر جا انسانی حضور و ظهور دارد، مخاطب کربلای حسینی است. البته هر گروهی که نیاز فکری و اجتماعی خود را در فرایند عاشورا می یابد، شاید چنین بیندیشد که تنها گروه آنان است که مخاطب اصلی کربلایند؛ لیکن بهره وری هر گروه، مستلزم انحصار پیام کربلا به آن نیست. 🔹 قلمرو پیام نهضت حسینی محدود نیست؛ بلکه مخاطب اصیل آن، انسان است و مؤیّد آن، سخن وجود مبارک رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که «حسین منّى و أنا من حسین»؛ «حسین (علیه السلام) از من است و من از او هستم». درست است که حسین بن علی (علیه السلام) نوه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است، ولی آن حضرت نوه های دیگری هم داشته اند که درباره آن ها چنین تعبیری نفرمودند. بنابراین، سخن رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به این معناست که کیان دین و نبوّت و رسالت من با قیام حسین (علیه السلام) زنده است. از این رو، تا شعاع رسالت و نبوّت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نفوذ دارد. بهترین سند برای ارزیابی منطقه رسالت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قرآن کریم است. بر پایه قرآن، وجود پربرکت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برای همه مردم و جوامع بشری (جهانیان) منشأ رحمت است؛ ﴿و ما أرسلناک إلّا رحمة للعالمین﴾ و ﴿و ما أرسلناک إلّا کافّة للنّاس﴾. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص83 تا 85 @hafezan_vahy