eitaa logo
راهنمای حفظ آسان قرآن کریم
985 دنبال‌کننده
643 عکس
317 ویدیو
36 فایل
در این کانل با استادان مجرب کشوری و بین‌المللی با شما همراهیم تا حفظ کل قرآن کریم استادیعقوبی پاسخگوی سوالات شما حافظان گرانقدر هستند پرسش ها و پاسخ ها رو در کانال می‌گذاریم @Hekmat_110 #حفظ_آسان_قرآن_کریم #مؤسسه‌_معهد_القرآن_الکریم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقــــٰـاجـــــٰآن.. عٰالــم به شـــوق آمَدنـــــت ندبه خـــــوٰان تــُـوست... ●چِشـــــم انتـــــظٰار تـــُــو ؛ حرم« عـمه جـــان »تـــوست... یـٰا ایــن دِل شِکــسته ی مــا را، صَبـــــور کُـــــن... یـــا أز بــرٰای زِینــب کبُــری ظُهــور کـُــــن... ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفت و شناخت خداوند ۱. بی مانند بودن خداوند سوره شوری آيه ۱۱ ... لَيسَ كَمِثلِهِۦ شَيءٞ... ... هيچ چيزى مانند او نيست... توصيف سومى كه در اين آيه ذكر شده مى‌فرمايد: "هيچ چيزى همانند او نيست" ( لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‌ءٌ‌ ). اين جمله در حقيقت پايه اصلى شناخت تمام صفات خدا است كه بدون توجه به آن به هيچيك از اوصاف پروردگار نمى‌توان پى برد، زيرا خطرناكترين پرتگاهى كه بر سر راه پويندگان طريق "معرفة اللّٰه" قرار دارد همان پرتگاه . تشبيه "است كه خدا را در وصفى از اوصاف شبيه مخلوقاتش بدانند، اين امر سبب مى‌شود كه به" دره شرك "سقوط كنند. به تعبير ديگر او وجودى است بى‌پايان و نامحدود از هر نظر و هر چه غير او است محدود و متناهى است از هر نظر، از نظر عمر، قدرت، علم، حيات، اراده، فعل، و خلاصه همه چيز، و اين همان خط" تنزيه "و پاك شمردن خداوند از نقائص ممكنات است. به همين دليل بسيارى از مفاهيمى كه در مورد غير خداوند ثابت است در مورد ذات پاك او اصلا معنى ندارد، فى المثل بعضى از كارها براى ما" آسان" است و بعضى" سخت "،بعضى از اشياء از ما" دور "است و بعضى" نزديك "بعضى از حوادث در" گذشته "واقع شده و بعضى در" حال "يا" آينده "واقع مى‌شود، همچنين بعضى" كوچك "است و بعضى" بزرگ "چرا كه وجود ما محدود است و با مقايسه موجودات ديگر با آن اين مفاهيم پيدا مى‌شود، اما براى وجودى كه از هر نظر بى‌نهايت است و ازل و ابد را همه در بر گرفته، اين معانى تصور نمى‌شود، دور و نزديكى در باره او نيست، همه نزديكند، مشكل و آسانى وجود ندارد، همه آسان است، آينده و گذشته‌اى نيست، همه براى او" حال "است، و قابل توجه اينكه درك اين معانى نياز به دقت و خالى كردن ذهن از آنچه به آن خو گرفته است مى‌باشد. به همين دليل مى‌گوئيم: شناخت اصل وجود خدا آسان است، اما شناخت صفات او مشكل! امير مؤمنان على ع در نهج البلاغه مى‌فرمايد: و ما الجليل و اللطيف و الثقيل و الخفيف و القوى و الضعيف فى خلقه الا سواء " موجودات بزرگ و كوچك، سنگين و سبك، قوى و ضعيف، همه در خلقتش يكسانند، و در برابر قدرت او بى‌تفاوت" ...(تفسیر نمونه) @aqquran https://eitaa.com/aqquran/1059
🌹 ۶ بار در سوره توبه تکرار شده 💙و یذهب غیظ ........... والله علیم حکیم (۱۵) 💙یاایها الذین ءامنوا ..... والله علیم حکیم (۲۸) 💙 انما الصدقات ......... والله علیم حکیم (۶۰) 💙 الاعراب اشد ........... والله علیم حکیم (۹۷) 💙 و اخرون مرجون ....... والله علیم حکیم (۱۰۶) 💙 لایزال بنینهم .......... والله علیم حکیم (۱۱۰) ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
هرگز نگذاشت تا ابد شب باشد او ماند که در کنار زینب باشد 🏴 شهادت وارث نهضت عاشورا حضرت سجاد(ع) را تسلیت می‌گوییم.
4_5848188037585964692.mp3
14.11M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب شانزدهم ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
✨️بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ✨️ مؤسسه معهد القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام با مجوز رسمی از سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌کند 🔷️دوره تثبیت جزء ۱تا۵ 🔶️دوره تثبیت جزء ۶تا۱۰ 🔷️دوره تثبیت جزء ۱۱تا۱۵ 🔶️دوره تثبیت جزء ۱۶تا۲۰ 🔷️دوره تثبیت جزء ۲۱تا۲۵ 🔶️دوره تثبیت جزء ۲۶تا۳۰ 🟢دوره تربیت معلم ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🔶 آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🔷دوره ترجمه و مفاهیم (مصحف)جزء ۱و۲ 🔷️حفظ از جزء ۱ 🔶️ حفظ از جزء ۶ 🔷️ حفظ از جزء ۱۱ 🔶️ حفظ از جزء ۱۶ 🔷️ حفظ از جزء ۲۱ 🔶️حفظ از جزء ۲۶ 🔷️ حفظ از جزء ۳۰ 🔷️مشاوره خصوصی 🔶️دوره مداحی مقدماتی 🔷️آزمون اعطای مدرک حفظ عمومی 🟢 تربیت معلم حفظ قرآن کریم 🟢 تربیت مربی حفظ کودک 🔷شرکت در آزمون جهت دریافت مدرک معتبر برای آزمون استخدامی 💠مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معهد القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام💠 ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ https://eitaa.com/salamquran ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
🪴بند۴۰:طلب آمرزش از اعمال حرامی که به خواست نفس آن را حلال دانستیم و مرتکب شدیم؛ ♡اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج♡ ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
Shab12Ramazan1400[03].mp3
2.46M
🌱 ♡اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج♡ ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنهایی علی ارث مهدی شد....🌿 ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفت و شناخت خداوند ۲. نفی رؤیت پروردگار سوره انعام آيه ۱۰۳ لَّا تُدرِكُهُ ٱلأَبصَٰرُ وَهُوَ يُدرِكُ ٱلأَبصَٰرَۖ وَهُوَ ٱللَّطِيفُ ٱلخَبِيرُ چشم ها او را در نمى يابند، ولى او چشم‌ها را درمى يابد، و او لطيف و آگاه است. در آخرين آيه مورد بحث براى اثبات حاكميت و نگاهبانى او نسبت به همه چيز و همچنين براى اثبات تفاوت او با همه موجودات مى‌گويد:" چشمها او را نمى‌بينند، اما او همه چشمها را ادراك مى‌كند و او بخشنده انواع نعمتها و با خبر از تمام ريزه‌كاريها و آگاه از همه چيز است "مصالح بندگان را مى‌داند و از نيازهاى آنها با خبر است و به مقتضاى لطفش با آنها رفتار مى‌كند ( لاٰ تُدْرِكُهُ‌ اَلْأَبْصٰارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ اَلْأَبْصٰارَ وَ هُوَ اَللَّطِيفُ اَلْخَبِيرُ ). در حقيقت كسى كه مى‌خواهد حافظ و مربى و پناهگاه همه چيز باشد بايد اين صفات را دارا باشد. به علاوه اين جمله دليل بر آن است كه او با همه موجودات جهان تفاوت دارد، زيرا پاره‌اى از آنها هم مى‌بينند و هم ديده مى‌شوند مانند انسانها، پاره‌اى نه مى‌بينند و نه ديده مى‌شوند، مانند صفات درونى ما، بعضى ديگر ديده ميشوند اما كسى را نمى‌بينند مانند جمادات، تنها كسى كه ديده نمى‌شود اما همه چيز و همه كس را مى‌بيند ذات پاك او است.*** در اينجا به چند نكته بايد توجه كرد. ۱ - چشمها، خدا را نمى‌بيند. دلائل عقلى گواهى مى‌دهد كه خداوند هرگز با چشم ديده نخواهد شد، زيرا چشم تنها اجسام يا صحيحتر بعضى از كيفيات آنها را مى‌بيند و چيزى كه جسم نيست و كيفيت جسم هم نمى‌باشد، هرگز با چشم مشاهده نخواهد شد و به تعبير ديگر، اگر چيزى با چشم ديده شود، حتما بايد داراى مكان و جهت و ماده باشد، در حالى كه او برتر از همه اينها است، او وجودى است نامحدود و به همين دليل بالاتر از جهان ماده است، زيرا در جهان ماده همه چيز محدود است. در بسيارى از آيات قرآن از جمله آياتى كه در مورد بنى اسرائيل و تقاضاى رؤيت خداوند سخن مى‌گويد با صراحت كامل، نفى امكان رؤيت از خداوند شده است (به طورى كه شرح آن در تفسير آيه ۱۴۳ سوره اعراف بخواست خدا خواهد آمد). عجيب اين است كه بسيارى از اهل تسنن معتقدند كه خداوند اگر در اين جهان ديده نشود در عالم قيامت ديده مى‌شود! و به گفته نويسنده تفسير المنار هذا مذاهب اهل السنة و العلم بالحديث:" اين عقيده اهل سنت و دانشمندان حديث است " و عجيبتر اينكه حتى محققان معاصر و به اصطلاح روشنفكران آنها نيز تمايل به اين موضوع نشان مى‌دهند و حتى گاهى سرسختانه روى آن ايستادگى مى‌كنند! در حالى كه بطلان اين عقيده به حدى روشن است كه نياز به بحث ندارد، زيرا دنيا و آخرت (با توجه به معاد جسمانى) هيچ تفاوتى در اين مساله نخواهد داشت، آيا خداوند كه وجودى ما فوق ماده است در قيامت تبديل به يك وجود مادى مى‌شود و از آن مقام نامحدودى به محدودى خواهد گرائيد، آيا او در آن روز تبديل به جسم و يا عوارض جسم مى‌شود؟ و آيا دلائل عقلى بر عدم امكان رؤيت خدا هيچگونه تفاوتى ميان دنيا و آخرت مى‌گذارد؟ با اينكه داورى عقل در اين زمينه تغييرناپذير است. و اين عذر كه بعضى از آنها براى خود آورده‌اند كه ممكن است در جهان ديگر انسان درك و ديد ديگرى پيدا كند، عذرى است كاملا غير موجه، زيرا اگر منظور از اين درك و ديد، درك و ديد فكرى و عقلانى است كه در اين جهان نيز وجود دارد، و ما با چشم دل و نيروى عقل جمال خدا را مشاهده مى‌كنيم و اگر منظور، چيزى است كه با آن جسم را مى‌توان ديد، چنين چيزى در مورد خداوند محال است خواه در اين دنيا باشد، خواه در جهانى ديگر، بنا بر اين گفتار مزبور كه انسان در اين جهان خدا را نمى‌بيند ولى مؤمنان در قيامت خدا را مى‌بينند، يك سخن غير منطقى و غير قابل قبول است. تنها چيزى كه سبب شده آنها غالبا از اين عقيده، دفاع كنند اين است كه در پاره‌اى از احاديث كه در كتب معروف آنها نقل شده امكان رؤيت خداوند در قيامت آمده است، ولى آيا بهتر اين نيست كه باطل بودن اين موضوع را به حكم عقل دليل بر مجعول بودن آن روايات و بى اعتبار بودن كتابهايى كه اين گونه روايات در آنها آمده است، بدانيم مگر اينكه اين روايات را به معنى مشاهده با چشم دل تفسير كنيم.؟ آيا صحيح است از حكم خرد و عقل به خاطر چنين احاديثى وداع كنيم و اگر در بعضى از آيات قرآن تعبيراتى وجود دارد كه در ابتداى نظر مساله رؤيت خداوند را مى‌رساند مانند ( وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نٰاضِرَةٌ إِلىٰ رَبِّهٰا نٰاظِرَةٌ‌ ) : "صورتهايى در آن روز پرطراوت است و به سوى پروردگارش مى‌نگرد" اين تعبيرات مانند يَدُ اَللّٰهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ‌ :" دست خدا بالاى دست آنها است " مى‌باشد كه جنبه كنايه دارد زيرا مى‌دانيم هيچگاه آيه‌اى از قرآن بر خلاف حكم و فرمان خرد نخواهد بود.
جالب اينكه در روايات اهل بيت ع شديدا اين عقيده خرافى نفى شده و با تعبيرات كوبنده‌اى از معتقدين آن انتقاد گرديده است از جمله اينكه يكى از ياران معروف امام صادق ع به نام" هشام "مى‌گويد: نزد امام صادق ع بودم كه معاويه بن وهب (يكى ديگر از دوستان آن حضرت) وارد شد و گفت: اى فرزند پيامبر چه مى‌گويى در مورد خبرى كه در باره رسول خدا ص وارد شده كه او خداوند را ديد؟ به چه صورت ديد؟! و همچنين در خبر ديگرى كه از آن حضرت نقل شده كه مؤمنان در بهشت پروردگار خود را مى‌بينند، به چه شكل خواهند ديد؟! امام صادق ع تبسم (تلخى) كرد و فرمود: اى معاوية بن وهب! چقدر زشت است كه انسان هفتاد، هشتاد سال عمر كند، در ملك خدا زندگى نمايد و نعمت او را بخورد، اما او را درست نشناسد، اى معاويه! پيامبر ص هرگز خداوند را با اين چشم مشاهد نكرد، مشاهده بر دو گونه است مشاهده با چشم دل و مشاهده با چشم ظاهر، هر كس مشاهده با چشم دل را بگويد درست گفته و هر كس مشاهده با چشم ظاهر را بگويد دروغ گفته و به خدا و آيات او كافر شده است، زيرا پيامبر ص فرمود: هر كس خدا را شبيه خلق بداند كافر است . و در روايت ديگرى كه در كتاب توحيد صدوق از اسماعيل بن فضل نقل شده مى‌گويد: از امام صادق ع پرسيدم آيا خدا در قيامت ديده مى‌شود؟ فرمود: منزه است خداوند از چنين چيزى و بسيار منزه است... ان الأبصار لا تدرك الا ما له لون و الكيفية و اللّٰه خالق الالوان و الكيفيات :" چشمها نمى‌بيند جز چيزهايى را كه رنگ و كيفيتى دارند در حالى كه خداوند آفريننده رنگها و كيفيتها است" جالب اينكه در اين حديث مخصوصا روى كلمه "لون" (رنگ) تكيه شده و امروز اين مطلب بر ما روشن است كه خود جسم هرگز ديده نمى‌شود، بلكه همواره رنگ آن ديده مى‌شود، و اگر جسمى هيچگونه رنگ نداشته باشد هرگز ديده نخواهد شد. (در جلد اول تفسير نمونه صفحه ۱۵۶ ذيل آيه ۴۶ سوره بقره نيز بحثى در اين زمينه كرده‌ايم) ...(تفسیر نمونه) @aqquran
4_5850439837399650269.mp3
12.84M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب هفدهم ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
🪴بند۴۱:طلب آمرزش از گناهانی که به بهانه ستّارالعیوب بودن و توبه پذیری خداوند مرتکب شده‌ایم؛ ♡اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج♡ ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
Shab12Ramazan1400[04].mp3
2.51M
🌱 ♡اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج♡ ‌╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
✨️بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ✨️ مؤسسه معهد القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام با مجوز رسمی از سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌کند 🔷️دوره تثبیت جزء ۱تا۵ 🔶️دوره تثبیت جزء ۶تا۱۰ 🔷️دوره تثبیت جزء ۱۱تا۱۵ 🔶️دوره تثبیت جزء ۱۶تا۲۰ 🔷️دوره تثبیت جزء ۲۱تا۲۵ 🔶️دوره تثبیت جزء ۲۶تا۳۰ 🟢دوره تربیت معلم ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🔶 آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🔷دوره ترجمه و مفاهیم (مصحف)جزء ۱و۲ 🔷️حفظ از جزء ۱ 🔶️ حفظ از جزء ۶ 🔷️ حفظ از جزء ۱۱ 🔶️ حفظ از جزء ۱۶ 🔷️ حفظ از جزء ۲۱ 🔶️حفظ از جزء ۲۶ 🔷️ حفظ از جزء ۳۰ 🔷️مشاوره خصوصی 🔶️دوره مداحی مقدماتی 🔷️آزمون اعطای مدرک حفظ عمومی 🟢 تربیت معلم حفظ قرآن کریم 🟢 تربیت مربی حفظ کودک 🔷شرکت در آزمون جهت دریافت مدرک معتبر برای آزمون استخدامی 💠مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معهد القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام💠 ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ https://eitaa.com/salamquran ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹واصْبِرْ عَلَى مَا أَصَابَكَ 🔸و بر آنچه [از مشكلات و سختى‌ها] به تو مى‌رسد شكيبايى كن 📗سوره لقمان، آیه 17 ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ https://eitaa.com/salamquran ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯