✅امام خمینی: خیال نکنید این عقایدی که ما درباره ائمه داریم از ابتدا این قدر واضح بوده است و همه آن را میدانستند.
بسم الله...
⚠️پاسخ علما به اظهارات غلط و تاسف برانگیز رئیس جمهور محترم
#باید_چهره_به_چهره_به_همه_ی_مردم_گفت.
⛔️سخن غلط حجت الاسلام حسن روحانی:
(منبع : goo.gl/duP5va)
اميرالمومنين مبناي ولايت و مبناي حکومت را «نظر مردم» و «انتخاب مردم» مي داند. لمن وُلّيتموه امرکم، هرکس شماها برويد او را برگزينيد به عنوان وليّ خودتان و به عنوان رهبر جامعه، من هم اطاعت مي کنم.
✉️پاسخ مراجع و علما حفظهم الله تعالی
🎙 حضرت امام خمینی(قدس سره)
( منبع : goo.gl/TajZ1f)
اگر با امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است. وقتی غیر مشروع شد، طاغوت است؛ اطاعت او اطاعت طاغوت است؛ وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. (یعنی می فرمایند که «نظرِ مردم» مشروعیت آور نیست)
🎙 شهید بهشتی رحمت الله علیه:
(منبع: goo.gl/eHN5Fk)
همه این اصل را قبول دارند که پیغمبر(ص) رهبری است انتصابی از جانب خدا. انتصابی فوق انتخاب؛ و هر رهبری را هم که پیغمبر(ص) معین کند باز از همین قبیل است.
🎙آیت الله مکارم شیرازی:
(منبع : goo.gl/rMZzHF )
چرا تنها یک بخش از نهج البلاغه را(یعنی 👈 لمن ولیتموه امرکم) که حضرت به عنوان اتمام حجت در برابر مخالفان بیان فرمودند را دیده اید؟
چرا خطبه های دیگر را ندیدید و تنها به بخشی از بیانات امام علی (ع) که به عنوان اتمام حجت در برابر مخالفان ، بیان فرمودند را بحث کردید؟
از مسلمات مذهب تشیّع این است که امام را خدا تعیین می کند نه آرای مردم.
🎙 آیت الله جوادی آملی:
(منبع: plink.ir/M9b6t )
به اعتقاد امامیه، چون خدا خالق و پرورش دهنده بشر است، فقط او می تواند قانونگذار را تعیین کند؛ بنابراین در امامت، سخن از کار خداست، نه کار خلق ؛ امّا آنان که با رأی مردم، «امام» می پرورانند و با سقیفه، «ولیّ» می تراشند، امامت را انتخابی می پندارند نه انتصابی.
🎙 آیت الله مصباح یزدی:
(منبع : goo.gl/EJc2nx )
اما فکر میکنم بعد از دوران صفویه و بهخصوص تحقیقات کسانی مثل محقق کرکی، شیخ بهایی، علامه مجلسی و...، و کتابهایی که نوشته شد، حقایقی که بیان شد و مجاهدت کسانی که در این راه جان خودشان را از دست دادند، دیگر از کسی پذیرفته نیست که ادعا کند خود علی هم از روز اول وقتی دید همه با شخص دیگری بیعت کردند وظیفه خودش دانست که باید از او اطاعت کند و حق نداشت مخالفت کند، چون مردم رأی داده بودند!
🎙 آیت الله جاودان:
(منبع :goo.gl/SJEAGM)
اخیراً آقایی گفتهاست: «امیرالمؤمنین مبنای ولایت و حکومت را نظر مردم و انتخاب مردم میداند» ؛ این یک دروغ تاریخی است.
امام را مردم نباید انتخاب کنند! انتخاب برای زمان ماست! امام را خدا انتخاب میکند.
🎙 آیت الله صدیقی:
(منبع: goo.gl/sSgAof)
خدا خودش خلافت رو انتخاب کرده است ، ربطی به مردم ندارد ، آیه ی امامت حضرت ابراهیم ،
مردم رای ندادند که حضرت ابراهیم امام بشود ، رهبری مردم رو خدا به حضرت ابراهیم داده است.
ما مسئله ی ولایت فقیه را مسئله ای میدانیم که انتخاب مردم آن را مشروع نمیکند ، مقبول میکند.
علی امام بود ، سقیفه آمد امام را کنار زد ،
امامت او باطل شد؟! نه
آیا بقیه مشروع بودند؟! نه
ادامه👇
@hagigatevasel
...ادامه
نظر ۶ نفر دیگر از علما...
#باید_چهره_به_چهره_به_همه_ی_مردم_گفت.
🎙 آیت الله تحریری:
(منبع: goo.gl/zL1LTw)
فرمایشِ [امیرالمومنین در خطبه ای که رئیس جمهور اشاره کردند] دلالت بر انتخابی بودن مقام امامت نیست آنطور که از سخنان رئیس جمهور استفاده می شود که خلافت مذهب شیعه است که امامت را انتصابی می داند ، بلکه معنایش این است که امامت از جانب خداوند با رجوع مردم قبولش لازم می شود. مردم فقط در مقبولیت مقام امامت نقش موثر دارند.
نباید به این سخنان نپخته گوش فرا داد و از هر عمامه به سری به عنوان دیدگاه دینی سخن پذیرفت.
🎙 آیتالله قرهی:
(منبع : goo.gl/Q91EZo )
اگر نصب رئیس جمهور با ولایت فقیه نباشد حتی رئیس جمهور هم طاغوت است.
🎙 آیت الله حسینی همدانی:
(منبع : goo.gl/mmF9a4 )
ارکان حکومت و محتوای نظام اسلامی و قوانین نظام اسلامی باید طبق تعیین الهی باشد و طبق تعیین خدای تعالی اجرا شود و نه تصمیم اکثریت مردم یا اکثریت عقلای جامعه.
🎙 آیت الله رجبی:
(منبع : goo.gl/uQPXbM ) :
کسی که مشروعیت و اعتبار ولایت و حاکمیت بر مردم را به رأی مردم وابسته می داند و می گوید امیرالمؤمنین(ع) مبنای ولایت و حکومت را نظر و رای می داند به سکولاریزم پناه برده و اظهاراتش فاقد اعتبار علمی است.
🎙 حجت السلام حمید رسایی:
(منبع: goo.gl/CKxi5b)
ظاهرا آقای حقوقدان برای رسیدن به هدفش، خود را به تغافل میزند. انگار که او تفاوت «مقبوليت» با «مشروعيت» را نمیداند یا بین این دو تلازمى می بیند و معتقد است که «مشروعيت» حکومت، منوط به «مقبوليت» آن است!
در حالی که «مشروعيت» ولایت و حکومت - در دوره حضور امام معصوم و در دوره غیبت امام با تعیین شرایطی - فقط از طرف خداوند تعیین میشود و البته «مقبوليت» مردمی آنقدر اهمیت دارد که به حكومت، عينيت مىبخشد، زيرا حاكم دينى حق استفاده از زور براى تحميل حاكميت خودش را ندارد.
🎙 حجت الاسلام روانبخش:
(منبع : goo.gl/XVsKJ2 )
شما که علي عليه السلام را طرفدار دموکراسي معرفي مي کنيد فرمان پيامبر صلي الله عليه و آله در غدير مبني بر نصب علي عليه السلام به عنوان امام و وليّ «من کنت مولاه فهذا علي مولاه» چگونه توجيه مي کنيد؟ آيا تصميم پيامبرص بر خلاف دموکراسي دانسته، ايشان را به نوعي استبداد متهم مي کنيد؟!
@hagigatevasel
⭕️ هشدار #مجلس_خبرگان رهبری به طرح مسائل تفرقه انگیز
طی بیانیه ای با امضای آیتالله جنتی:
حوزه/ در پی طرح برخی مطالب و شبهات پیرامون نقش مردم در حکومت اسلامی، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای، نسبت به طرح مسائل تفرقه آمیز در جامعه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن این بیانیه که به امضای آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری رسیده به این شرح است:
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
در روزهای اخیر مطالبی پیرامون «مشروعیت» و «مقبولیت» حکومت اسلامی و تصدی ولایت و حاکمیت مبتنی بر آراء مردم با استناد به کلمات امیرالمؤمنین(ع) درجامعه مطرح شد که با برخی مبانی دینی اعم از مبانی دینی اهل سنت و تشیّع که در فقه سیاسی اسلام مورد بحث قرار گرفته، متعارض و ناسازگار است. طرح این گونه مطالب هر چند تازگی ندارد و در طول تاریخ اسلام چه در عصر حضور و چه در دوران غیبت و به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بوده و همواره از سوی علمای بیدار پاسخ داده شده است.
🔰اکنون با توجه به ضرورت پاسداری از جایگاه رفیع ولایت و امامت الهی توسط همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان رهبری لازم می داند نکاتی را یادآور شود:
1️⃣ ولایت و امامت الهی به همه شوؤن آن اهم از تبیین و حفظ دین و هدایت مردم و زعامت سیاسی اجتماعی از احکام الهی است همانند ولایت پیامبر(ص) و متوقف بر خواست و نظر و رأی مردم نیست بلکه باید گفت ولایت، روح اسلام است و احکام بدون پشتوانه و قدرت اجرایی خود را از دست می دهد «و ما نودی احد بشئ کما نودی بالولایة». همانگونه که آیات الهی قبل از نهج البلاغه بر آن تأکید دارند و می فرماید «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» که مقام ولایت را همانند مقام نبوت الهی می داند.
2️⃣ بیعت با پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) به معنای مشروعیت بخشی به حکومت پیامبر و یا امام توسط مردم و بیعت کنندگان نمی باشد بلکه تأکیدی بر اعلام وفاداری و پیروی و فرمانبری از رهبران الهی است. بنابراین، نباید آن را با رأی مردم و انتخابات در دوران معاصر مقایسه کرد.
3️⃣ بعد از قرآن باید به مسأله غدیر و نصب حضرت علی(علیه السلام) در آن جمع کثیر بی سابقه توجه کرد، بعد هم خطبه های متعدد نهج البلاغه و نامه ها که همه صریح و گویا است. باید به این گوینده گفت «حفظت شیئا و غابت عنک الاشیاء». خود امیرالمؤمنین(ع) در بعد از ارتحال پیامبر (ص) حق حکومت خود را مطالبه کرده است. احادیثی مانند« ناشدتکم الله اما کنتم فی حجة الوداع اما سمعتم رسول الله یقول من کنت مولاء فهذا علی مولاء) دال بر این امر است.
🔹حضرت علی (ع) در خطبه شقشقیه ولایت خود را فریاد زد(انه لیعلم ان محلی منها محل القطب من الرحی) تا آنکه فرمود(اری ترانی نهبا من) می نگرم که میراث ولایت و حکومتم ربوده شده است در حالی که سخنی از رأی و خواست و نظر مردم در میان نمی آید و البته اگر مردم با فردی غیر از ولی بیعت کنند مشروعیت نمی یابد لذا در نهایت حضرت فرمودند: «لولا حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر و ما اخذ الله علی العلماء ان لا یقاروا علی کظة ظالم و لا سغب مظلوم لقیت حبلها علی غاربها» که اگر حضور مردم حاضر در صحنه و وجود یاورانی که حجت به وسیله آنان تمام می شود و نیز مسؤولیت الهی علما که نباید بر شکم بارگی ستمکاران و گرسنگی مظلومان آرام بگیرند معنایی برای پذیرش حکومت از منظر علی (ع) نبود.
🔹خلاصه آنکه اگر حضرت در ابتدا بیعت را نپذیرفت بخاطر شناخت جامعه و نقض کنندگان و فتنه های آینده بود. لذا شرط می کند که اگر بیعت آنان را بپذیرد به نظر خودش عمل خواهد کرد.
🔹مجلس خبرگان رهبری، با اذعان به نقش و جایگاه مردم در استقرار و استمرار حکومت اسلامی، بر اهمیت منحصر به فرد جایگاه رفیع امامت، ولایت و رهبری امت اسلامی که منشاء مشروعیت نظام اسلامی بوده و مردم سالاری دینی را به ارمغان آورده است و امروز در ولایت فقیه تجلی یافته، اصرار داشته و بر ضرورت حفظ وحدت داخلی و انسجام ملی و اجتناب از بحث و جدلهای تفرقه انگیز تأکید می نماید.
احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری
دوشنبه ۲۴رمضان المبارک ۱۴۳۸برابر با ۲۹خرداد ۱۳۹۶
@hagigatevasel
🔴آیتالله #اراکی در واکنش به سخنان روحانی: اینکه کسی بگوید مردم به حاکم حاکمیت میدهند، شرک در حاکمیت خداست/ عجیب است بعضیها ادعای آشنایی با دین دارند اما به مسائل بدیهی بیتوجهند
🔹🔸دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در واکنش به سخنان روحانی درخصوص دموکراسی و مبنای ولایت از نگاه حضرت علی(ع):
✅👈مشروعیت حاکمیت عقلا محال است که از سوی مردم باشد. چون تامین مشروعیت حاکمیت از سوی مردم 👈👈به معنای عصمت مردم است به معنای عصمت اکثریت است و عصمت اکثریت عقلا باطل است.
🔻این نظریهای که میگوید حق مشروعیت را مردم به حاکم میدهند سخن غربیهاست نه اسلام. فلسفه سیاسی مبتنی بر نفی خدا مشروعیت و قدرت را یکی میداند.
🔻عجیب است که بعضیها ادعا میکنند که در مسائل دینی آشنا هستند و میخواهند به این مسائل بدیهی و روشن بیتوجه باشند.
🔻باید روشن شود که ما خدا را حاکم میدانیم یا نمیدانیم. اگر کسی بگوید مردم به حاکم حاکمیت میدهند این یعنی شرک در حاکمیت خداوند. معنیاش این است که ما در برابر خدا قائل به حاکم باالذات دیگری هم هستیم.
@hagigatevasel
🌹 امام خامنه ای: هر چه با #قرآن بیشتر انس بگیرید، این حقیقت بیشتر برای شما آشکار خواهد شد.
👌هرچه از این شربت گوارا بنوشید بیشتر #مشتاق خواهید شد...
@hagigatevasel
🌸 #مناقب #امیرالمومنین #علی علیه السلام در روایات🌸
:
🌹۱-حدیث منزلت: :تو برای من همچون هارون نسبت به موسی هستی با این تفاوت که؛پس از من پیامبری نیست.
🌹۲-حدیث ثقلین: :من دوچیز گرانبها درمیان شما میگذارم؛که اگر به آنها تمسک جویید گمراه نمیشوید
👈کتاب خدا( قرآن) وعترت واهل بیتم .این دو ازهم جدانمیشوند تا درکنار حوض کوثر برمن وارد شوند.
🌹۳-حدیث سفینه :مثل اهل بیت من؛مثل کشتی نوح است؛آنکه سوارکشتی شد؛نجات یافت وآن کس که ازآن تخلف ورزید؛غرق گردید.
🌹۴-حدیث باب الحطه:مثل اهل بیت من درمیان شما،همچون باب حطه برای بنی اسرائیل است.کسی که ازآن درب داخل شد؛آمرزیده شد.
🌹۵-حدیث نجوم:ستارگان موجب امنیت اهل زمین ازغرق شدن هستند؛و اهل بیت من موجب امنیت امتم ازاختلاف میگردند؛پس آنگاه که قبیله ای از عرب با آنان مخالفت کند؛بایکدیگر اختلاف میکنند وحزب ابلیس میگردند.
🌹۶-حدیث یوم الدار(درجریان نزول آیه انذار؛ پیامبر خویشاوندان خودراجمع کرده وبعدازاتمام حجت )فرمود:
🌸این برادر؛وصی وخلیفه من درمیان شماست ازاو بشنوید واطاعتش کنید.
🌹۷-حدیث مدینه العلم :من شهرعلم هستم وعلی درب آن،کسی که میخواهدوارد این شهرشود؛باید ازدرب آن واردگردد.
🌹۸-حدیث غدیر: درروز غدیربعداز نزول آیه تبلیغ پیامبرفرمود: هرکس من مولای اوهستم علی مولای اوست خداوندا؛دوست بدارکسی که علی رادوست بدارد ودشمن بدارکسی که دارد دشمنی کند.
🌹۹-حدیث سدالابواب: پیامبر(ص) به فرمان خدا مأمور شد همه درهای را که به مسجدپیامبربازمیشد؛ببندد غیر از در خانه علی بن ابی طالب(ع)
🔸برخی ازاصحاب پس از شنیدن این دستور ناراحت شدند و اعتراض کردند.
🌸پیامبرفرمود: «من مأمور بستن این درها غیر از در خانه علی شدهام. شما در این باره سخنانی گفتید. به خدا سوگند، من از پیش خودم به بستن یا گشودن دری دستور ندادم. من به وظیفهای مأمور شدم و از آن تبعیت کردم.
🌹۱۰-حدیث رایت: پیامبر در جنگ خیبرپرچم را ابتدا به ابوبکر و در روز بعدش به عمر بن خطاب داد ولی آن دو توفیقی به دست نیاورده و بازگشتند. آنگاه رسول خدا (ص) فرمود:
🌸"همانا فردا این رایت را به مردی خواهم داد که خدا و رسول، را دوست دارد (و خدا و رسول هم، او را دوست دارند)، خدا خیبر را به دست او میگشاید. او هرگز نمیگریزد». پس علی(ع) را خواست و او که به درد چشم مبتلی بود را شفا داد و فرمود:
🍃"این رایت را بگیر و آن را با خود ببر تا خدا خیبر را بر تو بگشاید."
علی (ع) با آن پرچم به خیبر حمله کرد و آن را فتح کرد.
🌹۱۱-درجنگ احد جانفشانی های فراوانی امام علی علیه السلام انجام داد؛به گونه ای که فرشته وحی درآسمان ندا داد:
🌸لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار:جوانمردی چون علی وشمشیری چون ذوالفقار نیست.
🌹۱۲-درجنگ احزاب(خندق):امام علی علیه السلام با عمربن عبدود وارد نبردشد؛او بر صورت امام آب دهان پرتاب کرد؛امام علی علیه السلام بعدازاین عمل او فاصله ای داد سپس باضربتی عمربن عبدود را نابودکرد؛
👈چراکه امام علی میخواست فقط وفقط برای رضای خدا ضربه بزند نه به خاطرخشم وانتقام!
این عمل آن قدر خالصانه بودکه
🌸پیامبرفرمود:ضربت علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین:ضربت علی درروز جنگ خندق ازعبادت انس وجن برتر است.
🌹۱۳-لقب یعسوب الدین:به معنای بزرگ ؛سرپرست وجلودار ورهبرمومنین است ویکی ازالقاب زیبای امام علی علیه السلام است که توسط پیامبراکرم به ایشان داده شده است.
🍃یعسوب :به معنای ملکه زنبورها است که ازهمه قوی تر وهوشیارتر است وبر در درکندو می ایستد ودهان زنبورها را مى بوید، اگر بوى بدى از او بشنود مى فهمد كه از گیاه بدى استفاده كرده،پس او را دو نیم مى كند و بر دو كندو مى افكند تا زنبورهاى دیگر عبرت گیرند.
امام على علیه السلام نیز بر در بهشت مى ایستد و دهان مردم را مى بوید،هر كسى را كه بوى دشمنى خود ازاو بشنود در آتش دوزخ مى افكند.که لقب "قسیم النار والجنه"هم به همین دلیل به ایشان عطاشده است.
🌹۱۴-لقب #امیرالمومنین:دربخشی ازخطبه غدیر پیامبر اکرم فرموده است:بدانیدکه هرگزبه جزبرادرم علی کسی نبایستی امیرالمومنین خوانده شود.بدانیدکه پس ازمن؛سرپرستی وامارت مومنان برای کسی جز او روا نباشد.
🌸دربخشی دیگرخطبه غدیرآمده است :به علی با لقب "امیرالمومنین"سلام بدهید
🌸دربخش آخر خطبه غدیر پیامبرفرموده :"ای مردم سبقت جویان به بیعت با او وقبول ولایت او وسرپرستی او وسلام کردن براو بالقب وعنوان
"امیرالمومنین" رستگارنندودربهشتهای پرنعمت متنعم وبهره مندخواهندبود.
@hagigatevasel
✅ ارزش انسان وقیمت انسان در
#نهج_البلاغه_مولا_علی علیه السلام:
♦️#علامه #محمد_تقی #جعفری (رحمهالله علیه) میفرمودند: عدهای از جامعهشناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع این بود: ارزش واقعی انسان به چیست؟ برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه آن است. اما معیار ارزش انسانها در چیست؟
🔺هر کدام از جامعهشناسان صحبتهایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه دادند. بعد وقتی نوبت به بنده رسید،
👈گفتم اگر میخواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق میورزد. کسی که عشقش یک خانه دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان خانه است. کسی که عشقش ماشینش است ارزشش به همان میزان است. اما کسی که عشقش خدای متعال است ارزشش به اندازه خداست.
🔺علامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعهشناسها صحبتهای مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند. وقتی تشویق آنها تمام شد من دوباره بلند شدم
و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود.
❤️ بلکه از شخصی به نام علی (علیهالسلام) است.
آن حضرت در نهجالبلاغه میفرمایند:
👌 «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ» یعنی «#ارزش هر #انسانی به اندازه چیزی است که (حسن ) #دوست_میدارد.»۱
🔺وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) از جا بلند شدند وچندبارنام آن حضرت را بر زبان جاری کردند.
➖➖➖➖➖➖
🔺۱-حکمت۸۱ نهج البلاغه
🍃سیدشریف رضی درذیل این حدیث نوشته:این ازکلماتی است که قیمتی برای آن تصورنمیشود؛وهیچ حکمتی هم سنگ آن نبوده وهیچ سخنی؛والایی آن راندارد
#عشق فقط #امیرالمومنین #علی
🌹حضرت زهرا سلام الله علیها هم فرمودند:
اِنَّ السَّعیدَ؛کُلَّ السَّعیدِ،حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاًفی حَیاتِه وَبَعدَمَوتِه
هماناسعادتمندکامل وحقیقی کسی است که علی را در دوران زندگی وپس از مرگش دوست داشته باشد.
📚امالی ص۱۸۲
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ #یاد_امیرالمؤمنین(ع) در ماه مبارک رمضان
🔹 آثار و معجزات ارتباط روحی برقرار کردن با امیرالمؤمنین(ع) را در زندگیتان ببینید!
@hagigatevasel