eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.1هزار عکس
10.5هزار ویدیو
460 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨🚨پاسخ به شبهه جناب روحانی درباره مذاکره امام حسین در کربلا توسط امام خامنه ای: اینکه برخی درمورد جریان کربلا وعاشورا بحث مذاکره را مطرح میکنند و میگویند امام حسین(ع) با عمرسعد مذاکره کرد؟ 👈 اینها(این جورحرفها) نشان دهنده سهل اندیشی است نشان دهنده نرسیدن به عمق مسئله است ؛ به معنای امروزی یعنی معامله و یک چیزی بگیر و یک چیزی بده ⚠️آیا امیرالمومنین(ع) با زبیر و امام حسین(ع) با ابن‌سعد معامله کرد؟ آیا تاریخ را اینگونه میفهمید و زندگی ائمه را اینگونه تحلیل میکنید؟ 🔸 بحث مذاکره به معنای امروزی نبود؛ [بلکه]امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) در حرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها را نصیحت کردند. ۱۳۹۴/۷/۱۵
درس‌هایی از پیامبر(ص) 📝شدید با 🔰از همان ابتدایی که (ص) در مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود: 1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی‌: که اطراف مدینه زندگی می‌کردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» 28/2/80 پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود، بست ... و بر و پیمان خودش، بسیار پافشاری می‌کرد و پایدار بود.» 28/2/80 اما آنهایی که شریر و بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..» 2️⃣دشمن دوم، و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهم‌ترینِ این تعرّض‌ها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌کرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر می‌کردند، ریشه کن کنند. و جنگ‌های متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، بود و پس از آن، ماجرای پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.» 3️⃣دشمن سوم، یهودی‌ها: «یعنی که علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند... پیغمبر تا آن‌جایی که می‌توانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمان‌ها ماند. دسته‌ی دوم، بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. 🔰 دسته‌ی سوم بودند که پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگ‌تر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با کامل داد. @Khattehezbollah
💎 واکنش استاد حوزه به سخنان یکی از مسئولین در خصوص معاهدات پیامبر اسلام(ص) آیت‌الله سیفی مازندرانی در واکنش به سخنان یکی از مسئولین ارشد کشور در خصوص پیمانهای پیامبر اسلام با کفار و نقض آن گفت:‌🔻 ◽️ هرمذاکره ای در اسلام،‌مخالف با اصول بیان شده قرآن باشد، خلاف حکم قرآن و نامشروع است، خدای متعال در قرآن کریم برای پیامبرش اصول و حدودی در مذاکره قرار داده است و رسول خدا(ص) نیز به این شروط و اصول کاملا پایبند بودند. ◽️سوره توبه، اصل را بر گذاشته و چنین میفرماید: که ای مؤمنین! اگر خدا و رسولش را قبول دارید بدانید که در معاهده ای که با کفار و سران کفر می بندید اصل بر بی اعتمادی است، مذاکره کنید ولی اعتماد نکنید. ◽️قرآن کریم، بنا را بر بیزاری و از مشرکینی گذارده که با شما عهد بسته اند و در ادامه کسانی که با آنها معاهده بسته اید را همراه با دو قید استثناء کرده است: «ثم لم ینقصوکم شیئا و لم یظاهروا علیکم احدا فاتمو الیهم عهدهم»؛ مگر کفار معاهدی که وقتی با شما عهد می بندد شما را تحقیر نکنند و بر شما نقص وارد نکنند و ضربه نزنند. ❓اکنون سؤال ما این است که در همین کدام یک از این اروپایی ها و اعضای5+1 به شما ضربه نزده و وفادار نسبت به شما بوده اند و شما را پشتیبانی کرده اند؟ مگر نه این است که اینها دائما هم پیمان آمریکا و اسرائیل و صهیونیست هستند؟ عبارت «و لم یظاهروا علیکم احدا» نکره در سیاق نفی است که افاده عموم می کند و به این معناست که هیچ دشمنی از دشمنان شما را پشتیبانی نکنند ◽️کشورهای مذکور هر جا که شما را ضعیف ببینند همه با هم علیه شما متحد و هم صدا میشوند، مگر فتنه سال 88 یادتان رفته است؟! مگر در تظاهرات خیابانی اخیر تجربه نکردید؟! اینها اگر قدرتشان برسد به شما لحظه ای مجال نمی دهند؛ لذا شما با چه مجوزی به مذاکرات ادامه می دهید؟ بدون شک ادامه این مذاکرات در صورتی که مخالف با اصول بیان شده قرآن باشد خلاف حکم قرآن و نامشروع است ◽️در ادامه سوره توبه آمده است: «کیف و ان یظهروا علیکم لایرغبوا فیکم الًّا و لا ذِمّة»؛ چگونه بر آنها اعتماد میکنید در حالی که اگر در جایی در نقطه ضعف واقع شوید و آنها خودشان را در نقطه قوت ببینند؛ اصلا هیچ عهد و پیمانی را پایبند نیستند و به آن عمل نمیکنند. ◽️طبق آیاتی که بیان شد، هر معاهده ای بسته می شود باید تضمین کننده باشد چرا که فلسفه مذاکرات پیامبر اکرم(ص) این بود که حضرت برای مسلمین عزت و استقلال ایجاد کند و اگر خوف عقلایی داده شود که این مذاکرات موجبات تشعیف اسلام و مسلمین است مشروع نمی باشد. ◽️ کسی که در یک تریبون عمومی مطلبی را وارونه بگوید یا است، یعنی نمی داند که نمی داند که خب معذور است؛ اما اگر احتمال خلاف می دهد و دیگران به او تذکر داده اند در چنین مواردی او مرتکب شده است و واجب است که شبهه مطروحه را اصلاح نماید. ◽️ چنین مسئولی که در یک تریبون عمومی مواضع و راهبردهای کلان ولی امر مسلمین و نظام اسلامی را زیر سوال می برد آیا می شود گفت که التزام عملی به ولایت فقیه دارد؟ قطعا چنین فردی صلاحیت برای هیچ پستی در نظام اسلامی را ندارد. متن کامل:👇 http://hawzahnews.com/news/871667 🖌واکنش آیت الله ممدوحی به اظهارات روحانی درباره پیمان‌ پیامبر با کفار/ مقایسه‌های ایشان غلط است/ آقای روحانی قبل از سخنرانی اندکی فکر کند👇 https://4o1.ir/hymnG 🖌پاسخ مستند رجبی دوانی به تحریف تاریخ اسلام توسط روحانی این اولین‌بار نیست که رئیس جمهور برای توجیه سیاست‌های خود و نیات و مقاصد خودش از سیره معصومین(ع) آن‌هم با تحریف مسلمات تاریخ اسلام مایه می‌گذارد.👇 https://4o1.ir/ONbjP 🚩واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به اظهارات رئیس جمهور‌ /‌ سند ارائه کنید‌ ۲ بار مذاکر‌ه کجای زندگی پیامبر (ص) بوده است؟ امام جمعه مشهدمقدس: 🔹اینکه می‌گویند بنی عباس از بنی امیه بدتر است به دلیل این است که علاوه بر کینه پیامبر، می‌خواستند اینها را در راستای اقتدار خود استخدام کنند؛ عده‌ای اسلام را بدون سند و تاریخ هم قواره خود تفسیر و تعبیر می‌کنند و بعد هم براساس تعبیر و تفسیر خود، اندیشه و مطامع سیاسی خود را توجیه می‌کنند. 🔹 این گونه نیست که بگوییم پیامبر با کفار مذاکره می‌کرد و بعد از تخلف نیز باز مذاکره می‌کرد؛ سند ارائه کنید این کجای زندگی پیامبر بوده است؟ 🔹بزرگترین پیمان پیامبر با کفار، صلح حدیبیه بود و در مقابل تخلف از این پیمان، پیامبر جنگیدند و نتیجه فتح مکه شد https://tn.ai/2140833
37.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠پاسخ قاطع حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی به افاضات اخیر حسن روحانی درباره پیمان بستن های پیامبر صل الله علیه و آله و سلم‌ با دشمن .
🚨پاسخ به تحریف قرآن و تحریف سیره پیامبر توسط جناب روحانی ✅ادامه آیاتی که جناب روحانی در باره پیمانهای پیامبر نخواند: " الَّذينَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ في كُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لا يَتَّقُونَ فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ وَ إِمَّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلى سَواءٍ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْخائِنينَ ... " (انفال ایه ۵۶ تا ۵۸) 🔴ماجرا از این قرار است که خداوند درباره پیمان شکنان به پیامبر چنین مضمونی را می فرماید : اگر در جنگ بر آنان دست یافتى که خواهى یافت چنان بر ایشان سخت گیر که مایه عبرت کسانى شوند که درپی تکرار این خیانت ها هستند تا ترس و نگرانى بر آنان حاکم شود و دیگر براى نبرد با مؤمنان همداستان نشوند، باشد که بفهمند پیمان شکنى و ستیزه جویى با مؤمنان چه فرجام شومى دارد. 🔸اما ترجمه آیات ۵۶ تا ۵۸ انفال : همان کسانی که با برخی از آنان(بارها)پیمان بستی،ولی هربار پیمانشان را میشکنند واز خدا پروا نمیکنند(۵۶ انفال) پس اگر درمیدان جنگ برآنان دست یافتی(باواردکردن مجازات وعقوبت سنگین برآنان)دیگر کسانی را که دنبال آنانند(وقصد جنگ با تودارند)تارومارکن تا متذکر (قدرت )شما شوند و(از خیال جنگ باتوباز ایستند)(۵۷ انفال) واگر از خیانت و پیمان شکنی گروهی (که با آنان هم پیمانی)بیم داری،پس به آنان خبر ده که (پیمان)به صورتی مساوی(وطرفینی)گسسته است،زیرا خدا خائنان را دوست ندارد. (۵۸ انفال) 🔸این آیات که خود بیانگر دستور خداوند و سیره پیامبر اکرم (ص) در برابر عهد شکنانی است که سابقه اعمال آنها بیانگر غیرقابل اعتماد بودنشان است! ⁉️سوال این است که چرا رئیس جمهور دو آیه بعدی که کامل کننده آیه اول است گذشت و آنها را نخواند تا دستورالعمل برخورد با پیمان شکنان را هم به خود و هم به دیگران متذکر شده باشد؟! ⁉️آیا برجام انقدر ارزش دارد که از حقیقت بگذریم ؟! ⁉️آیا برجام این قدر ارزش دارد که روزی به خاطر آن از کربلا درس بگیریم ، 👈وروزی دیگر با خواندن بخشی از قرآن و نخواندن ادامه آن درصدد - قرآن برآییم 🔺اصلا بهتر است از خودجناب روحانی بخواهیم چند تا از ثمرات برجام را برایمان بازگوید شاید این جوری بیشتر حقایق آشکارشود.. 🔺به نظر میرسدجناب روحانی کم آورده بود و برای انحراف اذهان عمومی از وضعیت اقتصادی کشور شروع به تحریف قرآن نموده بود. @hagigatevasel
قرآن کریم تکلیف مومنان را در برابر پیمان شکنی دشمنان مشخص کرد است. أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَّكَثُوا أَيْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُم بَدَءُوكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَوْهُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﭼﺮﺍ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻪ ﻧﻤﻰ ﺟﻨﮕﻴﺪ ؟ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻛﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺷﻜﺴﺘﻨﺪ ، ﻭ ﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺯ ﻭﻃﻨﺶ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺟﻨﮕﻴﺪﻧﺪ ، ﺁﻳﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻴﺪ ؟ ! ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﻫﺴﺘﻴﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺘﺮﺳﻴﺪ .(توبه/ ١٣) وَإِن نَّكَثُوا أَيْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺷﺎﻥ ﺷﻜﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻳﻦ ﺷﻤﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﻃﻌﻨﻪ ﻭ ﻋﻴﺐ ﺟﻮﻳﻲ ﮔﺸﻮﺩﻧﺪ ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻛﻔﺮ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ] ﻫﻴﭻ ﺗﻌﻬﺪﻱ ﻧﻴﺴﺖ ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ [ ﺍﺯ ﻃﻌﻨﻪ ﺯﺩﻥ ﻭ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﻲ ] ﺑﺎﺯﺍﻳﺴﺘﻨﺪ .(توبه/١٢) ✅ و اما إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻭ [ ﻭﺳﻴﻠﻪ ] ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩم ﺭﻭﺷﻦ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ ، ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺘﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ، ﻭ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻫﻢ ﻟﻌﻨﺘﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ .(بقره/١٥٩)
🚨پاسخ استاد مطهری به تحریف قرآن و تحریف تاریخ پیامبر توسط روحانی رئيس جمهور اخیرا با اشاره به آيه‌اي از سوره انفال تفسيري از آن ارائه داد كه محل تأمل بود. وي گفت: «قرآن به پيغمبر(ص) مي‌گويد كه «تو معاهدات فراواني با كفار بستي و هر دفعه هم آنان نقض كردند.» آيا پيامبر(ص) ضرر كرد؟ كسي آنجا پيدا مي‌شد مي‌گفت اعوذ بالله پيامبر(ص) ساده‌لوح بود؟ كسي كه نقض عهد مي‌كند، حيثيت خود را زير پا مي‌گذارد؛ ما راه درست را انتخاب كرده‌ايم.» حسن روحاني در توجيه مذاكرات برجام اين بار راه تقطيع آيات قرآن را در پيش گرفت و از ميان آيات ۵۵ تا ۵۸ سوره مباركه انفال، كه به مثابه يك كل منسجم است فقط يك آيه را بيرون كشيده و مطابق با همان، نتيجه‌گيري كرده است. روحاني گفت: «پيغمبر با وجود آنكه كفار في كل مره عهدها را نقض كردند با آنها توافق كرد!» اين اظهارات عجيب در حالي مطرح مي‌شود كه آقاي روحاني با تقطيع ادامه اين آيه شريفه كه به تحريف معنوي آيات منجر شده غرض مطلوب خود را كه مخالف با معناي سياق آيات است استنتاج نموده است.  ✅✅در اين مجال تفسير شهيد مرتضي مطهري را بر اين آيات سوره انفال از نظر مي‌گذرانيم. متن زير تفسير شهيد مطهري بر آيات ۵۵ تا ۶۰ سوره انفال است.  اگر شواهد حاكي از تلاش دشمن براي نقض معاهده است، چه بايد كنيم؟ علي(ع) در نامه ۵۳ خطاب به مالك نوشتند: «و ان عقدت بينك و بين عدوك عقده، او البسته منك ذمه، فحط عهدك بالوفاء»؛ و اگر با دشمن خودت پيماني بستي يا آنها را با شرايط ذمه قبول كردي به پيمانت وفادار باش.«وارع ذمتك بالامانه، و اجعل نفسك جنه دون ما اعطيت»؛ خودت را كه پيمان بستي به امانت رعايت كن و خودت را سپر قولي كه داده‌اي قرار بده. «فانه ليس من فرائض الله شيء الناس اشد عليه اجتماعا، مع تفرق اهوائهم، و تشتت آرائهم، من تعظيم الوفاء بالعهود»؛كه از فرائض الهي هيچ فريضه‌اي نيست كه مردم با همه اختلاف سليقه‌ها و اختلاف عقيده‌ها، در آن، به اندازه اين فريضه متفق باشند و آن اين است كه پيمان را بايد وفا كرد.» از اين رو وفاي به پيمان يك ضرورت تخلف‌ناپذير است و نمي‌توان پيماني را نقض كرد مگر آنكه آنها نقض كنند.  اما ممكن است گاهي علائمي در دست داشته باشيم كه نشان از تحرك دشمن براي نقض پيمان است و اگر ما صبر كنيم كه دشمن عمل خودش را انجام بدهد آسيب مي‌بينيم. به عنوان مثال، يك دولت اسلامي با دولت ديگري، قراردادي بسته است. سرويس‌هاي اطلاعاتي، اطلاعات دقيق داده‌اند كه آنها آماده نقض پيمان هستند. در اينجا وظيفه مسلمين چيست؟ آيا اين است كه بگويند چون ما پيمان بسته‌ايم بايد به پيمان خودمان وفادار باشيم و صبر كنند تا آنها شبيخونشان را بزنند و كار از كار بگذرد؟! يا اين است كه بگويند پس ما پيشدستي مي‌كنيم؟ هر دو پاسخ نادرست است.  قرآن مي‌فرمايد در اينگونه موارد كه علائم خيانت آن كسي كه پيمان بسته، آشكار است، شما نه سكوت بكنيد و نه پيشدستي. قبلاً به آنها اعلام بكنيد كه به موجب اطلاعاتي كه به ما رسيده است شما به عهد خودتان پايبند نيستيد پس ما رسماً اعلام مي‌كنيم كه پيمان ما از اين ساعت منتفي است تا در يك حد برابر و متعادل قرار بگيريد. بعد از اين اعلام، آنگاه هر تصميمي كه مي‌خواهيد بگيريد. در اين صورت با عدالت رفتار كرده‌ايد. پس نه صبر كنيد تا آنها كارشان را انجام بدهند و شما اغفال شده باشيد و نه پيشدستي كنيد و آنها را غافلگير نماييد كه عمل شما خيانت باشد، بلكه اين كار را انجام دهيد كه هم احتياط است و هم انساني. مي‌فرمايد: «وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً» و اگر از قومي بيم خيانت پيدا كرديد، يعني به موجب علائم و اشارات و اطلاعاتي كه به شما رسيده است، خوف خيانت داشتيد. «فانبذ اليهم» آن عهدنامه را بينداز به سوي آنها يعني به آنها اعلام كن كه از اين ساعت ديگر پيماني نداريد تا دو طرف با يكديگر مساوي بشويد، آنها بدانند، شما هم بدانيد كه از اين ساعت ديگر پيماني در كار نيست. «إِنَّ اللَّهَ لَا يحِبُّ الْخَائِنِينَ» خدا خيانتكاران را دوست ندارد. به اين قاعده، «نبذ» مي‌گويند. در مقابل نقض، نقض و در مقابل نبذ، نبذ.  *منبع: مهر
🔻استاد رفیعی در حرم رضوی: 💎مسئولان مرز بین رأفت و قاطعیت پیامبر(ص) را به اشتباه تحلیل نکنند که این کار باعث تحریف تاریخ و گمراهی دیگران می‌شود. ◽️هر زمانی که به «توحیدمحوری»، «اصول و فروع دین» و «حدود الهی» لطمه وارد شود نباید گذشت داشت، یک زمانی مشرکان آمدند به رسول الله(ص) گفتند که یک سال ما موحد می‎شویم و یک سال شما بت‌پرست شوید. پیامبری که روی سرش خاکستر ریختند و گذشت کردند، در این مورد کوتاه نیامدند. ◽️مسئولان چشم به یاری و برجام غربی‎ها نداشته باشند، ماجرا صلح حدیبیه به خوبی مرز بین رأفت و قاطعیت پیامبر(ص) را مشخص می‌کند. لذا نباید با تحلیل اشتباه، تاریخ و سیره انبیاء و ائمه هدی(ع) را تحریف و جای رأفت و قاطعیت را جا به جا کرد. ماجرای صلح حدیبیه چه بود؟👇 hawzahnews.com/news/871972 @hagigatevasel
✅آیاتی و روایاتی از قرآن و نهج البلاغه برای ✨بعید می دانم آیات و روایات زیر نیاز به تفسیر و توضیح خاصی داشته باشند. کافی است این توصیه ها و دستورات قرآن و نهج البلاغه را نه فقط برای 1400 سال قبل، بلکه راه حلی برای مسائل امروزمان هم بدانیم. 🔰عدم به اظهار دوستی و لبخند دشمن 🔸امیرالمؤمنین(ع): «فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِيَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِي ذَلِكَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ گاه دشمن نزديك مىشود تا غافلگير كند؛ پس دورانديش باش و خوشبينى خود را متّهم كن.» (نهج البلاغه؛ نامه53) 🔰 🔸«وَ لَنْ تَرْضى عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لا النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ؛ هرگز (دشمنان) يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، (تا به طور كامل، تسليم خواسته هاى آنها شوى، و) از آيين آنان پيروى كنى.»(بقره/120) 🔰چه کسانی در اشتیاق دارند؟ 🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ پس را مى بينى كه در (دوستى با آنان)، بر يكديگر پيشى مى گيرند.» (مائده: 52) 🔰، اصلی ترین عامل برای اظهار دوستی و مذاکره با دشمن 🔸(ادامه آیه قبل) «يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصِيبَنا دائِرَةٌ؛ (مریض دلان) مى گويند: مى ترسيم حادثهاى براى ما اتفاق بيفتد (و نياز به كمك آنها داشته باشيم!)» (مائده: 52) 🔰فرصت دادن ولیّ مسلمین به مردم و خواصّ، برای پی بردن به اشتباهشان در اعتماد به دشمن 🔸امیرالمؤمنین (ع): «فَإِنَّمَا فَعَلْتُ ذَلِكَ لِيَتَبَيَّنَ الْجَاهِلُ وَ يَتَثَبَّتَ الْعَالِمُ؛ من اين كار (پذیرش اجباری حکمیّت و تعیین مدّت زمانی برای آن) را كردم تا نادان خطاى خود را (در اعتماد به دشمن) بشناسد، و دانا بر عقيده خود استوار بماند.» (نهج البلاغه؛ خطبه125) 🔰درصورت انجام توافق، متن پیمان نباید باشد 🔸امیرالمؤمنین(ع): «وَ لَا تَعْقِدْ عَقْداً تُجَوِّزُ فِيهِ الْعِلَلَ وَ لَا تُعَوِّلَنَّ عَلَى لَحْنِ قَوْلٍ بَعْدَ التَّأْكِيدِ وَ التَّوْثِقَةِ؛ هرگز (با دشمن) پيمانى را مبند كه در تعبيرات آن جاى گفتگو و بهانه جویی باقى بماند، و بعد از تأكيد و عبارات محكم، عبارات سست و قابل توجيه بكار مبر (كه اثر آن را خنثى مي كند).» (نهج البلاغه؛ نامه53) 🔰 همیشگی دشمن 🔸«كَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً يُرْضُونَكُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبى قُلُوبُهُمْ وَ أَكْثَرُهُمْ فاسِقُونَ؛ چگونه (پيمان مشركان ارزش دارد)، در حالى كه اگر بر شما غالب شوند، نه ملاحظه خويشاوندى با شما را مى كنند، و نه پيمان را؟! شما را با زبان خود خشنود مى كنند، ولى دلهايشان ابا دارد؛ و بيشتر آنها فرمانبردار نيستند!» (توبه: 8) 🔸«وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ؛ و اگر پيمانهاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و آيين شما را مورد طعن قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد؛ كه آنها پای بند هیچ پيمانى نیستند؛ شايد (با شدّت عمل) دست بردارند!» (توبه: 12) 🔰با بدعهدی دشمن چه باید کرد؟ 🔸«فَمَا اسْتَقامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِيمُوا لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ؛ تا زمانى كه در برابر شما (به پیمانشان) وفادار باشند، شما نيز وفادارى كنيد، كه خداوند پرهيزگاران را دوست دارد!» (توبه: 7) 🔸«وَ إِمَّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلى سَواءٍ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْخائِنِينَ؛ و هرگاه (با ظهور نشانههايى،) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته، حمله غافلگيرانه كنند)، بطور عادلانه به آنها اعلام كن كه پيمانشان لغو شده است؛ زيرا خداوند، خائنان را دوست نمى دارد!» (انفال: 58) 🚨🚨آیه بصیرتی که در مذاکره با کفار به کار می آید ، برای مثال همین پاسخ به سوالِ در توافق با کفار تا کجا باید عقب کشید ؟ آیا دشمنان راضی میشوند؟ ✨وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ(بقره /۱۲۰) آنها هرگز از تو او راضی نخواهند شد مگر اینکه به طور کامل تسلیم خواسته های آنها وپیرو آیینشان شوی..‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ قرآنی حجت‌الاسلام قاسمیان به رئیس‌جمهور/ تنها دستاورد برجام را از مردم دریغ نکنید 🔹پس از سخنان روحانی درخصوص نقض عهد دشمن و به کار بردن آیه‌ ۵۶ سوره مبارکه انفال (بدون اشاره به آیات بعدی این سوره) حجت‌الاسلام قاسمیان کارشناس و سخنران مذهبی با انتشار ویدئویی به ارائه پاسخ با استناد به آیات قرآن به صحبت‌های رئیس جمهور پرداخت. fna.ir/dd6yuv @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انتشار به مناسبت 👤استاد رحیم‌پور ازغدی: 🔸برخی از فیلم‌های جلسات برخی شیعیان رو می‌برن تو جمع اهل سنت پخش می‌کنن، او هم یک بمب به خودش می‌بنده، شیعیان رو می‌کشه تا بره بهشت! 🔹شما اگه حافظ حرم امیرالمؤمن(ع) هستی، چرا نمیری دفاع کنی ازش؟ ما شهید سنی مدافع حرم داریم، اما شیعه لندنی حاضر نیست بره دفاع کنه!
هدایت شده از ️حقیقت واصل
📝 | شیعه انگلیسی را بیشتر بشناسید ✅✅ امام خامنه ای: اهانت به بزرگان اهل سنت، کار است ♦️ بودجه این تلویزیون‌ها از خزانه‌داری است 👇👇👇شاهد مثال کلام آقا ⛔️نذر روضه حضرت زهرا(س) توسط انگلیس به نیت اختلاف مسلمین! 👤حیدر مصلحی (وزیر اسبق اطلاعات): چند سال قبل در یکی از شهرهایی که هم اهل ست و هم شیعیان هستند، شخصی بلندگو را از سمت مسجد شیعیان به سمت مسجد اهل سنت گذاشته و هر روز هم روضه حضرت زهرا(س) می‌خواند. روضه‌ای هم می‌خواند که خلفاء اهل سنت را مورد تعرض قرار می‌داد! این سوال بالاخره برای کسی پیش آمد و رفت پیش روضه خوان. روضه خوان گفت شخصی در بازار هست که نذر این روضه را دارد و به من پول می‌دهد که هر روز بخوانم! او به سراغ آن شخص بازاری رفت و پرسید این نذر چیست؟ او هم اعلام بی‌اطلاعی کرد و بعد از چند واسطه مشخص شد هزینه این نذر و روضه از سفارت انگلیس برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در آن منطقه بوده! @hagigatevasel
وحدت_قرآن و سنت.pdf
1.23M
کتاب «وحدت از ديدگاه قرآن و سنّت» ✍ دکتر محمد بيستوني
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 #تبیین_و_تحلیل | یادداشت تحلیلی درباره #وحدت اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌿 اصل وحدت، ضرورت راهبردی امت اسلام 🔸 وحدت از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نه امری تاکتیکی و استراتژی، بلکه یک اصل اسلامی است، در این زمینه می‌فرمایند: «نباید به وحدت به چشم تاکتیک نگاه کرد؛ وحدت یک اصل اسلامى است.» این بیان معظم‌له، علاوه بر تبیین حقیقت وحدت و خاستگاه دینی آن، پاسخ به آن دسته دیدگاه‌هایی است که وحدت را یک امر صرفاً تاکتیکی یا استراتژیکی قلمداد می‌نمایند. 🔹 رهبر انقلاب وحدت را از واجبات و ضروریات دین مبین اسلام معرفی می‌نمایند، «تقریب را لازم و واجب و ضروری و در جهت اهداف نظام اسلامی می‌دانیم.» و در کلام دیگری تصریح نموده‌اند: «وحدت بین مسلمین، به صد دلیل واجب، و به صد دلیل ممکن است» و «تنها نسخه شفا بخش برای علاج دردهای جهان اسلام می‌باشد.» 🔍 مطالعه متن کامل و ارسال نظر: http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دو خاطره جالب از اعتقاد قلبی امام خامنه ای "حفظه الله "به وحدت شیعه و سنی 👌به آقای خامنه‌ای بگو مریدی به مریدانت اضافه شد...
4_220801893570445887.pdf
1.58M
📚نسخهٔ PDF کتاب «درس‌های پیامبر اعظم(ص)»
تفسیر قرآن.mp3
7.64M
🔺موضوع: 👈 ❓آیا پیامبر صلی الله علیه و آله با عهد شکنان پیمان مجدد می بست؟ 🔸پاسخ استاد رستم نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور؛ به شبهات مطرح شده درباره معاهدات پیامبر(ص) ۹۸/۸/۲۲ مسجد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : چرا انسان به الگو نیاز دارد( گفتارهایی در خصوص نبی گرامی اسلام؛ قسمت اول) 👤 #حجت_الاسلام_قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : جایگاه پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم (گفتارهایی در خصوص نبی گرامی اسلام؛ قسمت دوم) 👤 #حجت_الاسلام_قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعرخوانی در حضور امام خامنه ای به مناسبت انتقاد رهبرانقلاب از برخی که در خدمت Mi6 و CIA قرار ميگيرند و خون مسلمانان را به زمين ميريزند
👆👆👆👆👆👆 آیاتی که دررابطه با پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم در قرآن مطرح شده در مطالب قبلی کانال ریپلای شد.
✅✅✅ بسم الله الرحمن الرحیم 🚨بدین وسیله به اطلاع مخاطبان محترم میرسانیم : به حول وقوه الهی کانال حقیقت واصل به مناسبت میلاد باسعادت آقا رسول الله صلی الله علیه وآله وسلّم و امام جعفر صادق علیه السلام ، و به منظور عرض ارادت به ساحت سرور کل کائنات ، 👈 موضوعی ناب از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم در رابطه با مباحث خداشناسی، اخلاقیات ، روابط دوستانه ، و روابط خانوادگی (نکاتی دررابطه با ارتباط با والدین، همسران ، فرزند پروری) و امام زمان عج در کانال قرار داده با هشتگ میتوانید به این مطالب منسجم در کانال دسترسی یابید . 👌در ضمن تاکید میکنیم که احادیث مندرج در کانال به صورت دقیق و از منابع معتبر جمع آوری و بیشتر به صورت دستی نوشته شده، 💥و برای همه فعالان و دغدغه مندان فرهنگی ان شاءالله قابل استفاده خواهد بود. 🔰در صورت تمایل هم میتوانید ۴۰ حدیث ناب هم از بین احادیث انتخاب کرده و حفظ کنید و از ثواب حفظ چهل حدیث بهره مند شوید. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌹پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم فرمودند : کسی که برای امّت من ۴۰ کند که در کار دینشان از آنها بهره مند شوند، خداوند در روز رستاخیز او را فقیه و عالم برانگیزد. 📚منتخب میزان الحکمه حدیث ۱۴۲۱ 🌹 امام صادق علیه السلام فرمودند: چون خداوند خیر بنده ای را خواهد، روحش را پاک گرداند به طوریکه هیچ معروفی به گوشش نرسد، مگر آنکه آن را بفهمد و هیچ منکری را نشنود جز آنکه زشتش داند. وسپس کلمه ای به دلش الهام کند که کارش را بدان فراهم آرد. (ابن شعبه ص۳۱۲) 🌹امام رضا علیه السلام فرمودند: إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا.  اگر مردم ما را مي‌شناختند ، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند.  📚معاني الأخبار، ص ۱۸۰  🌺🌺🌺🌺🌺🌺 👈در ضمن برخی هم که در رابطه با پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلّم در قرآن مطرح شده در مطالب قبلی کانال ما موجود بود که در کانال (قبل همین مطلب) ریپلای و مشخص کردیم. 👈این پیام هم فعلا در کانال شده برای دسترسی راحت تر به مطالب کانال ✅نشر همه مطالب کانال با ذکر برای ظهور آقا امام زمان عج آزاد است. @hagigatevasel
✅احادیث موضوعی ناب از پیامبر مهربانی ها در رابطه با موضوع خداشناسی، ❓❓چهار سوالی که در قیامت از انسان می پرسند. 1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم : هرگاه روز قیامت بیاید، بنده قدم از قدم بر ندارد، مگر اینکه از او درباره چهار چیز پرسیده می شود: ۱- از عمرش که چگونه گذرانده است. ۲- از جوانى ‌اش که چگونه سپرى کرده است. ۳- از ثروتش که از کجا به دست آورده و چگونه خرج کرده است. ۴- و از دوستى ما اهل بیت. 🌹 رُوِیَ عَنْ رَسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) قال: «إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ لَمْ تَزَلْ قَدَمَا عَبْدٍ حَتَّى یُسْأَلَ عَنْ أَرْبَعٍ: عَنْ عُمُرِهِ فِیمَ أَفْنَاهُ وَ عَنْ شَبَابِهِ فِیمَ أَبْلَاهُ وَ عَمَّا اکْتَسَبَهُ مِنْ أَیْنَ اکْتَسَبَهُ وَ فِیمَ أَنْفَقَهُ وَ عَنْ حُبِّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ». 📚 تحف العقول، ج ۱، ص ۵۶ 2⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: هر که کند خدا برای او از هرغمی گشایش و از هر تنگنایی مفرّی پدید آرد. و او را از جایی که انتظار ندارد روزی دهد . 📚نهج الفصاحه،حدیث ۲۹۹ 3⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: هرکه روابط خویش با نیکو دارد خدا روابط او را با مردم به صلاح آرد، و هر که پنهان خویش اصلاح کند خدا عیان او را به صلاح آرد، و هر که برای آخرت خویش کار کند خدا دنیای وی را کفایت کند. 📚نهج الفصاحه،حدیث ۳۲۵ 🌹پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: هر که رابطه خویش را با خدا نیک کند خدا رابطه وی را با مردم نیک کند و کسی که باطن خویش به صلاح آرد خدا ظاهر وی به صلاح آرد. نهج الفصاحه،حدیث ۵۹۴ 4⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: هر که خواهد بداند نزد خدا چه دارد بنگرد خدا نزد وی چه دارد. 📚نهج الفصاحه ، حدیث ۴۶۴ 5⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: هر که دوست دارد از همه مردم بی نیازتر باشد ، وی به آنچه نزد خدا است از آنچه به دست خویش دارد بیشتر باشد . 📚نهج الفصاحه ،حدیث ۷۹۳ 6⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: هر که خاص خدا شود ،خدا همه حاجات او را کفایت کند و از جایی که انتظار ندارد روزیش دهد و هر که خاص دنیا شود خدا او را به دنیا واگذارد. 📚نهج الفصاحه، حدیث ۴۳۴ 7⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: هر چیزی حقیقتی دارد و بنده به حقیقت ایمان نمی رسد مگر اینکه بداند که هر چه به او رسیده ممکن نبود نرسد و هرچه بدو نرسد ممکن نبود برسد. 📚نهج الفصاحه،حدیث ۵۵۰ 8⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: بهترین اقسام ایمان آن است که بدانی هر جا هستی خدا با توست. نهج الفصاحه،حدیث ۵۴۴ 9⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: طبیب حقیقی خداست شاید چیزهایی برای تو مناسب است که برای غیر تو نامناسب است . نهج الفصاحه،حدیث ۱۶۰۷ 🔟پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: آنکه در میان غافلان یاد خدا کند چنان است که در میان فراریان جنگ ثبات ورزد. نهج الفصاحه،حدیث ۱۸۴۰ 1⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: پنج دعاست که مستجاب میشود: دعای مظلوم تا یاری شود و دعای زائر کعبه تا بازگردد ودعای کسی که به جهاد میرود تا به اقامتگاه خود برسد و دعای مریض تا شفا یابد و دعای برادری که در غیبت برادر خود برای او کند واین دعا از همه دعاهازودتر مستجاب میشود . نهج الفصاحه،حدیث ۱۶۷۶ 2⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: چهار موقع درهای آسمان را بگشایند ودعاها را مستجاب کنند: هنگام تلاقی صف مبارزان در راه خدا ، و هنگام نزول باران و هنگام نماز و هنگام دیدار کعبه نهج الفصاحه،حدیث ۱۶۸۹
✅احادیث موضوعی ناب از پیامبر مهربانی ها درباره مسائل اخلاقی : 1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: سه چیز همراه امت من است: بدگمانی وحسد و تفاّل ، 👈وقتی گمان بد بردی خود را محقق مدان(تحقیق نکن) 👈و وقتی احساس حسد کردی از خدا آمرزش بخواه 👈و وقتی تفال زدی بدان ترتیب اثر مده وبه راهی که درپیش داری برو. 📚نهج الفصاحه،حدیث ۳۸۴ 2⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: خداوند را گروه هاست که نعمت های خویش خاصّ ایشان کند تا بندگان را منتفع کنند ومادام که کنند نعمت را به نزد ایشان نگه دارد و چون امساک کنند از آنها بگیرد و به دیگران دهد . 📚نهج الفصاحه ،حدیث ۶۰۸ 3⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: سه چیز از لوازم ایمان است: آنکه وقتی خشمگین شد خشمش وی را به کار ناحق واندارد و آنکه وقتی راضی شد رضایش او را از حق دور نسازد و آنکه وقتی قدرت نداشت بدانچه حقّ ندارد دست نبرد. 📚نهج الفصاحه،حدیث ۵۵۶ 4⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: هیچ جرعه ای نزد خدا از جرعه که بنده ای فرو برد محبوب تر نیست. هر بنده ای جرعه خشم خود فرو برد خدا ضمیر اورا از ایمان پرکند . نهج الفصاحه ،حدیث ۱۴۹۸ 5⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: از همه مومنان اسلام آن کس بهتر است که مسلمانان از دست و زبانش در امان باشند و از همه مومنان ایمان آن کس بهتر است که وی نیکتر است. نهج الفصاحه ،حدیث ۱۷۶ 6⃣امام علی علیه السلام: اگر کنی مقدّرات الهی بر تو جاری میشود وماجور خواهی بود و اگر بیتابی کنی بازهم مقدّرات خداوند بر تو جاری میشود ولی گناهکار خواهی بود. متخب میزان الحکمه حدیث ۳۴۵۹ 7⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: ها را دور بیندازید. نهج الفصاحه،حدیث ۲۸۹۳ 8⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: هرکس برادرش به پیش وی آید باید عذر وی را حق باشد یا باطل بپذیرد و اگر نپذیرد بر سر حوض (حوض کوثر) به نزد وی من نیاید. 📚نهج الفصاحه حدیث ۸۱۷ 9⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: داخل شدن بر بهشت بر مردم حرام است . نهج الفصاحه،حدیث ۲۷۰۶ 🔟پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: به روز رستاخیز گناه آن کس از همه مردم بیشتر است که بیشتر از همه گفتگوی کرده باشد. نهج الفصاحه ،حدیث ۲۰۱۳ 1⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: میان دو عمل بسیار فرق است عملی که لذت آن برود و عواقب آن بماند و عملی که آن برود و پاداش آن بماند . نهج الفصاحه حدیث ۲۶۲۹ 2⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: هرکه عمل بدی را کند چون(مانند) عامل آن است و هر که مومنی رابه کاری کند نمی میرد تا مرتکب آن شود . نهج الفصاحه ،حدیث ۲۶۳۵ 3⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: هرکه عمل گروهی را خوب یا بد دارد چنان است که آن را انجام داده است . نهج الفصاحه ،حدیث ۱۸۹۵ 4⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: اللهم لاتکلنی الی نفسی طرفه عین و لاتنزع منی صالح مااعطیتنی خدایا یک لحظه مرا به وا مگذار و چیزهای خوبی که به من بخشیده ای از من باز مگیر نهج الفصاحه ،حدیث ۱۷۲۳ 5⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: خدایا مرا به آنچه تعلیم داده ای منتفع کن، و آنچه را برای من نافع است به من بیاموز و مرا افزون کن نهج الفصاحه ،حدیث ۱۷۱۵ 6⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: وقتی خدا برای بنده ای نیکی خواهد اورا پیش از مرگش پاک میکند گفتند: پاکی بنده چگونه است ؟گفت: بدوالهام میکند تا جان وی را در اثنای الهام آن بگیرد. نهج الفصاحه،حدیث ۱۵۸۱ 7⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: وقتی خداوند برای بنده ای نیکی خواهد های مردم را در دست او قرار میدهد‌. نهج الفصاحه،حدیث ۱۲۸۴ 8⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: اینکه خدا به دست تو مردی را کند برای تو از همه چیزهایی که خورشید بر آن طلوع و غروب میکند بهتر است . نهج الفصاحه حدیث ۳۲۲۱ 9⃣1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: چه نیکو هدیه ای است یک کلمه گفتار آموز نهج الفصاحه ،حدیث ۳۲۳۱ 0⃣2⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: را بجویید اگرچه در چین باشد (نقاط دور دست منظور هست) زیرا طلب دانش بر هر مسلمانی واجب است و فرشتگان بال خویش را برای طالب علم پهن میکنند زیرا از آنچه وی در طلب آن است خشنود هستند . نهج الفصاحه حدیث ۲۵۷۰ 🌹امام صادق علیه السلام : خدا لعنت کند قطع کنندگان راه نیکی را، یعنی کسی که به وی خوبی میشود اما میکند و در نتیجه نیکوکار را از نیکی کردن به دیگران بازمیدارد. 📚منتخب میزان الحکمه حدیث ۳۳۴۷ 🌹امام رضا علیه السلام :هرکه درقبال خوبی مردم نکند از خداوند تشکر نکرده است . منتخب میزان الحکمه حدیث ۳۳۴۸
✅احادیث موضوعی ناب از پیامبر مهربانی ها درباره 1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: لبخند زدن تو بر روی برادر خویش برای تو صدقه است . و ترغیب به نیکی و جلوگیری از بدی صدقه است. و راهنمایی کسی که راه را گم کرده است صدقه است و دور کردن سنگ وخار واستخوان از راه برای تو صدقه است . نهج الفصاحه،حدیث ۴۰۲ 2⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم:بهترین اقسام ایمان این است که برای خدا دوست بداری و برای خدا دشمن بداری و آنچه برای خود میخواهی برای مردم بخواهی و آنچه برای خود نمی خواهی برای دیگران نخواهی و سخن نیک بگویی یا خاموش مانی. نهج الفصاحه ،حدیث ۵۴۵ 3⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: حق مسلمان بر مسلمان شش چیز است: وقتی او را دیدی بر او سلام کن و وقتی تو را دعوت کرد بپذیر و وقتی باتومشورت کرد رای خود را به او بگو و همین که عطسه زد عافیت باد بگو و همین که مریض شد او را عیادت کن وهمین که مُرد همراه جنازه اش برو. نهج الفصاحه،حدیث ۹۹۱ 4⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: از بهترین عملها خوشحال کردن مومن است یعنی ِدین وی را ادا کنی،حاجت از او را برآوری یا محنتی از او برطرف کنی نهج الفصاحه،حدیث۱۲۹۷ 5⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: وقتی سه تن باهمید دوتن از شما با هم آهسته سخن نگویند، تا با دیگران مخلوط شوید زیرا این کار وی را غمگین میکند. نهج الفصاحه حدیث ۳۱۵۷ 6⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم: حکایت همنشین خوب مثل عطّار است که اگر عطر خویش به تو ندهد بوی خوش آن در تو آویزد، حکایت همنشین بد مثل آهنگر است اگر شرار آتش تورا نسوزد بوی بد آن در تو آویزد. نهج الفصاحه،حدیث ۳۲۶۸ 7⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم :هرگاه یکی از شما رفیق یا برادر خود را دوست داشته باشد آن را به او اظهار کند . 📚منتخب میزان الحکمه حدیث ۶۳ 🌹امام صادق علیه السلام: اظهار محبت دوستی را پایدارتر و انس و الفت را بیشتر میکند . منتخب میزان الحکمه حدیث ۶۴