eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
11.4هزار ویدیو
475 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 امام خامنه ای : یکی از ابزارهای توسل و تقرب به پروردگار، توجه به ارواح مطهر است. ۹۵/۴/۵ @hagigatevasel
️حقیقت واصل
🌹 امام خامنه ای : یکی از ابزارهای توسل و تقرب به پروردگار، توجه به ارواح مطهر #شهیدان است. ۹۵/۴/۵ #ش
🌹 امام خامنه ای : یکی از ابزارهای توسل و تقرب به پروردگار، توجه به ارواح مطهر است. 👈 یعنی ما در این شبهای ماه رمضان اگر میخواهیم بجوییم، تضرع کنیم، داشته باشیم، بایستی ارواح متعالی آنها را شفیع قرار بدهیم. خانواده‌های شهدا از ارواح شهیدان عزیزشان، استمداد کنند برای تقرب به خداوند. 🗓۹۵/۴/۵ @hagigatevasel
هدایت شده از ️حقیقت واصل
13.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓❓چگونه فرزند خود را تربیت کنیم 👌فوق العاده مفید؛ حتما ببینید @hagigatevasel
🌹آیه ای از جزء ۵ قرآن🌹 ✅نقش واسطه گری: مَّن يَشْفَعْ شَفَاعَةً حَسَنَةً يَكُن لَّهُ نَصِيبٌ مِّنْهَا وَمَن يَشْفَعْ شَفَاعَةً سَيِّئَةً يَكُن لَّهُ كِفْلٌ مِّنْهَا وَكَانَ اللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ مُّقِيتًا هر كس وساطت کار نيكویی كند، او هم سهمى از پاداش آن خواهد داشت و هر كس به كار بد وساطت كند، بهره‌اى از كيفر آن را خواهد داشت و خداوند بر هر چيزى مراقب وحسابگر دقیق است.(سوره نساء آیه ۸۵) @hagigatevasel
✅آیه ای از جزء ۶ آیه ای که بایستی سرلوحه تمام فعالیتها ومسئولیتهایمان باشد مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ✨ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻖ ، ﻳﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﻜﻪ ﻓﺴﺎﺩﻯ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺑﻜﺸﺪ ، ﭼﻨﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻛﺸﺘﻪ ، ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺑﺮﻫﺎﻧﺪ ﻭ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺪﺍﺭﺩ ، ﮔﻮﻳﻰ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ .( مائده /۳۲) 🍃نکات تفسیری مهم آیه: 🔺قابل توجه اینکه در روایات متعددى وارد شده است که آیه اگر چه مفهوم ظاهرش مرگ و حیات مادى است اما از آن مهمتر یعنى گمراه ساختن یک نفر یا نجات او از گمراهى است . 🔺کسى از امام صادق (علیه السلام ) تفسیر این آیه را پرسید، امام فرمود: من حرق او غرق - ثم سکت - ثم قال تاویلها الاعظم ان دعاها فاستجاب له: یعنى منظور از کشتن و نجات از مرگ که در آیه آمده نجات از آتش سوزى یا غرقاب و مانند آن است ، سپس امام سکوت کرد وبعدفرمود: ⭕️ تاویل اعظم و مفهوم بزرگتر آیه این است که دیگرى را دعوت به سوى راه حق یا باطل کند و او دعوتش را بپذیرد. 📚منبع تفسیر نمونه ج۴ ص ۳۵۷ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 👆👆این آیه قرآن بهتره سرلوحه همه فعالیتهایمان در فضاهای حقیقی ومجازی باشد.. 🚨مفهوم ومعنا وتأویل آیه خیلی قابل تأمل است واین را میرساند که درنزد خداوندی که خالق و رب همه ماست؛حیات وممات ولو هم ارزشمند است. وما درقبال حتی یک نفر هم مسئولیم.. 📌حال چه زنده کردن وکشتن جسم انسانها باشد و یا زنده کردن و کشتن روح وروان انسانها؛ به هرحال ما 🍃🍃🍃🍃 🌹چنانکه امام خامنه ای هم فرموده اند: 🔸اگر حتی مؤمن در اثر عملکرد ما خدای ناکرده از راه شود، ۹۵/۱۲/۱۹ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🚨کاربرد این آیه در : 1⃣این آیه قابل تأمل اعضای فعال گروهها هست که بایستی بیشتر مراقب باشند واگر هرکدام از آنها ذره ای احتمال بدهند که با و یا ممکن است یک نفر هم گمراه شود؛ بایستی احساس مسئولیت کنند... 2⃣همچنین این آیه قابل تأمل هست برای است که فقط دنبال عضوگیری هستند!!! بدون اینکه توجهی به پیامهای ارسالی اعضاء ودرست وغلط یا و دختر وپسر جوان در گروه شون باشند!!!! 3⃣ همچنین این آیه قابل توجه هست برای که فقط دنبال کپی کردن هستند بدون اینکه از صحت وسقم مطلبشون مطمئن بشند! و گاهی هم برای دیده شدن وتبلیغ کانالشون درج میکنند: 👈 همراهان عزیزاینها تبلیغات وتبادل است واین کانال هیچ مسئولیتی درقبال محتویات کانالهای دیگرو صحت وکذب آنها ندارد!!!!!! 👆این سخن نهایت یک مدیرکانال را نشان میدهد که به جای بررسی کانالها؛ از خود رفع مسئولیت میکند!! واگر دراین بین محتوای کانالی نامناسب باشدو هم دراین بین گمراه شود؛این مدیر بی مسئولیت فردا درپیشگاه الهی بایستی پاسخگو باشد. 👈(البته این تذکر وتلنگر درمورد افرادی هم که ندانسته و سهوا و یاعمدا از کانالهای معاند نظام یا کانالهای نامناسب از لحاظ پوشش زنان هم مطلب درگروهها قرار میدهند صدق میکند که بایستی مراقب بوده ؛ وبایستی ابتدا را بررسی کنند بعد مطلب ازاون کانال ارسال کنندبه گروهها) 💥به هرحال هرامری خیلی توجه و دقت میخواهد باید بشیم... 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌹امام خامنه ای : ما که داریم، اگر خودمان را تقویت نکنیم نخواهیم توانست آن کار لازم را، آن مسئولیّت سنگین را به سرمنزل برسانیم. شما ملاحظه کنید خداوند متعال به کسی مثل پیغمبر، به انسان والایی مثل رسول‌الله در سوره‌ی مزّمّل [میفرماید]: بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ * یا اَیُّهَا المُزَّمِّل * قُمِ الَّیلَ اِلّا قَلیلًا * نِصفَهُ اَوِ انقُص مِنهُ قَلیـلًا * اَو زِد عَلَیهِ وَ رَتِّلِ القُرءانَ تَرتیلًا؛نیمی از شب -یا زیادتر یا کمتر- برخیز عبادت کن، دعا کن، مناجات کن، قرآن بخوان، آن ساعات را مشغول باش؛ ❓❓چرا؟ اِنّا سَنُلقی عَلَیکَ قَولًا ثَقیلا؛ کارَت مشکل است، بر دوش تو است، قول ثقیلی را به تو القا خواهیم کرد؛ باید آن را بتوانی تحمّل کنی. اگر این ، این تضرّع، این دعا، وجود داشت، میتوانی این بار را تحمّل کنی و ببری و به منزل برسانی؛ اگر نه، نه. وضع ما این‌جوری است. ✅عزیزان من! ما اگر خودمان را نکنیم [نمیتوانیم]؛ هرجا که هستیم -از این حقیر که مسئولیّتم از همه سنگین‌تر است تا مدیران رده‌های مختلف- همه مخاطب این خطابیم که «اِنّا سَنُلقی عَلَیکَ قَولًا ثَقیلا»؛ باید خودمان را کنیم. ۹۷/۳/۲ @hagigatevasel
✅امام خمینی: خیال نکنید این عقایدی که ما درباره ائمه داریم از ابتدا این قدر واضح بوده است و همه آن را می‌دانستند. بسم الله... ⚠️پاسخ علما به اظهارات غلط و تاسف برانگیز رئیس جمهور محترم . ⛔️سخن غلط حجت الاسلام حسن روحانی: (منبع : goo.gl/duP5va) اميرالمومنين مبناي ولايت و مبناي حکومت را «نظر مردم» و «انتخاب مردم» مي داند. لمن وُلّيتموه امرکم، هرکس شماها برويد او را برگزينيد به عنوان وليّ خودتان و به عنوان رهبر جامعه،‌ من هم اطاعت مي کنم. ✉️پاسخ مراجع و علما حفظهم الله تعالی 🎙 حضرت امام خمینی(قدس سره) ( منبع : goo.gl/TajZ1f) اگر با امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است. وقتی غیر مشروع شد، طاغوت است؛ اطاعت او اطاعت طاغوت است؛ وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. (یعنی می فرمایند که «نظرِ مردم» مشروعیت آور نیست) 🎙 شهید بهشتی رحمت الله علیه: (منبع: goo.gl/eHN5Fk) همه این اصل را قبول دارند که پیغمبر(ص) رهبری است انتصابی از جانب خدا. انتصابی فوق انتخاب؛ و هر رهبری را هم که پیغمبر(ص) معین کند باز از همین قبیل است. 🎙آیت الله مکارم شیرازی: (منبع : goo.gl/rMZzHF ) چرا تنها یک بخش از نهج البلاغه را(یعنی 👈 لمن ولیتموه امرکم) که حضرت به عنوان اتمام حجت در برابر مخالفان بیان فرمودند را دیده اید؟ چرا خطبه های دیگر را ندیدید و تنها به بخشی از بیانات امام علی (ع) که به عنوان اتمام حجت در برابر مخالفان ، بیان فرمودند را بحث کردید؟ از مسلمات مذهب تشیّع این است که امام را خدا تعیین می کند نه آرای مردم. 🎙 آیت الله جوادی آملی: (منبع: plink.ir/M9b6t ) به اعتقاد امامیه، چون خدا خالق و پرورش دهنده بشر است، فقط او می تواند قانونگذار را تعیین کند؛ بنابراین در امامت، سخن از کار خداست، نه کار خلق ؛ امّا آنان که با رأی مردم، «امام» می پرورانند و با سقیفه، «ولیّ» می تراشند، امامت را انتخابی می پندارند نه انتصابی. 🎙 آیت الله مصباح یزدی: (منبع : goo.gl/EJc2nx ) اما فکر می‌کنم بعد از دوران صفویه و به‌خصوص تحقیقات کسانی مثل محقق کرکی، شیخ بهایی، علامه مجلسی و...، و کتاب‌هایی که نوشته شد، حقایقی که بیان شد و مجاهدت کسانی که در این راه جان خودشان را از دست دادند، دیگر از کسی پذیرفته نیست که ادعا کند خود علی هم از روز اول وقتی دید همه با شخص دیگری بیعت کردند وظیفه خودش دانست که باید از او اطاعت کند و حق نداشت مخالفت کند، چون مردم رأی داده بودند! 🎙 آیت الله جاودان: (منبع :goo.gl/SJEAGM) اخیراً آقایی گفته‌است: «امیرالمؤمنین مبنای ولایت و حکومت را نظر مردم و انتخاب مردم می‌داند» ؛ این یک دروغ تاریخی است. امام را مردم نباید انتخاب کنند! انتخاب برای زمان ماست! امام را خدا انتخاب می‌کند.  🎙 آیت الله صدیقی: (منبع: goo.gl/sSgAof) خدا خودش خلافت رو انتخاب کرده است ، ربطی به مردم ندارد ، آیه ی امامت حضرت ابراهیم ، مردم رای ندادند که حضرت ابراهیم امام بشود ، رهبری مردم رو خدا به حضرت ابراهیم داده است. ما مسئله ی ولایت فقیه را مسئله ای میدانیم که انتخاب مردم آن را مشروع نمیکند ، مقبول میکند. علی امام بود ، سقیفه آمد امام را کنار زد ، امامت او باطل شد؟! نه آیا بقیه مشروع بودند؟! نه ادامه👇 @hagigatevasel
...ادامه نظر ۶ نفر دیگر از علما... . 🎙 آیت الله تحریری: (منبع: goo.gl/zL1LTw) فرمایشِ [امیرالمومنین در خطبه ای که رئیس جمهور اشاره کردند] دلالت بر انتخابی بودن مقام امامت نیست آنطور که از سخنان رئیس جمهور استفاده می شود که خلافت مذهب شیعه است که امامت را انتصابی می داند ، بلکه معنایش این است که امامت از جانب خداوند با رجوع مردم قبولش لازم می شود. مردم فقط در مقبولیت مقام امامت نقش موثر دارند. نباید به این سخنان نپخته گوش فرا داد و از هر عمامه به سری به عنوان دیدگاه دینی سخن پذیرفت. 🎙 آیت‌الله قرهی: (منبع : goo.gl/Q91EZo ) اگر نصب رئیس جمهور با ولایت فقیه نباشد حتی رئیس جمهور هم طاغوت است. 🎙 آیت الله حسینی همدانی: (منبع : goo.gl/mmF9a4 ) ارکان حکومت و محتوای نظام اسلامی و قوانین نظام اسلامی باید طبق تعیین الهی باشد و طبق تعیین خدای تعالی اجرا شود و نه تصمیم اکثریت مردم یا اکثریت عقلای جامعه. 🎙 آیت الله رجبی: (منبع : goo.gl/uQPXbM ) : کسی که مشروعیت و اعتبار ولایت و حاکمیت بر مردم را به رأی مردم وابسته می داند و می گوید امیرالمؤمنین(ع) مبنای ولایت و حکومت را نظر و رای می داند به سکولاریزم پناه برده و اظهاراتش فاقد اعتبار علمی است. 🎙 حجت السلام حمید رسایی: (منبع: goo.gl/CKxi5b) ظاهرا آقای حقوقدان برای رسیدن به هدفش، خود را به تغافل میزند. انگار که او تفاوت «مقبوليت» با «مشروعيت» را نمیداند یا بین این دو تلازمى می بیند و معتقد است که «مشروعيت» حکومت، منوط به «مقبوليت» آن است! در حالی که «مشروعيت» ولایت و حکومت - در دوره حضور امام معصوم و در دوره غیبت امام با تعیین شرایطی - فقط از طرف خداوند تعیین میشود و البته «مقبوليت» مردمی آنقدر اهمیت دارد که به حكومت، عينيت مى‌بخشد، زيرا حاكم دينى حق استفاده از زور براى تحميل حاكميت خودش را ندارد. 🎙 حجت الاسلام روانبخش: (منبع : goo.gl/XVsKJ2 ) شما که علي عليه السلام را طرفدار دموکراسي معرفي مي کنيد فرمان پيامبر صلي الله عليه و آله در غدير مبني بر نصب علي عليه السلام به عنوان امام و وليّ «من کنت مولاه فهذا علي مولاه» چگونه توجيه مي کنيد؟ آيا تصميم پيامبرص بر خلاف دموکراسي دانسته، ايشان را به نوعي استبداد متهم مي کنيد؟! @hagigatevasel
⭕️ هشدار رهبری به طرح مسائل تفرقه انگیز طی بیانیه ای با امضای آیت‌الله جنتی: حوزه/ در پی طرح برخی مطالب و شبهات پیرامون نقش مردم در حکومت اسلامی، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای، نسبت به طرح مسائل تفرقه آمیز در جامعه هشدار داد. به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن این بیانیه که به امضای آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری رسیده به این شرح است: 🔹بسم الله الرحمن الرحیم در روزهای اخیر مطالبی پیرامون «مشروعیت» و «مقبولیت» حکومت اسلامی و تصدی ولایت و حاکمیت مبتنی بر آراء مردم با استناد به کلمات امیرالمؤمنین(ع) درجامعه مطرح شد که با برخی مبانی دینی اعم از مبانی دینی اهل سنت و تشیّع که در فقه سیاسی اسلام مورد بحث قرار گرفته، متعارض و ناسازگار است. طرح این گونه مطالب هر چند تازگی ندارد و در طول تاریخ اسلام چه در عصر حضور و چه در دوران غیبت و به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بوده و همواره از سوی علمای بیدار پاسخ داده شده است. 🔰اکنون با توجه به ضرورت پاسداری از جایگاه رفیع ولایت و امامت الهی توسط همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان رهبری لازم می داند نکاتی را یادآور شود: 1️⃣ ولایت و امامت الهی به همه شوؤن آن اهم از تبیین و حفظ دین و هدایت مردم و زعامت سیاسی اجتماعی از احکام الهی است همانند ولایت پیامبر(ص) و متوقف بر خواست و نظر و رأی مردم نیست بلکه باید گفت ولایت، روح اسلام است و احکام بدون پشتوانه و قدرت اجرایی خود را از دست می دهد «و ما نودی احد بشئ کما نودی بالولایة». همانگونه که آیات الهی قبل از نهج البلاغه بر آن تأکید دارند و می فرماید «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» که مقام ولایت را همانند مقام نبوت الهی می داند. 2️⃣ بیعت با پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) به معنای مشروعیت بخشی به حکومت پیامبر و یا امام توسط مردم و بیعت کنندگان نمی باشد بلکه تأکیدی بر اعلام وفاداری و پیروی و فرمانبری از رهبران الهی است. بنابراین، نباید آن را با رأی مردم و انتخابات در دوران معاصر مقایسه کرد. 3️⃣ بعد از قرآن باید به مسأله غدیر و نصب حضرت علی(علیه السلام) در آن جمع کثیر بی سابقه توجه کرد، بعد هم خطبه های متعدد نهج البلاغه و نامه ها که همه صریح و گویا است. باید به این گوینده گفت «حفظت شیئا و غابت عنک الاشیاء». خود امیرالمؤمنین(ع) در بعد از ارتحال پیامبر (ص) حق حکومت خود را مطالبه کرده است. احادیثی مانند« ناشدتکم الله اما کنتم فی حجة الوداع اما سمعتم رسول الله یقول من کنت مولاء فهذا علی مولاء) دال بر این امر است. 🔹حضرت علی (ع) در خطبه شقشقیه ولایت خود را فریاد زد(انه لیعلم ان محلی منها محل القطب من الرحی) تا آنکه فرمود(اری ترانی نهبا من) می نگرم که میراث ولایت و حکومتم ربوده شده است در حالی که سخنی از رأی و خواست و نظر مردم در میان نمی آید و البته اگر مردم با فردی غیر از ولی بیعت کنند مشروعیت نمی یابد لذا در نهایت حضرت فرمودند: «لولا حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر و ما اخذ الله علی العلماء ان لا یقاروا علی کظة ظالم و لا سغب مظلوم لقیت حبلها علی غاربها» که اگر حضور مردم حاضر در صحنه و وجود یاورانی که حجت به وسیله آنان تمام می شود و نیز مسؤولیت الهی علما که نباید بر شکم بارگی ستمکاران و گرسنگی مظلومان آرام بگیرند معنایی برای پذیرش حکومت از منظر علی (ع) نبود. 🔹خلاصه آنکه اگر حضرت در ابتدا بیعت را نپذیرفت بخاطر شناخت جامعه و نقض کنندگان و فتنه های آینده بود. لذا شرط می کند که اگر بیعت آنان را بپذیرد به نظر خودش عمل خواهد کرد. 🔹مجلس خبرگان رهبری، با اذعان به نقش و جایگاه مردم در استقرار و استمرار حکومت اسلامی، بر اهمیت منحصر به فرد جایگاه رفیع امامت، ولایت و رهبری امت اسلامی که منشاء مشروعیت نظام اسلامی بوده و مردم سالاری دینی را به ارمغان آورده است و امروز در ولایت فقیه تجلی یافته، اصرار داشته و بر ضرورت حفظ وحدت داخلی و انسجام ملی و اجتناب از بحث و جدلهای تفرقه انگیز تأکید می نماید. احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری دوشنبه ۲۴رمضان المبارک ۱۴۳۸برابر با ۲۹خرداد ۱۳۹۶ @hagigatevasel