eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
11.5هزار ویدیو
475 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
️حقیقت واصل
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین السلام علیک یا اباصالح المهدی عج #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین السلام علیک یا اباصالح المهدی عج 📹 کلیپ غریب آقا 🔺استاد رائفی پور هر سالی که عاشورا میاد یعنی شیعیان برای ظهور آماده نیستند... 🔺 عاشورا مانُور اینه که بدونی چجوری پای امام زمانت بجنگی.
️حقیقت واصل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🏴شهادت مظلومانه امام سجاد علیه السلام را تسلیت عرض می کنیم امام سجاد (ع)
تربیت، کادر سازی و مبارزه با انحرافات مهم‌ترین رسالت امام سجاد(ع) بود محمدلو / استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که مهم‌ترین نقش امام سجاد(ع)، رهبری، تربیت و کادر سازی بود، گفت: امام سجاد(ع) در آن شرایط خفقان سیاسی و بعد از شهادت امام حسین(ع) نه تنها مبارزه را تعطیل نکردند بلکه به صورت ریشه‌ای و عمیق، با شناخت علل ضعف مردم در ماجرای کربلا به درمان و هدایت جامعه پرداختند. متن کامل سخنرانی در خبرگزاری حوزه 👇 https://www.hawzahnews.com/news/1012476/
7.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 معجزه رساله حقوق علیه‌السلام در دانشگاه اکوادور حقوق بشر ۱۴۰۰ ساله سران دانشگاه اکوادور آمریکا ایستاده برای کتاب رسالة‌الحقوق امام سجاد علیه‌السلام کف زدند. ✅خیلی زیبا حتما ببینید
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 🏴السلام علیک یا امام سجاد ▪️حال امام سجاد علیه السلام بعد از واقعه کربلا 🎙آیت الله ضیاءآبادی 🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت سید الساجدین امام زین العابدین علیه السلام را تسلیت می گوییم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤رنج نامه‌ای روانشناسانه از عاشورای حسینی! ⬅️به سلیگمن در «روان‌شناسی مثبت گرا» بگوئید زینبی می‌شناسم که در معرکه شاهد ذبح هجده نفر از بستگان درجه یک بود و گفت: «جز زیبایی ندیدم» و قاسمی که گفت: «مرگ برایم از عسل شیرین‌تر است!». ⬅️به واتسون در «رفتارگرایی» بگویید من یک حسین می‌شناسم که نه با مُلک ری فریفته شد و نه از غلاف شمشیر هراسناک، پس تردید حاصل کنید که مبنای رفتار آدمی فقط و نیست! ⬅️ به گلاسر در «تئوری انتخاب» بگویید سراغ دارم ۷۲ نفر از درایت خویش بهترین «انتخاب» عالم را به نام خویش ثبت کردند. ⬅️ به مازلو در «روانشناسی انسان گرایانه» بگویید در هرم نیازهایش، ابوالفضلی می‌شناسم که پا بر «نیازهای زیستی» گذاشت و جرعه‌ای آب ننوشید و «نیازهای امنیتی» خویش را نادیده گرفت و امان نامه را پس زد تا مصداقی شود برای «افراد خودشکوفا»! ⬅️ اگر از مهارت «نه گفتن» درس گفتید، یاد کنید از آقایی که زیر سُم اسبان رفت اما بر بیعت ظلم، «نه» گفت. ⬅️ اگر از «خانواده مطلوب» گفتید نام ببرید از «انسجام خانوادگی» یک ابرمرد که خانواده‌اش از تا از شیرخواره تا بزرگسال و از عروس و داماد تا پیرمرد و پیرزن پا به پا تا جولانگاه ذبح پیش آمدند. 💯مرحبا حافظ که چنین سرودی: 🌻نه من بر آن گل عارض غزل سرایم و بس / که عندلیب تو از هر طرف هزارانند. ✍ آ.کریمی
21.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش هشتم: "نقش موثر شایعات، فیک نیوزها و القاء ترس در واقعه عاشورا" 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه باکیفیت در آپارات (ع)
25.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢"بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش نهم: "عاشورا و مارپیچ سکوت رسانه ها" 🎙️حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه با کیفیت (ع)
21.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش دهم: "تولید ادبیات عاشورایی ورسالت رسانه" 🎙️حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه با کیفیت (ع)
هدایت شده از رحا مدیا
حکمرانی مردم‌پایه و ۴ شرط تحقق دولت اسلامی بررسی مؤلفه‌های دولت اسلامی جهت مبتلانشدن به مسأله‌های مدرن یک امر ضروری است تا الگوی متفاوتی از شهریاری را به منصه ظهور رسانیم. 1️⃣ عدالت به شرط مردم جذاب‌ترین گزینه در دولت‌سازی و جلب آراء فعال و نیمه‌فعال و خاموش و معترض در حکومت اسلامی، موضوع عدالت اجتماعی است. 2️⃣ معرفت بدون کدگذاری آنچه دولت‌سازی در ادبیات دینی را ممکن می‌نماید، معرفت‌افزایی است که مردم را نسبت به کم‌کاری و پرکاری دولت هوشیار کرده تا در مدار مطالبه یا حمایت، بدون مداخله پروپاگاندا عمل کند. 3️⃣ مودّت و عبور از گسل‌ها 4️⃣ معنویت در صحنه ✍️حجت الاسلام علیرضا محمدلو، پژوهشگر و مدرس رسانه برای خواندن متن کامل یادداشت اینجا را کلیک کنید 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
عاشورا، مارپیچ سکوت اُموی و پلورالیزم مدل های حمایتی قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» چرا امام زمان عاشورا و زمین کربلا تنها ماند؟ اینکه جامعه سال۶۱ دچار انحطاط گفتمانی و شیب تند فساد شده بود، برای تحلیل کفایت نمی کند. مردم چگونه پذیرای تفکر اموی سلطه طلب، فسادمحور، دیکتاتور و میمون باز شده بودند؟ پروپاگاندای معاویه و سه اتفاق مهم یزید وارثِ فاسِد سلطه اُمَوی معاویه بود و پروپاگاندای ۲۰ساله معاویه توانسته بود سه اتفاق مهم را برای ساخت و مهندسی واقعیت های اجتماعی رقم بزند. اینکه انگاره های اعتقادی_سیاسی مردم را دچار تشکیک و تغییر کرده بود و امامت از سیاست و خلافت جدا شده بود. اینکه سطح ایمانی_اخلاقی مردم را بشدت تنزل داده بود و ذائقه عمومی به فساد و سکوت عادت کرده بود. در مرحله نیز کنشگری منفعلانه، راحت طلبانه و مدل حمایت دیپلماتیک را تبدیل به یک امر بین الاذهانی کرده بود. مدل های شش گانه حمایت اگر بخواهیم فرهنگ عمومی را که ذیل حاصل از نظام سلطه اموی رنگ و بوی انفعال و گرفته بود، تحلیل نماییم، سوژه مطالعاتی و درک فرهنگی مان را به مدل های متکثر حمایت در صحنه عاشورا و حرکت انقلابی امام حسین(ع) متمرکز می کنیم. حمایت منفعلانه: حمایتی کم خاصیت که صرفا به دعا و راز و نیاز خلاصه شده بود و اثری از شجاعت و دیانت مقتدارنه در آن دیده نمی شد. را به نفع ترک کرده و با نام زهد و عبادت، معنویت فانتزی در پیش گرفته بودند. این طیف بزرگترین افتخارشان دعا برای جان امام حسین بود و حتی گفتمان امام را نیز چه بسا قبول نداشتند. حمایت گزینشی: همان بندگان دلسوز و بزدلی که فقط اسب و شمشیرشان را برای امام پیش کشیدند و در دل نیز با امام بودند، اما جانشان و عملکردشان بتمامه در گرو دستگاه فکری و عقیدتی امام تعریف نشده بود. حمایت مشروط: افرادی بودند که در طول زندگی برای تک تک رفتار مثبت خود، چرتکه می انداختند و خیلی دیپلماتیک و برد_برد، دین و زندگی را مصرف می کردند. همین طیف و قشر دیپلمات تا آخرین روزها نیز با امام بودند ولی با بلند شدن بوی مرگ و شهادت، را در پیش گرفتند. حمایت مستشارانه: صاحبان این فکر با امام بودند و ضدسلطه نیز فعالیت هایی داشتند ولی در با امام دچار اختلاف بودند. پیشنهاد یمن و جنگ های چریکی و پارتیزانی هم دادند و اما فراموش کرده یا دچار شده بودند و فلسفه جهاد که ذیل منطق امامت باعث قرب الهی می شد را از یاد برده بودند. حمایت متاخرانه: تیپولوژی این دسته نیز مثل قبلی ها و حتی بیشتر از مستشاران از جهاتی به یاران امام نزدیک بود. این ها دل در گرو امام داشتند و ایمان و عملکردشان نیز کم و بیش معدل خوبی داشت، اما در و حرکت در معیت ولایت را هنوز نتوانسته بودند به عنوان یک ضرورت اولیه و همیشه همراه، درک نمایند. روزی عبادت، روزی خانواده و روزی مباحث و احکام دیگر را بر ولایت ترجیح دادند و در نهایت نیز کمی دیر یا خیلی دیر به معرکه نصرت شتافتند. حمایت کنشگرانه مومنانه: این طیف که ایمان و معرفت و عمل را بر محور ولایت گره زده بودند و به یک وحدت بینشی_کنشی_گرایشی با مکتب امام رسیده بودند و با تمام وجود و در سراسر زندگی، ذیل گفتمان امام و انقلاب حرکت کرده بودند و در آخرین کنشگری مومنانه نیز با غلبه بر مارپیچ سکوت حاکم و پاشنه آشیل های انفسی و آفاقی چون تردید و تاخیر و حسابگری و...به امام زمان خویش نائل شدند. واقعه عاشورا 📝 به قلم حجت السلام دکتر علیرضامحمدلو @hagigatevasel
🏴ای داغدار آینۀ کربلا سلام معنای صبر و داغ و سجود و دعا سلام 🏴سجاد، ای صحیفۀ تو مصحف شهود سجادۀ گشوده به سمت خدا سلام 🏴ای نورِ صادر از صدفِ پنج تن، درود ای وارث حقیقت آل عبا، سلام 🏴جان داده با تمام شهیدان حسین را سجّاد، ای شهادت بی‌انتها، سلام ▪️ سی سال در فراق پدر گریه کرد و گفت: ▪️ بازار شام جای عزیزان ما نبود...