eitaa logo
کانال استاد سید جلال رضوی همدانی
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
کانال رسمی استاد حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی همدانی 💭 #بیانات (مجموعه بیانات حجت الاسلام رضوی همدانی ✍ #آثار (مجموعه مکتوبات منتشر شده استاد) 🗨 #نصایح (مجموعه توصیه های اخلاقی استاد) #مصاحبه های استاد ارتباط با استاد
مشاهده در ایتا
دانلود
41.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مستند کوتاه | مزد اخلاص ✏️ روایت حضور رهبر انقلاب اسلامی در منزل سردار شهید همدانی 🗓 ۱۶مهر، سالروز شهادت سردار شهید حسین همدانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد رضوی - مجلس وعظ.mp3
10.85M
🎧🎧 💠 🎙 🔰 شهادت؛ اوج بندگی و سلوک در عالم معنویت ✳️ امیرالمؤمنین علیه السلام: 🔷 فوَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوْ کانَ الاَنْبِیاءُ عَلی طَرِیْقِهِمْ لَتَرَجَّلُوا لَهُمْ لِما یَرَوْنَ مِنْ بَهائِهِمْ… وَ یَشْفَعَ الرَّجُلُ مِنْهُمْ سَبْعِیْنَ اَلْفاً مِنْ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ جِیْرَتِهِ 🔹 سوگند به کسی که جانم در دست او است، وقتی شهیدان وارد عرصه محشر می‌شوند، اگر پیامبران در مسیر آنها سوار بر مرکب باشند، پیاده می‌شوند، به خاطر نور و ابهت آنان… و هر یک از آنها هفتاد هزار نفر را از خاندان و همسایگان خود شفاعت می‌کند! 🔺 دو خاطرۀ آموزنده از دیدار استاد رضوی با شهید سیدحسن نصرالله ✳️ قالَ رسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله: 🔶 منْ سأَلَ اللَّه تَعَالَى الشَّهَادةَ بِصِدْقٍ بلَّغهُ اللهُ منَازِلَ الشُّهَداءِ وإنْ ماتَ على فِراشِهِ 🔸 هر كس صادقانه از خداوند شهادت بخواهد ، خداوند او را به مقام شهيدان مى رساند ، هر چند در بستر بميرد . ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🗓 شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 🌙 اول ربیع الثانی ۱۴۴۶ 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده •┈┈••✾✊💠✊✾••┈┈• @Gharargah_mehshekan
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت دنیا وخطرات دنیازدگی روز سه‌شنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین نگاهی به خطر مُهلک دنیا زدگی وپرهیز ازفریب خوردن ازدنیا دنیا یک وسیله ای برای دو کار دنیا یک وسیله ای برای دو کار است؛ یکی بُردن دین، یکی بُردن آبرو. آن دشمن اینچنین نیست که با مال آدم و جان آدم کار داشته باشد، این نظیر دشمن های جنگ جهاد اصغر نیست که بخواهند آدم را بکشند، راحت بشوند؛ مال آدم را، نفت آدم را، گاز آدم را بگیرند که محدود باشد! این دشمن درون که با جهاد اُوسط و اکبر کار دارد، تمام تلاشش این است آدم را زنده بگیرد تمام تلاشش این است آدم را زنده بگیرد، اسیر بکند، بعد این دو چیز را از او بگیرد؛ اوّل ( دین )، بعد ( آبرو ). انسان بی دین آخرتش ازدست می دهد یک آدم بی دین آخرتش را از دست می دهد، یک آدم بی حیثیت در دنیا زباله است. این که ذات اقدس اله در سوره مبارکه اعراف و سائر سُوَر فرمود: بدانید، (یا بنی آدم لا یفتننّکم الشّیطان کما اخرج ابویکم)*، دنیا می خواهد آبروی شما را ببرد تلاش و کوشش کرد، (لیبدی لهما ما ووری عنهما من سوآتهما)*، این می خواهد آبروی شما را ببرد، شما را برهنه کند؛ حواستان جمع باشد! اینچنین نیست که حالا اگر دین تان را از دست داد، شما را کافر کرد _ معاذ الله _ باز رها کند! یک آدم کافرِ موجّه بالاخره یک زندگی دارد؛ او سعی می کند دین را بگیرد، اوّلاً؛ مسلوب الحیثیه بکند، ثانیاً؛ تفاله تان بکند! مواظب باشید او _ یک _ ایمان می طلبد، دو _ آبرو. سوره اعراف / آیه ۲۷ سوره اعراف / آیه ۲۰ ↶التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت حوادث و وقایع آخرالزمان روز چهارشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاحی یاقیوم ‍ ‍ اوضاع نابسامان و نشانه_های_قیام_آخرالزمان ازمنظر روایات جنگی وحشتناک و ویرانگر اوضاع نابسامان آخرالزمان مقدمات جنگی وحشتناک و ویرانگر را فراهم می سازد؛ نبردی به غایت خونین و هراس انگیز که امیرالمؤمنین علیه السلام این گونه از آن یاد می کنند: حتی تقوُمَ الحربَ بِکُمْ علی ساقٍ بادیاً نواجِذُها، مملوءَه اخلافُها، حُلوا رَضاعُها، علقماً عاقبَتُه تا آن که آتش جنگ میان شما افروخته گردد و از شرار آن همه چیز بسوزد و چون شیر خشمگین دندان نماید؛ و چون ماده شتری از این سو و آن سو آید، پستان ها پر از شیر و مکیدن آن شیرین، اما پایان آن تلخ و زهرآگین. وحشت جنگی خونین وخوف ناک حضرت علی علیه السلام با به کارگیری تعبیر زیبای بادیاً نَواجِذُها وحشت این نبرد خونین را به تمامی به تصویر می کشد. دندان نمایاندن جنگ، به شدت خوفناکی جنگ اشاره دارد؛ چه آن که به قول ابن ابی الحدید همان گونه که «نواجذ» یعنی دورترین دندان ها که در حالت خنده شدید نمایان می شوند، در آن قیام آخرالزمان نیز، جنگ دندان های بُرنده خویش را به رخ می کشد فتنه وآشوب آخرالزمان این آشوب آخرالزمان در آغاز برای فتنه جویان دلچسب و شیرین به نظر می رسد و عبارات مملوءَهٌ اخلافُها و حُلواً رَضاعُها نمایانگر همین امر است، که البته در نهایت با تعبیر علقماً عاقبَتُها معنایی عمیق می یابد؛ چه آن که به قول خویی: طعم شیرین آرزوی پیروزی بر جان ها می نشیند، اما در نهایت چیزی جز کشتار و هلاکت برجای نمی ماند اهل جهالت وگمراهان درآخرالزمان از نگاه مؤلف فی ظلال نهج البلاغه نیز در آغاز جنگ، اهل جهالت به شوق می آیند و آفرین می گویند، ولی درنهایت با جنگی ویرانگر روبرو می شوند که همه را می سوزاند فرجامی تلخ نصیب آشوبگران بنابراین، از نگاه حضرت علی علیه السلام در ظلمات این مبارزه دشوار، فرجامی تلخ نصیب آشوبگران خواهد شد و آتش پرشراره اش بسی سوزناک خواهد بود. شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج9، ص 41)، التماس دعا دارم کانال استاد سید جلال رضوی همدانی https://eitaa.com/haj_razavi
‌شماره تلفن حرم امام حسین علیه‌السلام 📞   شماره تلفن   1640 مستقیم به میکروفن ضریح امام حسین(ع) وصله، هر درد دلی دارید به آقا بگید. (بدون پیش شماره است) کاملا رایگانه تا آخر شب وصله التماس‌دعا https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت حکمتهای اخلاقی وتربیتی الهی وعمل به آنها روزپنجشنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت ومغفرت الهی لاإله الاالله الملک الحق المبین خداوندهمه حکمتها ی بالغه خودرا درچهار حکمت به آدم آموخت که مبنای تعالی وکمال انسان هاست چهار دستور جامع وانسان ساز خداوند خداوند به حضرت آدم علیه السلام وحي كرد : من همه سخن (حکمت) را در چهار كلمه براي تو جمع مي كنم ؛ كه همين چهار دستور، جامع و فراگيرنده همه وظايف انساني و در بر گيرنده همه كمالات بشر است . آدم: آن چهار كلمه چيست؟ خداوند: يكي از آنها از آن من است و يكي از آنها، از آن تو است و سومي از آن ميان من و تو است و چهارمي ميان تو و مردم است. آدم: خدايا! برايم شرح بده تا بدانم . خداوند، چهار موضوع فوق را چنين شرح داد: دستور اول خداوند به آدم آن كه از آن من است، اين است كه " تنها مرا پرستش كني و كسي را شريك من نسازي." دستور دوم خداوند به آدم آن كه از آن تو است، اين است كه " پاداش عمل نيك تو را بدهم، در آن هنگام كه از همه وقت، به آن نيازمندتر هستي." دستور سوم خداوند به آدم آن كه بين من و تو است، اين است كه " تو دعا كني و من دعايت را به اجابت برسانم." ودستور سوم خداوند به آدم و آن كه بين تو و مردم است، آن است كه: " آنچه را براي خود مي پسندي براي ديگران بپسندي و آنچه را كه براي خود نمي پسندي براي ديگران نيز نپسندي." اصول_كافي_ج٢ التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت افکارواندیشه یهود دین ستیز وآگاهی نسبت به توطعه ونیروهای آنان روز آدینه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم درآمدی بر تبارشناسی یهودیان آذربایجانی در اسرائیل چرا آذربایجان به اسرائیل متمایل است این پرسش مطرح است که بن‌مایه تمایلات جمهوری_آذربایجان به اسرائیل کجاست؟ چرا با وجود اعتقادات مذهبی و زبان مشترک با آذربایجانِ ایران، این کشور طی سه دههٔ اخیر به سمت اسرائیل متمایل شده است؟! یادداشت زیر، وجود کانون قوی «یهودیان اسرائیلی آذربایجانی» را در این کشور روشن می‌کند. یهودیان کوهستان ویهودیان قفقاز یهودیان_کوهستان (Mountain Jews)، یهودیان_قفقاز (Caucasus Jews – Kavkazi Jews)، داغلی (کوهی)، داغ‌جوودی، و جوهوری (Juhuro, Juvuro, Juhuri, Juwuri, Juhurim)، مردمی اصالتاً ایرانی‌تبار هستند که آیین یهود را پذیرفتند و در سده‌های ابتدایی میلاد مسیح به سرزمین جمهوری آذربایجان کوچیده و در آن‌جا سکنی گزیدند. رسم‌الخط یهودی برای گفتار فارسی این قوم به گویشی نزدیک به فارسی (Judeo-Tat (Juhuri)) سخن می‌گویند و گاهی رسم‌الخط فارس یهود (رسم‌الخط یهودی برای گفتار فارسی) را در نوشتار به‌کار می‌برده‌اند. این طایفه را با قوم تات نزدیک دانسته‌اند، البته ظاهراً علی‌رغم اختلاط فرهنگی، احتمالاً این طایفه، از بنیان با تات‌ها متفاوت هستند. مهاجران اسرائیلی که از آذربایجان هجرت کردن طی سال‌های اخیر بخش اعظم این جامعه، به فلسطین اشغالی و همچنین آمریکا مهاجرت کرده‌اند؛ به‌طوری‌که اکنون تنها بین ۲۲ تا ۵۰ هزارنفر در آذربایجان باقی مانده‌اند، و بین ۱۰ تا ۴۰ هزارنفر در آمریکا زندگی می‌کنند؛ همچنین تعداد کمی در حد چندصدنفر نیز در روسیه و اتریش و کشور‌های دیگر ساکن هستند. مهاجران اسرائیلی که خودشان یا پدرانشان از کشور آذربایجان به این کشور جعلی رفته‌اند را بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزارنفر می‌دانند. فعالیت جدّی اسرائیل در شمال ارس فعالیت جدّی اسرائیل در شمال ارس، این نکته را به ما یادآوری می‌کند که ضعیف شدن مرز، و منطقه‌ی مغان از حیث اقتصادی، و متعاقب آن، ایجاد نارضایتی و ضعف و شورش‌های سیاسی اجتماعی در دشت مغان ایران، بدون تردید هدفی فنّی و مطلوب برای اسرائیل خواهد بود. خصوصاً که با در دست داشتنِ مطالعات جامع این منطقه از پیش از انقلاب اسلامی، امکان رصد دقیق و ایجاد آرایش مؤثر در منطقه برای صهیونیست‌ها میسّر است. بد نیست مسئولان امر تحولات عجیب اقتصادی در این منطقه را – که گنج بی‌پایان کشت‌وصنعت را با کمال تعجب و حیرت، به مجموعه‌ای زیان‌ده بدل کرده – در این پارادایم پیگیری و بررسی کنند ترجمۀ مقاله‌ای با عنوان «تاریخ سرّی فشار اسرائیل برای حمله به ایران» را در سایت راهبرد معاصر به تاریخ هفتم مهر ۱۳۹۸ ببینید التماس دعا دارم کانال استادسیدجلال رضوی همدانی https://eitaa.com/haj_razavi
🔴 گپ‌و‌گفت ...! 🔹شمع به کبریت گفت: از تو می‌ترسم، تو قاتل من هستی! 🔸کبریت گفت: از من نترس، از ریسمانی بترس که در دل خود جای داده‌ای!! ✅ بزرگی را پرسیدم در معنی این حدیث که: «اَعدی عَدُوِّکَ نَفسُکَ الَّتی بَینَ جَنبَیک». دشمن‌ترین دشمنان تو نفس توست که میان دو پهلوی توست. گفت: به حکم آنکه هر آن دشمنی را که با وی احسان کنی دوست گردد، مگر نفس را که چندان‌که مدارا بیش کنی، مخالفت زیادت کند! فرشته خوی شود آدمی به کم خوردن و گر خورَد چو بهایم، بیوفتد چو جماد مراد هر که بر آری مطیع امر تو گشت خلافِ نفس، که فرمان دهد چو یافت مراد کانال استاد رضوی همدانی https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت افکارواندیشه یهود دین ستیز وآگاهی نسبت به توطعه ونیروهای آنان روز آدینه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم درآمدی بر تبارشناسی یهودیان آذربایجانی در اسرائیل چرا آذربایجان به اسرائیل متمایل است این پرسش مطرح است که بن‌مایه تمایلات جمهوری_آذربایجان به اسرائیل کجاست؟ چرا با وجود اعتقادات مذهبی و زبان مشترک با آذربایجانِ ایران، این کشور طی سه دههٔ اخیر به سمت اسرائیل متمایل شده است؟! یادداشت زیر، وجود کانون قوی «یهودیان اسرائیلی آذربایجانی» را در این کشور روشن می‌کند. یهودیان کوهستان ویهودیان قفقاز یهودیان_کوهستان (Mountain Jews)، یهودیان_قفقاز (Caucasus Jews – Kavkazi Jews)، داغلی (کوهی)، داغ‌جوودی، و جوهوری (Juhuro, Juvuro, Juhuri, Juwuri, Juhurim)، مردمی اصالتاً ایرانی‌تبار هستند که آیین یهود را پذیرفتند و در سده‌های ابتدایی میلاد مسیح به سرزمین جمهوری آذربایجان کوچیده و در آن‌جا سکنی گزیدند. رسم‌الخط یهودی برای گفتار فارسی این قوم به گویشی نزدیک به فارسی (Judeo-Tat (Juhuri)) سخن می‌گویند و گاهی رسم‌الخط فارس یهود (رسم‌الخط یهودی برای گفتار فارسی) را در نوشتار به‌کار می‌برده‌اند. این طایفه را با قوم تات نزدیک دانسته‌اند، البته ظاهراً علی‌رغم اختلاط فرهنگی، احتمالاً این طایفه، از بنیان با تات‌ها متفاوت هستند. مهاجران اسرائیلی که از آذربایجان هجرت کردن طی سال‌های اخیر بخش اعظم این جامعه، به فلسطین اشغالی و همچنین آمریکا مهاجرت کرده‌اند؛ به‌طوری‌که اکنون تنها بین ۲۲ تا ۵۰ هزارنفر در آذربایجان باقی مانده‌اند، و بین ۱۰ تا ۴۰ هزارنفر در آمریکا زندگی می‌کنند؛ همچنین تعداد کمی در حد چندصدنفر نیز در روسیه و اتریش و کشور‌های دیگر ساکن هستند. مهاجران اسرائیلی که خودشان یا پدرانشان از کشور آذربایجان به این کشور جعلی رفته‌اند را بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزارنفر می‌دانند. فعالیت جدّی اسرائیل در شمال ارس فعالیت جدّی اسرائیل در شمال ارس، این نکته را به ما یادآوری می‌کند که ضعیف شدن مرز، و منطقه‌ی مغان از حیث اقتصادی، و متعاقب آن، ایجاد نارضایتی و ضعف و شورش‌های سیاسی اجتماعی در دشت مغان ایران، بدون تردید هدفی فنّی و مطلوب برای اسرائیل خواهد بود. خصوصاً که با در دست داشتنِ مطالعات جامع این منطقه از پیش از انقلاب اسلامی، امکان رصد دقیق و ایجاد آرایش مؤثر در منطقه برای صهیونیست‌ها میسّر است. بد نیست مسئولان امر تحولات عجیب اقتصادی در این منطقه را – که گنج بی‌پایان کشت‌وصنعت را با کمال تعجب و حیرت، به مجموعه‌ای زیان‌ده بدل کرده – در این پارادایم پیگیری و بررسی کنند ترجمۀ مقاله‌ای با عنوان «تاریخ سرّی فشار اسرائیل برای حمله به ایران» را در سایت راهبرد معاصر به تاریخ هفتم مهر ۱۳۹۸ ببینید التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
هرچند ڪه رسم است ، بگویند تبریڪ پسر را به پدرهـا... میلادِ پدر بر تو مبارڪ ای آمدنت، رأسِ خبرهـا...💕 🔅 (ع)🌺 🌺
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم اسعدالله ایامکم سعیدا باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتبریک فرخنده سالروز میلاد امام حسن عسکری علیه‌السلام وتوفیق شناخت افکارواندیشه آن امام همام روز آغازین هفته شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یارب العالمین نگاهی به ویژگی های شخصیتی امام حسن عسکری (ع) صفات و ویژگی های مثبت شخصیتی امام زبانزد عام وخاص امام حسن عسکری علیه السلام در کلیه صفات و ویژگی های مثبت شخصیتی زبانزد عام وخاص بود. در این میان شجاعت و صلابت روحی، قوت قلب، و جرأت و شهامت، از ویژگی های شخصیتی ایشان به شمار می آید. آن بزرگوار به همه انسان ها عشق می ورزید و همواره با آنان به نیکی و احسان رفتار می کرد. بدین جهات بود که نگاهش تا اعماق جان نفوذ می کرد و چون پناهی مطمئن برای بی پناهان و امید ناامیدان بود. امام حسن عسکری علیه السلام در سختی ها یاور شیعیان بود و در عبور از گذرگاه های سخت و پرپیچ وخم، هم چون چراغی روشنگر راه. امام عسکری نمودار خلوص و پاکی امام حسن عسکری علیه السلام سرچشمه ایمان و جلوه ای از نور الهی بود. در سیمای تابناکش نور عشق و ایمان خانه داشت و در رازونیاز شبانه اش با پروردگار خلوص و پاکی موج می زد. پیشوای یازدهم ما به عبادت، تهجد، و نماز شب بسیار اهمیت می داد، به طوری که هیچ گاه آن را ترک نمی کرد. همین که پاسی از شب می گذشت از خواب بر می خاست، وضو می گرفت، و به رازونیاز با پروردگار متعال می پرداخت... دوران امامت امام حسن عسکری(ع) دورانی حساس و متفاوت دوران امامت امام حسن عسکری(ع) دورانی حساس و متفاوت بود. امام از جوانی تحت نظر خلفای جورِ عباسی قرار داشت تا جایى که از پانزده سالگی و در زمان حیات پدر بزرگوار خویش نیز به زندان برده شد. آن امام همام، به مقتضای زمان، رسالت خویش را به انجام می‏رساند و کار امامت را به پیش می‏برد. ... موضع سیاسی امام حسن عسکری(ع شاید نخستین موضع سیاسی ثبت شده در زندگی امام حسن عسکری(ع) مربوط به زمانی باشد که امام حدود بیست سال داشت و پدرش هنوز زنده بود. ایشان در نامه‌ای به عبدالله بن عبدالله بن طاهر از امیران صاحب نفوذ در دستگاه عباسی، که از دشمنان مستعین(المستعین بالله احمد بن محمد۸۶۲-۸۶۶م.)، خلیفه وقت به شمار می‌آمد، خلیفه را فردی طغیان‌گر خواند و ساقط شدن او را از خدا خواست حرکت‌های اعتراض‌آمیزی زمان امام حسن عسکری علیه‌السلام قیام علی بن زید و عیسی بن جعفر: این دو که علوی و از تبار امام حسن مجتبی(ع) بودند، در سال ۲۵۵ هجری در کوفه قیام کردند. معتز، سپاهی به فرماندهی سعید بن صالح به سوی آنها فرستاد و این قیام را سرکوب کرد. قیام علی بن زید بن حسین: وی از نوادگان امام حسین(ع) بود و در زمان مهتدی عباسی در کوفه قیام کرد. شاه بن میکال با سپاهی به مقابله او رفت ولی شکست خورد. وقتی معتمد عباسی به قدرت رسید، کیجور ترکی را به سوی او فرستاد. علی بن زید پس از چندی تعقیب و گریز در سال ۲۵۷ هجری قمری کشته شد. قیام احمد بن محمد بن عبدالله: او در زمان معتمد عباسی در مصر بین بَرْقه و اسکندریه قیام کرد و با پیروان زیادی که پیدا کرد، ادعای خلافت نمود. احمد بن طولون، کارگزار ترک خلیفه در آن دیار، سپاهی به سوی او فرستاد و یاران او را از اطرافش پراکنده ساختند و او را کشتند. امام و تبیین معارف دینی درجامعه با توجه به پیچیدگی‌ها و ابهامات مربوط به تعیین امام در آن دوران، در سخنان و نامه‌های امام حسن عسکری(ع)، به این آموزه برمی‌خوریم که زمین از حجت خالی نمی‌ماند و اینکه اگر امامت با انقطاع روبه‌رو شود و اتصال آن مخدوش گردد، امور خداوند مختل خواهد شد. و حجت خدا بر روی زمین نعمتی است که خدا به مؤمنان داده و آنان را با این هدایت، اکرام کرده است. دعوت به صبر و باور به فرج یکی دیگر از آموزه‌هایی که به اقتضای فشارهای موجود بر شیعیان در آن عصر به تکرار در سخنان آن حضرت دیده می‌شود، دعوت به صبر و باور به فرج و انتظار برای آن است. ابن خلکان، وفیات الاعیان و انباء ابناء الزمان، ابن رستم طبری، محمد بن جریر، دلائل الامامة، ابن شعبه حرانی، حسن، تحف العقول عن آل الرسول(ص)، ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی‌طالب، نجف، بی‌نا، ۱۳۷۶ق. التماس دعا دارم
نخـل موسـای ولایت، بــر نـداردمثـل تـو بعـد زینب فاطمــه، کوثــرنـداردمثـل تـو هفتمین بحر شـرف، گوهرنداردمثـل تـو حجت هشتم،رضا، خواهرنداردمثـل تـو وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س)تسلیت
أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ 🔸مراسم پر فیض دعای ندبه بمناسبت نهمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی برگزار می گردد. سخنران؛ حجت السلام و المسلمین حاج سید جلال رضوی مداح؛ برادر حاج محمد بهتویی زمان؛ جمعه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ صبح مکان؛ قیطریه تقاطع اندرزگو سلیمانی غربی کوچه خسروی با حضور خواهران و برادران میزبان : خانواده شهید سردار همدانی حسینیه انصارالحسین (ع).
. ا 🏴🏴🏴 🖤 زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها 🖤 اَلسَّلاَمُ عَلَى آدَمَ صَفْوَةِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى نُوحٍ نَبِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى مُوسَى كَلِيمِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِيسَى رُوحِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَيْرَ خَلْقِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اَللَّهِ خَاتَمَ اَلنَّبِيِّينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَصِيَّ رَسُولِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ سَيِّدَةَ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمَا يَا سِبْطَيْ نَبِيِّ اَلرَّحْمَةِ وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ سَيِّدَ اَلْعَابِدِينَ وَ قُرَّةَ عَيْنِ اَلنَّاظِرِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ بَاقِرَ اَلْعِلْمِ بَعْدَ اَلنَّبِيِّ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلصَّادِقَ اَلْبَارَّ اَلْأَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ اَلطَّاهِرَ اَلطُّهْرَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُوسَى اَلرِّضَا اَلْمُرْتَضَى اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ اَلتَّقِيَّ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلنَّقِيَّ اَلنَّاصِحَ اَلْأَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ اَلسَّلاَمُ عَلَى اَلْوَصِيِّ مِنْ بَعْدِهِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِكَ وَ سِرَاجِكَ وَ وَلِيِّ وَلِيِّكَ وَ وَصِيِّ وَصِيِّكَ وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ عَرَّفَ اَللَّهُ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ فِي اَلْجَنَّةِ وَ حَشَرَنَا فِي زُمْرَتِكُمْ وَ أَوْرَدَنَا حَوْضَ نَبِيِّكُمْ وَ سَقَانَا بِكَأْسِ جَدِّكُمْ مِنْ يَدِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْكُمْ أَسْأَلُ اَللَّهَ أَنْ يُرِيَنَا فِيكُمُ اَلسُّرُورَ وَ اَلْفَرَجَ وَ أَنْ يَجْمَعَنَا وَ إِيَّاكُمْ فِي زُمْرَةِ جَدِّكُمْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَنْ لاَ يَسْلُبَنَا مَعْرِفَتَكُمْ إِنَّهُ وَلِيٌّ قَدِيرٌ أَتَقَرَّبُ إِلَى اَللَّهِ بِحُبِّكُمْ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ اَلتَّسْلِيمِ إِلَى اَللَّهِ رَاضِياً بِهِ غَيْرَ مُنْكِرٍ وَ لاَ مُسْتَكْبِرٍ وَ عَلَى يَقِينِ مَا أَتَى بِهِ مُحَمَّدٌ وَ بِهِ رَاضٍ نَطْلُبُ بِذَلِكَ وَجْهَكَ يَا سَيِّدِي اَللَّهُمَّ وَ رِضَاكَ وَ اَلدَّارَ اَلْآخِرَةَ يَا فَاطِمَةُ اِشْفَعِي لِي فِي اَلْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اَللَّهِ شَأْناً مِنَ اَلشَّأْنِ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعَادَةِ فَلاَ تَسْلُبَ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ اَللَّهُمَّ اِسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَ عِزَّتِكَ وَ بِرَحْمَتِكَ وَ عَافِيَتِكَ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ . ا 🏴🏴🏴، التماس دعا. 💐 https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت حکمتها ومعارف مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام وعمل به آن روز یکشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاذلاجلال والااکرام نگاهی به توصیه ها ورهنمودهای اخلاقی تربیتی و سفارش علی بن موسی الرضا علیه السلام به انسانهای طالب حقیقت وکمال رهنمود اول در خوشحال کردن مردم بسیار بکوشید تا در قیامت خدا خوشحال تان کند. رهنمود دوم: تا می توانید سکوت اختیار کنید که سکوت موجب محبت می شود و راهنمای هر خیری است. رهنمود سوم: ازبخششی که زیانش برای تو بیش از سودی است که به دیگران میرسد، حذر کن. رهنمود چهارم: به روزی اندک خدا راضی باشید تا خدا نیز از عمل کم شما راضی باشد. رهنمود پنجم: در برقرار کردن صله رحم ثابت قدم باشید که بهترین نوع آن خودداری از آزار خویشاوندان است. رهنمود ششم: به کسی که از خدا نمی ترسد امید نداشته باشید که نه تعهد دارد، نه نجابت و نه کرم. رهنمود هفتم: بسیار احسان کنید که خداوند در قیامت یک نصفه خرما را مانند کوه احد بزرگ می کند. رهنمود هشتم: حق الناس را رعایت کنید که دوستی محمدوآل محمد بدون آن پذیرفته نیست. رهنمود نهم: در خواندن سوره حمد استمرار بورزید که جمیع خیردرامور دنیا و آخرت درآن گرد آمده است. رهنمود دهم: بسیارمراقب کردار خودباشید تا مورد تهمت واتهام قرار نگیرید،که در آن صورت حق ملامت ندارید. عیون الاخبار الرضا التماس دعا دارم