eitaa logo
🇮🇷 محمد علی فتحی
633 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
595 ویدیو
45 فایل
#حاج_فتحی #رسانه_حاج_فتحی ▪️استاد حوزه و دانشگاه #اینجا: تبیین اندیشه های راهبردی و گفتمانی #رزومه: http://hajfathi.ir 📮دفتر: کرج، آزادگان، مسجد مهدویه 👌ارتباط مستقیم: @hajfathi
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت‌الاسلام والمسلمین فتحی 👌در ببینید👇: http://m.aparat.com/v/27kaA
اگه دست و پای شیطان بسته شده چرا باز گناه می کنیم؟ http://m.aparat.com/v/k5oh8
💠چشم پاک و دیدن یار💠 او را به توان دید چون هلال هر دیده جای جلوه آن ماه پاره نیست 👌نکته: آنکه نگاهش آلوده باشد در درون خود تصویر بد نقش می بندد. وقتی شخص آلوده خواهان دیدن باشد این تصاویر بجای جمال یار می آید و این یعنی کوری در عین بینایی! چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید 🆔 @hajfathi_ir
شرح دعای روز سوم ماه مبارک رمضان ▫️اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِيهَ وَ بَاعِدْنِي فِيهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّمْوِيهِ وَ اجْعَلْ لِي نَصِيبا مِنْ كُلِّ خَيْرٍ تُنْزِلُ فِيهِ بِجُودِكَ يَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِينَ ▫️خدایا! در این روز مرا هوش و بیداری نصیب فرما و از سفاهت و جهالت و کار باطل دور گردان و از خیری که در این روز نازل می‌فرمایی مرا نصیب بخش به حق جود و کرمت، ای جود و بخشش دار ترین عالم. ✅ نکات: 🔸ذهن و تیز فهمی یکی از مهمترین ویژگی فردی برای نیل به اهداف بلند است. بستر ی که برای نگهداری اطلاعات فراهم می کند، فرد را از آسیب ها مصون می دارد. 🔸 وقتی انسان در معرض تهدید درونی و بیرونی قرار گیرد، داشته های محفوظ او می تواند، و او باشد. 🔸از عبارت تنبیه که معنی و هوشیاری را می دهد استفاده می شود که داشتن ذهن و هوش به تنهایی برای فرد کافی نیست. اگر ذهن انسان را متنبه نکند، صرفا به مثل انبار اطلاعات خواهد ماند که هیچ استفاده از آن نمی شود. این اطلاعات می تواند علیه انسان تمام شود. 🔸سفاهت و بزرگترین دشمن انسان هاست. با جهل است که انسان بیشترین آسیب را می بیند. به تعبیر امیر المؤمنین علیه السلام جهل مضرترین دشمنان است. جهل زمینه تسلط و بر انسان فراهم می کند. 🔸مومن همواره خیر را خدا مطالبه می کند چون ذات باری تعالی است در ادعیه اهل البیت تعبیراتی مثل منزل الخیر، ملهم الخیر از خدای مهربان شده است. 🔸نزول این خیرات مداوم است ؛ با تمسک به جوادیت باری تعالی می توان قابلیت دریافت این خیرات را در وجود خود، درخواست کرد. 🆔 @hajfathi_ir
✅شرح دعای روز سوم ماه مبارک رمضان ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین فتحی 👌در آپارات ببینید و بشنوید👇 http://m.aparat.com/v/UYvAI
❓ اگر کسی روزه باشد و در روز امپول هرمونی بزند روزه اش باطل است؟ ✅جواب: نظر مراجع عظام تقلید در استعمال آمپول و سرم در ماه مبارک رمضان آیات عظام: ، : احتياط واجب آن است كه روزه دار از استعمال آمپولي كه بجاي غذا به كار مي رود خودداري كند، ولي تزريق آمپولي كه عضو را بي حس مي كند4 يا به جاي دوا استعمال مي شود اشكال ندارد. آیةالله العظمی : بايد روزه دار از استعمال آمپولي كه بجاي غذا به كار مي رود خودداري كند، ولي تزريق آمپولي كه عضو را بي حس مي كند يا به جاي دوا استعمال مي شود اشكال ندارد. آیةالله العظمی : استعمال آمپولهايي كه تزريق مي شود، تقويتي باشد يا غيرتقويتي، و نيز سرم غذايي و تقويتي – چون در موارد مذكور أكل و شرب صادق نيست- اشكال ندارد. آیات عظام: ، : احتياط مستحب آن است كه روزه دار از استعمال آمپول خوداري كند و فرق بين آمپولها نيست، و اگر لازم شد و تزريق كرد، روزه او باطل نمي شود. آیات عظام: ، : آمپولي كه عضو را بي حس مي كند يا به جهت ديگر استعمال مي شود، براي روزه دار اشكال ندارد و بهترآن است كه از استعمال آمپولي كه بجاي دواء و غذا به كارمي برند، خودداري كنند. آیةالله العظمی : احتياط واجب آن است كه روزه دار از استعمال آمپولي كه بجاي غذا به كار مي رود خودداري كند بلكه اجتناب خالي از وجه نيست ، ولي تزريق آمپولي كه عضو را بي حس مي كند يا به جهت ديگر استعمال مي شود، اشكال ندارد و اجتناب از آمپولي كه معلوم نيست از قسم اول باشد يا نه، لازم نيست. آیةالله العظمی : احتياط واجب آن است که روزه‏دار از آمپول‏هاى مقوّى يا مغذّى و هر آمپولى که در رگ تزريق مى‏شود و نيز انواع سرم‏ها خوددارى کند، لکن آمپول‏هاى دارويى که در عضله تزريق مى‏شود و نيز آمپول‏هايى که براى بى‏حسّ کردن به کار مى‏رود، مانعى ندارد. آیةالله العظمی : آمپول و سرم روزه را باطل نمي كند هرچند آمپول تقويتي يا سرم قندي نمكي باشد و همچنين اسپري كه براي تنگي نفس استعمال مي شود اگر دارو را فقط وارد ريه كند روزه را باطل نمي كند و همچنين دارو در چشم و گوش ريختن روزه را باطل نمي كند اگر چه مزه آن به گلو برسد و اگر در بيني بريزد اگر به حلق نرسد روزه را باطل نمي كند. آیةالله العظمی : تزریق آمپولی که به جای دوا بکار می رود یا عضور ا بی حس می کند اشکال ندارد. و احتیاط مستحب آن است که روزه دار از استعمال آمپولی که به جای آب و غذا بکار می رود خودداری کند. آیةالله العظمی : احتياط واجب آن است كه روزه دار از استعمال سرم و آمپولی که بجاي غذا به كار مي رود خودداري كند، ولي تزريق آمپول دوایی و آمپولی که كه عضو را بي حس مي كند؛ اشكال ندارد. آیةالله العظمی : تمام انواع آمپولها دارويي يا تقويتي كه به صورت عضلاني تزريق مي شوند و همچنين تزريق عضلاني واكسن براي افراد روزه دار اشكالي ندارد ولي تزريق آمپولها و سرمهاي وريدي (که در رگ تزریق می شود) جايز نيست همچنین تزریق خون روزه را باطل می کند اما باید تا آخر روز از کارهایی که روزه را باطل می کند خودداری نماید و احتیاطا قضای آن را نیر بجا آورد. آیةالله العظمی: احتياط مستحب آن است كه روزه دار از استعمال آمپولي كه بجاي غذا به كار مي رود خودداري كند، ولي تزريق آمپولي كه عضو را بي حس مي كند يا به جاي دوا استعمال مي شود اشكال ندارد و تزريق هيچ نوع آمپول ها روزه را باطل نمي كند. آیةالله العظمی : تزریق آمپولی که عضو را بی حس می کند یا به جای دارو استعمال می شود اشکال ندارد ولی بهتر است که روزه دار از استعمال آمپول یا سرمی که به جای غذا بکار می رود خودداری کند. #۰۹۱۹۲۶۵۵۸۶۶ #۰۹۳۸۲۴۴۱۸۷۹ 🆔 @hajfathi_ir
👌حجت‌الاسلام والمسلمین فتحی 👌در ببینید👇 http://m.aparat.com/v/qfY3Q
❓اگر نیت ده روزه کرده باشم..و فقط دوروز توانسته باشم روزه بگیرم..روزه مقبول هست؟ ✅جواب: نماز و روزهای دو روز اول صحیح است. سایر روزها قصر می شود. #۰۹۳۸۲۴۴۱۸۷۹ #۰۹۱۹۲۶۵۵۸۶۶ 🆔 @hajfathi_ir
💠 با ساعتتان🕒 را تنظیم کنید حجت الاسلام نقل می‌کند: در یکی از سفرهایمان به ، با عده ای از ، و ، پس از مغرب و عشا در صحن امیرمؤمنان، علی (ع) نشسته بودیم و با هم صحبت می‌کردیم. وقتی صحبتمان تمام شد و آقایان خواستند بروند، را نگاه کردند. ساعت صحن (ع) دو و نیم را نشان می‌داد و ساعت آقایان نیز با ساعت حرم چند دقیقه اختلاف داشت. بنابراین، اختلاف ساعت پیش آمد. در حال گفت وگو دراین باره بودیم که از در قبله وارد صحن حرم شد. یکی از استادان که در میان ما بود، گفت: «ساعت هایتان را کنید! ساعت دو و سی دقیقه است. سیزده سال است که امام هر شب، در همین ساعت وارد حرم می‌شود؛ ورود امام، خودش بهترین ساعت است». -----+++++----- 📚سرگذشت‌های ویژه از زندگی امام خمینی رحمه الله، ۱۳۶۶، چ ۴، ج ۵، ص ۲۲.  سیره اخلاقی علما - صفحه ۵۳