eitaa logo
🇮🇷 محمد علی فتحی
633 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
595 ویدیو
45 فایل
#حاج_فتحی #رسانه_حاج_فتحی ▪️استاد حوزه و دانشگاه #اینجا: تبیین اندیشه های راهبردی و گفتمانی #رزومه: http://hajfathi.ir 📮دفتر: کرج، آزادگان، مسجد مهدویه 👌ارتباط مستقیم: @hajfathi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ از جامعه صالحان به جامعه فاسقان قال الله تبارک و تعالی: ▫️فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ ۖ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا (مریم: ۵۹) ترجمه: ▫️امّا پس از آنان، فرزندان ناشایسته ای جای آنها را گرفتند که نماز را تباه کرده، و از شهوات پیروی نمودند. و بزودی (مجازات) گمراهی (خود) را خواهند دید! 👌نکات: 🔻بعد از گروه مؤمنان که همواره در خدا با و و رعایت موازین حق تلاش می کردند، عده ای جای آنان آمدند که را آنگونه که شایسته آن بود، به درستی بجا نیاوردند به این معنی که حدود آن را درست مراعات نکردند و کم کم به سمت گرایش یافتند. 🔻بعد از ترک نماز که نماد بزرگترین عمل برای یاد خداست، به روی آورده و را محور فعالیت های خود قرار دادند. ، ، و.... 🔻از آیه استفاده می شود که علت اصلی از به جامعه، دوری افراد اجتماع از است ذکری که در نماز به شکلی زیبا و دقیق تجلی یافته است. 🔻تغییرات که سیر نزولی داشته و به جای ،به پس رفت کشانده شده است حاصل بی نمازی است. 🔻در جامعه کنونی تعداد اندک شده است و اثر را در شیوع خصوصا از نوع آن شاهد هستیم.‌ بیم آن می رود که با ادامه این روند به تبدیل گردد. 🔻رسالت فعالان عرصه و و و ا باید به سمت برود و اعضای خانواده شده بتوانند با یاد خدا زندگی را نمایند. 🔻مسئولین و لازم است در خصوص اقامه نماز جدیت به خرج دهند و نتیجه طوری شود که به عنوان تلقی گردد. 🔻آری آنکه یاد خدا را به روشی که خود بیان فرموده یعنی نماز ، در زندگی نداشته باشد، بندگی خدا را ندارد. 🔻نماز بیمه کننده اجتماع از هرگونه است نمازی از سر و با رعایت ظاهری و باطنی آن. 🔻 نیز باید محور فعالیت ها را بر اساس قرار دهد. خدای عزو جل به حاکمان فرموده: 🔻الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ( الحج: ۴۱) ▫️همان کسانی که هرگاه در زمین به آنها قدرت ببخشیم، نماز را برپا می دارند 🙏همه در ترویج و اقامه و نشر فرهنگ نماز سهیم باشیم. ✍ محمد علی فتحی 🆔 @hajfathi_ir
♨️تحسین نکن امام جواد عليه السلام: ▫️مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبيحا كانَ شَريكا فيهِ. امام جواد عليه السلام فرمود: ▫️ هر كس كار زشتى را نيكو بداند، او هم در آن كار شريك است. 📚الفصول المهمه ۲۷۴/۲۷۵ ✅ نکته: 👌مصادیق نیکو شمردن قبیح: ۱. لایک مطالب زشت و قبیح و پست های موهن. ۲. تایید گفتاری فعل زشت ۳. تایید عملی قبیح با عکس العمل نشان ندادن در خصوص آن ۴. سکوت دربرابر کار قبیح ۵. خنده بر فعل حرام و..‌. 🆔 @hajfathi_ir
💠‌ تهاجمی باید وارد شویم، مدافعان حریم باشیم 🔻تقریبا از سال ۹۲ اقدامات جدی برای عدم حضور قشرهای مذهبی در رسانه های اجتماعی شد. 🔻حتی در برخی مدارس علمیه جلساتی برای آسیب های فضای مجازی خصوصا استفاده از تلگرام به وجود آمد که نتیجه آن خروج بسیاری از بچه های ارزشی از این شبکه‌ها شد. درست زمانی این اتفاق افتاد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بودیم. اتفاقا در انتخابات طیف با نگرش پنهان و آشکار با پوشش رسانه ای پیروز شدند. رکبی که دوستان مذهبی در این بازه های زمانی خوردند جبران ناپذیر شد. 🔻جالب است که کسانی که طلاب و مؤمنین را از عرصه فعالیت منع می کردند دیگر بعد از انتخابات پیدایشان نشد. 🔻حال ماییم و حضور فعال در شبکه های اجتماعی. حضور پر رنگ در رسانه ها ستودنی است ولی به چند چیز عنایت ویژه کنیم: ۱. بودن فعالیت ها؛ جای تأسف است که گفته شود، بهترین وقت های مهم ما بیشتر به چک کردن کانال ها و گروه ها ختم شده است. ۲. ؛ فوروارد مطالب هم در حد مشمئز کننده و ملال آور شده است. بدون اینکه به نتیجه و اثر آن در مخاطبان توجه کنیم. ۳. تولید نکردن ، مهارتی،مشکل گشا و متقن و علمی؛ طوری که از مطالب تکراری و گاه توخالی و خیالی رنج می بریم. ۴. تهاجمی وارد نشدن در این فضا؛ طوری که در برخورد با پست های منفی صرفا به تأسف و ناراحتی و لعن کردن اکتفا کرده ایم. این در حالی است که باید با اندیشه ها و تفکرات باطل باید به صورت تهاجمی و گسترده وارد شده و قبیح را قبیح بدانیم و قبیح جلوه دهیم. حالت انفعالی و در بر خورد با قبایح سم است و نتیجه عکس می دهد. ۵. باید رسانه ای و مطالبات حق گرایانه را در حد گسترده و شبکه ای در دستور کار قرار دهیم طوری که فضای برای جولان دشمنان دین و ارزش های الهی باقی نماند. لازمه این کار تشکیل ای است که با فرماندهی متمرکز و هوشمندانه کار را پیش ببریم. ۶.# پیروزی در عرصه رسانه می تواند مشکلات فرهنگی، اجتماعی کنونی را در حد زیادی بر طرف کند و ابزاری که دشمن از آن علیه ما استفاده می کرده، علیه خود آنان استفاده شود. ۷. امیدی به دولتی ها در بستر سازی موارد یاد شده نداریم لذا لازم است طیف های مختلف علاقه مند به اسلام و انقلاب، وارد عرصه کارزار شوند و بشوند در فضای مجازی. ان شاء الله ✍ محمد علی فتحی 🆔 @hajfathi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
The American political system is being destroyed. This is God's promise. mohammadali fathi نظام سیاسی آمریکا نابود می شود. این وعده خدا است. 🆔 @hajfathi_ir
💠 یک قطره در راه زیارت امام رضا عليه السلام: ▫️اِنَّ زُوّارَ قَبْرى لَأَكْرَمُ الْوُفُودِ عَلَى اللّه ِ يَوْمَ الْقِيامَةِ، ▫️وَ ما مِنْ مُؤْمِنٍ يَزُورُنى فَيُصيبُ وَجْهَهُ مِنَ الْماءِ اِلاّ حَرَّمَ اللّه ُ تَعالى جَسَدَهُ عَلَى النّارِ. امام رضا عليه السلام فرمود: ▫️زائران قبرم از گرامى ترين گروههايى اند كه روز قيامت، بر خدا وارد مى شوند. ▫️هيچ مؤمنى نيست كه مرا زيارت كند و در راه زيارتم بر چهره اش قطره آبى بچكد، مگر آنكه خداى متعال، بدن او را بر آتش دوزخ حرام مى كند. 📚عيون اخبار الرضا عليه السلام، ج ۲، ص ۲۴۸. 👌نکته: یا بن رسول الله ! دلمان پر زده برای حرمتان. آیا اگر از این حوالی، قطره اشکی بفرستم امانم می دهید؟! 🌷السلام علیک یا علی بن موسی الرضا🌷 🆔 @hajfathi_ir
💠قرآن معیار سنجش ▫️عمده در ارزیابی حقانیت یک حدیث، موافقت محتوای آن با کتاب الله است. ▫️البته این مطلب فرع بر اثبات حدیث بودن یک متن عربی است. ▫️حدیث یعنی آنچه که حاکی قول و فعل و تقریر معصوم علیه السلام باشد. ▫️اگر روایتی و لو با سند قوی وجود داشت ولی مخالف با اصول مسلم قرآنی بود مثل «لا تلقوا بایدیکم الی التهلکة»، قابل اعتنا نخواهد بود. ▫️مثلا اگر حدیثی دلالت بر استحباب مصافحه یا معانقه نماید، ولی در یک موقعیت زمانی عمل کردن آن باعث ضرر و زیان و هلاکت بر خود یا دیگران باشد، حکمش در بازه زمانی یاد شده، ساقط می شود.( دقت کنید) امام صادق عليه السلام: ▫️ما لَم يُوافِقْ مِن الحَديثِ القُرآنَ فهُو زُخْرُفٌ. ▫️هر حديثى كه با قرآن سازگار نباشد، ساختگى است. 📚الكافي: ۱/۶۹/۴. ✍ محمد علی فتحی 👇 🆔 @hajfathi_ir
«قارون» هرگز نمی‌دانست که روزی، کارت عابر بانکی که در جیب ماست از آن کلیدهای خزانه وی که مردهای تنومند عاجز از حمل آن بودند، ما را به آسانی مستغنی می‌کند. و «خسرو پرويز» پادشاه ایران نمی‌دانست که مبل سالن خانه ما از تخت حکومت وی راحت‌تر است. و «قیصر» که بردگانش با پر شترمرغ وی را باد می‌زدند، کولرها و اسپلیت‌هایی را که درون اتاق‌هایمان هست ندید. و «هرقل» پادشاه روم که مردم به وی به خاطر خوردن آب سرد از ظرف سفالین حسرت می‌خوردند؛ هیچ‌گاه طعم آب سردی را که ما می‌چشیم نچشید... و «خلیفه منصور» که بردگان وی، آب سرد و گرم را باهم می‌آمیختند تا وی حمام کند، هیچ‌گاه در حمامی که ما به راحتی درجه حرارت آبش را تنظیم می‌کنیم حمام نکرد به‌گونه‌ای زندگی می‌کنیم که حتی پادشاهان گذشته نيز اینگونه نمی‌زیستند اما باز گله‌منديم! و هر آنچه دارائیمان زیاد می‌شود تنگدست‌تر می‌شویم...! كمى متفاوت بنگريم... ۞ إِنَّ الْإِنسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا به یقین انسان حریص و کم طاقت آفریده شده است، (معارج/19)