eitaa logo
حلقۀ رندان
346 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
728 ویدیو
34 فایل
تجربۀ زندگی در باغ معارف آل الله علیهم صلوات الله أجمعین از دریچۀ هنر و ادب درگاه دریافت پیشنهادات و انتقادات شما: @halghe_rendan_admin جهت مشارکت بیشتر در گروه «حلقۀ رندان» عضو شوید: https://eitaa.com/joinchat/1185873964Cab5f90b3dd
مشاهده در ایتا
دانلود
ز تو نمردم چه لاف مهر زنم که خاک بر سر من باد و مهربانی من🌧
دلمان را به دل هر کس و ناکس دادیم شهر اینگونه به شما منجر شد🌧
40.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ السَّلامُ عَلی مَنْ بَکتْ عَلی جَسَدِ اخیها بَینَ الْقَتْلی حَتّی بَکا لِبُکآئِها کلُّ عَدُوٍ وَ صَدیقٍ◼️ 🗣با نوای: حاج محمود کریمی 🖋اشعار خوانده شده به ترتیب : 1-صامت بروجردی 2-اشعاری منسوب به سیدالشهداء علیه السّلام 3-احمد اثنی عشران 4-مرحوم حجة الاسلام سیّدمحمدکوثری ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️به جهت ذکر مصیبت ذوات مقدسه لطفاً در شرایط مساعد و حال مناسب تماشا بفرمائید. به جهت پیوستن به و مشاهدۀ آثار بیشتر لطفاً لینک زیر را لمس بفرمائید:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1185873964Cab5f90b3dd
هر چه خواهی بکن،از دیدار مگو وحشت‌آباد مکن خاطر ویرانی را🌧
عجبی نیست که شُد پیر زلیخا در هجر... از یار بلایی ست که من می دانم
30.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️السَّلام علیکَ یَا صَاحبَ المِحنَةِ و الکَرب♦️ 🗣با نوای: حاج محمود کریمی 🖋به قلم: حاج محمّدصمیمی/حاج محمود کریمی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به جهت پیوستن به و مشاهدۀ آثار بیشتر لطفاً لینک زیر را لمس بفرمائید:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1185873964Cab5f90b3dd
بیان کردم حدیث و شرح شب هجران پریشان کرد زلف و گفت : از زلفم پریشانتر؟ 
هیچ وقت تصور نمی کردم که کلمۀ هم بتواند چنگ بیاندازد...🌧💔🌧
با تشکر از شما و دغدغه مندی شما: مطمئناً با توجه به پخش گسترده این نماهنگ دوستان در سایر فضا با این نماهنگ رو به رو شدند لطفاً در این گروه آثاری که با موسیقی همراه هستند خاصه نماهنگ هایی از این دست حدالإمکان فرستاده نشود که زمینه معصیت فراهم نشود و گروه سلامت خودش رو حفظ کنه. ⚠️توجه به این نکته الزامی است که عده کثیری از نماهنگ ها با آوا پردازی و تنظیم های استدیویی از این دست نمی باشند امّا متاسفانه چند سالی هست که در فضای مذهبی هم از این فضای سالم عبور شده و آثاری که صراحتاً از موسیقی استفاده می شود تولید می شود.
از طرفی هم به این اثر انتقادات بسیار زیادی خاصه از لحاظ هست که اهل هنر و ادب انتقاداتشون رو یکی دو روزی هستند روانه بازار نقد کردند که ان شاء الله اگر مجالی بود تقدیم نگاهتون می کنم.
برادران عزیز! کار فرهنگی این نیست! با استفاده از واژگان "سوتی" و "خفن" و "پروفایل اینستا" کسی به سوی بساط امام حسین(ع) نمی آید! این نوع نگاه فقط و فقط مُهر تاییدی به نارسایی های فرهنگی مان می زند! نارسایی هایی که شما باعث و بانی اش نبودید! اما با این کار ناخواسته روی آنها سرپوش می گذارید! فهرست تولیدات فرهنگی مدیران نالایق و ناآگاه را تطهیر می کنید! سال ها از پیروزی انقلاب می گذرد، اما هیچ فیلم و سریال قابل اعتنایی درباره مفهوم حیا و حجاب ساخته نشده است! سال ها از پایان جنگ تحمیلی می گذرد اما هیچ اثر زیبایی درباره فداکاری و ایثار خلق نشده است! نسلی که پای "کال آف دیوتی" و "جی تی ای" بزرگ شده، چه زمانی باید مفهوم از خودگذشتگی را زندگی کند؟ اختلالات فرهنگی ما، فراتر از این حرف هاست! دوستان گرامی ! سنگرهای فراوان دیگری وجود دارد که هنوز قدم های هیچ سربازی را لمس نکرده است! سنگر امام حسین(ع) همیشه پُر از سرباز است. 🖋انتقاد شاعر،ترانه ‌سرا ،پژوهشگر حوزه هنر و ادب، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان تلویزیون در مورد نماهنگ 🏷ایشان با عنوان کردن ضعف درانجام کار فرهنگی در حوزه نوجوان انتقاداتی را به این نماهنگ وارد کردند.
بسم الله الرحمن الرحیم خوشحال نباشید! سنگری فتح نشده است! چند روزی است نماهنگی به نام "دهه هشتادیا" با حمایت موسسه ماوا در فضای مجازی منتشر شده است. اکثر دست اندرکاران این اثر یا از دوستان قدیمی اند یا عزیزانی که با یکدیگر سابقه همکاری داریم. نگارنده به صداقت و دغدغه مندی ایشان شهادت می دهد؛ لکن آیا این اثر برای نسل نوجوانی که مخاطب اصلی آن است، تاثیرگذار است یا خیر؟ آسیب ها و آفت های فرهنگی چنین محصولاتی بیشتر است یا ثمرات و دست آوردهایش؟ □ □ □ چند سال پیش در حضور چند تن از متولیان فرهنگی گفتم: " بسیاری از جوانان و نوجوانان نسل جدید حتی اسم چهارده معصوم را نمی دانند! " باورشان نشد! اما بارها و بارها از نوجوانان بدنه ی جامعه خواسته ام امامان شیعه را نام ببرند، و در اغلب مواقع با سردرگمی شان مواجه شده ام ! این یک واقعیت اجتماعی و فرهنگی است که جمهوری اسلامی در انتقال مفاهیم و گفتمان اصلی خود به نسل های بعد از انقلاب، نه تنها موفق نبوده بلکه اصلا تلاشی نکرده است! متولدین دهه های هفتاد و هشتاد به هیچ وجه با بدیهیات فکری و فرهنگی دهه های پیشین آشنا نیستند! حالا اگر عده ای دلسوز می خواهند قدمی بردارند چه باید کنند؟ در طول سال های پس از انقلاب صاحبان تفکر واپس گرایانه و ساده انگارانه ای خیال می کردند با ممنوعیت ویدئو و پس از آن ماهواره، تهاجم فرهنگی خنثی می شود! اما نشد! هنوز هم عده ای بر این باورند که با فیلترینگ مسئله حل می شود، غافل از آن که فقط دارند صورت مسئله را پاک می کنند! مبارزه با تهاجم فرهنگی با سلاح فرهنگی میسر است نه ابزاری دیگر! برخی از دوستان دغدغه مند این را فهمیده اند و می خواهند برای نسل جدید محصولات فرهنگی تولید کنند. خدا خیرشان بدهد! اما تازه بحث آغاز می شود: مبارزه فرهنگی با ابزار فرهنگی چگونه است؟ □ □ □ برای این که به جوان و نوجوان امروزی بگوییم دیدن فیلم......برای تو ضرر دارد، چه باید کرد؟ آیا برویم سراغ یک ستاره ی آن فیلم ها، به ایران دعوتش کنیم، او را با روسری و چادر روی صندلی "ماه عسل" یا "هزار داستان" بنشانیم و سرگذشتش را بپرسیم؟ آیا با این کار در حوزه ی فرهنگ گل کاشته ایم؟ متاسفانه سقف پرواز عده ای از دوستان در همین حدود است! اگر میخواهیم برای موسیقی "ساسی مانکن" جایگزینی معرفی کنیم تا روی نسل نوجوان و جوان اثرگذار باشد، چه می کنیم؟ بدبختانه عده ای فکر می کنند با خلق چهارتا سلبریتی مذهبی که مداحی را با تنظیم های استودیویی تلفیق کنند، و اشعاری عوامانه با ضرباهنگ های همان جنس ساسی مانکنی راهی فضای مجازی کنند، خون بر شمشیر پیروز شده است!!! □ □ □ درک ناقص از مقولات فرهنگی، در کنار دغدغه های اجتماعی، ما را به سوی ادبیات رسانه ای سخیف هدایت می کند. ادبیاتی که سطح شعور و سلیقه ی مخاطب را اعتلا نمی بخشد بلکه خودش را تنزل می دهد تا به خیال خام خویش اثر اندکی به جا گذارد. همین نگاه موجب می شود که دکتر سید بشیر حسینی که اتفاقا مشاور نماهنگ "دهه هشتادیا" ست، برای جذب جوانان به قرائت قرآن می گوید: "هر کدام از آیه های قرآن به مثابه یک توئیت از سوی پروردگار است که با شان نزولی نازل شده؛ همانطور که در رسانه های نوین مثل توئیتر بنا بر موضوعات روز توئیت تولید می شود، خدا هم بنابر اتفاقات مختلف آیه های کوتاهی به پیامبر نازل کرده است" □ □ □ اختلال نماهنگ "دهه هشتادیا" صرفا شعر ضعیف، یا شکل و شمایل بصری لاکچری اش نیست! اشکال در نوع نگاهی است که این اثر و آثار مشابه را حمایت و هدایت می کند. نگاهی که ساده لوحانه می خواهد برای نوجوانان امروزی محصول فرهنگی تولید کند اما نمی داند برای اصلاحات فرهنگی نباید در میدان حریف بازی کرد! به گواه تاریخ مردم ایران در طول چهارده قرن گذشته عاشق و دلداده ی اهل بیت عصمت و طهارت بوده و هستند. خیلی ها فرق حضرت عباس(ع) و امام حسن(ع) را نمی دانند، اما برای سفر به کربلا سر و دست می شکنند! خیلی ها تفاوتی میان حضرت زهرا(ع) و حضرت زینب(ع) قائل نیستند اما اگر روضه های هرکدام از ذوات مقدسه را بشنوند، اشک می ریزند! اتفاقا مسئله ی امروز جامعه ما، این نیست که جوانان و نوجوانان را با اهل بیت آشتی بدهیم، چون خیلی از مردم ما، ندانسته و ندیده عاشق ایشان بوده و هستند!
سلام جدا از این همه تلاش و فعالیت رفیق و برادر عزیزم علی آقای مشرف ممنونم ، لله دره این کمترین در این چندسال گذشته در مورد ابداع ها (یا بدعت ها ، والله اعلم ...) یی که در بساط حضرت ارباب علیه السلام وارد شده خیلی فکر کردم ، بعضا خیلی غصه خوردم ، پای درد دل پیرغلام ها و کسانی که در راه نوکری ریش و مو سپید کردند زیاد نِشَستم ؛ اتفاقاتی که روز به روز رنگ و آب جدیدی پیدا می‌کند و هر چند روز شاهد یک سانحه جدید در این وادی هستیم ... و للبیت رب ، هر کس با هر نیتی کار کند خودش می‌داند و حضرت ارباب و مادرشان سلام الله علیهما اما این صحبت ها درددل است ... کجایند حاج مرزوق ها ؟! کجایند حاج اکبر ناظم ها ؟! کجایند حاج محمد علامه ها ؟! کجایند حاج علی آهی ها ؟! البته هنوز هستند چون سازگارها و انسانی ها و ... ولی ... ای داد ... چه می‌کشند امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف ؟!😔😓 این که بعضی - با هر نیتی - این چنین کارهایی رو می سازند ، شاید بررسیش با اهل فن ( دل - ادب - هنر ) باشد گلایه این کمترین ، از عزیزان طلاب و بزرگان فرهنگی حوزویست که چطور مروّج و مؤید چنین کارهایی هستند ؟! ( حتما حجتی هست !) انتقادات بعضی از عزیزان که برادر عزیزم گذاشتند جدّا جدّیست ، حرف دل هزاران پیرغلام و جوان دغدغه مند مذهبی انقلابیست ؛ با این وجود فرمایشات استاد خسروپناه حفظه‌الله رو کجای این دل داغ دیده بذارم؟! کاش میشد با معظم له ارتباطی در این مورد برقرار بشه ... خیلی ها چشم به دهان این بزرگان دارند ... شرمسارم بابت اطاله کلام 🙏🌺
بسم الله الرحمن الرحیم چند شب پیش و بعد از انتشار تیزر دهه هشتادیا چند نکته‌ای در نقد اثر به ذهنم رسید و استوری کردم، همین باب گفتگویی شد با تهیه کننده‌ نماهنگ که از نقد عجولانه ما دلخور بود و اعتقاد داشت باید تا انتشار نسخه کامل صبر میکردیم صبر کردم تا اثر به طور کامل منتشر شود. راستش را بخواهید واقعا تفاوت کرد! فهمیدم عمق فاجعه بیشتر از اینهاست! این را هم اضافه کنم، حد فاصل انتشار تیزر و نسخه کامل، تهیه کننده و رضا هلالی و بعضی از طرفداران اثر، منتقدین را زیر باد کولر نشین و بی صبر خطاب کردند که بنظرم اینهم ژست جدیدی است برای فرار رو به جلوی نقدشوندگان! در مورد خودم شفاف کنم، بنده علاوه بر تدریس به همین دهه هشتادیا مشغول در حوزه برنامه سازی تلویزیونی و کلیپ هستم و با باد مستقیم کولر مقداری فاصله دارم. چند نکته‌ای به ذهنم خطور کرد که در ادامه مختصراً به آن اشاره میکنم: یک. فرهنگ دستوری و یک شبه ایجاد و یا اصلاح نمیشود. اما یک شبه میتوان کل بنای آن را تخریب کرد. ایجاد یا اصلاح فرهنگ را باید از آموزش خواست که اصلی ترین و مهمترین مخاطب آن کودکان و نوجوانانند. کار کودک و نوجوان تخصص میخواهد و بسیار ظرافت دارد، نه اینکه سفارشی یا ایده‌ای باشد و دورهم جمع شویم و با حاجی خوبه حاجی عالیه ایده‌ای برای کلیپ تصویب کنیم که بخواهیم در کمترین زمان ممکن آن را به محرم برسانیم. دو. آموزش و پرورش می‌لنگد؟ نتوانسته برای خوراک ایجاد کند؟ قطعا دو راه پیش رو دارید! یا شما بعنوان نهاد حاکمیتی سعی کنید اثر معیار ایجاد کنید و فرهنگ درست را اشاعه دهید یا با این استدلال که الان همه دهه هشتادیا اینطورند با این جریان همراه شوید و به آن مشروعیت دهید. میدانیم که در این نسل قهرمان‌های مارول به کل فرهنگ و ادب ما برتری دارند و ما داریم به این و ادبیات بلاگری و پوشش غربزده مشروعیت میدهیم به بهانه همراهی و جذب سه.میخواهید این نسل را با سیدالشهدا مانوس کنید؟ کدام سیدالشهدا؟ ناز و جذاب؟ ولایت میشود خیلی جذابی، برائت میشود دشمناتو بلاک کردم؟ اگر قرار بود سیدالشهدای فاتح را تبدیل به موجود جذابی کنید که مسئله دشمنانش با بلاک حل میشود پس چرا جنگید؟ با این مسیر در آینده سیدالشهدای تعدیل شده تعریف میکنیم ایضا، ما همیشه آموختیم در محضر ائمه اطهار ادب کنیم نه اینکه دسته‌ی بازی در دست و با کمترین توجه و ادبیات بی ادبانه و سخیف آنهارا خطاب کنیم. چهار. شعر کودک و نوجوان به خودی خود تخصص است. بله، قرار نیست کلام ثقیل و ادبیات کهن برای آنها شعر بگوییم، اما چرا از معیار ها عدول میکنیم؟ آشنایی با ادبیات و آثار و بزرگان آن کار نهاد آموزش است اما نباید انقدر خودمان را از شاخص های موجود بندازیم تا به سوتی و بلاک و اره جون عمت و عکس حرم پروفایل اینستامه مشروعیت بدهیم. پنج. برویم سراغ خود نماهنگ اثر فاقد خط داستانی است. بچه ها مشغول بازی در گیم نت اند، نمیفهمیم از کجا و برای چی علیرام نورایی وارد میشود. چرا پویانفر و هلالی؟چرا یکباره شروع به خواندن میکنند؟ چقدر بی روح همه متاثر میشوند؟ چرا هلالی یکدفعه خواند؟ هیچ جوابی نیست فضای کلیپ بسیار شاد، بچه‌های سانتی مانتال، خدای جنگ در گوشه‌ی تصویر (دقت کنید، نشان دادن تصویر گاد آف وار در برنامه‌ای با موضوع گیم در صدا و سیما ممیزی است!) ، حضور بچه-بلاگر در کلیپ، سلبریتی زدگی، استفاده حداکثری و فشرده از عبارات سخیف و مبتذل در چهار دقیقه، بازی های ضعیف همه اینها بگونه ایست که اگر میگفتند تبلیغ شامپو بچه است خیلی توفیری نداشت! نمونه های بسیار خوب و موفقی مثل نماهنگ ارغوان داشتیم که مورد تقدیر رهبری قرار گرفت می‌توانست سرمشق خوبی برای این اثر باشد اما سازندگان تصمیم داشتند با این شیوه به استقبال دهه هشتادیا بروند.شیوه ای پر اشکال و هزینه ساز. 🖋نظر معلم و منتقد ادبی در مورد نماهنگ
بسم الله الرحمن الرحیم "ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا" عشق به حسین علیه السلام ودیعه ایست که خدا در دلهای مومنین قرار داده و طبق این روایت متقن صلب شدنی نیست. پر واضح است که با تغییر نسل ها و ذائقه ها نوع و روش تبلیغی برای نسل های جدید کمی متفاوت است اما هنوز که هنوز است بعد از این همه سال ما میبینیم که سنت عزاداری و برافراشتن تکیه و خیمه برای سید الشهدا و استفاده از چادر مشکی مادران در بین همین نسل جایگاه ویژه ای دارد. کارکردن برای نسل نو کاری بسیار شایسته است اما به شرطی که افرادی که اقدام به این کار را میکنند حداقل تخصص را داشته باشند و در کلیپ دهه هشتادی ها که در فضای مجازی منتشر شده ما میبینیم افرادی ورود کردن متخصص در این زمینه نیستند و دوست دارند در همه امور ورود کنند در حالی که تخصص آنها نمی باشد . چند نقد واقعی به این موضوع وارد است که اولا نوع اشعار که نباید در کشوری که مهد شعر و شاعری ایست ، اشعاری با واژگان سخیف که در شان سیدالشهدا نمی باشد استفاده شود . ثانیا نوع پوشش افراد است که نه تنها مناسب با دو ماه عزاداری محرم و صفر که تمام امت شیعه سیاه پوش می باشند نیست بلکه مناسب مجالس لهو و لعب می باشد. ثالثا واژگان استفاده شده در این اشعار که مثلا نوکر واقعی سید الشهدا آیا باید افتخار کند به عکس پرو فایل اینستاگرام خود ؟ نوع دستمال های گردن و رنگ آمیزی لباس ها و متاسفانه نوع آهنگ و موسیقی که دراین کلیپ استفاده شده حتی در ایام سرور و شادی هم جای شبهه دارد(چه برسد به ایام اسارت خاندان آل الله که به کلام امام معصوم بالاترین مصیبت ، مصیبت اسارت بوده) که این قصور شاید با راهنمایی و هدایت افرادی با نیت های نامناسب نسبت دستگاه سیدالشهدا علیه السلام باشد. در آخر از دوستان خود سپاسگزاریم که دراین فضای مقدس مشغول به خدمت می باشند و به دیگران که در ساخت چنین کلیپ های فعالیت میکنند با دید مشکوک نگاه میکنیم و انتقاد جدی به این رویکرد داریم والسلام علیکم روابط عمومی خانه مداحان اهل البیت علیهم السلام
السلام علیکم ممنون از لطف و محبتتون جانا. بنده و سایر خدمت گزاران در حلقۀ رندان محضر شما انجام وظیفه می کنیم.🙏🏻 خدا خیرتون بده. بنده در این دو روز فقط نظر دیگران منتقل کردم و درباره هیچ کدام حرفی نزدم زیرا صلاحیت صحبت کردن درباره هیچ کدام را ندارم چون هنوز کار مقبول و در خور شأنی تقدیم ذوات مقدسه نکردم و خاصه برای برادان و خواهران دینی کم سن و سال ترم .😓 الحمدالله این کار برکت بسیار خوبی داشت آن هم اینکه در این چند روزه شعراء را برق گرفت که جدی تر در حوزه کودک و نوجوان وارد شوند و ان شاء الله به ثمر بنشیند.🤲🏻 در این میانه ان شاء الله بنده و امثال بنده به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهیم و منتظر این جرقه ها نباشیم تا خرابی به بار بیاید و بعد به فکر بیافتیم. 🙏🏻🙏🏻در آخر برای چندمین بار تقاضا می کنم با توجه به ظرفیت عظیمی که در بین اساتید و طلاب مدرسه علیمه نورالرضا علیه السّلام در این چندساله در حوزه هنر و ادب مشاهده کردم تقاضا می کنم این میدان را جدی بگیریم و وارد عمل بشویم وگرنه از همین الان می توان افول ثانیه به ثانیه در وضعیت فرهنگی و ادبی فرزندانمان را مشاهده کنیم؛ کما اینکه متاسفانه اتفّاق افتاده است...😓🙏🏻 ⚠️هنوز در حوزه فرهنگ،هنر و ادب به امثال حرکت را نیاز داریم. شدیداً محتاج دعای شما هستم .🌺
عرض این است که ما طلاب اگر دغدغه دین و فرهنگ دینی داریم : اولا مروّج هر جدیدی نباشیم ثانیا منتقدِ با انصاف اتفاقات فرهنگی روز باشیم ثالثا با مطالعه و تحقیق و سواد کافی نمونه جايگزين بسازیم با نگاه کردن و تاسف خوردن کاری پیش نمی‌رود کنیم ، در هر جبهه ای ...
متن نوحه فوق👆🏻👆🏻: قتيل العبرة ..حسين ........ عزيز الزهره ..حسين قتيل العبرة.. حسين ........ عزيز الزهره.. حسين حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حبيبي الغالي حسين ......... عشق دلالي حسين منو اللي ايغيره حسين......... عزيز الزهره حسين حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي طبيب جروحي حسين ........سكنت بروحي حسين عشقت بالذكرى حسين....... عزيز الزهره حسين حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي شكثر لاموني حسين..... يانور عيوني حسين محبتك جمرة حسين .......عزيز الزهره حسين حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي عشق وجداني حسين ...... جرى بشرياني حسين جرى بكل قطرة حسين ...... عزيز الزهره حسين حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي يانور دروبي حسين ...... تظل محبوبي حسين وهب لك عمره حسين ....... وهب لك عمره حسين حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي شغلت افكاري حسين ......... ياسر الباري حسين يـثاره وسره حسين ............ عزيز الزهره حسين حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي فديتك عمري حسين ......... وهبتك نحري حسين حبيب العتره حسين ............ عزيز الزهره حسين حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي حسين ...يامولاي يامولاي يامولاي الشاعر السيد سعد الذبحاوي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استقبال جهانی از آثار کاریکاتوریست مشهدی آثار هنری علیرضا پاکدل کاریکاتوریست مشهدی درباره زحمات و تلاش های پزشکان و کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا در سطح ملی و بین المللی با استقبال مواجه شده است. لطفا بدون صوت🔇 ملاحظه کنید
🏷از رهگذر دوره‌ی سخت امامت حضرت سیّدالسّاجدین علیه السّلام، عاشورا در تاریخ ماندگار شد و حماسه و حرکت حسینی که در کربلا به خاک و خون کشیده شد، به نهضت حسینی تبدیل گردید. امّا متأسّفانه این حرکت سیاسی از سوی جامعه‌ی اسلامی به درستی شناخته نشد. 📌روش و هدایت امام زین‌العابدین‌علیه‌السّلام در دوران دهشت‌بار و اختناق‌آمیز بنی‌امیّه موجب شد جمعیّت کم و جریان ضربه‌دیده‌ی تشیّع و نیروهای انقلابی در اندک‌زمانی به جمعیّتی انبوه و کارآمد بدل شود و کار به جایی رسد که کمتر از چهل سال بعد از شهادت آن حضرت، جریان قوی و فراگیر تشیّع موفّق به سرنگونی حکومت بنی‌امیّه گردد. بنابراین می‌توان گفت یکی از فصول مهم و سرنوشت‌سازِ دوران مبارزات ائمّه علیه‌السّلام مربوط به عصر امامت امام سجّادعلیه‌السّلام می‌باشد. حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی در مقاطع گوناگون و از جمله در دوران سخت و محنت‌بار مبارزه با طاغوت، بیانات دقیق و جامعی را پیرامون مبارزات سیاسی-فرهنگی آن امام همام ارائه نموده‌اند. کتاب حماسه‌ی امام سجّاد علیه‌السّلام مشتمل بر گفتارهایی از ایشان‌ درباره‌ی سیره‌ و مبارزات سیاسی- فرهنگی امام چهارم علیه‌السّلام می‌باشد. 📜در بخشی از کتاب می خوانیم: ...بعد نقل می کنند از امام سجاد علیه الصّلاة و السّلام که فرمودند:«مَا بِمَکةٍ و المَدینةِ عشرونَ رَجلاً یَحِّبُّنا» بیست نفر در همه مکه و مدینه نیستند که ما را دوست داشته باشند؛ این وضع دوران امام سجاد است... در ادامه لینک خرید:👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷تأثیر تسلط مداح و نوحه خوان بر دانش موسیقی و علم الألحان بر میزان تأثیر گذاری بر مخاطب امروز روضه ها و هیئات حسینی علیه السَّلام. 🗣به کلام: استاد
29.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷مردم بهترین نوحۀ سال را انتخاب کنند. 📜یکی از کارهایی که برای تقویت تبلیغات جبهه حق می شود انجام داد، تقویت همین محبت جامعه به اهل بیت علیهم اسلام است یعنی همین راهی که خدا برای ما باز کرده است. وی افزود: من بارها عرض کرده ام، روی همین نوحه هایی که با تلاش مداحان و شعرای ما آماده می شود و زحمتی که روی آهنگ و شعر و مضامین آن کشیده می شود کار کنیم . میلیونها نفر به این نوحه ها گوش می دهند، با آن اشک می ریزند و حال معنوی پیدا می کنند. بعد از محرم و صفر از مردم بخواهیم بهترین نوحه سال را انتخاب کنند و از سازندگان آن تجلیل کنیم. حجت الاسلام پناهیان گفت: ارتباط و حس و حال معنوی که مردم در طول سال با این نوحه ها برقرار می کنند با هیچ موسیقی ای برقرار می کنند. خب به این موضوع بها بدهید. هیئت داورانی تشکیل بدهیم، قطعا مردم هم در انتخابشان دقت بیشتری به خرج می دهند. نمی خواهیم تخطئه کنیم و بگوییم چه کسی بد می خواند، نه، از نوحه های خوب تجلیل کنیم. این را هم بگوییم که والله هیچ مداحی برای جشنواره نوحه های برگزیده نمی رود نوحه بخواند ، این ها تا سوز درون و اخلاص نداشته باشند و با اهل بیت معامله ای نداشته باشند کارشان شکل نمی گیرد. من در ذاکرین اهل بیت افرادی را می شناسم که فوق العاده انسان های شایسته ای هستند. یکی از اسوه های اخلاق در پنجاه سال اخیر در تهران، یکی از مداحان با اخلاص اهل بیت است که آیت الله حق شناس عنایت ویژه ای به ایشان داشتند. ایشان سراسر معنویت و تواضع و حیا هستند. حیف است چنین افرادی را جوانان نشناسند. حجةالاسلام والمسلمین