eitaa logo
مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی
1هزار دنبال‌کننده
525 عکس
137 ویدیو
1 فایل
به توان جوانان ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تکرار هشدار دو ماه قبل ثابتی این بار توسط عراقچی! 🔹وقتی ایرادات برجام حتی بدون حضور آمریکا گریبانگیر ایران است. https://eitaa.com/hamafzaii
🔻سید محمود نبویان:عاقبت تجربه بارها عقب‌نشینی در برابر دشمن و تخلف از قانون اقدام راهبردی جز پیشروی و گستاخی دشمن نیست. https://eitaa.com/hamafzaii
9.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مردم از ما شعر و شعار نمی‌خواهند؛ از ما عمل می‌خواهند... 🔹دکتر محمدمنان رئیسی (نماینده قم): این مجلس، آن مجلسی نیست که امام راحل فرمود. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی در این دولت نرخ ارز در ۱۰۰ روز اول شروع به کار دولت بیشترین افزایش را داشته و ما در مجلس هیچ عملکرد مؤثری در اصلاح این وضعیت انجام ندادیم. خودروسازها یک شبه ۳۰٪ قیمت لگن‌هایشان را زیاد کردند اما ما در مجلس حتی صدایمان هم در نیامد! 🔹قانون مالیات بر خانه‌های خالی چرا درست اجرا نمی‌شود؟! وصولی حاصل از قانون مالیات بر خانه های لوکس، حتی به اندازه ارزش متراژ سرویس بهداشتی پنجاه خانه لوکس در شمال شهر تهران هم نبوده! بفرمایند که چرا قوانین را اجرا نمی‌کنند؟! 🔹طبق برنامه هفتم پیشرفت، بایستی بیش از ۳۰۰ هزار هکتار به اراضی سکونت‌گاه‌ها در یک دوره پنج ساله اضافه شود که معنایش این است که سالیانه باید بیش از ۶۰ هزار هکتار به مردم عرضه شود. بفرمایند آمارشان چه بوده و تاکنون چقدر زمین به مردم عرضه کرده‌اند؟! 🔹وزارت راه و شهرسازی پاسخ دهد که در خصوص قانون جوانی جمعیت چه عملکردی داشته و چرا بعد از سپری شدن چند سال و ثبت نام بیش از ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط، فقط زمینهای حدود یک سوم از متقاضیان تحویل داده شده و هنوز زمین‌های برخی متقاضیان بعد از چند سال انتظار تحویلشان داده نشده؟! https://eitaa.com/hamafzaii
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِين: با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزی دهد و سینه های مؤمنین را شفا بخشد (توبه/۱۴). باتوجه به نص صریح آیات قرآن کریم از جمله آیه فوق الذکر، گمان می‌کنم خیلی بیش و پیش از آنکه ما در انسان بودن خود شک کنیم، ایشان باید در مسلمان بودن خود شک کنند! نمی‌دانم، شاید هم این دوستان به ورژن جدیدی از اسلام ایمان آورده‌اند که قرآنش با آنچه ما می‌شناسیم متفاوت است! بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
🔻بعد از داماد، پسر پزشکیان هم در ریاست جمهوری پست گرفت. ولی نکته‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته تاریخ حکم (۲۷ شهریور) برای ۷۰ روز قبل از تاریخ اعلام (۷ آذر) می‌باشد. تاریخ حکم برای اوائل دولت و قبل از سفر به سازمان ملل است! علت تأخیر ۷۰ روزه برای رسانه‌ای کردن و انتخاب این زمان چیست؟ آیا مردم نامحرمند یا...!؟🤔 https://eitaa.com/hamafzaii
هدایت شده از امیر احتشام
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حدودا ۱٠ ساله که شب و روز ذهنم درگیر این مسئله هست که فرمول تربیت این جور ۱۳ ساله ها چیه؟! خمینی و خامنه ای از چه روش تربیتی استفاده میکنند که بچه ۱۳ ساله ایرانی برای رفتن به لبنان اینجور گریه میکند؟! چرا ماها با این همه مجموعه های تربیتی عریض و طویل کمتر توفیق داشته ایم به چنین خروجی هایی برسیم؟! همچنان به جد معتقدم تنها کسانی که به عمق روش تربیتی انبیاء و ائمه علیهم السلام رسیده اند حضرت روح الله و حضرت آقا هستند. قبول ندارید؟! فیلم بالا را ببینید و احلی من عسل را در ذهن خود مرور کنید! ✍امیراحتشام @Amirehtesham
هدایت شده از مسعود براتی
مطالبه «وعده صادق ۳» درست یا غلط؟ 🔻یکی از سوال‌های پرتکرار فعالان انقلابی این است که آیا ما باید وعده صادق سه را از مسئولان مطالبه کنیم یا خیر؟ 🔸عده‌ای معتقدند که برخی از صحبت‌های رهبر انقلاب ضرورت مطالبه را تضعیف می‌کند مانند صحبت ایشان در نماز جمعه نصر که فرمودند «نه تعلل می‌کنیم و نه شتابزده عمل می‌کنیم» و یا در جای دیگر که فرمودند «مسئولین امر وظیفه خود را انجام خواهند داد». لذا نتیجه می‌گیرند که هرگونه مطالبه وعده صادق ۳ درست نیست و سکوت درست‌ترین کار است. این حرف که درظاهر درست است اما در واقعیت معنی انفعال و بی‌توجهی می‌دهد و فعال دغدغه‌مند انقلابی را دعوت به انفعال می‌کند. 🔹کار درست چیست؟ برای پاسخ به این سوال به نظر دو سطح را باید از هم تفکیک نمود: یکی سطح تصمیم گیری و راهبرد و دیگری سطح عملیات. 🔸در سطح عملیات که مسائلی همچون زمان و نحوه و کیفیت پاسخ و چیزهایی شبیه به این را مد نظر قرار می‌دهد، پیچیدگی‌ها و نکات فراوانی دارد که در فضای عمومی قابل طرح و پیگیری نیست. شاید برای صرفاً معدودی از افرادی که تخصص و اطلاعات کافی دارند این موضوع قابل پیگیری باشد. اما برای عموم مردم، نخبگان و رسانه‌ها قابل دنبال کردن نیست. به عبارت دیگر بیان حرف متقن و محکم به سختی امکان‌پذیر است. مشاهده هم می‌شود که بخش زیادی از مباحث مطرح شده در این سطح در فضای شبکه‌های اجتماعی غیردقیق بوده و همچنین مخاطره اصلی این نوع مباحث زیرسوال بردن توان نظامی و فرماندهی نظامی است که در شرایط حساس بسیار غلط و تضعیف جبهه خودی است. با این صحبت آیا همان سکوت و انفعال کار درست نیست؟ نه. 🔹در سطح تصمیم‌گیری و راهبرد، نقش مطالبه عمومی بسیار مهم و موثر است و نباید رها شود. برای توضیح این سطح به جمله تاریخی رهبر انقلاب در سال ۹۸ و حمله به پایگاه آمریکا در عراق باید توجه کرد. ایشان تاکید کردند که «فریاد انتقامی که از ملت بلند شد سوخت موشک ‌های نابودگر پایگاه آمریکایی را تامین کرد». این جمله حقیقت مطالبه‌گری را روشن می‌کند و هنوز هم جاری است و می‌توان گفت که مطالبه عمومی در سطح تصمیم گیری و راهبرد بسیار کلیدی و موثر است. در مورد وعده صادق ۳ نیز این موضوع صدق می‌کند. نخبگان و عموم مردم باید به صورت مستمر لزوم تحقق وعده صادق ۳ را پیگیری کنند. این موضوع با توجه به صحبت‌های رهبر انقلاب چند روز پس از گستاخی رژیم صهیونیستی به ایران اهمیت مضاعف هم پیدا می‌کند. ایشان تاکید کردند که: «بایستی خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد؛ اینها نسبت به ایران دچار خطای محاسباتی‌اند؛ اینها ایران را نمی‌شناسند، جوانان ایران را نمی‌شناسند، ملّت ایران را نمی‌شناسند، قدرت و توانایی و ابتکار و اراده‌ی ملّت ایران را هنوز نتوانسته‌اند درست بفهمند؛ این را ما باید به اینها بفهمانیم. کیفیّت کار را مسئولین ما باید تشخیص بدهند و درست بفهمند و آنچه صلاح این کشور و این ملّت است، آن را انجام بدهند». 🔻مهمترین کار در این سطح و در راستای مطالبه تحقق وعده صادق ۳، مقابله فکری و تبیینی با گزاره‌های مطرح شده در فضای افکار عمومی است که تضعیف کننده عملیات وعده صادق ۳ است. گزاره‌هایی که از سوی نخبگان، رسانه‌ها و برخی از مسئولین شنیده می‌شود که به نوعی تضعیف کننده تصمیم تحقق وعده صادق ۳ است. برای مثال وزیر امور خارجه با بیان اینکه حق ایران در پاسخ به گستاخی رژیم صهیونیستی محفوظ است تاکید می‌کند که البته آتش بس در لبنان را نیز در نظر خواهد گرفت. یا گزاره‌های دیگری که صحبت از نگرانی درباره تصاعد تنش در منطقه با وقوع وعده صادق ۳ می‌شود، و یا تحلیل‌هایی مبنی بر اینکه وضعیت اقتصادی اجازه تحقق وعده صادق ۳ را نمی‌دهد. برخی دیگر هم توقف وعده صادق ۳ را مانع مذاکرات با کشورهای غربی بیان می‌کنند. این موارد و مواردی شبیه به این گزاره‌هایی هستند که در سطح تصمیم گیری و راهبرد تحقق وعده صادق ۳ را با اختلال مواجه می‌کنند. و جریان مطالبه‌گری برای تحقق وعده صادق ۳ باید با آنها مقابله کند و اجازه ندهد این گزاره‌ها همچون موریانه نظام تصمیم گیری را دچار تردید و اختلال کند. طرح مستمر مطالبه وعده صادق ۳ در سطح کلان کمک می‌کند تا عرصه برای اثرگذاری حرف‌های تضعیف کننده اراده اجرای عملیات وعده صادق ۳ تنگ شود. 🔹در جمع‌بندی باید گفت که مطالبه تحقق عملیات وعده صادق ۳ در سطح تصمیم‌گیری بسیار لازم و ضروری است و مقابله با گزاره‌هایی که این راهبرد را مختل یا تضعیف می‌کنند عمل راهبردی در این مسیر است. ✍ مسعود براتی روزنامه عصر ایرانیان
هدایت شده از عصر ایرانیان
🎙️بریده ای از یادداشت مسعود براتی https://asre-iranian.ir/Newspaper/item/186018@asreiranian_ir
هدایت شده از مع لبنان
🔸کانال برگزار می‌کند: «پویش روایت جهاد همدلی با مردم لبنان و فلسطین» 🔹 کانال در نظر دارد قصه‌ها و روایت‌های مردم عزیز ایران از اهدای طلا، جواهرات و هر نوع هدایای نقدی و غیرنقدی دیگر به جبهه مقاومت را جمع‌آوری و ثبت نموده و پس از ترجمه به زبان عربی، در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان منتشر نماید. 🔸 اگر شما هم هدیه‌ای ارزشمند همچون قطعه‌ای طلا یا اموال دیگر خود را به مردم مقاوم فلسطین و لبنان اهدا کرده‌اید، می‌توانید حداکثر در ۱۰ سطر (یا 250 کلمه در WORD) روایت علت ارزشمندی و خاطره از آن هدیه یا انگیزه انسان‌دوستانه از اهدای آن را همراه با بیان دلنوشته و احساس همدلی و مواسات مومنانه خود بنویسید و برای ادمین کانال به آی‌دی @Lebanon_ir_admin ارسال کنید. 🔹 در این پویش متن‌های برگزیده شما به زبان عربی ترجمه شده و در قالب گرافیکی و در ادامه نیز به صورت کتاب تاریخ شفاهی منتشر خواهند شد. ❤️ به کانال بین‌المللی بپیوندید 👇 🇮🇷 @lebanon_ir 🇱🇧
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بی‌بنیاد 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده، وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! [دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل می‌کند! [سوم]. محقق داماد می‌افزاید: «مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس از برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. [چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزند تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشه‌های حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می‌کنم. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ابوموسی اشعری فریب نخورد؛ وانمود می‌کرد که فریب خورده ... 💠 یک مدل از زرنگی این است که آدم خودش را در موضوعات به احمق بودن بزند ...! بنظرتان ابوموسی اشعری زمان ماکیست؟؟؟؟؟ https://eitaa.com/hamafzaii