حتی اکبر گنجی هم داره، تجمع روز گذشته ضد انقلاب در لسآنجلس رو مسخره میکنه! 😄😄
👈 به هر حال اینا رفتن این طرف و اون طرف، کلی پول کندن از امانوئل مکرون و سیا و ... الآن باید جواب پس بدن که چی شد انقلاب؟!! چاره ای ندارند جز دروغبافی ...
با کلی تبلیغ و پروپاگاندا، به زور ۳ هزار نفر دور هم جمع شدند که در بین اونها از شکنجهگران ساواک هم بعد از ۴۴ سال رونمایی شد ... از هر سو نگاه میکنی، کار رسواست!!
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
حضرت آقا امروز فرمودند:
پیام ملت ایران در این ۲۲ بهمن، حمایت کامل از انقلاب اسلامی و از نظام جمهوری اسلامی بود. البته صداهای مخالف و معارضی هم وجود دارد و داشت و دشمنان - امپراطوری رسانهای دنیا که دست صهیونیست و آمریکاییهاست - سعی میکنند صدای آنها را غلبه بدهند اما نه؛
#صدای_ملت بر صدای دیگران غلبه کرد ...
#شنبه_تاریخی 👌👌
🔴 نِق زدن ممنوع!!
چقدر این جملات مهم بودند. بخوانیم
👇👇
«ما پیشرفت کردیم اما آیا در کنار این پیشرفتها، ضعف نداریم؟ چرا. کمبودها و ضعفهای ما کم نیست، بعضیهایش را مردم احساس میکنند. گرانی هست، تورم هست، این ضعف است. کاهش ارزش پول ملی هست. اینها ضعف است. اینها را داریم ما، ضعفهای دیگری را هم داریم در بخشهای مختلف.
ضعفها وجود دارد منتها ما دو جور میتوانیم به مسئله نگاه کنیم. درست توجه بفرمایید #به_خصوص_جوانهای_عزیزمان توجه کنند. یک طرف پیشرفتها، موفقیتها، دستاوردهاست یک طرف هم ضعفهاست.
دو جور میشود نگاه کرد. یک جور این است که نگاه کنیم به دستاوردها بفهمیم که ما توانش را داریم. بگوییم خیلی خب. با همان همتی که اینها را به دست آوردیم این ضعفها را هم با همان همت برطرف خواهیم کرد. این نگاه، #نگاه_انقلابی است.
یک نگاه دیگر این است که نگاه کنیم به ضعفها بگوییم آقا فایدهای ندارد. نگاه کن، ببین چه ضعفهایی داریم ما. فایده ندارد نمیشود کاری کرد. یا بنشینیم دست روی دست بگذاریم یا #نق_بزنیم یا فریاد بزنیم یا ضعفها را با صدای بلند چند برابر بزرگ کنیم. این نگاه، #نگاه_ارتجاعی است.
بله ضعف هست منتها شما با نگاه انقلابی به ضعفها نگاه کنید چرا با نگاه ارتجاعی نگاه میکنید؟!!»
👈 #شاخص ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
#نکته_تربیتی
افراد و محتوایی که داره ما رو در مسیر تربیت میترسونه - اگر فرض کنیم افراد خیرخواه هم هستند - خوشبینانهش اینه که روششون برای ما کارآمد نیست. (خصوصاً در درازمدت آسیبهای بیشتری ایجاد میکنه)
👈 توی بحث #تربیت_جنسی بارها عرض کردم که #ترسفروشی متأسفانه یک روش نامردانه! و ناکارآمد هست. روشی که باب شده و این روزها به کرّات میبینیم افراد از اون استفاده میکنند ... دقیقاً در سایر حوزههای تربیتی هم همین موضوع صدق میکنه.
پینوشت: اساساً بخشبندی تربیت به تربیت اقتصادی، جنسی، عاطفی، دینی و ... دقیق نیست. تربیت یک مفهوم کلی هست - و این ترکیبها نه ترکیب اضافی هستند و نه وصفی - اما ما مسامحتاً برای اینکه منظورمون رو برسونیم و بگیم در یک حوزه خاص میخوایم صحبت کنیم، این اسمها رو مجبوریم بگذاریم.
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 ادبیات بحران و #خاطرهای از استاد رحماندوست
سال ۹۶، ۹۷ بود که توی یک جمع چهار نفره با استاد مصطفی رحماندوست داشتیم روی #ادبیات_بحران کار میکردیم. جلسات فوقالعادهای بود و هنوز خاطرات اون روزها برام زنده است.
اون سالها پناهجویان سوری به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی پناهنده میشدند و به یک نوعی اون کشورها رو هم با بحران روبرو کرده بودند (کاری به ابعاد سیاسی ماجرا و دلایل جنگ سوریه فعلا ندارم، حرف دیگری میخوام بگم)
استاد در سفر به یکی از مهمترین کشورهای اروپایی متوجه شده بود که سوریها در کمپها با مشکل جدی روبرو هستند و اِیضاً بچهها با مشکل جدیتر. اونجا بود که نویسندگان کودک و نوجوان وظیفه خودشون میدونستند ناظر به نیازهای کودک سوری کتاب تولید کنند.
گریزی از این موضوع نبود. اگر قرار بود سالیان آتی اون کشور مشکلات کمتری داشته باشه، امروز باید به نیازهای اون بچههای پناهنده هم توجه میشد و اینجا بود که ادبیات به عنوان یک ابزار فوقالعاده خوب و مهم به کار میومد تا این بحران رو به نحوی کم و کمتر کنه.
در واقع یک نویسندهی متعهد نمیتونه نسبت به مشکلات جامعهاش بیتفاوت باشه و ارزش کارش همینجا مشخص میشه ...
اما بعد؛
من بدون هیچگونه اغراقی کتاب «قصههای شیرینِ دلستان و گلستان» رو از همین جنس و کاملا متعهدانه نسبت به نیاز جامعه امروز ایرانی میدونم.
کتاب در ترویج #سبک_زندگی_مومنانه که واقعاً یکی از بحرانهای بسیار مهم زندگی امروز هست، بسیار کتاب خوبیه. چندین لایه داره و کاملاً غیرمستقیم و جذاب شما رو با خودش همراه میکنه ... در موردش بازم مینویسم
عجالتاً اگر قصد تهیه این مجموعه ۵ جلدی رو دارید از لینک زیر اقدام کنید 👇👇
کانال حمید کثیری
🔴 ادبیات بحران و #خاطرهای از استاد رحماندوست سال ۹۶، ۹۷ بود که توی یک جمع چهار نفره با استاد مصطف
قصههای شیرین دلستان و گلستان (مجموعه ۵ جلدی) رو میتونید از لینک زیر تهیه کنید 👇👇
http://store.ketabhayekhoob.ir/a-collection-of-sweet-stories/?ref=tarbiat
این مجموعه رو من وقتی خوندم که نزدیک ۴۰۰ هزار تومان بود و چاپ جدیدش هم شده ۴۵۰ تومن که باز هم به نظرم ارزشمنده، اما الآن ناشر یه تعداد با قیمت ۲۵۰ تومان چاپ کرده که از لینک بالا میتونید تهیه کنید
هر سوالی هم در مورد کتاب و شیوه ارسال دارید از آیدی پشتیبانی زیر میتونید سوال کنید 👇👇
@ketab_adm
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
کانال حمید کثیری
🔴 ادبیات بحران و #خاطرهای از استاد رحماندوست سال ۹۶، ۹۷ بود که توی یک جمع چهار نفره با استاد مصطف
مگه تا حالا دیدید تبلیغ توی کانال بگذارم؟!!
ضمناً پیش از این در موردش نوشتم که سوای اینکه خودم بررسی دقیق کردم، به بیش از ۱۵ نفر تا حالا کتاب رو دادم بخونن! و همه نظرشون مثبت بوده ...
برای تهیه کتاب میتونید از لینک زیر اقدام کنید 👇👇
http://store.ketabhayekhoob.ir/a-collection-of-sweet-stories/?ref=tarbiat
هر سوالی هم در مورد کتاب و شیوه ارسال دارید از آیدی پشتیبانی زیر میتونید سوال کنید 👇👇
@ketab_adm
🔴 چند خطی برای فکر کردن! برای گفتگو
🔴 در مورد هر پدیده اجتماعی
🔴 حتی برای #حجاب
در بررسی هر پدیدهی اجتماعی باید حداقل این سه مرحله را طی کنیم:
1️⃣ فهم سلسله رویدادهایی که تا امروز رخ داده و آنچه که گذشته. این را باید هم در این برههی محدود فعلی بررسی کنیم و هم در روند کلیای که طی کردهایم مثلاً در چند دهه چه شده و چه روندی طی شده
2️⃣ فهم اینکه چرا چنین شده! یعنی یک منطق تحلیلی که به ریشهها و خواستگاهها میپردازه و مرحله بسیار مهمی هست.
3️⃣ برای حل مسئله/ مشکل چه باید کنیم؟! و بعد در اینجا یک پرسش بسیار مهم مطرح میشود با این صورتبندی که «از کجا باید شروع کرد؟!»
👈 عمدتاً اتفاقی که میافتد این است که ما بسیار شتابزده به سراغ مرحله سوم میرویم! و چون سادهانگارانه از دو مرحله ابتدایی گذر کردهایم، پاسخهایی که میدهیم سادهسازی شده هستند! (مثل توییتهایی که این روزها در هر موضوعی میبینیم! دوستانی هستند که مهمترین موضوعات کشور و جهان را در دو خط حل میکنند ...)
دو مرحله ابتدای برای فهم مسئله/ مشکل بسیار مهم هستند و اگر به درستی طی نشوند، پاسخها و راهحلهای ما هم مشخص نیست کارگر باشند ...
پینوشت: طبیعی است که در شرایط خاص، ضمن اینکه باید این مراحل را طی کرد اما نباید وارد یک دور باطل بلند مدت شوند!
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای به زندان کرده خلوت با خدا
یا موسی ابن جعفر 🖤🖤🖤
چند وقت پیش یکی از رفقامون که از قضا فرد مذهبیای هم هست، خونه ۸۰ متریش رو گذاشته بود برای اجاره و خیلی تأکید داشت خونهاش رو به خانوادهای بده که یا بچه نداشته باشن یا نهایتاً یه بچه داشته باشن ...
👈 جالب بود همین ایشون از دولت برای کمکاری در موضوع فرزندآوری گله داشت!!
پینوشت: معنیش این نیست که در حوزه قانونگذاری و اجرا و نظارت مشکلی نیست! اما حتماً معنیش اینه که گاهی بد نیست یه سوزن به خودمون بزنیم و بعد یه جوالدوز به بقیه ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
یک شخصِ سالوسِ معلومالحال! و توهمی که هنوز پمپاژ میکند ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
یک شاخص ساده در پاسخ به این سوال؛
👈 آیا جمهوری اسلامی به #بنبست رسیده است؟!
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 کلیپ رو حتما ببینید.
👈 دو دقیقه با نویسنده کتاب - محمد حمزهزاده -
حدود دو ماه قبل بود که بعد از خواندن «قصههای شیرین دلستان و گلستان» از نویسنده کتاب دعوت کردیم که تشریف بیارن دفترمون و یه دیدار داشته باشیم.
واقعیتش - متاسفانه - تا پیش از اون دیدار شناختی از ایشون نداشتم اما پس از اون جلسه دیدم که چقدر نگاهها به حوزه ادبیات نزدیک هست.
کل اون جلسه برای ما آموختنی بود. یک پختگی و عاقلهمردی در نگاه، در نوشتهها، در رسالتی که برای خودشون تعریف کرده بودند و ... من رو بیش از قبل ترغیب کرد که روی این مجموعه کتاب کار کنیم و ذائقه مردم رو با کتاب خوب بیشتر آشنا کنیم.
این کار رو تا حالا به بیش از ۱۵ نفر دادم بخونن. افراد هم در هر گروه سنی که فکر کنید بودند! و از قضا همه دوست داشتن ...
برای تهیه کتاب این مجموعه ۵ جلدی، روی لینک زیر کلیک کنید
👇👇
http://store.ketabhayekhoob.ir/a-collection-of-sweet-stories/?ref=tarbiat
این مجموعه الآن یه تعداد با قیمت ۲۵۰ تومان چاپ شده و ظاهراً قیمت جدیدش بیش از ۴۵۰ تومان خواهد بود.
هر سوالی هم در مورد کتاب و شیوه ارسال دارید از آیدی پشتیبانی زیر میتونید سوال کنید 👇👇
@ketab_adm
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
کانال حمید کثیری
👈 کلیپ رو حتما ببینید. 👈 دو دقیقه با نویسنده کتاب - محمد حمزهزاده - حدود دو ماه قبل بود که بعد از
🔴 دو نکته؛
1️⃣ بنده استاد نیستم و البته هر کسی رو هم شایسته #استاد صدا زدن نمیدونم!
و البته نمیدونم ما چرا اینقدر راحت به هر کسی میگیم استاد؟!! و از اون طرف نمیدونم چرا تا چهار نفر به ما میگن استاد، خودمون توهم میکنیم خبری شده 🤦 واقعاً این حجم از استادبازی توی کانالها برام قابل درک نیست ...
2️⃣ در مورد کتاب همونطور که قبلاً گفتم، قصه اگر قصه باشه سن نداره و دلستان و گلستان واقعا این شکلی هست اما به هر حال اگر قرار باشه پشت جلد چیزی نوشته بشه، گروه سنی مخاطب اصلی بین ۹ تا ۱۶ سال هستند. (البته که بنده این کتاب رو روی ۶ سال تا ۷۵ سال تست کردم ☺️ و تجربه خیلی خوبی برای همه بوده!)
🔴 تربیت جنسی و یک راهبرد غلط!
جوزف نیکولوسی در کتابش مینویسد؛
👈 مامانها پسر تربیت میکنند و باباها مرد بار میآورند ...
بحث اصلی در تربیت جنسی، برخلاف آنچه دیگران میگویند و به ما میفروشند! بحث #هویت_یابی_جنسیتی است و نه تجاوز و تعرض و ...
👈 بد ماجرا اینجاست که روز به روز در کلاسهای تربیتی - خاصه تربیت جنسی - بحث جنسیت کمرنگتر میشود و از قضا خیلی ساده میگویند امروز اساساً جنسیتی وجود ندارد ... اما روی چه دست میگذارند؟!
روی آنچه من و شما از آن میترسیم، بلکه بزرگترین ترس ماست!یعنی تجاوز و تعرض! و با این نگاه #ترس_فروشی میکنند ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
#حسن_روحالامین باز هم یک شاهکار کشیده به نام #نجات_دختران ...
عجب که در جامعهای بدوی که دختران زنده به گور میشدند، #محمد_امین علت مبعوث شدن به پیامیریاش را چنین گفت:
إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.
«به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شدهام.»
عیدتون مبارک 🌹🌹
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 #گنگستر_شهر_آمل، برخورد با معلم و چند سوال ...
متن زیر را بخوانید 👇👇
کانال حمید کثیری
🔴 #گنگستر_شهر_آمل، برخورد با معلم و چند سوال ... متن زیر را بخوانید 👇👇
کلیپ مربوط به خانم معلّم مازندرانی تمام شبکههای اجتماعی، اعم از داخلی و خارجی، انقلابی و ضد انقلاب و ... را درگیر کرده و مثل چند موضوع اخیر، عجیب این است که همه در حال انتقاد/ تخریب هستند ولی هر یک به علل و دلایل مختلف!!
اما بعد؛
❗️چه اتفاقی افتاد؟!
👈 کلیپ در پیج معلم منتشر شد
👈 در چند پیج و کانال دیگر پخش شد
👈 به صورت ویروسی در همه جا منتشر شد
👈 آموزش و پرورش با معلم و مدرسه برخورد کرد!
👈 صورت مسئله پاک شد! و تمام ...
این یک رفتار متداول در برابر موضوعات اینچنینی است. رفتاری که به صراحت میگوید من خودم را با افکار عمومی و حساسیتهای آن تنظیم میکنم. در چنین مواقعی هم صرفاً یک برخورد سریع انجام میدهم اما حتی دلیل برخوردم را شفاف توضیح نمیدهم! همین که برخورد کنم کافی است، چون مردم همین را میخواهند ...
در حالی که حداقل توقع این است که روابط عمومی دستگاهی که برخورد میکند، یک بیانیه بنویسد و دلیل برخوردش را مطابق با قوانین و آییننامههایش به صورت واضح توضیح دهد. این موضوع مانع از برخورد سلیقهای میشود.
احتمالاً بگویید اینها که توضیح واضحات است! حالا چه تفاوتی میکند، مهم این بوده که برخورد شود که شده!! درحالیکه به نظر موضوع اصلاً واضح نیست و عدم وضوح این امکان را به وجود میآورد که هر کسی - باربط و بیربط - به همه چیز انتقاد کند و سر تا پای آموزش و پرورش (آپ) را باد بدهد!!
چند سوال زیر را بخوانید تا مشخص شود چقدر عدم وضوح داریم؛
1️⃣ این معلم #چرا اخراج شد؟! (یا چرا برخورد جدی شد!)
به خاطرِ؛
👈 پخش موسیقی در کلاس؟!
👈 محتوای موسیقیای که در کلاس پخش شد؟!
👈 انتشار تصاویر بچهها در صفحهاش؟!
👈 سوء استفاده از فضای کلاس، مدرسه و بچهها؟!
👈 داشتن فعالیتی خارج از کتاب درسی؟!
👈 عمل غیر قانونی یا غیر اخلاقی یا چه؟!
👈 و ...
2️⃣ نقش مدرسه و روند نظارتی آپ در این مورد و موارد مشابه چیست؟!
3️⃣ پاسخ به دو سوال بالا، این سوال را به وجود میآورد که #ساز_و_کار کوتاهمدت و بلندمدت ما برای جلوگیری/ کم شدن این جنس رفتارها چیست؟!
👈 اگر در کنش و واکنشهای حاکمیتی شفاف و بدون لکنت، علت کارهایمان را توضیح دهیم حداقل دو نتیجه بر آن مترتب است:
الف. برای ادامه مسیر، شاخص به جامعه میدهیم و محدودیتها و منطقةالفراغها را دقیق مشخص میکنیم.
ب. احیاناً اگر ایراد و اشتباهی در کار دستگاه مسئول وجود داشته باشد، میتوان توقع کرد به مرور اصلاح شود.
-----------------------------
پینوشت ۱: نمیدانم، شاید توقع داشتید من هم بیایم دو تا فحش به آن معلم و چهار تا به نظام آموزش و پرورش بدهم و همه را هم لیبرال و اعتدالی و ... بخوانم! اما به نظرم این مسئله را حل نخواهد کرد ...
پینوشت ۲: این متن فقط از یک منظر، به مسئله نگاه کرده! در حالی که شاید بشود حداقل از ۱۰۰ زاویه دیگر به آن نگاه کرد ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
چند روز قبل یک کلیپ از اسلاوی ژیژک میدیدم که میگفت:
«اگر من روزانه حداقل کمی ننویسم و کمی نخوانم، احساس گناه میکنم! با خودم میگویم آیا من لایق زندگی هستم؟!!»
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
یه #کتاب معرفی کنم؟!
اگر خدای ناکرده یکی از اعضای خانوادهتون رو از دست دادید - خصوصاً برادر و خواهر - و هنوز با این موضوع نتونستید کنار بیاید، کتاب زیر احتمالاً بتونه برای گذر از دوره سوگ کمک بسیار خوبی بهتون بکنه ...
ادبیات همدلانه کتاب برای عبور از احساسات منفی بسیار مناسبه و در کل کتاب خواندنیای هست
👇👇
کانال حمید کثیری
یه #کتاب معرفی کنم؟! اگر خدای ناکرده یکی از اعضای خانوادهتون رو از دست دادید - خصوصاً برادر و خواه
«میک هارته اینجا بود» اثر باربارا پارک ...
«بگذارید از همین اول بگویم که او تصادف کرد ...
یعنی میک نه داشت خلبازی درمیآورد، نه لایی میکشید. هر دو دستش روی دستههای دوچرخه بود و همهچیز هم بهقاعده. فقط چرخش به یک سنگ گیر کرد و پرت شد و خورد به پشت کامیونی که داشت رد میشد. حتی یک خراش هم برنداشته بود ضربهمغزی. تمام»
کتاب با این جملات ناگهانی شروع میشه و از همون ابتدا یک شوک ایجاد میکنه!
داستان دربارهی دختر ۱۳ سالهای هست که تلاش میکنه با مرگ برادرش که در اثر تصادف با دوچرخه جانش رو از دست داده، کنار بیاد. داستانی به شدت واقعی، با فضاسازیهای بسیار خوب و با جزئیات زیاد که خواننده رو وسطِ وسطِ داستان غرق میکنه.
کتاب جایزهیِ #کتاب_کودک ویلیام آلن وایت گرفته و برای گذر از احساسات منفی ناشی از سوگ بسیار کتاب خوبیه. ترجمهی خوب و روانی هم داره ...
گروه سنی اصلی ۱۰ تا ۱۶ سال هست اما برای سنین بالاتر هم واقعاً اثر خوبی داره. خودم چند سال پیش خوندم و تا امروز به افراد زیادی توصیه کردم بخونن ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 مادران خانهدار
🔴 مهمترین یا ...؟!
مادران خانهدار شاید #بزرگترین گروه اجتماعی در کشور ما باشند. اکثریت نیز به اهمیت این گروه واقفند و مدام در سخنرانیها، منابر و نوشتهها به این موضوع اشاره میکنند. از قضا منطق اسلام هم در این زمینه بسیار شفاف، حامی و امیدبخش است.
این روزها نیز در جامعه توقعاتی از این قشر داریم. مثلاً؛
- در تبلیغات فرزندآوری نوک پیکان را مادران میدانیم.
- در فهم عمومی از شرایط تحصیلیِ فرزندان، آنها را مسئول میدانیم.
- در تربیت فرزندان آنها را مهمترین گروه مینامیم.
- در فهم عمومی؛ مسئولیتِ تنظیم مهر، عاطفه و آرامش در خانواده با مادران است - و ...
اما؛
👈 در #سیاستگذاریها شاید کمترین گروهی که مورد توجه قرار میگیرند، همین گروه هستند!
👈 مادران خانهدار در تصمیمسازیها، تصمیمگیریها و قانونگذاریها شاید #هیچ نقشی ندارند.
👈 کمترین حمایتهای اجتماعی از مادران خانهدار میشود و اگر مشکلات حقوقی داشته باشند، کار برایشان ساده نیست.
👈 در تسهیل استفاده از #محیطهای_شهری، کمترین گروهی که مورد توجه هستند - در کنار جامعه معلولین - شاید همین گروه باشند. (مثلاً محیطهای شهری چقدر برای تعویض پوشک و دستشویی رفتن بچهها، شیردهی، عبور و مرور با کالسکه و فرزندان کوچک و ... آماده است؟!)
👈 در روابط درون خانواده؛ کمترین گروهی که نیازهایش مورد توجه است، مادران خانهدار هستند. خاصه در خانوادههای چندفرزندی، کمتر فرصت میشود نیازهایشان مورد توجه قرار گیرد.
👈 برای خانوادههای مذهبی، امکان استفاده از فضاها؛ بدون حضورِ پدرِ خانواده، سختتر از گذشته شده.
👈 و ... (شاید بتوان دهها مورد دیگر برشمرد)
این یعنی در بیانِ ما مهمترین و در عمل یکی از کماهمیتترین گروههای مورد حمایت جامعه!
❗️کار زمانی پیچیدهتر میشود که به بانوان اثرگذار در لایههای قانونگذاری و اجرا در کشور نگاه کنیم. عمدتاً مادرانی که سالهاست در بدنه اداری - اجراییِ کشور حضور دارند، سالهاست که شاغلند و علیرغم اینکه مادرند اما عموماً درکی از شرایط مادر خانهدار و نیازهایش ندارند! لذا خیلی کمکی به این گروه بزرگ اجتماعی نمیتوانند بکنند. (بگذریم که بعضاً در اولویتبندیِ مشکلاتِ کشور، اساساً مادران از اولویت خارج میشوند! غالباً مردان برای آنها تصمیم میگیرند و طرحهای شاذ برای حمایت از آنها نصیبشان میشود ...)
نکته اینجاست که باید به این موضوعات فکر کنیم و #ساز_و_کارهای لازم برای پر کردن خلاء بین نظر و عملمان را پیدا کنیم. باید برای حضور آنها در لایههای تصمیمسازی و تصمیمگیری کشور - خصوصاً آنچه به خودشان مربوط است - تدبیر کنیم ... نمیدانم شاید خود مادران اگر گروههایی تشکیل دهند و به این موضوعات فکر کنند، بیش از بقیه بتوانند به خودشان و جامعه کمک کنند.
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 نسل Z و یک اشتباه رایج در مشاورهها!
این روزها خیلی صحبت از نسل Z میشود و در تحلیلها هم به آن اشاره میکنند. خیلی از مشاوران هم هستند که هر چیزی در مورد نوجوانها میپرسیم، سریع میگویند این از خصوصیات نسل Z است و ...
فارغ از اینکه نسل Z چیست، از کجا و چه زمانی شروع شده و چقدر در جامعه ما این اصطلاح قابل تعمیم است، به یک نکته باید دقت کرد که اساساً هر کسی که در دوره نوجوانی است را نمیشود با این برچسب تحلیل کرد و صرف اینکه فرد در این گروه سنی قرار دارد، بگوییم خصوصیت نسل Z چنین است، پس باید چنان باشد.
بسیار هم دیدهایم که در پیجها و کانالها یک اسکرین از مادری میگذارند که سوالی در مورد نوجوانش پرسیده و بعد سریع پاسخ میدهند این از خصوصیات نسل Z است! با عرض معذرت این کار علمی و دقیقی در حوزه روانشناسی و مشاوره نیست!
یک وقت ما در حال مطالعه در حوزه #روانشناسی_اجتماعی و #جامعهشناسی هستیم، آنجا گاهی میشود استنادات اینچنینی داد اما وقتی داریم در مورد #مشاوره_فردی صحبت میکنیم، به هیچ وجه این جنس استناد دادن صحیح نیست. افراد با هم متفاوتند، میزان دسترسیشان به فضاهای دیجیتال متفاوت است، ویژگیهای شخصیتی متفاوتی دارند، خانواده با خانواده مصرف رسانهای متفاوت دارند، ریشههای رفتاریشان متفاوت است و نمیشود نسخه مطلق و کلی صادر کرد.
پن: نسل Z - به طور عمومی - به نسلی گفته میشود که از وقتی چشم باز کردهاند، اینترنت را دیدهاند و با ابزارهای هوشمند سر و کار داشتهاند. (در آمریکا متولدین ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ را نسل Z مینامند که به نظر در کشور ما این بازه متفاوت است!)
#حمید_کثیری
استادِ عزیزی میگفت:
«رهزن توفیقات بزرگ، روزمرگی است.»
فکر کنیم؛
و حرکت کنیم؛
اول به خودم میگویم ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4