eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
8.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
99 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
وضعیت زندگی انسان در چند دهۀ اخیر با رشد نابرابری همراه بوده است. برای مثال در ایالات متّحده از ۱۹۷۰ به این‌سو سهم یک‌درصد بالای صاحبان ثروت دوبرابر افزایش یافته است. این الگو با شدّت متفاوت در کشورهای دیگر نیز تکرار شده است. وقوع بحران‌های مالی از جمله بحران مالی سال ۲۰۰۸ این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چارۀ کار چیست؟ چرا لیبرال-دموکراسی که روزی «پایان تاریخ» خوانده شد، از نظر اقتصادی مشکل‌آفرین ظاهر شد و با دموکراسی به سلطه‌جویان اجازۀ تحرّک بیشتری داد؟ پوزنر و ویل در این کتاب به ما نشان می‌دهند که چگونه نبود اندیشه‌های اقتصادی نو به وضع کنونی انسان منجر شده است. به اعتقاد نویسندگان این کتاب، توان نظریه‌های اقتصادی چپ و راست تحلیل رفته و پاسخگوی نیازهای انسان امروز نیست. اندیشۀ چپ با سقوط شوروی ناتوانی خود در برآورده‌کردن نیازهای انسان را اثبات کرد و همچنین اندیشۀ راست حتی از پایبندی به ارزش‌های خود نیز ناتوان است. از همین‌رو نویسندگان کتاب، با الگوگیری از فعّالیت نوابغ اقتصادی پیش از خود و توجّه به ارزش‌های اصلی اندیشه‌های چپ و راست که امروزه نادیده گرفته می‌شوند، راهکار عملی خود مبنی‌بر ایجاد و توسعۀ «بازارهای رادیکال» را مطرح می‌کنند. راهکاری که با وضعیت انسان امروز که رو به سوی هوش مصنوعی دارد، انطباق داشته باشد؛ راهکاری که بازار را به ساحت‌های مختلف زندگی‌مان توسعه دهد. 🆔 @SSL_Qasd
📕Radical Markets: Uprooting Capitalism and Democracy for a Just Society نویسندگان: اریک پوزنر(استاد برجسته دانشکده حقوق شیکاگو) گلن ویل (اقتصاددان، متخصص طراحی بازار و پژوهشگر ارشد مایکروسافت) 🆔 @SSL_Qasd
🔻 کمیسیون بهداشت مجلس عراق: 🏴 برخلاف توقعات، زیارت میلیونی عاشورا، افزایش شمار مبتلایان را در پی نداشت ◻️ بعد از گذشت دو هفته از زیارت عاشورا و حضور میلیون ها زائر در کربلای معلی، با پیگیری دقیق روند شیوع کرونا، مشخص شد آنچنان که توقع می رفت، افزایش چشمگیری در شمار مبتلایان وجود نداشته است. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
‏سرمایه‌دارا ( مالکان بانک‌های خصوصی و... ) هرچقدر خلق پول کنند و نقدینگی رو ببرند بالا صداشون درنمیاد و تورم‌زا نیست! حالا که دوتا خونه میخوان واس قشر ضعیف بسازند فریاد واااتورما سر میدن! اینا اسمشون کارشناس اقتصادیِ یا حامی سرمایه‌داری؟! @hzamanim ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دیدار خاندوزی وزیر اقتصاد با دکتر جلیلی ♦️خاندوزی: این جلسات باید سیستماتیک و فراتر از شعارها باشد آن ۸ سال تمام شد، امروز ما به کمک دوستان نیاز داریم برای سیاست گذاری و اجرای عملیاتی آن ♦️جلیلی: این دوره‌ای‌ست که مردم به آن امید دارند 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
آنتالیا باز است اما اصفهان و کل مراکز تاریخی ایران بسته. آردوغان از سال گذشته قول داد ریشه کرونا را بکند. و ریشه را که همان جنگ روانی کرونایی بود از جا کند. و امروز و در اوج توریسم ترکیه، رشد فصلی اقتصاد ترکیه به ۲۱ درصد رسیده (البته با مشارکت توریست‌های ایرانی). و اقتصاد ما... در پست بعد، اقتصاد ایران را هم ببینید! ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
این هم رشد فصلی اقتصاد ایران. اقتصادی که با هر جنگ روانی کرونایی با یک دکمه تعطیل می‌شود. نمی‌دانیم که دکمه تعطیلی از دکمه ای که برای سلاح هسته‌ای در اتاق رئیس جمهور آمریکا تعبیه شده خطرناک‌تر است. اقتصاد ترسو محکوم به شکست است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز این تصاویر را دیدم. 😳 جمهوری اسلامی حق ندارد نسبت به این موارد ساکت باشد. ⚰فقط قبر ۳.۵ میلیاردی این افراد، چندین برابر خانه من استاد دانشگاه ارزش دارد. و حق نگهداشت ماهیانه این قبر تنه به تنه حقوق من می‌زند. اما این وضعیت من استاد دانشگاه است. معلمان چطور؟ کارگران چطور؟ محرومان و مستضعفان چطور؟😔 ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
درباره سویه جدید کرونا یا سویه (μ) میگن این سویه، همه واکسن‌ها رو دور میزنه. یعنی هر چی زدن پرید. 😱 حداقل اسمش رو درست تلفظ کنن که مردم به ماهیت کرونا پی ببرند: «میو» یا همون صدای گربه. 😸😸😸 به افراد ابن الوقت و کسانی که نان را به نرخ روز بخورند و همواره جهت منافع خود را در هر زمان و مکانی منظور داشته باشند ، گربه مرتضی علی گفته می شود و یا به اصطلاح دیگر می گویند :" فلانی گربه مرتضی علی است از هرجا بندازید با دست به زمین می آید و پشتش به زمین نمی رسد ."🐈 حالا کرونا داره صدای گربه میده. امیدوارم صداش رو تشخیص بدیم و با فریبکارانی که اون رو طراحی کردن درست آشنا بشیم. تا وقتی به این گربه بها بدیم ماجرا ادامه خواهد داشت. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
احسنت بر آقای رئیسی که بر این ترس موهومی غلبه کرده و کشور را وارد فاز جدیدی از کنش‌گری جهادی کرده است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از علم و سیاست فارسی
📝افغانستان،‌ مسئله ملی ایرانیان ✍️محمد هادی محمودی 1. نگاه علمی به سیاست بایست بتواند از دو نمای همزمان بسیار نزدیك و بسیار دور به مسائل نگاه كند. محدوده‌ای كه در میان این بسیار نزدیك و آن بسیار دور گشوده می‌شود، عرصه‌ای است كه می‌تواند جولانگاه سیاستی علمی باشد. در تحلیل سیاسی شرط اول قدم آن است كه این عرصه را بیابیم و در آن جای بگیریم. از نمایی بسیار نزدیك، حقوق بسیاری در زندگی هست كه نمی‌توان به راحتی به حكم هر ایدئولوژی مذهبی و قومی و ملی آن‌ها را نادیده گرفت؛ كودك گرسنه و زن بی‌پناه و دسترنج ایام و خون بی‌گناه چندان مهم و حیاتی هستند كه هر سیاست كلانی را حد بزنند. اینها اما شاید برای آن‌ها كه از نمایی دور به افغانستان نگاه می‌كنند چندان ملموس و محسوس نباشد. از نمایی بسیار دور افغانستان كشوری با بحران سرنوشت است،‌ محصورشده در میان قدرت‌هایی به مراتب بزرگتر از خویش. سرنوشت افغانستان همواره بیش از آنكه مسئله‌ی افغانان باشد،‌ مسئله‌ی دیگران است و به تبعِ مناسبات آنان تعیین تكلیف می‌شود. آیا در میان دو نمای بسیار دور و بسیار نزدیك از افغانستان، عرصه‌ای باز می‌ماند كه بتواند سیاستی و دولتی در آن وجود داشته باشد؟ 2. چرا افكار عمومی ما ایرانیان در روزهای اخیر نسبت به مسئله افغانستان چنین حساس شده است؟ این حساسیتی است بزرگتر از صِرف همسایگی، حتی بزرگتر است از تسویه حساب نیابتی روشنفكران ایرانی با جمهوری اسلامی ایران یا آوردن شاهدی دیگر برای شكست امریكا در غرب آسیا؛ شاید اینبار خاطره‌ای از عمق حافظه‌ی تاریخی ایرانیان سربرآورده باشد كه در سكوت زمزمه می‌كند: ما همه‌ی مائیم. اگر حمل بر اهداف موهوم و گذشته‌گرایانه نشود، این حساسیت می‌تواند گواه آن باشد كه سرزمین پاره‌پاره شده‌ی تاریخ ایران دوباره ایرانیان را به همگرایی در خویش فرا می‌خواند. اما در پاسخ به این فراخوان و به موازات آن، باید دید ما ایرانیان به چه عنوان، از چه رو و چگونه می‌توانیم امروز ایرانی باشیم؟ 3. آنچه تاكنون در افغانستان شكست خورده است، انواع پروژه‌های مدرن دولت‌ملت‌سازی است. اگر دولت‌ملتی بخواهد در افغانستان مستقر شود،‌ بایست بتواند در عرصه‌ی گشوده شده میان دو نمای بسیار نزدیك و بسیار دور از افغانستان خود را بیابد. بدون چنین عرصه‌ای نمی‌توان جایی بود. این عرصه شاید ایران باشد؛ نه ایران همسایه و نه حتی ایران گذشته‌ی تاریخ،‌ بلكه ایران امروز و اینجایی كه افغانان می‌توانند بیش از هر جای دیگری از جهان بشناسندش و فرصتی برای خویش در افق آن بیابند. این نه تنها رسالتی بلكه همزمان فرصتی برای ایرانیان است كه بتوانند ایران را نه همچون كشور و دولتی بسته، بلكه همچون جهانی باز، اولاً برای خود بیابند، تا خود بتوانند در ایران جایی داشته باشند و به جای مهاجرت از آن، تازه به افق آن مهاجرت کنند. آنچه این عرصه‌ی تاریخ و جغرافیا را، ایران را، پذیرای زیستن تازه‌انسانی می‌کند چیست؟ 4. برای سال‌ها، زبان فارسی در مناقشات داخلی افغانستان مسئله‌ای مهم و تعیین‌کننده بوده است. آیا زبان فارسی می‌تواند مقوم ایران امروز باشد، یا خاطره‌ای است از تاریخی دور که چندان بعضی افغانان و ایرانیان را وابسته به خود کرده است که نمی‌توانند در امروز خود حاضر باشند؟ آیا زبان فارسی حقی قومی است که نمی‌توان و نباید از آنان سلب کرد یا تفسیری عمومی و اساسی و قدرتمند است از موقعیت انسان در زمین که می‌توان با این و آن در میان گذاشت و به اتفاق آنان زندگی را ساخت؟ آیا زبان فارسی ابزاری رام و خنثی برای اظهار مافی‌الضمیر است که می‌توان با ابزاری دیگر، زبانی دیگر جایگزینش کرد یا یافتی یگانه است از آنچه که انسان می‌خواهد بگوید، به گفتنش نیاز دارد و شایسته‌ی گفتن می‌داند؟ پاسخ همه‌ی این سؤال‌ها بسته به آن است که زبان فارسی را زبان گویندگان بزرگ قدیم بدانیم، یا به یاد داشته باشیم که این گویندگان هم روزی و روزگاری نبوده‌اند و حاضر کنیم روح زبانی را که روزی آن گویندگان را به گفتن فراخوانده است، و امروز ما را فرا می‌خواند تا به گفتگویی اندیشمند با روح زبان فارسی در آییم و معنای آنچه بر سرمان می‌رود و چند و چونش را، بپسندیم یا نه، بپرسیم و بپذیریم. تنها اینگونه هم می‌توانیم میراث بزرگ زبان فارسی را بخوانیم و مدعی نسبتی با گویندگان بزرگش باشیم. افغانستان امروز و ایران امروز به این گفتگو نیاز دارند. سیاست حاصل از این گفتگو وابسته به یک قوم و یک زبان نخواهد بود و بر سر آن نخواهد جنگید، در میانه‌ی هر قوم و زبانی خواهد ایستاد و مناسبتشان با زمینی که بر آن نشسته‌اند را بر عهده خواهد گرفت. در این پذیرایی و خاکساری است که زبان فارسی عمومی و بلکه شرط عمومیت خواهد بود و ملتی خواهد ساخت. ما، همه‌ی ما عموماً، به چنین سیاستی محتاجیم. ▪️ امروز فرصت ماست 🔸علم و سیاست فارسی🔸
‏در قضیه ‎ گفتیم و فریاد زدیم سرمایه و ذهن مردم را به سمت چاه بورس نکشانید به ما گفتند "مخالف رهبری و غرغروهای بی‌سواد" در قضیه ‎ همین پاسخ‌ها ادامه دارد، آنقدر رعایت پروتکل‌ها (که مخالفین جدی در عرصه پزشکی دنیا دارد) ایدئولوژیک شده که مخالف، ضدولایت معرفی می‌شود ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️حکومت اسلامی یعنی اینکه دختر بلوچ منطقه محروم چابهار بدون لکنت در جواب ان شاء الله درست میشه رئیس جمهور بگه ان شاء الله! این وعده ها رو همه میدن میشه به وعده هاتون عمل کنید! آقای رئیسی کارت قابل تحسینه 💬 علی سیستانی 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: مرزها فرصت هستند نه تهدید 🔹باید از مرزهای کشور به‎عنوان یک فرصت برای تعامل با کشورهای همجوار استفاده کنیم تا این تعامل رفاه و امنیت را برای مرزنشینان به ارمغان بیاورد. یک تعریف قانونی برای مرزنشینان در رابطه با دادوستد باید داشته باشیم تا افراد تخلف قانونی نداشته باشند. 🔹باید راه‎ بازارچه‎های مرزی را باز کنیم. وقتی راه بازشد کسی کوله‎بری نمی‎کند، می‎آید از راه قانونی کالایی که مورد نیاز خارج است را با کالای مورد نیاز خودمان دادوستد می‎کند. اخبار فوری و مهم👇🏻 → https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7 ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
تصمیم درست. مجموع تسهیلات بانکی در سال ۱۳۹۹، ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است. با فرض آمارهای سال ۱۳۹۹، ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها مبلغی حدود ۵۰۰ هزار میلیاردتومان می‌شود. در این صورت دولت با کمترین وابستگی به بودجه عمومی می‌تواند مبلغ مورد نیاز برای ساخت یک میلیون مسکن را تأمین کند. مطابق با برآوردها، کل مبلغ مورد نیاز، حدود ۷۰۰ هزار میلیاردتومان است. اگر دولت بتواند ۲۰۰ هزار میلیاردتومان را از محل مشارکت با متقاضیان مسکن به دست بیاورد، این اولین گام بسیار مهم و حیاتی دولت در هدایت اعتبارات به سوی تولید خواهد بود. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
‏چقدر نامگذاری های کرونا شبیه به نام گذاری نسخه های ویندوز شده... هر نسخه هم ویروس هایی روش کار میکنه که آنتی ویروس های قبلی اصلا شناسایی شون نمیکنن... بیل گیتس صهیونیست خیلی خوب این نوع مدل پول درآوردن را بلده.. ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم @tahlile_siasi @tahlile_siasi ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
از خصوصیات «رزق» در منابع دینی، غیرقابل محاسبه بودن آن است. نمیدانم چرا ما برخلاف این خصوصیت، اینقدر تلاش می‌کنیم آن را محاسبه کنیم. خود شما تا به حال چند بار توانسته‌اید محاسبه کنید؟‌ آیا برای شما کم رخ داده که از محلی غیرقابل پیش‌بینی رزقتان رسیده است؟‌ برخی معتقدند واژه «ریسک» از رزق مشتق شده است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
یک توصیه به آیت‌الله رئیسی بزرگوار در شورای عالی امنیت ملی بگذرانید که رسانه‌ها حق ندارند اعلام کنند که فلان کالا گران می‌شود یا تورم در راه است. مطالعات نشان داده است که بزرگترین عامل گرانی و تورم همین خبرهاست. این خبرها، مردم را متقاعد می‌کند که کالا را با قیمت گران‌تر بخرند و بفروشند و هیچ مقاومت قیمتی از خود نشان ندهند. همین عامل باعث تورم‌های جبران‌ناپذیر می‌شود. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تصاویر شنای یک نیویورکی در بزرگراهی هست که در بارندگی اخیر پر از آب شده است. می‌توان دو نگاه به تصویر داشت: ۱- یک سیل خانمان‌برانداز که شهر را زیر آب برده و مردم نیز از فرصت استفاده کرده‌اند و در حال شنا هستند. ۲- یک بی‌تدبیری دولتی که مردم برای برجسته کردن آن، به نشانه اعتراض در آن شنا می‌کنند تا تصاویر آن در دنیا منتشر شود. حال اگر همین اتفاق در ایران رخ دهد، کدام برداشت می‌شود؟ از هر تصویر و فیلمی می‌توان برداشت‌های متفاوتی کرد. جامعه افسرده جامعه ای است که از هر رویداد، ناراحت کننده ترین و بدترین برداشت را می‌کند. و افسرده تر آن است که در مورد جامعه خود بدترین حالت را صحیح بداند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
با یک پیام نیک دوستان می آیند و با کمترین اشتباه دوستان می روند. شاید دنبال کنندگان این پیام رسان هم میخواهند بگویند: فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یره ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
⚠️ شرع بازیِ سرمایه داری! 1⃣  توجیه فقهی_حقوقیِ قبر فروشی های میلیاردی(که مختص به امامزاده صالح هم نیست): • بین "عین"، "منفعت" و "حق انتفاع" فرق است. وقتی زمینی می خرید، "عین" خریده اید. وقتی مسکنی اجاره می کنید، از "منفعت" آن -که سکنی‌‌ کردن است- بهره مند شده و مالک این منفعت در قبال اجاره بهاء شده اید، اما وقتی از پل یا پیاده رو می گذرید فقط "حق انتفاع" از آن دارید. • زمینِ امامزاده و منفعتِ قطعه ای از آن را نمیتوان فروخت. پس شرعا نمی توان آن قبرها را خرید، چرا که قبور، منفعتِ آن قطعه نیست. • حق انتفاعِ از حرم و حریم امامزاده هم عمومی است! قابل خرید و فروش بودن چنین حقی مسلّم نیست؛ چون نه عین است و نه طِلق. • پس بجای بیع از "صلح" یا "هبه معوّضه" استفاده می کنند! تملیک در بیع بگونه ای است که در آن "مقابله و معاوضه" صورت می گیرد، یعنی اگر قبر به فروش رفته باشد، "انتفاع از قبر" در قبال "پول اعطایی" قرار می گیرد! لکن چنانچه بیان شد اینکه حقِ انتفاع عوض واقع شود، مسلّم نیست. اما توجیه اعطاء قبور با هبه معوّضه، اینگونه است: که هبه معوّضه، تملیک بدون وجه مقابله است یعنی قبر در مقابل "آن چند میلیارد" قرار نمی گیرد بلکه "اعطاء قبر، هدیه به خود واهب" و "در قبال خدمت کردن او به امامزاده" است.(چنانچه در بیان تولیت امامزاده صالح هم هست). 2⃣ اما اشکال این حیله های شرعی! گرچه به حسب ظاهرِ عقود و معاملات انگار این معاملات درست است لکن با دقت میشود بدان اشکال کرد؛ بدین طریق: • حق بهرمندی و انتفاع از حریم و حرمِ امامزاده عمومی است و مختص طبقه خاصی نیست. • جایی که حق انتفاع، عمومی است هرکاری که قهراً موجب سلب انتفاع دیگران شود، اشکال دارد. مثل حریم کشی شخصی در راه عمومی؛ یا "پیش خرید کردن قبر" در قبرستانی که وقف عموم است (که بطور قهری موجب می شود امواتی که بالفعل موجودند در آن قبرستان عمومی دفن نشوند).(۱) • در قبرهای میلیاردیِ حرمها، خدمتی گران(به گفته تولیت امامزاده صالح: خرید یک معارض، گاه ۱۰میلیارد و گاه ۲۰میلیارد و... است) فرد را لایق آن هبه می کند.(نه انداختن یک ده هزارتومانی به ضریح)! • این خدمات میلیاردی فقط از عهده طبقه خاصی برمی آید و نجومی بودن نرخ خدمت به آن امامزاده، "موجب می شود دیگران یعنی"(طبقه متوسط و محروم) از آن حرم و حریم بهره مند نشوند! و هرآنچه بطور قهری موجب شود دیگران از آن حق عمومی بهره مند نشوند، صحیح نیست! • به ادبیات عرفی میتوان گفت این نوعی احتکارِ انتفاع به نفع طبقه مرفه و علیه طبقه متوسط و محروم است؛ در حالیکه آنجا برای انتفاع عمومی است. • واضح است که دفن مجانی دو نفر عالم یا والدین چند شهید در آنجا هم راه تخلص از این اشکال نیست. .................................................. ۱.ر.ک:اجوبه الاستفتائات س۲۱۱۴ 🔺مطلب مرتبط: نقش کالائی سازی ارزشها در اشرافیت (حتما ببینید) https://t.me/m_ghanbarian/1972 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۶/۱۳ ☑️ @m_ghanbarian
ظاهراً فیلم قبلی رو اشتباه گذاشته بودم🙈😱
دنبالش نگردید. پاکش کردم😊
گفتند میخواهیم فلان مسئولیت رو به تو بدیم بیا جلسه. گفت حمید یه استخاره بزن استخاره خوب نیومد گفت بی خیال جلسه بدون اینکه خم به ابروش بیاد. کلی خندیدیم. به کارمون که در موضوع اقتصاد محرومان بود ادامه دادیم اما حکم فلان مسئولیت رو براش زدن برام نوشت: دعا بفرمایید توفیق نوکری خدمتگزاران ملت شریف ایران را داشته باشم و شرمنده شهدا و امام شهدا نشوم التماس دعای مخصوص دیدم آدمهایی تو دنیا هستند که دلشون از حب ریاست خالیه. از اون حب های عجیبه حب مقام. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
من تو ۱۸ سال گذشته با عموم مجامع انقلابی ارتباط داشتم. امروز که داره مسئولیت ها توزیع میشه و می بینم انقلابی ها دارن حکم می گیرن سرم داره سوت می‌کشه که: این همه مسئولیت تو دوره های قبل چطور توزیع می‌شده که خبرش هم به ما نمیرسید؟!!! امورات کشور دست کدوم گروه و جریان بوده؟ با چه انسجام تشکیلاتی و گروهی و سازمانی که کاملا بی سر و صدا و پایا مناصب رو تو دستشون داشتن و نم در نمی دادن؟ ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi