پیام وارده در موضوع اقتصاد اربعین
از مقاله آشنایی با اقتصاد اربعینی
- طمع که همان مادر فساد در اقتصاد است با ایثار زائران به یکدیگرمحو میشود.
۲- بخل که پایه احتکار و اختلاس میباشد، دراربعین حسینی به سخاوت تبدیل میشود.
۳- با سبقت بر خدمت زائران، اقتصاد تعاملی و تعاضدی نشر داده میشود.
۴- خشم اقتصادی شرکتکنندگان با خدمات حبّی جای خود راعوض میکند.
۵- با مقام میزبانی زائران جمالگرا شده و بهترین محصولات اقتصادی خود را اعطاء میکنند.
۶- حضور عاشقانه اجتماعی زائران، از دورویی و نفاق شهروندان که مادر تجملپرستی است جلوگیری مینماید.
۷- خدمات بدون تمنای از خلق، تبعیض اقتصادی را به تعادل اقتصادی مبدل میکنند.
۸- شور و شوق الهی زائران عامل درمان یأسهای اقتصادی میشود.
۹- باور به فقر و ناتوانی که موریانه اقتصاد است، تبدیل به تفکر قدرت و شعار "می توانم" دراقتصاد پیشرو میگردد.
۱۰- زائران ثروتمندان درحال انفاق رابه دیده محبت نگریسته و ازدیدگاه نفرتآلود که عامل انتقامهای اقتصادی میباشد پرهیز میکنند.
۱۱- زائران با دریافت محبت اقتصادی از همدیگر، خداوند را در مقام رزاقیت عادل و اقتصاد ظالمانه را به شیطان و ایادی او نسبت میدهند.
۱۲- هنرمندی دراطعام با اکرام به زئران حسینی، صحنههایی را خلق مینماید که فاصله میان اقتصاد مسلمانان و مشرکان را شفاف مینماید.
۱۳- با ایجاد امنیت باطنی از حضور زائران زرق و برق دنیا و مادیگری کم رنگ میگردد.
۱۴- با اتحاد و اعتماد زائران بریکدیگر بستر درمان عقدههای اجتماعی و انفرادی که عامل بیکاری و بیگاری در اقتصاد میباشد، فراهم میگردد.
۱۵- حال و هوای آخرت باوری زائران اقتصاد تک بعدی که بستر دنیاطلبی است را نابود می نماید.
۱۶- فضای امن اطاعت از خداوند و رسول و امام معصوم زائران که پایه تقوی اقتصادی است، شیطان را از وساس اقتصادی ناکام میکند.
۱۷- زائران با توجه به مصائب آلالله، شیطان را زندانی نموده و نفس مطمئنه که زیر بنای فعالیتهای اقتصاد مقاومتی بوده، به جریان میاندازند.
۱۸- زائران با مسیرقرار دادن رفتار اقتصادی امام حسین علیه السلام جاده اقتصادی گذشته خود را ترمیم میکنند.
۱۹- در راهپیمایی مبارک اربعین دو خصلت دوقلو رحم و محبت که مادر انصاف در اقتصاد بوده را تجلی میدهند.
۲۰- با احترام و محبت به کودکان و کهنسالان رزق اجتماعی را فزونی بخشیده، و امنیت اقتصادی را مضاعف میکنند.
۲۱- با قلوب مملو از محبت سالار شیهدان و اشک باطن آرایشی، حضور ملائکهالله را برای اقتصاد توحیدی آماده مینمایند.
۲۲- زائران اربعین حسینی با بر پایی مراسم راز و نیاز میلیونی ۳ عرصه اقتصادی نو سازی و درمان میکنند.
الف- زائران اربعین حسینی با پیادهروی و درک نسیم سحرگاهان به همراه ذکر الله و تلاوت آیات وحی، نیروی انسانی کارآمد اقتصاد را تأمین مینمایند.
ب- زائران حسینی با وصول روح لطیف و آرام، از پاسخ حضرت حسین علیه السلام در برابر زحمات متحمل شده برای زیارت حضرتش، امر مهم ازدواج که زیر بنای اقتصاد انسانی و الهی را مهیا می کنند.
ج- زائران اربعین به سبب چشیدن طعم معنویت گروهی، با تولید حداکثری و مصرف حداقلی اقتصاد را در بخش عرضه و تقاضا چابک میکنند.
د- متوسلین به حضرت سید الشهدا(ع) با نوع اتحاد و شعارهای خود، قدرت مقاومت نیروی انسانی را در مقابله با شیطنتهای اقتصادی بیگانگان را به رخ میکشانند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
مان وارده در موضوع اقتصاد اربعینی
🔶 هر روز که ما به سمت ظهور حرکت میکنیم باید کیفیت زندگی خودمون رو بالاتر ببریم.
یه زمانی برای اولین بار دعاهای ندبه صبح جمعه در مهدیه تهران قرائت شد و بعد از مدتی در سراسر کشور گسترش پیدا کرد.
✔️ خب این قدم خیلی خوب برای نزدیک شدن به ظهور بود.
🌹 بعد مراسمات اعتکاف در کشور رونق پیدا کرد و موجب افزایش فضای معنوی در کشور شد.
اینم یک قدم خوب برای فراهم سازی زمینه ظهور بود.
🌺💕 در مرحله بعدی مدافعان حرم موجب عطراگین شدن فضای معنوی کشور شد و اتفاقات خوبی رو در زمینه افزایش سربازان امام زمان ارواحنا فداه رقم زد
❇️ در مرحله بعد با تلاش مومنین راهپیمایی اربعین هر روز پرشور تر برگزار شد و همه مردم تونستن به روضه خانگی اباعبدالله الحسین برن و یک سبک زندگی برتر رو مشاهده کنند.
سبک زندگی که در اون دیگه اثری از خودخواهی نبود و مرز مالکیت برداشته شد.
خب آیا ما دیگه باید در همین جا متوقف بشیم؟
🔶 آیا ده روز پیاده روی اربعین دیگه آخر کار هست و همه چیز برای ظهور آماده شده؟
خیر...
💥 مرحله آخری که ما رو به ظهور امام زمان ارواحنا فداه متصل میکنه اینه که ما این سبک زندگی ده روزه ای که در اربعین تجربه میکنیم رو بیاریم و در شهرهای مختلف کشورمون پیاده کنیم
👈🏼 در واقع ما زمانی لایق ظهور حضرت میشیم که به طور گسترده زندگی جمعی داشته باشیم.
بنابراین پیاده روی اربعین آخر راه ما نیست.
✅ آخر راه ما پیاده سازی سبک زندگی اربعینی در تمام کشورمون هست.
همه مردم ما باید در زندگیشون به صورت جمعی زندگی کنند.
💥 و این زندگی جمعی هست که هزاران فساد رو از بین میبره و هزاران خوبی رو پدید میاره...
اگه کسی نتونست اربعین پیاده روی رو انجام بده نباید فکر کنه که دیگه وظیفه ای بر دوشش نیست!
یا فکر کنه از فیض عظیمی جا مونده که نمیتونه جبران بشه!
نه!
🔶👈🏼 پیاده سازی سبک زندگی اربعینی در محیط جامعه مون از هزارتا پیاده روی اربعین هم سخت تره و هم ارزشمند تره.
🔶 این زیاد سخت نیست که آدم 80 کیلومتر پیاده بره و هر غذایی دلش خواست مصرف کنه و هر وقت دلش خواست استراحت کنه
ولی اینکه ما سختی های زندگی جمعی رو به جون بخریم و البته از لذت هاش استفاده کنیم یه مقدار پیچیده و مشکل هست و نیاز به یک روحیه مجاهدانه داره.
❇️ هر کدوم از ما باید آستین بالا بزنیم و این نوع سبک زندگی رو در هر حدی که میتونیم پیاده سازی کنیم.
در مورد روش پیاده سازی زندگی جمعی خیلی کار داریم..
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
دکتر حمیدرضا مقصودی
محرومسازی دولت از ابزار پیشرفت @syjebraily
واقعا درمانده ام. از این تصمیمات!!!!!
کاش حداقل خودشان را معرفی می کردند تا در تاریخ بماند که کدام اقتصاددانان مدافع طرح مشعشع تحول در نظام بانکی هستند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
۲۰ نفر بزرگواری که توی این ساعت پیام من رو سین کردید.!
نمازشب من رو هم دعا کنید.
درگزارش تفسیری مدیریتی شرکت فولادمبارکه جدول زیر منتشر شده وعنوان شده که به ازای ۱۰% افزایش نرخ تسعیر ارز، سود خالص شرکت ۳/۸میلیاردتومان افزایش می باید. سود شرکت در حالی از ۴۱/۵ به ۸۹/۱ همت در سال ۱۴۰۰افزایش یافته که مجموع محصولات قابل فروش در سال ۱۴۰۰ به میزان ۶% کاهش یافته است.
💠 @h_abasifar
دکتر حمیدرضا مقصودی
درگزارش تفسیری مدیریتی شرکت فولادمبارکه جدول زیر منتشر شده وعنوان شده که به ازای ۱۰% افزایش نرخ تسعی
چه کسانی افزایش نرخ ارز را دوست دارند؟ چه کسانی از ارز ۳۰ هزارتومانی سود می کنند؟ چه کسانی از رسانه های طرفدار گران کردن ارز حمایت کردند؟
سر نخ ها را باید بگیریم تا بدانیم کدام سیاست را درست می دانیم.
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر میخواهید بدانید که استقلال بانک مرکزی چیست، این سخنرانی را گوش کنید.
آقای مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس کل بانک مرکزی در سالهای ۶۵ تا ۶۸.
بانک مرکزی مستقل است. پس حتی اگر برای تهیه لوازم جنگ و برای نجات جان مردم و جوانان هم ارز بخواهد نمیدهیم.
ما تنها در صورتی ارز میدهیم که بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول توصیه کند.
و این شد که امام مجبور شد قطعنامه را بپذیرد.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
اجازه نمیدهیم سرمایهداران زالو صفت به مقدرات اقتصادی نظام نفوذ کنند
«ما هرگز اجازه نمیدهیم سرمایهداران زالو صفت که به خون حزب الله عزیز و محرومان و پابرهنگان تشنهاند با در اختیار گرفتن مقدرات اقتصادی در بدنه این نظام مقدس و الهی نفوذ کنند. امروز اردوگاه استکبار برای انحراف انقلاب اسلامی تلاش مضاعفی به کار گرفته است، همه باید هوشیار باشیم و بدانیم که اقتصاد از سیاست و فرهنگ جداییناپذیر است.»
* کتاب دیدگاهها مرحوم سید احمدآقا خمینی 70/6/27
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
بخشی از هزینه ۱۰۰۰ تشک رو یکی از خیرین متقبل شدن جهت تهیه زود اقدام کنید تا تموم نشده
لینک خرید 👇
https://darmaneslami.top/?s=%D8%AA%D8%B4%DA%A9+%D9%86%D8%B0%D8%B1%DB%8C
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
برای کالاهای اساسی کمبود ارز داریم اما برای واردات خوردو نه!
@hzamanim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️بعد از گذشت نزدیک ۶ ماه از دستور آقای رئیسی مبنی بر ایمن سازی هزار نقطه حادثه خیز، گذشته ولی با اینکه آقای رئیسی به مخبر دستور دادند هر طور شده این پول رو در اختیار بگذارند و تا الان آقای قاسمی ۲ یا ۳ بار نامه زده، ولی بودجه داده نشده!
⛔️وقتی دوستان سازمان برنامه و بودجه قائل به بودجه انقباضی باشند، همین میشه!
#بودجه_انقباضی
#میرکاظمی
@jebhetse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با کدوم مقدمات عقلی؟؟
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
بخش اول
بسمه تعالی
سیدمحمدرضا رضی بهابادی
با عرض ادب و احترام
جای جای متن جناب آقای دکتر رحمانی درباره آدام اسمیت محل خدشه و اشکال است.
فرمایشات ایشان که از اساتید اقتصاد در ایران هستند، فرصتی است برای کندوکاو پشت پردههای تاریخ اقتصاد و به اصطلاح بزرگان آن و کنار زدن مشهوراتی که تا کنون مانع دیده شدن حقایق مستور درباره پدران این دانش است.
در تحقیق گستردهای که پیرامون زمانه و زندگانی اسمیت داشتهام قدری به این کندوکاو نزدیک میشویم.
نکاتی به اجمال به عرض میرسد و تفصیل به شما و مطالعه کتاب «روایت ایجاد دانش اقتصاد؛ نگاهی دیگر بر زمانه و زندگانی آدام اسمیت» که در دست چاپ است واگذار میشود.
۱. هرچند پدر علم استعماری اقتصاد سرمایهداری و تئوری ظالمانه بازار آزاد بودن به خودی خود یک رذیلت اخلاقی و موجب عار است و نه مایه مباهات اما اینکه آدام اسمیت پدر علم اقتصاد باشد توسط اهل تحقیق در تاریخ اندیشه رد شده است.
شومپیتر یکی از این افراد است که اسمیت را یک نظریه پرداز پیشرو و فردی دارای نبوغ نمیداند.
هرچند شومپیتر خطاهای فاحشی نیز مانند سانسور اندیشههای اقتصادی علمای مسلمان در تحلیلهای خود دارد اما در این اظهار نظر خود پیرامون اسمیت درست میگوید.
۲. حقیر نیز در مطالعاتم به همین نتیجه رسیدهام. اسمیت یک مدون و ویراستار است تا نظریه پرداز. اندیشه اقتصاد لیبرال قبل از او توسط ماندویل، هیوم، جان لا، مونتسکیو، روسو و بسیاری دیگر مطرح شده بود.
@seyedrazy
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
بخش دوم:
اسمیت در یک سفارش پژوهش با تامین مالی چارلز تاونزهند(تاونشند) در ازای حقوقی بالا در دوران نوشتن کتاب و نیز حقوقی مادام العمر و نیز وعده ریاست گمرک ادینبورا که درآمدی هنگفت داشت، کرسی درس خود در دانشگاه گلاسکو را رها کرد و معلم سرخانه فرزندخوانده تاونزهند، دوک سوم باکلو، شد تا در این قالب محک بخورد و سپس نوشتن کتاب را آغاز کند.
مدیر علمی و ایدهپرداز اصلی کتاب، دیوید هیوم بود و نوشتن و ویراستاری و جفت و جور کردن عدد و رقم برای تحلیلها با اسمیت.
اسمیت از ابتدا به عنوان یک طلبه با بورسیه تحصیلی اسنل در حوزه علمیه آکسفورد مشغول به تحصیل شد و نهایتا با گرفتن درجه اجتهاد در کرسی تدریس فقه حوزه علمیه گلاسکو تکیه زد.
نکته مهم در تمام این دوران، گرایش قوی و وصف ناپذیر او به کفر بود.
ریا از مهمترین ابزارهای او در پیمودن پلههای ترقی در حوزه بود. او به هنگام نیاز در محیط علمی ریایی آشکار و در خارج از آنجا رفتاری متفاوت داشت.
در خلوت خود در گلاسکو نماز نمیخواند و آنجا را ملال آور میدانست. مخفیانه کتابهای کفرآمیز دایی زادهاش دیوید هیوم را میخواند و به همین جهت توبیخ شد. او با هیوم پیوندی عمیق داشت و تمام قد از این زندیق تمام قرون دفاع میکرد.
در اینجا سخن مربوط به نقد گمراهی و اندیشههای الحادی او نیست بلکه سخن در داشتن این اندیشهها در کسوت یک روحانی مجتهد مسیحی است. او به قدری با دین آشکار شده، یا شریعت، دشمن بود که به هنگام تأسیس انجمن ماسونی «انتخاب» پیشنهاد داد بحث از شریعت در این محفل ممنوع باشد.
@seyedrazy
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
بخش سوم:
۴. به لحاظ اخلاق فردی و رعایت آداب متناسب با یک طلبه، در باشگاهها و انجمنهایی که عضو بود آشکارا شراب مینوشید.
یکی از دوستانش درباره او میگفت «تو مشمئزکنندهترین سگی هستی که دیدهام؛ در آن هنگام که مشروب در گلویت حباب میزند!»
هرچند تا پایان عمر ازدواج نکرد اما با زنان ارتباط داشت و در دوره سفر به فرانسه با معشوقهاش مرتبط بود. این رابطه موضوع فصلی مستقل از کتاب زندگینامه آدام اسمیت است.
۵. اسمیت به لحاظ انسانی نیز از وارستگی بهرهای نداشت. او و خاندانش به نحو بسیار گستردهای در خدمت دستگاه استعمار خونین بریتانیا بودند.
پدر و عموزادگان او از کارگزاران دسته چندم دربار بریتانیا بودند. خاندان مادریاش یعنی داگلاسها که افتخار داشتند جنایتکارانی مانند آرچیبالد ترسناک و داگلاسهای سیاه از ایشانند، اکثرا جنگجو، نظامی و در خدمت ارتش بریتانیا در داخل کشور و نیز پهنه مستعمرات مظلوم بریتانیا از هند تا آمریکا بودند.
@seyedrazy
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
بخش چهارم:
۶. همچنین او، پدر و اقوام پدریاش به صورت سنتی خانه زاد خانوادههای اشرافی و استعمارگر اسکاتلند بودند. مهمترین این خاندانها، خانواده دوکهای آرگیل بودند. پدر او در خدمت دوک دوم آرگیل بود. دوک دوم آرگیل در سرکوب نهضت جاکوبیتهای اسکاتلند نقش اساسی داشت و بیرحمانه ایشان را میکشت تا جایی که به او لقب جان قرمز داده بودند. پدر اسمیت در دادگاههای صحرایی دوک آرگیل دست اندرکار بود و احتمالا منظور زندگینامه نویسانی چون رافائل از اینکه اسمیت پدر را از دست اندرکاران دستگاه قضایی بریتانیا دانستهاند همین بوده است.
۷. اسمیت در خدمت حلقه تاجران مستعمراتی و دلالان بزرگ برده مانند پل اینگرام، جان گلسفورد و دیوید کوچرین(کوکران) حضور داشت و هیچ گونه تعرضی به این رفتارهای ددمنشانه نمیکرد بلکه باشگاه اقتصاد سیاسی اسکاتلند که مجمع او و همفکرانش بود متعلق به دیوید کوچرین بود و هزینههایش را این تاجر برده تامین میکرد. باشگاهی که ریشههای کتاب ثروت ملل در آن شکل گرفته بود.
@seyedrazy
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
بخش پنجم:
۸. اسمیت به هیچ وجه مخالف استعمار و تجارت استعماری نبود بلکه مخالف تجارت استعماری انحصاری بود. او خود از عوامل این دستگاه استعماری در گمرک ادینبورا بود و روزانه صحنه تجارت بردگان و دسترنجشان در تولید کالاهایی مثل تنباکو و پنبه را میدید و نه تنها با آن مشکلی نداشت بلکه از این تجارت در گمرک تحت مدیریتش کسب درآمد میکرد و حق و حساب میگرفت. او و دوستانش با این نظام استعماری تنها یکی مشکل داشتند و آن انحصاری بودن آن بود. از همین رو با کمال احترام به انحصار کمپانی هند شرقی و نه اصل آن اعتراض میکردند. اسمیت یکی از گزینهها برای معلمی پسر رابرت کلایو، غارتگر وجنایتکار معروف بریتانیا در هند بود.
۹. اسمیت استعمار را حق مسلم اروپائیان میدانست. او استعمار کنندگان را فرزندان مهربان مادر ماگنا بر میشمرد. وی استعمار را منتی میدانست از سوی استعمار کنندگان بر سر استعمارشوندگان.
این اعتقادات انباشته از وارستگی در جلد چهارم کتاب ثروت ملل به روشنی بیان شده است؛ همان مجلدی که در ایران ترجمه نشده است...
امید آنکه اشارات فوق فصلی جدید در برابر پژوهشگران اقتصادی در ایران و جهان بگشاید.
سید محمد رضا رضی بهابادی
@seyedrazy
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
این که پول رو بی ارزش کنی و انتظار تورم نداشته باشی مثل اینه که خارشتر بکاری بخوای گل محمدی برداشت کنی.
همین.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
اما فساد...
بعید می دانم دمیدن در آتش رسانه ای فساد کمتر از خود فساد کشور را نابود کند.
چرا ما مردم منتظریم که افشا کنند که فلانی فاسد است یا فلان جا فساد شده، تا بلافاصله با همین گوشیها، همه دنیا را خبر دار کنیم؟
این همان روح میل به دیده شدن است؟ روح میل به عیب جویی است؟ روح میل به تنفر مازوخیستی یا سادیستی است؟
چرا اینقدر با دیدن یک فساد، دوست داریم آن را منتشر کنیم؟ تا چه چیزی را ثابت کنیم؟ ثابت کنیم که از جمع ما جامعهای فاسد به وجود آمده؟ ثابت کنیم ما مبارزه کننده با فاسد هستیم (که آنها در بسیاری از موارد نیستیم آخر)! بعدتر ها که اسناد در دادگاه منتشر میشود، معلوم میشود که آنچنان فسادی هم که می گفتند در کار نیست و نهایتا چندسالی حبس صادر میشود.
اما چرا حبس؟
حال چگونه باید در جایی که میل شدید به افشای فساد وجود دارد و فضا کاملا مسموم شده است، ثابت کنی که آنقدرها هم که میگویند فساد نبوده؟ آیا خود ما حاضریم در اینجا بگوییم، آنقدرها هم که گفتیم نبوده؟ خیر حاضر نبوده و نیستیم.
اتفاقا در این جا یک فساد بالاتر را هم انجام میدهیم! دادگاه را هم متهم به فساد میکنیم. متهم به تبانی. و در بهترین حالت، متهم به مصلحت سنجی.
حال آنکه نه آن ابتدا که گفتیم فساد اطلاعات دقیقی داشتیم، نه اکنون که این حکم صادر شده! حتی اگر مجلدات پرونده را هم بخوانیم، بعید است به جز معدودی، کاملا متوجه شویم که چه خبر است و چه باید کرد.
رسانه ها هم همین هستند. غیرمتخصصان پرهیاهو.
هیاهوی آنها در احساس فساد میدمد و جامعه را مسموم میکند.
این شده ماجرای امروز جامعه ما.
جامعه ای که عموم ما تصور میکنیم پر از فساد است. حتی حاضریم به راحتی این را فریاد بزنیم. حتی حاضریم خانه دار شدن پسر عمو و همسایهمان را هم به خاطر فساد بدانیم و به راحتی بگوییم:
ـبعله من میدانم. پس عمویم از وقتی در فلان اداره مدیر شده، رشوه میگیرد.
ای کاش زود قضاوت نکنیم. ای کاش بدون دانش قضاوت نکنیم. ای کاش زمانی که به اشتباه بودن قضاوتمان آگاه شدیم، جبران کنیم و حداقل کار را خرابتر نکنیم.
یا علی
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
همتی اومد رئیسی رو بزنه
بهش میگم خودت بودی هم همین کار غلط رو میکردی
میگه آره ولی از مردم حمایت میکردم (مثلا یارانه بیشتر میداد؟)
خلاصه که آش همون آشه و کاسه همون کاسه!
💠 @h_abasifar