eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
8.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
99 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای غنی نژاد باز هم افاضاتی مطرح کرده‌اند که جای تآمل که ندارد. اما شاید جالب باشد. متن ایشان: 💠راه سومی وجود ندارد ✍موسی غنی‌نژاد 🔹مساله اسلامی کردن علم اقتصاد موضوع جدیدی نیست. وقتی در ایران انقلاب شد، یک عده مدعی بودند به تبعیت از شعار نه شرقی نه غربی –یعنی نه سوسیالیسم و نه سرمایه‌داری- می‌شود اقتصاد جدیدی تعریف کرد. از همان زمان می‌گفتند این اقتصاد جدید بر اساس اصول اسلام باید باشد. آنها معتقد بودند می‌توان جدای از سوسیالیسم و سرمایه‌داری، علم اقتصاد مستقلی تحت عنوان علم اقتصاد اسلامی درست کرد. عده‌ای منابع مالی بسیاری گرفتند تا روی این موضوع کار کنند. الان نزدیک چهل سال از انقلاب می‌گذرد و آقایان همچنان داعیه اسلامی کردن اقتصاد وتدوین علم اقتصاد اسلامی را دارند. 🔹هنوز تنها اثر قابل اعتنا کتاب محمدباقر صدر است که در سال­های قبل از انقلاب اسلامی نوشته شده است. ایشان در کتاب «اقتصاد ما» که اتفاقا به روش جدید و امروزی نوشته شده به این مساله پرداخته است. در این کتاب شما اثری از علم اقتصاد اسلامی نمی‌بینید. ادعا و حرف اصلی آقای صدر این است که ما در اسلام بینش و فلسفه اقتصادی داریم اما علم اقتصاد نداریم. منظور از بینش اقتصادی که صدر مطرح می‌کند این است که دولت در سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی اصول اسلامی را رعایت کند و این اصول را نقض نکند. منظور از بینش اسلامی این است نه آنکه مثلا نوعی سیاست اقتصادی پولی اسلامی وجود دارد. 🔹در صدر انقلاب وقتی شعار نه غربی نه شرقی را سردادند، دنبال راه سوم برای اقتصاد گشتند و خواستند خودشان راه‌ سومی را درست کنند. این ایدئولوژی راه سوم در غرب هم وجود دارد. طرفداران این ایدئولوژی در غرب هم می‌گویند نه نظام سوسیالیسم خوب است و نه سرمایه‌داری. ایدئولوژی سوسیالیسم مارکسی شکست خورده اما از سوی دیگر به نظام سرمایه‌داری هم ایراداتی وارد است. این است که یک عده به دنبال راه سوم هستند. اینجا هم عده­‌ای دنبال همان راه سوم بودند منتها برخی این راه سوم را می‌خواستند به اصطلاح با مبانی اسلامی بسازند. 🔹موضوع علم اقتصاد، توضیح چگونگی کارکرد بازار است. یا به عبارت دیگر، چگونگی تخصیص بهینه منابع در جامعه مبتنی بر مالکیت خصوصی است. سوسیالیست‌ها می‌گویند بازار به سرمایه‌داری منتهی می‌شود و نتایج خوبی ندارد. پس باید سرمایه‌داری را کنار بگذاریم و با محو مالکیت خصوصی به سوسیالیسم متوسل شویم. از نظر مارکس سوسیالیسم علم اقتصاد جدیدی نیست بلکه نفی این علم است چرا که می­خواهد اقتصاد بازار مبتنی بر مالکیت خصوصی را نابود کند و بر ویرانه های آن سوسیالیسم را بنا نهد. 🔹راه سوم از سده نوزدهم مطرح بود. کسانی که منتقد مارکس و در عین حال سرمایه‌داری بودند راه سوم را مطرح ساختند. اگر به اقتصاد اسلامی برگردیم باید بگویم راه سوم مفهومی غیرعلمی است. اقتصاد اسلامی را هم روی همان مدل ایجاد کردند. معلوم است که این تفکر به جایی نمی‌رسد. کسانی که معتقد به راه حلهای علم اقتصاد هستند ادعا نمی‌کنند که بازار همه مسائل را حل می‌کند و بدون ایراد است. اما معتقدند بهترین شیوه تخصیص منابع آنی است که از مکانیزم بازار استفاده می‌کند. 🔹این دوستان حرف‌هایی در مورد ایدئولوژی انقلاب زده بودند اما منشا آن را خودشان هم نمی‌دانستند. من در کتاب «اقتصاد و دولت در ایران» توضیح دادم ایدئولوژی ابتدای انقلاب برگرفته از «راه رشد غیر‌سرمایه‌داری» اولیانوفسکی، اقتصاددان مارکسیست روسی بود. 🔹اگر قانون اساسی ما را نگاه کنید اغلب بحث‌های ما در همین جهت است. یعنی زمانی که خواستند در مسیر راه سوم حرکت کنند ایده ضدسرمایه‌داری را دنبال کردند و تحت تاثیر گرایش‌های چپ و مارکسیستی بودند. تئوریسین‌های انقلاب اسلامی دکتر علی شریعتی، شهید بهشتی و شهید مطهری و طالقانی بودند. همه این بزرگواران به شدت تحت تاثیر اندیشه‌های چپ قرار داشتند. به صورت ایجابی شاید خواستار سوسیالیسم نبودند اما نقد آنها به صورت سلبی از اقتصاد بازار نقد مارکسیستی بود. 🔹سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در حقیقت اصلاح همان راه سوم بود که می‌گفت هر چه به بازار و بخش خصوصی مربوط می‌شود بد است و باید تحت کنترل دولت باشد. اسم سوسیالیسم را نمی‌آوردند اما می‌گفتند ما باید به طرف اقتصاد عادلانه و به اصطلاح اسلامی برویم. عملا همین کار را انجام دادند. 🔹به نظر من هیچ قاعده و قانون و رویکردی را به طور کلی در اقتصاد بازار رقابتی نمی‌توان پیدا کرد که در تضاد با اصول اسلامی باشد چون بحث معاملات در فقه اسلامی اساسا مبتنی بر مالکیت خصوصی و آزادی و اختیار در تجارت است. اما رویکرد سوسیالیستی در موارد بسیاری با اسلام به تضاد می‌رسد که مهم ترین آنها نفی مالکیت خصوصی و آزادی تجارت است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
✳️ جالب است ایشان می‌گوید سوسیالیسم با اسلام در اقتصاد تضاد دارد ولی سرمایه داری نه. یعنی اقرار می‌کند که اسلام در اقتصاد حرفی دارد که با سوسیالیسم مخالف و با سرمایه‌داری موافق است. اتفاقا ما هم میگوییم اسلام حرف دارد. حالا این که این حرف چیست را قطعا شهید مطهری و شهید بهشتی و شهیدصدر بیشتر از ایشان متوجه هستند. دوستان ایشان که متوجه نیستند نهایتا می‌گویند اقتصاد اسلامی یک اقتصاد مختلط است. یعنی بعضی از این و بعضی از آن. خود ایشان که باز هم متوجه نیست می‌گوید اسلام این است و آن نیست. اما هیچ کدام نمی‌توانند مسائلی مانند مسائل زیر را در هیچ‌کدام از دو اقتصاد رهگیری کنند: ۱- مالکیت امام بر انفال ۲- مالکیت خداوند و امام (الارض کلها للامام) ۳- فی اموالهم حق معلوم للسائل والمحروم ۴- من جاء بالحسنه فله عشر امثالها ۵- عدم مالکیت کافر حربی بر اموال ۶- قواعد ارث و دیه و حدود ۷- خمس و زکات ۸- ولایت امام بر مال مردم و ... هر کدام از این‌ها حداقل کارکردی بیش از سیاست‌های پولی و مالی دارد. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
یکی از نزدیکان می‌گفت در این مدت، بیش از۴۰ لیتر ضدعفونی کننده در خانه مصرف کرده ام برای کرونا! و همین ایشان امروز بستری شد در بیمارستان از مشکلات ریوی! که می گویند کرونا است... آیا ...؟!!! ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
پیش رفته‌ایم-۹۷۱۱۱۰ (2).pdf
26.14M
بازنشر کتاب پیشرفته ایم به مناسبت دهه پرفروغ فجر ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸پدیده ای که برای اولین بار در اسلام رخ داده است... 🔹 : پدیده ای که برای اولین بار در « اسلام» اتفاق افتاده « تقابل دوگانه و است» . 🔸اگر این تقابل را در اقتصاد ظاهر کنیم می شود مصداقی از اقتصاد اسلامی. ❓آیا این درست است که در حال جنگ ذخایر طلا ودلار بانک مرکزی را از دست بدهیم؟ ❓آیا این درست است که وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند:«اصلاح الگوی مصرف» ۲۶۳برند خارجی در تهران بدون مجوز در حال فعالیت باشند!!! 🔸مشکل اینجاست که دولتمردان ومتولیان اقتصادی ما با اندیشه اقتصاد اسلامی بیگانه اند. ⚜فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر اقتصاد اسلامی است. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitta.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
نه به آری به تصور کنیم روزی رو که دیگه خبری از قیمت منتشر نشه ! سکه از تابلوی معاملات حذف بشه ، اصلا معاملات وجود نداشته باشه و ... واقعا به جایی از اقتصاد برمیخوره؟ @hzamanim
وبینار دوشنبه ۱۳ بهمن موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی *جهش تولید و عدالت اجتماعی در منظومه فکری رهبر حکيم انقلاب اسلامی* دکتر مجتبی غفاری: مروری بر بیانات رهبری در موضوع جهش تولید حجت‌الاسلام معلی: جهش تولید و نسبت آن با اقتصاد مقاومتی دکتر سعیدی: جهش تولید در سایر کشورها و دلالت‌های آن برای جمهوری اسلامی ایران دکتر نظریان: عدالت اجتماعی و جهش تولید رییس جلسه: دکتر محمد اسحاقی، معاون پژوهش و آموزش ساعت برگزاری: ۱۹ تا ۲۱ لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/572081 🆔@Qasdway
فوت ۱۶۳ بیمار تالاسمی در کمتر از سه سال به علت تحریم دارویی ایران! یعنی اگه ما در اکثر داروها خودکفا نبودیم معلوم نبود این تروریست‌های کت‌شلواری چیکار میکردن؛ و حالا همین تروریست‌ها میخوان واکسن به کشورهایی که تحریمشون کردن بفروشن، عجیب نیست!؟ @akhbar_vi
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
🔹از ملی‌شدن تا مردمی‌شدن صنعت نفت🔹 ✍️ دکتر سید مهدی زریباف 🔸نفت در زمان مصدق ملی نشد بلکه دولتی شد. ملی ‌شدن واقعی صنعت نفت یعنی بازگرداندن مالکیت نفت به عموم مردم است. لذا به نظر من این پیشنهاد می‌تواند با کمک دولت آینده و مجلس فعلی، تحولی اساسی در اقتصاد ایران به وجود آورد و به‌شدت به ایجاد برابری اقتصادی و آسایش و آرامش و رفاه کشور کمک کند. 🔸نفت به‌دلیل سوء مدیریت‌ها به ابزار دشمن تبدیل شده است و درواقع با اشتباهات اساسی که مدیران در مسئله نفت مرتکب شدند، به‌راحتی ابزاری که در دست ما بود را به دشمن واگذار کرده‌اند. 🔸یک بنگاه خصوصی به‌طور متوسط ۱۵ درصد از سرمایه‌اش را به دستمزدها اختصاص می‌دهد و ۸۵ درصد مابقی را در فعالیت‌های اقتصادی و پروژه‌ها صرف می‌کند. درحالی‌که در ساختار بودجه کشور ما اکثر بودجه صرف هزینه‌های دیوان‌سالاری دولتی می‌شود و ۱۰ الی ۱۵ درصد خرج هزینه‌های عمرانی و اقتصادی می‌شود. 🔸 سهام نفت به‌عنوان انفال باید در اختیار توده مردم قرار بگیرد و با رویکرد رفع فقر و محرومیت در مناطق کشور اولویت آن محرومین و مستضعفین باشد. 🔸این ایده یک جراحی در راستای عدالت اقتصادی در اقتصاد ایران خواهد بود.مهم‌ترین ویژگی این طرح این است که مردمی که امروز به‌عنوان صاحب مواهب فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نظام کمی دچار خدشه شده‌اند، دوباره وارد عرصه نظام خواهند شد و از ریشه سهام‌دار خواهند شد و مشارکت می‌کنند و به کمک دولت و نظام می‌آیند. برای مشاهده کامل مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید 📌http://public.qasd.ir/articles/550#start 🆔@QasdWay
✳️آیا حقوق یکسان خلاف عدالت است! ✍ عدالت چیست؟ قرار گرفتن هر چیزی در جای خودش. و این تازه اول ماجراست. پرسش اصلی از همین‌جا آغاز می‌شود: جای خودش دقیقا کجاست؟ در پاسخ به این پرسش است که تازه مکاتب اقتصادی از هم جدا می‌شوند. وگر نه تا اینجای ماجرا که اختلافی وجود ندارد. می‌توان با تمسک به کلام «العدل یضع الامور مواضعها» در همین‌جا متوقف ماند خود را متولی به ولایت امیرالمومنین (ع) دانست. حال آن‌که امیرالمومنین (ع) هیچ گاه خود در همین پله از نردبان نماندند. آیا اگر ایشان به همین جملات بسنده می‌کردند و نظر خود را به پله‌های بالاتر نمی‌رساندند، در دوران حکومت کوتاه خود، مجبور به تحمل سه جنگ پربلا می‌شدند؟ آیا اگر ایشان در همین مرحله باقی می‌ماندند، تا ۸۰ سال بر سر منابر سب می‌شدند؟ ««قُتِلَ فی مِحْرابِ عِبادَتِهِ لِشِدَّةِ عَدْلِهِ». معیارها متفاوت و مختلفند. از برابری گرفته تا پیامدسنجی، از تکلیف‌مداری گرفته تا فضیلت‌یابی. از عدالت در فرایندها گرفته تا عدالت در نتایج. از برابری در فرصت‌ها گرفته تا توزیع به نفع فقیرترین‌ها... اما ما کدام را پذیرفته‌ایم و مبتنی بر کدام عمل می‌کنیم؟؟؟؟ انقلاب اسلامی ایران، انقلاب پابرهنگان و مستضعفان بود. انقلاب طبقه ضعیف و ستم‌کشیده. نقل است که امام ره در همان ابتدای ورود به کشور و در مسیر رسیدن تا بهشت زهرا که از کنار بیغوله‌ها عبور می‌کردند، به راننده ماشین خود (محسن رفیق‌دوست) گفته بودند من با این‌ها (یعنی مردمی که در این بیغوله‌ها زندگی می‌کردند) کار دارم و این‌ها هم با من کار دارند. گویا در دکترین امام، نظریه عدالتی، انقلابی است که ابتدائا به نفع طبقات مستضعف جامعه باشد. حال چه شده است که در طول این‌سال‌ها، در میان نظریات عدالت، هر گاه رأیی و نظری به نفع ضعیف‌ترین‌ها صادر میشود، از دانشگاهیان تا حوزوبان و از دانشمندان تا علما یادشان می‌آید که این رأی خلاف عدالت است؟ در شرایط بحرانی کرونایی قرار گرفته‌ایم. شرایطی که به لحاظ وسعت جغرافیایی، در طول تاریخ حداقل چندصدسال اخیر بی‌سابقه است. تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم و نظام تولیدی کشور نیز به دلیل بی‌تدبیری‌های متعدد به حالت نیمه‌خاموش درآمده است. و واضح است که مطابق با معمول، ضعیف‌ترین‌ها در این شرایط ضعیف‌تر هم شده‌اند. آشنایی اندکی با اقتصاد لازم است که متوجه شویم در چنین شرایطی با تحریک طرف عرضه و تقاضا باید موتور اقتصاد را به حرکت درآورد. یکی از ایمن‌ترین راهکارها در این زمینه، برابری حقوق کارکنان دولت است (حداقل برای کوتاه‌مدت تا خروج از بحران) که توسط پیشنهاد شده است. سیاستی که قدرت خرید ضعیف‌‌ترین‌ها را برای خرید کالاهایی که اتفاقا چرخ تولید کشور را تحریک می‌کنند به طور جهشی افزایش می‌دهد. سیاست قله تراشی. و می‌دانیم که قله‌ها با این کاهش حقوق‌ها البته چندان تراشیده نمی‌شوند. چون ما فقط دستمزد را به نفع فقرا بازتوزیع کرده‌ایم نه امکانات و فرصت‌ها و رانت‌ها و ... را. اما در عین حال گفته می‌شود این سیاست، غیرعادلانه است. چون عدالت به معنای برابری نیست. اما نمی‌دانم چطور در طول همه این سال‌ها، عدالت به معنای نابرابری به نفع اغنیا بوده است! حقوق ۳۰ برابری و ۴۰ برابری مسئولان نسبت به کارکنان رده پایین عادلانه بوده است اما رساندن حقوق کارکنان ضعیف به سطح خط فقر، ناعادلانه است! دستگاه‌های تحلیلی اقتصاددانان و سیاستمداران به شدت آلوده شده است. حتی مردم را نیز به این باور رسانده‌ایم که اغنیا در شرایطی عادلانه غنی شده‌اند! باورمان شده است که حقشان است که غنی باشند و حقمان است که فقیر باشیم. حال آن‌که رفتار رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) چه در ابتدای ورود به مدینه، چه در توزیع بیت‌المال، چه در توزیع انفال و ... هیچ گاه حکایت از توزیع نابرابر به نفع طبقه ملأ و اشراف نمی‌کرد. بلکه اگر نابرابری هم بود به نفع فقرا و ستم‌دیدگان بود. حال ما نمی‌گوییم نابرابری به نفع فقرا (که حق این است) بلکه می‌گوییم برابری در دستمزد کارکنان دولت که از بیت‌المال مسلمین ارتزاق می‌کنند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برگی از تاریخ اقتصادی پهلوی. پیشنهاد می کنم این ویدئو را ببینید. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
شورای نگهبان اجازه ورود افراد #جدید و #جوان رو به عرصه انتخابات برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، حضور حداکثری و طی مسیر جدید به سوی #گام_دوم انقلاب اسلامی خواهد داد؟ #حسین_زمانی_میقان @hzamanim
دهک‌های‌ پر درآمد ۴ برابر کم درآمدها وام بانکی گرفته‌اند، در سال ۹۹ وام‌ها ۹۵ درصد بیشتر شده‌اند اخبار فوری و مهم👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜️ پروفسور مسعود درخشان⚜️ 🔹 اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد سفته‌بازی؟ 🔸نمی‌توانیم راجع به اقتصاد مقاومتی صحبت کنیم و غافل بشویم از اقتضائات نظام سیاسی. و نمی‌توانیم از این هر دو صحبت نکنیم و توجه نکنیم به نظام فرهنگی. همچنین نمی‌توانیم در رفتار اقتصادی‌مان از احکام الهی تبعیت کنیم اما مقلد اقتصاد کینز و اقتصاد ساموئلسون و اقتصاد فریدمن باشید! ⁉️شما ببینید مسئله تورم در کشور را مقامات پولی چطور حل می‌کنند؟ ✅اقتصاد کشور را به‌ سمت یک اقتصاد سفته‌بازی برده‌اند، اقتصادی که در آن هر روز همه به‌دنبال طلا و دلار هستند. ⁉️آیا این هماهنگ با نظام ولایت فقیه است؟ ‼️چه کسی می‌گوید که حتی من در سوپرمارکت‌ها هم سکه و طلا عرضه می‌کنم؟ ‼️چه کسی می‌گوید که من آن‌قدر دلار به بازار می‌ریزم تا مسئله دلار حل شود؟ ⁉️مگر نظام جمهوری اسلامی ایران اقتصادش دلاری است؟ ‼️آیا نظام اقتصادی مبتنی‌بر ولایت فقیه اقتصاد سفته‌بازی و سکه‌های طلا است؟ ⛔️چه کسی این کارها را کرده است؟ ✳️توده‌های مردم کرده‌اند یا مقامات پولی مملکت کرده‌اند؟ ❌دست آخر هم می‌گویند شکست خوردیم!❌ ✅❇️حال نقطه شروع اقتصاد مقاومتی کجاست؟ ✅من فکر می‌کنم نقطه شروع از مصرف است. مصرف است که تولید را جهت می‌دهد. ✅ این هر دو است که سرمایه‌گذاری را جهت می‌دهد. 🔰اقتصاد اسلامی با سودجویی مخالفت ندارد. بلکه اقتصاد اسلامی با مبنا کردن سود و جست‌وجو برای سود و سفته‌بازی، آنگونه که در نظام آمریکا و نظام سرمایه‌داری است، مخالفت دارد و به‌هیچ‌وجه سر سازگاری و هماهنگی ندارد.🔰 🆔@Qasdway
قابل تامل ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
بالاخره سر و کله یک اقتصاددان هم توی کاندیداها پیدا شد تا ما هم خوشحال بشیم که احتمالا یک نفر با دغدغه اقتصاد مردم می تونه وارد انتخابات بشه: معرفی مختصر دکتر حجت‌الله عبدالملکی: ⭕متولد ۴ فروردین ۱۳۶۰ ⭕ منصوب مقام معظم رهبری به عنوان عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) از سال ۱۳۹۹ ⭕معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ره از سال ۱۳۹۶ ⭕عضو هیئت علمی (از سال ۱۳۸۷) و جوان‌ترین دانشیار اقتصاد کشور (در سال ۱۳۹۵)؛ ⭕نظریه‌پرداز ملی و چهره فعال بین‌المللی در اقتصاد مقاومتی؛ ⭕سابقه مدیریت در ۱۰ شرکت و سازمان اقتصادی؛ ⭕دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیما، از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶؛ ⭕ نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین‌المللی بانک جهانی؛ فرانسه ۲۰۱۰ ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
بیش از ۱۴ روز از اتهام سخنگوی ستاد به اصطلاح ملی به می‌گذرد ... شهر همچنان پاک و شرایط مطلوب است! یا اتهام بی‌اساس بوده یا معجزه رخ داده و یا چه بسا رعایت پروتکل‌ها برای کنترل بیماری نباید مهم باشد 👌 @hzamanim
مکرون نخست وزیر فرانسه فقط ۴۳ سال دارد و فلسفه خوانده است. اما در فضای مالی و اقتصادی نیز متخصص است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
⚜جمهوریِ طبقات بهره‌مند! بدون اقتصاد مردمی و همگانی، مردم سالاری به هرنامی(حتی جمهوری اسلامی)، عملاً "جمهوری طبقات بهرمند" خواهد شد و دلار یا ریال بیشتر از انسانها موثر خواهد شد. امام صرحتاً "عدالت اجتماعی اسلام" را به چند شرط مشروط کرد از جمله: "دخیل کردن توده های میلیونی مردم محروم در تولید و تلاش و خلاقیت و ابتکار". (صحیفه امام ج۲۱ ص۱۲۸و۱۲۹) یادداشت کامل: https://eitaa.com/m_ghanbarian/1850 ☑️ @m_ghanbarian
‏وقتی از ترس اصلاح طلبان، به اصولگرایان رای دادید و هنگام انتخابات انقلابیون را با برچسب های وحدت شکن، نفوذی، مصلحت نیندیش و... بایکوت کردید امروز دیگر نباید انتظار «عملکرد انقلابی» داشته باشید. خوب یا بد، امروز حاصل همان چیزی را درو میکنید که دیروز کاشتید. @Sabeti
سلبریتی های همون هایی هستن که بابت گرفتن پول، هر نقشی را بازی می کنند و اسمش رو میذارن حرفه ای گری. چرا به این فکر نمی کنید که این حرفه ای ها بابت پول، اکانتشون رو به هر کس و ناکسی اجاره میدن؟ باور کنید اینها عقلشون به این چیزا نمی‌کشه که سر بزنگاه سیاسی اینقدر هماهنگ وارد عرصه بشن. به نظرم بهتره به اکانت های اینها بگیم اکانت های اجاره ای. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
اینجا #قم تهران‌نشنینان / سنتی‌ها / قدیمی‌ها / منقضی شده‌ها دست به دامن علما شده‌اند برای دعوت #رئیسی به کاندیداتوری در انتخابات !!! قوه قضاییه با #رئیسی تازه در مسیر عدالت محکم شده... شما تاریخ گذشته‌ها لَه‌لَه ماندگاری در قدرت را به چه بهایی میزنید ؟؟؟ #دولت_جوان_انقلابی #حسین_زمانی_میقان @hzamanim
آیا نباید مشکوک شد؟!
خبرگزاری فارس | پارادوکس مدیریت زباله و بی‌توجهی به اختراعات بومی/ خانه‌نشینی 10 ساله زباله‌سوز خانگی https://www.farsnews.ir/news/13980627000208/%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%88-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-0-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87 پیشنهاد میکنم این گزارش خبرگزاری فارس را بخوانید. محتوای گزارش نشان می‌دهد که هم گزارش‌گر و هم مخترع در تله بی‌دانشی اقتصاد افتاده‌اند. یعنی در نگاهی کاملا عقب‌مانده، برای راه‌اندازی یک خط تولید ساده و کوچک که به گفته مخترع می‌توان آن را در هر کارگاهی راه‌اندازی کرد، دستور رئیس جمهور را دنبال می‌کنند. این تصور را دارند که برای تجاری سازی تولید خود باید کارخانه‌ای بزرگ را راه اندازی کنند. و چون سرمایه کافی برای این کارخانه را ندارند پس نباید تولید کنند. ای کاش مخترعین ما، کمی هم اقتصاد مقاومتی می‌دانستند. یا این که حداقل کمی با فرایندهای مختلف تولیدی آشنا بودند. یا یک واحد در مورد بنگاه‌های تولیدی کوچک و خانگی می‌خواندند. ایده تولید انبود که فی حد نفسه بسیاری از اشکالات تئوریک را با خود دارد، بر اذهان ما سایه انداخته است باید آن را به سرعت کنار بگذاریم تا چرخ تولید به راه بیفتد. . ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi