⚡️ هر چه در سي شبِ ماه رمضان نتوانستيم به دست بياوريم، میتوانيم در وداع با ماه رمضان در شب آخر به دست آوريم.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«در وداع با ماه رمضان، انسان اول بايد اين ماه ضيافت را درک کرده باشد و اگر درک نکرده باشد #سلاموعليکي نداشته که #خداحافظي داشته باشد!
البته همه مومنين معمولاً ورود کردهاند و يک انسي گرفتهاند. خوب است آن دعاي وداعي که از امام سجاد(ع) است را همه بخوانند. اصلش برای #شب_آخر است و اگر نخواندند در روزِ آخر بخوانند. (در روايت دارد دعاها اصلش براي شب است و اگر نشد شب بخوانند، در روز بخوانند اشکال ندارد.)
در شب آخر دعاي وداع ماه رمضان را بخوانند و توجه به مضامينش شود که اين ماه چيست و حضرت چه اوصافي براي اين ماه گفتند و ما چه انسهايي بايد در اين ماه بگيريم تا خداحافظيها معنيدار شود. اگر آن درکها و انسها نباشد آن خداحافظيها هم نيست و اگر ان انس و درک بود وداع ما وداعي خواهد بود که در آن مزدهاي ماه رمضان را به دست ميآوريم يعني هر چه در سي شب نتوانستيم به دست بياوريم میتوانيم در وداع با ماه رمضان در شب آخر به دست آوريم.
بايد توجه داشت که دعا را امام ميخوانند و ما به تبعِ حال امام، به حال دعا ميرسيم. حضرت دعا را خواندند تا شايد ما را برسانند؛ در واقع دعاي شفاعتي است و اگر کسي از حال امام سجاد استفاده کند و آن چه در آن دعا است با التماس به امام سجاد به او بدهند، همه برکات ماه را در خداحافظي با ماه به دست ميآورد؛ ولو در ماه هيچ چيز به دست نياورده باشد. آن وداع جانسوز موجب ميشود همه خيرات ماه به انسان برسد.
خدا کند رزق ما از ماه رمضان همين وداع خوب باشد؛ سلاموعليکي که نداشتيم، اميدواريم خداحافظي با ماه رمضان داشته باشيم که در اين خداحافظي همه برکات ماه به ما برسد. گاهي بعضيها در حرم امام رضا(ع) در وداع همه چيز را ميگيرند؛ مثلاً يک ماه آنجا بوده، اما وقتي از امامش جدا ميشود يک جوری جدا ميشود که همه برکات یک ماه را به او ميدهند.»
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سرمایهداری و سوسیالیسم: کاستی در شناخت و خطا در سرمایهگذاری
⚜️پروفسور مسعود درخشان
💠 @profderakhshan
🕰 زمان برگزاری: شنبه ۱۴۰۰/۲/۲۵ ، ساعت ۱۵ الی ۱۷
📌 https://meeting.atu.ac.ir/ch/saramad1
👤student user: stsr
🔑pass: ۸۳۲
🆔 @Qasdway
وَجَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَىٰ قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ
📌 سلسله نشست های حرکت قرن
نشست ششم:
♦️ملاحظاتی در باب انگیزش های غیرمالی کارکنان دولت♦️
ارائه دهنده:
✅ حجت الاسلام محسن خاکی
(پژوهشگر اقتصادی)
زمان:
🗓 پنجشنبه ٣۰ اردیبهشت ١۴٠٠
⏰ ساعت ١۵ الی ١٧
لینک جلسه:
👉 http://Vc.isu.ac.ir/ch/latifi
🆔 @harekate_qarn
📕بحران اقتصاد جهانی؛ رکود بزرگ قرن بیست و یکم
نویسندگان:
میشل چوسودوسکی
آندرو گاوین مارشال
مترجم: شهرزاد مهدوی
نشر افکار
#اقتصاد_سیاسی
#اقتصاد_توسعه
#تاریخ_وقایع_اقتصادی
🆔 @SSL_Qasd
آن را رأی آور نمی دانند
پشت تریبون کاندیداها پنهان است
شب های خونین غزه
اما شاید
حاج اسماعیل با قسام عهد دیگری دارد
شب های تلاویو پر از شهاب
دل مادر فلسطینی
به دنبال نفرین بر زیرزمین های حیفا
که آیا خون کودک اسرائیلی رنگین تر است؟
مگر زمین من نیستی؟
کودکم را به تو می سپارم
با آرزوهایی که داشتم
انا لله و انا الیه راجعون
و من رأیم را در صندوق میاندازم
یا نمی اندازم
اصلا رأی خودم هست
نه رأی کودکان کرانه باختری
و نه رأی زادگان اشدود
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ اگر اقتصاد را بلد نیستیم آباد کنیم بگذاریم، یکی دیگر بیاید آباد کند؟!
🔹آیا #انگلیس صنایع نساجی #هند را آباد کرد!؟
🔸آیا استعمار، آبادی برای دیگر ملتها به بار میآورد؟
🔻 مروری بر جنایات استعمار انگلیس در هند و ایران.... دلایل اقتصادی قحطی در ایران و هند...
#پیشرفت #استقلال #استعمار #نساجی
@Qiam_ir
@schoolofeconomics
👇اعتراف «بی بی سی» به اسلامی بودن استرالیا قبل از حضور استعمارگران انگلیسی
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/persian/world/2014/09/140000_an_islam_australia_aboriginals.amp
👌سرزمین اسلامی استرالیا با ویروس هراسی و واکسیناسیون اجباری اشغال شده است.
——————————
✅ بروزترین پایگاه خبری طب اسلامی
@t_124ir
دکتر حمیدرضا مقصودی
👇اعتراف «بی بی سی» به اسلامی بودن استرالیا قبل از حضور استعمارگران انگلیسی https://www.google.com/a
می گویند استرالیا را کشف کرده اند😳
موضوعات داغ
“بیانیه حضرت آیت الله اراکی پیرامون طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران”
پژوهش انجام شده توسط پژوهشگران گروه فقه نظام اقتصادی پژوهشگاه فقه نظام برای دست یابی به نمونه ای از بانک مطلوب اسلامی،نمونه خوبی در جهت حل مشکلات اساسی مورد نیاز نظام اسلامی است

“بسم الله الرحمن الرحیم”
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قیام تمام قد و همه جانب امت مسلمان ایران بر علیه تمدن منحط و ظالمانه غرب بود و جمهوری اسلامی به عنوان حکومت بر آمده از این انقلاب اسلامی در مسیر تحقق دولت و در نهایت تمدن نوین اسلامی با حذف و یا اصلاح مدل ها و نهادهای برآمده از تمدن غربی در صدد است تا در همه عرصه ها نظام اسلامی را معرفی و محقق سازد که از جمله آن نظام اقتصادی اسلام است. نظام اقتصادی اسلام بر پایه توحید و عدل و رابطه امامت و امت استوار است و نرم افزار مدیریت آن، همان شریعت اسلام است که به عنوان آخرین شریعت تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان ها تا روز قیامت می باشد. از این رو لازم است همه نهادهای فعال در عرصه اقتصاد بر اساس اصول مترقی نظام اقتصادی اسلام طراحی شده و در مسیر اهداف این نظام حرکت نماید.
یکی از نهادهای موثر در نظام اقتصاد سرمایه داری بانک است که منطبق بر مبانی تمدن غربی و در مسیر اهداف سرمایه داری عمل می نماید. متأسفانه در جمهوری اسلامی و دیگر کشور های اسلامی به جای طراحی نهاد پولی متناسب با نظام اقتصادی اسلام، اکثر تلاش ها به این معطوف شده است که بانکداری غربی با اصلاح ظاهری و طراحی ابزارهای مختلف بر اساس عقود اسلامی عملیاتی گردد که تجربه بیش از چهل ساله جمهوری اسلامی نشان دهنده آن است که هم به لحاظ شرعی دچار آسیب های جدی و هم به لحاظ آثار اقتصادی دچار مفاسد فراوان است. متأسفانه با وجود این تجربه همچنان مشاهده می شود که ظرفیت های مختلف کشور به جای اینکه معطوف به طراحی نهاد پولی متناسب با نظام اقتصادی اسلام عمل نماید، در صدد توجیه و تثبیت وضعیت فعلی بانکداری بوده که طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران که چند سالی است در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و کلیات آن یکبار در مجلس دهم و به گونه دیگری در مجلس کنونی به تصویب رسید از این قبیل است. اگر چه طراحان این قانون تلاش نموده اند برخی از آسیب ها مانند ضعف قدرت نظارتی بانک مرکزی و میزان استقلال آن از دولت و برخی مناشئ فساد در بانکداری را اصلاح نمایند اما متأسفانه نگاه تحولی نداشته و هیچ نشانه ای از حرکت در جهت طراحی نهاد پولی بر اساس نظام اقتصادی اسلام در آن دیده نمی شود و مهمترین اشکالات شرعی از قبیل خلق پول، استفاده از حیل، صوری سازی در عقود، کسب سود با تضمین سرمایه، توزیع ناعادلانه ثروت نه تنها حل نشده بلکه در برخی موارد قانونی نیز شده است و در مواردی می تواند تبعات زیان باری برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.
در این میان حوزه های علمیه رسالت بزرگی بر عهده داشته و لازم است ضمن ورود به حل مشکلات اساسی مورد نیاز نظام اسلامی، پیشگام در ارائه راه کارهایی جهت طراحی نهادهای مورد نیاز بر اساس مطلوب اسلامی و تحول در وضعیت موجود و حرکت به سمت مطلوب باشد. در این زمینه پژوهش انجام شده توسط پژوهشگران گروه فقه نظام اقتصادی پژوهشگاه فقه نظام برای دست یابی به نمونه ای از بانک مطلوب اسلامی، نمونه خوبی در این جهت محسوب شده که می تواند آغاز یک حرکت بزرگ در جهت اصلاح نهاد پولی در نظام اسلامی و البته الگویی برای حضور هر چه بیشتر متخصصان حوزوی در عرصه های اساسی مورد نیاز نظام اسلام باشد.
محسن اراکی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
🔸کالایی سازی آموزش و تبعیض بین نسلی(۲)
✍️حجتالاسلام قنبریان
🔹استدلال نخست در بحث کالاییسازی دانش، قاعده مشهور عدالت است. وقتی موضوع بحث از طریق قاعده عدالت خوب منقح شود، مشخص میشود که کالاییسازی دانش، موجب تبعیض آموزشی و تبعیض بین نسلی میشود و ثروت را تبدیل به قدرت در نسل بعدی میکند.
🔹استدلال دوم مبتنی بر حقوقی است که برای حاکم اسلامی ثابت میشود و در فقه نیز حاکم اسلامی وظایفی دارد. برای نمونه در خطبه٣۴ نهجالبلاغه امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند:« فامّا حقکم علیَّ .... تَعلیمُکُم کَیلا تَجهَلوا »...
🔹 استدلال سوم را شیخ انصاری در مکاسب بیان داشته که اگر چیزی از حق مخلوقین شد، یعنی ثابت شد که حق مخلوق است، در قبال پرداخت این حق نمیتوان اجرتی طلب کرد. محقق اصفهانی بر آن قیدی زده که این حق باید یک حق مصرح شرعی باشدو...
🔹چهارمین استدلال هم از طریق واجبات نظامیه است. در واجبات نظامیه جناب میرزای نائینی از استثناء قضاوت در بین واجبات نظامیه استفاده کرده و اجرت گرفتن از قضاوت را درعینحال که واجب نظامیه است، حرام دانسته است. چراکه این شغل مانند سایر حرفهها نیست که اجرت خود را از مراجعین به دادگاه بگیرد...
✅ باسواد شدن را نمیتوان فروخت و مثل کالای خصوصی با آن برخورد کرد و آن را وارد رقابتها و سایر مناسبات بازار کرد.
✅بر طبق اصل٣٠ قانون اساسی دولت موظف است وسائل آموزشوپرورش رایگان برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی بهطور رایگان گسترش دهد.
🔰مشاهده کامل مطلب:
📌http://public.qasd.ir/articles/573#start
🆔@Qasdway
دزدخیزترین کشورهای جهان!
نمودار فوق تعداد سرقت به ازای هر صدهزار نفر را در کشورها نشان میدهد.
کشورهای غربی که اساس تمدن آنها بر سرقتهای کلان و تاریخی است در بالای جدول قرار گرفتهاند.
ایران از میان حدود ۸۰ کشور، رتبه ۶۲ را دارد اما متاسفانه تحقیر تاریخی و عدم اعتماد به نفس در میان مردم ما باعث ترویج انگارههای نادرست دربارۀ جامعۀ ایران میشود.
بیایید با نگاه مقایسهای به آمار جهانی، جایگاه واقعی خود را در جهان بهتر بشناسیم و از خودتحقیری بپرهیزیم.
🆔 @Qasdway
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
🔴 چهار توصیه مهم #آیتالله_میرباقری درباره انتخابات
(در حاشیه یک جلسه علمی در صبح روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰)
1️⃣ چند روز است مدام با همه تماس میگیرم که بچههای طرفدار انقلاب، فارغ از اینکه طرفدار کدام کاندیدا هستند، در این #انتخابات باید یک #ستاد_هماهنگی داشته باشند. (ایشان بدون تأکید بر کاندیدای واحد، بر جلوگیری از تعارض خیلی تأکید داشتند).
2️⃣ الآن چرا عدالتخواهها برای رد صلاحیت داوطلبان #مرفه و با #خوی_اشرافیگری از شورای نگهبان مطالبه نمیکنند؟! #جریان_عدالتخواهی الآن باید روی این موضوع تمرکز کند و مدام بیانیه و یادداشت تولید کند. ما نباید در مطالبه این موضوع کوتاه بیاییم. نتیجه مهم نیست؛ این خواستۀ درست از #شورای_نگهبان، الآن باید مطرح شود.
3️⃣ مراقب باشید سطح تلاش و حرفهایتان در ایام انتخابات، در پاسخ به ادبیات منفعلان در برابر #غرب و #مدرنیستها نباشد. (ایشان ایدۀ #پویش_انتخاب_رویای_ایرانی حجت الاسلام حسین مهدیزاده را شیندهاند و ناظر به آن فرمودند:) باید روایت و طرح و به قول آقای مهدیزاده (@iranian_social_dream)، رویای خودتان را دنبال کنید؛ نه اینکه در بازیسازیهای آنها و #دوقطبیهای آنها قرار گیرید.
4️⃣به دوستان انقلابی بفرمایید روایت شما از دولتی که میخواهید تشکیل دهید، نباید فقط ناظر به مشکلات داخلی باشد. وقتی #جریان_مدرن_ایران میخواهد مشکلات را در نسبت با دنیای بیرونی حل کند، شما نمیتوانید روایتتان را از #روابط_بینالملل جدی توضیح ندهید. باید طرح آن را بدهید؛ یعنی باید طرح جهانیتان را با صدای بلند توضیح دهید.
راوی: آقای مهدیزاده
🆔️ @m_rajaaei
دکتر حمیدرضا مقصودی
📌 سلسله نشست های حرکت قرن نشست ششم: ♦️ملاحظاتی در باب انگیزش های غیرمالی کارکنان دولت♦️ ارائه د
هماکنون جلسه در حال برگزاری است.....
باسمه تعالی
جناب آقای محمد باقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم. توفیقات جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم. اخیراً کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است. کمتوجهی نمایندگان مجلسِ «انقلابی» به پیامدهای این طرح واقعاً شگفتآور است. نگران هستم که این مجلس نتواند با دولت انقلابی آینده همراه شود. این طرح از پشتوانۀ دانش و تخصص کافی برخوردار نیست. آثار منفی و مخرب این طرح بر نظام پولی و بانکی کشور دیده نشده است. هیچیک از تعارضات نظام بانکی موجود با حرمت ربا و خلق پول را حل نکرده است. معیار عدالت اسلامی در تخصیص اعتبارات مطلقاً لحاظ نشده است و این طرح را هیچیک از علمای بزرگ و مراجع عظام منطبق با ضوابط شرعی ندانسته و حتی آن را بهمثابه گامی استوار بهسوی بانکداری اسلامی تلقی نکردهاند.
تصویب نهایی این طرح قطعاً سرآغازی برای ایجاد اختلاف بین رئیس کل بعدی بانک مرکزی با مجلس فعلی خواهد بود. چرا ناآگاهانه زمینۀ تقابل دولت انقلابی آینده را با مجلس و به عکس فراهم میکنید؟ بازنگری نظام پولی و مالی کشور و اصلاح ساختار بانک مرکزی مدتهاست در دستور کار مجلس و بانک مرکزی قرار دارد. چرا چند ماه دیگر نیز صبر نمیکنید که رئیس کل بانک مرکزی در دولت آینده که انشاءالله فردی آگاه و انقلابی باشد بتواند دیدگاههای خود را در خصوص این طرح با مجلس در میان بگذارد تا با همفکری و توافق و مشارکت صادقانۀ دولت و مجلس انشاءالله مشکلات پولی و بانکی کشور و کاستیهای بانک مرکزی حل و فصل شود؟
مسعود درخشان
استاد اقتصاد دانشگاه علامهطباطبایی
۱۴۰۰/۳/۱
💠 @profderakhshan
رسانه و انتخابات .mp3
9.93M
🎧 آیتالله میرباقری | ضرورتِ مقابله با نقشآفرینیِ رسانههای دشمن در انتخابات ریاست جمهوری
⚡️ #رئیسجمهورِ_طراز جمهوری اسلامی باید در مقیاس تمدنسازی اسلامی بیندیشد. رئیسجمهورِ جمهوری اسلامی باید مأموریت انقلاب اسلامی را ایجاد #تمدن_اسلامی و زمینهسازی ظهور بداند.
⚡️ انقلاب اسلامی موفق شد ابزارهای طراحیشدۀ دشمن برای سلطۀ جهانی و مهار رقبا (مثل ترور و جنگ نظامی، انقلاب مخملی، تحریم، دیپلماسی و...) را ناکارآمد کند و از بسیاری از آنها عبور کند.
امروز، اَهرمِ بهروزشدۀ دشمن برای فشار بر انقلاب اسلامی و اثرگذاری بر انتخابات، #رسانه و #فضای_مجازی است که با آن، عملیات #جنگ_نرم انجام میدهند و دستگاه محاسباتی نیروهایمان را از درون تغییر میدهند.
در انتخابات پیشِ رو، شک نکنید که از ابزار جنگ رسانهای استفاده خواهند کرد تا #جریانهای_غربگرا را تقویت کنند. ما از امام راحل یاد گرفتهایم که هر کاندیدایی را امپراطوریهای رسانهای دشمن معرفی کنند، یقین پیدا میکنیم که آمدنِ او به نفع جبهۀ انقلاب اسلامی نخواهد بود.
⚡️ اگر ملت ایران ظرفیتی پیدا کند که بر ابزارهای رسانهای دشمن و فضاسازیها و حادثهسازیهای آنها غلبه کند، این اهرمِ فشار هم کمکم شکست خواهد خورد. ما در این انتخابات باید تمرکز کنیم که ظرفیت مردم را در مقابله با #هجوم_رسانهای دشمن بالا ببریم. ۱۴۰۰/۲/۲۸
☑️ @mirbaqeri_ir
در اوج فشار اقتصادی شهرکهای صنعتی پیشگامان تولید و اشتغال کشور اولین انتخاب #قطعی_برق توسط دولتمردان هستند
علی برکتالله ✋
#حسین_زمانی_میقان
@hzamanim
مسئله برق و برق محلی...
دانش میتواند هر مقیاسی از تولید را بهینه کند. لذا این که کدام مقیاس بهینه است، مسئله فنی و اقتصادی نیست. بلکه مسئله مکتبی، ایدئولوژیک و سیاسی است.
همین مسئله در تولید انرژی و از جمله برق نیز وجود دارد. حاکمیتها با پذیرفتن ایدئولوژی تولید برق در مقیاسهای ملی، ضمن حمایتهای تسهیلگرانه بیاندازه، نیروگاههای بزرگ را راهاندازی کردهاند و همینها هم برای بهینه کردن تولید در آن مقیاس، تلاش کردهاند. از تولید رشتههای تحصیلی تا حمایت از شرکتهای دانشبنیان و پژوهشکده ها و نخبگان. لذا این که برق یک مسئله علمی در مقیاس کلان است، محصول حکمرانیهاست.
اما همین برق میتواند در مقیاس خرد و کوچک نیز بهینه شود. کما این که بسیاری از محصولات دیگر اینگونه شده است. این اما نیازمند توجه حکمرانی به این سطح از تولید است. از ایجاد رشته تحصیلی تا حمایت از بنگاههای ارائه خدمات انرژی خرد و شرکتهای دانشبنیان و واحدهای تحقیق و توسعه.
همانطور که اشاره شد، مقیاسها به مکاتب و ایدئولوژیها و نحوه توزیع قدرت در کشورها و دنیا بستگی دارد. این نحوه توزیع، گاه سرمایهدارمدار است و گاه مردم مدار. بدیهی است که توزیع مردمی قدرت، توزیع در واحدهای اقتصادی را نیز دگرگون میکند. نظام مالکیت را متوازن میسازد و اصول برابری را بیشتر مورد توجه قرار میدهد.
حال که این مقدمات گفته شد، باید به این سوال پاسخ دهیم که نظام تولید انرژی در کشور باید در چه مقیاسی بهینه شود؟
مطابق با اصول اقتصاد مقاومتی، این مقیاس، مردمی است و فرایند تولید و توزیع و مصرف انرژی باید مردمی شود.
در اینجاست که مسئله برق محلی اهمیت مییابد. برقی کنترلناپذیر (که از مزیتهای مقیاس محلی است. بعدها از کنترلناپذیری بیشتر خواهم نوشت انشاالله)، پایا، کم ریسک، موزائیکی و البته بهینه.
اگر خود را از چنبره این تفکر ایدئولوژیک و به ظاهر فنی برهانیم که میگوید مقیاس بالا بهینه است، میتوانیم کاری کنیم که تولید انرژی در مقیاسهای محلی، به گونهای متنوع و با بازدهی بالا صورت پذیرد و بسته به نظر رئیس جمهور و وزیر و صلاحدید سیاسی این و آن و کمبود آب و منابع طبیعی کل کشور را مختل نکنیم.
توضیح فنی و دقیق این مدعا در این مجال نمی گنجد. چرا که نیازمند تبیینی است که بتواند ۳۰۰ سال سرمایهدارمداری را به چالش بگشد.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از قیام
🔸چهار سال پیش وقتی قرارداد ساخت اولین شتابدهنده پزشکی تماماً ایرانی را با یک شرکت نوپا در اصفهان بسته شد، هیچگاه تصور نمیشددر زمانی کوتاه بهرهبرداری از دستگاههای بسیار پیشرفته حوزه پزشکی در کشور باشم.
🔹دستگاه شتابدهنده خطی یکی از پیشرفتهترین و گرانترین دستگاههای پزشکی در پرتودرمانی سرطان است. کشور ما به دهها دستگاه شتابدهنده اینگونه نیاز دارد.
🔸اولین نمونه نصب شده در شهرک سلامت اصفهان هر روز به بیش از 60 بیمار سرطانی سرویس میدهد
هزینه خرید این دستگاه بیش از 60 میلیارد تومان است و این به جز هزینههای سرویس و خدمات پس از فروش و قطعات است که عموماً بخاطر #تحریم قابلیت تهیه ندارد و البته این دستگاههای خارجی هم امروز توسط #شرکتهای_دانشبنیان تعمیر میگردند.
هزینه ساخت دستگاه داخلی کمتر از 30 درصد دستگاه خارجی است و شرکت بهیارصنعت در حال توسعه نسلهای جدید این نوع شتابدهندهها ی ایران ساخت تا 3 برابر قدرت فعلی است.
این راه آغاز شده و هیچ قدرتی توان توقف آن را ندارد.
#شتابدهنده_خطی
#سی_تی_اسکن
#همیار_دانش_بنیان
⚜قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی⚜
🔹🔹قیام🔸🔸
🆔 @Qiam_ir
شاید برخی از دوستان از دیروز به دلیل حذف عده ای از کاندیداها، نگران مشارکت مردم شده باشند که البته این نگرانی درست است و ورای این که این عدم احراز صلاحیتها صحیح بوده است یا خیر، میتوان برای این عدم مشارکت تدبیر کرد.
یادمان باشد، تاریخیترین مشارکتهای مردم در امور کشور، در زمانههایی نبوده است که دوگانههای داخلی قوام گرفتهاند. بلکه در زمانهایی بوده است که مردم ایران به این ادراک میرسیدند که باید به دوگانۀ اصیلی که حضرت امام ره آن را طراحی کردهاند بازگردند. دوگانه اسلام و کفر. دوگانه نهضت مستضعفان در برابر مستکبران عالم. دوگانه اسلام در برابر شرق و غرب. دوگانه حمایت از محرومان عالم. دوگانهای جهانی که گاه آن را فراموش میکنیم و به دامن دوگانههای داخلی کاذب یا صادق میغلطیم.
۱۲ فروردین ۱۳۵۸ در محیط این دوگانه شکلگرفت. ۹ دی محصول این دوگانه بود و تشییع حاجقاسم در این دوگانه است که شورآفرین میشود.
لذا به نظرم در غیاب نمایندههای اصیل اصلاحطلب و اصولگرا در این انتخابات و با وجود حضرت آیتالله رئیسی و دکتر جلیلی که تصویر امروزین آنها تصویری از شخصیت نظام و نه تصویری از شخصیت یک جریان سیاسی خستهکننده است، میتوان به این دوگانۀ اصیل بازگشت و شوری دوباره برپا کرد.
شاید رسالت ما در این برهه از انتخابات این باشد که بازگشتی کنیم به اصل انقلاب و در زمانهای که دشمنان قسمخورده ما به دنبال لبخند از عدم حضور مردم هستند، سیلی محکمی را نثارشان کنیم.
تا ثابت کنیم دوگانههای اصیل انقلاب کدامند. و نشان دهیم که حتی اگر دعوای خانوادگی داریم و رد و تأییدها را نقد میکنیم، در اصل حرکتمان کوچکترین اخلالی رخ نخواهد داد.
باذن الله تعالی
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi