ما باید این را بدانیم چهكار داریم میكنیم. یعنی واقعاً این آسیبها را بفهمیم. مسئلهی جمعیّت. یكی از خطراتی كه وقتی انسان درست به عمق آن فكر میكند، تن او میلرزد، این مسئلهی جمعیّت است؛ كه من به آقای دكتر هاشمی هم بهنظرم یك جملهی كوتاهی گفتم، با آقای دكتر روحانی هم مفصّل صحبت كردیم؛ مسئلهی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان كشور دارد كاهش پیدا میكند. یك جایی خواهیم رسید كه دیگر قابل علاج نیست. یعنی مسئلهی جمعیّت از آن مسائلی نیست كه بگوییم حالا ده سال دیگر فكر میكنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست.
رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
رهبر معظم انقلاب:
🏴 تلخی که وجود دارد، این است که در میان مجموعهی مسلمانان و امت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقبمانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهرههای نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است. اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان قبور ائمه "علیهمالسّلام" را در #بقیع ویران کردند.
۱۳۹۲/۰۲/۱۶
#سالروز_تخریب_قبور_ائمه_بقیع
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
این كشور با این سطح وسیع، با این تنوّع آبوهوایی، با این امكانات فراوان زیرزمینی، با این استعداد بالقوّهی علمی كه در این كشور وجود دارد، میتواند یك كشور پرجمعیّتی باشد و انشاءالله خودش هم این جمعیّت را اداره كند.۱۳۹۲/۰۸/۰۶
بنده همچنان معتقدم كشور ما كشور هفتاد و پنج میلیونی نیست؛ كشور ما كشور صد و پنجاه میلیونی است.۱۳۹۲/۰۸/۰۶
همراه:
خانم فریبا علاسوند عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده است که به مناسبت قتل دلخراش رومینا اشرفی یادداشتی را در باب ضرورت همه جانبه نگری به فجایع اجتماعی در اختیار مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار داده است که متن کامل این یادداشت در ذیل آمده است:
باسمه تعالی
در حادثه قتل دختر سیزده ساله تالشی به نام رومینا چند نکته دارای اهمیت است که اول از همه اینکه این حادثه به عنوان قتل یک انسان ابعاد اخلاقی و حقوقی غیرقابل اغماض دارد. بی تردید هیچ کس نمی تواند بدون دلیل موجه جان کسی را بگیرد و قتل جرم سنگینی است و تاوان سنگینتری دارد. امر به معروف و نهی از منکر آمرانه ترین رفتار اصلاحی است که افراد جامعه تنها تا مرحله زبانی می توانند آن را انجام دهند و بازداشتن فرد مجرم با تنبیه بدنی تنها و تنها در اختیار حاکم شرع است. از نظر اخلاقی نیز می دانیم دین شریف اسلام بدگمانی نسبت به دیگران را ممنوع می داند چه رسد به آسیب رساندن، کتک زدن و یا سطوح سخت تر مانند قتل. در الگوی اخلاقی اسلام رحم بر فرزند و بخشش او جایگاه بالایی دارد و والدین بهخاطر رحمت گستری بر فرزند مشمول لطف بیکران خداوند هستند.
دین شریف اسلام بدگمانی نسبت به دیگران را ممنوع می داند چه رسد به آسیب رساندن، کتک زدن و یا سطوح سخت تر مانند قتل
همچنین در کنار ارزش پایدار فوق، حفظ نوامیس، عفت ورزی نسبت به دختران و زنان در جامعه، خودداری از بی غیرتی و بی حیایی، حفظ حریم مرد و زن نامحرم نیز ارزش های پایداری هستند که نباید به بهانه تحولات اجتماعی با اباحی گری مردم را تشویق کرد که ارزش های خود را نادیده بگیرند و چشم بر غارت نوامیس خود ببندند. براین اساس نه می توان به بهانه قتلی ناروا غارت عفت را نادیده گرفت یا بر غیرت پدر شورید و نه به بهانه حفظ نوامیس دخترکی نوجوان و فریب خورده را به شکل فجیع و ناجوانمردانه کشت.
از سوی دیگر در این حادثه پرده از داوری های متناقضی برداشته می شود مانند این که گاهی یک دوره و نیم وقت مجلس و مردم گرفته می شود تا به بهانه های رنگین ازدواج دختران زیر 16سال را ظالمانه و با برچسب ازدواج کودک محکوم و ممنوع کنند، درحالی که ممکن است چنین ازدواج هایی در چارچوب شرع و قانون به شکل مناسبی و با احقاق حقوق دختر تحقق پذیرد و گاهی همان افراد، فرار دختر 13ساله با مردی 30ساله که با فحاشی و تهدید دخترک را از خانوادهاش ربوده عشق و آزادی انتخاب و شیوه زندگی نامیده اند، از آن دفاع کرده و از همگان می خواهند که چشم خود را روی تحولات و واقعیات جامعه باز کنند بی آن که غصه دختر نوجوان احساساتی و قربانی خشم جنسی یک مرد فریبکار را بخورند. بی تردید اگر محاکم قضایی به محکومیت آن مرد حکم دهند شعرا دست بهکار بافتن غزل برای عاشق دلخسته می شوند. ولی اگر پدر محکوم شود هر حکمی به جز قصاص را ناعادلانه می خوانند. کسانی عدم قصاص پدر را ناعادلانه می دانند که قصاص هر قاتل دیگری را حکم خشن اسلامی دانسته و همواره به عفو دعوت می کنند. این تناقضات عجیب برای اهل تفکر همه معنادار هستند.
باید در این اتفاق چند مطلب در یک چندضلعی با هم دیده شوند. چرا پدر تصمیم به قتل فرزند عزیزتر از جانش می گیرد؟ چه دیده؟ چه تهدیدی شده؟ آیا مورد اخاذی قرار گرفته؟ آیا کسی می تواند خود را جای او که در یک شهر کوچک زندگی می کند و عکس دخترش در دست مردم دست به دست می شود؛ بگذارد؟ بی تردید آنقدر ابعاد این قتل دلخراش است که اجازه دیدن عذر پدر را نمی دهد، ولی باید این وضعیت روحی را هم دید و البته این امر به معنای توجیه قتل نیست. مسئله دیگر سهم نهادهای واسطی است که در این رخداد محقق نشده اند کدام نهاد باید میان پدری که در مرز جنون است و دختری که خطای بزرگی مرتکب شده و پسری که دست از تهدید خانواده دختر برنداشته واسطه می شد و همگان را به خویشتنداری و حل مسئله دعوت می کرد تا مجرم و خاطی از بی گناه شناخته شوند و با روش های درمانگرایانه و مداخله ای به دختر، پدر و خویشان امکان عبور از تنگنای این رخداد چندوجهی را می داد؟ از نقاط ضعف در کشور ما عدم تحقق این سهم و فقدان نگرش حرفه ای به این جایگاه است. بعد دیگر سهم آگاهی دختر و پدر است. دختران کی و چگونه باید رفتارهای پرخطر را شناخته، از خود و پاکدامنیشان محافظت کنند و رعایت حریم مرد و زن را تمرین کرده و بدانند اینگونه روابط به صلاحشان نیست؟ چرا تنها به این اکتفا می کنیم که بگوییم جامعه متحول شده و اباحه رفتارهای جنسی واقعیت جامعه ماست؟ پدران کی و چگونه باید یاد بگیرند در شرایط جدید با چه روش هایی می توانند از ناموسشان حمایت و مراقبت کنند؟ مسئولان در جامعه هم باید بدانند بروز رفتاری تا بدین حد خشن می تواند سرریز هزاران فشار اقتصادی و اجتماعی باشد؟ و عده ای فکر نکنند فلان لایحه به سود زنان، حلال همه مشکلات آنا
ن است.
اگر مردم روز به روز برای نان، آب، شغل و گرانی لبریز از خشم شوند با تصویب لوایح کاری از پیش نمی رود. از سوی دیگر ممکن است خانواده ای درگیر پریشانی، مشکلات روانی، اعتیاد، اختلافات زناشویی و ده ها مسئله دیگر باشد که خشونت معلولی از آن همه عوامل است.
دختران کی و چگونه باید رفتارهای پرخطر را شناخته، از خود و پاکدامنیشان محافظت کنند و رعایت حریم مرد و زن را تمرین کرده و بدانند اینگونه روابط به صلاحشان نیست؟
نهایتا اینکه هر جرمی مجازاتی دارد. در این اتفاق سهم مردی که به حریم خصوصی یک خانواده تجاوز و دختر نوجوان آنها را فریب داده، خانواده اش را تهدید و با انتشار عکس دختر در فضای مجازی عرصه را بر خانواده دختر تنگ کرده سهم کمی در بروز رخداد تلخ قتل نیست. پدر که آخرین پرده را اجرا کرد و دختر را کشت نیز جرم معینی دارد. اسلام به هر دلیلی که بر ما پوشیده است پدر را در برابر مرگ فرزند به قصاص محکوم نمی کند. باید همه کسانی که با اعدام مخالفند فرصت را مغتنم شمرده و در این باره دست کم سکوت کنند! عدم قصاص به معنای حذف عنوان مجرمانه از اقدام پدر نیست و از نظر فقهی حبس و دیه در انتظار این پدر است و اتفاقاً به دلیل عنوان مجرمیت، پدر از این دیه هیچ سهمی ندارد. سهم سوم تقصیر هم برعهده همه نهادهایی است که وظیفه ترمیم این زخم را داشتند و باید بهموقع اقدام کرده و با نگهداری دختر در محل امن، وساطت و مشاوره هم دختر را پشیمان می کردند و هم پدر را راهنمایی می نمودند که متأسفانه چنین نشد.
باید بدانیم که پدیده قتل دارای انواع و اقسام مختلفی است و اگر یک قتل ابعاد مختلف دیگری پیدا کند تشدید مجازات در اختیار قاضی است و قضات ابعاد متخلف بزه را در نظرخواهند گرفت مانند این که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه 80 ریاست وقت قوه قضائیه مرحوم آیت الله شاهرودی قتل های مکرر ناموسی در یکی از استان های جنوبی کشور را مشمول افساد در زمین اعلام کرده و قاتلین را از این بابت به قصاص محکوم کردند. بنابراین قضاوت درباره مباحثات فقهی و حقوقی این مسئله تنها در اختیار قانونگذاران فقیه است که ابعاد اجتماعی مسائل را نیز رصد می کنند.
منبع: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 حکومت اگر با کفر باقی بماند اما با ظلم پایدار نخواهد ماند!
#مینیاپولیس
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از اصغریان
📌 کمپین یاریرسانی به مظلومان #یمن
🔹وقتی میتوانیم پوز آمریکا را به خاک بمالیم و تا آمریکای لاتین نفتکش بفرستیم، حتما می توانیم تا یمن نیز #کمکهای_انسانی بفرستیم👌
💢 لطفا از کمپین حمایتی زیر، حمایت کنید👇
❄️ https://farsnews.ir/my/c/26403
#انتشار_حداکثری
🔶🔹شبکه افسران انقلاب اسلامی
🔶🔹 @shabakeafsaran
هدایت شده از فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
🔴#اخلاقی
🔹 آیت الله #حائری_شیرازی: در میهمانیها بشقاب بیگانگان و ناآشنایان را لبریز میکنند، و اگر مقدار غذا محدود بود، از بشقاب دوستان و آشنایان کم میکنند و به بشقاب میهمانان میریزند.
🔹 آن کس که در انقلاب، گرسنگی را تحمل میکند، میهمان انقلاب نیست، بلکه صاحبخانه است و آن کس که باید به او رسید و سیرش کرد تا اعتراض نکند، اجنبی و میهمان است.
🔹 انقلاب هم میهمانانی دارد. کسانی هستند که مخالف انقلاب نیستند، اما طاقت صدمات انقلاب را ندارند. آنان را باید تحمل کرد و به آنها رسید، چون این توان را ندارند که مسائل را برای خود تفسیر و تحلیل کنند.
🔹 شما انقلابیها که بینشتان کافی است، بگذارید کسانی که بینش کمتری دارند، بیشتر ببرند. این حفظ آبروی انقلاب و به مصلحت انقلاب است.
🌤«اَللّهُمَّ عَجل لِوَلیِّکَ الفَرَج»🌤
✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان
╭─•┅•──🍃🌼🍃──•┅•─╮
🆔 @howzehfarhang🇮🇷
🌐 farhangi.hozehkh.com
╰─•┅•──🍃🌼🍃──•┅•─╯
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
#نهضت_ادامه_دارد و همچنان واتساپهای اسراییلی از روی گوشیهای ایرانیها حذف میشوند...
✌️🏻 فرمانِ #جهش_تولید و #قوت_در_فضای_مجازی را باید، با حذف بدافزارهایِ کثیفِ آمریکایی و تقویت نرمافزارهای خوبِ ایرانی دنبال کنیم.
پس یا علی (ع)!
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
قابل توجه دوستانی که علاقۀ زیادی به فالو کردن، منشن گذاشتن و پروموت کردن اکانتهای فارسی وزارت خارجه رژیم اسراییل رو دارند:
وزارت خارجه اسراییل به همهتون افتخار کرد و پزتون رو داد!
وزارت خارجه اسراییل اعلام کرد اکانت اینستاگرامی فارسی این وزارتخانه بیش از نیم میلیون فالور به دست آورده است!
عین متن رو خودتون بخونید:
حساب اینستاگرام فارسی وزارت امور خارجه امروز به نیم میلیون دنبال کننده رسید. در این حساب، از مهاجران علاقمند به مهاجرت به اسرائیل سؤالات زیادی دریافت شد.
به گزارش این وزارتخانه، حساب اینستاگرام فارسی وزارت امور خارجه در روز یکشنبه از آستانه نیم میلیون فالور عبور کرد.
این حساب که از سال 2017 فعال شده است، برای معرفی اسرائیل و جامعه اسرائیل به مخاطبان ایرانی استفاده میشود و واکنشهای بسیاری را از سوی مخاطبان ایرانی دریافت میکند.
🔴 الباطل یموت بترک ذکره
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
#اختصاصی
انتشار برای اولینبار
دستور رهبر معظم انقلاب حضرت آیتاللهالعظمی امام خامنهای در ارتباط با انحصار صداوسیما در «صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» به رئیس جمهور و آغاز عملیات «راهاندازی رادیو و تلویزیون اینترنتی» توسط آذریجهرمی با دستور حسن روحانی یک معنا بیشتر ندارد:
🛑 لیبرالها میخواهند در پایان حیاتشان، کودتا کنند؛ #کودتای_رسانه_ای ...
تا الآن اگر نمیدانستید، حرفی نیست! ولی از الآن که میدانید یا غیرت کنید و با این خیانت تاریخی بجنگید؛ یا یوق بیغیرتی را بر گردن بیاندازیم و دیگر شعار ما اهل کوفه نیستیم ندهیم تا لااقل منافق نمیریم...
#استیضاح_روحانی
#محاکمه_جهرمی
✍🏻 « روحالله #مومن_نسب »، عضو جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از 🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سپهبد سلیمانی، خطاب به مادران شهدا: وقتی شما مادرها نبودید و بچههایتان در خون دست و پا میزدند، حضرت زهرا (س) را دیدم...
╭─💕─═✨💜✨═─💕─
کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی🌹🌹)
╰─💕─═✨💜✨═─💕─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 "اذان" با صدای دل انگیز "شهید ابراهیم هادی" 🌸🍃
#بسیار_دلنشین
@shahid_hadi124
🌹🍃🌹🍃🌹
واکنش میثم مطیعی به ماجرای قتل رومینا - جهان نيوز
http://www.jahannews.com/news/729126
⭕️ #معجزه_نیت_الهی ( مثل شهید ابراهیم هادی )
🌸🍃 شهدا معمولا نقطه آغاز رشد و تعالیشان را از نیت قرار می دهند مثل #شهید_ابراهیم_هادی ابراهیم هادی که در نیت و مراقبت از نیت بی نظیر بود...
🌸🍃 شهید ابراهیم هادی فوق العاده و عجیب بود. همه چیز را پنهان می کرد. او به قدرت های عجیب دسترسی پیدا کرده بود.
🌸🍃 توی خط مقدم بود در لحظه ای گفت بچه ها می خواهم اذان بگم. در محاصره شروع کرد به اذان گفتن! به سمتش تیر اندازه کردند و مجروح شد
🌸🍃 بچه ها او را به عقب آوردند. بعد از مدتی دیدند گروهی عراقی با لباس های سفید تسلیم شدند. فرمانده آن ها گفت : آن کسی که اذان می گفت که بود؟ می خواهم او را ببینم بچه ها گفتند : مجروح شده چه طور؟ عراقی گفت : او با اذانش ما را بهم ریخت. آن کسی که تیر زده خودش آمده و پشیمان است اگر آن آقایی که اذان گفته، اجازه بدهد من خودم او را در اینجا به قتل می رسانم!
🌸🍃 حالا شما ده مرتبه اذان بگو اثرش این گونه خواهد بود⁉️ فرقش در چیست⁉️ در نیت، در نیت... فرقش در نیت است.
🌺 او اهل مراقبت بود. او واقعا از اولیا,الله بود...
استاد_پناهیان
♥️ کانال #شهید_هادی و
#شهید_تورجی_زاده👇👇
@shahid_hadi124