eitaa logo
حامیان انقلاب
264 دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
12.9هزار ویدیو
790 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 ویژه سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ♦️ ببینید| رهبر معظم انقلاب: طلوع خورشیدِ حق و عدل در پایان این شب ظلمانی قطعی است. ♦️ ۴ نكته درباره (عجل الله فرجه) در بيانات رهبرمعظم انقلاب @ebratha_ir
🌸 شـخصی رســـید محـضر عـلامه طــباطبایی (ره)ســوال ڪرد راه رسیدن به امام زمان عج چیست؟؟ علامـه پاسخ دادند خود امام زمان عــج فرموده است: شما خــوب باشـید ما خـودمان شــما را پیدا میڪنیــم. 📚 آداب انتظار عارفان 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از جهان نیوز
🔴📷 |توصیه های کرونایی به خانم های باردار @jahaannews
هدایت شده از مداح شو
نمونه ای گویا ازغیرتِ ناموسیِ حاج قاسم که در عین حال بیانگر نظر صریح ایشان راجع به اهمیت و حد تحفظ زن از نامحرم نیز هست... ایشان در یادداشت اولی که بر کتاب "من زنده ام" خاطرات دورانِ اسارتِ شیرزنی به نامِ سرکار خانمِ معصومه آباد خطاب به ایشان چنین نوشتند. «بسمه تعالی» خواهرم، مثل همان برادرهای اسیرت همه جا با تعصب مراقبت می کردم کسی عکس روی جلد کتابت را نبیند. و در تمام کتاب با ناراحتی و استرس بدنبال این بودم که آیا کسی به شما جسارت کرد؟ آخر مجبور شدم روی عکست را با کاغذ بچسبانم تا نامحرمی او را نبیند. برادرت بغداد؛ «سلیمانی»
مےگـیره‌بـہ‌زمانے‌ڪه‌؛ +(ٺصمیم‌مۍگیرۍ‌یڪۍ‌از‌گُنـاه‌هاٺ وبراش‌بذارۍ‌ڪنآر✨ :) (عج)♥️ @yazahraa_1397
14.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | شعرخوانی سیدحمیدرضا در مسجد مقدس جمکران 🔺️به مناسبت نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه 💠💠💠 ✅ کانال رسمی مسجد مقدس جمکران: @jamkaran_ir
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
⭕️ شبهه دیگری از جناب عبدالکریم سروش درباره دین و روحانیت بسم الله الرحمن الرحیم ان الذین یکفرون بالله و رسله و یریدون ان یفرقوا بین الله و رسله و یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض و یریدون ان یتخذوا بین ذلک سبیلا اولئک هم الکافرون حقا و اعتدنا للکافرون عذابا مهینا شبهه دیگری که جناب عبدالکریم سروش مطرح می‌کند؛ درباره دین و روحانیت است و میگوید: «روحانیت فقه پوسیده را ابزار قدرت قرار داده و دین را از نقش آفرینی اصلی خود باز داشته است تنها الهامی که از دین گرفته‌اند این است که احکام جزایی (قصاص، دست بریدن، سنگسار و...) را وسط جامعه بیاورد.» ایشان در این عبارت چهار ادعا را مطرح کرده است: اول اینکه فقه پوسیده است و دوم اینکه روحانیت با فقه پوسیده ابزار قدرت ساخته است سوم اینکه روحانیت دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است و چهارم اینکه تنها الهامی که روحانیت از دین گرفته آوردن احکام جزایی در جامعه است؛ هر چهار ادعای سروش محل تأمل است: ادعای اول اینکه فقه پوسیده است پاسخ این است که به چه دلیل فقه پوسیده است آیا منصفانه است که پشت سر هم ادعاهای بی دلیل ارایه کنند. فقه شیعه مبتنی بر اجتهاد در قرآن و سنت است اجتهاد به تعبیر اقبال‌لاهوری موتور محرک تشیع است. اجتهاد اجازه نمیدهد که فقه پوسیده شود. فقیهان در طول تاریخ با روش اجتهاد، مرتب مسائل جدید را با قواعد اصولی و قواعد فقهی پاسخ می‌دهند این که می بینیم امروز فقه پزشکی، فقه بانکداری، فقه مالیات، فقه سیاسی، فقه فرهنگ و سایر فقه های تخصصی در حوزه علمیه شکل گرفته، نشان از فقه اجتهادی پویا دارد و به هیچ وجه پوسیده نیست. ادعای دوم اینکه فقه، ابزار قدرت سیاسی قرار گرفته است؛ پاسخ این است که این مطلب چه اشکالی دارد وقتی قوام حکومت سیاسی به قوانین اجتماعی آن است؛ قوانین اجتماعی در حکومت اسلامی نیز برگرفته از احکام فقهی و مبتنی بر اجتهاد است. پس همانگونه که قوانین هر حاکمیتی، ابزار قدرت آنها است؛ قوانین اجتهادی نیر ابزار قدرت حکومت اسلامی در ایران است. ادعای سوم این بود که روحانیت، دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است. این سخن هم ناتمام است چون حقیقت اسلام عبارت است از عقائد و احکام شرعی و اخلاق اسلامی؛ به هیچ وجه روحانیت تنها بر احکام شرعی بسنده نکرده و بر عقائد و اخلاق اسلامی نیز تاکید دارند. پیش فرض جناب سروش از ادعایش این است که احکام شرعی بخشی از حقیقت دین نیست لذا این گونه درباره روحانیت و نقش آفرینی دین سخن می گوید. حال از ایشان سوال می‌کنیم که نقش‌آفرینی اصلی دین چیست؟ پاسخش طبق سخنان دیگرش، این است که نقش آفرینی دین در تجربه دینی یعنی احساس دینی است این ادعا قطعاً باطل است چون نقش‌آفرینی اصلی دین، موحد شدن و تقرب به خدا از طریق عقاید و احکام شرعی و اخلاق شرعی است علاوه بر اینکه گسترش مناسک حسینی در تقویت تجربه دینی مومنان بسیار موثر است و اما عجیب این است که جناب سروش با همین هم مخالفت می کند. ادعای چهارم این بود که روحانیت تنها احکام جزایی مانند قصاص و دست بریدن و سنگسار و غیره را از دین الهام گرفتند؛ این هم نسبت ناروایی است که به روحانیت می دهد. روحانیت تاکید بر جریان سه ساحت دین اسلام یعنی عقائد و احکام و اخلاق در جامعه است و احکام جزایی هم بخشی از دین به شمار می آید. اگر سروش این مطلب را قبول نداشته باشد مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض می‌شود و مشمول آیات سوره نساء می گردد که خداوند سبحان ایمان به بعض دین و کفر به بعض دین را مصداق کفر می شمارد. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍ عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم چهار آبان ۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
18.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️اقدامات رهبر انقلاب برای مبارزه با کرونا 🔻پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این نماهنگ مجموعه اقدامات رهبر انقلاب برای مبارزه با کرونا را -از ابتدای شیوع بیماری ناشی از این ویروس تاکنون- مرور کرده است. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓      🌸@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
📣 استفائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب 🔺سوال: اگر شخصی به این بیماری مبتلا شده یا برخی از علائم مشکوک به کرونا را دارد، آیا جایز است با کسانی که از وضعیت او اطلاع ندارند رفت و آمد نماید؟ 🔺جواب: اگر احتمال عقلائی بدهد که موجب سرایت به دیگران گردد، باید از این کار اجتناب کند. 🔺سوال: حکم رفت و آمد خانوادگی و نیز حضور در مراسمات که در آن احتمال مبتلا شدن به کرونا وجود دارد، چیست؟ 🔺جواب: از وارد شدن به محلی که احتمال عقلائی مبتلا شدن وجود دارد، اجتناب شود مگر اینکه با رعایت نکات بهداشتی، این احتمال منتفی و یا غیر قابل توجه باشد. 📡@Mehrnews
💠 خداوند بحران کرونا را چگونه تدبیر می‌کند؟ ‏✍️ علی‌رضا ملا احمدی؛ طلبه سطح ۴ حوزه و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی ‏⏱ زمان مطالعه: ۳ دقیقه ‏"و تسبّبَت بِلُطفِکَ الأسباب"‏ 👆 این عبارت، فقره‌ای از دعای هفتم صحیفه سجادیه است که آیت‌الله خامنه‌ای یک‌بار برای رهایی از این ویروس منحوس ‏کرونا به آن سفارش کردند و دیروز هم‌بار دیگر با استشهاد به آن، نقش کلیدیِ را در مهار این بیماری بیان نمودند. این ‏دعا و عبارت چرا این‌قدر مهم است؟ 🔅 ترجمهٔ عبارت این است: "و سبب‌های مادی و فرا مادی، به‌واسطهٔ لطفِ توست که تأثیرگذارند."‏ از همین جملهٔ کوتاه، چند نکتهٔ مهم استفاده می‌شود:‏ ‏1‏‎️⃣‏ توسّل جستن به اسباب مادی نه‌تنها منافاتی با توحید ندارد، بلکه اساساً مسیر تحقق ارادهٔ تکوینی الهی در عالم ماده، جز از ‏این راه میسّر نیست. بله استثنائاتی همچون معجزه و بعضی کراماتی که از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) یا بعضی اولیاء الهی ‏مشاهده می‌شود جای خوددارند که این‌ها هم به اذن الهی هستند؛ اما اصولاً سنّت الهی در این عالمِ ماده، بر این تعلق‌گرفته که ‏امور را از مسیر اسباب عادی‌شان پیش ببرد.‏ ‏2‏‎️⃣‏ اما این اسباب عادی در بن‌بست‌ها و شرایط بحرانی، چگونه و ذیل کدام اسم از اسماء حسنای الهی عمل می‌کنند؟ طبق این ‏دعای شریف، برای مشکلات لاینحل دنیوی و مادی، این اسم "لطیف" حق‌تعالی است که امور عالم را تدبیر می‌کند و پیش ‏می‌برد. ؛ ما (با تمسک به امام سجاد علیه‌السلام) با توسّل جستن به این اسم الهی از خداوند می‌خواهیم این گرِه را باز کند.‏ ‏❓اما لطیف به چه معناست؟ 🔹 وقتی چیزی آن‌قدر ظریف و نازک باشد که بتواند به درون هر چیزی نفوذ کند، در عرب از آن تعبیر به "لطیف" می‌شود. ‏در معارف توحیدی وقتی بخواهند به آن جلوهٔ قدرت و احاطهٔ علمیِ خداوند بر عالَم اشاره کنند که به چیزهایی نفوذ می‌کند که ‏فراتر از توان و درک بشر است، با اسم "لطیف" از این قدرت و احاطه یاد می‌کنند.‏ 🔸 مثلاً حضرت یوسف (علیه‌السلام) پس از همهٔ آن ماجراهای عجیب و شگفتِ چاه و بردگی و زلیخا و زندان و عزیزیِ ‏مصر و برادران و دیدار پدر و غیره، دقیقاً به همین اسم خداوند اشاره می‌کند و جریان مشیّت الهی در متن اسباب مادی طی ‏این سال‌ها را متکی به اسم "لطیف" خداوند می‌داند. (جهت توضیح بیشتر مراجعه شود: المیزان، ج ۱۱، ص ۴۴۴)‏ ‏3‏‎️⃣‏ در عقلانیت توحیدی، بین دو امرِ ظاهراً ناسازگار جمع می‌شود: از طرفی توسّل به علم و قدرتِ لایتناهی الهی برای ‏خروج از بحران و چالش بزرگ. ؛ و از دیگر سو حرکت از مسیر اسباب عادی و مادی برای جریان مشیّت الهی در متن و ‏بطنِ این اسباب.‏ 📌 پ.ن ۱: یکی از این اسباب مادی، "علم پزشکی" است که واکسن یا داروی درمان این بیماری به‌واسطهٔ پزشکان کشف و ‏تولید شود.‏ ‏ 📌 پ.ن ۲: یکی از کار ویژه‌های ولی‌ جامعه، این است که ایمان و عقلانیت ایمانیِ جامعه را ارتقاء بدهد. ببینید با سفارش به ‏یک دعا، چگونه دارد حرکت ایمانیِ امّت را هدایت می‌کند.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir