جالبه به گفته آقای رسایی رهبری جواب نامه آقای قالیباف رو ندادن
از حالا به بعد مجلس تعطیل بماند بوی کو....
حمید رسایی
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
💬 هر خونی، خونبهائی دارد که قاتلین جنایتکار شهیدان باید بزودی آن را بپردازند.|۲۶/اسفند/۱۴۰۴
📲 @rahbar_enghelab_ir
تنگه هرمز بسته شد
قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا:
وَإِنْ نَكَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ(۱۲ توبه)
نظر به بدعهدی و پیمانشکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهمنامه پایان جنگ، و در واکنش به نقض بیوقفه و مستمر آتشبس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بیرحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقبنشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام میدارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.
متذکر میگردد این گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گامهای بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313
وزارت خارجه ایران:
هیئت ایرانی برای پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل بر اساس یادداشت تفاهم عازم سوئیس شد.
@HAMODIiir
Hamodi.ir
وزارت خارجه ایران: هیئت ایرانی برای پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل بر اساس یادداشت تفاهم عازم سوئیس
جالبه؛ از یک طرف گفته میشد تا اجرای تعهدات طرف مقابل، مذاکره وارد مرحله بعد نمیشود. حالا خبر میرسد هیأت ایرانی برای پیگیری اجرای همان تعهدات راهی سوئیس شده است.
سؤال اصلی اینجاست: آیا آمریکا واقعاً شروع به اجرای تعهداتش کرده یا هنوز در مرحله وعده و مذاکره است؟
بعد از حرفهای متناقض ترامپ درباره پولهای ایران و اجرای توافق، طبیعی است که خیلیها با دیده تردید به این روند نگاه کنند. معیار موفقیت توافق نه جلسات و سفرها، بلکه اجرای واقعی تعهدات روی زمین است.
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313
Hamodi.ir
تنگه هرمز بسته شد قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا: وَإِنْ نَكَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْد
یک منبع نظامی در نیروی دریایی سپاه: تنگۀ هرمز از دقایقی قبل بهطور کامل بسته شد.
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313
به نظرم اتفاقای اخیر یه سؤال جدی درست کرده.
از یه طرف سپاه میگه چون آمریکا و اسرائیل بند اول تفاهمنامه رو زیر پا گذاشتن، تنگه هرمز بسته شده. از اون طرف هم هیأت ایرانی داره میره سوئیس که درباره اجرای تعهدات طرف مقابل حرف بزنه.
سؤال اینجاست؛ مگه این اولین باره که اسرائیل آتشبس رو نقض میکنه؟ مگه اولین باره که بند اول توافق زیر پا گذاشته میشه؟ اگه نه، پس دیپلماتهای ما دقیقاً قراره چه امتیاز جدیدی از سوئیس بگیرن؟
ممکنه بعضیا بگن این همون هماهنگی میدون و دیپلماسیه؛ میدون فشار میاره، دیپلماسی هم میره نتیجه اون فشار رو بگیره. ولی سؤال بعدی اینه که اگه آمریکا با وجود این همه نقض توافق هنوز نتونسته یا نخواسته اسرائیل رو وادار به اجرای تعهدات کنه، مشکل کمبود مذاکرهست یا نبود اراده برای اجرای توافق؟
ایران میتونه خیلی راحت بگه ما از مسیر دیپلماسی خارج نشدیم؛ این آمریکا بود که با چراغ سبز به اسرائیل، بند اول تفاهم رو نقض کرد. پس مقصر وضع فعلی طرف ناقض توافقه، نه ایران.
برای همین سؤال اصلی امروز این نیست که توافق خوبه یا بده؛ سؤال اینه که وقتی نقض توافق چند بار تکرار شده، این مذاکره جدید قراره چه چیزی رو حل کنه که تا الان حل نشده؟
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313
Hamodi.ir
به نظرم اتفاقای اخیر یه سؤال جدی درست کرده. از یه طرف سپاه میگه چون آمریکا و اسرائیل بند اول تفاهم
وزارت خارجه ایران:
هیئت ایرانی برای پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل و عدم شرکت در مذاکرات به سوئیس رفت.
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313
Hamodi.ir
وزارت خارجه ایران: هیئت ایرانی برای پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل و عدم شرکت در مذاکرات به سوئیس ر
میرن سوئیس که مذاکرات شرکت نکنند😐😂😐😂😐😂
پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل رو نمیتونستند به واسطه میانجیها انجام بدن؟
این همه پول بیتالمال خرج بشه
این همه راه رو برو
که بگی چرا به تعهدات عمل نکردی؟
خب از روز اول نقض کرده ...
همهی دنیا دارند میبینند نقض کرده ...
تا کجا میخواید پافشاری کنید روی تصمیم اشتباهی که گرفتید و از قضا خلاف نظر رهبری هم بوده
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313
نتانیاهو به ارتش اسرائیل دستور داد آتشبس در لبنان را اجرا کند، اما نیروهای اسرائیلی در مناطق اشغالی باقی خواهند ماند.
رسانههای عبری به نقل از منابع:
🔹 آتشبس جدید به ارتش اسرائیل اجازه میدهد برای مقابله با آنچه «تهدیدات» میخواند، در جنوب لبنان آزادانه عملیات انجام دهد.
🔹 به عبارت دیگر، اسرائیل بدون عقبنشینی از مناطق اشغالی و بدون توقف کامل عملیات نظامی، شرایط جدیدی را برای آتشبس تعریف کرده است.
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313
Hamodi.ir
نتانیاهو به ارتش اسرائیل دستور داد آتشبس در لبنان را اجرا کند، اما نیروهای اسرائیلی در مناطق اشغالی
این چیزی که نتانیاهو گفته بیشتر شبیه «آتشبس به سبک اسرائیلی» است تا آتشبس واقعی.
از یه طرف میگه آتشبس اجرا میشه، از یه طرف میگه نیروهامون از مناطق اشغالی خارج نمیشن. از یه طرف حرف از توقف درگیریه، از اون طرف به ارتش اجازه عملیات نظامی در جنوب لبنان داده میشه.
یعنی عملاً تعریف اسرائیل از آتشبس اینه که مقاومت ساکت بشینه، ولی خودش هر وقت خواست عملیات انجام بده. طبیعی هم هست که چنین چیزی نه برای لبنان قابل قبوله، نه برای مقاومت.
اتفاقاً همین خبر میتونه یکی از دلایلی باشه که ایران میگه بند اول تفاهمنامه اجرا نشده. چون اگر قرار بود آتشبس برقرار بشه، باید هم تجاوز متوقف میشد، هم اشغالگری پایان پیدا میکرد؛ نه اینکه فقط اسم آتشبس روی وضعیت جدید گذاشته بشه.
حمودی(اخبار جنگ)
https://eitaa.com/hamodi313