eitaa logo
Hamodi.ir
19هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2هزار ویدیو
7 فایل
یه کُرد انقلابی سرباز امام خامنه‌ای ارتباط با ادمین 👇🏻 @mfm5013
مشاهده در ایتا
دانلود
پزشکیان وارد اسلام آباد شد حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
«چرا ما در جنگ موفق و در مذاکره ناموفقیم؟» یا «تفاوت پاردایم لیبرالی حاکم بر سیاست خارجی ایران و‌ رئالیسم تهاجمی آمریکا چیست؟»: ۱- عراقچی: طبق قوانین بین الملل نمی توانیم از تنگه هرمز عوارض بگیریم. ۲- ترامپ: اگر ایران همکاری نکند، تنگه هرمز را میگیرم و بر آن عوارض می بندم. 🗣 سیدنظام الدین موسوی حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
خدایی هنوز تو کانال علی زکریایی ممبر هست؟؟؟😂😂😂😂 حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
ترامپ: 🔹 ایران به‌طور کامل با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت کرده است. 🔹 هرگونه پول یا تخفیف تحریمی که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا آزاد شود، در یک حساب امانی (Escrow) تحت کنترل ایالات متحده نگهداری خواهد شد. 🔹 این منابع فقط برای خرید مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از آمریکا هزینه می‌شود. 🔹 از جمله کالاهای مورد نظر، ذرت، گندم و سویا از کشاورزان آمریکایی است. 🔹 ترامپ مدعی شد ایران به‌شدت به این اقلام نیاز دارد و وضعیت کنونی یک بحران انسانی است که باید پیش از دیر شدن برای آن اقدام کرد. حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
Hamodi.ir
ترامپ: 🔹 ایران به‌طور کامل با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت کرده است. 🔹 هرگونه پول یا تخفیف تحریمی که
اگر این اظهارات ترامپ دقیق باشه، یکی از جدی‌ترین سؤال‌ها درباره توافق همینجاست. به مردم گفته می‌شد دارایی‌های ایران آزاد می‌شود، اما حالا ترامپ می‌گوید پول‌ها در حسابی تحت کنترل آمریکا می‌ماند و فقط برای خرید کالاهای موردنظر واشنگتن قابل استفاده است. اگر این روایت درست باشد، این دیگر «دسترسی کامل به دارایی‌ها» نیست؛ بلکه نوعی استفاده محدود و مشروط از پول خود ایران است. از طرف دیگر، بازرسی‌های بیشتر و تعهدات جدید از ایران مطالبه می‌شود، اما هنوز بحث خروج اسرائیل از جنوب لبنان و توقف کامل نقض آتش‌بس مبهم است. طبیعی است که منتقدها بپرسند توازن تعهدات دقیقاً به نفع کدام طرف در حال شکل گرفتن است؟ @HAMODIiir
Hamodi.ir
اگر این اظهارات ترامپ دقیق باشه، یکی از جدی‌ترین سؤال‌ها درباره توافق همینجاست. به مردم گفته می‌شد
با این روایت ترامپ که اگه درست باشه، انتقاد اصلی متوجه تیم مذاکره‌کننده‌ست. سال‌ها به مردم گفته شد باید تحریم‌ها برداشته بشه و پول‌های ایران آزاد بشه؛ نه اینکه پول ایران در حسابی تحت کنترل آمریکا بمونه و واشنگتن تعیین کنه ایران از پول خودش چه چیزی بخره. از اون طرف بازرسی‌ها و تعهدات جدید از ایران گرفته شده، اما درباره اجرای کامل آتش‌بس لبنان، خروج اشغالگران و پایان تجاوزها هنوز ابهام وجود داره. سؤال اینه که چرا در گرفتن امتیاز از ایران سرعت وجود داره، اما در گرفتن تضمین از آمریکا و اسرائیل این‌همه ابهام و تأخیر دیده می‌شه؟ اگر قرار باشه آمریکایی‌ها درباره پول ایران تصمیم بگیرن و همزمان خودشون رو صاحب حق تهدید و فشار هم بدونند، طبیعیه که بپرسیم تیم مذاکره‌کننده ما دقیقاً کدوم خط قرمز رو برای حفظ عزت و استقلال کشور رعایت کرده؟ حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
‌منظورش قیمت طلاست ... حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
🔴 مبانی فکری و فطری غرب ببینید، فرق اصلی نگاه اسلام با تمدن غرب اینه که اسلام آدم رو فقط یه موجود دنیایی نمی‌بینه. تو نگاه اسلامی، پیشرفت فقط این نیست که جیب مردم پر پول باشه، خیابون‌ها قشنگ بشه یا تکنولوژی جلو بره؛ پیشرفت واقعی وقتیه که هم دنیای آدم‌ها آباد بشه و هم آخرتشون. اما تمدن غرب از یه جایی به بعد انسان رو محور همه‌چیز گذاشت. کم‌کم خدا و معنویت از مرکز زندگی کنار رفت و شد «هرچی خود انسان خواست». بعد هم معیارها عوض شد؛ یه جا لذت شد ملاک، یه جا آزادی بدون چارچوب، یه جا هم سود و پول. یعنی به جای اینکه بپرسن «حق چیه؟»، بیشتر پرسیدن «سودش چقدره؟» یا «لذت داره یا نه؟». مشکل اینجاست که وقتی پول و منفعت بشه معیار اصلی، خیلی از ارزش‌های انسانی و اخلاقی کم‌رنگ میشن. ممکنه یه کار فقط چون سود داره درست حساب بشه، حتی اگه به ضرر انسانیت یا اخلاق باشه. برای همین می‌بینیم غرب با اینکه تو علم و صنعت پیشرفت کرده، ولی همزمان با بحران‌های اخلاقی، بی‌عدالتی، جنگ‌طلبی و سلطه‌جویی هم درگیره. خلاصه حرف اینه که علم، ثروت، آزادی و پیشرفت چیزهای بدی نیستن؛ اتفاقاً لازم هم هستن. اما اگه از معنویت، اخلاق و حق جدا بشن، به جای اینکه انسان رو بالا ببرن، ممکنه خودشون تبدیل به ابزار ظلم و انحراف بشن. پیشرفت واقعی اونیه که هم دنیا رو بسازه، هم آخرت رو؛ نه اینکه یکی فدای اون یکی بشه. حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
Hamodi.ir
#غرب_شناسی #ره_نامه 🔴 مبانی فکری و فطری غرب ببینید، فرق اصلی نگاه اسلام با تمدن غرب اینه که اسلام
حالا اگه بخوایم همین بحث رو بیاریم تو سیاست ایران، ردّ این نگاه غربی رو تو بعضی جریان‌های چند دهه اخیر میشه دید. یه روز اسمش شد سازندگی؛ یعنی توسعه و اقتصاد و سرمایه در اولویت قرار گرفت. یه روز اسمش شد اصلاحات؛ یعنی جامعه مدنی، آزادی‌های غربی و نزدیک شدن به مدل‌های سیاسی غرب. یه روز هم اسمش شد اعتدال؛ یعنی گره زدن بخش مهمی از حل مشکلات کشور به مذاکره و رابطه با غرب. امروز هم خیلی‌ها معتقدن بخشی از نگاه دولت پزشکیان ادامه همون مسیره؛ یعنی تأکید روی تعامل با دنیا، تنش‌زدایی، توسعه اقتصادی و حل مسائل از مسیر مذاکره و توافق. البته اسم‌ها مهم نیست. دعوا سر آدم‌ها و دولت‌ها هم نیست. دعوا سر یه نوع نگاهه؛ اینکه محور پیشرفت کشور اسلام، عدالت، استقلال و آرمان‌های انقلاب باشه یا کم‌کم پول، رفاه، توسعه به هر قیمت و جلب رضایت قدرت‌های جهانی جای اون رو بگیره. اگه حواسمون نباشه، ممکنه اسم دولت‌ها عوض بشه، ولی همون تفکری که ازش به عنوان انسان‌محوری، لذت‌محوری و سودمحوری یاد می‌کنه، با یه ظاهر جدید دوباره تکرار میشه. حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
این روزا بعضیا هر وقت کم میارن، سریع شعار وحدت میدن. در حالی که وحدت خودش هدف نیست؛ باید دید وحدت روی چی و برای چی؟ اگه یه عده برای یه هدف درست و منطقی دور هم جمع بشن، وحدت چیز خوبیه. اما اگه قرار باشه به اسم وحدت، هر حرف و نقدی خفه بشه و همه فقط بگن «چشم»، اون دیگه وحدت نیست؛ میشه تعطیل کردن عقل. بعضی وقت‌ها هم آدم‌هایی که خودشون اشتباه کردن یا شکست خوردن، برای فرار از پاسخگویی پشت شعار وحدت قایم میشن. یعنی به جای جواب دادن، میگن الان وقت انتقاد نیست، الان وقت وحدته! حرف حساب اینه که اول باید معلوم بشه محور وحدت چیه، هدفش چیه و چه کسی داره این شعار رو میده. چون هر وحدتی ارزشمند نیست. تاریخ پره از گروه‌ها و جریان‌هایی که با هم متحد بودن، ولی مسیرشون اشتباه بوده. الان وحدت ما مردم که جناح‌های فکری مختلفی داریم حول محور یک شخص و یک تفکره که اون شخص سید مجتبی خامنه‌ای و اون تفکر ، تفکر انقلاب اسلامیه پس وحدت خوبه، اما وحدتی که روی حق، منطق و هدف درست بنا شده باشه؛ نه وحدتی که بشه چماق ساکت کردن منتقدها. حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313
‌‌ترامپِ بچه‌خوار وسط جنگ می‌گفت با گروهی از ایرانی‌ها در ارتباطیم و در حال مذاکره‌ایم. مسئولان تکذیب می‌کردند، آقای مرندی هم به انگلیسی توییت می‌زد و حرف ترامپ را به سخره می‌گرفت. ما هم اعتماد می‌کردیم و با خنده می‌گفتیم حتماً منظورش «خُرزوخان» است! اما بعد فهمیدیم قاتل جزیره اپستین راست می‌گفته. بعد گفت تنگه بدون عوارض باز خواهد شد. باز هم با اتکا به مواضع رسمی، حرفش را مسخره کردیم. گفت حتی یک سنت غرامت نقدی به ایران پرداخت نخواهد شد. حرف‌های دیگری هم زد که بعدها مشخص شد حرف‌هایش از روایت رسمی ما به واقعیت نزدیک‌تر است. حالا که خون بهای رهبر شهید، بچه‌های میناب و هزاران شهید دیگر برای این مسئولان، شده ۶ میلیارد دلار از پول خودمان که قرار است با همان هم از آمریکا ذرت و سویا وارد کنیم، باید همچنان به مواضع رسمی اعتماد کنیم؟ نه، مرسی! حمودی(اخبار جنگ) https://eitaa.com/hamodi313