eitaa logo
همپای پیشرفت
724 دنبال‌کننده
325 عکس
55 ویدیو
8 فایل
🔸️همپا، الگوساز در برنامه‌ریزی منطقه محور همراه با نقش‌آفرینی هسته‌های پیشرفت منطقه‌ای 🇮🇷 ارتباط با مدیر کانال @m_r_shakibaei
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را به همه شما مخاطبین محترم، تسلیت عرض می نماییم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آیا ملت تحقیر شده، پیشرفت می‌کند؟ 🔺 بیانات رهبری در باب اهمیت عزت و نسبت آن با پیشرفت - اصل دوم پیشرفت پ.ن:‌ در الگوی پیشرفت منطقه‌ای همپا، اصل دوم پیشرفت عبارت است از «عزت» که بعد از عبودیت، اولویت دوم را به خود اختصاص می‌دهد. 🔗 https://eitaa.com/hampa_ir
🔰 اصل سوم پیشرفت چیست؟ 🔺 مفهوم استقلال و آزادی به عنوان اصل سوم پیشرفت بسیار مهم است به‌گونه‌ای که هربرنامه‌ای که برای اداره جامعه طراحی می‌شود، بایستی نفی کننده آن نبوده، بلکه تقویت‌کننده آن باشد. 🔗 https://eitaa.com/hampa_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نهضت سوادآموزی؛ مصداقی از حرکت عمومی مردم ➖ راه‌حل امام (ره) برای مبارزه با بی‌سوادی گسترده چه بود؟ ➖ مردم چه واکنشی به پیشنهاد امام (ره) داشتند؟ ➖ نتیجه تلاش‌ها چه شد؟ 🔺 مروری بر تجربه نهضت سوادآموزی در ابتدای انقلاب اسلامی 🔗 https://eitaa.com/hampa_ir
🔰 حرکت عمومی مردم در تشکیل نهضت سوادآموزی 💠 به بهانه ۷ دی - سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی 🔹 مایه بس خجلت است در کشوری که مهد علم و ادب بوده و در سایه اسلامی زندگی می‌کند که طلب علم را فریضه دانسته، مردم از نوشتن و خواندن محروم باشند. ما باید در برنامه درازمدت، فرهنگ وابسته کشورمان را به فرهنگ مستقل و خودکفا تبدیل کنیم و اکنون بدون از دست دادن وقت و بدون تشریفات خسته‌کننده برای مبارزه با بی‌سوادی بطور ضربتی و با بسیج عمومی قیام کنیم تا ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک هرکس نوشتن و خواندن ابتدایی را آموخته باشد. برای این امر لازم است تمام بی‌سوادان برای یادگیری و تمام خواهران و برادران باسواد برای یاد دادن بپاخیزند و وزارت آموزش و پرورش با تمام امکانات بپاخیزد و از قرطاس بازی و تشریفات اداری بپرهیزد. 🔸متن فوق بخشی از فرمان ۷ دی ۱۳۵۸ امام (ره) برای تشکیل نهضت سوادآموزی است. نهضت سوادآموزی و بسیاری از نهادهای اول انقلاب همچون جهاد سازندگی، کمیته‌های انقلاب، شورای محلات و ... در ایجاد نهضت فراگیر مردمی در جهت حل مسائل کشور مشترک بودند. دغدغه امروز رهبر انقلاب مبنی بر شکل‌گیری حرکت عمومی مردم با محوریت جوانان جهت ساختن ایران نیز فراخوانی برای میدان دادن به مردمی است که حرکتشان بن مایه پیشرفت کشور است. بر این اساس در این چند خط قصد داریم به اختصار ایده حرکت عمومی در نهضت سوادآموزی را برای درس گرفتن در شرایط امروز بازخوانی نماییم. حرکت عمومی مردم لازمه حل مسئله بی‌سوادی 🔹 ایده اصلی امام (ره) برای حل مسائل کشور سوق دادن کشور بر مدار پیشرفت بود. در اندیشه و کنش ایشان پیشرفت جوهره‌ای دارد که با جریان توسعه متفاوت است. در جریان پیشرفت، قیام و حرکت مردم اصالت دارد. یکی از تفاوت‌های جدی پیشرفت و توسعه این است که در مسیر پیشرفت‌ میدان داری مردم موضوعیت دارد. این به میدان آمدن مردم برای جریان پیشرفت گرا اهمیت دارد اما جریان توسعه تا مدت‌ها قبل اساساً قائل نبود که مردم را باید به میدان بیاورد. البته رویکردهای متأخر توسعه با ایده تسهیل گری سعی داشته که نسبتی میان مردم و توسعه ایجاد کند اما این حضور مردمی اصالت نداشته بلکه کارکرد اصلی تسهیل گران همراه کردن مردم با تصمیمات سرمایه داران است. نهضت سوادآموزی مصداقی از تدبیر امام برای حضور عمومی مردم در جهت پیشرفت کشور در موضوع سوادآموزی است. در تاریخ یکصد سال اخیر ایران تلاش‌های متعددی برای باسواد کردن مردم صورت پذیرفته بود اما در هیچ کدام از این تلاش‌ها مردم میدان دار حل مسئله نبودند؛ بر این اساس یکی از دلایل توفیق نهضت سوادآموزی شکل‌دهی به حرکت عمومی مردم برای گسترش سواد بود. نکته قابل ذکر این جا است که حرکت مردمی آن گاه که جنبه عمومی پیدا کند، تحول آفرین خواهد شد. تقدم حرکت عمومی مردم بر ساختارسازی 🔸 توسعه با ادبیات رضاخانی آن که نزدیک به یک سده است در تاروپود نظام حکمرانی ما تنیده، قبل از مواجهه با هر مسئله‌ای دغدغه ساختارسازی دارد. تدابیر اتخاذ شده برای حل مسئله بی‌سوادی در سال‌های قبل از انقلاب، نمونه‌ای از اقدامات ساختار محور می‌باشد. برای باسواد نمودن مردم در دوره رضاخان ابتدا «سازمان اکابر» شکل گرفت که این سازمان فقط در چند شهر دایر بود. محمدرضا نیز یادگار پدر را به «سازمان آموزش سالمندان» تغییر داد. در اصلاحات ارضی «کمیته ملی پیکار با بی سوادی» تشکیل شد و بعد «سازمان جهاد ملی سوادآموزی» تشکیل شد. حتی بخشی از نیروهای سپاه دانش هم برای سوادآموزی وارد روستاها شدند. نتیجه این همه نهاد عریض و طویل نیز اگرچه باسواد شدن تعدادی از افراد بود اما واقعیت این است که در پایان سال ۵۷ تنها ۴۶ درصد افراد بالای ۶ سال سواد خواندن و نوشتن داشتند. 🔹 این همه به معنای آن نیست که نهضت سوادآموزی بدون هیچ ساختاری و در خلاء، چالش بی سوادی را حل کرد. اساساً نهضت سوادآموزی و همه نهادسازی‌های امام (ره) جنبه قرارگاهی داشتند. قرارگاه اصولاً ساختار ثابتی ندارد و متناسب با مأموریت است که ساختار می‌پذیرد. از الگوی قرارگاهی برای ساماندهی به شرایط پیچیده‌ای استفاده می‌شود که باید متناسب با مسئله و ابعاد آن آرایش و نظم بپذیرند. امام (ره) برای شکل‌گیری نهضت سوادآموزی از ساختار آموزش و پرورش و تمام امکانات آن بهره گرفت و در عین حال فراخوانی به همه کنشگران مردمی که امکانی برای شکل‌دهی این حرکت داشتند استفاده کرد. در این تعامل مردم میدان‌دار حل مسئله مردم بودند و ساختارهای رسمی نقش پشتیبان و حمایت کننده داشتند. ✍ حمید ریحانی 💠 همیاران مردمی پیشرفت ایرانیان (همپا) 🔗 https://eitaa.com/hampa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بازدید معاون ریاست جمهوری از مرکز پیشرفت سرخس 🔹 سید امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سفر به شهرستان سرخس ضمن بازدید از مرکز پیشرفت شهرستان، توسط اعضای قرارگاه قرآن و عترت، در جریان فرایند تدوین نقشه و نتایج آن قرار گرفت. 🔺 شهرستان سرخس اولین شهرستان در کشور است که توانست توسط گروه‌های مردمی و با همکاری نخبگان و با راهبری همپا، نقشه جامع پیشرفت شهرستان را ترسیم کند. 🔗 https://eitaa.com/hampa_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 مروری بر اولین همایش سربیشه بر مدار پیشرفت 🔹شهرستان سربیشه با رسیدن به توصیف وضعیت موجود شهرستان، در میانه فرآیند تدوین نقشه پیشرفت قرار دارد. برای پیمودن مسیر مسئله‌شناسی و برنامه‌ریزی بیش از گذشته لازم است تا همه کنشگران مردمی، نخبگان و مسئولین شهرستانی و استانی بر اساس گفتمان واحدی به سمت تدوین نقشه پیشرفت حرکت نمایند. بر این اساس همایش «سربیشه بر مدار پیشرفت» با حضور جمعی از کنشگران موثر منطقه و با هدف گفتمان سازی پیشرفت برگزار گردید. 🔗 https://eitaa.com/hampa_ir
🔳 إنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ شهادت مظلومانه‌ی تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی زائران گلزار شهدای کرمان را تسلیت عـرض می‌نماییم.