eitaa logo
حقیق
6.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
975 ویدیو
120 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
«مطالعه رایگان کتاب حجاب من؛» در اپلیکیشن طاقچه ✅ بررسی حجاب در میان مفاهیم مرتبط https://taaghche.com/book/42605 مناسب برای مقطع متوسطه #⃣ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
📌نکته‌های ویرایشی 💠 پیرامون/ در پیرامون 🔸پیرامون به‎معنای «اطراف و حوالی» است. اخیراً باب شده که پیرامون را به‎جای دربارۀ یا در موردِ به‎کار می‎برند که درست نیست. 🔹«در پیرامون مسئله‎ای بحث کردن» فقط به‎معنای این است که دربارۀ حواشی آن صحبت شده و نه خود مسئله. 🔸پس به‎جای اینکه بنویسیم: «در این جلسه پیرامون بخش‎نامۀ اخیر گفت‎وگو شد» باید بنویسیم: 🔹در این جلسه دربارۀ بخش نامۀ اخیر گفت‎وگو شد. ✍️ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جنگ روایت‌ها 📽 شنیدن اخبار کذب چه تاثیری در قوه شناخت ما دارد؟ 🚨 بخش مهمی از ریزش‌ها در دوران ظهور‌ به دلیل شکست افراد در جنگ روایت‌هاست. 🎙"حجت الاسلام عابدینی" ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
❇️ اندکی درنگ ▪️صبر و استقامت 🌱گاهی برای انداختن یک درخت باید صد ضربه تبر بزنید. از این صد ضربه، نود و نه ضربه اول کارش این است که شرایط را برای ضربه صدم آماده کند. 🌿اینکه درخت در طول نود و نه ضربه سر جایش است، دلیل بیهودگی آن ضربات نیست، دلیل دلسردی نیست، دلیل ناامیدی نیست. ☘حالا هر مبارزه ای به همین شکل است. اینکه اقداماتی که می کنیم به سرعت جواب نمیدهد نباید در عزم و اراده ما خللی ایجاد کند. ✅ پس باید هر کاری می‌کنیم بگذاریم به حساب یکی از همان نود و نه ضربه اول. ضربه صدم بالاخره از راه می رسد و درخت را می اندازد، نگران نباشیم 📌موفقیت صبر می‌خواهد. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🛡نبردِ موریانه‌وار در میدان قلب و ذهن(11) 💢 با نفوذی که صهیونیست‌ها در رسانه‌های جهان دارند، به موازات دولت آمریکا، مدیریت جنگ رسانه‌ای علیه ایران را در تهاجم ترکیبی برعهده دارد! ▫️ امروزه بسیاری از امپراتوری‌های مطبوعاتی چند ملیتی اروپا و آمریکا تحت نفود و اختیار صهیونیست‌ها است به عنوان نمونه؛ 🔹 در آلمان مؤسسۀ اشبرینگر و نشریاتی مانند بیلدزایتونگ و تعداد زیادی روزنامه مانند دی ولت توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود. 🔸 در فرانسه صاحب امپراتوری مطبوعاتی که نشریاتی مانند فیگارو، آبزرور و... را منتشر می‌کند روبرت هرسان یهودی و صهیونیست معروف است. 🔹در آمریکا نیز معروفترین و پرتیراژترین روزنامه‌ها، مجلات مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، نیوزویک و... در اختیار صهونیست‌هاست. 🔸‌خبرگزاری‌های بزرگ مانند رویترز، آشوشیتدپرس، یوناتیدپرس و خبرگزاری فرانسه همه یهودی هستند و با محافل صهیونیستی رابطه‌ای نزدیک دارند! 🔹نفوذ صهیونیست‌ها در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی جنبۀ دیگری از اهرم نفوذ آن ها برای تهاجم رسانه‌ای، فرهنگی و "سلطۀ جهانی" است. ادامه دارد...🔜 🔖 منبع: دهگانۀ جهاد تبیین ✍️ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🟢 حجاب یعنی من اوج آزادی و امنیت رو دارم. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
📝شهادت روی پیاده‌رو 🔺توصیف اولیه از غیرتمندی مردی اهل دیار سربداران؛ شهید مهندس حمیدرضا الداغی: بر اساس شنیده‌ها 🔸ساعت به نُه و نیم نزدیک می‌شود؛ حمید دارد می‌رود دنبال دخترش. آوا خانه رفیقش است. حمید رسیده به فلکه سه گوش. افتاده است توی خیابان ابوریحان. آن دور و برها ظاهرا خلوت است. پرنده یا هر چیز دیگری زیاد پر نمی‌زند. چراغ برق های خیابان نفس شان تازه نیست، خوب نمی دمند. کتاب فروشی و مغازه اِسنُوا و دیگر جاها تعطیل است. طبیعی ست؛ ساعت نه و نیم شب، آن هم جمعه چرا باز باشند؟! 🔸چشم تیز می‌کند. می بیند سه پسر افتاده اند به جان دو دختر. نزدیک شان شده اند. چنگ می‌اندازند سمت دختران. پسر دستش را چنگک می کند دور مچ دختر، می‌گیرد می‌کشدش حریصانه. حمید خیابان را رد می‌کند پا می‌گذارد توی پیاده رو. می رود که مثل همیشه مثل دفعه‌های پیش سد بزند جلوی آدم‌های نامردی که دنبال لذت طلبی‌اند. 🔸پسران می‌خواهند دو دختر را به زور ببرند توی ماشین. ماشین‌شان را آن طرف پیاده رو یا خیابان گذاشته‌اند. دختر خودش را می‌کشد عقب. نمی‌دانم داد می‌زند کمک می‌خواهد یا نه. پسر وحشیانه دختر را می‌کشد. حمید که می‌بیند از آن طرف خیابان می‌آید. داد می‌زند که ول کنید چه کارش دارید؟! 🔸خودش را می‌رساند. توی دل دختران لرزه افتاده است. نمی‌دانم حمید آن لحظه دخترش آوا آمده بود جلوی چشمش یا نه. ولی هر چه بود رفته بود وسط معرکه که نجات دهد. پسر سیاه پوش، پیرهن می‌زند بالا چاقو را از کمرش می‌کشد بیرون. حمید با لگد می‌رود سمت پسر. پسر دوم می‌پیچد پشت حمید. حمید یک لگد دیگر می‌زند به پسر جلویی. پسر دوم از عقب چاقو را تند تند فرو می کند توی گُرده حمید. پسر دیگر از جلو چاقو را می‌زند توی سینه حمید. پسر سوم که لباس زرد پوشیده، ایستاده است نگاه می‌کند. دختری که ماسک زده چیزهایی می‌گوید. دختر دیگر که موهایش ریخته ست روی شانه اش بدون روسری چیزی نمی‌گوید. چاقوست که از جلو و عقب توی تن حمید می‌رود. حمید نمی‌تواند نفر عقب را بزند. فقط مشت‌هایش می‌رود به سوی جلو. نفر عقب تا جا دارد با سنگ دلی و تیرگی، تیغ تیز فرو می‌کند. دو مرد از آن طرف پیاده رو می آیند راه‌شان را کج می‌کنند می‌افتند توی سرازیری خیابان و ناپدید می‌شوند. نبوده‌اند انگار هیچ وقت. 🔸دو پسر حمید را ول می‌کنند می‌ایستند جلویش چیزهایی می‌گویند. حمید جواب می‌دهد دستش را می‌گیرد سمت‌شان. سه مرد از پشت حمید پیدایشان می‌شود. یکی از مردها که کچل است می‌رود دو پسر را دور می‌کند. 🔸خون دارد از زیر پوست حمید می‌آید بالا، بافت‌های لباسش را رد می‌کند می‌رسد روی پیراهن. پشتش خیسِ خون شده. روی سینه‌اش هم خون زده و درد می‌کند. از زیر ماسک سفید رنگش یک کله نفس می‌کشد. قلبش می‌زند. نمی‌دانم دارد به چه فکر می‌کند. آوا را یادش هست؟ آمده بود دنبالش؟ منتظر است. 🔸یک موتوری می‌رسد. حمید را که می‌بیند سوارش می‌کند. پیراهن حمید پرخون تر شده. نمی‌دانم موتور سوار به حمید چیزی می‌گوید یا نه. فقط گاز می‌دهد سمت چهار راه دادگستری. می‌رود بیمارستان. سر چهارراه یک نفر سرش را از پراید در آورده می‌گوید: «تلوتلو می خورد». موتورسوار تا می‌آید کاری کند حمید می‌افتد روی آسفالت. ترافیک می‌شود. مردم دوره می‌کنند. مغازه‌دارها سرک می‌کشند قاطی جمعیت می‌شوند. حمید دردش آمده چیزی می‌گوید: - کمک! 🔸یک نفر زنگ می زند 115. اورژانس زود می‌رسد. حمید را می‌برند تو. تا می‌رسد بیمارستان رفته توی کُما. آوا نشسته است ثانیه می‌شمارد، پدر بیاید زود برود خانه ولی از حمید خبری نیست. آوا شماره خانه را می‌گیرد می‌گوید: -بابا نیومده! کجاست؟ 🔸یک ساعت بعد یعنی یازده شب از فرمانداری زنگ می‌زنند به همسر حمید. می‌گویند: «آقای شما با کسی خصومت دارد؟» همسر حمید می‌گوید: «نه! چرا می‌پرسید؟ یعنی دوباره به خاطر امر به معروف کاری کرده؟» ... ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
⏰ به وقت احکام 💰 کار کردن با پول رهن مستأجر ❓سؤال: آیا موجر می‌تواند با پولی که از مستأجر به صورت قرض الحسنه (رهن عرفی) دریافت می‌کند، کاری را انجام دهد و سودی به دست آورد؟ ✅ جواب: اگر عقد اجاره به طور صحیح منعقد شده باشد، مالی که موجر از مستأجر به عنوان قرض الحسنه دریافت می‌کند، مالک آن می‌شود و اصل پول و سود حاصله برای موجر است. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
شبیه مادر دلسوز طفلِ سر به هواست چراغ راه برای تمام آدم هاست در این زمانه ی آشوب و غرق کج فهمی هرآنکه درس ادب می دهد حبیب خداست! هنوز نام تو از لب نرفته مظهر عشق "خیال روی تو در هر طریق همره ماست" برای آنکه شبیه ات شوم ترنم مهر تلاش کرده ام اما نشد...، زمانه نخواست به روی تخته نوشتی الف و بعدش ب... چراغ خانه نوشتیم مادر و باباست شبیه قند فریمانِ حل شده درچای چقدر یاد تو شیرین، دعا بقای شماست سرت همیشه سلامت به قله های ادب همیشه پرچم آموزگارها بالاست 🍇 روز معلم مبارک ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠مانایی اندیشه مطهر ✍️دکتر باقی 🔸استاد شهید آیت الله مطهری از نادر اندیشمندان برجسته، موفق و پیشرو در جهان تشیع و عصر جدید است که بر پایه بصیرت علمی و معرفتی، همراه با گستردگی فکری، درک زمانی، توجه عمیق به واقعیت های جامعه و شناخت مسائل فکری، فرهنگی، اجتماعی و دینی و پاسخ به موقع به شبهات روز از موضع تعهد دردمندی دینی در عرصه های بی شمار از علوم اسلامی و انسانی، آثار فاخر علمی و پژوهشی پدید آورد. 🔹وی دارای نبوغی بود که در هر مبحث علمی گوی سبقت را از همگان ربود، در نتیجه تحقیقاتش تولید فکر و محصول ذهن خلاقش بود. این استاد فرزانه پژوهشگری جامع‌الاطرف و جامع الافکار که تنها به تحقیق در رشته خاص بسنده نکرد بلکه از همه جنبه‌های علوم انسانی و اسلامی روز، آگاهی کافی داشت و توانست با اشراف بر دانش‌های گوناگون قدیم و جدید، تحلیلی مفید، موثر، کاربردی و گره گشا ارائه دهد. 🔸یکی از بهترین هنرهای شهید مطهری این بود که ذهن و چشم مسئله یاب قوی داشت و در حد سرگرم ماندن با مسائل و گشودن و بستن بندهای دام نمی ایستاد، بلکه به دنبال پاسخ علمی می گشت و این پاسخ ناشی از روح مکتب و مبتنی بر تدبری نوین در ریشه ها و مبانی مشکلات جامعه اسلامی بود. لذا راز ماندگاری اندیشه های شهید مطهری این بود که در مسئله شناسی تحقیق، از روزگار خویش نه تنها عقب نبود، بلکه جلوتر بود. 🔹استاد مطهری قوت فکری و اندیشه قوی صائب خود وارد میدان هایی شد که تا آن زمان، هیچ کس وارد این میدان ها نشده بود و به مصاف علمی عمیق و وسیع و تمام نشدنی با تفکرات وادراتی و ترجمه ای غربی و شرقی که در آن روز در کشور رایج و یا در حال رواج بود، پرداخت. موفقیت استاد مطهری به عنوان معلم انقلاب در عرصه تربیتی، علمی و پژوهشی بود. در قلمرو آموزش معلم محقق مسئله شناسی چون شهید مطهری توانست از طریق آموزش درهای معرفت و دانش و حتی فضیلت را به روی متعلمان خود بگشاید وآنها را از نیازهای جامعه آگاه سازد و آنها را آزاد کند و آموزش دهد که خود ببینند و حرکت کنند و سپس در بزنگاه و در کنار حادثه ها تذکر دهد و یادآوری کند که بیابند و پیش بتازند. 🔸به عبارتی استاد مطهری به عنوان یک پژوهشگر مسئله محور توانست به جای بالا رفتن از قله و حرف زدن از دیدگاه ها،راه رسیدن به قله ها را به دانش پژوهان نشان بدهد تا همه دانش پژوهان از ابعاد گوناگون و از زوایای مختلف و با دیدگاه های متفاوت به تماشا بپردازند و برداشت های سرشار و عظیمی را به دست بیاورند. 🔹جای تردید نیست که در آموزش و پرورش، هدف اصلی باید رشد فکری دادن به متعلم و به جامعه باشد. تعلیم دهنده و مربی، هر که هست، باید کوشش کند که به متعلم، رشد فکری یعنی قوه تجزیه و تحلیل بدهد، نه اینکه تمام همت معلمان ما این باشد که دائم بیاموزید، فراگیرید و حفظ کنید، در این صورت چیزی نخواهد شد. بنابراین، آنجا که معلم و مربی، آگاهی ها را به صورت بسته بندی و صادراتی به افراد می رساند، در واقع دانش آموزان و دانشجویان را مسخ می کند و شخصیت شان را می کشند و آنها را فلج بار می آورد و اینها در کنار حادثه های جدید، بیچاره می مانند. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌐اعتراف ژنرال مک کنزی؛ ایران قدرتی فرامنطقه‌ای ♨️چند روز پیش کلیپی از ژنرال مک کنزی فرمانده پیشین سنتکام منتشر شد که در گفتگویی ویدئویی، توان بالای نظامی ایران را می‌ستاید و به وضوح از ناتوانی ایالات متحده از مقابله با برخی توانمندی‌های نظامی ایران نظیر پهپادهای کوچک سخن می‌راند. به اعتقاد او آمریکا هنوز قادر نیست از نفوذ این پهپادها به سامانه‌های دفاعی‌اش جلوگیری کند و در این زمینه عقب ماندگی دارد. 💢 از نظر مک کنزی، جمهوری اسلامی در صورت درگیری، قادر است به سرعت توان دفاعی کشور متخاصم را به فروپاشی بکشاند، به طوری که دیگر توان دفاع در مقابل حملات بعدی را نداشته باشد. شاید مهم‌ترین گفته او درباره پیشرفت‌های دفاعی ایران این باشد: (من باور دارم که می‌توان این توانمندی‌ها را به عنوان «جواهرات حقیقی ایران» در نظر گرفت. به اعتقاد من توانمندی‌های نظامی ایران، دست کم به اندازه برنامه هسته‌ای این کشور اهمیت دارد). 💪 چند سال پیش هم یوزی رابین پدر صنعت موشکی رژیم صهیونیستی در ستایش توان نظامی ایران گفته بود: من به احترام طراحان موشک ایرانی کلاه از سر بر می دارم. 🌏 قدرت جهانی جدیدی در حال ظهور است و امروز اقتدار نظامی ایران متغیری است که هرگز قابل چشم پوشی نیست. اینجاست که دلیل مقاومت‌های جانانه رهبر انقلاب در مقابل برجام‌های موشکی و منطقه‌ای مشخص می‌شود. برجام‌هایی که در ازای چند آب نبات، «جواهرات حقیقی ملت ایران» را طلب می‌کرد که اگر این اتفاق افتاده بود، امروز از ایران جز کشوری پاره پاره و درگیر جنگ داخلی باقی نمانده بود. چیزی که در لیبی اتفاق افتاد و باعث شد مردم این کشور خواب آرامش و امنیت را ببینند. ✍️ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اعتراف ژنرال مک کنزی فرمانده سابق سنتکام به قدرت فرامنطقه‌ای ایران ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از ایتایار
🟢 حجاب یعنی براحتی نمیتونی منو بدست بیاری ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
💠آسیب شناسی نظام تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی (بخش 7 ) ✍️دکتر علی باقی نصر آبادی ▫️ششمین مشکل نظام آموزش کشور مربوط به شیوء ارائه مطالب و نوع تدریس معلمین واساتید است که کاملاً مبتنی بر روش‌های کهنه، سنتی، غربی و بر مبنای مالک و مملوک انجام می‌شود. معلم یا استاد حلقه انتقال اطلاعات و دانش پراکنده و گسسته است و دانش آموز و دانشجوی وابسته به معلم، استاد و جزوه در فرایند یادگیری غیر فعال است. ▪️هفتمین معضل نظام آموزشی کشور مبتنی بر ایجاد نابرابری آموزش و تبعیض طبقاتی است. نظام آموزشی کشور با ایجاد امکانات و ملاک‌های خاص برای عده‌ای خاص باعث ایجاد نابراری‌های آموزشی می‌شود. بدین ترتیب نظام آموزشی با عدم اجرای عدالت آموزشی موجب ابقا، تداوم و تشدید تبعیضات موجود در جامعه می‌شود. ▫️هشتمین آسیب نظام آموزشی کشورمان مربوط به سیستم ارزیابی است. در نظام‌های آموزشی که ارزیابی به طور مستمر به عمل می‌آید فعالیت‌ها موفقیت آمیز است. در حال حاضر سیستم ارزشیابی آموزشی در ایران در مقاطع مختلف با انتقادات زیادی روبه‌روست. زیرا ملاک آن فقط براساس آموختن محتوای علمی و کلاسیک کتاب‌های درسی است و کاری به ارزیابی مهارت‌های شناختی سطح بالاتر، مهارت‌های روشی، نگرشی و عادات مطلوب یادگیری ندارد. ادامه دارد...🔜 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از ایتایار
⏰ به وقت احکام 🔸 بازدید مالک از ملک دارای مستأجر ❓ سؤال: آیا مستأجر می‌تواند از ورود مالک به ملک خویش برای آگاهی از چگونگی نگهداری مستأجر یا فروش ملک و... جلوگیری کند؟ ✅ جواب: مالک بدون اجازه مستأجر حق ورود به ملک را ندارد، مگر اینکه در هنگام عقد اجاره شرط خاصی شده باشد. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
اینم یه تبریک خاص😂 به مناسبت روز معلم از طرف یکی از اعضای کانال
📌نکته‌های ویرایشی 💠 قدردانی / تقدیر 🔹تقدیر در عربی معانی متعددی دارد که یکی از آن‎ها یعنی «سرنوشت» یا «قضا و قدر» در فارسی نیز مصطلح است. 🔸کاربرد ترکیباتی چون «تقدیرکردن» به جای قدردانی کردن و نیز «قابل تقدیر» به‎جای تحسین یا تمجید و نیز «تقدیرنامه» به‎جای تشویق‎نامه صحیح نیست و بهتر است از به‎کار بردن آن‎ها خودداری شود. ✍️ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
💠اندکی درنگ 🔘حمد و ثناى الهى 🔹️الْحَمْدُ للهِ الوَاصِلِ الْحَمْدَ بِالنِّعَمِ وَالنِّعَمَ بِالشُّکْرِ 🔸ستايش مخصوص خداوندى است که حمد را به نعمت و نعمت را به شکر پيوند داد ▫️قرين بودن حمد به نعمت از اين جاست که حمد و سپاس او، انسان را لايق نعمت هايش مى سازد و اين حمد سبب برخوردارى بندگان از نعمت او مى گردد. ▪️همچنين رابطه نعمت با شکر از اين جهت است که نعمت سبب شکرگزارى است چرا که بندگان در برابر هر نعمتى موظف به شکرگزارى هستند و بر هر نعمتى، شکرى واجب است. 📜نهج البلاغه خطبه ۱۱۴ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 جنگ ترکیبی💯 🎥 آخرین حربه 🔶قسمت چهارم: جنگ شناختی کاری از مرکز فضای مجازی حقیق ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
▫️ 🏦 جریان‌شناسی تشیع انگلیسی 5️⃣ قسمت پنجم: مرجعیت خودخوانده 🔸وقتی صحبت از مرجعیت در فضای علمی حوزه‌های علمیه مطرح می‌گردد همواره مرجعیت یک فرد زمانی رسمیت پیدا می‌کند که مورد تایید عالمان و بزرگان دین در آن عصر بوده باشد. بنابراین هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که من مرجع تقلید هستم در حالی که هیچ‌گونه تاییدات علمی در این زمینه نداشته باشد. رهبران جریان شیرازی و اطرافیان‌شان همواره آنها را با عنوان مرجعیت یاد کرده به طوری که رساله عملیه منتشر نموده اند در حالی که آنها تائیدیه علمی که دال بر مرجعیت آنها باشد ندارند. 🔹آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی: اجتهاد او(سید محمد شیرازی) نزد ما به‎دلیل شرعی محرز نیست. مخالفت‌های مراجع نسبت به مرجعیت سید محمد شیرازی سبب شد تا این جریان اقدام به توهین و هتک حرمت مراجع‌کند و سخنان ناشایستی را به آیت‎الله خویی، آیت‎الله شاهرودی، آیت‎الله شیخ‎یوسف خراسانی حایری و دیگر علمای نجف و کربلا نسبت دهد. 🔸جریان مرجع‎تراشی به همین جا پایان نمی‎یابد و بعد از فوت سیدمحمد شیرازی، برادرکوچک‎تر آن‎ها سیدصادق شیرازی، ادعای مرجعیت می‎کند و رسالۀ عملیۀ خویش را منتشر می‎سازد. این در حالی است که برای ایشان نیز هیچ‎گونه تأییدیه‎ای از هیچ مرجع تقلیدی مبنی بر اجتهاد و مرجعیت وی وجود ندارد. 📚 جریان شناسی تشیع انگلیسی(ص 100-112) ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
💿 حقیق در یک ماه گذشته() ▫️ با کلیک روی هر عنوان به پست مربوطه دسترسی خواهید داشت. 📗 فهرست مطالب موضوع 1️⃣ ▫️عالم قبر و برزخ ▫️تکامل برزخی(آثار عمل)1 ▫️تکامل برزخی(آثار عمل)2 ▫️صراط ▫️میزان ▫️تکفیر گناهان ▫️حبط عمل ▫️شفاعت ▫️کتاب عمل ▫️حسابرسی ▫️تجسم عمل ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🔹اگر زیبایی و جمال نعمت خداست 🔸شکرانۀ آن هم عفاف و پاکدامنی است ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
⏰ به وقت احکام ➖ به زبان آوردن نیت نماز ✍ سؤال: نیت نمازهای روزانه و نماز مستحبی آیا باید به زبان آورده شود یا اگر در قلب بگوید (مثلاً چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة إلی الله)، کافی است؟ ✅ جواب: به زبان آوردن نیت (مانند اینکه بگوید: چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة إلی الله) و نیز گذراندن آن از ذهن و دل، لازم نیست، همین اندازه که برای اطاعت از فرمان الهی، انجام عملی را قصد کند، کفایت میکند؛ (بلکه احتیاط مستحب است که نیت نماز را به زبان نگوید). ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center