eitaa logo
حقیق
6.9هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
931 ویدیو
117 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️بهار بندگی ضـامن‌ِآهوےصحراشدنت‌جـاےخودش این‌‌ڪہ‌درروزِجزاضامنِ‌مایۍعشق‌است.. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
✓اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را« ۲۳ سال» در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود «۶۰ تا ۶۲ سال» باشد، و البته 😔 آسیب‌های روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه« پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله»(بسته به نوع و شدت آسیب‌های روحی و جسمی) نشان می‌دهد. دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیده‌اند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند. آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را می‌بندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند، و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خون‌داده‌ها و خون دل خورده‌ها می‌شنویم. تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زنده‌مانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنه‌سرباز پیر و فرتوت را، که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبه‌ای نمایند. نسلی هستیم که هم خانواده‌ی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کم‌جمعیت تک فرزندی را دیدیم . نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود. نسلی هستیم که همسایه و هم‌محله‌ای بخش مهمی از خاطراتمان بود نسلی که گروه‌های گفتگویمان، جمع شدن‌هایمان داخل کوچه بود نسلی که روزها و هفته‌ها در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی و… می‌ماندیم. نسلی هستیم که تماشای آلبوم‌های خانوادگی، یکی از سرگرمی‌های مهمانی‌های مان بود. نسلی که در پذیرایی خانه‌هایمان فقط پُشتی و بالش‌ بود، با کلی مهمان ما نسلی بی‌نظیریم! ما جنگ دیده‌ایم، آژیر قرمز شنیده‌ایم، دشمن بی‌رحم دیده‌ایم، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیده‌ایم. ما بی‌رحم‌ترین موجودات تاریخ را دیده‌ایم، داعش را تجربه کرده‌ایم و از آن طرف مردِ میدان را داشته‌ایم (شهدا و جانبازان را) ...... در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود، اما امروز در هر شهر و محله‌ای تابلوی این مراکز خودنمایی می‌کند. قطارقطار می‌رفتیم واگن‌واگن برمی‌گشتیم. راست‌قامت می‌رفتیم کمرخمیده برمی‌گشتیم. دسته‌دسته می‌رفتیم. تنها تنها برمی‌گشتیم. بی‌هیچ استقبال و جشن و سروری. فقط آغوش گرم مادری چشم انتظارمان بود، و دیگر هیچ اما مردانه، ایستادیم... با پا رفتیم با عصا بر گشتیم. با عزم رفتیم با زخم برگشتیم. با شور رفتیم با شعور برگشتیم. اکنون نیز همچنان عزممان استوار و پابرجاست،بدون ذره ای تزلزل. پرپر شده هستیم، اما پریشان،پژمرده و پشیمان نیستیم. مجاهدان،جان برکفان و جانفشانانی هستیم که از خدایمان اجر شهیدان می طلبیم ان شاالله 🌹❤️🇮🇷 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محفلی دیدنی! یکی از برنامه هایی که این روزها از تلویزیون در حال پخش است، برنامه زیبای قرآنی «محفل» هست که توانسته برنامه ای در تراز برنامه های دینی مطلوب در رسانه باشد. در سال گذشته نیز، این برنامه توانسته بود عنوان موفق ترین برنامه تلویزیونی در ماه رمضان باشد. شاخصه‌های متنوعی برای احصای این موفقیت در دسترس است که از آن جمله می‌توان به بهره‌گیری مناسب از ظرفیت قابل اعتنای جامعه قرآنی کشور و میدان دادن به نخبگان نوجوان و جوان این عرصه بدون تنگ نظری و تهرانیزه شدن اشاره کرد. تولید برنامه‌های جذاب قرآنی مثل محفل، نشان می‌دهد که هم ظرفیت تولید چنین برنامه‌هایی در بین برنامه‌سازان ما وجود دارد و هم مخاطبان زیادی وجود دارند که نسبت به برنامه‌های قرآنی و موضوعات مرتبط با آن به شرط رعایت سلیقه و جذابیت در آنها، علاقه‌مندی زیادی دارند. پ.ن: بخشی از برنامه روز ۲ فروردین ۱۴۰۳ با حضور مادران شهدا ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
❌مشاوره دینی❌ 🔵چرا می گویید ایمان قلبی بدون عمل ارزش ندارد؟ 🔷 در قرآن همواره ایمان در کنار عمل صالح آمده است : ( آمنوا و عملوا الصالحات ) ایمان و عمل صالح مانند سیم و لامپ هستند، این دو باهم روشنایی ایجاد می‌کنند. قرآن می فرماید : اگر خدا را دوست دارید، از پیامبر اطاعت کنید : ( اِن کنتٌم تٌحبون الله فاتبعونی ) سوره آل عمران ، آیه 31 . بسیارند کسانی که می گویند : ایمان داریم ولی عمل نمی کنند ، می گویند : خدا را دوست داریم ولی با او حرف نمی زنند و نماز نمی خوانند ، می گویند : به امام زمان علیه السلام ایمان داریم ، ولی سهم امام را که بر آنان واجب است نمی پردازند . 🔷 با گفتن آب و غذا انسان سیر نمی شود، اگر کسی واقعا تشنه و گرسنه است باید حرکت کند و به دنبال آب برود، کسی اگر واقعا ایمان قلبی دارد به فرمان خدایی که به او ایمان دارد هم توجه می کند. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حقیق
کتابچه ادعیه و اعمال ماه رمضان.pdf
22.16M
✅ ادعیه ماه مبارک رمضان 🔹مشتمل بر ادعیه مشترک ماه رمضان 🔸نمازهای شبهای ماه رمضان 🔹دعاهای سحر و ابوحمزه ثمالی ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ برخورد مؤمنانه در ماجرای آقای صدیقی 🔻فرض کنیم در ماجرای آقای صدیقی تخلفی صورت گرفته است. واکنش مؤمنانه به این ماجرا چیست؟ اصلا مهم است؟ آیا قرار است به اسم عدالتخواهی ظلم کنیم؟ 🔹پس اولا با هیاهوی ضدانقلاب منفعل نشویم و جزء تکمیلی پروژهٔ رسانه‌ای آن‌ها نباشیم. 🔹دوم برخوردهای کودکانه در فضای مجازی را هم وقعی ننهیم. هیجان دارند تا بیشتر دیده شوند. مراقبت کنیم برای عقب نماندن از قافله به خطا و گناه نیفتیم. 🔹سوم هم زمین بازی "پروژه‌بگیران مجازی" و "دکان‌داران سیاسی" و "دلالان افشاگری" و "کاسبان عدالتخواهی" نشویم. 🔻 ازاین‌رو برای مخاطبی که درد اخلاق و شرع و قانون دارد و دغدغهٔ مطالبهٔ مؤمنانه دارد، چند نکته ضروری است. ✅مقدمهٔ کلیدی: عدالتخواهی به تعبیر رهبر انقلاب بدون معنویت و عقلانیت ظلم است. معنویت یعنی تقوا و رعایت قانون الهی و شرع. تهمت و آبرو ریختن و هتک حیثیت و فحاشی و غیره نامش هرچه هست عدالتخواهی نیست. عقلانیت نیز قدرت محاسبه است. منطق و استدلال است. رفتار خوارج‌گونه و ظاهرگرایانه و قضاوت‌های یکجانبه باعث می‌شود فرد در قضاوت نهایی دچار خطای فاحش شود. رفتار مؤمنانه در عدالتخواهی یعنی رعایت تقوا و عقلانیت. این دو نباشند، عدالتخواهی نیست و توهم مطالبه و دادخواهی خیال‌انگیز است. 🔻با این مقدمه ماجرا را مرور کنیم. 1️⃣یکم. چه کسی خبر را آورد؟ نگاه کنید ببینید چه کسانی دست به افشاگری می‌زنند و این‌ها چه سابقه‌ای داشته‌اند. نیت از چه جهت مهم است؟ قرار نیست با شناخت فرد، از محتوا عبور کنیم. اما با شناخت فرد متوجه می‌شویم که واکنش‌مان هدف نهایی او را تکمیل نکند. با شناخت فرد متوجه می‌شویم این پروژه، هدف نهایی او نیست. مثلا هدفش تخریب شخصیت‌ها و بزرگانی است که برای مردم ارج و قربی دارند. همین امروز را نگاه کنید. به واسطهٔ رفتار این دست جریانات تقریبا احدی در نظام نیست که سلم و پاکیزه مانده باشد. یا هدف نهایی‌شان تلقی فساد سیستمی و ابرپروژه‌شان ناامیدسازی است. شناخت فاعل مطالبه‌گری کمک می‌کند در نهایت بازی او را کامل نکنیم 2️⃣دوم. حالا با محتوا چه کنیم؟ بعد از بررسی اسناد و مدارک متقن، مهم‌ترین مسأله این است که ما چه میزان حق قضاوت داریم؟ ما حق داریم ورود به‌هنگام محکمه را مطالبه کنیم. اما قضاوت و مجازات کار ما نیست. آیا همهٔ آنچه قاضی باید ببیند و حکم کند در اختیار ماست؟ آیا می‌توان به فرض وجود تخلف، پی به سوء نیت افراد برد؟ آیا شرعا و اخلاقا و قانونا حق قضاوت و بدتر از آن اجرای حکم و مجازت داریم؟ مجازات مگر چیست؟ همین ریختن آبروی افراد بدترین مجازات‌هاست؛ آن‌هم افراد با آبرو. قرار نیست سوابق افراد مانع قضاوت آن‌ها شود، اما اتفاقا سابقهٔ افراد در بزنگاه‌های مهم اخلاقی و سیاسی در گذشته یک ملاک عقلایی و منطقی است که بی‌محابا آدم‌ها را متهم و سرزنش نکنیم و اجازه دهیم محکمه با رعایت حقوق طرفین حکم کند. 3️⃣سوم. برنده و بازندهٔ نهایی کیست؟ به ثمرهٔ مطالبه و حرف و کامنت و لایک‌مان توجه کنیم. ببینیم وقتی نقطهٔ نهایی را گذاشتیم، برنده و بازندهٔ نهایی چه کسی است؟ عدالتخواهی‌ای که منجر به تخریب و بی‌آبرو کردن سرمایه‌های معنوی و اخلاقی و سیاسی مردم شود، ظلم است. ظلم اصلی هم به اعتقادات مردم است؛ نه فقط این و آن. اگر مطالبه‌گری منجر به تلقی فساد سیستمی شود، ظلم اکبر است. اگر عدالتخواهی در نهایت به ناامیدی از آینده شود تبدیل شود، ابرفساد و بی‌عدالتی محض است. دادخواهی اگر منجر به رونق پروژه‌بگیران مجازی و دلالان افشاگری و کاسبان عدالتخواهی شود، حماقت تمام است. افشاگری اگر باعث تلقی ناکارآمدی عدلیه و رونق سوپرمن‌های عروسکی و بتمن‌های دست‌ساز شود، دادگری توهمی و خیالی است. در نهایت مراقبت کنیم به اسم عدالتخواهی جای اصل و فرع را برای‌مان عوض نکنند. ✅خلاصه و ساده؛ اگر نقطهٔ پایانی مطالبه‌مان را گذاشتیم، چه در نوشتن و چه تأیید کردن و چه حرف زدن، اگر ثمره‌اش در خود و مخاطبمان ناامیدی از انقلاب و حاکمیت و آینده بود، بدانید و بدانیم که گرفتار فسادی تودرتو و ظلمی بزرگیم؛ مطالبهٔ مؤمنانه که هیچ.... ✏️ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌱 اندکی درنگ 🔹حضرت آیت‌ الله جوادی آملی : کساني که در مسائل اخلاقي کار می ‌کنند ، سال عبادي‌شان را از ماه مبارک رمضان شروع می‌ کنند. سالي که نکوست از بهارش پيداست. اگر ماه مبارک رمضان کسي خوب بود ، خدا را شاکر باشد که آن سال موفّق است. اگر ماه مبارک رمضان كسي خداي ناکرده خوب نبود ، او بايد نگران يازده ماه بعد باشد. بنابراين ماه مبارک رمضان را انسان بايد به خوبي ادراک کند. ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
☘️ بهار بندگی فصلِ رویش سمتِ خُـدا آمدھ اسٺ..🌱 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
✴️تببین شعار سال(۳) 🔰چند نکته از رهبری در باب مردمی سازی اقتصاد 🔶مردمی سازی تولید، بهترین راه عدالت بنیان کردن اقتصاد. 🔺بهترین راهِ عدالت‌بنیان کردنِ اقتصاد همین است( مردمی سازی اقتصاد). اینکه ما روی مسئله‌ی عدالت که اساس کار اقتصاد در اسلام عدالت است ــ «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط» ــ [تأکید میکنیم،] عدالت‌بنیان کردن از این راه به وجود خواهد آمد؛ بتوانیم امکان کار کردن و درآمد کسب کردن را برای همه‌ی مردم فراهم کنیم. ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔶شرکت های دانش بنیان یک تجربه خوب مشارکت مردم در اقتصاد. 🔺یکی از تجربه‌های خوب، همین شرکتهای دانش‌بنیان است؛ این تجربه‌ی خوبی است. البتّه فقط منحصر به این نباید باشد ــ که حالا عرض میکنم ــ امّا این یک تجربه‌ی خوبی بود. [برای] شرکتهای دانش‌بنیان سازوکاری به وجود آمد که موجب شد افرادی که بااستعداد بودند، ‌نخبه بودند، توانایی داشتند، انگیزه داشتند، بیایند و هزاران شرکت دانش‌بنیان را به وجود بیاورند، رشد تولید را بالا بردند، کمک کردند؛ ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔸مشارکت مردم تنها در تولید نیست بلکه رفع موانع تولید(فساد)هم می باشد. 🔺از ظرفیّت مردمی هم برای نظارت عمومی استفاده کنید تا فسادی که مانع از تولید است کاهش یابد. در گوشه و کنار کشور مواردی هست که فساد هست، ویژه‌خواری هست که ممکن است از چشم مسئولین ذی‌ربط دور مانده باشد، پنهان مانده باشد؛ اینها را مردم مشاهده میکنند، می‌بینند؛ از ظرفیّت مردم در این زمینه هم استفاده بشود.۱۴۰۰/۱۰/۱۹ 🔸ساماندهی اقتصاد بدون مشارکت مردم ممکن نیست. 🔺قوی‌ترین دولتها هم قادر نیست بدون مشارکت مردم موتور اقتصاد جامعه را به راه بیندازد؛ هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمیتواند اقتصاد کشور را سامان بدهد. بعضی از ساز و کارهای فکری، سیاسی، اقتصادی، مثل نوعی از سوسیالیسم‌ها -البتّه نه همه‌ی انواع سوسیالیسم- این فکرها را کردند که بتوانند دولتها را متصّدی کار اقتصاد کنند [امّا] شکست خوردند. امکان ندارد و بدون مشارکت مردم هیچ دولتی نخواهد توانست اقتصاد کشور را سامان بدهد و موتور اقتصاد را [راه بیندازد]. ۱۷/۲/۱۳۹۹ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌙دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
✨️ابوریحان بیرونی و ابن سینا قدیمی‌ترین بحث‌های علمی درباره نوروز را داشته‌اند. 🔸️رضا شعبانی، استاد بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی و چهره ماندگار رشته تاریخ در سال ۱۳۸۹ با اشاره به جشن نوروز گفت: ایرانی‌ها در طول تاریخ به شادی اهمیت زیادی می‌دادند. اما اینکه نوروز از گذشته در چه منابعی بیان شده است باید بگویم؛ اثر ابوریحان بیرونی «التَّفهیم لِاوائلِ صناعه التَّنجیم» بزرگترین، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین منبعی است که دیرینه‌ترین آدم تاریخ و اسلام در ۱۴۰۰ سال اخیر در آن به نوروز پرداخته است. ابوریحان در نزد تمام اهل تحقیق بزرگترین و برجسته‌ترین مردی است که عالم تاریخ اسلام و ایران است.ابوریحان علمی‌ترین نکته‌ها درباره نوروز را در التفهیم بیان کرده است. 🔸️وی افزود: بعد از او ابن سینا را با این عنوان می‌شناسیم اما ابوریحان بهترین، جدی‌ترین و علمی‌ترین نکته‌ها را در «التَّفهیم لِاوائلِ صناعه التَّنجیم» در مورد نوروز بیان کرده است. تردید ندارم که ابوریحان در آثار متعدد خود به‌ویژه در «التَّفهیم لِاوائلِ صناعه التَّنجیم» حد اعلای کاردانی و اطلاع‌رسانی را دارد که البته در آثار دیگر او نیز نگاه به نوروز مشهود است. یا سخنی که از نوروز گفته در آثار دیگر ابوریحان نیز مشاهده می‌شود اما مهم‌ترین اثری که از نوروز سخن گفته همین التفهیم است. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
☘️مشاوره دینی 🤔خدا که به همه مَحرم است، پس چرا در نماز مردان و زنان باید خود را بپوشانند؟ 🍀 همیشه پوشیدن لباس به خاطر مَحرم و نامَحرمی نیست، بلکه گاهی پوشیدن لباس جنبه تکریم و ادب دارد. معمولاً افراد در خانه خود، لباس ساده می‌پوشند ولی وقتی مهمان وارد خانه می‌شود، به احترام مهمان، لباس کامل و مناسب می پوشند و اگر قرار باشد در مجلس عروسی شرکت کنند ، لباس کامل تری بر تن می‌کنند. 🍀 این تغییر لباس‌ها، به خاطر ادب و احترام مهمانان مجالس است. حضور در محضر خداوند در حال نماز نیز مقتضی پوشیدن لباس مناسب و کامل است، حضور نظامیان در مراسمات خودشان حتما باید با لباس مخصوص باشد، وگرنه خلاف محسوب می‌شود حضور زنان در نماز هم بایستی با پوشش کامل باشد. ✍️ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
❇️ احکام روزه مسافر 🔸مسأله ۹۳۷ از رساله نماز و روزه: کسی که در ماه مبارک رمضان مسافر است، نمی تواند روزه بگیرد و واجب نیست برای گرفتن روزه قصد کند که ده روز در جایی بماند. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌱اندکی درنگ این وســـوسه شـیطان است ڪه شما گـــمان می ڪنید حال ندارید. باید توجه ڪرد به نماز اول وقت دایم الوضو بودن، نمازشب، مراقبه و محاســـــبه از لــزومات ســـیر و سلوڪـ است. ✍آیت الله سید علی قاضی ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♡••بهار بندگی حالِ‌بھارے... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
adab ebadat 2.mp3
10.2M
🌀 جلسه دوم ویژه‌برنامه ادب عبادت از نظر امام خمینی 🎙 محمد خادمی ❌ چرا عبادات ما بعد از بیست سال ما را به خدا نزدیک نکرده است؟! 🔹 از مهمترین آداب نماز که در کل نماز باید به آن توجه کرد این است... ❗️ نمازی که بی‌توجه خوانده شود نزد خداوند چه می‌گوید؟! ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
📜⚖️ مشارکت مردم در تولید و عدالت اجتماعی از منظر اقتصاد اسلامی ✍️در جوامع امروزی، مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی به عنوان یکی از عوامل اساسی توسعه اقتصادی و اجتماعی مطرح شده است. اصول اقتصاد اسلامی نیز به شدت تأکید دارد که مردم باید در امور تولید و اقتصاد سهیم باشند تا عدالت اجتماعی تحقق یابد و فرصت‌های اقتصادی برای همه اعضای جامعه ایجاد شود. اصول اقتصاد اسلامی به طور گسترده‌ای از منابع اسلامی مانند قرآن و سنت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) استخراج شده‌اند که تاکید ویژه ای بر انصاف، توزیع عادلانه، تعهد به اخلاقیات، اجتناب از ربا و معاملات نامشروع دارند. اقتصاد اسلامی و عدالت اجتماعی به طور فطری با یکدیگر در ارتباط بوده و اصول اقتصاد اسلامی به منظور تضمین عدالت اجتماعی در جوامع اسلامی و غیر اسلامی تأکید ویژه ای دارند. در اقتصاد اسلامی، عدالت اجتماعی به عنوان یکی از اهداف اساسی مطرح می‌شود که برای دستیابی به آن از ابزارهای مختلفی استفاده خواهد شد. بدرستی، مشارکت مردم در امور تولید و اقتصاد از منظر اقتصاد اسلامی یک موضوع بسیار گسترده و اساسی است که می‌توان به چندین نکته مهم در این زمینه اشاره کرد: 1. مشارکت مردم به عنوان مشارکت فعال در امور تولید: در اقتصاد اسلامی، مردم به عنوان مشارکت‌کنندگان فعال در فرآیند تولید و اقتصاد مورد توجه قرار می‌گیرند. این به معنای این است که تنها دولت یا بخش خصوصی به تولید نباید محدود شود، بلکه تمامی اعضای جامعه، از جمله مردم معمولی، نیز باید در فرآیند تولید و ایجاد ارزش سهیم باشند. به این ترتیب، همه اعضای جامعه از فرصت‌های اقتصادی بهره‌مند می‌شوند و توسعه اقتصادی بیشتری را تجربه می‌کنند. 2. تشویق به کارآفرینی: اقتصاد اسلامی تشویق به کارآفرینی و تولید فعالیت‌های اقتصادی را ترویج می‌کند. این اصل بر تشویق افراد به شروع کسب‌وکارهای خود، تولید کالاها و ارائه خدمات جدید تأکید دارد. چرا که در اسلام، کارآفرینی و کسب و کار دارای فضیلت و ارزش اخلاقی و اجتماعی است و به شدت تشویق می‌شود. 3. اهمیت مشارکت در تولید به عنوان راهی برای توزیع عادلانه منابع: مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و تولید از منظر اقتصاد اسلامی به عنوان یکی از راه‌های اصلی برای توزیع عادلانه منابع در جامعه مطرح می‌شود. زیرا این اصل باعث می‌شود که ثروت و منابع به طور عادلانه‌تری در جامعه توزیع شود و افراد مختلف از فرصت‌های اقتصادی بهره‌مند شوند. 4. ترویج شراکت در سرمایه‌گذاری: اقتصاد اسلامی به ترویج شراکت در سرمایه‌گذاری و تجارت برای توسعه اقتصادی توجه ویژه‌ای دارد. این اصل امکان فعالیت‌های مشترک و همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی را فراهم می‌کند و باعث افزایش تولید و ارزش افزوده می‌شود. اقتصاد اسلامی به مردم این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم در فرآیند تولید و ایجاد اشتغال مشارکت کنند و از ثمره‌های آن بهره‌مند شوند. به طور کلی، مشارکت مردم در امور تولید و اقتصاد از منظر اقتصاد اسلامی به منظور توسعه اقتصادی پایدار، ایجاد فرصت‌های اشتغال، کاهش فقر، و توسعه جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد. این اصل به منظور تحقق عدالت اجتماعی و توازن در جامعه و همچنین توسعه معنوی و اخلاقی افراد نیز تأکید دارد. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🔹 انفجار همجنس‌بازی در غرب این بلایی است که هالیوود و شرکتهایی مثل نتفلیکس و اپل و دیزنی سر مردم می‌آورند.  ادعا میکنند برای عادی سازی و پذیرفتن اعضای LGBTQ در جامعه است اما شاهد انفجاری در ادعای گرایش یا هویت جنسی در نسل‌های جدید با تشویق این نوع هوبت یا گرایش هستیم که حتی از احتمالات زیستی هم بالاتر رفته در نزدیک ۶ سال تعداد نوجوانانی که مدعی شدند همجنسگرا یا عضو LGBTQ هستند بیش از دو برابر و از ۱۱ درصد به ۲۶ درصد رسیده. از هر چهار دانش آموز آمریکایی یکی مدعی است که گی، لزبین و ... است! این عدد بیش از دوبرابر آمار برخی کشورهای اروپایی است که به بهشت اعضای lgbt معروف‌اند. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌙دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🌸اندکی درنگ بهار باز آمده رنگين ، مغرور و آرام سربلند و عاشق بهار باز آمده سبز و درخشان و دلربا وروح افزا بهار كه مى آيد، دست سخاوتمند آسمان به دامن پر مهر زمين مى آويزد ، سحر مى آفريند ، جادوى آفرينش را به رخ مى كشد، آشوب بر پا مى كند ، جوانه مى زند زمين ،درخت ،عشق، دل! و نوروز تلألؤالماسى بر گيسوى تابيده بهار، سرزمين پارسيان را غرق در شور و شادى مى سازد نوروز را دوست دارم ؛ بهانه ايست كه اين دل در عشق اين سرزمين سراسر مهر ، به تپش در آيد نوروز را دوست دارم بهانه ايست كه به همه آنان كه دوست دارم شادباشى فرستم و دعايي گويمشان از دل 🎀روزگارتان پاينده ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center